Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czy mogę zamontować inne zegary?
garet119 21-11-2010, 22:23 witam jesem posiadaczem s maxa 1,8dci 2006 i mam pytanko czy da sie zmienic z takich zegarów http://autokacik.pl/files/283581472-DSC00080.JPG na takie http://cgi.ebay.co.uk/FORD-S-MAX-TITANIUM-06-10-2-0TDCi-AUTO-SPEEDO-/300453417613?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45f46b528d ,dodam tylko za to jest angliik
tygrysex 22-11-2010, 18:30 Pomijajac temat, ze bylo juz wiele razy... poszukaj pod "Convers+"...
Łukasz.ford 03-01-2018, 18:10 muszę wymienić zegary ponieważ w na moim wyświetlaczu pojawiło się pęknięcie i nic nie widać , mam pytanie czy muszę szukać zegarów z identycznym numerem takim jak mój ? ( 6M2T-10849-GL ) , czy może być inny ?
darogaw77 03-01-2018, 19:06 Możesz chodź by na convers +
Coś tutaj piszą może pomogą ;-)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114865
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
kalachan 03-01-2018, 19:08 Jak na pierwsze posty to .. ale ok
Witaj w gronie.
Jest sporo różnych postów na ten temat i powinieneś zacząć od googlowej wyszukiwarki.
Na dobry początek trochę pomogę.
Napisz na ile ogarniasz elektronikę i jesteś w stanie sam coś zrobić to pozwoli odpowiednio dobrać pomocne info.
Ekran mógł pęknąć, odkleiła się taśma, pojawiły się zimne luty itp. Chcąc zegary rozebrać musisz zdemontować wskazówki i ponownie zamontować. To wydaje się łatwe ale można uszkodzić silniki odpowiedzialne za ich wychylenie
Jeśli to potrafisz to możesz kupisć dowolny licznik z dużym wyświetlaczem ( to rzadkość w dobrych pieniądzach) rozebrać oba i wymienić sam ekran z taśmami. Dzięki temu pozostanie oryginalny przebieg itd.
Wymieniasz cały licznik- jednak w angliku będziesz miał łączny dystans w milach, a w europejskiej przebieg dawcy.
Przekop się przez ten temat https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=228333 To chyba najlepsze kompendium wiedzy o licznikach Converse (bez plus). Post Nr 10 to odpowiedź na wszystkie pytania
Znajdziesz tam wszystkie informacje lub linki. Jak coś to pisz może pomogę jeśli będę umiał.
Pozdrawiam
Łukasz.ford 03-01-2018, 20:14 dziękuję za informacje , wyświetlacz jestem w stanie sam wymienić , tylko wcześnie miałem ekran przedzielony na pół , czasami z rana ( tylko jak było zimno ) świecił w całości do minuty od ruszenia, potem świecił tylko w połowie.
Jeżeli cenisz nowoczesność kup coś takiego ,przykładowy link
http://allegro.pl/licznik-zegar-convers-ford-s-max-mondeo-mk4-tdci-i7105368446.html
do tego nawigację
http://allegro.pl/ford-c-max-s-max-galaxy-nawigacja-menu-pl-kamera-i7080869005.html#thumb/2
kalachan 03-01-2018, 22:20 dziękuję za informacje , wyświetlacz jestem w stanie sam wymienić , tylko wcześnie miałem ekran przedzielony na pół , czasami z rana ( tylko jak było zimno ) świecił w całości do minuty od ruszenia, potem świecił tylko w połowie.
Na załączonym wyświetlaczu naciskaj ramkę dookoła wyświetlacza. Pojawienie się wskazań na wyświetlaczu to prawie pewne zimne luty na płycie ze
garów. Rozbierz wszystko po demontuj lub zasłoń wszystkie plastiki folią aluminiową nanieś dobrej jakości topnik, użyj HOTAIRA i może się udać. Dobra opalarka z regulacją temp. tez może być. Zakładam że wiesz o czym piszę.
