Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Po wymianie termostatu nie łapie temperatury


cannot
09-01-2018, 07:28
Na jesieni 2017r. stałem się szczęśliwym posiadaczem Focusa mk2 FL kombi 1.6 TDCI.Od razu musiałem zrobić uszczelniacze wtrysków ale do rzeczy. W styczniu 2018r. wymieniłem rozrząd, filtr paliwa i termostat bo nie łapał temperatury.

Po wymianie termostatu nic się nie zmieniło tz. przejeżdżam 10-12 km starając się trzymać obroty powyżej 2 a wskazówka rusza się trochę ponad 60 stopni (temperatura na zewnątrz 0 do -5) I teraz moje pytanie, czy to normalne ? Wcześniej jeździłem tylko Pb i jestem przyzwyczajony, że wskazówka ma być na 90 :)

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=90137&stc=1&d=1515482756

totek2
09-01-2018, 08:07
wskazówka rusza się trochę ponad 60 stopni
ale przy dłuższej jeździe w ogóle się podnosi? czy zostaje na tych 60-ciu?
Jak zostaje to za mało, termostat albo nie taki albo zepsuty.

cannot
09-01-2018, 08:18
ale przy dłuższej jeździe w ogóle się podnosi? czy zostaje na tych 60-ciu?
Jak zostaje to za mało, termostat albo nie taki albo zepsuty.

Po wymianie jak wracałem od mechanika 20km to załapał 85 stopni ale wydaje mi się, że po wymianie termostatu temperatura powinna szybciej iść do góry. Dzwoniłem do mechanika to kazał podjechać bo jak stwierdził coś jest nie tak ale nie mam teraz na to czasu.

A jak szybko u was łapie temperaturę 90 stopni ?

Hooch180
09-01-2018, 08:46
Widocznie termostat uszkodzony. Nowy termostat też może być uszkodzony.

Lukasz2525
09-01-2018, 09:48
Jakiej firmy ten termostat ? Jak byle jaki to i nowy będzie uszkodzony. Kup sobie Gatesa.

cannot
09-01-2018, 10:03
Jakiej firmy ten termostat ? Jak byle jaki to i nowy będzie uszkodzony. Kup sobie Gatesa.

Powiem szczerze, że nie wiem. Zostawiłem auto i na drugi dzień odebrałem. Faktury nie brałem bo "taniej" a w książce serwisowej nazwy nie ma

hindus
09-01-2018, 10:06
To zapytaj mechanika co wstawił :)

rav 75
09-01-2018, 18:05
Po przejechaniu takiej odległości (10-12 km) w styczniu minionego roku gdzie temperatura na zewnątrz była na poziomie -20 st,C, u mnie wskazówka pokazywała 90 stopni (dokładnie 1 mm przed 90 st). Termostat Gates zmieniany w listopadzie 2016. Obecnie,mimo że nie mamy tak niskich temperatur,do osiągnięcia temperatury cieczy 90 st. potrzebuję ok 6 km jazdy miejskiej.

Lukasz2525
09-01-2018, 18:17
Nie 90, tylko 87. Dlatego wskazówka powinna być tuż przed podziałką. U mnie zimą 5 km wolnej jazdy przez miasto, 4 km jak przejadę ogniem ze dwie ulice, w trasie 3 km i powinien być rozgrzany. I trzymać temperaturę, żadne spadanie po zwolnieniu nie jest okej, tak jak niektórzy przekonują na tym forum.

cannot
09-01-2018, 18:40
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Dzisiaj po pracy go sprawdzałem i po przejechaniu 12km trasa prędkość 80-100, temperatura zewnętrzna -2 wskazówka była na ok 65 stopni. Muszę podjechać do tego mechanika bo coś ewidentnie jest nie tak.
Przed wymianą było tak samo.

gibaj
09-01-2018, 18:54
a pewny jesteś że wogóle ci wymienił ?
bo ja jak patrzę na ręcę i wszystko widzę to wtedy jestem pewien

Lukasz2525
09-01-2018, 18:55
Wstawił ci najtańszy, a termostaty są trudne w produkcji i najtańsze często są trafione od nowości. Niech Ci wymieni na Gatesa.

specol
09-01-2018, 21:06
Coż, ja jak jadę normalnie (do pracy mam 10,5 km dokałdnie) i dopiero po ok 8-9 km jazdy mam prawie 90C, jak jest mróz (minus 1-2) i np, stoję w korku, zdarza się że temp na wskaźniku spada do ok 75 c. Mam tak od początku jak kupiłem auto (grudzień 2014).

