r_afaello
23-01-2018, 09:15
Witam.
Temat pewnie błahy ale wolę dopytać zanim kupię.
Przy zleconej kontroli kompresji i luzów zaworowych mechanik stwierdził że świece mam dobre (w sensie markowe a nie stan), że widać że nie żałował poprzedni właściciel (autko niedawno kupione).
Teraz z uwagi na ciasne zawory będę musiał zostawić auto na dłużej i niestety wydać trochę $.
Plan jest taki chronologicznie: luzy > świece > regulacja LPG
Luzy to temat dla mechanika (daj boże ogarnie temat)
Świece to ja wolę kupić i tu powstał dylemat.
W sklepie w necie znalazłem że:
1. Świeca zapłonowa AGFS 22IPJ * 1.8 / 2.0 Duratec-HE Motorcraft 1315691 za 31zł
- czyli dla mojego silnika ale :
* FORD Focus Mk2 od 07/2004 do 07/02/2005
2. Świeca zapłonowa AGFS 22F13J * 1.8 / 2.0 Duratec-HE 1369704 FORD - za 23.60zł
- czyli też dla mojego silnika ale:
* FORD Focus C-Max od 07/02/2005 do → 03/2007
Ja mam grudzień 2006 więc teoretycznie opcja nr 2 powinna być oczywista.
Czy 2.0 różnił się jakoś w tych latach?
Te dla starszego są droższe!
Dla pewności wyciągnąłem swoje (te chwalone przez mechanika) i sa tam 22IPJ - czyli te dla starszego rocznika i zarazem droższe.
Nie chodzi mi o oszczędność tylko idealne dopasowanie (mam lpg a to chyba bardziej wymagające środowisko).
Temat 2. - tez związany z moimi świecami.
Na 3 świecach na gwincie mam czarny olej. Powód do stresu? (uszczelka pod deklem jest do wymiany na pewno).
Na razie zrobione około 800km od wymiany oleju więc na temat brania nie wiele mogę powiedzieć. Jedynie tyle, że było wlane na max a jest trochę powyżej środka skali.
Zanim zacznę wydawać duże pieniądze (szklanki) wolał bym wiedzieć czy te objawy nie świadczą o początku końca silnika i moze lepiej zmienić auto niż bujać sie potem po warsztatach i popłynąć finansowo.
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a61576955ba6.jpg (https://naforum.zapodaj.net/a61576955ba6.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c9bc602916be.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c9bc602916be.jpg.html)
Temat pewnie błahy ale wolę dopytać zanim kupię.
Przy zleconej kontroli kompresji i luzów zaworowych mechanik stwierdził że świece mam dobre (w sensie markowe a nie stan), że widać że nie żałował poprzedni właściciel (autko niedawno kupione).
Teraz z uwagi na ciasne zawory będę musiał zostawić auto na dłużej i niestety wydać trochę $.
Plan jest taki chronologicznie: luzy > świece > regulacja LPG
Luzy to temat dla mechanika (daj boże ogarnie temat)
Świece to ja wolę kupić i tu powstał dylemat.
W sklepie w necie znalazłem że:
1. Świeca zapłonowa AGFS 22IPJ * 1.8 / 2.0 Duratec-HE Motorcraft 1315691 za 31zł
- czyli dla mojego silnika ale :
* FORD Focus Mk2 od 07/2004 do 07/02/2005
2. Świeca zapłonowa AGFS 22F13J * 1.8 / 2.0 Duratec-HE 1369704 FORD - za 23.60zł
- czyli też dla mojego silnika ale:
* FORD Focus C-Max od 07/02/2005 do → 03/2007
Ja mam grudzień 2006 więc teoretycznie opcja nr 2 powinna być oczywista.
Czy 2.0 różnił się jakoś w tych latach?
Te dla starszego są droższe!
Dla pewności wyciągnąłem swoje (te chwalone przez mechanika) i sa tam 22IPJ - czyli te dla starszego rocznika i zarazem droższe.
Nie chodzi mi o oszczędność tylko idealne dopasowanie (mam lpg a to chyba bardziej wymagające środowisko).
Temat 2. - tez związany z moimi świecami.
Na 3 świecach na gwincie mam czarny olej. Powód do stresu? (uszczelka pod deklem jest do wymiany na pewno).
Na razie zrobione około 800km od wymiany oleju więc na temat brania nie wiele mogę powiedzieć. Jedynie tyle, że było wlane na max a jest trochę powyżej środka skali.
Zanim zacznę wydawać duże pieniądze (szklanki) wolał bym wiedzieć czy te objawy nie świadczą o początku końca silnika i moze lepiej zmienić auto niż bujać sie potem po warsztatach i popłynąć finansowo.
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a61576955ba6.jpg (https://naforum.zapodaj.net/a61576955ba6.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c9bc602916be.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c9bc602916be.jpg.html)