Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD


Fm3A
23-01-2018, 09:17
Witam wszystkich. Proszę Was o opinie, które pomogłyby w rozsądnym rozstrzygnięciu dylematu czy bardziej przymierzać się do zakupu S-Maksa 2,0 TDCi 180 KM czy 210 KM Biturbo. Chodzi głównie o to czy w praktyce układ AWD jest przydatny czy raczej kupić sobie za te pieniądze więcej mocy i momentu obrotowego. Mieszkam na Górnym Śląsku, tu napęd na cztery koła nie jest niezbędny, może nawet zupełnie niepotrzebny, robię też przebiegi głównie autostradowe, natomiast jestem ciekaw opinii osób np. z okolic Bielska-Białej gdzie aut 4x4 spotyka się nie bez powodu dużo więcej - jak układ AWD montowany do S-Maksa sprawdza się w warunkach zimowych, w jakich sytuacjach jest pomocny i jak się plasuje w porównaniu do innych (xDrive/Quattro/Subaru). Z góry dziękuję za komentarze i opinie.

drout
23-01-2018, 15:57
Miałem podobny dylemat przed zakupem. Byłem zdecydowany na AWD (mam Subaru i mazdę cx-9 AWD -Subaru to przepaść in + w porównaniu do napędu Mazdy) ale po jeździe testowej takiej 3 dniowej odpuściłem sobie napęd AWD z powodu jak dla mnie oczywiście braku wystarczającej mocy i ociężałości samochodu. Jak do tej pory jestem strasznie zadowolony z wyboru. Robiłem teraz okolice Zakopca i dowaliło trochę śniegu ale podjazdy pod góry okolice Zęba nie były problemem tak samo pod wyciąg. Komfort psychiczny w górach w AWD większy ale na autostradzie i trasach 210 wynagradzało. Mijanki na 7 szedł pod górę bez problemu. Myślę, że częściej moc Ci się przyda niż AWD i to mówię ja, który od 10 lat ujeżdża Subaru

mkur
23-01-2018, 21:52
Obawiam się że mała szansa na uzyskanie tutaj odpowiedzi - ludzi którzy mają nowy napęd AWD Forda jest bardzo mało.

Mocy dla S-maxa w wersji 180 KM AWD jest wystarczająco. Użytkuję takiego od roku a wcześniej wiele lat Subaru Imprezę ;-)

W mojej ocenie fordowskie AWD jest na pewno lepsze niż Haldex, zbliżone do xDrive.
Charakterytyka auta pozostaje oczywiście przednionapędowa.

Napęd na tył nie włączy się raczej nigdy powyżej pewnej prędkości - najprawdopodobniej ok 100 - 120 km/h. Jest jednak bardzo fajny - prawie symetryczny - w każdej sytuacji typu start albo zakręty na śliskiej nawierzchni.

jmm84
23-01-2018, 22:18
A to właśnie nie jest haldex 4tej generacji?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

mkur
23-01-2018, 22:25
Nie ;-)

tomaszjan31
23-01-2018, 23:05
Intelligent All Wheel Drive. Jest tego tematu całkiem sporo w sieci.
Osobiście zakupiłem już drugiego forda z układem AWD i kolejnym na pewno będzie AWD. Błędem jest myślenie że wspomniany układ sprawdza sie tylko w zimę, choć przyznam że wtedy daje największą frajdę. Ten napęd to przede wszystkim większe bezpieczeństwo nawet na suchej nawierzchni. Oczywiście i droższym w eksploatacji.

http://magazynfakty.pl/inteligentny-naped-wszystkie-kola-forda/

Lukasz2525
23-01-2018, 23:38
Ten biturbo to benzyna ? Trzeba pamiętać że z diesel'a to są inne konie niż z benzyny, diesel zawsze ma mniejszą moc, ale często dwukrotnie większy moment obrotowy i czuć to przy ruszaniu, moim zdaniem diesel + awd to świetne rozwiązanie. Z drugiej strony diesel'e trochę męczą się przy prędkościach autostradowych. Tak czy inaczej, heko zrobi Ci z tych 180 pewnie z 220 KM. Chyba że ten biturbo to też diesel. Jak dla mnie awd i zrobienie chipu jest jakimś pomysłem, ale zależy też gdzie jeździsz, a piszesz o przebiegach autostradowych. Benzyna byłaby lepsza, ale tak jak wspomniałem, nie wiem co to jest za silnik ten drugi.

koszak
24-01-2018, 05:47
Tutaj moje zdanie przekopiowane z innego tematu:
Napęd AWD jest mi niezbędny, ponieważ ja jeżdżę z przyczepą kempingową - a taki napęd jest kluczowy, żeby nie "rozciągać" samochodu. Poza tym taki napęd z 2-tonową przyczepą zapewnia mi przyczepność nawet na pochyłym podmokłym terenie placu kempingowego. Poza tym napęd AWD w fordzie pracuje doskonale. Jest o wiele lepsze prowadzenie samochodu na zakrętach. Jego wada to niestety dynamika, ale ja nie jeżdżę sportowo, a do normalnej jazdy w 100% wystarcza. Łopatki zmiany biegów świetnie się spisują przy redukcji podczas wyprzedzania. Ja jestem z niego mega zadowolony. Z 2-tonową przyczepą bez problemu radzi sobie podczas przejeżdżania przez Alpy w drodze do Włoch. Nie zdarzyło mi się, żeby mi gdzieś brakowało mocy, choć dynamika mogłaby być lepsza.

mkur
24-01-2018, 08:20
Mocy jest wystarczająco - tak do 180 km/h.

Jeżeli ktoś potrzebuje więcej - lepsze będzie biturbo.

I tak nie będzie to auto sportowe -
- a jednak wciąż najlepiej prowadzące się w klasie ;-)

Cinek78
24-01-2018, 09:12
Tyle , że biturbo nie występuje w wersji AWD...A szkoda.

drout
24-01-2018, 09:27
Szkoda, że nie ma biturbo z AWD tak jak jest w Edgu. Ja jestem zadowolony a po 180 AWD niesmak mi pozostał. Ale to tylko moja opinia. Wiadomo, że AWD nie tylko zimą ale niestety coś za coś. Ja i tak pewnie swojego 210ps będę chipował

latar
24-01-2018, 10:32
drout podlinkuj koledze swój temat, w którym zadawałeś dokładnie te same pytania przed zakupem. Więcej tam jest napisane niż tu.

2.0TDCi 120/150/180KM zrobi się na 200KM/450Nm.
BiTDCI zrobi się na 245KM/520Nm.

AWD pogarsza osiągi. Paradoksalnie nawet start spod świateł :/ Dla mnie słabo. Miałem bezpośrednie porównanie przesiadając się wprost z nowego pastucha 4motion do S-Maxa 180KM AWD. Było licho.

jubi-tom
24-01-2018, 11:47
Moim zdaniem to bitirbo 210 km. To slabo jedzie do ok 100 km/h pozniej jest juz lepiej .ten naped ma 4 kola i 180 km to jakies nieporozumienie -ledwo sie rozpędza.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

drout
24-01-2018, 13:41
Mam nagrany filmik 0-180 tylko nie wiem jak zapodać na forum

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

latar
24-01-2018, 13:47
[ yt ] hash_filmu [ / yt]

hash_filmu czyli to co pojawia się w adresie filmiku na yt z "v=", np https://www.youtube.com/watch?v=jVfQi1AHxwI
hash=jVfQi1AHxwI

jVfQi1AHxwI

drout
24-01-2018, 13:49
drout podlinkuj koledze swój temat, w którym zadawałeś dokładnie te same pytania przed zakupem. Więcej tam jest napisane niż tu.

2.0TDCi 120/150/180KM zrobi się na 200KM/450Nm.
BiTDCI zrobi się na 245KM/520Nm.

AWD pogarsza osiągi. Paradoksalnie nawet start spod świateł :/ Dla mnie słabo. Miałem bezpośrednie porównanie przesiadając się wprost z nowego pastucha 4motion do S-Maxa 180KM AWD. Było licho.


Nie pamiętam gdzie to było ale rozterki były te same i w ostatniej chwili zmieniałem zamówienie :619:

latar
24-01-2018, 13:56
Obejrzałem ten filmik, który podlinkowałem. 54'' licznikowe 100-200, masakra.

