Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Opony letnie jaki rozmiary zakładac mozna ?


Ford-Lord
18-02-2018, 09:24
Jaki rozmiar opon letnich polecacie do S maxa mk2??

citrovit
18-02-2018, 12:31
Chyba najlepiej taki rozmiar jaki poleca producent i na jakich opuszcza fabrykę np. 235/55 R17
Jakieś dziwne masz rozterki na ten temat.
A pozatym są już takie wątki na temat opon,poszukaj troszkę na forum.

mkur
18-02-2018, 13:39
Opuszczają też na 235/50 R18 ;-)

I taki rozmiar polecam na lato.

Garscik
18-02-2018, 15:56
pytanie jakie masz felgi :)

stingerA6
19-02-2018, 20:03
245/45/19 :diabelek:

MAG
19-02-2018, 20:46
245/45/19 :diabelek:
Przebijam - jak dla mnie optimum to 245/40/20 :619:

Jesli Smokusa zamienie na "dwójkę", to takie właśnie kapciuszki tam wpadną :027:

wincek
19-02-2018, 20:47
245/45/19 :diabelek:

Takie to ja miałem w aucie 400 KM.

MAG
19-02-2018, 20:51
No widzisz, a mojego ojczulka autko o mocy raptem 140KM wyjechało fabrycznie na takim rozmiarze ...



a tak swoja droga, to ciekawe co o mocy 400KM ma takie balony?

latar
19-02-2018, 22:40
Jakiś ponton w stylu tych co na A1 nie wyrabia.

drout
20-02-2018, 08:53
Ja właśnie zamówiłem 245/45 r19

stingerA6
20-02-2018, 08:55
zamówiłem
Jakie wybrałeś?

drout
20-02-2018, 09:23
Poszedłem w tego Nexena polecanego na forum. Zobaczymy co będzie

sseebbaa1
21-02-2018, 15:09
Ja też wezmę raczej 19" i opony w fabrycznym rozmiarze 245/45.
Myślałem nad 20", ale autem wiecej jeździ żona, więc sami rozumiecie :)

No i przeskok cenowy pomiędzy 19 a 20 cali jest dosyć duży! (felgi i opony)

JACOREK05
06-03-2018, 16:51
Mam pytanie nie w temacie ale związane z ogumieniem.
Jeśli na zimę kupię stalowe felgi to czy czujniki ciśnienia też muszę kupować czy wykorzystam z letniego kompletu.

latar
06-03-2018, 17:28
Czujnik wygląda tak:

http://cdn9.se.smcloud.net/t/photos/t/350249/czujnik-cisnienia-opon_22321467.jpg

Ta czarna część jest w "środku". Teoretycznie przełożyć można ale żeby to zrobić to trzeba zdjąć wszystkie opony. Jedna taka przekładka będzie Cię kosztować min 100 zeta. Jakoś nie widzę sensu takiego zabiegu. Jeśli drugi komplet to z czujnikami. Albo wymieniać sezowo same opony.

JACOREK05
06-03-2018, 17:53
Dzięki za info rozwiałeś moje wątpliwości

sseebbaa1
25-03-2018, 22:19
A czy ktoś znalazł informacje jakie średnice kół - większe niż fabryczne - mieszczą się w S-Maxie mk2 ?
Jest taki temat dla S-Maxa mk1 i tam ustalono te rozmiary. A jak jest dla mk2?

Fabryczne rozmiary to:
235/55R17
235/50R18
245/45R19

Czy podobnie jak w mk1 tu też dałoby się np. założyć profil opony o rozmiar większy?
Czyli np. zamiast 245/45R19 założyć 245/50R19, albo przejść z 245/40R20 na 245/45R20?

sseebbaa1
26-03-2018, 08:42
Przebijam - jak dla mnie optimum to 245/40/20 :619:

Wydaje mi się, że rozmiar 255/40R20 można dostać w lepszej cenie, niż 245/40R20.
Przy planowanej przeze mnie feldze o szerokości 8,5 to szerokość 255 leżałaby identycznie jak 245 na feldze o szerokości 8,0 (taką szerokość mają oryginalne 19").

