Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] jakie polecacie zestawy hamulcowe (klocki + tarcze) ?
Niedługo muszę zmienić hamulce.
Polecicie jakieś atrakcyjne alternatywy dla fabrycznych zestawów (jakieś EBC na przykład?) czy lepiej nie kombinować ?
Szuiram76 28-12-2017, 17:54 Polecam ATE Standard, tarcze + klocki
Stary temat , ale nowego nie godzi się zakładać. Szukam czegoś na przód i zastanawiam się nad Zimmermannem bo zawsze na tym jeździłem i obecnie nowy zestaw na tyle też śmiga. Co do tarcz to zastanawiam się nad https://auto.brakeparts.pl/auto/11340-tarcze-hamulcowe-zimmermann-sport-coatz-250-1375-52.html i klocki https://auto.brakeparts.pl/auto/19845-klocki-hamulcowe-ebc-green-stuff-dp22159.html . Tarcze troszkę przerost formy nad treścią, ale może w jakimś aspekcie są lepsze od gładkich. Na temat klocków nic nie wiem i dlatego pytam , czy ktoś na podobnym zestawie jeździ , szczególnie odnośnie klocków. Czy w Mondeo, Focusie , czy innym aucie, nie ważne, chętnie wezmę pod rozwagę każda opinię.
Ja założyłem takie zimmermanny do ciężkiego XC90 w zeszłym roku. Stare tarcze biły a jechałem na wakacje do Czarnogóry a tam hamulce potrzebne. Do tego sprzedawca polecił te klocki:
https://auto.brakeparts.pl/auto/23314-klocki-hamulcowe-galfer-sport-fdhp-1050-2137000.html
Zestaw miał być odporny na przegrzewanie. Tanio nie było ale myślę że warto.
Próbowałeś hamować awaryjnie np. ze 160 km/h. Przy jakiej prędkości podczas hamowania już czujesz że hamulców nie ma?
Próbowałeś hamować
Nie wiem kogo pytasz. Jeśli mnie to z hamowaniem kłopotów nie ma, tarcze proste, ale z rantem sporym. Klocki też już nie najświeższe / jakieś 4 mm / więc komplet wskazany.
Wszystko zależy ile chcesz wydać. Textar, Brembo, Zimmermann to pierwszy adres
Zimmermann na 90 % , tylko czy takie połączenie jak podlinkowałem będzie ok ?
kaczor99 03-08-2019, 07:36 Szukam klocków hamulcowych ceramicznych, firmy JURID nr. 573687J, 573674J. Lub innej firmy byle by były ceramiczne, ma może ktoś namiary na takie?
MARO75MK2 02-10-2019, 13:20 Podbije temat jeszcze raz.
Ostatnio robiłem zakupy w tej firmie:
https://www.czesciauto24.pl/ford/mondeo-v-turnier/107762/10130/klocki_hamulcowe?mail=gr_campaign_cMk&utm_source=GetResponse&utm_medium=email&utm_campaign=promo-02102019&criteria%5B100%5D=HA
tu powinny się wyświetlić akuracik klocki do Mondeo MK5 kombi 180 KM.
Mają tu w ofercie części firm, o których nigdy nie słyszałem a muszę wymienić kloce z tyłu.
Może się ktoś wypowiedzieć na temat tych klocków? Pomijam już wspomniane Zimmermany itd.
Mają tu w ofercie części firm, o których nigdy nie słyszałem a muszę wymienić kloce z tyłu.
Może się ktoś wypowiedzieć na temat tych klocków? Pomijam już wspomniane Zimmermany itd.
Kup zimmermanny, textary albo coś w tym stylu - różnica w cenie niewielka. Mondeo MK5 to nie kosmiczna technologia, żeby godzinami dywagować.
Hej Panowie i Panie
Kończą mi się tarcze i klocki prdzoc i zastanawiam się nad takim zestawem do mojego mondeo chipowanego 2.0t 258hp
*tarcze przód Zimmermann Sport Ford Mondeo V 300mm (czyli nawiercane)
Oraz klocki
* EBC Green
Co myślicie o takim zestawie, jeżdżę dynamicznie :)
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Piotrek Wielos 30-12-2019, 09:34 Tarcze są ok, sam jeździłem na takich w poprzednim aucie, do obecnego też mam takie zakupione jedynie 320mm, ale co do klocka to polecił bym Ferodo Ds performance ma dużo lepsze właściwości od EBC Yellow które są wyżej od Green o ile cena nie będzie dla Ciebie przeszkodą to polecił bym taki zestaw
https://auto.brakeparts.pl/auto/23314-klocki-hamulcowe-galfer-sport-fdhp-1050-2137000.html
Polecam te klocki. Mam taki zestaw w volvo x90, tzn zimmermann sport + w/w klocki.
Jestem po wymianie i przejechaniu 400km. Zestaw przód Zimmermann Sport i galfer sport. Tył zwykle Ate i żółte EBC. I powiem że hamowanie petarda w porównaniu do fabrycznych. Polecam wszystkim taki zestaw!
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Fiesta Mk8 ST Line 17-01-2020, 09:36 a jak z pyleniem na przedniej osi? Szukam czegoś co mniej będzie brudziło od oryginału.
Dużo mniej pylą niż FoMoCo
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
A ja mam pytanie z innej beczki.
Czy to jest tak, że jak się kupuje klocki i tarcze „sport” to jest większa szansa ze będą piszczeć przy normalnym miastowym hamowaniu?
Ich efektywność (tych sportowych) zależy od rozgrzania/ temperatury, także pewnie trzeba często i mocno wciskać żeby uzyskały swoje najlepsze właściwości.
Można przez to rozumieć ze jest mniejsze prawdopodobieństwo ze zwykle tanie klocki będą piszczeć przy hamowaniu..
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Piotrek Wielos 17-01-2020, 10:27 A ja mam pytanie z innej beczki.
Czy to jest tak, że jak się kupuje klocki i tarcze „sport” to jest większa szansa ze będą piszczeć przy normalnym miastowym hamowaniu?
Ich efektywność (tych sportowych) zależy od rozgrzania/ temperatury, także pewnie trzeba często i mocno wciskać żeby uzyskały swoje najlepsze właściwości.
Można przez to rozumieć ze jest mniejsze prawdopodobieństwo ze zwykle tanie klocki będą piszczeć przy hamowaniu..
