Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Ślepienie zaworu EGR - za i przeciw


AdamGdansk1
25-12-2017, 22:25
Czy warto zaślepić zawór EGR w Focusie 1,6 TDCI? Jakie są Wasze opinie i doświadczenia? Mój samochód ma 210 tysięcy km i 10 lat. Czy w tym modelu po zaślepieniu będzie pokazywał błąd?

lukaszooo
26-12-2017, 08:38
Przeciw: dluzsze nagrzewanie silnika, w silnikach z dpf moze powstac problem z samoczynnym wypalaniem. Od nowego roku na przegladzie moze byc problem ze spalinami.
Za: czysty dolot, lepsze warunki pracy dla turbiny przez co moze wydluzyc sie jego zycie.

Matych
26-12-2017, 14:08
Długie nagrzewanie to bzdura, u mnie nie zauważyłem. O problemach z dpf też nie słyszałem. Przez 100 tysi od zaślepienia nie wywalił żadnego błędu ani nie było problemu.

irosz
26-12-2017, 16:21
Zaślepiony od sierpnia tego roku czyli jakieś klika tysięcy kilometrów temu. Żadnych problemów. Dopowiem że zawór mam w pełni sprawny i podłączony (pracuje sobie normalnie) tylko go zaślepiłem. Komputer żadnych błędów mi nie pokazuje i silnik dobrze pracuje.

lukaszooo
26-12-2017, 18:03
To ze nic nie zauwazyles nie oznacza ze nic sie nie dzieje.
Aby doszlo do wypalenia dpf filtr musi sie lekko przypchac i roznica cisnienia przed i za filltrem musi byc rozna co wylapie czujnik roznicy cisnien. Nastepnym krokiem jest podwyzszenie temp filtra a dzieje sie to przez otworzenie egr i podaniu bogatej dawki paliwa. Gdy temp jest wysoka czyli ok 500-700C sadza ktora jest w filtrze wypala sie i kazdy jest zadowolony. Gdy nie ma egr silnik ma nizsza temp spalin przez co musi dolac wiecej paliwa. W filtrze DPF oprocz sadzy ktora moze sie wypalic zbiera sie tez popiół ktorego nie da sie usunąć. Gdy nie ma egr, a w silniku jest badziewny olej z wysoką iloscia popiolu a do tego ecu caly czas dąży do wypalenia dpf, popiolu gromadzi sie duzo i kolo sie zamyka a potem czytamy o problemach z dpf przy 150tys i ze jest to nieudany wynalazek.
Kolejna sprawa to gdy w fordzie na liczniku jest 90c to wcale nie musi oznaczac ze blok ma taką temp bo np mk3 oszukuje o 20C.
Troche mało zrozumiale to opisalem ale w kazdym silniku Diesla ekologia dziala na takiej samej zasadzie. 2.0 tdi vw z niesprawnym egr nie jest w stanie wprowadzic samoczynnej dynamicznen procedury dopalania a nowsze 2.0 CR jest w stanie wykonac procedure dopalania statycznie na postoju kosztem wiekszej ilosci nie usuwalnego popiolu.
To ze cos dziala wcale nie oznacza ze dziala poprawnie bo doagnostyka fordow w porownaniu do np vw nawet nie jest na etapie raczkowania.

J@colo
26-12-2017, 23:40
Przeciw: dluzsze nagrzewanie silnika,

To jest powielanie głupiego mitu zasłyszanego w internecie, reszty to nawet nie ma sensu komentować...

Harisonl
27-12-2017, 07:14
No nie wiem czy mit ale u mnie w 1.8 TDCi po zaślepieniu ewidentnie dłużej się nagrzewa.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

weuek
27-12-2017, 07:49
No nie wiem czy mit ale u mnie w 1.8 TDCi po zaślepieniu ewidentnie dłużej się nagrzewa.

Właśnie tylko to powstrzymuje mnie przed zaślepieniem (chociaż mam grzałkę PTC).

AdamGdansk1
27-12-2017, 09:18
Dodam, że mój samochód nie ma filtra cząstek stałych.