Radzę nie składać wszystkiego tylko sprawdzić działanie i przejechać kawałek gasząc kilkakrotnie. Te czary sa potrzebne z uwagi na możliwe kłopoty z odpowiednim ułożeniem wskazówek. Bywa że pomimo staranności pokazują bzdury i trzeba je ponownie zdemontować cofnąć wałek silnika i nałożyć na zerową pozycję.
Zdarza się licznik z anglika za 100zł przekładasz tylko europejskie cyferblaty (ze swojego) . Problem pozostaje z licznikiem całkowitego przebiegu gdyż podaje w milach.
Pozostaje zakup conversa plusa i nawigacji jak wyżej za 3500zł do auta z 2006r.......:oops:
Kto powiedział że trzeba tyle wydać
Propozycja Convers+ poliftowego fajna,ale jest mały minus(błąd poduszki się wyświetla,ale do ogarnięcia),zamiast navi(szkoda kasy na takie rozwiązanie) lepsze audio-DAB ze zmieniarką,coś na Androidzie...
To i ja zadam pytanie jak bezpiecznie wyciagnac wskazowki ? Musze zmienic blaty co prawda w c+ ale mysle ze zasada ta sama
[QUOTE=dandii;2910635]Jeżeli cenisz nowoczesność kup coś takiego ,przykładowy link
Cena na tej aukcji to z kosmosu chyba , dziś za połowę tego kupisz spokojnie i jeszcze sporo zostanie w kieszeni .
No właśnie czy ktoś może powiedziec jak zdjąć te wskazowki nie uszkadzając ich a następnie poprawnie je założyć? Może jakieś zdjęcia ?
Szkoły są różne :) Ważne by oznaczyć pozycję wskazówek przed demontażem.
Filmik na YT (https://www.youtube.com/watch?v=XBDCHIaYMpE) z naprawy zegarów FF2 pokazuje jak sensownie do tego podejść. Kręcił wskazówkę w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara, poza "dolnym" położeniem jest opór, wówczas należy użyć trochę większej siły obracając dalej wskazówką i jednocześnie ciągnąc ją delikatnie ku górze. Polecam sposób z rękawiczkami lateksowymi lub nitrylowymi, bo nie zostają żadne tłuste plamy i odciski.
Naprawiający stosuje ten sam sposób co w licznikach OPLA - film (https://www.youtube.com/watch?v=WoCLbqXXUyU).
Ciekawy sposób za pomocą małych kuchennych łyżeczek jest pokazany tutaj (https://www.youtube.com/watch?v=vifQfVSqjlI). Nie jestem pewny czy takim sposobem nie wywiera się zbyt dużego momentu na łożyska (tulejki) silników licznika.
Powodzenia :-)
Mam licznik i nawigacje po lifcie, a nawigację z wejściem na kamerę kupiłem za 850 zł nie czytal płyt cd i brakowało dwóch przycisków które znalazłem na aledrogo a czytnik cd naprawiłem. Conversa kupiłem za 900 zł. Moim zdaniem była to okazja. Obecnie na giełdzie samocjodowej w poznaniu takie radia są po 1000zł
Łukasz.ford 10-01-2018, 13:05 Wymieniłem na licznik z samochodu z rocznika 2012, wszystko działa bez problemów a nawet lepiej bo teraz mam dodatkowo chwilowe zużycie paliwa a wcześniej tego nie było, i jeszcze mała różnica w przebiegu około 200 tyś. Teraz mam mniej
orion512 10-01-2018, 13:51 Jeśli samochód jest z 2007 roku a licznik faktycznie z 2012 to nie m prawa wszystko działać. Więc coś tu się nie zgadza.
Pomiędzy przedliftami orz poliftami jest różnica w portokołach komunikacyjnych odnośnie modułu poduszek. W poliftach moduł RCM jest na inne magistrali CAN więc po włożeniu takiego licznika będzie paliła się kontrolka poduszek, a sam RCM też będzie zgłaszał błędy.
i jeszcze mała różnica w przebiegu około 200 tyś.Brawo Ty.
