Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Olej castrol magnatec 5w 40 c3 do forda?
Erwinek!! 28-12-2017, 20:23 Witam , poprzednio był wlany schel helix ultra profesional AF 5w 30 na osiem tysięcy kilometrów dolalem mu około 400 ml z tego jakieś 250 ml wzioł podczas ostatniej trasy 1200 km z prędkością 120 km/h
Przyjechałem z Niemiec do Polski i zalałem mu właśnie dzisiaj castrol magnatec 5w40 c3
Miałem do wyboru jeszcze schel helix ultra 5w 40 , Ford formula 5w30
Wybrałem Castrola , na stacji mechanik polecił mi ten olej do tego auta
Moje pytanie do forumowiczów , czy to dobry wybór?
Szuiram76 28-12-2017, 21:42 słaby ten wybór, twój wybraniec nie spełnia norm Forda, nie powinieneś go wlewać.
Wybierz olej który spełnia normy zalecane przez Forda
WSS-M2C913-C
WSS-M2C913-B
WSS-M2C913-A
z klasyfikacją oleju A1/B1 & A5/B5
polecam Ci:
Motul Specific 913D, Gulf Formula FS 5w30, Valvoline Synpower FE 5w30, w ostateczności Formula Ford F 5w30
Sam używam teraz Motula.
slawek-kali 28-12-2017, 22:00 Zalal ci olej do VW.. wiadomo w PL same passaty :D
http://www.idioci.pl/upload/images/large/2016/11/podpieli-passata-pod-komputer.jpg
Erwinek!! 28-12-2017, 22:08 Teraz to już wlalem , Motula ciężko dostać w Niemczech
Dlatego wybrałem Castrola.
Są też Castrola do forda ale niestety tu gdzie lałem ich nie było
Tego schell spełniające wymagania forda schell helix ultra profesional AF 5w 30 już nie chciałem zalewać ponownie w Niemczech bo go żre i tyle
Brat jechał Reno 154 tys przebiegu i nic mu nie wzioł oleju i na mnie jeszcze czekał
A Ja samochodem 135 tys przebiegu i bałem się ze się silnik zatrze
Ten olej schel helix profesional AF to jak woda.
slawek-kali 28-12-2017, 22:09 Wcale nie.. https://www.motoroel-direkt.de/motoroel/motul/specific_913d_5w_30.html
Erwinek!! 28-12-2017, 22:25 Ale ogólnie w sklepach trudno spotkać
A przez internet nie kupowałem.
Z reszta czy można ufać zakupą oleju przez internet?
slawek-kali 28-12-2017, 22:26 tylko tak kupuje.. marzy sklepu mi nie trzeba ;)
Erwinek!! 28-12-2017, 22:57 Czyli wychodzi na to że na tych wszystkich stacjach wymiany olejów i warsztatach samochodowych prawie nigdy nie maja czegoś specjalnie dedykowanego do danej marki
Zawsze leja to co maja najbardziej zbliżone do większości samochodów i mówią , że wszystko jest jak należy i będzie dobrze.
Pojechał bym do Fuchsa to nalali by mi 5w 40 ACEA A3/B4 i zapewnili ze napewno odpowiedni olej wybrałem
Czyż nie tak ?
Trzeba kupować przez internet albo jeździć po sklepach i szukać tydzień wcześniej albo dłużej oleju , No jesze filtr dokupić i do mechanika jeszcze wymienić
Moje pytanie czy nie lepiej juz zalać na tych stacjach i mieć w du.....
Ze trochę nie specjalny ?
No i czy będę mógł następny raz znów zmienić na 5w 30 po 5w 40?
czeslaw555 29-12-2017, 07:39 Zawsze leja to co maja najbardziej zbliżone do większości samochodów i mówią , że wszystko jest jak należy i będzie dobrze tak najczęściej się dzieje
Bump: ja zamawiam olej przez "swój" warsztat. Kupuję w cenie warsztatowej, czyli po rabatach jakie dostaje warsztat
Szuiram76 29-12-2017, 15:54 A po co chcesz zmieniać z 5w30 (taki powinieneś zawsze mieć) na 5w40 ?
Zalej dobrym 5w30 który jest do Forda i tego się trzymaj.
Zalej Ford Formula F 5w30 i tyle. Żadne Motule, Gulfy czy inne nie są potrzebne do tego silnika. Prosty silnik do tego zwyczajny olej spełniający normy producenta i nie wydziwiać.
Erwinek!! 29-12-2017, 20:19 Dlatego wlalem 5w 40 bo mi brał olej schella 5w 30
to zalej 10w60
nie bedzie bral w ogole
Erwinek!! 29-12-2017, 20:47 No panowie fachowcy z profesjonalnej stacji wymiany olejów tak doradzili
Ze to jest benzyna i nie ma większego znaczenia ze to prawie to samo.
Bump: No panowie fachowcy z profesjonalnej stacji wymiany olejów tak doradzili
Ze to jest benzyna i nie ma większego znaczenia ze to prawie to samo.
Bump: To co zmienić z powrotem ten olej na fordowski
Czy 10 tys i dopiero wymienic?
kolego drogi
tam gdzie jest hths ponizej 3 a Ty wlewasz dla uszczelnienia brania oleju cos wiecej jak 30 to wbijasz łopatę tam, gdzie nie da się wsadzić żyletki
zalej zalecanym
Erwinek!! 29-12-2017, 22:11 Ten castrol ma HTHS 3,5 w górę, ale może dzięki temu lepiej chroni wyeksploatowany silnik?- nawet Forda niż Fordowski olej 5w30?
A napewno przy ostrzejszej jeździe tak myśle ,czy się mylę?
