Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] klocki hamulcowe - dylematy


jedrus84
06-01-2018, 18:37
Witam, na obecnych klockach Motorcraft smigam juz 50 kkm. Ostatnimi czasy sporo pogorszyło sie hamowanie. Zaczęło sie od słabszego hamowania, potem mocne ściaganie w prawo - przyczyna wyjasniona, peknieta osłonka tłoczka w lewym zacisku i lekka korozja tłoczka. Tłoczek wymieniony osłonka nowa, układ odpowietrzony, hamulce sprawdzone na stacji niby wszystko ok ale... jakoś tak hamuje inaczej. Nie czuć mocnego zwalniania przy lekkim musnieciu pedału hamulca tylko muszę mocniej wcisnąć pedał. Nie przyzwyczajony do tego jestem. Po sprawdzeniu całości padło na klocki hamulcowe - jeszcze ich trochę zostało ale byc może są zmęczone tymi 50kkm. Postanowiłem wymienić same klocki bo tarczy jeszcze połowa została (oryginalna Fordowska). Zastanawiam sie co kupić. Bardzo mi odpowiadała charakterystyka motorcraftów - lekkie wdepnięcie hamulca i dosyć zauważalne zwolnienie samochodu, jednak mam wrażenie że troche ten produkt zszedł z jakości ( w poprzednich odspoiła sie okładzina) Na opakowaniach i na klockach sprzedawanych w necie widnieje numer zaczynajacy sie od MEY... czy to meyle jest producentem ? a jeżeli tak to kto produkuje te klocki bo chyba ta firma z klockami nie ma wiele wspólnego?:027:

Przejrzałem troche internet i mam kilka typów jeżeli chodzi o nowe klocki:
1) EBC Ultimax2 (tzw. czarne)
2) Ferodo Premier Eco Friction
3) Textar
4) Ate
5) TRW
6) Bosch
Co wybrać ? Może pomożecie podając krótką charakterystykę ale podzielicie się uwagami kto ma taki zestaw z oryginalnymi tarczami. Nie interesuje mnie ile pylą albo jak szybko sie zuzywają. A może ma ktoś info czy są oryginalne klocki Forda na pierwszy montaż, bo wg katalogów znalazłem tylko dla Fiest > 2004 roku, ja mam z 2003.:(

weuek
06-01-2018, 18:45
A może ma ktoś info czy są oryginalne klocki Forda na pierwszy montaż(
Takie klocki (motorcraft pewnie tak samo) to pochodzą co jakiś czas od innego producenta, w zależności z kim ford podpisze umowę na dostawy. Tak samo jest z tarczami.

Ja uważam, że nowe klocki do starych tarcz to słaby pomysł.

gregor75
06-01-2018, 18:53
Dlaczego słaby pomysł ? Nie od dziś wiadomo , że tarcza wystarcza na 2 kpl. klocków

jedrus84
06-01-2018, 19:08
Jedna tarcza Ford i dwa komplety klocków Motorcraft - zawsze tak zmieniałem :surprise: może dla tego w ramach eksperymetu sprawdziłbym inne klocki :surprise: szukam czegos co hamowałoby jak w czasach pierwszego kompletu klocków (fabrycznych) - twarz na szybie po lekkim dotknieciu pedału hamulca..

gregor75
06-01-2018, 19:21
do normalnej jazdy standardowy zimmerman - dobry stosunek ceny do jakości

jedrus84
06-01-2018, 19:33
klocki zimmerman ? słyszałem ze sa twarde i póki sie ich lekko nie podgrzeje kilkoma hamowaniami to średnio działają ...