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Klocki o których mowa są klockami drogowymi które nie wymagają rozgrzewanie, dolne temperatury pracy maja takie same jak seryjne, jedynie są mniej wrażliwe na wyższe temperatury, co do piszczenia jest wręcz odwrotnie na lepszych klockach nie miałem ani razu sytuacji by zapisz zdały a na seryjnych zdarza się to częściej, są też sposoby na zniwelowanie tego zjawiska, ogólnie chodzi o mikro drgania klocka, po wyeliminowaniu tego zjawiska pozbędziemy się też piszczenia
Busz1992 17-01-2020, 11:28 Wymieniałem na komplet ATE i jestem bardzo zadowolony
kaczor99 17-01-2020, 12:22 a jak z pyleniem na przedniej osi? Szukam czegoś co mniej będzie brudziło od oryginału.
Kupiłem w USA klocki do FORD FUSION klocki ceramiczne Z23 EVOLUTION .
Cena za komplet przód i tył to 97 $ +36$ za przesyłkę DHL dostawa w 5 dni, no Vat około 90 zł.
https://v2.powerstop.com/product/power-stop-z23-evolution-brake-pads/#y=2013&mk=FORD&mo=FUSION&ss=Gas%20Models
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=6095088
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=6095091
Naprawdę polecam
grzesiuj@onet.eu 21-02-2020, 20:38 Witam. Pewnie narażę się na Lincz ale właśnie wracam do domu z DE mam jeszcze jakieś 50 kilometrów i własnie zaczeły mi szumieć tylne klocki hamulcowe. Proszę o linka albo podpowiedz jakie klocki i tarcze z średniej półki można zastosować na szybko bo w poniedziałek muszę jechać dalej do Nieniec .g;)
darmodziej 22-02-2020, 07:07 jakie klocki i tarcze z średniej półki można zastosować na szybkoW sklepie nie wiedzą?
Piotrek Wielos 22-02-2020, 07:11 Jak tama jest sytuacja to co my będziemy wymyślać jedz do sklepu i wybierz z tego co mają dostępne od ręki, bo co z tego że coś Ci polecimy jak nie będzie tego w sklepie
grzesiuj@onet.eu 22-02-2020, 09:03 załatwione zakupiłem DELPHI KOMPLET NA TYŁ 440 ZŁ
Mondeo MKV i Fusion II mają identyczne tarcze i zaciski ?
Czy jest jakieś rozgraniczenie jaki silnik siedzi ?
Znalazłem :D
Informacje techniczne dotyczące 250.1375.52
Ciężar kg: 8,8
Grubość mm: 28
Minimalna grubość mm: 26,5
Numer ABE: KBA 60872
Powierzchnia: pokryty
Typ tarczy hamulcowej: perforowany
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
Wysokość mm: 50,8
Wzór otworów/Ilość otworów: 5/5
śr. nitu mm: 63,5
średnica otworu 1 mm: 108
średnica zewnętrzna mm: 300
Występuje w samochodach
FORD MONDEO V liftback
1.0 EcoBoost 2015 - ... 125KM / 92KW - 998ccm M1CA,M1CB
1.5 EcoBoost 2014 - ... 160KM / 118KW - 1499ccm UNCA,UNCB,UNCE,UNCF
1.5 TDCi 2015 - ... 120KM / 88KW - 1499ccm UGCC,XUCA
1.6 TDCi 2014 - ... 115KM / 85KW - 1560ccm U3CA,NGCA
2.0 EcoBoost 2014 - ... 203KM / 149KW - 1999ccm TNCD,TNCF
2.0 EcoBoost 2014 - ... 240KM / 176KW - 1999ccm R9CB,R9CF,R9CH
2.0 TDCi 2014 - ... 150KM / 110KW - 1998ccm T7CE
2.0 TDCi 2014 - ... 180KM / 132KW - 1998ccm T8CC,T8CA,T8CD,T8CL
2.0 TDCi 4x4 2015 - ... 150KM / 110KW - 1998ccm T7CE
2.0 TDCi 4x4 2015 - ... 180KM / 132KW - 1998ccm T8CC
2.0 TDCi Bi-Turbo 2015 - ... 210KM / 154KW - 1998ccm T9CA
FORD MONDEO V sedan
2.0 EcoBoost 2012 - 2016 243KM / 179KW - 1999ccm
2.0 EcoBoost 2015 - ... 199KM / 146KW - 1999ccm TNCC
2.0 EcoBoost 2015 - ... 203KM / 149KW - 1999ccm TNCD,TNCF
2.0 EcoBoost 2015 - ... 240KM / 176KW - 1999ccm R9CB,R9CF,R9CH
2.0 EcoBoost 4x4 2012 - 2016 243KM / 179KW - 1999ccm
2.0 Hybrid 2014 - ... 140KM / 103KW - 1999ccm UACA
2.0 Hybrid 2014 - ... 177KM / 130KW - 1999ccm
2.0 Hybrid 2014 - ... 190KM / 140KW - 1999ccm
2.0 TDCi 2015 - ... 180KM / 132KW - 1998ccm T8CC,T8CA,T8CD,T8CL
2.0 TDCi 4x4 2015 - ... 180KM / 132KW - 1998ccm T8CC
2.0 TDCi Bi-Turbo 2015 - ... 210KM / 154KW - 1998ccm T9CA
2.5 2015 - ... 149KM / 110KW - 2489ccm S7CB
FORD MONDEO V Turnier
1.0 EcoBoost 2015 - ... 125KM / 92KW - 998ccm M1CA,M1CB
1.5 EcoBoost 2014 - ... 160KM / 118KW - 1499ccm UNCA,UNCB,UNCE,UNCF
1.5 TDCi 2015 - ... 120KM / 88KW - 1499ccm UGCC,XUCA
1.6 TDCi 2014 - ... 115KM / 85KW - 1560ccm U3CA,NGCA
2.0 EcoBoost 2014 - ... 203KM / 149KW - 1999ccm TNCD,TNCF
2.0 EcoBoost 2014 - ... 240KM / 176KW - 1999ccm R9CB,R9CF,R9CH
2.0 TDCi 2014 - ... 150KM / 110KW - 1998ccm T7CE
2.0 TDCi 2014 - ... 180KM / 132KW - 1998ccm T8CC
2.0 TDCi 4x4 2015 - ... 150KM / 110KW - 1998ccm T7CE
2.0 TDCi 4x4 2015 - ... 180KM / 132KW - 1998ccm T8CC
2.0 TDCi Bi-Turbo 2015 - ... 210KM / 154KW - 1998ccm T9CA
=============
Witam, też stoję przed dylematem kompletu na przód Motorcraft, czy TRW. Do tej pory zawsze zakładałem TRW i było ok. Jak to naprawdę jest z Motorcraft i FoMoCo? Czy ewentualnie warto dopłacać do FoMoCo, czy to tylko marketing na czas gwarancji?
Witam
Ja przerabiałem różne tarcze i klocki TRW,ZIMMERMANN,DELPHI wszyskie po roku mi się zwichrowały.