MAG
26-03-2018, 09:30
Nie analizowałem rozmiarów pod Mk2, ale IMHO już fabryczne 245/45/19 to jest naprawde spory balon i zakladanie 245/50/19 to będziesz miał efekt SUV'a, gdzie pomimo dużej felgi wcale nie wygląda ona ciekawie ze względu na wielkość balonu opony.

Co do 20-tek - jestem pewny że 255/40/20 wejdzie bezproblemowo i jesli faktycznie jest lepsza cena niz 245/40/20 to jest to jak najbardziej sensowne rozwiazanie, ale szczerze mówiąc, to zdecydowanie nie pakowałbym sie w 245/45/20 ...

sseebbaa1
26-03-2018, 10:38
No to muszę jeszcze raz przemyśleć sprawę i zdecydować, jaki rozmiar wybrać - bo kupić muszę zarówno felgi, jak i opony...

245/45R19
czy
255/40R20

Łączna cena za felgi Borbet BLX srebrne (bo takie planuję) oraz opony GY F1 Asymm.3 jest przy rozmiarze 20" wyższa od takiego samego kompletu ale w rozmiarze 19" o kwotę aż 960 złotych.
To już spora różnica, dlatego mam dylemat.

latar
26-03-2018, 10:53
Borbet BLX srebrne

Mmmmmmm. Nice. Do MK2 to doskonały wybór!

sseebbaa1
26-03-2018, 11:22
Borbet BLX mają świetny wzór. Przez oszustwo wizualne ramiona felgi wydają się dłuższe, niż są w rzeczywistości.


Ale wybór pomiędzy rozmiarami opiera się nie tylko o kwestie finansowe.
Chodzi jeszcze o komfort oraz (nawet bardziej) o możliwość uszkodzenia felgi na dziurze czy przy krawężniku.

Zatem policzę jak wyglądają średnice zewnętrzne kół oraz ilość gumy pomiędzy felgą a asfaltem :)


235/55R17
średnica koła (235 x 0,55 x 2) + (17 x 25,4) = 258,5 + 431,8 = 690,3 mm
wysokość gumy (235 x 0,55) 129,25 mm

235/50R18
(235 x 0,50 x 2) + (18 x 25,4) = 235 + 457,2 = 692,2 mm
wysokość gumy (235 x 0,50) 117,50 mm

245/45R19
(245 x 0,45 x 2) + (19 x 25,4) = 220,5 + 482,6 = 703,1 mm
wysokość gumy (245 x 0,45) 110,25 mm

255/45R19
(255 x 0,45 x 2) + (19 x 25,4) = 229,5 + 482,6 = 712,1 mm
wysokość gumy (255 x 0,45) 114,75 mm

245/40R20
(245 x 0,40 x 2) + (20 x 25,4) = 196,0 + 508 = 704,0 mm
wysokość gumy (245 x 0,40) 98,00 mm

255/40R20
(255 x 0,40 x 2) + (20 x 25,4) = 204,0 + 508 = 712,0 mm
wysokość gumy (255 x 0,40) 102,00 mm


Policzyłem też szerokości 255 mimo, że nie są fabrycznymi rozmiarami. Ale tak jak już wspomniałem, mogą być ciekawym posunięciem - zwłaszcza, że przy felgach 20" szersze opony są tańsze (zapewne przez popularność tego akurat rozmiaru w innych samochodach).

latar
26-03-2018, 11:37
245/40R20 a 255/40R20 to żadna różnica a jeżeli kalosze tańsze to bym brał 255. Pozostaje jeszcze kwestia wagi zestawu bo obstawiam, że koło w tym rozmiarze to ze 27kg :/

Nie ma węższych BLXów. Np 8,5J? Wtedy 255 byłby dobrze naciągnięty i jeśli opona miałaby do tego rant ochronny to o felgę byłbym spokojny.

