Zobacz pełną wersję : [Inny model] Volvo S60 - problem z Powershift - niska wydajność skrzyni biegów


krzychu23
25-01-2018, 11:00
Witam

Kolega ma Volvo S60 właśnie z Powershiftem. Może tu uzyskam jakąś podpowiedź na problem, który w jego samochodzie wystąpił:

Chodzi o dwusprzęgłówke PowerShift w Volvo, w której przy przebiegu 90kkm zalecono wymianę oleju. Mimo, że auto po gwarancji, to zrobiłem to w ASO (auto było z trasy, skrzynia rozgrzana, procedura trwała ok.2,5 godz. z kalibracją).



1) Następnego dnia skrzynia w trakcie jazdy bez powodu zredukowała bieg (zwiększając obroty silnika), przy równomiernym obciążeniu "skakało" po biegach, a po chwili przez pewien czas jechało tylko "na jedynce".

2) Kolejny dzień i znowu znowu pojawił się komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów" a po kilku minutach nie była możliwa jazda do tyłu (po wybraniu R oczywiście).

3) Kolejny dzień to samo: komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów". Przez kilkadziesiąt sekund auto jechało normalnie a potem tylko "na dwójce" niezależnie od obrotów.

4) itd., itp.

* Każdorazowo nie mogę ręcznie zmieniać biegów (lub tylko w początkowej fazie ale po chwili już nie).

* We wszystkich wypadkach zaczyna się od - uwaga - stosunkowo szybkiej jazdy w ostrym zakręcie - ślimak 270* na obwodnicy miasta, w prawo delikatnie pod górkę (ale uprzedzę, że to nie Trójkąt Bermudzki).

* Po wyłączeniu silnika sprawa się "normuje" ale praca skrzyni biegów nie jest szybka/płynna.

* Dwie kolejne wizyty w ASO nic nie pomogły.



Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i usunięciu usterki. Z góry dziękuję


Dodam jeszcze od siebie to, co ustaliłem z nim telefonicznie:
1. Wymiana oleju chyba raczej statycznie (odpowiedź z ASO była niejednoznaczna, ale na to wskazywała).
2. Problem wydaje się występować tylko na chłodnym oleju. Ten ślimak, na którym się wszystko zaczyna, jest 5 minut jazdy od domu, więc jest jeszcze olej raczej chłodny. Jeśli przejedzie go powolutku, to potem ma kawałek obwodnicę (więc pewnie olej się rozgrzeje) i potem już nie ma takich jaj. Wygląda więc na to, że problem jest tylko na zimnym. Prosiłem, żeby przejechał się z ciekawości kawałek i z rozgrzanym olejem wjechał w ten ślimak, zobaczymy, co się stanie.


Natomiast ma ogólne wrażenie, że skrzynia, nawet jak błędu nie ma, do nie działa już tak miło jak przedtem.

Piotr_V6
01-02-2018, 22:19
Będzie błąd P0766 na 100% zawór D walnięty ewentualnie C lub E ale stawiam na D ten najczęściej wysiada może mechatronika brudna może opiłki zlać olej sprawdzić i podstawa najpierw podłączyć komputer odczytać błąd