MarcG
24-01-2018, 14:11
9.6 do setki to jak dla mnie wystarczająco w rodzinnym autobusie :wink:
Na autostradzie to jeżdżę 150-160 więc jakoś tam się kula.
Wprawdzie teraz mam w swoim autobusie 7.9 do 100 km/h ale rzadko się z tego korzysta.
W trasie na autostradzie ważniejsza elastyczność 100-140.
Jak dla mnie wygrywa AWD.

drout
24-01-2018, 14:28
Moje 0-180 lekko pod górkę start Sękocin w stronę Wawy https://www.youtube.com/watch?v=dw28AGayWvk

latar
24-01-2018, 18:16
No to na oko wyszło 100-180 w 20''. Obstawiam, że 100-200 zamknąłby w 30-32''.
Przepaść w stosunku do AWD180KM.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

drout
24-01-2018, 18:56
No to na oko wyszło 100-180 w 20''. Obstawiam, że 100-200 zamknąłby w 30-32''.
Przepaść w stosunku do AWD180KM.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using TapatalkDokładnie takie odczucie miałem z tym 180. Tam ciężko było do 200 dojść

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

tomaszjan31
24-01-2018, 19:52
Koledzy o czym my mówimy, sekundy do setki, kilkanaście czy kilkadziesiąt do dwustu przy tych gabarytach...

Jeśli jesteśmy fanami tej marki to może mondeo, czy mustanga ?
Szczerze ile w % wykorzystujemy te prędkości i daną moc.
Uważam że tdci z 180 rumakami na trasie doskonale sobie radzi i nie jest zawalidrogą. A w mieście, jaka jest moc i prędkość potrzebna

jubi-tom
24-01-2018, 19:57
Ja czesto wykorzystuje pelna moc .
Dla mnie tak jest bezpieczniej.
Nie pisze tu o predkosci maksymalnej.
Prosze wziac pod uwage ze jest to ciezkie auto . Wiec 180 koni plus jeszcze ciezszy automat ,plus naped na 4 kola to naprawde jakies nieporozumienie.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

latar
24-01-2018, 20:04
Ja tam jeżdżę zgodnie z przepisami (czasem naginam na autostradzie) ale poniżej 200KM do kiosku ruchu jakim jest S-Max to moim zdaniem za mało.
Oczywiście każdemu według potrzeb.

180KM w tym klocku to zdecydowanie za mało żeby AWD miało co robić gdzie indziej niż w terenie górskim lub podgórskim w sezonie zimowym. A w dzisiejszych czasach jakie zimy są to wiadomo. Wyglądam za okno i widzę jakie trudne warunki za oknem panują. W sobotę byłem w Jakuszycach. Dla nieobeznanych to najbardziej zaśnieżone miejsce w PL. Śnieg pada tam w pierwszej kolejności i topnieje jako ostatni (poza szczytami gór oczywiście;) ). I co? I droga czarna.
A w każdych innych warunkach to tylko wada.

drout
24-01-2018, 20:07
Koledzy o czym my mówimy, sekundy do setki, kilkanaście czy kilkadziesiąt do dwustu przy tych gabarytach...

Jeśli jesteśmy fanami tej marki to może mondeo, czy mustanga ?
Szczerze ile w % wykorzystujemy te prędkości i daną moc.
Uważam że tdci z 180 rumakami na trasie doskonale sobie radzi i nie jest zawalidrogą. A w mieście, jaka jest moc i prędkość potrzebnaJa kupiłem ten samochód ze względu na 3 foteliki na kanapie. A jeśli przy okazji jakoś jedzie i całkiem dobrze się prowadzi to czemu nie. Podejrzewam że jeśli inna marka dala mi komfort s maxa z przyspieszeniem 6s i awd w cenie do 200 kpln to siedział bym teraz na innym forum

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

latar
24-01-2018, 20:20
U mnie podobna sytuacja ;) Na tą chwilę jedyną alternatywą dla takiego minivana z pazurem jakim jest S-Max jest chyba tylko SQ7. Tylko ta cena :/ Innych samochodów na rynku o podobnej kubaturze ale zwyczajnie godnie wożących ludzi trochę się znajdzie. S-Max powinien być względnie szybki i nie udawać jak 520d w MPakiecie.
Jest to oczywiście moje zdanie, i oczywiście subiektywne.

jubi-tom
24-01-2018, 20:21
Dobrze napisales- foteliki :)
A tak naprawde za 200tys to nic sie nie kupi lepszego

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

drout
24-01-2018, 21:03
U mnie podobna sytuacja ;) Na tą chwilę jedyną alternatywą dla takiego minivana z pazurem jakim jest S-Max jest chyba tylko SQ7. Tylko ta cena :/ Innych samochodów na rynku o podobnej kubaturze ale zwyczajnie godnie wożących ludzi trochę się znajdzie. S-Max powinien być względnie szybki i nie udawać jak 520d w MPakiecie.
Jest to oczywiście moje zdanie, i oczywiście subiektywne.Tylko do sq7 foteliki wchodzą ciasnej. Mam jeszcze cx9 i w smax jest wygodniej

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

drout
24-01-2018, 21:05
Brat ma Sienna Toyota Awd niby fajne ale ponton taki hamerykanski

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

arekmiz
24-01-2018, 21:18
Panowie, nie przesadzacie przypadkiem? Niedługo to bez 300 rumaków pod maską to strach będzie wyjechać na drogę, bo się pod byle górkę nie podjedzie...
Kiedyś się maluchem jeździło, co miał 25 kuni i jeszcze na haku n126 była podpięta... No ale rozumiem, jak trzeba walić non stop 220 po tych germańskich autobanach... To może lepiej samolotem ??? :)

latar
24-01-2018, 22:16
No patrz. Ten co najmniej kuni tu ma się odezwał :P

Kiedyś, kiedyś. Dzisiaj jak nie ma aktywnego tempomatu albo bezkluczykowego dostępu to samochód wydaje mi się z poprzedniej epoki. Takie mamy dzisiaj.

PS pekaeS od półtora roku pełni jedynie służbę w rodzinie i udostępnia isofixy do montażu fotelików. Chociaż w wakacje zaliczył wypad do wroga i na autobahnie charatną 240.

drout
25-01-2018, 08:14
Kiedyś to się koniem z wozem tydzień po zakupy jechało :619:

Pafsen
25-01-2018, 14:30
Ja tam 210 KM w 100% polecam :) Pomijajac fakt ze w miedzyczasie padl elektrozawor cisnienia oleju (pisalem w oddzielnym watku) autko jest (przy takiej masie!) naprawde dynamiczne a i spalanie (obecnie 8.8 srednie) nie wytrzepuje kieszeni :)

drout
25-01-2018, 14:36
U mnie z 11,5 kkm średnie mam 7,8 więc tragedii nie ma. Fakt, że bardzo mało miasta robię

Pafsen
25-01-2018, 14:52
U mnie miasto 70% - trasa 30%. Generalnie waha sie pomiedzy 8.7 a 9.2

arekmiz
26-01-2018, 16:26
Kiedyś to się koniem z wozem tydzień po zakupy jechało :619:

