Witam,
Od razu zaznaczam, że nie znam się zbytnio na mechanice ale zauważyłem w moim transicie (camper) którego niedawno kupiłem pewien problem. Jeżeli podłączam miernik do akumulatora w czasie spoczynku wyskakuje mi napięcie 12,2V.
Następnie odpalam silnik i po podpięciu miernika napięcie spada i pokazuje 11,8V.
Od znajomego dowiedziałem się, że powinno wynosić około 14V.
Czy mój alternator już do niczego się nie nadaje? Czy może po prostu fordy z tamtych lat tak mają.
W aucie posiadam dwa akumulatory, jeden rozruchowy i drugi z tyłu(podobno jakoś ze sobą połączone)
Kto mi poradzi co sprawdzić i jak to naprawić?
wojtekjanus
07-02-2018, 18:18
Oprócz tego, że wiemy jak powinno być, to każdy samochód ma swoje specyficzne narowy - a Transit Mk3 także.
Transit Mk3 ma dosyć słaby alternator o maksymalnym prądzie 55A, ale ma inną gorszą cechę - nie ładuje po dłuższym postoju od razu, czasami trzeba zaczekać kilka sekund, a czasami nawet minutę. W moich Transitach - w jednym Mk3 i w dwóch Mk4 zwłaszcza po jeździe w mocno deszczowy dzień - następnego dnia zawsze zaczynały ładować akumulator z dużym opóźnieniem. Generalnie pomaga mocne przegazowanie.
Można próbować go wyjąć, dokładnie wymyć całe wnętrze, przeczyścić komutator, zamontować nowy regulator ze szczotkotrzymaczem - może pomóc, ale nie musi.
Druga ujemna cecha tego alternatora jest taka, że zachowuje się nie jak alternator, ale prawie jak... prądnica. Na wolnych obrotach ma tak niski prąd ładowania, że przy włączonych kilku odbiornikach akumulator nie tylko nie jest ładowany, ale jest rozładowywany.