Założyłem w końcu oryginały i mam święty spokój już 2 rok.
yaro8558 30-04-2020, 20:40 Do tej pory zawsze zakładałem TRW i było ok. Jak to naprawdę jest z Motorcraft i FoMoCo?
Witam,
Ja do tyłu założyłem FoMoCo i jest ok,
natomiast do wszystkich aut zawsze zakładałem i zakładam TRW.
Ostatnio zmieniałem w Kijance żony na TRW (tarcze i klocki przód) i hamują super, tylko pylą więcej niż poprzednie, ale porównywalnie do FoMoCo z przodu w Mondeo.
Myślę, że obecnie założył bym TRW w Mondeo, a nie FoMoCo.
Pozdrawiam
JT
Witam
Ja przerabiałem różne tarcze i klocki TRW,ZIMMERMANN,DELPHI wszyskie po roku mi się zwichrowały.
Założyłem w końcu oryginały i mam święty spokój już 2 rok.
Oryginały, czyli FoMoCo, czy Motorcraft?
Oryginały, czyli FoMoCo, czy Motorcraft?
FoMoCo ... motorcraft to taka tańsza alternatywa , jakościowo też słabsza
Ja ma te tarcze założone
https://abcford.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przod-Ford-Mondeo-Mk4-1500159-FORD-KOMPLET/3952
oraz takie klocki
https://abcford.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przod-pierwszy-montaz-1747043-FORD/5795
już 2 rok śmigam na tym zestawie i zero problemów polecam
Ja kupiłem komplet tarcze/klocki p+t Zimmerman, był jakiś problem z dostępnością i dostałem w sumie w takiej samej cenie "sport".
Strasznie piszczą :(
Strasznie piszczą
U mnie też , ale tylko tył .Przód wiercony + EBC Green nie robią problemów.
Jak czytam ten wątek plus moje doświadczenia, to mam kilka konkluzji.Hamulce w Mondeo 5 to generalnie śmieć.Są za małe i szybko puchną.Wprawdzie orginał nie wichruje się i nie bije ,a starałem się bardzo-natomiast zajeżdzony strasznie drze i hałasuje .Co Panowie założyć żeby nie było tego efektu,Moze jeszcze jakaś ceramika bo przód strasznie pyli.Wywałiłbym te zaciski do śmieci tak jak zrobiłem w Focusie ale niestety gwarancja 6 lat.
Ja ma te tarcze założone
https://abcford.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przod-Ford-Mondeo-Mk4-1500159-FORD-KOMPLET/3952
oraz takie klocki
https://abcford.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przod-pierwszy-montaz-1747043-FORD/5795
już 2 rok śmigam na tym zestawie i zero problemów polecam
Ale to do MK4, a to coś innego.
ZSWJasko 05-05-2020, 16:54 Rottinger gt graphite tyl przod + hawk preformance 5.0 calosc okolo 2k
extremechef 18-02-2021, 18:43 Jak sie jezdzi na tych rotinger, myslalem nad ich zakupem?
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Witam. Panowie potwierdźcie jak często wymieniacie tarcze bo ja co 30 tys. km. Trochę często wydaje mi się, więc do bardziej dynamicznej jazdy ale nie piszczący jaki komplet polecacie. Pierwsza wymiana odbyła się w serwisie bo samochód na gwarancji. Teraz chcę wymienić sam.
sabaciontko 26-02-2021, 20:45 I pomyśleć że niektórych stać na tarcze co 30 tys.km https://www.youtube.com/watch?v=4v9KUDJUXu0
Witam. Jestem przed wymianą zestawy hamulców przód i tył , wybór padł na klocki Galfer Sport . Gorzej z tarczami , czy ktoś na forum miał doczynienia z EBC standard? Jakieś opinie na temat tych tarcz? Dodam że do Mondeo mk5
Witam. Jestem przed wymianą zestawy hamulców przód i tył , wybór padł na klocki Galfer Sport . Gorzej z tarczami , czy ktoś na forum miał doczynienia z EBC standard? Jakieś opinie na temat tych tarcz? Dodam że do Mondeo mk5
O jakośći i trwałości tych wszystkich hiper super tarcz poczytaj na forum arteona lub superb ludzie wydają po kilka tysięcy i tarcze tak samo zajechane jak fabryczne .. jakikolwiek skutek daje zmiana na wìększe + zaciski .. tak na chłopski rozum te inne lepsze kółka metalu zwane tarcze mają nagle strukture/ stop z kosmosu ? :)
Właśnie czytałem na forum BMW że szału nie ma . W MK4 mam założone tarcze Zimmermann i klocki EBC Green powiem że ten zestaw sobie radzi. Mają już ze dwa lata nic się z nimi nie dzieje tarcza gładka bez rantu ładnie wygląda ,klocki w połowie już . Więc chyba zostanę przy sprawdzonych tarczach a klocki Galfer Sport .
I pomyśleć że niektórych stać na tarcze co 30 tys.km https://www.youtube.com/watch?v=4v9KUDJUXu0
Nie wiem o co Ci gościu chodzi. Proszę tylko o radę bo styl jazdy taki sam a wcześniej w VW CC wymieniałem co ponad 60 tys. km więc pytanie chyba zasadne. Natomiast Twoja odpowiedź tak naprawdę nie wiem jaki ma sens.
sabaciontko 01-03-2021, 09:56 darnag Wiesz co to ironia i poczucie humoru Gościu ? Trochę więcej luzu.
darnag Wiesz co to ironia i poczucie humoru Gościu ? Trochę więcej luzu.
Tak masz racje. Sorki. To było niepotrzebne z mojej strony. Zły dzień.
Proszę napiszcie jak często wymieniacie tarcze i klocki, bo może mnie w serwisie próbują nabić w butelkę. Piszecie że jeździcie 2 lata i nic ale ile kilometrów przejeżdżacie w ciągu tych dwóch lat. Wymiana tarcz co 30 tys. km to moim zdaniem zbyt często więc dlatego chcę poszukać innego zestawu. Myślę o zestawie ZIMMERMANN SPORT ale pisaliście, że piszczą.
Tak masz racje. Sorki. To było niepotrzebne z mojej strony. Zły dzień.