Nic się nie stanie. Wymień na zgodny ze specyfikacją po normalnym interwale. I tyle.
kumpel Fordzika 29-12-2017, 22:29 A napewno przy ostrzejszej jeździe tak myśle ,czy się mylę? Mylę, mylę :) wymień po 10 tys km na olej o właściwej specyfikacji. Przez ten czas nic w silniku się nie rozciągnie :D możesz wrócić do 5W30. a jak bierze olej to kup Valvoline specjalnie dedykowany do silników przechodzonych już trochę też o lepkości 5W30 chyba jeszcze taki mają. W opakowaniach Schella masz Castrola , wiec jedna rybka w tym temacie i w zasadzie marne to oleje.
Erwinek!! 07-01-2018, 23:39 Ostatnio wymieniłem na Ford formula F 5w 30
Podłączę się do tematu.
Kupiłem focusa mk2 1.6tdci 2006. Nie wiem jaki był tam olej, ale nie był wymieniany od bardzo dawno... czarny jak smoła. Wlałem nowy olej motorcraft 5W30, czyli olej wg zalecanej specyfikacji. Po wymianie oleju, silnik jest wyraźnie głośniejszy. Wnioskuje, że wcześniej musiał być zalany półsentetyk... Czy nie rozszczelni mi się silnik, syntetyk może wypłukać osady...I co teraz, jeździć na tym 5W30, czy wymienić na inny, ale jaki? Mój przebieg auta to 160 000 km.
Podłączę się do tematu.
Kupiłem focusa mk2 1.6tdci 2006. Nie wiem jaki był tam olej, ale nie był wymieniany od bardzo dawno... czarny jak smoła.
To normalne w dieslach, że olej bardzo szybko robi się czarny. Nie świadczy to o tym, że jest mocno przechodzony.
Po wymianie oleju, silnik jest wyraźnie głośniejszy. Wnioskuje, że wcześniej musiał być zalany półsentetyk...
Pochopny wniosek. Sadza w oleju ma po prostu dodatkowe właściwości smarujące. Jeżeli olej jest zgodny ze specyfikacją dla tego silnika to jeździć, co 15 000 km wymieniać i jeżeli oleju nie ubywa/przybywa to cieszyć się autem.
Erwinek!! 13-01-2018, 19:12 Wcześniejszy olej Forda 5w 30 był pólsyntetykiem i mimo to producent zalecił zalewanie silników które pracowały na polsyntetykach - syntetykiem.
Te fordowskie oleje chyba nie mają szczególnie jakichś dodatków myjących jak np. Shell oleje.
Tam ktoś wyżej pisał ,że valvoline 5w30 olej jest dobry do tych silników
Szczególnie trochę wyeksplatowanych.
Sory Ten nowy formula F to tez nie żaden full syntetyk jak mówią nawet w Fordzie
Syntetyczny tak o tyle o ile jest wymieszany z mineralnymi olejami .
Inaczej -w technologii syntetycznej!
Bump: Olej w dislach szybko robi sie czarny ,gdyż absorbuje on sądzę w procesie spalania ropy.
kumpel Fordzika 13-01-2018, 22:43 Wlałem nowy olej motorcraft 5W30, czyli olej wg zalecanej specyfikacji. Po wymianie oleju, silnik jest wyraźnie głośniejszy. Przejeździj max 10 tys km i wylej ten szajs do kanału. Jak planujesz dłużej auto użytkować to zalewaj lepszy olej co by się potem nie dziwić, że głośno pracuje. To są oleje do sprzedawania, a nie do użytkowania w swoim własnym prywatnym samochodzie. Pól syntetyk, ćwierć syntetyk, syntetyk który nie występuje już od lat w handlu nie ma znaczenia. Znaczenie ma lipny klasowo olej i dobry olej. Motocrafty to oleje z najniższej półki jakościowej.
Bump: Te fordowskie oleje chyba nie mają szczególnie jakichś dodatków myjących jak np. Shell oleje Oleje Shella to te same oleje co Castrola tylko w innych opakowaniach, podobnie jak olej BP.
tyle lat, tyle potu
a tu dalej swoje co niektorzy :)
miniupiniu 17-01-2018, 16:55 Dzisiaj byłem na przegladzie rocznym. Do mojej foki 1.5EB 150KM zalano olej 5W20 FORD CASTROL MAGNATEC PROFESIONAL.
miniupiniu 17-01-2018, 20:46 Tak ASO RE-WO Lubin
michalq23 05-03-2018, 19:07 Witam forumowiczów.
Postanowiłem podpiąć się pod temacik ponieważ mam problem tego samego typu.
Autko:
Focus MK2 FL 2009 1.8 Duratec.
Przebieg 190k
Autko posiadam od sierpnia. Niedaleko przed zakupem były właściciel wymieniał olej więc nie wymieniałem zaraz po zakupie (spokojnie, miał na wszystko fakturę). Od tamtej wymiany właśnie stuknęło mi 10k i zamierzam zrobić serwisik. Niestety były właściciel wlał właśnie Castrola 5w40 C3 i zapewne wlewał go tez wcześniej. Jak juz wiadomo ten olej nie spełnia norm forda dlatego bez zawahania zmienił bym na jakis dobry 5w30 ale pojawia się pytanie:
Czy dla silnika który ma na karku 190k zmiana z 5w40 na 5w30 nie będzie zagrożeniem? Nie pojawią się jakieś wycieki? Obecnie brak wycieków, co prawda kilka razy dolewałem (nie jakies wielkie ilości) ale silnik jest suchy więc pewnie sobie coś tam spala.