Bump: Pardon. BLX w tym rozmiarze ma 8,5J. Nie wiem gdzie ja widziałem, że pisałeś o 9J.

sseebbaa1
26-03-2018, 11:56
Znalazłem w internecie jedno zdjęcie S-Maxa z tymi felgami w rozmiarze 20".
Jak dla mnie rewelacja.

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford-S-max-Borbet-BLX-1-e1515594451695-1_zps3wjyj4lu.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford-S-max-Borbet-BLX-1-e1515594451695-1_zps3wjyj4lu.jpg.html)

żródło:https://rallycenteret.dk/gallery/ford-galleri/

latar
26-03-2018, 12:03
O rety!!! Lekka gleba, grill z ST-Line => pekaeS zagrożony. RE-WE-LA-CJA!

Swoją drogą też mam jedno ;) (Ale od razu wiedziałem, że na MK2 będą się znacznie lepiej prezentować)

https://sites.google.com/site/latarmaxiu/felgi/20_Borbet_BLX_2.JPG

sseebbaa1
26-03-2018, 12:52
grill z ST-Line
Akurat ten grill u mnie słabo by wyglądał. Mam czarne nadwozie i czarny grill zniknąłby :D
Natomiast chromowany grill z długimi listwami fajnie nawiązuje do długich ramion felgi 8)

Tak czy siak, felgi na pewno wcześniej wpadną, bo przecież już trochę szkoda zdzierać zimówki w ciepłe dni.


A wracając jeszcze do wysokości opony, czyli elementu który oddziela koło od asfaltu, to warto przypomnieć, że w S-Maxie mk1 były mniejsze kółka. A zatem w mk2 moża zamontować większą felgę niż w mk1, a komfort będzie ten sam (poniżej wymienione rozmiary do mk1):

215/60R16 wysokość gumy 129,0 mm
225/50R17 wysokość gumy 112,5 mm
235/45R18 wysokość gumy 105,75 mm
235/40R19 wysokość gumy 94,0 mm
245/35R20 wysokość gumy 85,75 mm


Reasumując - opony 255/40R20 będą miały niemalże identyczną wysokość, jak fabryczne 18" w S-Maxie mk1!
(102,00 mm <---> 105,75 mm)
:shock::shock::shock::shock:

sseebbaa1
17-05-2018, 21:29
No i wypada pokazać tu jaki był końcowy wynik moich dylematów...

Ostatecznie wybrałem felgi o średnicy 20 cali, szerokości 8,5 i ET45.
Na to założyłem opony 255/40.


http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181453_zpsv899zrmu.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181453_zpsv899zrmu.jpg.html)

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181437_zpsobtxlszu.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181437_zpsobtxlszu.jpg.html)

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181419_zpssnw2yrzk.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181419_zpssnw2yrzk.jpg.html)

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181618_zpslvzrisdu.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181618_zpslvzrisdu.jpg.html)

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181604_zpsyrseld02.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181604_zpsyrseld02.jpg.html)

woro_woro
18-05-2018, 08:03
sseebbaa1 O w mordę!
To alu z nowych volvo?

sseebbaa1
18-05-2018, 08:34
To niemieckie felgi Borbet BLX.

Od dawna na nie chorowałem :)

Parch
18-05-2018, 08:44
Ależ piękne! I patrząc tylko na zdjęcia zestaw (felga + opona) wygląda na idealnie dopasowany.:one::one::one:

Mam nadzieję, że tak samo dobrze jeżdżą, jak wyglądają.

sseebbaa1
18-05-2018, 09:12
Mam nadzieję, że tak samo dobrze jeżdżą, jak wyglądają.
Wielkość felg fajnie odciąża sylwetkę S-Maxa. Przy takich felgach auto wydaje się zgrabniejsze, bo inne są proporcje całego nadwozia do wielkich jasnych kół.

A co do jazdy - jest świetnie. Komfort uciekł nieznacznie, co jest zasługą ciągle dosyć sporej wysokości opony (10 cm).
Naprawdę nie zwalniam przed dziurami i jeżdżę prawie tak jak na wcześniejszych 17". Zdarzyło mi się gnać po paskudnych, podrzędnych, połatanych drogach i leciałem tam z prędkościami mocno nieprzepisowymi - różnica w wybieraniu nierówności w porównaniu do baloniastych 17" była wyczuwalna, ale nie była to znaczna różnica.