Proszę napiszcie jak często wymieniacie tarcze i klocki, bo może mnie w serwisie próbują nabić w butelkę. Piszecie że jeździcie 2 lata i nic ale ile kilometrów przejeżdżacie w ciągu tych dwóch lat. Wymiana tarcz co 30 tys. km to moim zdaniem zbyt często więc dlatego chcę poszukać innego zestawu. Myślę o zestawie ZIMMERMANN SPORT ale pisaliście, że piszczą.
ale ilość km nic Ci nie da .. każdy jeździ inaczej innymi drogami , wśród znajomych tarcze do wymiany były w okolicach 60 tyś , weź jeszcze pod uwagę , że ASO to nie jest najlepszy weryfikator zdatności tarcz , jeśli nie biją , nie buczą to bym nie ruszał ... a są zazwyczaj bardzo chętni , żeby założyć tarcze w cenie rynkowej x2 lub w cenie FoMoCo Motorcrafty, inna sprawa , że km nic tu nie wnoszą trzeba zmierzyć grubość tarczy przy czym akurat tutaj grubość dość szybko eliminuje nominalna jest o ile dobrze pamiętam 28mm a minimalna 26,5 mm , raptem 1,5 mm
koval1980 03-03-2021, 15:27 Proszę napiszcie jak często wymieniacie tarcze i klocki, bo może mnie w serwisie próbują nabić w butelkę. Piszecie że jeździcie 2 lata i nic ale ile kilometrów przejeżdżacie w ciągu tych dwóch lat. Wymiana tarcz co 30 tys. km to moim zdaniem zbyt często więc dlatego chcę poszukać innego zestawu.
30 tys. to ja w rok robię. Wiadomo, w górach pewnie szybciej się zużywają hamulce.
Aczkolwiek ja wymieniam jeśli mają wartość minimalną grubości, jeśli się nic nie dzieje to po co? Udało mi się na kpl Textar zrobić trochę ponad 80tys.km., w tym chyba 2x klocki zmieniałem. Kolejny zestaw niebawem - również Textar, niedrogo, a jakościowo dla mnie super.
spokolos 29-03-2022, 21:53 Witam.
Za parę tygodni szykuje mi się wymiana kpl. hamulców do Mk5 i pytanko czy ktoś używał z Was hamulców hiszpańskiej marki Remsa??
Kpl. przód + tył kosztuje 870zl.
Mam znajomego co sobie chwali taki zestaw.
Też myślałem żeby lepiej zastosować przód Textar +tył Remsa.
Wiem, wiem że jeszcze jest Zimmermann, Ate itp. no ale jakoś cicho o Remsa.
Ja kupiłem na przód tarcze ATE nr 24.0128-0286.1 i klocki ATE nr. 13.0460-7313.2
Oryginal made in Gerrmany. Nie mam zastrzeżeń.
karoolpl 09-04-2022, 22:45 Cześć,
odgrzeje trochę temat. Musze zmienić tarczę, obecnie zamontowane po 3 mocniejszych hamowaniach, raz że zaczęły drżeć przy hamowaniu z wyższej prędkości. Dwa często potrafi wystąpić w nich efekt braku hamowania, gdy gazy nagromadzą się między klockiem a tarczą.
Postanowiłem że zrobię swap hamulców na 316mmx32mm (s-max mk2, edge ii, etc.). Szukam tarcz i chyba wybór będzie między ate/textar pro/fomoco.
Mam dylemat co do klocków, czy brać również klocki ate/textar/fomoco czy pójść krok dalej i wziąć np. EBC green albo yellow?
A może zostać przy tarczach MK5, tyle że kupić np. ATE power disc nacinane i do tego klocki ate lub też ebc green/yellow?
Macie jakieś doświadczenia z tym związane? albo co będzie lepsze? Mój styl jazdy z rodziną to dość rozsądny, jak jadę sam, to lubię trochę mocniejszy styl?
Bełkot straszliwy, może by tak po polskiemu zapytać i napisać bo narazie ciężko zroumić.Czy ma być swap czy czy jakieś cudowne komponenty ,może to przez gazy i styl bez rodziny-ten nierozsądny.Swoją drogą jak bardzo on jest mocny, bliższy formuły 1, czy mojego dziadka byłego konwojenta poczty polskiej.
darmodziej 10-04-2022, 08:42 gdy gazy nagromadzą się między klockiem a tarczą.Jakie gazy, i skąd one się biorą?
karoolpl 10-04-2022, 10:23 Jakie gazy, i skąd one się biorą?
Około minuty masz wytlumaczenie
https://youtu.be/Pz_4-K_SKn8
Matych chodzi mi o porownanie czy lepiej zachowaja sie tarcze wieksze 316mm zwykłe gładkie, gdzie ciężko znalezc nacinane/nawiercane w tym rozmiarze i tu wsadzic lepsze klocki, odporniejsze na wyzsze temperatury? Czy lepsze będą tarcze 300mm obecnie zamontowane, ale nacinane, gdzie takie mozna dostac od ate? I tu tez albo klocki zwykłe albo odporniejsze na temp?
Polecam ATE, zmieniłem i przejechałem na nich około 10k km (tarcze+klocki) i jestem zadowolony. Czasem delikatnie popiskują ale rzadko, jak umyję budę wraz z kołami piski ustają, także są powodowane prawdopodobnie przez brud i pył.
Mechanik zwrócił uwagę, że tarcze mają dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne na rantach i części środkowej tarcz. Dzięki temu tarcza długo wygląda elegancko na niezardzewiałą ;)
Są trochę droższe od BOSCH i TRW ale biorąc pod uwagę, że mają posłużyć parę dobrych lat to wg mnie warto.
Około minuty masz wytlumaczenie
https://youtu.be/Pz_4-K_SKn8
Matych chodzi mi o porownanie czy lepiej zachowaja sie tarcze wieksze 316mm zwykłe gładkie, gdzie ciężko znalezc nacinane/nawiercane w tym rozmiarze i tu wsadzic lepsze klocki, odporniejsze na wyzsze temperatury? Czy lepsze będą tarcze 300mm obecnie zamontowane, ale nacinane, gdzie takie mozna dostac od ate? I tu tez albo klocki zwykłe albo odporniejsze na temp?
Jeśli masz możliwość to jak najbardziej zrobić swap i założyć większe tarcze.Róznica będzie odczuwalna.Po kombinacjach z tarczami nawiercanymi czy nacinanymi poza twoim dobrym samopoczuciem żadnych cudów nie oczekuj. Zwykłe ATE z normalnym klockiem daje tu najlepszy efekt a bzdury które gada ten pan z filmu mogą mieć znaczenie w sporcie na torze ale nie dziadkowozie jakim jest kloc mondeo.
Polecam ATE, zmieniłem i przejechałem na nich około 10k km (tarcze+klocki) i jestem zadowolony. Czasem delikatnie popiskują ale rzadko, jak umyję budę wraz z kołami piski ustają, także są powodowane prawdopodobnie przez brud i pył.
ATE idzie na pierwszy montaż do MK5 ale te na których wyjechał z fabryki (były tragiczne pisałem o tym już na poprzednich stronach) w stosunku do tych które założyłem teraz.A założyłem dokładnie to samo i są o wiele lepsze.Świadczy to tylko o tym jak producenci trzymają jakość i skład materiałów do produkcji.Dokładnie to samo jest z oponami.