Co może się stać po zmianie na 5w30 jeśli wczesniej prawdopodobnie przez kilka cyklów lany był wspomniany castrol 5w40 oraz co mogło już spowodowac używanie tego 5w40?
Czy dla silnika który ma na karku 190k zmiana z 5w40 na 5w30 nie będzie zagrożeniem?
Nie. Przecież wracasz do tej lepkości, jaką zaleca Ford (ważne oczywiście normy). Zresztą różnica między oboma olejami jest minimalna. 5W40 jest bardziej lepki, czytaj bardziej smaruje w wysokich temperaturach. Nie jesteś pierwszy, który zrobi taką zmianę. Niektórzy nawet nieświadomi użytkownicy jadą na wymianę oleju i mechanik sam decyduje za nich, że zamiast 5W30 wleje np. 5W40 lub 10W40 i jeżdżą nie mając tej świadomości. Więc nie jesteś pierwszym, który zmieni jeden rodzaj oleju na inny.
ja mając PSA 1.6 /109 stosuje TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 . po pierwszym odpaleniu wyciszył silnik i inny zapach spalin jest, poprzedni był castrol edge titanium fst turbo diesel 5w40
kumpel Fordzika 06-03-2018, 09:47 stosuje TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 Zważywszy, że do kupienia bańka 5L jest za cyrka 100 zł. Na niej uczciwie napisane, że technologia syntetyczna :) Z wyszperanej karty charakterystyki wynika, że produktu bezpośredniego z ropy tylko 60-70% ( 60<70) Pozostałe parametry też ma fajne.
W kontekście ceny bardzo sensowny olej się wydaje z półki olei za przysłowiową stówkę.
http://auto-land.pl/karty_charakterystyk/TOTAL/18152-42827-28788-010092.pdf
tu to nawet za 95 zł 5 litrów
http://oryginalneoleje.pl/produkt/236/1133-total-quartz-ineo-ecs-5w-30-5l.html
Na niej uczciwie napisane, że technologia syntetyczna :)
Rzeczywiście rzetelna ta karta, nawet piątka jest w kodzie odpadu (oleje mineralne) - coraz mniej dzisiaj takich. Drogie oleje często mają taką kartę, żebyś się niczego przydatnego z niej nie dowiedział (millers).
A powie mi ktoś, bo przy ostatniej wymianie w DE miałem wymieniony olej na Castrola 3w30 A5, nie czytałem, nie słyszałem ale dopiero tutaj psioczycie na ten olej, co z nim jest nie tak??
Pytam bo właśnie chciałem zrobić przegląd, kupić olej itd.
Silnik diesla 2.0 tdci, 155 ty. przelotu.
Rzeczywiście rzetelna ta karta, nawet piątka jest w kodzie odpadu (oleje mineralne) - coraz mniej dzisiaj takich. Drogie oleje często mają taką kartę, żebyś się niczego przydatnego z niej nie dowiedział (millers).
millers ma koło 20% syntetyka
reszta to HC dodatki, ale nie takie HC jak w twoim ulubionym oleju
kumpel Fordzika 06-03-2018, 10:24 millers ma koło 20% syntetyka To dziwne, a takie koszerne przecież :) Pospolity Motul Specyfic 913 D w karcie charakterystyki chwali się, że bezpośredniego produktu ropopochodnego mniej jak 50% jest, albo jeszcze mniej. Chyba najbardziej syntetyczny olej na dziś z tych tańszych :)
http://www.worldpac.com/tagged/Motor_Oil_-_Motul_-_5W-30_Specific_1_Liter_PN_3374650_018805.pdf
Fulara to chyba lepiej mnie zna niż ja sam siebie, bo nie wiem jaki jest mój ulubiony olej. :-)
kumpel Fordzika 06-03-2018, 10:25 A powie mi ktoś, bo przy ostatniej wymianie w DE miałem wymieniony olej na Castrola 3w30 A5, nie czytałem, nie słyszałem ale dopiero tutaj psioczycie na ten olej, co z nim jest nie tak?? Wszystko TAK jeśli masz zaufanie do producenta to używaj i jeździj. Do bańki nie bierz, tzn do głowy :) Ja nie mam, nie używam castrola.
Mam zaufanie do Motula, bo wiele tych olei miałem w swoich pojazdach jak i do firmy LM tzn. Liqui Moly, a po taniości Valvoline. Niektóre oleje Mobil też darzę zaufaniem :)
Bump: Fulara to chyba lepiej mnie zna niż ja sam siebie, bo nie wiem jaki jest mój ulubiony olej. :-) na pewno jakiś kokosowy od AMSOIL o nazwie Cetane .....:D
nawet 100% HC jest ok, pod warunkiem, że baza nie będzie podła, ledwo co wyciągnięta z ziemi
niestety, oleje, które sponsorują panienki muszą je opłacić, więc coś za coś
kumpel Fordzika 06-03-2018, 12:19 iestety, oleje, które sponsorują panienki muszą je opłacić, więc coś za coś Dobre :)
W życiu bym nie kupił oleju który nie wiem gdzie jest produkowany, przez kogo dla kogo.
Kupuje Motula (oryginalnego) bo wiem, że to produkt Made In France ewentualnie Idaly. Po wielkich aferach podróbkowych Motul dba o certyfikacje sprzedaży i o jasne informacje na opakowaniach skąd i gdzie wyprodukowany.
Założę się o małe piwo, że obecne oleje castrola na wymagające rynki te z wyższej półki jakościowej to są inne olej, na innej bazie niż to co blendują na Polskę i sprzedają pod różnymi markami.
