Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Check Engine po tankowaniu - co robić?


mabradab
20-02-2018, 00:02
Witam.
Wczoraj zatankowałem do pełna swoje Mondeo. Benzynę pod korek oraz gaz.
Po kilku kilometrach trasy na gazie pojawił się Check Engine. Silnik pracuje normalnie, nie widzę żadnych różnic, jednak kontrolka nie znika.
Odczytałem następujące kody błędów:
DTC 01 F00616
DTC 02 160782
DTC 03 160787
DTC 04 C14000
DTC 05 C15100
DTC 06 C40160
DTC 07 C41568
DTC 08 C42068
DTC 09 C18400
Czy ma to związek z zatankowanym paliwem, czy nie?
Co zrobić, żeby kontrolka zniknęła?

lando
20-02-2018, 00:06
Podłączyć pod komputer. Kody z licznika możesz sobie tłumaczyć w Google chyba że ktoś ma tabele od zaraz. Po podpieciu pod kompa szybciej coś ustalisz. I co masz za auto? W opisie focus a piszesz o jakimś mondeo w gazie!

mabradab
20-02-2018, 00:12
nie chce wydawać pieniedzy na podłączenie pod komputer, może ktoś coś doradzi?
Sądzę ze to przez gaz. Pytanie czy jak wyjezdze gaz do konca, to kontrolka zgasnie?
Focus byl wczesniej, teraz jest Mondeo mk4

lando
20-02-2018, 00:13
Gościu jeździsz autem za min 15 tys i nie kupiłeś jeszcze kabla. Tym bardziej ze to juz drugi ford. Od 30-100 zl masz swój kabel którym odczytasz co go boli.

Juzek
20-02-2018, 04:09
Co robić?

Odczytać błędy na kompie i wykonać podstawową diagnostykę parametrów związanych z mieszanka paliwowo-powietrzną.

Wysłane z Szajsunga MkIV

mabradab
20-02-2018, 11:10
Nie jestem aż takim zażyłym maniakiem motoryzacyjnym i szczerze nie miałem pojęcia o tym, że mogę samodzielnie podpiąć się do komputera.
Czytam to forum i sporo się dowiaduję.
Powiedzcie czy taki interfejs się nada, by móc odczytać błąd i ewentualnie skasować błąd oraz lampkę check?

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm-327-bluetooth-mini-obd-i7099298521.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Zjc4MzY3MTMtZDFkMy00OWM1LWI3NjItNjY5MmYxZGI0Z mE3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9bd968e5-e20e-4a6b-a9e7-fe475c526b91
lub
http://allegro.pl/new-interfejs-elm-327-bluetooth-obd2-z-polski-cd-i6898013308.html

https://f.allegroimg.com/s512/03b41c/292d83814164a7b4bcdee560b6ef

Juzek
20-02-2018, 12:15
By odczytać wystarczy byle obd bluetooth i telefon z Forscanem light.

Wysłane z Szajsunga MkIV

koszka
20-02-2018, 12:31
Ale lepiej zainwestuj w lepszy interfejs na kablu np forscan darmowy i będziesz wiedział juz bardzo dużo co może go bolec.

mabradab
20-02-2018, 13:51
może pomoże ten najtańszy za 20 zł bluetooth.
Wyjeżdżę ten gaz, skasuję błąd i nie będe więcej tankował na tej stacji.
Mam nadzieje, że nic się nie podzieje z samochodem.

lando
20-02-2018, 14:13
Nie jest powiedziane że to po gazie. Zrób jak chcesz kabel żadna kasa a się przyda nie raz. Zawsze jadąc do mechanika będziesz wiedział więcej i że Cię nie naboje w butelkę A tak zawsze może wymyślać co idzie w tysiące. Polecam na usb jak masz laptopa w domu. Byle bateria w nim chodziła

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

mrhenio
20-02-2018, 14:26
To jaki kabel panowie polecacie? Bo powiem szczerze, że też nie mam i nawet nie myślałem żeby kupować, ale może jednak warto....
Jakiś link do konkretnej aukcji z kablem? Zdecydowanie nie chcę najtańszych jak tutaj za 20 zł

lando
20-02-2018, 14:48
Później ci podesle

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

shacoon
20-02-2018, 15:29
ja dzis zakupiłem ten:

https://pl.aliexpress.com/item/ELM327-USB-V1-5-modified-for-Ford-ELMconfig-CH340-25K80-chip-HS-CAN-MS-CAN/32761065127.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.IsB0Eg

ale to może będzie z miesiąc szlo a widzę ze tutaj kwestia czasu jednak ma znaczenie wiec moze z allegro

lando
20-02-2018, 15:38
Mam ten sam więc można to z allegro brac

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

mrhenio
20-02-2018, 16:03
No a z allegro coś sensownego? żebym nie czekał miesiąc na przesyłkę ;)

mabradab
20-02-2018, 16:08
Panowie tak czytam i to rzeczywiście może nie być problem gazu.
Otóż zatankowałem również benzyne pod sam korek i od wybicia pistoletu lałem jeszcze ile wejdzie, aż została mi plama pod samochodem. Pewnie jest tam jakiś zawór odpowietrzający czy coś dlatego nadmiar się wylał. We wczesniejszych autach nie mialem tego problemu. Myślicie, że to może być przyczyną?