Jeżeli któryś z właścicieli S-Maxa mk1 chciałby dowiedzieć się jaki jest "komfort opony" w tym rozmiarze (255/40R20), to niech pojeździ swoim samochodem z kołami 18" (konkretnie z fabrycznymi 235/45R18 ) - tam jest identyczna wysokość opony.

Trzymanie w zakrętach zdecydowanie poprawiło się, co wynika z obniżenia profilu opony i jej większej szerokości. Przy takim trzymaniu opony teraz zaczyna brakować mi stabilności całego nadwozia (przechyły w zakrętach) i rozważam założenie sprężyn obniżających H&R - ale to będzie omawiane w innym temacie, jeżeli je założę.

drout
31-05-2020, 12:22
Cześć i jak felgi się sprawują? Zadowolony jesteś z wyboru? Tak się zastanawiam czy nie zamienić swoich Tomasonow na Borbety. Coś bym odmienił ;-) może

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

sseebbaa1
31-05-2020, 13:20
Cały czas podobają mi się. Prosty wzór z długimi ramionami pasuje moim zdaniem do ostrych pociągnięć w kształtach S-Maxa mk2.

No i Borbety są cholernie mocne. Moja żona przywaliła porządnie felgą w krawężnik na skręconych kołach, a po sprawdzeniu nie wymagały żadnego prostowania. Boli tylko to, że przywaliła jakieś 2 tygodnie po ich założeniu, a kupowałem nówki :)
Ale ten "test" pokazał, że nie są zrobione z chińskiej plasteliny.

No i uważam, że w S-Maxie mk2 trzeba mieć minimum o jeden rozmiar większe felgi, niż w S-Maxie mk1, bo po prostu całe koła są większe (średnica zewnętrzna opony).
Ludzie jak widzą mojego mk2 z kołami 20", to czasami potrafią się zapytać: czy to są 18" czy 19"? :mrgreen:
I to pokazuje problem, że ilość gumy wokół felgi zaburza proporcje w odbiorze wizualnym.

terjan
31-05-2021, 14:20
Hej,

Po wizycie u wulkanizaotra okazało się, że moje obecne letnie opny muszą iść w śmietnik. Coś mi je zeżarło w garażu....

Pytanie do Was - jeśli już było pytanie o taki rozmiar nie linczujcie szukałem nie znalazłem.

Co wybrać, zaproponowano mi Toyo PROXES TR1 ale różne ta opona ma opinie. Odradzono mi z jakiegoś powodu Uniroyale. Nie chce wydawać fortuny ale kupić coś na zasadzie kompromisu jakość cena.

Z góry dzięki za pomoc.

Dante Giacosa
31-05-2021, 14:57
Szczerze polecam,

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

W prawdzie ja mam rozmiar 235/45 R18 ale porównywalny.

Przede wszystkim opony ciche i super odprowadzające wodę, bardzo dobre prowadzenie.

woro_woro
31-05-2021, 15:12
Ja ujeżdżam w tym sezonie Dębica UHP2 235/45/18.
W porównaniu z poprzednimi Michelin Pilot Sport 4 jakby bardziej nerwowe przy jeździe w koleinach. Wyważyły się bez problemu, komfort też pozostał. Na mokrym jest bardzo dobrze.

kacza1982
02-06-2021, 20:29
Aktualnie jeżdżę na Pirelli P7 235/45/18 i jest w porządku, przyczepność dobra, ale są głośne. Żałuję, że nie kupiłem znowu Uniroyali. Nie wiem czemu odradzili Ci te opony, miałem je w Zafirze A (225/45/17) nówki i są zajebiste. Wielu ludzi twierdzi, że znikają w oczach - po 2 latach i prawie 50000km wcale tak nie uważam, a na mokrym idą cudnie, na suchym równie dobrze. Wzór bieżnika (jeżeli komuś na tym zależy) - super. Jeśli masz $$$ to bierz Uniroyal Rainsport jeżeli lubisz śmigać po zakrętach nawet w gorszą pogodę, ale jeżeli chcesz taniej to Dębica UHP2 jest bardzo chwalona (opinie znajomych a nie z internetu)

terjan
08-06-2021, 11:52
Szczerze polecam,

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

W prawdzie ja mam rozmiar 235/45 R18 ale porównywalny.