Łukasz zrób test zegarów i zobacz czy wszystkie kontrolki działają,
może już ktoś coś z nimi kombinował "mechanicznie" ...
Łukasz.ford 10-01-2018, 16:48 test zegarów robiłem, według mnie jest OK, a kontrolka od poduszek rzeczywiście świeci ale myślałem, że jest z innej przyczyny
slawek-kali 10-01-2018, 16:54 Wymieniłem na licznik z samochodu z rocznika 2012, wszystko działa bez problemów a nawet lepiej bo teraz mam dodatkowo chwilowe zużycie paliwa a wcześniej tego nie było, i jeszcze mała różnica w przebiegu około 200 tyś. Teraz mam mniej
Poducha swieci, splaanie chwilowe byloby i w starym liczniku po aktualizaccji softu, ale najwazniejsze - zmien wskazania licznika na prawidlowe, w necie nic nie ginie ;)
orion512 10-01-2018, 16:58 kontrolka od poduszek rzeczywiście świeci
No i niestety tak zostanie. Chyba, że jej pomożesz ręcznie zgasnąć.
Ale proponował bym jednak poszukać licznika przedliftowego.
slawek-kali 10-01-2018, 17:03 Chyba ruski soft to ogarnia ..
orion512 10-01-2018, 17:08 W zegarach z czerwonym wyświetlaczem???
slawek-kali 10-01-2018, 17:14 a taki zalozyl?
Łukasz.ford 10-01-2018, 17:43 Stanu licznika nie mam zamiaru ukrywać jaki był , mam porobione zdjęcia ze starym wskazaniem i jak założyłem nowy licznik. W razie czego jak będę chciał sprzedać auto to powiem co i jak było w tym licznikiem . Nie sądzę , że ktoś uwierzy w taki przebieg.
I na każdym przeglądzie będziesz tłumaczył diagnoście sytuację?
Nie lepiej od razu ustawić właściwy przebieg i mieć spokój?
Łukasz.ford 11-01-2018, 18:59 zauważyłem po czasie jeszcze jedną różnicę, brak sygnalizacji niezapiętych pasów, nie świeci nawet kontrolka jak się ich nie zapnie. A przy teście widać że jest i świeci
zauważyłem po czasie jeszcze jedną różnicę, brak sygnalizacji niezapiętych pasów, nie świeci nawet kontrolka jak się ich nie zapnie. A przy teście widać że jest i świeci
bo to ten sam moduł jest od pasów i poduszek i jeśli jest jego błąd to nic nie działa ani poduchy ani sygnalizacja pasów ...
cracowiac 12-01-2018, 19:37 Panowie, wejdę w temat, szukałem w forum lecz jeszcze nie znalazłem więc pytam u was, czy istnieje możliwość wymiany licznika tego zwykłego nazwę go analogowym na converse +, mam Galaxy 2013r. Jest tu jakiś spec od tego co ogarnia takie rzeczy, jestem z okolic trójmiasta... dzieki z góry :>
Nie ma najmniejszego problemu taka zmiane wykonać, tylko licznik kupic do polifta /czarny/ i śmiało mozna przełożyć, jest ktos z forum z trójmiasta co ci to ogarnie
I na każdym przeglądzie będziesz tłumaczył diagnoście sytuację?
Nie lepiej od razu ustawić właściwy przebieg i mieć spokój?
Diagnoście to może da się wytłumaczyć i przebieg i kontrolkę airbagu, ale w razie kontroli policji to świecąca kontrolka airbagu = zatrzymanie dowodu rejestracyjnego.
cracowiac 13-01-2018, 17:27 Nie ma najmniejszego problemu taka zmiane wykonać, tylko licznik kupic do polifta /czarny/ i śmiało mozna przełożyć, jest ktos z forum z trójmiasta co ci to ogarnie
:619:o to mi chodziło, dzięki bardzo. Na marginesie , drogie te conversy ale cóż zrobić
orion512 19-01-2018, 21:49 W Gdańsku możesz odezwać się do kolegi mm32 zarówno w temacie przekładki jak i wgrania modyfikowanego softu z wizualizacją parktronika
W gdańsku to i ja przełożę i zmodzony soft wgram.
rodxynek 20-12-2020, 01:27 Odkopię starocia.