AnonimowyAlkoholik
06-01-2018, 20:20
Efekt "nosa w szybie" w Fieście mk7 uzyskałem na klockach ATE. Niestety pylą niemiłosiernie...

gregor75
06-01-2018, 20:24
różne są rodzaje klocków zimmerman , ja piszę o std

weuek
06-01-2018, 20:33
U siebie zawsze zmieniam i tarcze i klocki jednocześnie, a starczają mi spokojnie na 100 000 km (wyjątkiem były ate ceramic, które mnie już wkurzyły swoją niekutecznością i wymieniłem po 17 000 km).

marcin'ek
06-01-2018, 21:05
Do Fiesty VI (mkVII - czy jak kto woli) zalozylem tarcze TRW a klocki Ferrodo i hamulce ciut lepsze niz fabryka (choc Fiesta itak ma chyba najlepsze w klasie), natomiast klocki EBC zielone mialem w Focusie i byly troche "twarde" ale dawaly rade natomiast czarne byly sugerowane do aut sportowych - lepsza skutecznosc gdy sie rozgrzaly.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

jedrus84
06-01-2018, 21:24
a klocki ferodo premier czy ds? co do klocków EBC Ultimax2 (czarne) to taka podstawowa wersja (bardzo cywilna), jedyne co mnie przekonuje to duzy współczynnik tarcia (producent podaje 0,46) przy sredniej 0,2-0,3. Oryginały maja numer referencyjny 110144 - tylko nie wiem gdzies je dostać...

weuek
06-01-2018, 22:58
(choc Fiesta itak ma chyba najlepsze w klasie),

A taki pogląd na czym jest oparty?

marcin'ek
06-01-2018, 23:00
A taki pogląd na czym jest oparty?Na wlasnych doswiadczeniach oraz wyczytane z testow i porownan innych aut z Fiesta.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

marcin'ek
06-01-2018, 23:04
a klocki ferodo premier czy ds? co do klocków EBC Ultimax2 (czarne) to taka podstawowa wersja (bardzo cywilna), jedyne co mnie przekonuje to duzy współczynnik tarcia (producent podaje 0,46) przy sredniej 0,2-0,3. Oryginały maja numer referencyjny 110144 - tylko nie wiem gdzies je dostać...Jakie Ferrodo to juz nie pamietam, zmienialem je ok. 5 lat temu. A EBC jakos w 2011 i wtedy zielone byly "cywilne".

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

weuek
06-01-2018, 23:06
Na wlasnych doswiadczeniach oraz wyczytane z testow i porownan innych aut z Fiesta.

To inne auta segmentu B niż fiesta powinny zniknąć z rynku, bo nie mają sensu bytu.

marcin'ek
06-01-2018, 23:14
To inne auta segmentu B niż fiesta powinny zniknąć z rynku, bo nie mają sensu bytu.Idac Twoim tokiem rozumowania to wszystko co nie jest najlepsze powinno zniknac z rynku. Czyli nic nie zostanie bo w przypadku aut chyba zaden producent niema auta idealnego, w kazdym cos jest najlepsze a cos przecietne.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

weuek
06-01-2018, 23:20
Ale zaślepieńcze wyznawanie aktualnie posiadanej rzeczy to teraz powszechna prawidłowość. Zawieszenie a segmencie B wszędzie takie same (taniej się nie da), a peany wyznawców marek też zawsze te same.

slawomirro
07-01-2018, 19:54
Zawieszenie a segmencie B wszędzie takie same.

To teraz poproszę o potwierdzenie tej śmiałej tezy, bo ja się nie zgadzam z nią.


btw klocki ATE + tarcze ATE Powerdisc
Komplet mam od ponad 1,5 roku i bardzo sobie chwalę. Na zimnym i ciepłym hamują bardzo dobrze. Nic nie piszczą, zero problemów.

jedrus84
07-01-2018, 20:14
To inne auta segmentu B niż fiesta powinny zniknąć z rynku, bo nie mają sensu bytu. mam porównanie do Clio IV, auto 3 letnie i po raz drugi zmienione tarcze i klocki, wszystko na oryginałach (zarówno tarcze i klocki kończą swój zywot po 30 tys km). Clio IV nie hamuje ono zwalnia:diabelek: a porównuje je z moja 15 letnia fiestą. Taka to jakośc Renault. Co do klocków to widze polecacie ATE, na innych forach sa różne opinie a to że twarde mega a to że mega "miekkie" i pylą. Póki co przeglądam internet pod hasłami klocki: ATE, Ferodo i EBC. Coś mnie ciągnie w kierunku Ferodo :surprise:

weuek
07-01-2018, 20:19
Mój focus mk2 też hamuje niespecjalnie (ate+ate). W poprzednim aucie miałem tarcze mniejsze o 5 cm (na obu osiach), pompa hamulcowa miała mniejszą średnicę (tłoczki tę samą), a hamowanie było znacznie lepsze (brembo+ferodo). Rożnica mas to 200 kg. W obu autach cały układ hamulcowy to ate. W fordzie trzeba mocno cisnąć, żeby był efekt. Nie podoba mi się taka charakterystyka pracy układu.