Matych
27-12-2017, 09:39
Powtarzam długie nagrzewanie to bzdura,część ludzi jeżdzi długo z niesprawnymi-niedomykającymi się termostatami,sam tak miałem mimo grzałki PTC.Jak minionej zimy wymieniłem Termostat to sam się zdziwiłem.Co do wpływu na DPF to nie wiem bo tego wrzoda wywaliłem w pierwszej kolejności.

lukaszooo
27-12-2017, 10:13
Egr w fordzie dziala tak samo jak w silniku 1z od VW z 1995r. Skoro w najlepszym silniku ON na swiecie zaslepienie powoduje dluzsze nagrzewanie to niby dlaczego mialo by byc inaczej w fordzie ?
Zrob sobie loga statycznego otwarcia EGR, jesli nie wiesz co to statycznie to ci wyjasnie ze na postoju. Egr jest otwarty czyli pracuje po czesci na ogrzanych spalinach wiec szybciej sie nagrzewa. Sam udowodnilem to logami na forum AudiA4KlubPolska na ktorym 10 lat temu stawialem pierwsze kroki z diagnostyką.
Konstruktorzy sami stwierdzili ze silnik pracuje na cieplych spalinach co w silnikach ON nie jest porzadane dlatego wymyslili chlodnice spalin czego w pierwszych tdi nie bylo.

Matych
27-12-2017, 11:55
Po pierwsze wiem skąd twierdzenie że Tdi to najlepszy silnik na świecie on po drugie organoleptycznie dla użytkownika to dłuższe nagrzewanie jest niezauważalne.

lukaszooo
27-12-2017, 16:37
Latem tego nie zauważysz ale zimą różnica jest już zauważalna.

robdol
27-12-2017, 19:20
1.8 tdci różnica w tempie nagrzewania silnika po zaślepieniu egr jest zauważalna

lukaszooo
29-12-2017, 20:52
Największą różnice mozna zauważyć w starszych jednostkach w których nie ma chłodnicy spalin i tam zimą smiało można mówić o ok 5km.

tomby
30-12-2017, 10:40
Czy warto zaślepić zawór EGR w Focusie 1,6 TDCI? Jakie są Wasze opinie i doświadczenia? Mój samochód ma 210 tysięcy km i 10 lat. Czy w tym modelu po zaślepieniu będzie pokazywał błąd?

Jak się nic nie dzieje to po co zaślepiać?

kumpel Fordzika
30-12-2017, 18:20
Panowie a jak to jest po zaślepieniu EGRa w moim silniku ? Rozmawiałem kiedyś z kolegą z forum, twierdził, że na niskich obrotach gwałtowniej, mniej przewidywalnie moc oddaje, której jest jakby więcej. No niby logiczne, że powinno być więcej :) Jest sens zaślepić ?

lukaszooo
30-12-2017, 18:42
Efekt placebo, jak wciskasz gaz do oporu to egr jest zamkniety.

kumpel Fordzika
31-12-2017, 09:28
Efekt placebo, jak wciskasz gaz do oporu to egr jest zamkniety. Ale przy ruszaniu to ja raczej gazu do podłogi nie cisnę, nawet jak potrzebuje dynamicznie się odepchnąć. Mniej spalin, czyi w ogóle bez spalin w mieszance to na logikę lepsza mieszanka powinna być, czy źle kombinuje w przypadku diesla ?

weuek
31-12-2017, 09:34
A pomaga to na tą typową "czkaweczkę" w fordach (przy jeździe ze stała prędkością, którą to "czkaweczkę" można usunąć poprzez zdjęcie nogi z gazu lub mocniejsze dociśnięcie)?

lukaszooo
31-12-2017, 10:13
Podepnij forscana wybierz loga "zawór EGR" i jedz się przejedz, bedziesz wiedział kiedy i jak pracuje zawór.

weuek
31-12-2017, 10:23
Nie mam takiej możliwości (bo nie mam czym zasilać laptopa poza garażem).

gregor75
31-12-2017, 10:32
który to dokładnie log , bo jest ich ,związanych z EGR , kilka ?

drk001
31-12-2017, 10:36
A pomaga to na tą typową "czkaweczkę" w fordach (przy jeździe ze stała prędkością, którą to "czkaweczkę" można usunąć poprzez zdjęcie nogi z gazu lub mocniejsze dociśnięcie)?