Mój wyświetlacz (czerwony duży) zaczął ostatnio świecić tylko z lewej strony. Kupiłem inny licznik (ze sprawnym wyświetlaczem, ale za to czasem fiksuje prędkościomierz). Moje auto i licznik są identyczne - tj. 2,0 tdci z 2007 roku.
Czy da się przełożyć w prosty sposób sam wyświetlacz? Jakaś wtyczka na taśmie, czy jest lutowany?
Czy można samodzielnie poprawić przebieg? Nowy zegar ma o 40 tys km za mało...
Ew. kto na Śląsku umie mi to zrobić i może przy okazji zaktualizuje i uruchomi jakieś dodatkowe opcje?
Czerwone sa szybko rozbieralne,mozna przelozyc wyswietlacz.
Ale z doswiadczenia wiem ze masz sprawny LCD.
Oba zegary uszkodzone tylko w innych miejscach.
Przekladka samych zegarow w Smaxie to tak z 15minut rozkrecania.
Przebieg w górę bez problemu, w dół... a to Cie nie interesuje to nieważne :)
I w zasadzie to minimum do roboty, konfigurację mozna przepisac ale nie trzeba, nowych funkcji nie będzie.
...
Przekladka samych zegarow w Smaxie to tak z 15minut rozkrecania.
...
"Do kompletu" warto podrzucić jakiś fajny film na YT "jak w 5 minut poradzić sobie w S-max MK1 z prawą śrubą trzymającą górną pokrywę kolumny kierownicy (odkręcenie a potem PRZYKRĘCENIE...)". Sam chętnie popatrzę na takie dzieło...:D
Tylko inteligentni ludzie potrafią mnie obrazić także nie wiem po co kolega próbuje kolejny raz swoich zaczepek.
Jasno napisałem, 15 minut rozkręcania. KTÓRE ze słów sprawia koledze problem ze zrozumieniem?
Antej - zaczepką to jest cały powyższy post. Zresztą na poziomie inteligencji Kolegi... Nie mam oczekiwań co do "erupcji intelektu" w stosunku do Kolegi, więc akurat tego nie będę się czepiał...:568:
Moja wypowiedź była merytoryczna - a nie reklamowa ("robię to w 15minut!"...) - jak w przypadku Kolegi.
Wskazałem, iż w konfiguracji z poduszką kolanową kierowcy, w S-max MK1 odkręcenie (a jeszcze bardziej późniejszy montaż) prawej śruby mocującej górną osłonę kierownicy to spory problem. Nie dodałem jeszcze do tego wstawki o sposobie blokady licznika od góry...
Sumarycznie - pisanie komuś, kto nigdy nie wyciągał zegarów w S-maxie - a tak zapewne jest z kolegą rodxynek, że "trwa to 15 minut" to po prostu BEZCZELNE ROBIENIE LUDZIOM WODY Z MÓZGU.
Albo po prostu ordynarna reklama.
Ja podam link do stosownego filmu z YT - https://www.youtube.com/watch?v=oOvJMWSQBHU
Na filmie widać, ze autor zdemontował prawie cały tunel by dostać się do owej "prawej śruby mocowania górnej pokrywy kolumny kierownicy"...
Resztę każdy sobie dopowie sam o owych "15minutach"...:D:D
ja nie rozumiem , 15 min to wystarczający czas na wymianę zegarów w s-max mk1, w czym problem ?
Przekladka samych zegarow w Smaxie to tak z 15minut rozkrecania.