Jak było ostatnio minus 6 w trasie jeśli jechałem normalnie bez postoju, to wskazówka nie spadała i trzymała prawie 90 C.

termostat pewnie mam oryginalny. Sam nie wiem czy to dobrze czy źle, narazie nic się nie dzieje podczas jazdy.

cannot
10-01-2018, 06:42
a pewny jesteś że wogóle ci wymienił ?
bo ja jak patrzę na ręcę i wszystko widzę to wtedy jestem pewien
Warsztat z dobrą renomą więc wątpię żeby połaszczyli się na te parę zł. ale objawy są takie same jak przed wymianą.Dzwoniłem już do warsztatu i zapewniają, że wymienili oraz kazali się zgłosić bo jak sami powiedzieli nawet nowy termostat może być wadliwy.

Co do taniego sprzętu to za rozrząd+pompa wody, filtr paliwa i termostat + robocizna zapłaciłem 1400zł

Niestety nie mam możliwości, żeby patrzeć na ręce. Zostawiam auto i odbieram na drugi dzień ale mogłem poprosić o stare części.

Dzisiaj z rana -3, prędkość 80-120 i po przejechaniu 12 km temperatura 65-70.

Erwinek!!
10-01-2018, 08:32
Stawiam na termostat , jak łapie temperatore i później spada.
Wskazówka jak wszystko działa poprawnie , raczej będzie troszkę przed 90st c

gibaj
10-01-2018, 16:14
Co do taniego sprzętu to za rozrząd+pompa wody, filtr paliwa i termostat + robocizna zapłaciłem 1400zł

:.
:shock::shock:
300zł rozrząd
100zł pompa wody
100zł filtr paliwa
100zł termostat :shock::shock:
800zł robocizna?
zmieniaj warsztat czym prędzej :wink:

rav 75
10-01-2018, 17:36
A jaki ty filtr paliwa kładziesz za 100 złotych? Jakieś namiary? Chętnie kupiłbym dla siebie bo ostatnio płaciłem 160zł.

cannot
10-01-2018, 19:33
Byłem u mechanika. Termostat włożyli jakiejś firmy na F. Mechanik podpiął kompa i ruszyliśmy w trasę. Stwierdził, że termostat sprawny bo się otwiera i trzyma temperaturę. Podczas jazdy auto trzymało 90 stopni(do warsztatu mam ok 25km to się zagrzało) do momentu kiedy włączyłem temperaturę i nawiewy na maksa a wskazówka momentalnie spadła na 65stopni.
Doszli do wniosku, że termostat sprawny a przyczyna leży gdzie indzie ale żeby się tego dowiedzieć muszę zostawić auto - na to nie mogę sobie pozwolić w tym tygodniu więc wstępnie ugadaliśmy się na następny tydzień. Co Wy na to ?
gibaj robocizna 400zł reszt to części ale tak jak pisałem wcześniej nie brałem faktury ani rachunku więc nie wiem co i za ile.

Hooch180
10-01-2018, 19:37
robocizna 400zł reszt to części
Ja 2 tygodnie temu robiłem termostat w benzynie u Siebie u za termostat policzyli 127,50 zł plus 250zł robocizna. Mam rachunek jak ktoś byłby zainteresowany.

Dadek
10-01-2018, 22:13
Witaj kolego. Przerabiałem ostatnio temat nietrzymania temperatury w moim Focusie 2.0 TDCI. Wymieniłem termostat - nic się nie zmieniło. Ale gdy autko już trochę się zagrzało zacząłem sprawdzać czy węże są twarde. Następnie powoli odkręcałem korek od zbiorniczka płynu (różnica ciśnień powinna wyrzucać płyn), ale ... tak się nie działo. Pomyślałem, że nie ma ciśnienia w układzie. Zakupiłem więc nowy korek zbiorniczka i jak ręką odjął. Od tego momentu temperatura ZAWSZE trzyma ok 90 stopni, nieważne czy jeżdżę czy stoję w korku. 90 jest i tak powinno być.

Erwinek!!
10-01-2018, 22:47
Ja mam takie pytanie ile mk2 benzyna ma termostatów ?
Jeden ten z przodu u dołu silnika po lewej stronie? (stojąc przed autem)
Czy jesze jakis u góry po prawej od głowicy?
Trochę to dziwne ze wychodząc płyn wężem górnym od silnika przechodząc przez chłodnice dopiero napotyka termostat na wejściu do bloku dolnego węża.
Jeżeli jest tylko zen termostat na dole to zanim płyn się nagrzeje górny wóz chłodnica to długo mija.
Nie rozumiem tego
W mk1 był u góry przy wyjściu węża
Tez miałem kiedyś walnięty termostat , został wymieniony na nowy firmy Wahler ale silnik przy około 0c. potrzebuje przejechać około 7 km aby się rozgrzać do porządnej temperatory cieczy albo 8minut.

cannot
11-01-2018, 06:54
Witaj kolego. Przerabiałem ostatnio temat nietrzymania temperatury w moim Focusie 2.0 TDCI. Wymieniłem termostat - nic się nie zmieniło. Ale gdy autko już trochę się zagrzało zacząłem sprawdzać czy węże są twarde. Następnie powoli odkręcałem korek od zbiorniczka płynu (różnica ciśnień powinna wyrzucać płyn), ale ... tak się nie działo. Pomyślałem, że nie ma ciśnienia w układzie. Zakupiłem więc nowy korek zbiorniczka i jak ręką odjął. Od tego momentu temperatura ZAWSZE trzyma ok 90 stopni, nieważne czy jeżdżę czy stoję w korku. 90 jest i tak powinno być.