Przy okazji tego tematu dostałem potwierdzenie na coś co mnie męczyło odkąd kupiłem Focusa a nawet nie wiedziałem jak o to zapytać :razz:

weuek
31-12-2017, 11:33
Czytam o tym od trzech lat i, na dzień dzisiejszy, wychodzi, że nie ma na to rady.

lukaszooo
31-12-2017, 11:50
Pisze o tym kolejny raz, diagnostyka na tym forum nie istnieje..... Dziwie się też że nigdzie nie ma udostępnionych wartości serwisowych dla konkretnych silników ale widać topowym forumowiczom bardziej zależy na zarabianiu kasy niż na rozwoju forum.

Nie pamiętam dokłądnie jak nazywa sie log bo w fordach nazwy logów są strasznie pokręcone, nie mam aktualnie żadnego Fordowego diesla ale musisz szukać podanego napięcia V lub %. Przy 0V zawór jest zamknięty. I podstawowa sprawa nie patrz na wykresy tylko na zwykłe cyferki, wykresy są mało zrozumiałe a gdy patrzysz na V lub % to odrazu będziesz wiedział jak pracuje.

hindus
31-12-2017, 12:39
Przy okazji tego tematu dostałem potwierdzenie na coś co mnie męczyło odkąd kupiłem Focusa a nawet nie wiedziałem jak o to zapytać :razz:

U mnie wystarczyło że mechanik wyczyścil EGR i jakoś problem zniknął (i nie wraca już od 40kkm)...

cyberion84
03-01-2018, 19:23
Gdzieś widziałem jak fizycznie wyczyścić EGR. A jakim softem go wyłączyć w kompie?

voodo
03-01-2018, 20:50
Nie da się od tak wyłączyć Off/On, trzeba znaleźć mapę odpowiedzialną za wysterowanie egr i zmienić wartości. Każdy tuner powinien sobie z tym poradzić.

cyberion84
03-01-2018, 21:02
Nie da się od tak wyłączyć Off/On, trzeba znaleźć mapę odpowiedzialną za wysterowanie egr i zmienić wartości. Każdy tuner powinien sobie z tym poradzić.

Ok, pytam z tego względu bo znajomy w Mazda 6 dał za zaślepienie i wyłączenie w kompie zaworu EGR 400 zł i twierdzi, że oprócz zaślepienia trzeba go wyłączyć. Dlatego myślałem, że w Fordzie będzie podobnie.

voodo
03-01-2018, 21:14
Wstaw u siebie tylko blaszkę i będzie ok. Żadnego błędu nie pokaże. Oczywiście najlepiej przed zaślepieniem go też wyczyścić.

cyberion84
03-01-2018, 21:18
Oczywiście najlepiej przed zaślepieniem go też wyczyścić.

Ok, dzięki. A czym wyczyścić? Benzyna ekstrakcyjna? Słyszałem kiedyś o piance do czyszczenia kuchenek :shock: dam radę zrobić to samemu przed blokiem? Muszę kupić blaszkę czy wystarczy wyciąć po coca-coli? O ile taka wycięta długo wytrzyma?

voodo
03-01-2018, 21:29
Dostęp do egr nie jest zbyt łatwy i trochę pracy Cię czeka, dlatego wolałbym kupić zaślepkę z grubej blachy i mieć święty spokój. Pod blokiem oczywiście się da chociaż nie znam Twoich zdolności manualnych, jeżeli coś tam grzebiesz przy samochodach to spokojnie dasz radę. Można wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną bądź zmywaczem do hamulców. Aby mieć lepszy dostęp to warto zdemontować podszybie.

AdamGdansk1
03-01-2018, 21:31
Ja kupiłem ten zestaw i zamierzam go zamontować:

http://allegro.pl/zestaw-zaslepek-egr-citroen-peugeot-1-4-1-6-hdi-i6897879991.html

Blaszek cieńszych niż 1,5 mm podobno nie ma co montować bo mogą się przepalić. A ta blaszka jest z kwasówki, solidnie wykonana i jest komplet uszczelek.

kumpel Fordzika
03-01-2018, 23:36
Ok, dzięki. A czym wyczyścić? Benzyna ekstrakcyjna?
Kolega z forum mi podesłał tak na zaś, że tym da się EGR wyczyścić. Pewnie to czeka w przyszłości niedalekiej. Na filmie jak to robić i olej silnikowy do kanału po takim czyszczeniu. Problem tylko, że ten preparat kosztuje aż 85 zł, pewnie z przesyłką stówka wyjdzie. Na filmie banalnie prosta operacja, no i konieczna wymiana oleju o czym mówi człowiek. Ja to u siebie przy wymianie oleju zrobię. 8 lat to tam syfu już pewnie jest, ze ho ho :).
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=39&virtuemart_category_id=65&Itemid=29

mattimac
04-01-2018, 10:28
Przeciw - nielegalne w Polsce. Każda kontrola spalin wykaże problem.