15 min to wystarczający czas na wymianę zegarów w s-max mk1
Koledzy! Pytanie bez złośliwości: Macie jakiś patent na ściągnięcie osłony licznika w S-Maxie bez demontażu poduszki kolanowej? Czy wyciągacie licznik bez ściągania tej osłony?
u siebie w aucie to odginasz na chama rogi tego plastiku z wycięciem w kształcie "U" pod kierownicę, wsuwasz tam długie coś z torx na końcu i odkręcasz osłonę licznika, pewnie taka operacja zamyka się w tych opiewanych "15 minutach", u kogoś w aucie, na dworze, zimą i jak klient patrzy jak mu ryjesz kluczami te plastiki to chyba trzeba zdjąć tą poduszkę ;)
...w czym problem ?
W tym oto, że trzeba WIEDZIĘC JAK! Zechce Kolega ze szczegółami dla Kolegi rodxynek (który miałby to zrobić po raz pierwszy...) OPISAĆ lub zamieścić film na YT?
Bo jeśli nie - to Kolega zamieścił właśnie SWOJĄ REKLAME I NIE PODAŁ ŻADNEJ POMOCNEJ INFORMACJI.
O tym tu jest - poproszę o opis "patentu" na demontaż i montaż górnej osłony kolumny kierownicy (trzymanej śrubami od "półeczki" pod zegarem).
Będzie Kolega uprzejmy podzielić się wiedzą z nowicjuszami?
Proszę tylko nie przerzucać piłeczki w moją stronę - nie reklamuję się "15 minutami", w ogóle niechętnie umawiam się z S-maxami na tę wymianę bo mnie wkurza ten pomysł Forda w tym samochodzie i nawet jak już zgodzę się robić to auto, to mam dzień zmarnowany - a trwa to minimum pół godziny - a zwykle dłużej.
Więc PROSZĘ Kolegów od "15 minut" o opis "patentu" na owe "15 minut".
Reklamować każdy się tu potrafi.
W OPISIE PROSZĘ PAMIĘTAĆ, IŻ ROBIĆ TO MA KTOŚ PO RAZ PIERWSZY! Tak jak autor filmu na YT https://www.youtube.com/watch?v=oOvJMWSQBHU (co to miał problem na pół dnia z wypięciem górnej blokady licznika). Proszę więc nie popisywać się a zamieścić coś konstruktywnego.
Czytam te wypociny kolegi i nie mogę przestac sie smiac, a razem ze mna jeszcze kilka osób.
Wszyscy zrozumieli co napisałem i zgodnie twierdza ze kolega ma ogromny problem ze zrozumieniem tekstu pisanego.
Co do problemu samego zainteresowanego, zapewne dobrze wie jak demontowal zegary,w koncu drugie tez sprawdzil w dzialaniu.
u siebie w aucie to odginasz na chama rogi tego plastikuAni u siebie, ani u nikogo innego nie zrobiłbym tego w opisany przez Ciebie sposób.
Nie demontowałem (jeszcze) licznika, natomiast demontowałem już dwukrotnie poduszkę kolanową, razem z całą jej osłoną. Mi taka operacja (odpięcie akumulatora, demontaż osłon bocznych tunelu i kokpitu, odkręcenie śrub, odpięcie gniazda OBD, odpięcie poduszki, demontaż osłony z poduszką) zajmuje 45-60 min. spokojnej, uważnej pracy.
...ogromny problem ze zrozumieniem tekstu pisanego.
...
A gdzie Kolega zamieścił jakiś "tekst pisany"??? :shock::roll:
Nie widziałem chyba jeszcze żadnego na tym forum zawierającego jakąś treść...
Najpierw więc trzeba dać szansę...:568:
Wszyscy zrozumieli co napisałem i zgodnie twierdza ze kolega ma ogromny problem ze zrozumieniem tekstu pisanego.Zioniesz jadem.
Ja pytam o konkrety, bo ja nie widzę możliwości demontażu tej osłony bez demontażu poduszki kolanowej (z jej osłoną). Może podzielisz się wiedzą?