Caryca z Petersburga do Moskwy zimą "karetą" na płozach w 3 dni dojechała. No i wtedy to był wyczyn. Ale to dzięki 23 rumakom - takim prawdziwym a nie mechanicznym... :)

cattani75
26-01-2018, 16:32
Czy chodzi o Carycę o nazwisku Wielka? :-D

arekmiz
26-01-2018, 19:27
A diabli ją tam wiedzą... :) Byłem niedawno w Moskwie, to i pozwiedzałem co nie co, ale do szczegółów historycznych to ja głowy nie mam... :)

cattani75
26-01-2018, 19:59
Nawiązywałem do współczesnych wydarzeń w Najjaśniejszej RP. ;-)

drout
26-01-2018, 20:15
poseł Suski wam wyjaśni

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

cattani75
26-01-2018, 21:05
Właśnie o nim pisałem. ;-)

latar
26-01-2018, 22:33
Tak się złożyło, że od kwietnia 2010 nie mam tivika. Nic nie wiem. Nic nie rozumiem.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

cattani75
26-01-2018, 22:37
https://youtu.be/iFx0Vb12aN0

dps@
27-01-2018, 01:30
Jeżdżę AWD, ale myślę sobie, ze ford ma spore doświadczenie na polu AWD (rajdowe ;)
Widziałem kiedyś porównanie focusa RS 2016 z Subaru Imprezą I przygotowaną do rajdów przez prodrive (https://www.prodrive.com/motorsport-rally) (chyba nie trzeba przedstawiać). Film z konkurencji --> link (https://www.youtube.com/watch?v=X-qw4CShgjg).
:D
No dobra... ;) w s-maxie jest inaczej zestrojony niż w RSie :) ale... jak pisał kolega wcześniej napęd na tył w normalnych warunkach nie jest dołączany (centralny dyferencjał nie przekazuje mocy na tylne koła) przez co brak oporów układu napędowego na tył nie spowalnia auta. Napęd na tył działa dopiero w sytuacjach gdy jest potrzebny. Komputer steruje wówczas przeniesieniem napędu na tył - ciekawy filmik na yt (https://www.youtube.com/watch?v=yGvcenfq3Uk) obrazujący kiedy to działa i inny (https://www.youtube.com/watch?v=kBByd-Ttc4I) obrazujący w praktyce jak to działa.
Tyle teorii :)
Powodzenia w dokonaniu wyboru ;)

drtz
03-02-2018, 09:58
Przesiadłem się właśnie z poprzedniego Galaxy 163KM do nowego S-maxa 180KM AWD. W zasadzie żona. Dynamika faktycznie nie powala - zbliżona do Galaxy. Ale wystarczająca. Jasna, że są sytuacje, że większa moc może sie przydać dla bezpieczeństwa. Ale podobnie AWD. AWD pojawiło się głównie dlatego, że w ramach promocji dostałem je za friko w aucie stokowym. Gdybym sam konfigurował pewnie bym nawet o tym nie pomyślał. Tym bardziej, że ja na co dzień jeżdżę autem ponad 300KM z prawdziwym napędem 4x4 z reduktorem. Ale już podczas pierwszego wyjazdu rodzinnego na narty AWD dało zupełnie nowe możliwości i komfort nawet podczas zwykłego parkowania i wygrzebywania się z parkingu pod wyciągiem. Każdemu podla potrzeb. Jeździmy spokojnie, więc nie zauważam ani niedostatku mocy w s-maxie ani nadwyżki w V8. Byle się nie psuło ;)

drout
03-02-2018, 11:08
Proponuję odbyć jazdę próbną ale nie taką z handlowcem 5 km tylko dogadać sie na dzień, dwa i samochód do domu. Rodzinę na pokład i jazda. Ja tak zrobiłem i zmieniłem zamówienie z AWD na 210 biturbo

drtz
03-02-2018, 18:43
mam na codzien do dyspozycji s-maxa eco boosta 240KM, wiec wiem ze mozna szybciej, dynamiczniej i jeszcze ciszej, ale wieksza moc na prawde mnie nie przekonuje chociaz moglem tez w fajnych pieniadzach wziac wlasnie dla siebie taka wersje. tym, ze 180KM tdci jest "mulowate" jak na parametry na papierze tez jestem zaskoczony, ale przy moim czy zony (bo to glownie dla niej auto) stylu jazdy na prawde nie robi to roznicy. ale jako milosnik off roadu i osoba, ktora zwg na inne jeszcze hobby zjezdza z asfaltu rowniez podstawowym autem rodzinnym, mysle ze bede wykorzytywal AWD. kilka razy Galaxy FWD zapomnialem sie i bylo juz cieplo :)
Inna sprawa, ze zagadkowe pozostaje dlaczego nie daja AWD do twin turbo? Jak widac klientow by mieli.

rexman1
05-02-2018, 19:25
Jeżdżę AWD, ale myślę sobie, ze ford ma spore doświadczenie na polu AWD (rajdowe ;)
Widziałem kiedyś porównanie focusa RS 2016 z Subaru Imprezą I przygotowaną do rajdów przez prodrive (https://www.prodrive.com/motorsport-rally) (chyba nie trzeba przedstawiać). Film z konkurencji --> link (https://www.youtube.com/watch?v=X-qw4CShgjg).
:D
No dobra... ;) w s-maxie jest inaczej zestrojony niż w RSie :) ale... jak pisał kolega wcześniej napęd na tył w normalnych warunkach nie jest dołączany (centralny dyferencjał nie przekazuje mocy na tylne koła) przez co brak oporów układu napędowego na tył nie spowalnia auta. Napęd na tył działa dopiero w sytuacjach gdy jest potrzebny. Komputer steruje wówczas przeniesieniem napędu na tył - ciekawy filmik na yt (https://www.youtube.com/watch?v=yGvcenfq3Uk) obrazujący kiedy to działa i inny (https://www.youtube.com/watch?v=kBByd-Ttc4I) obrazujący w praktyce jak to działa.
Tyle teorii :)
Powodzenia w dokonaniu wyboru ;)
Napęd na tył włącza się przy każdym ruszaniu po czym w miarę rozpędzania zostaje przekazywany na przód. Jeśli nie ma włączonej wizualizacji to nawet nie wiadomo kiedy się załącza. 210km w niczym Ci nie pomoże w zimowych warunkach, a wiele taniej wyjdzie mapa do 180km, którą koledzy z forum robią do tego silnika. Ten napęd jest świetny nie tylko na zimę ale także na mokrej nawierzchni.

stingerA6
05-02-2018, 19:39
Ja czytając ten wątek dochodzę do wniosku, że aby 2.0 dawał sobie radę z AWD, warto pomóc mu jednak zastrzykiem mocy czyt. indywidualne tuningowe strojenie na 200 ps i 450 Nm. To powinno dać wystarczające zapasy mocy.
Powyższe odnosi się do 2.0 tdci single turbo.

Zaj
09-02-2018, 12:22
Mam s-max 180 AWD od miesiąca. W tym czasie wyjazd w Alpy - w sumie 10 dni oraz na Słowację - 3 dni. W sumie prawie 5 tys kilometrów. AWD sprawdzało się CODZIENNIE. Może to kwestia pogody, na którą trafiliśmy (dużo opadów śniegu) ale ilość kilometrów przejechanych po białym była baaardzo znaczna. Parkingi zazwyczaj zaśnieżone, podjazd pod kwaterę bardzo stromy i kręty i także biała nawierzchnia cały czas. Po drodze mijałem ileś samochodów, które nie dawały rady, kręciły bezradnie kołami na podjazdach albo i bączki.

AWD robi swoje nawet przy minimalnej (przezroczystej) warstwie śniegu lub błota pośniegowego na asfalcie. Przy suchej/nieśliskiej nawierzchni AWD załącza się przy ruszaniu, tym bardziej i dłużej im dynamiczniej ruszamy. Przy bardzo delikatnym przyśpieszeniu da się chyba uniknąć załączenia (sądząc po obserwacji wskaźnika AWD za wyświetlaczu deski rozdzielczej). Dynamicznie ruszając i przyśpieszając nawet na suchym można odczuć AWD, ma się wrażenie lepszej kontroli nad samochodem.

Jadąc prędkością autostradową AWD nie załącza się ale nie miałem sytuacji poślizgu przy np. 130 więc nie wiem. Boję się prowokować takie sytuacje.

Nie dyskutuje czy 180 to za mało, bo dla mnie i tak sporo więcej nież poprzednio. czy na pewno 30KM i 50nm w 210 zrobi znaczną różnicę? teoretycznie nie, ale to już trzeba by przetestować jeden po drugim.