lukaszooo
04-01-2018, 13:24
Do EGR nie dochodzi olej wiec po co go wymieniac ?
85zl za specyfik do czyszczenia sadzy z olejem, rozboj w bialy dzień.
Wykrecasz egr, miejscami bedzie grubo szlamu wiec usuwasz to śrubokrętem lub nozem, reszta szmatka z benzyna az do czystego i gotowe. Nie uzywac srodkow do czyszczenia hamulcy bo sa bardzo szkodliwe dla gumy i uszczelniaczy.
Koleltor dolotowy jest zawsze mocno zabrudzony i z nim jest nawiecej zabawy, w fordach czesto jest plastikowy wiec zabawy jest jeszcze wiecej. W VW kolektor dolotowy jest ze stopu i czysci sie go przez wypalenie.
Kolejna sprawa to wloty w bloku ktore czesto od brudu sa zatkane w 50%. Ja w blok wsadzam pistolet do dmuchania i podczas dmuchania skrobie nozykiem.

Robiac taka czystke warto tez zainteresowac sie IC i szczelnoscia dolotu.

weuek
05-01-2018, 05:35
Wykrecasz egr, [...]

I tu jest największy zonk w przypadku 1.8 tdci. :-)

robdol
05-01-2018, 09:56
przeciw - nielegalne w polsce. Każda kontrola spalin wykaże problem.

nie wykaże nic proszę nie pisz głupot

lukaszooo
05-01-2018, 10:54
Sprawdzałeś ? na silniku z egr i dpf i po demontażu ???? Jak dla mnie to takie gdybanie...
Mało kto sprawdza takie rzeczy bo przez kilka ostatnich lat pomiar spalin został zapomniany. Z tego co pamietam to gdy miałem poloneza to sprawdzali spaliny ale to było jakies 12 lat temu albo i więcej, od tamtego czasu nie widziałem aby jakikolwiek diagnosta miał to urządzenie w ręku.

tomby
05-01-2018, 12:05
Sprawdzałeś ? na silniku Dpf i po demontażu ???? Jak dla mkontroliespalinanie...
Mało kto sprawdza takie rzeczy bo przez kilka ostatnich lat pomiar spalin znie peł zapomniany. Z tego co pamietam to gdy miałem poloneza to sprawdzali spaliny ale to było jakies 12 lat temu albo i więcej, od tamtego czasu nie widziałem aby jakikolwiek diagnosta miał to urządzenie w ręku.

zapomniany ale wróci. Zwłaszcza disli zobaczycie. Dymomierze (nie mylić
z analizatorami spalin do silników benzynowych) będą obowiązkowymi urządzeniami do kontroli spalin na przeglądzie rejestracyjnym i dojdzie do tego że nawet z lejącymi wtryskami auto nie przejdzie przeglądu. Nie wspomnę o autach bez filtrów cząstek czy zaślepioonych egrach.A wszystko ma na celu wyeliminowanie kopciuchów z polskich drog.

hindus
05-01-2018, 12:16
Żadna władza nie zaryzykuje zamieszek na ulicach z powodu odebrania dowodu rejestracyjnego 1/3 społeczeństwa :P

tomby
05-01-2018, 12:46
Żadna władza nie zaryzykuje zamieszek na ulicach z powodu odebrania dowodu rejestracyjnego 1/3 społeczeństwa :P

Byś się zdziwił kolego. Np.w Krakowie nie jeden właściciel dowód stracił na policyjnych łapankach mających na celu takie badanie. Sonda w rurę wydechową, obroty prawie na czerwone pole na parę sekund.Powiedz mi teraz podczas takiego badania co który diesel porządnego bąka puści? Mając na uwadze to, jakimi wozami jeździ polskie społeczeństwo

hindus
05-01-2018, 13:12
To wciąż tylko łapanka i to w jednym mieście, działania raczej wizerunkowe "miasto robi coś ze smogiem" niż szeroko zakrojona akcja.