Mechanik zwrócił uwagę, że tarcze mają dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne na rantach i części środkowej tarcz. Dzięki temu tarcza długo wygląda elegancko na niezardzewiałą ;)
Są trochę droższe od BOSCH i TRW ale biorąc pod uwagę, że mają posłużyć parę dobrych lat to wg mnie warto.
karoolpl 11-04-2022, 09:02 Dziękuje za podpowiedzi, tak jak najbardziej chciałem kupić ATE. SWAP zrobię, zaciski już jadą, wyczyszczę je i może pomaluje skoro będę je miał najpierw w domu, żeby wyglądały jak nowe.
A co do samego efektu twardego pedału i braku hamowania, to poprzedni właściciel wrzucił coś budżetowego, bo faktycznie miałem ze 3 razy sytuacje opisaną na filmiku z youtube, przy kilku mocniejszych hamowaniach, czułem o wiele słabsze hamulce, a smród z klocków było czuć nawet w kabinie. Nawet w hybrydzie z oryginalnymi tarczami i klockami z przodu, z tyłu zimmerman + ate ceramic (swoją drogą serio te ceramic o wiele mniej brudzą), przy podobnym hamowaniu, ani nie śmierdziało, ani nie miałem podobnych cyrków.
Raz jeszcze dzięki za podpowiedzi :)
Nawet w hybrydzie z oryginalnymi tarczami i klockami z przodu, z tyłu zimmerman + ate ceramic (swoją drogą serio te ceramic o wiele mniej brudzą), przy podobnym hamowaniu, ani nie śmierdziało, ani nie miałem podobnych cyrków.
To ja nie wiem jak ty jeżdzsz że tak katujesz te hamulce,ale nie wnikam.ate ceramic (swoją drogą serio te ceramic o wiele mniej brudzą), przy podobnym hamowaniu, ani nie śmierdziało, ani nie miałem podobnych cyrków.
Co z tego jak hałasują i masakrują nawiercane i nacinane tarcze , a zwykłe szybciej zużywają i hałasują.
karoolpl 11-04-2022, 09:58 Czasami lubię ostrzej pojechać, ale nie robię tego z narażaniem innych :619:
A jeżeli chodzi o te ceramic, to fakt że tarcza z tyłu była bardziej zużyta, ale nie piszczały, początkowo miałem tarcze i klocki zimmermann, ale klocki piszczały mi od samego początku, więc po 2 tyg, zmieniłem na ate ceramic i piszczenie ustało, hamowanie było identyczne, a pyłu o wiele mniej. W hybrydzie to w ogóle trochę inaczej jest ze zużyciem. Po 130 tyś km, tarcze z przodu były w dobrym stanie, pojawił się juz lekki rant, ale same klocki to jeszcze z dobre 40% klocka. Z tyłu po 90 tyś km, oryginalne tarcze miały pełno rowków, klocki szrot, a tarcza od wewnętrznej strony po zdjęciu z auta, zaczęła się rozpadać.
karoolpl 15-04-2022, 22:48 Swap zakończony sukcesem, jeden zacisk z s-max mk2, drugi z edge. Wyczyściłem je, podmianka jest banalna, nawet w sumie nie trzeba przycinać osłony za piastą, tak jak to było w innym wątku wskazane. Trzeba tylko uważać żeby nie zapowietrzyć hamulców.
Zestaw jaki wybrałem to tarcze ATE 316mm + klocki ebc yellow stuff, na tył również wsadziłem ebc yellow, ale pewnie i green w zupełności wystarczy. Może trochę przerost formy nad treścią, ale po doświadczeniu z poprzednimi hamulcami, wolałem dopłacić więcej i mieć spokojniejszą głowę.
Czy będzie dużo lepiej, zobaczymy po okresie dotarcia.
Wcześniej były klocki TRW, więc ich nie polecam montować :)
Po 95000 powoli czas wymienić oryginalne tarcze przód, wstawię zestaw od Brembo, bo chyba są w Polsce robione.
Dam znać w lipcu czy wytrzymały góry Andaluzji :)
PS
Jak ktoś się na nich sparzył to prośba o cynk :)
PS
Na tarczach znaczy.
darmodziej 22-04-2022, 15:09 Na każdych można się sparzyć, jak się je dotknie po ostrym hamowaniu.
Update.
Założyłem zestaw Brembo na przód.
Nic nie piszczy, hamuje jak oryginał, brak pylenia.
Teraz czas na testy w górskich upałach.
Nic nie piszczy, hamuje jak oryginał, brak pylenia.
Teraz czas na testy w górskich upałach.
Jak ktoś robi w MK5 w automacie 100 ty.Km na heblach z przodu-to raczej nie ma co mu pylić, ani piszczeć, a testy takiego zestawu porównałbym do obiektywnej długości życia podeszwy bucika dla dziecka które głównie jeżdzi w wózeczku bo jeszcze nie chodzi.
Heh. Po prostu nie rozpędzam się jak wiem, że zaraz będę hamował.
Ale jak mnie ktoś dogoni to zawsze puszczam bo to albo wariat albo Policja.
:619:
A kijowy zestaw tarcz+klocki można przypalić szybko i będzie piszczał. Pylenie też jest cechą materiału klocków. Brembo polecam.
Jak ktoś robi w MK5 w automacie 100 ty.Km na heblach z przodu-to raczej nie ma co mu pylić, ani piszczeć, a testy takiego zestawu porównałbym do obiektywnej długości życia podeszwy bucika dla dziecka które głównie jeżdzi w wózeczku bo jeszcze nie chodzi.
Bez urazy ,jeżdzę szybko,ale nie jak debil, aczej nie katuję hebli bo dziadkowóz mondeo to nie rajdówka. W PS nie pohamujemy za bardzo silnikiem a fabryczne hamulce tył i przód skończyły się po 50 tys.Klock i tarczei praktycznie 0-1 mm (ATE z fabryki).Założyłem osobiście znowu to samo,ale to zupełnie inaczej hamuje. Nie jest drące, mniej pylące-to tylko obrazuje nam jak dwa identyczne zestawy mogą się różnić po 3-4 latach ze względu na produkcję i materiały.Identyczne klocki i tarcze a hamują zupełnie inaczej, wystarczy zmienić stop czy mieszankę spieku.Tak więc polecanie sobie zestawów ma mały sens, szczególnie producentów klasy "Tanio" bo tam to już zupełny przypadek -co się komu do kotła wrzuci.
Przy 750tce nieco przepaliłem kasy na układ hamulcowy więc nikt mnie nie nabierze na legendarną niemiecką jakość :) Brembo jest zdaje się robione w Polsce i dobrze hamuje, do tego nie zdzierają z klientów więc polecam.