jedrus84
07-01-2018, 20:32
... W fordzie trzeba mocno cisnąć, żeby był efekt. Nie podoba mi się taka charakterystyka pracy układu. ja mam odmienne odczucia. Ojciec ma focusa mk2 FL i zdarza mi sie wjeżdżać tym autem do garażu. mam cholerny problem :surprise: co lekko musnę pedał hamulca to auto staje dęba. I jak idiota podjeżdżam do ściany na 3 razy. Ale ojciec zmieniając klocki uparł się żeby zakupic mu te na pierwszy montaż (o 100 zł drozsze jak motorcrafty) i szczerze dobrze zrobił. W Fieście na początku efekt był ten sam - jazda pasażera bez pasów po lekkim dohamowaniu kończyła sie jego wizyta pod przednią szybą. Wiem że części sie zuzywają (m in. pompa) ale mam wrażenie że klocki Motorcrafta są średnie. Na początku hamują super a czym bardziej zużyte tym musze mocniej cisnąć żeby auto wyhamowało.

weuek
07-01-2018, 20:43
Ale ojciec zmieniając klocki uparł się żeby zakupic mu te na pierwszy montaż (o 100 zł drozsze jak motorcrafty) i szczerze dobrze zrobił.

A od jakiego producenta są te klocki? Bo od pierwszego montażu kilka lat temu, to się pięć razy mógł dostawca zmienić. No chyba, że jeszcze nie wiesz, że nie ma tarcz czy klocków wyprodukowanych przez forda.

"Staje dęba" to pojęcie bardzo względne, dlatego właściwie nic nie znaczy.

marcin'ek
07-01-2018, 20:47
Jesli mialbym znowu zmieniac klocki (a pewnie ten dzien nastapi) to bralbym Ferrodo. W sumie w od czasu Seicento jesli wymieniam to na Ferrodo. A co do pylenia to niech sobie pyla - felge mozna umyc ☻

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

weuek
07-01-2018, 20:50
Jesli mialbym znowu zmieniac klocki (a pewnie ten dzien nastapi) to bralbym Ferrodo. W sumie w od czasu Seicento jesli wymieniam to na Ferrodo.a

To chyba jakieś podrobione (jak dawniej na targach "panasonix").


http://xpressbrake.co.za/wp-content/uploads/sites/140/2014/03/ferodo-logo.gif


:-)

marcin'ek
07-01-2018, 20:58
To chyba jakieś podrobione...

Czepiasz sie literek, wiadomo o co chodzi [emoji16]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

jedrus84
07-01-2018, 21:02
A od jakiego producenta są te klocki? Bo od pierwszego montażu kilka lat temu, to się pięć razy mógł dostawca zmienić.
Oznaczenie klocka to : FER 4273 FF Ferodo ?:surprise: tylko premier czy ds2500?

... No chyba, że jeszcze nie wiesz, że nie ma tarcz czy klocków wyprodukowanych przez forda. wiem doskonale

..."Staje dęba" to pojęcie bardzo względne, dlatego właściwie nic nie znaczy. jeżdze : Toyotą Hilux, Citroenem Berlingo, Dacią Duster, Clio IV i w porównaniu do tych samochodów to Focus MK2 FL ojca po prostu hamuje. W stosunku do mocy i ciężaru nigdy nie było problemu nawet przy nagłym i gwałtownym hamowaniu.

weuek
07-01-2018, 21:27
Oznaczenie klocka to : FER 4273 FF Ferodo ?:surprise: tylko premier czy ds2500?

Jasne, że zwykłe.