CHARONSKI
05-01-2018, 18:55
Ha, ha, ha, to podaj chociaż jednego co dowód stracił. Dobry dowcip:P
.

tomby
05-01-2018, 20:16
Do krajny podziemnych pomarańczy też pewnie ten zwyczaj łapanek zawita, tak że nie ma żartów i nie ma z czego się śmiać

CHARONSKI
05-01-2018, 20:47
Powagi trochę, konkretów dalej nie widzę, gdzie kontrola, na jakiej ulicy, data, itp a nie jakieś banialuki, a ten twój 15latek spełnia normy? Żebyś nie mógł sobie nabijać postów, to podpowiem, że mój ma dpf, wymieniony egr(egr więcej kosztował, niż Twoja foczka), euro 5,ale jestem realistą i wiem gdzie żyje i nie wymądrzam się :wink:

cyberion84
07-01-2018, 18:21
Nie da się od tak wyłączyć Off/On, trzeba znaleźć mapę odpowiedzialną za wysterowanie egr i zmienić wartości. Każdy tuner powinien sobie z tym poradzić.

Ok, ale wartości jakie, czego wartości ?


Edited:
A jak już go zaślepię blaszką to czy mam od niego wypiąć wtyczkę czy coś jeszcze oprócz samej blaszki zakładając, że będę robić to sam?

weuek
07-01-2018, 18:31
że mój ma dpf, wymieniony egr [...], euro 5
Homologacja każdego fokusa mk2 jest tylko na euro 4, niezależnie czy jest dpf czy nie.

CHARONSKI
07-01-2018, 18:42
Dpf Suchy, ma euro 5,sprawdz sobie w etis

voodo
07-01-2018, 18:54
Ok, ale wartości jakie, czego wartości ?


Edited:
A jak już go zaślepię blaszką to czy mam od niego wypiąć wtyczkę czy coś jeszcze oprócz samej blaszki zakładając, że będę robić to sam?

Egr ma cały czas być podłączony. Natomiast jak chcesz sam programowo wyłączyć egr to sprawa nie jest łatwa dla laika, na początek zapoznaj się choćby z programem Winols. Jak już przestudiujesz i będziesz więdział jak to zrobić to z chęcią przeczytam Twoją fotorelację na forum :wink:

hindus
07-01-2018, 18:58
A jest w ogóle sens wyprogramowywania EGR? Zawsze myślałem, że zawór się zaślepia, ale nic nie odłącza - silnik nim rusza, ale spaliny nie wracają z powrotem przez blaszkę i sam zawór w takim stanie jest długowieczny - bo nie ma się od czego brudzić.

cyberion84
07-01-2018, 19:39
A jest w ogóle sens wyprogramowywania EGR? Zawsze myślałem, że zawór się zaślepia, ale nic nie odłącza - silnik nim rusza, ale spaliny nie wracają z powrotem przez blaszkę i sam zawór w takim stanie jest długowieczny - bo nie ma się od czego brudzić.

Ok, a komputer nie wariuje ?

voodo
07-01-2018, 21:29
Też nie mam wprogramowanego egra, pewnie tylko jakiś procent ma. Z komputerem nic się nie stanie. Tutaj masz co, jak i dlaczego, sam wyciągnij wnioski https://www.youtube.com/watch?v=d5XDEclBblM&t=1s

kumpel Fordzika
08-01-2018, 14:36
85zl za specyfik do czyszczenia sadzy z olejem, rozboj w bialy dzień.
Wykrecasz egr, miejscami będzie grubo szlamu wiec usuwasz to śrubokrętem lub nozem, reszta szmatka z benzyna az do czystego i gotowe.
Nie jestem przekonany, że to rozbój. 85 zł co 3-4 wymiana oleju i mieć temat EGR z głowy zrobione domowy sposobem przy użyciu żony czy kochanki ? Moim zdaniem warto przeczyścić zwłaszcza, że to takie proste w wykonaniu, a demontaż EGR przynajmniej w moim silniku to chyba grubsza robota, bo ten EGR jest wielkości silnika prawie :)
Mam zamiar to zrobić.

lukaszooo
08-01-2018, 20:18
Czyszczac to bez demontazu wszystko idziee do silnika a egr potrafi byc zatkany w 70% i tego szlamu potrafi byc bardzo bardzo duzo.