PS
Nie jest tak źle z tym dziadkowozem :) A do wyścigów to Ford inne modele oferuje :)
karoolpl 28-07-2022, 16:51 Trochę odświeżę temat, pytanie głównie skierowane do osób które zrobiły swap hamulców z s-max II do mondeo mk5, czyli zmiana tarcz na 316 mm. Czy u Was nie widać problemu z większymi średnicami szpilek, wg. schematu tarcze z mk5 mają średnice otworu 13.8 mm -> https://ford.sklep.pl/pol_pl_tarcze-hamulcowe-Ford-Mondeo-Mk5-przod-ATE-24-0128-0286-1-20949_1.jpg
a tarcze 316mm mają średnice 16 -> https://auto.brakeparts.pl/img/pro/24.0132-0189.1.jpg
podczas serwisu w ACO forda, zwrócono uwagę, że szpilki są zgniatane przez tarczę i potrafią lekko ruszać się nawet z dokręconym kołem. Co w ostateczności może doprowadzić do uszkodzenia szpilek, więc właściwie wypadałoby albo wrócić do tarcz oryginalnych albo wymienić piasty(a w mk5 tarcza jest z łożyskiem), na takie od s-max II 316mm. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zagadnieniem?
Ja proponuje nie bawić się w półśrodki tylko jak już robić swap to na coś konkretnego. U siebie mam przednie hamulce z Range`a Evoque`a polift 325mm a na tył założone większe tarcze z Kugi, tam chyba wtedy jest 316mm. Nawet nie ma sensu porównywać siły hamowania z serią.
karoolpl ja mam u siebie nawiercony w piascie otwór na śrubę żeby przykręcić tarczę tak jak jest z tyłu.
karoolpl 28-07-2022, 20:30 Ja się zastanawiam w kontekście powrotu do normalnego zestawu, bo mogę wtedy wziąć FORD 12, ale czy warto to nie wiem, nie wiem jak w praktyce wyglądałaby gwarancja gdyby faktycznie doszło do uszkodzenia silnika czy skrzyni (hydrokinetyk, też łapie się pod tą gwarancje). Sam serwis w ASO, to jakieś 1000 zł, raz na 10 tyś km to nie jest jakiś wielki wydatek. Pytanie tylko czy gra warta świeczki :)
Krzak1 tył to wiem, że właśnie wystarczy tylko jarzmo zmienić, i pasują tarcze 316. Co do samego przodu z range rovera, musiałeś dokupować jakieś adaptery? czy wszystko pasuje idealnie?
Przeróbka z Range`a polega w zasadzie na 3 rzeczach:
- jarzmo trzeba oddać do tokarza, żeby przerobił gniazdo z m12 na m14
- podciąć trochę osłonę kurzową, bo się nie mieści zacisk
- obciąć w przewodzie trzpień ustalający mocowanie, oraz podszlifować delikatnie zacisk tam gdzie będzie szedł przewód, range ma te przewody trochę bardziej płaskie.
Jak się ma tokarza z głowy to przeróbka wygląda jak każda inna przekładka prawie P&P, śruby dajemy stare z mk5.
W zasadzie pisali o tym na mondeo klub kiedyś.
podczas serwisu w ACO forda, zwrócono uwagę, że szpilki są zgniatane przez tarczę i potrafią lekko ruszać się nawet z dokręconym kołem.
Co to znaczy zgniatane i jaki niby sposób ma coś się ruszać po przykręceniu.Rozumiem ze otwory tarczy maja większą średnicę, ale rozstaw szpilek piasty jest identyczny wiec nie bardzo rozumiem o co chodzi ASO czy koledze.
karoolpl 03-08-2022, 23:15 Co to znaczy zgniatane i jaki niby sposób ma coś się ruszać po przykręceniu.Rozumiem ze otwory tarczy maja większą średnicę, ale rozstaw szpilek piasty jest identyczny wiec nie bardzo rozumiem o co chodzi ASO czy koledze.
Bardziej ASO, bo chciałem wziąć sobie ford 12, gdzie w sumie nawet sporo elementów jest podpinane pod to (a kwalifikuje się każde auto <10 lat, nawet jak wcześniej nie serwisowałeś w ACO). No i generalnie jako że wchodzą półosie i piasty, to zaczęli marudzić na zaciski i klocki, że nie są oryginalne z auta i żebym mógł dokupić gwarancję, to musiałbym wrócić do mniejszych zacisków i tarcz.
Dziś rozebrałem specjalnie zaciski, tarcza jest już zespolona z piastą i w ogóle się nie porusza względem piasty, szpilki wyglądają normalnie, więc to jakieś czepiactwo ACO. Tak czy siak chciałem rozebrać zaciski i sprawdzić stan klocków. Mam obecnie klocki ebc yellow stuff, okazuje się że tylko przepłaciłem, klocki niby mają być odporne na sporo wyższe temperatury niż klocek OE, a to ****o prawda, bo potrafią się szklić, przez co często w mieście piszczą i wydają czasem dźwięki buczenia. Producent na piszczenie poleca rozpędzić się do większej prędkości i awaryjnie wyhamować. Próbowałem, przestają piszczeć, na jakieś 5 normalnych hamowań miejskich i znów zaczynają hałasować. Co gorsza w mieście, nawet przy normalnej spokojnej jeździe, piszczą dość mocno.
Poczekam do kolejnego przeglądu i może faktycznie wrócę do oryginalnych zacisków, tylko wsadzę tarcze nawiercaną i oryginalne klocki fomoco.
Także miałeś Matych rację, że to jakieś ASOfarmazony :)
cattani75 04-08-2022, 06:44 A gdybyś włożył do Mondeo silnik z Ferrari, to też byś oczekiwał, że ASO da Ci Gwarancję 12 na ten silnik?...
karoolpl 04-08-2022, 07:52 A gdybyś włożył do Mondeo silnik z Ferrari, to też byś oczekiwał, że ASO da Ci Gwarancję 12 na ten silnik?...
A jaki to ma związek? skoro hamulce nie podlegają pod gwarancję, bardziej chodziło o informacje że obecne tarczę jakkolwiek wpływają negatywnie na szpilki, co nie jest prawdą. A to żeby otrzymać możliwość dokupienia gwarancji, to trzeba wrócić do oryginalnych elementów, uważam za normalną informację i tu ASO ma racje i swoje procedury. Jedyny wątek był ze szpilkami przy zmianie na większy zestaw hamulcowy, co gdyby faktycznie negatywnie oddziaływało, to byłaby dobra informacja dla osób które chcą zdecydować się na zmianę, a nie znają wszystkich konsekwencji
Ja się zastanawiam czy brać zimermany za 460zł czy fordowskie za 510zł.