Przyjdzie mi ten interfejs to dowiem się więcej, póki co mogę domniemać.

peteypee
20-02-2018, 19:06
No raczej od wlania pod korek to się kontrolki nie zapalaja...może sonda padła ? Tak czy inaczej bez kabla ani rusz...błędów pewnie nawet nie znajdziesz na googlach bo mało kto ich szuka/opisuje. W programie masz opis bez szukania po intrenecie. Kabel do podstawowej diagnostyki to groszowe sprawy a warto go mieć

Parch
20-02-2018, 20:40
Otóż zatankowałem również benzyne pod sam korek i od wybicia pistoletu lałem jeszcze ile wejdzie, aż została mi plama pod samochodem. Pewnie jest tam jakiś zawór odpowietrzający czy coś dlatego nadmiar się wylał. We wczesniejszych autach nie mialem tego problemu. Myślicie, że to może być przyczyną?Owszem może być przyczyną na przykład takiej usterki, jaką opisywał @buk07 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=37301) w tym temacie:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=276590

Nie na darmo na klapce wlewu paliwa jest napisane"2 clicks max."
Ale kto by tam zwracał uwagę na takie pierdoły:027:

dlugi91
20-02-2018, 21:43
Jeśli błąd pochodziłby od złej jakości gazu to wyskoczyłbym dopiero po 300km, ale odczuwalne że coś jest nie tak było by od samego początku. Przynajmniej ja tak miałem gdy raz zatanowałem słaby gaz na przymarketowej stacji(pierwszy i ostatni), już przy odjeżdżaniu czułem że samochód nie jedzie a potem check wywalił, wyjechałem zbiornik, zatankowałem na sprawdzonej stacji i błąd znikł po paru kilometrach.

Jeśli tobie check wyskoczył tylko po paru kilometrach to obstawiam że coś innego jest powodem, nie lpg. Ale żeby cokolwiek powiedzieć to tak jak wszyscy inni napisali po kompa, ewentulanie jakiegoś szamana znaleźć :wink:

peteypee
21-02-2018, 07:46
U mnie w klapce jest tylko o rekomendowanym bp min 95 i jak trzymac "pistolet" ale żadnych "2 clicks" Co do odpowietrznika to zdarzają się przypadki zatkania/zalania ale wtedy coś się dzieje, szarpie nie odpala itp. poza tym w mk4 nie ma korka więc raczej nie jest to aż tak szczelne.

mabradab
21-02-2018, 09:53
Problem rozwiązany!
Może niektórym się przyda: Wypompowałem 20 litrów benzyny do kanistrów i kontrolka zniknęła.
Czyli jednak nadmiar paliwa w baku był przyczyną.

koszka
21-02-2018, 19:02
Od razu po wypompowaniu czy po jakimś czasie. A może wyjexdziles LPG?

peteypee
22-02-2018, 07:54
Dla mnie to trochę dziwne jednak. Błąd od przelania paliwa? Zniknął po wylaniu z baku 20l ? czyli jesli bak ma 58l? to mogę zalac tylko 38l? bo wyskoczy błąd? Dziwne bo nie raz dolewałem pod korek i nic się nie działo. Kabel komp i sprawdzić bo nie sądze zęby był jakiś czujnik w odpowietrzniku. Poza tym te błędy w większości to problemy z elektryką. Wystarczy trochę poszperać po goglach.

weuek
22-02-2018, 08:12
Dla mnie to też nie ma żadnego sensu.

Zawsze leję do pierwszego odbicia. W każdym aucie.

lando
22-02-2018, 08:20
Jest git malina później laweta i zdziwienie

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

mabradab
23-02-2018, 11:11
No i stało się. Kontrolka zaświeciła się znowu , niedługo po tym jak przełączył się na gaz samochód zgasł i nie chciał już odpalić. rozrusznik kręcił ale silnik się nie odpalał:

Wyczytałem następujące błędy:

Show logged faults:
P0300
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Pokaż usterki prawdopodobne:
P0175
System too Rich (bank 2)

Akumulator przez kręcenie rozładowany do zera, a ja jestem w czarnej du...ie

Spotkał się ktoś z takim problemem? :(

lando
23-02-2018, 11:14
Jedz do ASO

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

mabradab
23-02-2018, 11:39
dodam, że kontrolka zaczęła migać, przeczytałem, że to wina wypadających zapłonów.