Miałem kiedyś olej wyczynowy od Castrola do motocykla 10W60 przywieziony z Niemiec. Nawet zapach miało to to inny niż niby ten sam kupiony w polskim sklepie :( Miałem dwie bańki do porównania. Rozprowadzany na PL był odrobinę jaśniejszy też. Czary jakieś :)
Europa Wschodnia=Gorsza Europa.
Przy wschodnim brzegu to nawet woda w Odrze brudniejsza.
michalq23 06-03-2018, 17:38 No dobra to zmieniam na 5w30.
Pozostaje kwestia tylko który.
Wybrałem kilka z oferty internetowej:
Motul Specyfic 913 D
LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30
CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 A5
FORD FORMULA F 5W30
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30
VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30
Najatrakcyjniej cenowo wygląda oczywiście FORD, TOTAL oraz VALVOLINE.
FORD zaleca Castrola do którego z racji mojej ubogiej wiedzy nt. olejów jest mi najbliżej własnie przez zalecenia forda. Wiem jednak, że jest tutaj wiele osób które używają różnych olejów oraz znają się dobrze na pełnej specyfikacji produktów. Prosiłbym zatem abyście doradzili mi który wybrać, autko mam w dobrym stanie, dobrze mi się jeździ i chciałbym o nie zadbać a olej w silniku uważam za dość ważną sprawę. Jeśli macie produkty nie znajdujące się na liście to dawać je tu :D
P.S Filtr oleju to chyba oryginalny będzie ok? Nie kombinowac z żadnymi manami czy innymi knechtami?
kumpel Fordzika 06-03-2018, 19:01 Bardzo dobrą listę zrobiłeś. Kupuj według kolejności na tej liście :) kwestia 30-50 zł różnicy w cenie oleju. Czy warto. To już Twoja decyzja.
Olej to najważniejsza mechanicznie pracująca część w silniku.
Filtr daj oryginalny albo porządny zamiennik Purflux lub MAN co wcale nie musi być taniej, bo oryginalne filtry oleju nie są drogie.
Olej to najważniejsza mechanicznie pracująca część w silniku
Myślałem, że tłoki, ale co ja tam wiem... :P
czymże są tłoki bez kół ? albo kierownicy ? a tłoki be oleju pochodzą 10 min
michalq23 07-03-2018, 19:04 Panowie, jeszcze tak zapytam... W tabelkach zakresu temperatur dla różnych typów olejów oleje 5w30 mają zakres od -30 do +20 stopni C a jak wiemy w lato temperatury lubią być powyżej +30.
Chodzi o np. taka tabelke: http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html
Dlaczego zatem producent zaleca użycie tego oleju jeśli teoretycznie nie jest przeznaczony dla temperatur powyżej 20 stopni jak w załączonej tabeli?
kumpel Fordzika 07-03-2018, 21:09 Panowie, jeszcze tak zapytam... W tabelkach zakresu temperatur dla różnych typów olejów oleje 5w30 mają zakres od -30 do +20 stopni C a jak wiemy w lato temperatury lubią być powyżej +30.
Chodzi o np. taka tabelke: http://olejeismary.blogspot.com/2011...y-olejowe.html
Jesteś w tym samym punkcie co ja po zakupie Focusa :D
Nie należy brać do głowy. Południe Europy objechałem w te upalne lato. Na słonecznym wybrzeży w cieniu +36 na słońcu na autostradach +42-46 st C. Upały, że tubylcy takich nie pamiętali. Tłusta foka dala radę. Nawet klima wyrabiała.
Zwykły półsyntetyczny 5W30 czyli olej Motul Specyfic 913 D dał radę, tyle, że dość świeży był na drogę.
ps
W instrukcjach Fordów sprzedawanych na południe Europy też 5W30. Dziwne prawda
krzys1968 08-03-2018, 04:41 Zwykły półsyntetyczny 5W30 czyli olej Motul Specyfic 913 D
Dobre uśmiałem sie:lol:
Zwykły półsyntetyczny 5W30 czyli olej Motul Specyfic 913 D dał radę, tyle, że dość świeży był na drogę.
Rozumiem, że przy drogach mijałeś setki stojących na poboczach aut z zatartymi silnikami, których właściciele nieopatrznie zalali je jakimiś - sorry za przekleństwo - Castrolami :-). Iście heroiczne doznanie...
A dlaczego Krzyś się uśmiał? Przecież sam producent podaje, że olej jest niemal dokładnie półsyntetyczny (do 50% substancji ropopochodnych w składzie).
No chyba, że o błąd ortograficzny w nazwie ci chodziło (wątpię), a kolega Kumpel jest cienkawy w te klocki.
Po prostu to obsesyjne doszukiwanie się procenta syntetyczności w oleju syntetycznym jest śmieszne - dlatego uśmiechamy się :-)
Śmieszne to jest bycie zadowolonym z siebie, że uwierzyło się etykiecie. Świadomy konsument interesuje się tym, w jaki sposób wydaje zarobione pieniądze i wie, co kupuje.
90% (magnetec/formula f) a >50% (motul 913D) to ogromna różnica w ilości mineralnego.