Dzięki za tak cenną informację. Przetestuje to dzisiaj u siebie.

Z rana jak jechałem do pracy nawiew ustawiłem na 0 i auto normalnie złapało temperaturę 90 stopni. Po ustawieniu nawiewów na maksa i gorącą temperaturę wskazówka spadła na 60-65 stopni.

tomby
11-01-2018, 07:50
Termostat też trzeba dobrze w obudowę włożyć. Dałeś strzałką do góry czy na dół? , a ma to zaj...e znaczenie jeśli chodzi później o nagrzewanie auta.

Deryll
11-01-2018, 10:47
Ja mam takie pytanie ile mk2 benzyna ma termostatów ?

Mam taki sam silnik co u ciebie. Jest jeden termostat za który ASO zażyczyło sobie ponad 700 PLN za oryginał. Ale zdecydowałem się na zamiennik, który i tak kosztował ponad 200 PLN. A roboty jest do ch... Trzeba zdjąć alternator. Przeciąć dwa paski bo teoretycznie nie powinni się ich zakładać powtórnie, ale jak kto uważa.

gibaj
11-01-2018, 17:43
A jaki ty filtr paliwa kładziesz za 100 złotych? Jakieś namiary? Chętnie kupiłbym dla siebie bo ostatnio płaciłem 160zł.

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-DELPHI-korpus-plastikowy-/4088
nie wiem jaki u ciebie idzie

cannot
11-01-2018, 20:17
Witaj kolego. Przerabiałem ostatnio temat nietrzymania temperatury w moim Focusie 2.0 TDCI. Wymieniłem termostat - nic się nie zmieniło. Ale gdy autko już trochę się zagrzało zacząłem sprawdzać czy węże są twarde. Następnie powoli odkręcałem korek od zbiorniczka płynu (różnica ciśnień powinna wyrzucać płyn), ale ... tak się nie działo. Pomyślałem, że nie ma ciśnienia w układzie. Zakupiłem więc nowy korek zbiorniczka i jak ręką odjął. Od tego momentu temperatura ZAWSZE trzyma ok 90 stopni, nieważne czy jeżdżę czy stoję w korku. 90 jest i tak powinno być.

Korek odkręcałeś na włączonym czy wyłączonym silniku ? Ja dzisiaj zrobiłem to na zgaszonym silniku (nagrzany był do 90 stopni) i było słychać słabe syczenie przez chwilę ale bez wyrzucania płynu. Jak dokładnie było w Twoim przypadku ?

Edit. Wymienilem korek 17zl i dalej to samo. Czy wyciety dpf przez poprzedniego wlasciciela moze miec na to wplyw?

cannot
14-01-2018, 18:02
Podbijam temat, nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną mojego problemu ? Przypomnę, po wymianie termostatu słabo łapie temperaturą a jak włączę nawiewy na maksa to temperatura spada w oczach.

Lukasz2525
14-01-2018, 18:13
Jakiej firmy ten termostat ?

1.6 tdci po prostu tak nie mają ? Diesel, mała pojemność, mało ciepła. Jeżeli wiemy skąd bierze się ciepłe powietrze w nawiewie, to nie powinno nas dziwić że temperatura płynu spada przy nawiewie na max. Zależy tylko w jakim tempie.

U mnie w 2.0 tdci przy spokojnej jeździe autostradą czyli ciągłe obroty +-2 tys czyli wydzielane jakieś ciepło cały czas, temperatura zaczęła spadać po 2-3 minutach nawiewu na max, jak wjechałem w jakiś wilgotny obszar i momentalnie zaparował cały samochód w środku i nie chciało zejść. Faktycznie wskazówka leci w dół i to właśnie podczas ciągłej jazdy, a wewnątrz auta sauna, bo cały gorąc z płynu i chłodnicy idzie do wnętrza.

W 1.6 tdci podczas jazdy po mieście pewnie spada od razu, tak jak napisałeś, ale jeżeli w ogóle słabo Ci się nagrzewa i nie trzyma temperatury, to badziewny ten termostat. Ja Zamontowałem Gates'a półtora roku temu, żadnych problemów, trzyma idealnie cały czas.

Smerw4
15-01-2018, 15:33
dzisiaj sprawdzałem u siebie temp -3 stopnie jak stałem miałem jakieś 88stopni bez ogrzewania kabiny ale jak zacząłem jechać temperatura silnika spadła do 83 i tak się utrzymywała. Bez ogrzewania kabiny miałem jakieś 85 stopni jak tylko włączyłem ogrzewanie spadła do 83 nie wiem czy to dobra temperatura ?