kumpel Fordzika
16-01-2018, 07:54
egr potrafi byc zatkany w 70% i tego szlamu potrafi byc bardzo bardzo duzo Jakiego pochodzenia może być ten szlam jak go nazwałeś. Brud zmieszany z olejem silnikowym, czy z olejem ON plus wszelaki kurz i drobinki. Zawór i jego przepustnica, bo chyba tam tak jest i jakiś mechanizm ruchu, obrotu zasyfia się olejem oparami oleju ze spalin , czy sadza ze spalin i z olejem ? W życiu tego nie rozbierałem to dopytuje, bo może jest sposób eksploatacji samochodu, rodzaj paliwa, ON wysokiej jakości aby EGR się nie zasyfiał ? albo zasyfiał, ale przy przebiegu ponad 200 tys ;)
ps. te czyszczenie tym sprayem, to raczej profilaktyczne , a nie gruntowne w rzeczy samej , no i olej silnikowy od razu do wymiany, bo jak piszesz to idizie w układ smarowania.

hindus
16-01-2018, 08:09
Mi EGR się zaczął blokować w połowie wyjazdu do Chorwacji, tzn. po przejechaniu autostradami 1700 km. Podejrzewam Chorwackie paliwo. Tankowałem w Polsce, w Austrii i dopiero w Chorwacji właśnie; stacja przy autostradzie. Więc "przedmuchanie" na autobahnie może mieć mniejszy wpływ niż się spodziewaliśmy, chyba, że EGR był już na granicy zatkania i po prostu długa droga go dobiła.

lukaszooo
16-01-2018, 09:15
Gdzies na moim FB jest fota ekstremalnie zatkanego EGRa z a3, na tel nie chce mi sie szukac.
Egr zapycha sie taka mazista sadza ktora z czasem twardnieje, dzieje sie tak przez spotkanie zimnego wilgotnego powietrza pomieszanego z olejem z goracymi spalinami.
Paliwo ma malo wspolnego z zatykaniem egra, bardziej puszczahace olej turbo i przedmuchy na skrzyni korbowej.

hindus
16-01-2018, 09:43
Skąd zimne i wilgotne powietrze w EGR?

Hooch180
16-01-2018, 09:55
zimnego wilgotnego powietrza pomieszanego z olejem z goracymi spalinami.
Wytłumacz mi zkąd w EGR byłoby zimne i wilgotne powietrze?

lukaszooo
16-01-2018, 10:02
Zimne- powietrze z zew dodatkowo chlodzone przez IC
Wilgotne- powietrze zew ktore jest schladzane zawsze wydziela wilgoc a dodatkowo odma z ktorej zimą wydobywa sie masa wody (dlatego montuje sie akcesoryjne OIl catch tanki)
Gdy takie cos połaczy sie ze spalinami powstaje syf i nagar. Nagar nie powstanie przez rok ale przez kilka lat.

hindus
16-01-2018, 10:22
Zaraz, ale do EGR trafia powietrze które właśnie opuściło silnik, więc ma ze 400 stopni minus to co wytraci na chłodnicy spalin (w każdym razie jest jednolite); zimne z ciepłym miesza się co najwyżej w dolocie, jak EGR cofnie spaliny.

kumpel Fordzika
16-01-2018, 16:42
Czyli jakość oleju silnikowego, jakość paliwa, dodatki czyszczące w paliwie mogą mieć wpływ na to, że EGR szybko się nie zasyfi ? Nie wiem czy przy przebiegu pod 50 tys to warto króciec zdjąć i tam napsikać tego czyścidła, czy może za wczesna robota i rzeczywiście szkoda prawie 100 zł na specyfik

gibaj
16-01-2018, 20:37
ja u siebie jak go kupiłem wyciągałem egr żeby zajrzeć czy brudny i zero syfu :shock:
na liczniku mam teraz 180tys
nie wiem czy był wymieniany czy po prostu tyle ma km
też się zastanawiam nad zaślepieniem ale narazie nie mam z nim problemów

lukaszooo
18-01-2018, 14:02
Przykład EGRa którego czyściłem w Audi a3 1.9, w tych silnikach egr jest inaczej zbudowany ale fota pokazuje jak to moze sie zapchać.
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13532883_503783606488651_5832984862198068263_n.jpg ?oh=32633c4ce33a13cf4a4e099d607cda05&oe=5AE3736C

Drugie foto już po czyszczeniu
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13512131_503783626488649_177737297419629306_n.jpg? oh=20ab170366f15243719b50614d1674f0&oe=5AED3848