Mamy zwykłe budżetowe kompakty ze zwykłymi tanimi silnikami eksploatowanymi w zwykły nieekstremalny sposób. Nie bolidy F1 czy Ferrari. naszym silnikom w zupełności wystarczają oleje w technologii syntetycznej. Można kupować lepsze i droższe, ale na pewno nie jest to do niczego konieczne, bo na Formuli F (czy dowolnym oleju 5W20 w przypadku EB) też przejedzie się setki tys km i prędzej zepsuje ci się cały osprzęt niż zatrze silnik.
kumpel Fordzika 08-03-2018, 12:42 A gdzie o tym wspomniałem, że ktoś gdzieś stał. Co najwyżej przypieczone słońcem grzybiarki skąpo ubrane :D. Nie wiem na czym tam na południu Południowcy jeżdżą. Sam to miałem stresika małego jadąc Focusem na wywczas do Włoch i Chorwacji czy ten 5W30 styknie, bo przecież według tabelki powinienem tam jechać na oleju 5W40. Jednak 5W30 wystarczył :)
Bump: Dobre uśmiałem sie Nie ma się co śmiać Ten Motul 5W30 dla mnie i według producenta to olej półsyntetyczny, i w sumie chwała albo chała ;) że za 152 zł 5 litrów taki przyzwoity olej jest do kupienia, bo full syntetyka nie widzę 5W30.
Bump: Mamy zwykłe budżetowe kompakty ze zwykłymi tanimi silnikami eksploatowanymi w zwykły nieekstremalny sposób. Słusznie, słusznie, Z tego powodu nie kupuje się do takich autek olei z półki 275zł 350 zł ani nawet 222 zł, bo to nie ma sensu.
Kupuję olej od sprawdzonego producenta, oleje które używam od lat w motocyklach ( Motul oraz LM, dawniej AmsOil ENI czy Agip ), wiem co to za produkty, wiem gdzie produkowany, w jakim kraju i przez kogo. Z tych względów nie kupuje olei w ASO pod różnymi brandami robionych w tanich blendowniach w Litwie czy na Białorusi. Mało jeżdżę autem, ale moje wyjazdy zawsze muszą być do celu, a olej to najważniejsza część w silniku pracująca mechanicznie i pod największymi obciążeniami. Zaraz potem, krzywki zaworowe, tłoki, panewki i co tam chcemy ;)
Bump: a kolega Kumpel jest cienkawy w te klocki. i Ty Brutusie :) :) :)
Ja się tak zastanawiam, czy ktokolwiek z was testował różne oleje i widział jakiekolwiek różnice między nimi?
Wydaje mi się, że po prostu sami swoje chwalicie a to co zaleca producent danej marki was nie interesuje bo wy jak zwykle wiecie lepiej...
Ja się tak zastanawiam, czy ktokolwiek z was testował różne oleje i widział jakiekolwiek różnice między nimi?
Wydaje mi się, że po prostu sami swoje chwalicie a to co zaleca producent danej marki was nie interesuje bo wy jak zwykle wiecie lepiej...
tak
krzys1968 08-03-2018, 16:58 Przecież sam producent podaje, że olej jest niemal dokładnie półsyntetyczny (do 50% substancji ropopochodnych w składzie).
Chętnie zobaczę tę ulotkę od producenta. Bo jeżeli by tak było to w Niemczech nie ma bytu na opakowaniu napis 100% Syntetyk.
Bump:
Nie ma się co śmiać Ten Motul 5W30 dla mnie i według producenta to olej półsyntetyczny
Podeślij linka , to poczytam.
http://www.worldpac.com/tagged/Motor_Oil_-_Motul_-_5W-30_Specific_1_Liter_PN_3374650_018805.pdf
krzys1968 10-03-2018, 05:22 Motul 5W30
Dla kumpel fordzika
kumpel Fordzika 19-03-2018, 17:35 Dla kumpel fordzika
Dzięki.
Starałem się porównać do tej bańki co mam z polskiego autoryzowanego sklepu przez Motula. Wychodzi na to, że jeżdżę na bardzo oryginalnym :) Jeden i drugi produkowany we Francji czyli wiemy co kupujemy i gdzie to produkowane i jaki skład. Tak czy siak Motula 913 D mimo, że to taki w rzeczywistości półsyntetyk w wydaniu syntetycznym warto kupować. Cena jak za castrola, a przynajmniej 50% w Motulu to upragniona, koszerna syntetyczność plus opakowanie też syntetyczne ;)
slawek-kali 19-03-2018, 18:18 http://www.worldpac.com/tagged/Motor_Oil_-_Motul_-_5W-30_Specific_1_Liter_PN_3374650_018805.pdf
Raz ze z 2009, dwa to nie olej 913D..
krzys1968 19-03-2018, 19:16 W karcie w rubryce Name czy kolejności wpisanego składu odpowiada kolejności w rubryce procentowej. I tu nie wiadomo do konica, czego ile jest %.
slawek-kali 19-03-2018, 19:31 Ja wiem tylko ze w DE 913D jest sprzedawany jako pelen syntetyk, w odroznieu np. do olei Liqui Moly i Fuchs..
krzys1968 19-03-2018, 21:33 Motul to 100%Syntetyk jak Slawek napisal . Dla poruwnania Castrol sprzedawany w Niemczech to HC a w Polsce jako FullSyntetyc bo pozwalaja na to przepisy a w Niemczech nie
Krychinho 25-03-2018, 10:51 Ile litrów oleju kupić do wymiany w dieslu 1.6 tdci 90km?
woodysurf 28-03-2018, 11:28 Sądzę, że dobry będzie każdy 5w30 o specyfikacji A5. Ja leję Castrol Professional lub ostatnio Motorcraft XR Synth 5w30 A5. Ważniejszy to rozsądny max. 15kkm interwał wymiany.
Ten sam silnik miałem w Peugeot 307, tam lałem zalecanego Totala, chodził elegancko, żadnych problemów.
Ciiiszej bo olejowi fanatycy usłyszą :D
Ja wiem tylko ze w DE 913D jest sprzedawany jako pelen syntetyk.