Porównywanie co do przyśpieszenia/mocy z Edge nie ma sensu (że tam wkładają mocniejsze silniki) - bo to samochód ze znacznie większymi oporami areodynamicznymi. Porównanie z Passatem także nie ma sensu - to znowu lżejszy, mniejszy i bardziej opływowy model. Jak ktoś się chwali, że na co dzień ma 300KM w jakimś ścigaczu, to wg mnie też ma spaczony ogląd i w s-max zawsze będzie mu mało.

cattani75
12-02-2018, 16:10
Przed chwilą skończyłem jazdę testową Smaxem AWD 180 KM. Nie powiedziałbym, że jest mułowaty. Zbiera się całkiem ładnie. Jedyny zarzut jaki mam, to ze skrzynia czasem wchodzi na zbyt niskie obroty.
Spalanie na autostradzie plus trochę miasta w lekkim korku 8l/100km.
Tyle, że... wysoko się jednak siedzi. :-/

tomaszjan31
12-02-2018, 17:52
Tyle, że... wysoko się jednak siedzi. :-/

I właśnie to jest piękne:027:

drout
12-02-2018, 18:19
Przed chwilą skończyłem jazdę testową Smaxem AWD 180 KM. Nie powiedziałbym, że jest mułowaty. Zbiera się całkiem ładnie. Jedyny zarzut jaki mam, to ze skrzynia czasem wchodzi na zbyt niskie obroty.
Spalanie na autostradzie plus trochę miasta w lekkim korku 8l/100km.
Tyle, że... wysoko się jednak siedzi. :-/To przetestuj teraz tego bi turbo

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

cattani75
12-02-2018, 22:16
Nie było takiego. :-) Przy kolejnym przeglądzie - za rok :-) - sprawdzę, czy nie ma mondeo bi-turbo. :-D
Ale muszę przyznać, że fajnie się zbiera z tym AWD. Może najlepszym wyjściem jest wziąć AWD i założyć chipa?

Palek_PL
13-02-2018, 08:31
Witam. Stoje przed dylematem dizel 180KM 4x4 czy szukać benzynki 240KM. Mam okazje kupienia tego dizla w dobrej cenie i pakiecie. Podpowiedzcie prosze jak to sie sprawuje /spalanie , hałas , awaryjność itp/.Teraz , jeszcze , jeżdzę benzynka 203KM i jestem bardzo zadowolony. Porównujac na papierze parametry to dynamika powinna byc zbliona... 80% jazdy to miasto. Do pracy mam 5 kilometrów... Niestety jazda próbna odpada bo we Wro nie maja na stoku...Pzdr!

latar
13-02-2018, 08:57
Diesel do miasta jest do bani. Weź Mondeo na jazdę próbną to zobaczysz. Krótki zakres obrotów, telepie jak stoisz na światłach, nagrzewa się 100 lat a zimny hałasuje bardziej.

cattani75
13-02-2018, 09:11
Spalania w benzynie na trasach 5 km? 15-16 litrów. Chyba, że nie masz świateł, skrzyżowań, progów zwalniających...
Diesel S-max faktycznie dość hałasuje na zimno, zaraz po starcie - zauważyłem wczoraj na jeździ próbnej, biedak pewnie pół dnia stał na zimnie. W porównaniu z benzyną chodzi dużo głośniej.
Ale 4 łapy wg mnie fajnie działały, choć większość tu krytykuje.

Palek_PL
13-02-2018, 12:43
No właśnie dlatego dywaguje...Po mieście sie smiga raz lepiej raz gorzej. W okresie wakacyjnym do pracy jade 6minut...Auto 4 letnia gwarancja wiec pewnikiem coś wyjdzie w miedzyczasie. Spalanie duzo niższe niz w benzynie? Telepanie dizla to nie problem.Zona smiga C2 1.4 HDI ponad 10 lat i nic sie nie dzieje.Tylko nie ma DPF a tu pewnikiem trzeba przepalac co jakis czas... Tu atutem jest 4x4 w aucie rodzinnym i jakas dynamika.Pzdr!

latar
13-02-2018, 13:09
4x4 do Wro? Szkoda siana. Jedyne gdzie to 4x4 może się przydać (może a nie, że się przyda) to tereny górskie. To co się tam maluje na wyświetlaczu działa tylko na zmysł wzroku. Osiągi są gorsze, cena wyższa. Porównanie do xDrive nie ma za bardzo sensu. Ja rozumiem powiązanie koncepcyjne technologi ale realizacja pozostawia do życzenia. xDriva czuć w każdym szybkim zakręcie. Sprint do setki jest szybszy niż tylko z tyłem. A w przypadku 4x4 od Forda oprócz ładnej grafiki na wyświetlaczu miałem wrażenie, że nic się nie dzieje. W łikend będę miał okazję znowu zrobić parę kilometrów to jeszcze raz zrewiduję poglądy.

Jak już brać 2.0TDCi i jeśli nie 210KM to najlepiej 150KM z PS. Zrobić chipa na 200KM/450Nm i cieszyć się dynamicznym i wygodnym samochodem. 15 tysi zostanie w kieszeni.

tomaszjan31
13-02-2018, 13:47
W łikend będę miał okazję znowu zrobić parę kilometrów to jeszcze raz zrewiduję poglądy

Nie zapomnij próby na ostrym łuku na błocie pośniegowym, ewentualnie na nawierzchni gdzie nagle usypała wywrotka piasek, żwir lub podobne.
Aby naprawdę docenić, przetestować wspomniany napęd na zwykłej czarnej nawierzchni musisz dłużej pojeździć niż weekend.

Dotyczy to każdego innego pojazdu, trzeba jeździć, długo jeździć bu dobrze wyczuć na plecach pojazd poprzez fotel.

Cinek78
13-02-2018, 13:48
4x4 do Wro? Szkoda siana. .

Tu się nie zgodzę - już kilka aut miałem na 4 łapy i to się często przydaje. Nie potrzeba śniegu , czy gór - wystarczy deszczyk i 4x4 robi swoja robotę.
A odnośnie napędu ford-owskiego , to powiem Wam , że działa i to bardzo dobrze. Poprzednie auto które miało taki fajny napęd to był Mitsubishi Outlander z napędem w funkcji 4LOCK . Auta z tz. dołączanymi napędami jakie miałem ( wspomniany wcześniej) Outlander w funkcji 4AUTO, Mazda CX-5,CX-9 , Volvo XC 60 są daleko za napędem jaki jest w S-max 2...

latar
13-02-2018, 14:12
tomaszjan31 jeżdżę bardzo dużo różnymi samochodami z różnymi napędami. Wystarczy mi kilkadziesiąt kilometrów na odpowiedniej drodze żeby mieć w miarę pełny obraz. Zwłaszcza, że będzie to kolejny trzeci raz z S-Max 180KM AWD. Poprzednio przesiadłem siędo niego protsto z Serii 5 G30 z xDrive a wcześniej z Passata BiTDI 4Motion. Tym razem przesiadka będzie z mojego pekaesa.

Skąd ja tej zimy błoto pośniegowe wezme. Mieszkam na Pogórzu Izerskim. Do Jakuszyc mam niecałą godzinkę a jest to najzimniejsze i najbardziej zaśnieżone miejsce w PL. Tej zimy był jeden dzień w którym opony zimowe rzeczywiście miały sens. I żeby nie było, że wyjeżdżam tylko w południe i w słoneczny dzień. Jakieś 90% procent pokonywanych kilometrów mija mi po zachodzie lub przed wschodem Słońca.

Cinek78 przesiadłeś się z pontonów to normalnego samochodu. Według mnie o jest największa różnica, którą odczuwasz.

IMHO dopłata 15k w stosunku do 2.0TDCi 150KM żeby mieć AWD nie jest tyle warta. 5k może ale 15k?

tomaszjan31
13-02-2018, 14:27
Wystarczy mi kilkadziesiąt kilometrów na odpowiedniej drodze żeby mieć w miarę pełny obraz

No to się nie zgadzamy. Ja uważam że trzeba kilka baków spalić by dokładnie zapoznać sie
z "trajektorią" pojazdu. Nawet pojazdy tej samej marki danego modelu z tym samym silnikiem może inaczej sie zachowywać podczas eksploatacji.

Palek_PL
13-02-2018, 16:14
4x4 do Wro? Szkoda siana. Jedyne gdzie to 4x4 może się przydać (może a nie, że się przyda) to tereny górskie. To co się tam maluje na wyświetlaczu działa tylko na zmysł wzroku. Osiągi są gorsze, cena wyższa. Porównanie do xDrive nie ma za bardzo sensu. Ja rozumiem powiązanie koncepcyjne technologi ale realizacja pozostawia do życzenia. xDriva czuć w każdym szybkim zakręcie. Sprint do setki jest szybszy niż tylko z tyłem. A w przypadku 4x4 od Forda oprócz ładnej grafiki na wyświetlaczu miałem wrażenie, że nic się nie dzieje. W łikend będę miał okazję znowu zrobić parę kilometrów to jeszcze raz zrewiduję poglądy.