Może spróbuje wymienić świece i problem zniknie

peteypee
23-02-2018, 14:10
Za bogata mieszanka i wypadanie zapłonu...
Listwa wtrysków lpg sprawdzona? Może daje i benzyne i gaz?

mabradab
23-02-2018, 14:19
nic nie sprawdzone. auto stoi 5 km od domu na jakims zadupiu i myślę jak sie za to zabrać, może obejdzie się bez lawety.

Czy wymiana świec może w takim przypadku pomóc?
Po odpaleniu pojechać do mechanika, czy musi być gazownik?

koszka
23-02-2018, 14:21
Sprawdź ustawienie LPG a nie wymieniaj świece. Na odległość nikt nie pomoże.

peteypee
23-02-2018, 14:50
Jak chcesz dojechać to możesz wykręcić świece i zobaczyć bo może zalane.Jak zalane to przeczyść bo wymiana nie da nic. Wyjąłbym całkiem "bezpiecznik" od LPG (co kolwiek żeby przestało działąć w ogóle) i odpiął przepływkę żeby wprowadzić kompa w tryb awaryjny - może da radę i pomoże dojechać. Najpierw reset kompa - klema albo bezpiecznik (to jest mk3? to chyba f9 ale do sprawdzenia bo dawno tego nie robiłem i nie pamiętam) Jak odpali to będziesz widział co się dziej.
Najpierw mechanik niech się zajmie benzyną a jak będzie ok to wtedy gaziarz

mabradab
23-02-2018, 14:52
mk4

lando
23-02-2018, 14:53
A może padła pompa paliwa ????

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

peteypee
23-02-2018, 15:05
Trzebaby się przysłuchać czy podaje paliwo. W mk4 to chyba tylko klema ale pewien nie jestem co do resetu

Flexfuel
24-02-2018, 00:44
Może masz problem z wieżami odprowadzających opary paliwa z baku do kolektora ssacego.warto sprawdzić stan przewodów. Tankujesz "pod korek" ?

d0lph
26-02-2018, 12:50
Jak problem jeszcze nie rozwiązany, to polecam:
#1 zakręcić główny zawór zasilania LPG przy zbiorniku (nie pomylić z drugim - zaworem tankowania) - wykluczy to przedostawanie się (niezamierzone) LPG do kolektora
#2 próba rozruchu tylko na PB
Trzeba będzie trochę pokręcić, zanim za bogata mieszanka ustawi się w granicy wybuchowości - lepiej to robić krótkimi seriami.

Jak odpali to jest instalacja gazowa do przeglądu.
Wypadanie zapłonów jest związane ze zbyt bogatą mieszanką - a w tej sytuacji nadmiaru paliwa trzeba się spodziewać po stronie LPG (teoretycznie: jak nieszczelne są elektrozawory, parownik, to ciśnienie po stronie lotnej LPG może być za duże i wtryskiwacze LPG "wpuszczają" gaz).

Tankować pod korek NIE WOLNO, bo tankowane paliwo (zazwyczaj ze zbiorników w ziemi) ma niską temperaturę, ale przepływając przez cały układ zasilania ogrzewa się - jak się ogrzewa rośnie jego objętość, jak rośnie jego objętość (a z baku go nie ubywa, bo jedziemy na LPG) to:
# może zalać układ odprowadzania oparów
# nadmiar ucieknie przez przelew awaryjny

Ani to bezpieczne dla układów silnika, ani ekonomiczne - nie wspominając o ekologii.

mabradab
06-03-2018, 11:32
Wróciłem po kilku godzinach z powerbankiem i odpaliłem go za pierwszym razem. Naładowałem akumulator i odtąd jeździłem przez tydzień na samej benzynie. Check engine zgasł i wszystko było idealnie. Po tygodniu postanowiłem przełączyć na gaz. Udało się bez problemu zrobić trasę i wyjeździć prawie całą butlę gazu. Oczywiście konrolka co jakiś czas migała.
Mam nadzieję, że po wyjeżdżeniu tego felernego gazu i zatankowaniu na normalnej stacji wszystko wróci do normy.
Błąd pojawił się dosłownie kilka kilometrów od zatankowania na jakiejść nieznanej stacji LPG, więc moim zdaniem z instalacją nie ma żadnych problemów. Wcześniej nie było takich problemów jak tankowałem na Orlenie, więc mam nadzieje, że problem minie po całkowitym wyjeżdżeniu tego gazu.