Bump: Witam. Panowie potwierdźcie jak często wymieniacie tarcze bo ja co 30 tys. km. Trochę często wydaje mi się, więc do bardziej dynamicznej jazdy ale nie piszczący jaki komplet polecacie. Pierwsza wymiana odbyła się w serwisie bo samochód na gwarancji. Teraz chcę wymienić sam.
Motocraft wystarczają na 45 tys a trw na 85 tys u mnie.
paolo178 27-09-2022, 18:06 Od 2 tyg mam zestaw Zimmermann sport z klockami. Dobrze hamuje, przesiadłem się z klocków ceramicznych i oryginalnych tarcz - niewykluczone, że przez to połączenie tarcze uległy zniekształceniu. (według mechaników) -> Rok po wymianie na klocki ceramiczne.
Przy 750tce nieco przepaliłem kasy na układ hamulcowy więc nikt mnie nie nabierze na legendarną niemiecką jakość :) Brembo jest zdaje się robione w Polsce i dobrze hamuje, do tego nie zdzierają z klientów więc polecam.
PS
Nie jest tak źle z tym dziadkowozem :) A do wyścigów to Ford inne modele oferuje :)
obiecałem update po jakimś czasie:
Po roku na tarczach i klockach Brembo i 20000 km w tym Andaluzja i sporo autostrad po kraju mogę polecać je dalej. Ani specjalnie nie pylą ani nie piszczą a jak się pamięta by przy każdej zmianie opon wyczyścić piasty to nic nie telepie. Siła hamowania jak w oryginalnych.
W MK4 byłem bardzo zadowolony z kompletu Zimmerman Sport tarcze + EBC GreenStuff (miałem też RedStuff, które dobrze kąsały ale też bardzo pyliły.
Czy do MK5 ta kombinacja Zimm+Green nadale się dobrze sprawdza?
HUGOBERG 02-05-2023, 16:20 Osobiście zakładam tylko ATE i Brembo. Nie mam żadnych problemów.
admat_op 05-05-2023, 14:13 Cześć wszystkim. Moje pytanie dotyczy tarczy hamulcowych i klocków. Posiadam MK5 w wersji ST Line z roku 2016. Czy tutaj tarcze i klocki są typowe dla MK5 czy jakieś inne? Auto jest na felgach 18" oryginalne. Jeżeli mogę prosić o poradę jakie zastosować - oryginały czy TRW?
Cześć wszystkim. Moje pytanie dotyczy tarczy hamulcowych i klocków. Posiadam MK5 w wersji ST Line z roku 2016. Czy tutaj tarcze i klocki są typowe dla MK5 czy jakieś inne? Auto jest na felgach 18" oryginalne. Jeżeli mogę prosić o poradę jakie zastosować - oryginały czy TRW?
Trzeba przeczytać temat a życie stanie się łatwiejsze.
Trzeba przeczytać
No właśnie. To niedobra jest szukać informacji. Trzeba czekać , a na tacy przyjdą.
radekrogo 07-05-2023, 13:05 Osobiście tylko ATE i klocki gamy Ceramic, dla czystych felg. Polecam, rewelacja. Nic nie pylą.
Panowie, potrzebuję wsparcia. Mam do wymiany klocki i tarcze , przód i tył., 56kkm na fabrycznym zestawie to chyba w miarę dobry wynik.
I tu pytanie, na popularnym serwisie aukcyjnym są różne rozmiary tarcz. Podają 302mm lub 316mm na tył oraz 300mm przód. Planuję zakup ATM MIKODA nawiercane z nacięciami
Czy można zweryfikować jakie są u mnie ? vin WF0DXXWPCDHB59477
Z góry THX
Po prostu zmierz " pi razy oko" . Zakładając duży błąd pomiaru nie powinien przekroczyć prawie 1,5 cm.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Ma ktos doswiadcznie z polaczenia Zimmerman sport + Galfer Sport?
Wstepnie jestem zdecydowany na Zimmermany + EBD Green Stuff ale wg grafow na brakeparts.pl Galfery pyla jeszcze mniej a zarowno maja lepsze wszystkie inne parametry.
Glosnosc podczas hamowania nie jest wymieniona a to tez dosc znaczace dla mnie
ww sklep mi proponuje tez Hawk HPS 5.0 jako najmniej pylace a zarowno maja b. dobree inne wlasciwosci. no ale cena prawie 3x wieksza niz green stafy
Zielone EBC + Zimmermany ( nawiercany) , pylą tyle co nic. Miałem taki zestaw w poprzednim mk5 , mam w obecnym. Jak jeździsz powiedzmy normalnie, taki zestaw obsłuży to bardzo dobrze. Pomijam że hamulce w mk5 mogłyby, być ciut większe w serii. Jak masz tyle do wymiany to zorganizuj zaciski dwutłoczkowe od S-Maxa 2, Galaxy, Edga, do tego tarcza 316 mm i będzie już optymalnie.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
dzieki pojde w GF
Ale teraz zagadka: DP22269 i DP22159 - podobno oba to sa GreenStudfy do tego samego auta rozniace sie jednak parametrami. Mam problem jednak z doszukaniem szczegolow
Ale teraz zagadka Odpowiedzi nie znam , zawsze dawałem te:
odpowiedz od brakeparts:
Dzień dobry, różnią się akustycznym czujnikiem zużycia.
DP22269 - mają akustyczny czujnik
DP22159 - nie mają
Klocki z czujnikiem są 10zł droższe, nie mamy ich aktualnie w Polsce. Czas realizacji to około 3 tygodnie. Na stronie są dostępne klocki DP22159
wie ktos co to za czujnik?
To ta blaszka co jęczy jak klocek cienki i ona drze ryja jadąc po tarczy. Zbędna zupełnie dla świadomego kierowcy.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
dobre :) czlowiek sie uczy zale zycie
Zamawiam bo juz tyle czasu stracilem ze moglem od razu kupic te najdrozsze ;)
btw na brakeparts od 1.8 beda nowsze (wyzsze) ceny na EBC
Na zestawie Zimm + GreenStuff jezdze juz 2 tygodnie. Piszcza jak ch… chyba przednie.
Wewnatrz tak bardzo nie slychac ale po otwarciu okna wspolczuje przechodniom.
Piszcza przy lekkim hamowaniu. Jak sie nagrzeja (np hamowanie z wiekszej predkosci) to w koncowej fazie cichna.
