Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Pływanie po drodze/sworzeń wahacza
Witam
Auto po wymianie sworzni wahacza, z jednym małym ale, okazało się że powinny być zamontowane sworznie z stożkiem o średnicy 18mm, a ja kupiłem i zamontowałem 21mm z tego powodu nie wsunął się cały w zwrotnice i nie złapał na pełny gwint, ale jest dokręcony i trzyma. (Różnica wynika z tego że w pierwszych 2-latach produkcji było 18mm, a potem 21mm)
Zauważyłem teraz że auto na nierównościach zaczyna pływać, myszkować lewo/prawo, czy kwestia sworznia ma w tej sytuacji jakieś znaczenie, co stabilizuje sworzeń, jakie pełni zadanie.
Proszę o odpowiedzi
Sworzeń buja się w zwrotnicy, za mała powierzchnia trzymania. Jesteś odważny, żeby takie coś zrobić :)
jarson190 08-02-2018, 21:11 nie no mistrz druciarni !!! wahacz trzyma się na gwincie a nie na stożku w twoim przypadku, trzeba mieć tupet żeby to opisywać i pytać co może być przyczyną pływania !!! masz naprawdę czym się chwalić - gdzie bezpieczeństwo !!! i nie myślę tu o tobie tylko o innych użytkownikach gdyby twój "patent" zawiódł :mad::<
kolega wymieni na poprawny, spokojnie
Tak mnie nastraszyliście że na pewno wymienię, już zamówione nowe :)
P.S. Dzięki Fulara ;)
swoją drogą nie wiedziałem ze są różne sworznie ? czyli gotowe wahacze tez maja inne ?
Sobota i własnymi siłami sworznie wymienione, teraz to widać że pasują idealnie :). Czy po tej wymianie mam ustawiać geometrię ?
Nigdy nie ustawiałem geometrii po wymianie sworznia. Przecież tam nie ma nic do ustawiania.
a czy w Focus mk2 Hb z przodu ustawia się też kąt pochylenia, czy tylko zbieżność klasyczną ?
jarson190 18-02-2018, 12:44 z przodu ustawia się tylko zbieżność - klasyczna kolumna mc-persona, wahacz dolny trójkątny bez regulacji
RyszardaTrzeciaWaza 18-02-2018, 12:57 Po wymianie sworznia, nie ma potrzeby robić zbieżności.
Witam
Po wymianie sworznia, konieczna regulacja osi tylnej i przedniej.
pozdrawiam
jarson190 18-02-2018, 13:58 Witam
Po wymianie sworznia, konieczna regulacja osi tylnej i przedniej.
pozdrawiam
napisz po co jest konieczne regulowanie osi przedniej i w jaki sposób ją się przeprowadza( nie to żebym nie wiedział), a tylna to już nie wiem po co ? jeżeli chodzi ci o geometrię to robimy ją po innych naprawach w zawieszeniu a nie wymianie sworznia :wink:
nigdy drugi sworzeń nie jest identyczny jak poprzedni
RyszardaTrzeciaWaza 19-02-2018, 16:23 nigdy drugi sworzeń nie jest identyczny jak poprzedni
Jak kupisz zły, to nic dziwnego :wink:
Sworzeń siedzi w zwrotnicy sztywno, więc w jaki sposób ma się cokolwiek przestawić w ustawieniach skoro drugi sworzeń będzie wsadzony dokładnie w to samo miejsce i też zaprze się stożkiem o zwrotnicę ?
Mogę tylko potwierdzić ustawiłem zbieżność na złym sworzniu (stożek 21mm) było niby ok. Wymieniłem po wszystkim jeszcze raz sworznie na prawidłowe już (18mm) i gołym okiem widać że zbieżność się rozjechała i czuć to na drodze, jutro jadę na geometrię, sam się zastanawiam po co robić geometrię tyłu?
Witam
Regulację zaczynamy od osi tylnej a kończymy ją na osi przedniej.Jeżeli będziesz w warsztacie który wykonuje taką usługę, zwróć uwagę na wartości przed regulacją na osi tylnej i porównaj je z wartościami prawidłowymi.Otrzymasz wtedy odpowiedz na swoje zapytanie.
pozdrawiam
|