Szkoda tzw. "zachodu" na pisanie w kółko tego samego. Fakt, link niewłaściwy wstawiłem, ale na dysku mam kartę 913D w wersji 7.2 z 08.07.2015 r. i tam stoi, że w składzie jest ropopochodnych substancji do 52,5%. Ale ludziska wolą czytać etykiety i materiały z działu kreatywnych tekstów...
Z lektury rożnych kart (takich w ogóle zawierających jakieś przydatne informacje, czyli, na przykład nie od millers olils) mam następujący wniosek: Olej silnikowy może być opisany jako "pełny syntetyk" gdy w ogóle zawiera jakąkolwiek cząstkę składu pochodzenia nieorganicznego - może to być nawet jeden promil. :-)
ja leję turdus i jeżdżę :one:
żart oczywiscie
całę życie leję castrola lub valvoline i nic nigdy się nie działo
Całę życie? To na porodówce już zacząłeś?
krzys1968 28-03-2018, 20:53 na dysku mam kartę 913D w wersji 7.2 z 08.07.2015 r. i tam stoi, że w składzie jest ropopochodnych substancji do 52,5%.
To podziel się wrzuć fotkę.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiy-Orv5o_aAhWCE5oKHTAHCdY4ChAWCDUwAA&url=https%3A%2F%2Fwww.palis.pl%2Ffile%2F8206%2F_.p df&usg=AOvVaw2rbi1GA85d8Sti2UfMmeOC
escortus 03-04-2018, 10:53 Witam, obecnie jeżdżę na mobil super 3000 FE 5w30 ,co sądzicie o tym oleju , auto ma przyjechane 100 tyś, 2006 ,1.6 + g, silnik trochę głośno pracuje ,lać go dalej czy dać mu już coś innego ???
Witam. Do chwili obecnej jezdziłem na oleju formuła F5w30 w tamtym roku zmieniłem na olej Midland Avanza 5w30. Ale szybko chyba sie skończył bo po ok 10tys km ubylo równo 1l. Auto ma przejechane 176tys. Moje pytanie na który z poniższych olei zminić tak żeby nie było w poźniejszym czasie niespodzianki.
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30
VALVOLINE SynPower FE SAE 5W30
Motorcraft XR Synth 5W-30
czy zostac przy oleju MIDLAND.
Dzięki za pomoc.
Andrzej K. 19-05-2018, 23:57 Używam drugiego z Twojej listy ( Valvoline) i wszystko jak najbardziej pozytywnie jest.
Jednak musisz wiedzieć, że jakikolwiek olej wlejesz (oczywiście zgodny ze specyfikacją), a silnikowi coś będzie dolegało to żadne "smarowidło" go nie uleczy....
Pozwole sobie podpiąć się pod temat.
FF mk2 1.8 durateq tdci 115km 2006r. - 190k przebiegu.
Zbliżają się wakacje, do zrobienia ok 3tyś km w ciepłych rejonach więc i olej przydałoby się wymienić. Niestety mam dylemat, ponieważ poprzedni właściciel wlał 10w40 od Elfa. W mojej drugiej foce (jedynce) mam taki ale Max Life od Valvoline, i sobie chwalę. Troche stron/forum o MK2 1.8tdci przeczytałem i chyba powinien być lany 5w30. Co radzicie zostać przy 10w40 tylko oczywiście zmienić producenta czy przejść na 5w30 albo 5w40 ? Nic sie jak niektórzy piszą "nie rozszczelni" ? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Super dziękuje za pomoc w podjęciu decyzji bo przyznam ze od czytania postów od 3 dni miałem duży melik w głowie i wahania odnośnie wyboru oleju. Wiem ze uleczyć go nie uleczy ale żeby nie przyspieszył (olej) cos mi sie wydaje nieuniknionego remontu. Dziękuje raz jeszcze.
kumpel Fordzika 20-05-2018, 12:28 Pozwole sobie podpiąć się pod temat.
FF mk2 1.8 durateq tdci 115km 2006r. - 190k przebiegu.
Zbliżają się wakacje, do zrobienia ok 3tyś km w ciepłych rejonach więc i olej przydałoby się wymienić. Niestety mam dylemat, ponieważ poprzedni właściciel wlał 10w40 od Elfa. W mojej drugiej foce (jedynce) mam taki ale Max Life od Valvoline, i sobie chwalę. Troche stron/forum o MK2 1.8tdci przeczytałem i chyba powinien być lany 5w30. Co radzicie zostać przy 10w40 tylko oczywiście zmienić producenta czy przejść na 5w30 albo 5w40 ? Nic sie jak niektórzy piszą "nie rozszczelni" ? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Zalej olej w specyfikacji 5W30 tylko nie jakiś badziew, ale olej o wysokiej odpornosci na spienianie i spalanie, olej o dobrych dodatkach przeciw zużyciowych, przeciw spalaniu oleju, o wysokim punkcie zapłonu oleju. Nie szukaj tego w olejach sprzedawanych w ASO z beczki. Trzeba kupić olej w bance renomowanego producenta i jak najbardziej syntetyczny, bo te są odporniejsze na spalanie oleju. Polecam Motul 5W30 913 D. Olej chyba najbardzij syntetyczny teraz na rynku. Możesz ewentualnie 5W30 od Valvoline taki do aut o dużym przebiegu, ale nie wiem czy jeszcze jest na rynku. Świetny to był olej. Używałem go do auta które piło olej jak benzynę, a tego Valvo już o połowę mniej. Jest jeszcze od od firmy RAVENOL FDS 5W30 podobno prawie syntetyczny, ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia tego.
Dzieki za odpowiedź.