Jak już brać 2.0TDCi i jeśli nie 210KM to najlepiej 150KM z PS. Zrobić chipa na 200KM/450Nm i cieszyć się dynamicznym i wygodnym samochodem. 15 tysi zostanie w kieszeni.

Witam.Przedmiotowe 180KM w dizlu na ile da radę zrobić programowo?

juri2069
13-02-2018, 16:49
Poprzesiadaliscie się z ferrari czy co , że 180 kucy w dieslu to dla Was przepaść....? Smax to nie wyscigówka i za nic w świecie nie uwierzę, że z 4 czy 5 osobami i bagażami nie ma czym jechać. Żart miesiąca:)

Dla Was może słaby bo macie ponad 200 koni , ale jak się ktoś przesiada z Focusa jak mój czy mondeo 115 tdci to też jest przepaść, tyle że w drugim kierunku.
Wszystkim nie dogodzi:)

stingerA6
13-02-2018, 17:10
150 AWD w manualu naprawdę zamula. Piszę to porównując do dłubniętego mojego mk1. Dlatego moje subiektywne odczucie - nawet 150 AWD, ale poprawione przez tunera na 200ps/450Nm

latar
13-02-2018, 17:48
Palek_PL wszystkie 2.0TDCi z jedną turbiną: 120KM, 150KM, 180KM robią się tak samo na 200KM/450Nm, bo to fizycznie ten sam silnik jest z lekko zmienionym softem.
Ford na przeglądach nie widzi chipa więc ryzyko utraty gwarancji jest praktycznie zerowe.

juri2069
FF MK3 1.6TDCi 115KM 0-100km/h w 10,0s
S-Max 2.0TDCi 180KM 0-100km/h w 9,5s
S-Max 2.0TDCi 180KM 4WD 0-100km/h w 10,5s

4WD dodaje 1,0s w sprincie do setki! :shock: Ale, że jak?! Gdzie ta pomoc w łapaniu trakcji i szybszym odejściu? Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem.

mkur
13-02-2018, 18:19
Każde 4x4 tak ma. Chodzi o dodatkowy opór przede wszystkim plus odrobinę masa.

Cała historia za tym, np Civic type R vs Impreza STI. Subaru przegrywa. Ale jest lepsze ;-)

juri2069
13-02-2018, 18:28
Dobra w sumie mój biedak ma 11 do setki , a 180 tdci 10.5 . No to zwracam honor , nie wiedziałem że aż tak :)
No ale jechać to jedzie ......Do przodu i tylu :)

latar
13-02-2018, 19:42
mkur jakie tam opory?


0-100km/h
A4 B9 2.0TDI 190KM 7,7s
A4 B9 2.0TDI 190KM Quattro 7,2s
G30 530d 265KM 5,7s
G30 530d 265KM xDrive 5,4s
Passat 2.0TDI 190KM 7,7s
Passat 2.0TDI 190KM 4motion 7,5s

Sharan 2.0TDI 184KM 4motion 8,9s
S-Max 2.0TDCi 180KM 4WD 10,5s


Jak widać różne typy napędu na wszystkie koła dają różne wyniki.
Quattro vs FWD -0,5s
xDrive vs RWD -0,3s
4motion vs FWD -0,2s

No i zobacie jak jeździ Sharan 184KM 4motion a jak S-Max 4WD. Jego osiągi są więcej niż rozczarowujące na tle konkurencji.
Ja nie chcę mówić, że napęd na 4 koła jest zły. Co to to nie. Ja tylko mówię, że napęd na 4 koła w S-Maxie nie jest wart dopłaty 15k PLN do wersji 150KM z PS.

Bump: No ale jechać to jedzie ......Do przodu i tylu :)

Jechać jedzie ale cena startuje od 148k PLN (katalogowo) za Trenda. Przegięcie.

mkur
13-02-2018, 21:51
Nie ma co za bardzo przywiązywać uwagi do tego typu danych. Są zwykle mocno teoretyczne.

Każdy z przypadków porównywanych jest na pewno inny.
Nie będę twierdził, że zawsze ośka jest szybsza. W szczególności Torsen jest znany z tego że jest bardzo dopracowany.

latar
13-02-2018, 22:06
Jasne, że nie ma się co przywiązywać do przyspieszenia 0-100. Kto startuje regularnie na pełnej petardzie? Ja po prostu uważam, że przy osiągach S-Maxa dokładanie napędu na tylną oś nic nie wnosi. Pomoże tylko w przypadku bardzo bardzo śliskiej nawierzchni ale z tym to u nas coraz większy kłopot.

Właśnie spojrzałem, S-Max 2.0TDCi 180KM 4WD St-Line kosztuje 170k. Za tyle można wyjechać z salonu Golfem 7R Variant. Ja wiem, że do eRki 3 foteliki nie wejdą ale...różnica w osiągach to, eh.

mkur
13-02-2018, 22:11
Wracając trochę do tematu dla mnie np sharan z haldexem to żadna konkurencja dla s-maxa awd.

I do tego z silnikiem TDI 150KM 4motion jest droższy niż s-max 150 KM awd.

MAG
14-02-2018, 08:08
latar, no ale nie przesadzajmy - ktoś kto szuka S-Maxa raczej z samego założenia nie jest zainteresowany Golfem ...
Konkurencja to w większości przypadków nie ma podejścia do Maxia jeśli chodzi o prowadzenie.
A jeśli ma, to z reguły za duuuuuuzo wyższe kwoty.

Btw - mnie też rozczarowują osiągi Maxa, ale jednak prowadzenie w zakrętach trochę te braki nadrabia ...

latar
14-02-2018, 08:17
Nie no, jaka różnica w wielkości wnętrza jest to ja wiem doskonale ;)
Ale porównanie do Sharana już jakiś sens ma. Zwłaszcza, że zdecydowana większość kupujących S-Maxa (widać to nawet po tym wątku) nie kupuje go ze względu na jego S w nazwie a dlatego, że to ładny minivan.

drout
14-02-2018, 09:22
Niech każdy bierze co mu pasuje ;-)

Ja z 180 AWD byłem niezadowolony (jeśli chodzi o przyspieszenie) w 210 jest lepiej IMO, a od ponad 8 lat jeżdżę AWD

Ale wiem jakie macie dylematy, przechodziłem je prawie rok temu ;-)

Cinek78
18-02-2018, 17:46
Mam jeszcze cx9 i - miałem 2013r. - jakieś nieporozumienie to 4x4 w tym wydaniu to szybciej zabije niżeli pomoże...

A dzisiaj śmigałem po górkach po ośnieżonej drodze i powiem Wam tak: ten napęd jest fenomenalny , po prostu majstersztyk. !!!!:>

Przy agrafkach ( zakręt 180stopni) wyjście jak po szynach. Zero szarpania raz to przodem, raz tyłem = równio 4 łapy ciągną do przodu.
Przy ostrym wyjściu zachodzi tył - mega zabawa i w pełni przewidywalna , ale trzeba uważać bo fizyka nie wybacza.
Największym dla mnie minusem tego auta jest jego masa.:oops:

drout
18-02-2018, 19:57
- miałem 2013r. - jakieś nieporozumienie to 4x4 w tym wydaniu to szybciej zabije niżeli pomoże...

A dzisiaj śmigałem po górkach po ośnieżonej drodze i powiem Wam tak: ten napęd jest fenomenalny , po prostu majstersztyk. !!!!:>

Przy agrafkach ( zakręt 180stopni) wyjście jak po szynach. Zero szarpania raz to przodem, raz tyłem = równio 4 łapy ciągną do przodu.
Przy ostrym wyjściu zachodzi tył - mega zabawa i w pełni przewidywalna , ale trzeba uważać bo fizyka nie wybacza.
Największym dla mnie minusem tego auta jest jego masa.:oops:A jak napęd w cx5?

Ps chyba właśnie Cię kojarzę z forum Mazdy

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Cinek78
19-02-2018, 07:12
A jak napęd w cx5?