Przede wszystkim opony ciche i super odprowadzające wodę, bardzo dobre prowadzenie.

Dzięki - pare warsztatów mi ją również poleciło ale z jednoczesnym "czy jest sens" dokładać 120PLN do opony, gdzie może Pan kupić coś tańszego i też bedzie.

Ja ujeżdżam w tym sezonie Dębica UHP2 235/45/18.
W porównaniu z poprzednimi Michelin Pilot Sport 4 jakby bardziej nerwowe przy jeździe w koleinach. Wyważyły się bez problemu, komfort też pozostał. Na mokrym jest bardzo dobrze.

Do dziś pamiętam jak na mokrej nawierzchni sunąłem Escortem niczym sankami na kuligu, na rocznych oponach Dębica i dlatego nie wiem czy kiedykolwiek wrócę do tej marki...

Aktualnie jeżdżę na Pirelli P7 235/45/18 i jest w porządku, przyczepność dobra, ale są głośne. Żałuję, że nie kupiłem znowu Uniroyali. Nie wiem czemu odradzili Ci te opony, miałem je w Zafirze A (225/45/17) nówki i są zajebiste. Wielu ludzi twierdzi, że znikają w oczach - po 2 latach i prawie 50000km wcale tak nie uważam, a na mokrym idą cudnie, na suchym równie dobrze. Wzór bieżnika (jeżeli komuś na tym zależy) - super. Jeśli masz $$$ to bierz Uniroyal Rainsport jeżeli lubisz śmigać po zakrętach nawet w gorszą pogodę, ale jeżeli chcesz taniej to Dębica UHP2 jest bardzo chwalona (opinie znajomych a nie z internetu)

Jak wyżej - niby to było 10 lat temu, niby to zupełnie inna opona inny rozmiar ale kurcze mam przed oczyma tamto zdarzenie za każdym razem kiedy słyszę opony Dębica....
Uniroyal... nie wiem w sumie jeden zaufany warsztat mi tak powiedział, gdziekolwiek indziej zadzwoniłem - przecierali oczy. Niby też, że miękka, że za sezon zejdzie, że omijać szerokim łukiem....

Polecono mi jeszcze Nexen N'Fera Sport, że przy moich przebiegach (+-20kkm rocznie w tym trasy raz w miesiącu 2x 200km i dwa razy w roku 2x1kkm) będę w 100% zadowolony a nie trzeba będzie przepłacać za GoodYear. Opone która niekoniecznie będzie miała poprawne parametry przy mojej codziennej jeździe - że niby się nie nagrzeje itd itp.

M.A.G.
10-06-2021, 11:13
Hej :)

Ja ujeżdżam od 2016r. Uniroyal Rainsport3 235/45/R18 99V - przejechałem na nich ok 50k km i uważam, że są super - zwłaszcza na mokrej nawierzchni :wink: Jeśli chodzi o zużycie to na następny sezon będę je raczej zmieniał, bo bieżnik zbliża się już do wskaźnika TWI.

Pozdro :)

Parch
10-06-2021, 11:19
To jest wątek o oponach do S-MAX mk2!
Jak chcecie opisywać wrażenia z użytkowania opon do mk1, to może warto wpisywać w odpowiednim temacie, bo takowy istnieje.

Tomek 07
10-06-2021, 11:45
Kupisz opony na jakie będzie cię stać a felgi wedle upodobań tyle w temacie i aż tyle każdy ma inne upodobania i odczucia niczym nie poparte ja umyje auto i jest szybsze

Parch
10-06-2021, 11:48
Ale piszesz o mk2, czy o mk1?
Bo jak o mk1 to nie ten temat.