Ferodo szczyci się przy tym, że klocki pochodzące z tej firmy są fabrycznie instalowane w 75% samochodów osobowych najlepiej sprzedających się w Europie.

Źródło: https://warsztatowiec.info/identyfikacja-klockow-hamulcowych/

jedrus84
07-01-2018, 21:29
Jasne, że zwykłe.
No to chyba zdecydowałem sie na Ferodo :surprise:

WojSas94
26-02-2018, 13:00
Drodzy Klubowicze :)
Jestem totalnie zielony, Fiesta to moje pierwszy auto. Chcę wymienić klocki i tutaj pojawia się pytanie, jakie najlepiej kupić, cały komplet na przód i tył. Jeśli jest możliwość to poprosiłbym o jakieś linki do sklepu czy coś :) Auto to Ford Fiesta MK6 2005r 80 KM.
Z góry dziękuję.

slawomirro
26-02-2018, 13:56
Z tyłu masz hamulce bębnowe.
Z przodu polecam klocki ATE.
Sklep np Iparts pl

pawel9009
26-02-2018, 15:40
Ja z kolei mogę polecić superparts.pl

arturek
27-02-2018, 08:11
Witam

Czy kolega sprawdzał stan klocków czy tylko chce wymienić profilaktycznie?

Pytam, bo zazwyczaj inaczej zużywają się przednie, a inaczej tylnie => nie ma potrzeby wymieniać wszystkich

Ja sprawdzam stan klocków przy okazji sezonowej zmiany kół

Po drugie - jeśli już wymieniamy klocki, to warto sprawdzić stan zużycia tarcz i tez wymienić

pozdrawiam
Arturek

WojSas94
27-02-2018, 09:06
Witam

Czy kolega sprawdzał stan klocków czy tylko chce wymienić profilaktycznie?

Pytam, bo zazwyczaj inaczej zużywają się przednie, a inaczej tylnie => nie ma potrzeby wymieniać wszystkich

Ja sprawdzam stan klocków przy okazji sezonowej zmiany kół

Po drugie - jeśli już wymieniamy klocki, to warto sprawdzić stan zużycia tarcz i tez wymienić

pozdrawiam
Arturek

Chcę je wymienić profilaktycznie, pytam już teraz żeby przygotować się finansowo do tego a dokładny stan sprawdzę właśnie przy zmianie opon na letnie. Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

timbersher
28-02-2018, 23:04
Klocki kupuję tylko oryginalne motorcraft przy mojej stylu jazdy wytrzymują około 120-130tyś. Wymieniam jak zostaje około 2mm.
Okładziny sprawdzałem przy 170tyś nie było potrzeby wymiany. Tu dobrze kupić cały zestaw sprężynek po kilku latach często są skorodowane.

Ważne aby sprawdzić dokładnie działanie docisku tłoczków przy klockach bo w starszych samochodach zapiekają się i niestety można zjechać klocki bardzo szybko.
Kontrola zawsze przy wymianie kół - 2 razy w roku. Na przeglądach sam obserwuję jak zachowują się hamulce i jeżeli cokolwiek jest słabiej - przyjeżdżam do domu i od razu poprawiam.



Chcę je wymienić profilaktycznie, pytam już teraz żeby przygotować się finansowo do tego a dokładny stan sprawdzę właśnie przy zmianie opon na letnie. Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

WojSas94
17-05-2018, 09:26
Nie będę zakładał nowego tematu i zaśmiecał forum, pojawiło mi się kolejne pytanie. Chciałbym wymienić tylne hamulce, co muszę kupić żeby był cały komplet? Są to hamulce bębnowe.

slawomirro
17-05-2018, 10:03
Nie będę zakładał nowego tematu i zaśmiecał forum, pojawiło mi się kolejne pytanie. Chciałbym wymienić tylne hamulce, co muszę kupić żeby był cały komplet? Są to hamulce bębnowe.

Bębny, szczęki (2szt na koło), cylinderki (dwa szt. na koło), akcesoria w postaci sprężynek, itp powinny być w zestawie, czujniki abs i zmień koniecznie płyn hamulcowy.