Rozumiem że nie napotkam żadnych minusów takowej przesiadki (tzn z silnikiem nie stanie się nic na gorsze tj. jakieś rozszczelnienia bądź niewiem spadki mocy)
Właśnie preferowałbym Valvoline jako że już z nim pracuje drugie auto i jestem zadowolony tylko niestety nie znalazłem wersji "Max Life" o numerach/aprobatach zalecanych przez Forda. A co sądzisz o 5w40 ? W każdym bądź razie 10w40 lepiej odpuścić mimo "starej zasady lej to na czym jeździł wczesniej" ? Nie chce żeby mi sie coś podczas podróży przytrafiło, tymbardziej że będzie pracował na wysokich obrotach w wysokich temperaturach na południu europy. Pozdrawiam :) P.S Filtry Knechta dadzą rade ?
Filtry Knechta to zdecydowanie dobry wybór.
Lepszy niż oryginalne Ford'owskie ?
oryginał najlepszy po co eksperymentować
Lepszy czy nie, ale Knecht czy Mann to dobrej jakości filtry.
Sorry ale Mann to firanka jest. Kiedyś w Opolu porównywałem filtr powietrza do oryginału, to był masakrycznie rzadki.
Pewnie już z tym chińskim miałeś do czynienia. Odkąd takiego wyjąłem z pudełka (nawet wymiarów nie trzymał - było mniej papieru), tak zaprzestałem kupowania filtrów manna.
Ten "oryginał" powietrza (walec) to produkt knecht/mahle, więc warto brać ten, który akurat jest tańszy.
Akurat mnie najbardziej podoba się sędziszów. I najlepiej pasuje. Taki mam teraz zamiast 1) oryginału 2) dobrego manna 3) oszukanego manna.
Dzięki, wracając do olejów to jak wkoncu radzicie odstawić teraz używany 10w40 i przejść na 5w30 czy 5w40 ? Jakie oleje LM aLbo Valvoline polecacie ? Ile oleju wchodzi ? W Jedynce rzekomo 5,6 ale zawsze lalem 5L i było ok. Pozdrawiam
Kupuję do fokusa mk2 z tym silnikiem 6l, bo po wlaniu 5l poziom jest na dole skali.
Dane katalogowe mówią , że 6,1l napełnienie suchego (co się nigdy nie zdarza), a 5,6l napełnienie serwisowe. Na dole mam pasek - może on zajmuje mniej miejsca niż łańcuch (w twoim mk2). ;-)
Czyli zamówie 5+1L :)
Filtry Knechta bo wychodzi troche taniej niż oryginały.
Tylko pozostaje najważniejsze jaki olej zamówić ?
Napewno odpuścić ten 10w40 ? I przesiąść się na 5 30/40 ? Nie zaszkodze silnikowi ? Jak tak to jaki polecacie który spełnia normy Forda ? Najlepiej Valvoline, Liqui Molly (bo z nimi już pracowałem i byłem mega zadowolony, o tym Motulu nie wiem nic ) :) Z góry dzięki za odpowiedz.
Jak tak to jaki polecacie który spełnia normy Forda ?
To ma każdy olej napisane po wielokroć: na stronie producenta, w sklepie internetowym i na samym opakowaniu. Naprawdę nie trzeba posiąść forumowej wiedzy tajemnej, żeby się tego dowiedzieć.
Swojego czasu myślałem o Magnatecu, ale 5W30 oznaczonego normą Forda 913D (albo jeszcze wtedy C), niemniej po dorwaniu karty charakterystyki już mi przeszło. Niewiele droższy od fordowskiej Formuły F a w środku pewnie to samo, z tych samych rozlewni (Formula F jest produkowana przez Castrola).
Znajomy mechanik lubuje się w olejach Shell, więc poszukałem zgodnego z normą Forda. Na polskiej stronie mają, w sklepach niekoniecznie, choć kilku sprzedawców ma. Kupiłem nawet raz z niemieckiej dystrybucji i się okazało, że ten po polsku "w pełni syntetyczny" to też bełkot marketingowców, niczym w Castrolu. Na niemieckiej butli było tylko o technologii syntetycznej, zgodnie z ich prawem. Wtedy karta charakterystyki rozwiała moje wątpliwości. Minerał po crackingu, z dodatkami itp.
Motula jak narazie zalałem raz (913D) i jest OK, choć też polska karta, jak i ich FAQ na stronie jasno wskazują, że nie jest to pełen syntetyk. Teraz to nie wiem, czy jakikolwiek olej zgodny z normą Forda jest w pełni syntetyczny, ale już przestałem się tym przejmować i po prostu biorę te nieco lepsze, niż trochę gorsze i żadne syntetyki za 20zł / litr nie wierzę. Następny chyba znów będzie Motul, choć mam jeszcze 1,5 bańki Shella AF i prawie pół tego Motula, więc jakoś trzeba zużyć przed kolejnym zakupem :D
Z Castrola się wyleczyłem na dobre - to marka, niczym Bosch, zamawia u różnych dostawców, sami niczego nie produkują, więc nie wiadomo, co się trafi. Raz olej będzie dobry, raz marny - jakość niewiadoma, więc nie zamierzam płacić za ich kampanie marketingowe i wolę płacić za olej firm, które się specjalizują właśnie w olejach.
A i tak w praktyce, normalnemu użytkownikowi ten crackowany minerał Formula F w zupełności wystarczy na lata bezawaryjnej eksploatacji, o ile zmienia się olej co roku lub 10-15 tysięcy (a taksiarze, kurierzy itp. to nawet częściej). To co my tu wyprawiamy na forum z poniekąd hobbystycznego podejścia do tematu to tylko niewielki odsetek użytkowników tych aut. Im bardziej silnik dostaje w kość, tym bardziej jakość tego oleju ma znaczenie. Zatem dla przeciętnego kierowcy temat nie istnieje i auto służy pomimo lania w serwisie zwykłego 5w30 z beczki (najczęściej zwykłe A3/B3), choć nie jest to przecież zgodne z zalecanym ACEA / 913D. I jak widać jeździ :)
Zostają miłośnicy, forumowicze, pseudo-rajdowcy nie rozumiejący do czego służą drogi publiczne oraz faktyczni sportowcy. W tych grupach mamy ludzi, którzy leją coś innego (nie zawsze lepszego), bo temat ich interesuje.