I co teraz? :(
Ostatnie 8 lat jezdze na niefabrycNych zestawach (mialem i te kombinacje) i jescze mi sie nie zdarzylo aby tak piszczaly
Przód nigdy mi nie piszczał. Tył klocki i tarcze Zimmermany, ostatnio zaczął. Nie mam teraz czasu, bo wyrzuciłbym jakieś pierwsze lepsze klocki na tył.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
2 lata temu brałem mondeo z 2017 roku z przebiegiem 111 tys w leasing w salonie forda na popularnej w Warszawie i na jeździe próbnej ponarzekałem na hamulce i w ramach przeglądu przed sprzedażowego wymienili mi komplet klocki tarcze przód na nowe (oczywiście oryginał). Mam na tym komplecie przejechane już 64 tyś i klocki mają ok 5-6 mm grubości a tarcze niewielki rancik i spokojnie wytrzymają drugie tyle. Hamulce żyleta i żadnych bić przy hamowaniu.
oryginalne hamuja bo musza. Ale niesamowicie brudza felgi
Ta żyleta w trzecim mocnym hamowaniu jak jest auto załadowane, puchnie i przestaje być zabawnie. Mój zapakowany na urlop + 4 osoby to spokojnie 2 tony do zatrzymania.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
oryginalne hamuja bo musza. Ale niesamowicie brudza felgi
Co lepsze brudne felgi i skuteczne hamowanie czy czyte felgi i hamulce jak spowalniacze :wink:
A to sie musi wykluczac? Z mojego doswiadczenia nie musi.
BTW piszemy o piszczeniu hamulcow.
Co lepsze brudne felgi i skuteczne hamowanie czy czyte felgi i hamulce jak spowalniacze :wink:
Nie bardzo zrozumiał kolega wypowiedz.To było szyderstwo i drwina.To jedne z najgorszych hamulców w klasie.Nie dziwie się że uważasz je za brzytwę skoro po 64tysi. masz 70% klocka.
Przód nigdy mi nie piszczał. Tył klocki i tarcze Zimmermany, ostatnio zaczął. Nie mam teraz czasu, bo wyrzuciłbym jakieś pierwsze lepsze klocki na tył.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam, zamontowałem do oryginalnych tarcz bo te były w bardzo dobrym stanie i pisk ze można jajo znieść, zmieniłem tarcze na nawiercane Zimmermany i to samo. Wymieniłem klocki i w końcu jest ok, czasem coś piśnie ale nie wiem czy nie z tyłu bo mam tam też EBC Grennstuf.
A to sie musi wykluczac? Z mojego doswiadczenia nie musi.
BTW piszemy o piszczeniu hamulcow.
Witam wszystkich,
zamieniłem tylne klocki na Boscha, też piszczały niemiłosiernie.
- sfazowałem wszystkie ostre krawędzie na klockach
- przesmarowałem pastą przeciw piszczeniu klocków
LIQUI MOLY Pasta wyciszająca piszeczenie klocków -
Bremsen anti quietsch paste.
Myślę, że ta pasta pomogła.
Pozdrawiam
Ja nie bawiłem się w szukanie co lepsze itp. Żadne smarowanie itp. Kupiłem oryginalne i po kłopocie
Ja nie bawiłem się w szukanie co lepsze itp. Żadne smarowanie itp. Kupiłem oryginalne i po kłopocie
Przeczytaj o co prosił kolega.
A ja mogę polecić TRW. Przy przebiegu 215 tyś. km wymieniłem wszystko na raz plus sprężyny ATE z przodu i regenerowane oryginalne zaciski tył. Do tego skrupulatnie oczyściłem wszystkie powierzchnie i użyłem odpowiednich smarów zgodnie z zaleceniem firmy ATE. Prawidłowo hamuje, nie piszczy, umiarkowanie pyli bo musi i co bardzo ważne kierownica absolutnie nie drży przy każdej prędkości jak w nowym samochodzie.
PS.
Zwracam uwagę na prawidłowe zakładanie blaszek klocków z tyłu. Zgodnie z instrukcją ATE blaszka bez otworu montowana jest od góry klocka gdy zacisk jest za osią tylną).
cinek15c 22-08-2023, 20:27 Ja do kilku różnych aut brałem zestawy tarcze + klocki z TRW i w żadnym przypadku nie miałem z nimi problemów, więc też mogę polecić.
Napisalem do brakeparts i ci tez od razu pytaja sie o sposob montazu/przygotowania tylnych hamulcow. Tyle ze mi piszcza przednie. I zeby bylo jasno, nie chodzi o piszczenie przy jezdzie (nie odbijajace klocki) ale o dzwiek przy hamowaniu.
Dzis nagralem video, tyle ze przy tak lekkim hamowaniu efekt jest duzo cichszy niz normalnie
https://youtube.com/shorts/ByIs_826Cdg?feature=share
admat_op 30-04-2024, 20:30 Zamontowałem do przodu nowe tarcze i klocki Delphi. Jestem załamany zachowaniem tych klocków.
Jak jest trochę cieplej to przy lekkim hamowaniu przed zatrzymaniem słyszę coś takiego jakby klocek się kończył i słyszalne jest tarcie metal o metal. Coś naprawdę dziwnego. Jeszce nie miałem takiej sytuacji. Coś ,możecie poradzić. Na jakie klocki zrobić wymianę?
HUGOBERG 01-05-2024, 14:19 Ja osobiście stosuje ATE i Brembo. Nic innego. Tylko do tych firm mam zaufanie.
Zamontowałem do przodu nowe tarcze i klocki Delphi. Jestem załamany zachowaniem tych klocków.
Jak jest trochę cieplej to przy lekkim hamowaniu przed zatrzymaniem słyszę coś takiego jakby klocek się kończył i słyszalne jest tarcie metal o metal. Coś naprawdę dziwnego. Jeszce nie miałem takiej sytuacji. Coś ,możecie poradzić. Na jakie klocki zrobić wymianę?
Nagrać i reklamować póki rdzy nie załapią. Jakość części zamiennych w obecnych czasach to jakaś masakra.
Ja tak mialem w focusie tarcze i klocki brembo wlasnie
admat_op 09-05-2024, 10:42 Założyłem klocki ATE i problem się rozwiązał. Oznacza to że nie montować tarczy i klocków tej samej firmy, przynajmniej Delphi.
karpkiller 10-05-2024, 12:00 Ja osobiście stosuje ATE i Brembo. Nic innego. Tylko do tych firm mam zaufanie.
Zgadzam się w 100% ze wskazaniem na ATE. Cenowo ciut tańsze, a wydaje mi się że jakościowo ciut lepsze.
andre1681 11-05-2024, 11:26 A co sądzicie o tarczach Textar?
A co sądzicie o tarczach Textar?
Bardzo dobre tarcze. W sumie zamontowalem u siebie dwa zestawy w dwóch autach łącznie z klockami textara.
Ja mam zamontowane Zimmermanny Standard CoatZ tarcze i do nich klocki Zimmermann RD:Z i jest gitara, nic nie piszczy, hamuje dobrze
Zimmermanny
Też to zakładam od wielu lat. Tyle, że na przód wkładam klocki EBC zielone.
|
|