Niedawno przeprowadzałem operację demontażu/montażu zegarów w swoim MK1 (standardowa awaria czerwonego wyświetlacza). Z racji że miesiąc wcześniej przerabiałem temat u brata w Galaxy (pierwszy raz to robiłem i zajęło mi to z godzinę przynajmniej), w S-maxie poszło mi sprawniej. Faktycznie, najgorszy problem był z tą śrubą o której pisze Speedo. I ja poszedłem tą metodą "kowala", czyli odgięcie plastiku i długim torxem(?) udało mi się ją bez problemu odkręcić. Zatem cała procedura demontażu zajęła mi z 30 minut (gorzej z wkręceniem tej śruby przy ponownym montażu - upierdliwa). Z demontażem samych zegarów, poradziłem sobie sprawnie, gdyż wiedziałem o tej cholernej blaszce kontrującej - ale mam stare narzędzie dentystyczne, które pozwala wsunąć w szczelinę bardzo sprawnie, więc zajęło mi to dosłownie 2 minuty). Temat to ogarnięcia.
P.S. Mam nadzieję, że mój post troszkę pomoże. Proszę niniejszego postu nie traktować jako głos w dyskusji "Zrobię to w 15min., a ja w 30" :)
rodxynek 21-12-2020, 10:25 Ło....
1. Dziękuję wszystkim za informacje.
2. Szkoda nerwów na wzajemne docinki.
3. Nigdy jeszcze z S-maxa nie wyciągałem zegarów (te drugie dopiero kupiłem i leżą na półce).
4. Mam poduszkę kolanową.
5. Mam zdolności manualne, auto pod chmurką i sporo czasu na wymianę.
6. Myślałem, że nie ma "haczyków" przy demontażu :)
i
7. SKoro to nie jest wyświetlacz uszkodzony, to co - zimne luty? Połączenie taśmy (bo już znalazłem info o połączeniu) z płytą zegarów?
Ło....
7. SKoro to nie jest wyświetlacz uszkodzony, to co - zimne luty? Połączenie taśmy (bo już znalazłem info o połączeniu) z płytą zegarów?
U mojego brata w Galaxy był matrix na wyświetlaczu oraz wariujące kontrolki, brak działającego prędkościomierza. U mnie tylko wariowanie wyświetlacza.
Obydwaj wysyłaliśmy do Rybnika, koszt 300 PLN + koszty wysyłki. Gwarancja 2 lata. Płatność przy odbiorze. Ogłoszenie znalezione na Alledrogo.
czytając niektóre posty można odnieść wrażenie że jest to operacja na miarę lądowania na Marsie.
Ja zrobię to w 15min demontując miedzy innymi poduszkę kolanową może dlatego że robię taką operację średnio co trzy tygodnie na okoliczność przekładki na manual.
Pisząc post o 15 minutach miałem bardziej na myśli przekazanie, że jest to do zrobienia, nie ma się co bać i tak naprawdę nie jest to skomplikowane , ciężko coś uszkodzić , do odkręcenia kilka śrubek torx i krzyżak , jedna śruba na klucz dziesiątkę , dwie na trzynastkę, patyczek po lodach do podważenia blaszki. Nie ma co straszyć nowicjuszy prawą śrubką . Jesteście Panowie zmanierowani mondeo mk4 gdzie taka operacja zajmuje chwilkę :)
No i właśnie pisząc posty, że "ja to robię z zamkniętymi oczami", "ja to robię w parę chwil", itp. można kogoś, kto nigdy wcześniej nie wykonywał danej operacji, wpędzić w kłopoty i/lub koszty.
Wbrew Twojemu przekonaniu, że ciężko coś uszkodzić, właśnie jak się nie ma pojęcia, co się robi, to można przy demontażu poduszki kolanowej uszkodzić tą klapkę poduszki. Widać ten "profesjonalizm" demontażu potem na portalach handlarskich, gdzie co druga klapka odstaje od reszty plastiku.
...Nie ma co straszyć nowicjuszy prawą śrubką . Jesteście Panowie zmanierowani mondeo mk4 gdzie taka operacja zajmuje chwilkę :)
A gdzieś Kolega wspomniał w ogóle wcześniej, ze trzeba demontować poduszkę kolanową???