Ps chyba właśnie Cię kojarzę z forum Mazdy

Tapatalka
Też miałem pytać...:wink: na forum Mitsu chyba też zawitałeś?? :027:
W Cx5 napęd jest lepszy niż w CX9 , ale jak to mówią dup... nie urywa. Wyraźnie czuć dołączanie napędu i zwlokę czasową. Jak miałem na testach najnowszą ( 2018r.) mazdę CX5 to napęd dużo lepiej działa, ale nie miałem możliwości przetestowania w innych warunkach jak w mieście podczas opadów deszczu...
Fordowski 4x4 wymiata!!!

drout
19-02-2018, 08:31
Też miałem pytać...:wink: na forum Mitsu chyba też zawitałeś?? :027:
W Cx5 napęd jest lepszy niż w CX9 , ale jak to mówią dup... nie urywa. Wyraźnie czuć dołączanie napędu i zwlokę czasową. Jak miałem na testach najnowszą ( 2018r.) mazdę CX5 to napęd dużo lepiej działa, ale nie miałem możliwości przetestowania w innych warunkach jak w mieście podczas opadów deszczu...
Fordowski 4x4 wymiata!!!


Na Mitsu forum to długie lata nawet na wszystkie ogólnopolskie zloty jeździłem ;-) i jeszcze na Subaru.

W Maździe CX9 ten napęd faktycznie był bo był. W Subaru jest rewelacja jak dla mnie.

W Fordzie testowałem wiosną więc ślisko nie było

latar
19-02-2018, 08:33
A mnie się dzieciaki rozchorowały i z S-Maxa AWD w łikend nici :/

ralfhart
22-02-2018, 12:55
Cześć!

Jeżdżę S-Maxem Viganle TDCi biturbo od kwietnia 2017 roku. Przy tych gabarytach dynamika jest bardzo zadowalająca. Silnik pracuje kulturalnie jak na Forda i ładnie rozwija moc. Zarówno w mieście jak na autostradzie czuje się wrażenie jazdy raczej szybkim samochodem. Na pewno powyżej średniej tego co jest na drogach. Z racji ograniczeń skrzyni i gabarytów kilka razy ze świateł objechało mnie jakieś TDI 150 KM, ale nie przejąłem się tym zbytnio.

Przed zakupem miałem na weekend S-Maxa AWD 180KM i jak dla mnie był mocno zamulony. AWD to dodatkowe 90 KG wagi, mniejsza moc, 1 sprężarka mniej i moim zdaniem mocno to czuć. S-Max na dobrych oponach nawet przy 450 Nm nie ma problemów z przyczepnością.

Bierz 210!

Zaj
23-02-2018, 12:34
Jak widać w przedmiocie nieprzydatności AWD wypowiadają głównie osoby, które miały okazję korzystać z tego podczas jazdy próbnej. Nic dziwnego -AWD przydaje się głównie podczas zimy, ale takiej prawdziwej. Dla mnie jeden wyjazd narciarski udowodnił przydatność. Teraz autor wątku musi odpowiedzieć sobie na pytanie czy będzie miał takie okazje

latar
23-02-2018, 19:42
Zaj nie wiem czy pijesz do mnie ale ja nie korzystałem z S-Maxa AWD na jeździe próbnej. Ma go mój znajomy i bardzo chętnie się dzieli a ja bardzo chętnie jeżdżę. Z resztą chętnie jeżdżę czymkolwiek co ma koła. W samym 2017 przejeździłem samochodami z napędem na wszystkie koła ~60kkm. Były to 4Motion w Passacie BiTDI i Golfie R, Quattro w A6, xDrive w serii 3, 4, 5 i Tesla S. Do jazdy tym S-Maxem przesiadałem się bezpośrednio z Passata BiTDI albo z 520d xDrive.
Miałem być u niego w miniony łikend i pojeździć jeszcze trochę ale mi się dzieci rozchorowały i z wyjazdu wyszły nici.

Nie widzę przydatności tego systemu w innych warunkach niż pełne zaśnieżenie. A nawet i wtedy jego przydatność nie jest zwykle niezbędna. Pewnie można by jechać szybciej niż S-Maxem w ośce. I tyle.
Dodam Ci jeszcze bo nie wiem czy przeczytałeś. Mój S-Max ma 230KM i 520Nm. Nie mam w nim absolutnie żadnych problemów z trakcją, ruszaniem czy odpowiednim odejściem. Mieszkam na Pogórzu Izerskim, 1h jazdy od Jakuszyc. Jestem zapalonym biegaczem narciarskim i w sezonie trenuję tam przynajmniej kilkanaście razy. Jeżeli nie wiesz co to za miejsce to wyjaśniam, że Polana Jakuszycka jest najbardziej zaśnieżonym miejscem w Polsce. Do tego zdarzają mi się sporadyczne wyjazdy na zjazdy. Od 4 sezonów mam S-Maxa i zdarzyło mi się ugrzęznąć raz. Jeden raz. Stanąłem za blisko rowu i samochód zapadł mi się. Wyciągnięcie go w pojedynkę z zaśnieżonej polnej drogi w lesie zajęło mi 1h ale spieszyło mi się bo byłem cały mokry po zimowym bieganiu po Rudawach Janowickich.

Jeżeli ktoś zadaje pytanie czy do S-Maxa warto dokupić AWD to wydajemy swoje opinie. A moja jest taka:
MINUSY:
- dopłata to 15k PLN w stosunku do 2.0TDCi 150KM z PS
- waga większa o 90kg
- większe spalanie
- dłuższy sprint do setki w stosunku do 180KM o chyba 0,9s (było wcześniej)

PLUSY:
- może pomoże jak się ktoś zakopie

Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto dopłacać 15k i być może mieć większe szanse niezakopania się ale mieć gorsze osiągi czy nie. Jak ktoś spędza 99,99% przebiegów w mieście i na zadbanych drogach to kompletnie nie widzę sensu. Za 15k dopłaty to można sobie przez 4 lata raz do roku wypożyczyć na tydzień coś z porządnym napędem 4x4 i zwiększonym prześwitem jeśli komuś bardzo trzeba.

Moja ocena tego dodatku jest: NIE, NIE WARTO.


Na mojej liście testowanych ostatnio napędów na wszystkie koła brakowało ciągle 4Matic'a. Do dzisiaj. Właśnie mam na podjeździe E350d 4Matic przez najbliższy tydzień i w planie 2-2,2kkm. Czy to wystarczy, żeby go poznać? Na bank.
Niestety dostęp do takich niszowych marek jak Alfa, Jagura czy Volvo mam ograniczony :/

Cinek78
24-02-2018, 10:38
Stelvio rozwala system ��. Co awd mam odmiennie zdanie. Czy drogo? Kwestia wyceny własnego bezpieczeństwa. Czy potrzebna - może nie , ale to nie ja będę na poboczu walczył z saperką w śnieżnej zaspie...��

Foczka 23
24-02-2018, 11:08
Ja jeździłem tylko kuga z napędem na 4 i to tak dłużej i w różnych warunkach. Powiedzieć mogę tylko tyle jak kto uważa nie chodzi tu o ruszanie z pod świateł ale np o jazdę na śniegu po polnych drogach a i na mokrej nawierzchni bo chyba każdy normalny kierowca wie że na mokrej przy takim momencie obrotowym wystarczy mocniej wcisnąć gaz i już zrywa przyczepność na 2 a nawet 3 biegu. Ja uważam że jest to super i warto dopłacić za komfort jazdy w nie sprzyjających warunkach. Dlatego autor wątku sam niech zdecyduje i pomyśli w jakich warunkach będzie jeździł. Każdy z nas ma inne zdanie ale tak naprawdę napęd na dwie osie zawsze jest lepszy bo auto prowadzi się pewniej a przedewszystkim bezpieczniej. Pozdrawiam

drtz
24-02-2018, 12:03
Jeżeli ktoś pisze, że ma 230KM i 450Nm i "nie ma w nim absolutnie żadnych problemów z trakcja" to w zasadzie z miejsca przekreśla wiarygodność wszystkich swoich wypowiedzi. Wystarczy połowa tych parametrów i dynamiczny wyjazd z podporządkowanej ośką ze skreconymi kolami żeby kontrola trakcji już zainteresowała się nasza działalnością. A jeszcze jak będzie mokro i lekko pod górkę?
AWD Forda to dla mnie bezpieczeństwo przede wszystkim nie na śniegu czy poza asfaltem, ale właśnie przy takich sytuacjach. Bo nie dość, że jest szansa na trakcję czterech kapci to jeszcze następuje to z chwilą ruszenia, a nie dopiero po uslizgu przodu i sporu kompetencyjnego między kontrolą a sprzęgłem i unika się odczuwalnego w innych podobnych napędach szarpania.
Niemniej uczciwie stwierdzam, że napęd dostałem można powiedzieć z dobrobtem inwentarza. Gdybym konfigurowal auto od podstaw raczej zwg na cenę bym go nie dodał. Niezbędny nie jest. Ale pisanie, że nieprzydatny w ogóle to duże nadużycie.
Dodatkowo jeśli ktoś kiedykolwiek miał podpięta dużą przyczepę do ośki i czteronapedowki w zasadzie może odpuścić sobie czytanie całego tego wątku. Sprawa jest oczywista.

latar
24-02-2018, 12:54
Malkontentów i niedowiarków zapraszam do siebie na przejażdżkę. Samochód stoi gotowy do jazdy. Możemy jechać do Jakuszyc albo ma czeskie serpentynki i ponapażać trochę. Na kołach mam w tej chwili Nokiany WR A3 a nie Zeetexy czy inne chińczyki.

