Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] System bezkluczykowy


damian252
17-02-2018, 19:52
Witam! Posiadam od jakiegoś czasu Forda Focusa mk3 2015 rocznik. Posiadam tam system bezkluczykowy. Mam problem, ponieważ dziś zablokowała mi się kierownica. Nie orientuje się, bo nie miałem nigdy samochodu z takim systemem. Może ktoś miał podobnie/się jak odblokować kierownicę? Z gory bardzo dziękuję

Lukasz2525
17-02-2018, 19:57
Zablokowała i nie chce się odblokować po włączeniu zapłonu czy wciśnięciu sprzęgła ?

langolier
17-02-2018, 19:58
instrukcja obsługi:

Uruchamianie i wyłączanie silnika

BLOKADA KIEROWNICY - POJAZDY WYPOSAŻONE W: URUCHAMIANIE SILNIKA PRZYCISKIEM

Twój pojazd jest wyposażony w elektronicznie sterowaną blokadę kierownicy, która włącza się automatycznie.

Blokada kierownicy włącza się po chwili, jeśli pojazd został zaparkowany, a kluczyk bierny znajduje się poza pojazdem lub gdy pojazd zostanie zaryglowany.

Wskazówka:**Blokada kierownicy nie włączy się, gdy jest włączony zapłon lub pojazd jest w ruchu.

Odblokowanie kierownicy

Blokada kierownicy wyłącza się, jeśli układ wykryje ważny kluczyk bierny we wnętrzu pojazdu. Jeśli blokada kierownicy włączy się ponownie, aby ją wyłączyć, włącz zapłon.

Wskazówka:**Konieczne może być lekkie obrócenie kierownicy, aby pomóc w jej odblokowaniu

majek32
17-02-2018, 20:25
Po co czytać instrukcję? Lepiej zapytać o rzeczy jasne i klarownie opisane w instrukcji

damian252
17-02-2018, 20:31
Kierownica po o tworzeniu drzwi, włączeniu zapłonu i wciśnięciu sprzęgła nadal nie reaguje. Instrukcji nie czytam, bo cała po Francusku. Można coś z tym zrobić?

majek32
17-02-2018, 20:32
Instrukcja w ojczystm języku jest na stronach Ford Polska

damian252
17-02-2018, 20:35
Czyli skoro kierownica zostaje w tym samym położeniu, a wszystko jest automatyczne, to co może być nie tak?

gregor75
17-02-2018, 22:06
Kierownica po o tworzeniu drzwi, włączeniu zapłonu i wciśnięciu sprzęgła nadal nie reaguje

A ruszałeś kierownicą przy tym ?
Odpaliłeś auto ? Po odpaleniu nadal zablokowana ?

damian252
18-02-2018, 05:58
A ruszałeś kierownicą przy tym ?
Odpaliłeś auto ? Po odpaleniu nadal zablokowana ?

Nie odpali samochodu, zapłon się włączy a gdy chce odpalić wyskakuje błąd "Kierownica zablokowana serwis". Ruszyłem kierownica przy sadzonym zapłonie, przy zapalonym, że sprzedałem z hamulcem i bez i nic /

Kolega wyżej napisal, że blokada wyłącza się automatyczne, gdy auto wykryje kluczyk w środek- to może być jakiś problem z kluczykiem ?

langolier
18-02-2018, 09:38
Nie odpali samochodu, zapłon się włączy a gdy chce odpalić wyskakuje błąd "Kierownica zablokowana serwis". Ruszyłem kierownica przy sadzonym zapłonie, przy zapalonym, że sprzedałem z hamulcem i bez i nic /

Kolega wyżej napisal, że blokada wyłącza się automatyczne, gdy auto wykryje kluczyk w środek- to może być jakiś problem z kluczykiem ?spróbuj drugi kluczyk
a jak nie zadziała to cóż.... laweta i serwis...

tedi_k
18-02-2018, 12:35
... Ruszyłem kierownica przy sadzonym zapłonie, ...

Mogę się założyć, że Kolega nie wie co znaczy "lekko obrócić kierownicą" jak to opisano w instrukcji...
Problem, z którym boryka się kolega jest banalny! :pomysl:
Występuje relatywnie dość często w samochodach z keyfree i elektryczną blokadą kierownicy!:!:
Wystarczy zrozumieć jak to działa by sobie poradzić.
Elektryczna blokada to rygiel poruszany elektromagnesem. Wystarczy, że rygiel zostanie "chwycony" przez występ (otwór) w kolumnie kierowniczej aby elektromagnes nie miał siły go wyciągnąć. Dzieje się tak wtedy, gdy po zablokowaniu kierownicy z jakiegoś względu koła obrócą kolumną kierownicy i ta "chwyci" rygiel. Należy po wejściu do auta a przed włączeniem zapłonu z dość dużą siłą lekko (o 1- 2 stopnie kątowe) obrócić kierownicą w tę stronę, w którą się da (przeciwną do sił blokady) i wtedy włączyć zapłon.
Gwarantuję, że problem ustąpi.:one:

Lukasz2525
18-02-2018, 12:40
Nie tylko elektryczna blokada i nie tylko w keyfree to występuję, bo przy mechanicznej blokadzie jest dokładnie to samo, jak się skręci kierownicą aż się zablokuje, to trzeba ją bardzo mocno skręcić jeszcze dalej i obrócić kluczyk. Tylko tam wiadomo od razu wiadomo o co chodzi, bo kluczyk nie chce się obrócić jak blokada trzyma. Natomiast z keyfree w mk2fl nigdy mi się nie zdarzyło, żeby kierownica się nie odblokowała, muszę aż specjalnie spróbować to zrobić.