Obydwaj "mistrzowie 15 minut" zechcieli jedynie przekazać jakże ogół interesujący komunikat, że "oni to robią". Ani słowa "co i jak" by ktoś, kto się za to zabiera w ogóle wiedział od czego zacząć!
To o to miałem pretensje.
Nie jest sztuką w kółko pisać "zapraszam do mnie" tylko od czasu do czasu coś z sensem odpowiedzieć na uzasadnione wątpliwości i niewiedzę nowicjuszy.
Demontaż/wymiana zegarów nie jest akurat czynnością "ryzykowną" dla nowicjusza - warunek, że w ogóle wie jak się za to zabrać. S-max MK1 jest tu znakomitym przykładem, że trzeba tu pisać pełnymi zdaniami i precyzyjnie.:568::569:
Ze 2 razy w życiu już widziałem siłowo wyrwaną/zniszczoną "półeczkę" pod licznikiem właśnie z tego powodu, że "nowicjusz" wiedział, ze we wszystkich Fordach od niej się zaczyna i siedzi ona czasem dość mocno - ale nie wiedział, że w S-max MK1 jest ona przykręcona śrubkami...
Panowie grzecznie mam pod choinkę rozdać nagrody :?:
Zainteresowani wiedza do kogo to skierowane jest. 8)
rodxynek 23-12-2020, 14:38 Nie wiem, czy kontynuować tutaj, czy założyć nowy wątek. W razie co, poproszę o "usamodzielnienie".
Zegary wyciągnąłem bez zniszczeń (pomógł demontaż osłony konsoli środkowej). Podłączyłem najpierw kupione zegary -wyświetlacz 100% sprawny, wskazówka prędkościomierza leży na 50 km/h. Testu zegarów nie robiłem.
Rozebrałem oba liczniki i przełożyłem same wyświetlacze. I guzik, moje zegary nadal mają tylko 50% sprawności wyświetlacza. Jak zacząłem różnie manipulować nieprzykręconymi zegarami, to wyszło mi, że ściśnięcie prawej strony powoduje normalną pracę wyświetlacza.
Podpowiedzcie, co go boli i gdzie naprawiać?
co go boli i gdzie naprawiać?
Zimne luty na płycie głównej, tak jak pisałem wcześniej oba liczniki je mają , tylko w innych miejscach. Chyba że kupne zegary mają źle założoną wskazówkę w co wątpię.
Potwierdzam słowa Antej ..... to najczęstsza przyczyna i własnie takie objawy daje .
Jeśli nie masz wprawy w co do poprawienia tych zimnych lutów, to żeby nie generować takich kosztów które podano tu https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3304920&postcount=49 zanieś ten licznik do pierwszego lepszego serwisu naprawiającego radia czy TV i podając przyczynę poproś o przelutowanie tych lutów . Myślę że jak nie trafisz na cwaniaka to nie zapłacisz za to więcej jak 50 zł i ZA godzinkę odbierzesz .
Jeśli czujesz się na siłach i sam się zabierzesz to moja rada nie używaj do tego lutownicy transformatorowej tylko najzwyklejszą lutownice grzałkową. .
Ja bym takim optymistą nie był w temacie zdolności serwisu RTV.
To nie są zegary z Focusa Mk2 gdzie problem w 90% jest tylko na złączu głównym.
Gubienie połowy obrazu akurat wymaga wizyty u kogoś kto ma dobrą lutownicę z bardzo cienkim grotem. Serwis GSM to lepsze miejsce na naprawy.
Swoje czerwone C popsułem, naprawiłem, ale wypalić ścieżkę jest bardzo łatwo.
Wczoraj dostałem zdjęcia z efektów roboty "najlepszego z okolic Wałbrzycha", pięknie nie było.
audiobayern 23-12-2020, 21:34 No nie radzę używać "najzwyklejszej" lutownicy grzałkowej. A tak na poważnie to jeśli ktoś nie ma doświadczenia w lutowaniu i nie mówię tu o rynnach to lepiej niech się do tego nie zabiera.
A tak na serio to aby zrobić to profesjonalnie to potrzeba trochę pracy i doświadczenia.