Ja nigdzie nie pisałem, że zabraniam komukolwiek kupować S-Maxa AWD. Moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś nie mieszka w górach na końcu świata to nie ma to sensu. Lepiej 15k wykorzystać na systemy bezpieczeństwa jak ACC czy BLIS. Z pewnością w codziennym użytkowaniu przydadzą się bardziej.

S-Max to wielki kloc z ogromnym naciskiem na przednią oś. Przy tej mocy tył w nim jest naprawdę dyskusyjny. Ja wiem, że jak już ktoś wywalił tyle siana bez dokładnego sprawdzenia to broni ile może. Gdyby ten napęd rzeczywiście dawał tyle ile do niego trzeba dopłacić to każdemu bym polecał. Jeśli ktoś mnie pyta czy lepiej kupić Leona Cuprę (ośka) czy Golfa R (4motion) za 30k więcej to w tym wypadku zawsze powiem, że warto ale w przypadku S-Maxa mam spore zastrzeżenia.

PS Jeżeli ktoś rusza na skręconych kołach to jest pipa nie kierowca. Nie dajesz kolego układowi przeniesienia napędu wykonać swojej roboty. Nie dość, że siła napędowa działa pod kątem to jeszcze koło jest pochylone i opona nie ma pełnej przyczepności. W takich warunkach to i 50KM i 100Nm wystarczy żeby mielić. Podjedź na tor niech Ci pokażą o co chodzi.

PPS W swoim S-Maxie ma 230KM i 520Nm a nie 450.


Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Cinek78
24-02-2018, 14:26
Ręce mi opadły latar. Nie czytasz z uwagą tego co przedmówcy piszą i sam sobie zaprzeczasz - bronisz tej jednej ośki jak niepodległości...
Pisząc , że jedna ośka zawsze wytrzymuje parametry jakie masz, to po prostu bajkopisarz jesteś...
Przy tych parametrach jakie posiadasz to każe ruszenie z pod świateł , nawet na wprost kończy się zerwaniem przyczepności. Są dwa wyjątki : 1. Twoje parametry są wyssane z palca i podnoszą Twoje libido, 2. ruszasz z pod świateł spokojnie i przy ok. 40-60km/h dopiero wykorzystujesz potencjał jednostki... Inne opcji nie widzę , żeby ośka wytrzymała takie parametry. Chyba , że u Ciebie obowiązują prawa fizyki z kreskówek...

latar
24-02-2018, 15:49
Cinek ja czytam ze zrozumienem. Kolega drtz zacytował połowę mojego zdania i podparał się nim próbując mnie zdyskredytować.
A napisałem
Nie mam w nim absolutnie żadnych problemów z trakcją, ruszaniem czy odpowiednim odejściem.
a nie
Nie mam w nim absolutnie żadnych problemów z trakcją

To dwie różne rzeczy. Pierwsza implikuje świadomość za kółkiem a druga cwaniaka jeżdżącego na pełnej petardzie. Przecież wiadomo, że jak bym wcisnął do oporu i strzelił ze sprzęgła (gdybym nie miał automatu) to przyczepność się zerwie. No ale taka jazda oznacza tylko brak umiejętności. Nie staram się bronić ośki. Wprost przeciwnie. Stram się zdyskredytować AWD w S-Maxie jako mało sensowne poza określonymi przypadkami. Nie chę tu wyjść za przeciwnika napędu na wszystkie koła. Od pewnego poziomu mocy wręcz nie da się inaczej. Np napęd na tył w samochodzie powyżej 200KM staje się często trudny do jazdy. Ośka powyżej 250KM. Oczywiście zależy też od masy samochodu.

Cinek78 zapraszam Cię. Nie masz daleko a wycieczka może być ciekawa. Ładne trasy, lokalny browar. Wpadnij Julką to poganiamy. Zobaczysz jak jeździ mój pekaeS. Parametry nie są wyssane z palca. 7,4-7,5' do setki (na letnich kaloszach) i 23-24' 100-200. Parę fajnych zakrętów w okolicy też się*znajdzie to sprawdzisz jak tam zagina prawa fizyki.

drtz
24-02-2018, 20:56
latar - a ja się chyba skuszę na twoje zaproszenie tylko po to żebyś pokazał mi jak ruszasz w prawo lub w lewo mając koła na wprost :D

pawel2m
24-02-2018, 22:17
Tak czytam i czytam .ehh .. kto raz jeździł AWD już zawsze będzie AWD chciał. Tyle w temacie. Mam AWD i jest rewelacja. Tyle w temacie. Każdy następny będzie również AWD.

latar
24-02-2018, 23:01
pawel2m napisałem parę postów wcześniej ile km w samym 2017 przejechałem samochodami z różnym AWD. Przeczytaj. Wczoraj sprzedałem Golfa 7R. Od wczoraj też na podjeździe mam Mietka z 4Matic. Dalej uważam, że S-Max 180KM z AWD to nadużycie. Puste argumenty typu "dla bezpieczeństwa" czy "kto raz" to zwykłe bicie piany. Dla bezpieczeństwa to jeździ się zgodnie z przepisami. Dla bezpieczeństwa korzysta się też ze szkół doskonalenia techniki jazdy i robi wypady na tor aby podnieść umiejętności.

drtz ja myślę, że tobie AWD przydało by się nawet w Fordzie Ka+ ale zapraszam bardzo serdecznie. Przyjedź S-Maxem porównamy bezpośrednio oba modele. Nestety nie miałem jeszcze okazji na bezpośrednią przesiadkę ze swojego do S-Maxa z AWD.

Robę wycof rakiem z tego wątku bo za dużo prywaty tu już uskuteczniłem a dyskusja zeszła z argumentów rzeczowych na wmawianie mi, że moja racja nie jest najmojsza. Zapraszam serdecznie do siebie. Będziecie sami mieć punkt odniesienia.

wincek
24-02-2018, 23:25
Tak czytam i czytam .ehh .. kto raz jeździł AWD już zawsze będzie AWD chciał. Tyle w temacie. Mam AWD i jest rewelacja. Tyle w temacie. Każdy następny będzie również AWD.

Jak Ford wyprodukuje napęd jak ma np.Peugeot 508rxh albo 4WD to kupie forda .Całe to awd od forda to takie byle co. Od kilku dni mam Mercrdesa R stały napęd + pneumatyka to to daje radę.

Cinek78
25-02-2018, 10:17
Peugeot 508rxh albo 4WD to kupie forda .

Jechałeś - ja jechałem...
padaczka dołączana z dużym opóźnieniem. Podobnie w hybrydzie Lexusa NX... A jak już staniesz , to po 2-3 min. pada akumulator i na tył nie masz już napędu. :shock:

drout
25-02-2018, 10:48
Tak czytam i czytam .ehh .. kto raz jeździł AWD już zawsze będzie AWD chciał. Tyle w temacie. Mam AWD i jest rewelacja. Tyle w temacie. Każdy następny będzie również AWD.Nie do końca. Ja kupiłem fwd mimo że mam i miałem awd.