5W40 bym nie lał - nie widzę sensu wychodzić poza zalecenie producenta co do klasy lepkościowej 5W30.
Poniekąd rozumiem przymiarki do 40-ki w przypadku Diesla, jednak tam są wyższe temperatury, jednak wolę zdać się na zalecaną lepkość. Ew. w przypadku Diesli z PSA można patrzeć, co tam Francuzi zalecają i jeżeli odbiegać od norm Forda, to jedynie w kierunku norm PSA dla tych silników (i to też raczej po konsultacji z dobrym mechanikiem, zależnie od wieku / stanu auta).
kumpel Fordzika 22-05-2018, 08:11 Czyli zamówie 5+1L A co bierze Ci olej, spala ? Zalewam u siebie przy wymianie i to przy długim czekaniu -spuszczeniu bańkę 5 L i na bagnecie mam 3/4 na podziałce. Druga sprawa i o dziwo dziwne to te bańki 5 litrowe mają trochę więcej niż 5 litrów. Sprawdzałem Motula aż 5,2 litra :)
Bump: Z Castrola się wyleczyłem na dobre - to marka, niczym Bosch, zamawia u różnych dostawców, Castrola jak ktoś lubi jak mój kolega to tylko bierze go oryginalnego z DE. Pisałem już o tym . Miałem dwie butelki oleju 10W604T jedna z dystrybucji PL, druga z Niemiec. Oleje nie dość, że inaczej wyglądały to i zapszek miały inny.
Bump: 5W40 bym nie lał - nie widzę sensu wychodzić poza zalecenie producenta co do klasy lepkościowej 5W30.
Poniekąd rozumiem przymiarki do 40-ki w przypadku Diesla, jednak tam są wyższe temperatury, jednak wolę zdać się na zalecaną lepkość. Ew.
W ubiegłe wakacje na południu Europy, Chorwacja, Włochy byłem 14 dni w największe upały co to tubylcy takich nie pamiętają. W silniku Motul 5W30 913 D zdał egzamin wzorowo, nawet jakoś nie pociemniał od tej smażalni :) Jechałem w te upały z duszą na ramieniu, bo wiadomo Ford ;) Nawet fordowska klima dała rady.
To chyba najbardziej syntetyczny olej z tych niby syntetycznych, bo aż 50% :) czyli porządny półsyntetyczny olej za uczciwe pieniądze. 5 litrów za 160 zł można kupić, więc jaki sens kupować oleje od Fidela Kastro niewiadomego pochodzenia ? Chyba tylko z powodu lenistwa :)
Dzięki za odpowiedzi.
O tym 5w40 myślałem w kontekście wytężonej pracy w ciepłych warunkach.
Oleju mi nic nie bierze chciałem wsiąść 6 L w razie jakby po wymianie na te 5w zaczął coś upijać bo gdzieś coś ktoś o tym pisał.
Właśnie zastanawiam się nad 2 opcjami
Ten przez kolegę polecany Motul 913d albo Valvoline SynPower FE obydwa 5w30 (Różnica w cenie ok 30zl warta dodać do Motula ?)
Jeszcze się zastanawiam nad ta słynna „plukanką” wykonać czy tez przejść bezpośrednio z 10w40 na 5w ?
Motul 913d albo Valvoline SynPower FE obydwa 5w30.
To nie są oleje porównywalne. W motulu ropy jest najwyżej 50%, a w valvoline nawet 90%.
Tu masz msds dla tego drugiego:
http://elit-oil.io.ua/files/0001/19/00011929.pdf
Ale cena valvoline jest bardzo fair, czyli niska.
adamoantos 22-05-2018, 13:44 No to dobrze, bo bałem się, ze jak mechanik tak proponuje, to cos spie***y. Pozdrawiam
Ok, dopłacę do Motula a nie "przeczyści" mi motoru aż nadto ze względu że jest bardziej syntetyczny ? Jeszcze mi proszę doradźcie co z tą płukanką przed wymianą ? Robić to czy za duże ryzyko rozszczelnienia, czy to bajkowe teorie ? Dzieki pozdro
Dwunastoletniego silnika to ani ci nie naprawi ani nie zepsuje.
:-)
Mówisz o tej płukance ?
Naprawiać nie ma co bo nic nie pije, nic nie poci. Jedynie czasem mi lekko buja budą na luzie na światłach (silnik dalej równo chodzi) na kompie nic nie wyskakuje może świeży olej z filtrem paliwa zrobią robote.
ps. źle patrzyłem róznica w cenie w "autoryzowanym" sklepie internetowym a nie niewiadomych aukcjach to jest min. 60zł między Motulem. Jak nie odczuje większej różnicy to chyba zostane przy Valvo ;)
Kolego Liqui Moly Special Tec F 5w30
Jedynie czasem mi lekko buja budą na luzie na światłach
Któryś wtryskiwacz jest już gorszy, tzn. odstaje od reszty. To samo mam: najgorszy 0.75, a najlepszy 1.35 - nadrabia za najgorszego. Forscanem "cylinder balance" możesz to poobserwować na luzie.
Tego olejem ani filtrami nie naprawisz.
|
|