Być może krótko po świętach pokażę jak powinno się takie rzeczy robić.
Będę naprawiał zegary w Autku bo podświetlanie szwankuje.
Zegary Convers +.
I będzie to naprawa w stylu PROFI .....tak myslę.
rodxynek 23-12-2020, 23:34 Zaniosę zegary do gościa, który naprawia je zawodowo :). Naprawa powinna być skuteczna, a jak nie, to przynajmniej gwarancja będzie. Naprawię też te z uszkodzonym prędkościomierzem - będą do sprzedania. Może uda się odzyskać jakieś pieniądze.
Dzięki!
audiobayern 24-12-2020, 12:05 Zaniosę zegary do gościa, który naprawia je zawodowo :). Naprawa powinna być skuteczna, a jak nie, to przynajmniej gwarancja będzie. Naprawię też te z uszkodzonym prędkościomierzem - będą do sprzedania. Może uda się odzyskać jakieś pieniądze.
Dzięki!
Jeśli naprawdę robi to zawodowo czyli myślę że profesjonalnie to zapytaj go przed naprawą czy usuwa stare spoiwo i daje nowe czy tylko dodaje cyny ołowiowej do tego syfu co tam jest. Profesjonalista będzie dobrze wiedział o co chodzi.:wink:
rodxynek 26-12-2020, 00:03 Skoro ja wiem o czym mowa, to on chyba też. Ale jak robi, to nie wiem :D
rodxynek 19-02-2021, 20:31 No i guzik. Zapłacone, dwa razy lutowane i dalej du*a.
Chętnie wyślę komuś z doświadczeniem. Mam dwa liczniki - mój miał standardowy problem z prawą stroną wyświetlacza, po lutowaniu zgasło podświetlenie lewej części, a prawa raz działa, a raz nie. Drugi licznik - wyświetlacz świeci znakomicie,ale za to wskazówki albo nie żyją, albo wiszą gdzie chcą.
Poproszę o pomoc!
Witam serdecznie.
Pacjent Smax 2007 rok
Z racji tego że jestem zmuszony przesiąść się na tańszy model a zakupiłem Smaxa ze starym licznikiem pytanie moje czy mogę zamontować do niego nowy licznik convers bez żadnych kombinacji i problemów.
Wyjmuje swój stary i montuje nowy ?
Dziękuje serdecznie
Możesz zmienić bez większych problemów, przebieg w górę tez możesz sam zmienić, lecz w dół juz tak prosto nie jest i już trzeba do tego inny program, po za tym skopiować konfigurację auta i to wszystko
Jak nie masz "kabelka" to poproś kogoś z okolicy to ci to ogarnie za "piwko"
za "piwko" to nikt nie będzie dłubał przy przebiegu licznika
trzeba "tylko" znaleźć benzynowy licznik
Convers jeszcze jest jakoś do znalezienia, ale nie może być anglikiem, ceny przeciętne, ale do dostania
Convers+, cóż.... tanio nie będzie :619:, a nawet jak już to wybiera się z ~5 sztuk na rynku
przy roczniku '07 można uznać że BCM nie będzie wymagał żadnych zabiegów
Miałem oczywiście na myśli że za "piwko" przebieg podnieś w górę i skopiować konfigurację do licznika bo przebieg w dół to nikt za free nie zrobi
Miałem podobny problem... W czerwonym conversie poszły zimnne luty trzeba było lekko puknąć żeby ekran załapał...ale od takiego stukania ekran pękł i się rozlał... Wymieniłem na conversa+ bez problemu ale jako że było ok 200000km mniej na nowym liczniku to musiałem w stacji kontroli pojazdów wypełnić wniosek zapłacić 50zł i klepniete... Autko w papierach na legalu ma aktualnie 90000km. Potwierdzone podczas kontroli drogowej.
Na legalu owszem, w oczach potencjalnych przyszłych kupujących nadal panuje inne przekonanie.
Leniwi ludzie nie lubią takich historii, ma byc prosto.
|
|