Zdecydowany byłem na s maxa awd ale po jeździe próbnej zmieniłem zamówienie na 210ps. Szkoda ze nie ma 210 awd bo takim bym jeździł

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

drout
25-02-2018, 13:33
pawel2m napisałem parę postów wcześniej ile km w samym 2017 przejechałem samochodami z różnym AWD. Przeczytaj. Wczoraj sprzedałem Golfa 7R. Od wczoraj też na podjeździe mam Mietka z 4Matic. Dalej uważam, że S-Max 180KM z AWD to nadużycie. Puste argumenty typu "dla bezpieczeństwa" czy "kto raz" to zwykłe bicie piany. Dla bezpieczeństwa to jeździ się zgodnie z przepisami. Dla bezpieczeństwa korzysta się też ze szkół doskonalenia techniki jazdy i robi wypady na tor aby podnieść umiejętności.

drtz ja myślę, że tobie AWD przydało by się nawet w Fordzie Ka+ ale zapraszam bardzo serdecznie. Przyjedź S-Maxem porównamy bezpośrednio oba modele. Nestety nie miałem jeszcze okazji na bezpośrednią przesiadkę ze swojego do S-Maxa z AWD.

Robę wycof rakiem z tego wątku bo za dużo prywaty tu już uskuteczniłem a dyskusja zeszła z argumentów rzeczowych na wmawianie mi, że moja racja nie jest najmojsza. Zapraszam serdecznie do siebie. Będziecie sami mieć punkt odniesienia.Dlaczego pogoniles R? Coś więcej o nim.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

drtz
25-02-2018, 17:09
drtz ja myślę, że tobie AWD przydało by się nawet w Fordzie Ka+ ale zapraszam bardzo serdecznie.

Pewnie że by się przydał. Nie za bardzo widzę, w którym momencie taki rodzaj napędu miałby przeszkadzać. Taki w sensie zasady działania, bo znam też takie, które przeszkadzają ;)
Oczywiście powtarzam, że zgadzam się z tobą, że kwota dopłaty jest zaporowa.
Bezpośredni test, lepiej zobiektywizowany pomiarami byłoby ciekawy, bo z czegoś takiego jak w linku poniżej można wyłuskać (znam słowacki, ale i bez tego myślę, że Polak sporo zrozumie) kilka wartościowych informacji, ale co do założenia takie testowanie tego auta jest bezsensu:
https://youtu.be/8k9ZCiLwqzY

latar
25-02-2018, 20:25
Dlaczego pogoniles R? Coś więcej o nim.

7R miałem zrobionego na 351KM. Liczyłem na to, że uda mi się zastąpić nim dwa samochody: małego do kręcenia wokół komina i dużego szybkiego w trasy. O ile do jazdy wokół komina nadawał się bardzo dobrze. Mogłem jeździć nim ja, żona lub ojciec po jajka na wieś to w trasy po 600+km nadawał się średnio. Na pewno nie dla mnie. Oprócz tego, że szybki był bardzo to był też za głośny i za mało komfortowy (za krótki). Nie ten segment po prostu. Gdybym jeździł sporadycznie to nie byłoby problemu ale robiłem nim takie trasy 2-6x razy w miesiącu. Zdarzyło mi się też jechać rano w jedną stronę 600km, 10h na spotkaniach u klienta i tego samego dnia z powrotem bo rano musiałem być już u siebie. Nie nadawał się. Wypadałem z niego po takim dniu a to z poprawą bezpieczeństwa nie ma nic wspólnego. Aktywne utrzymanie na pasie, BLIS czy ACC to za mało.
Na latanie po moich górskich zakrętasach też nie był tym czego oczekiwałem. Oczywiście był diabelsko szybki ale był też nudny. Każdy zakręt przechodził tak samo. Nie dało się nadrzucić tyłem nawet depcząc mocno na hamulec w szczycie zakrętu. Od razu napęd rozdzielał się po równo i mrugnięcie okiem później było po zabawie a samochód wracał na swój tor jazdy.

Muszę niestety wrócić do opcji trzech samochodów pod domem więc go sprzedałem i zamówiłem Polo GTI. pawel2m po 4x4 zamawiam ośkę bo nowe Polo GTI ma duży potencjał. 2.0TSI i rękaw. Czuję nosem, że będzie na wąskich drogach i ostrych zakrętach dawał kierowcy więcej radości niż megaprzewidywalny Golf R. Niestety nie stać mnie na łikendowy samochód ani nawet nie mam gdzie go trzymać. Zawsze musi być jakiś kompromis bo jeździ nimi więcej kierowców niż ja. Np. automat to wyposażenie obowiązkowe. Odpadają więc takie tuzy jak STI czy RS niestety :/

drtz cieszę się, że się zgadzamy :) Dalej zapraszam do siebie. Mam bardzo fajnego S-Maxa, który na prawdę zagina prawa fizyki i pod względem radości z jazdy kładł mi tego Golfa R na łopatki ;)

Cinek78
25-02-2018, 20:34
Jak szukasz taniego w zakupie i do zabawy to popatrz na Hyundaia genesis coupe 3.8V6 z napędem na tył i szperą�� Nie doceniany ,a mega fanu daje ��

latar
02-03-2018, 15:31
Ponieważ kolega drtz sprowokował mnie do wykonania większej liczby ruchów a i też pojawiła się trochę niespodziewana okazja pojeżdżenia S-Maxem AWD to załatwiłem sobie na tydzień bez limitu kilometrów. Niestety do punktu odbioru już nie dojedzie


Nawet tysiąca kilometrów nie miał :(
W zamian ponoć miałem być zadowolony ze 150KM z PSem. Trudno się mówi:/

Ale wiem już o co chodzi Wam z tą trakcją. Samochód lekko się już toczy, ja mu gaz w podłogę a on drapie po asfalcie i drapie. Aż go ASR przyhamowuje. Uuuuuuu. Wysiadam. Patrzę a tam na kołach GY Vector 4Season. Kiedyś miałem F30 318d 143KM z takim samym kaloszem i zimą na suchym można było tyłem zamiatać jak ta lala.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

cattani75
02-03-2018, 16:01
Co zrobiłeś Smaxowi AWD???

Cinek78
02-03-2018, 16:22
. Patrzę a tam na kołach GY Vector 4Season.

W testach niby dobrze wypadają...

Mój AWD jest już po witaminkach i powiem Wam , że z 3 pomiarów średnia wychodzi 8,4s/100km/h (rzeczywistych(navi)) - naprawdę wystarczająco jak na rodzinnego Vana.. :P

latar
02-03-2018, 16:26
wychodzi 8,4s/100km/h (rzeczywistych(navi)) - naprawdę wystarczająco jak na rodzinnego Vana.. :P

No i to już starcza zdecydowanie :)

cattani75 nawet go nie zobaczyłem ;( Chyba, że ze strachu się poddał. To też jest możliwe :diabelek:

drtz
06-03-2018, 22:03
GY 4S g1 czy g2?

latar
08-03-2018, 08:50
GY Vector 4S Gen2

drtz
09-03-2018, 06:57
kurcze, mialem w galaxy, bylem mega zadowolony niezaleznie od warunkow...

latar
09-03-2018, 12:17
Komfortowa i dość cicha opona bez sportowo-dynamicznych aspiracji. Hamowanie, prędkość w łukach bez zarzutu. Dobrze wyważona i przewidywalna. Co najwyżej na bardzo mokrym delikatnie podejrzana - dałem się zaskoczyć. Ale uciąg ma tragiczny. Nie kupiłbym. Muszę się jeszcze postarać obadać gdzieś Miśki CC w normalnym samochodzie. Jeździłem na nich ale nie dość, że tylko w mieście to w Golfie R. Jeździliśmy na zmianę z kolegą jego z CC i moim z PA4. Zimno było (~-10C) to PA4 zdecydowanie lepsze w każdym aspekcie za to pewnie od +5C to te CC rozjechałyby PA4 w każdej próbie.

drtz
09-03-2018, 16:16
Zdecydowanie jeździsz dużo bardziej dynamicznie ode mnie :)
Co do Michelin CC słyszałem, że równie spoko co 4S, ale zdecydowanie mniej trwałe.

ondrash
23-12-2020, 18:57
A jak jeździ 180 KM Powershift z napędem na przednia oś (FWD)? Czy tez zamula tak jak AWD? Czy ktoś może podzielić się wrażeniami?