Zobacz pełną wersję : Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?


tomaszjan31
26-02-2018, 21:47
Od prawie 10lat tankuje ON premium z przekonaniem że ma to sens. Koncerny paliwowe opisują same och i achy, a zdania w sieci podzielone. Od roku staram się tankować na Statoil obecnie Circle milesPLUS. Z związku z tym, że mają mała siec to posiłkuje się na Orlenie verva. Jednak na zbiorniku wychodzi różnica 25-30zł. Jakie macie doświadczenia i opinie ?

kumpel Fordzika
26-02-2018, 22:46
Przecież wszyscy diesle kupują aby było taniej, jak najtaniej kilometr wychodził. Taki sens u większości userów samochodów z zapłonem ZS i każdy ON jest taki sam, bo nawet nie mają pojęcia, że ON na sekstylion parametrów i z każdej dostawy może być inny.
Najważniejszy parametr dla większości to CENA, ma być najtaniej bo olej to tylko olej napędowy i po to ma się diesla aby było taniej. To zakodowane gdzieś w podświadomości z dniem zakupu diesla.
Mam wgląd w karty zaopatrzenia ON w 3 renomowanych stacjach. Co tam się wyprawia :)
Latem śmigam na V-power diesel od Schell, zimą tylko na arktycznym dieslu ze StatOil i warto, bo na V-power auto mniej pali i ładniej jedzie, a na arktycznym zawsze ładnie zapala.
Od kilku tys km jednak sam poprawiam parametry oleju napędowego powszechnie dostępnymi tanimi markowymi modyfikatorami i to jest najlepsza droga aby jeździć w tym dzikim kraju na ON nie szkodliwym dla silnika.
W stacjach Auchan często też jest dobry ON.

Usefull
01-03-2018, 20:43
a ja napiszę tyle - info od znajomego który pracuje na stacji benzynowej - wcale nie markowej :
- generalnie w Pl paliwo sprzedają tylko 2 koncerny i w jednej kolejce po paliwo można tam spotkać cysterny z różnym logo na aucie :P
paliwo jest lane to samo dla wszystkich - mogą owszem być różnice w jakości , prawdopodobne w zależności od dodatków jakie koncerny stosują w ramach swoich marek

juri2069
01-03-2018, 20:52
A ja dodam info od swojego kolegi:
Pracował na Orlenie i gość przyjechał cysterną i tankując zbiorniki zamiast do vervy , lał do zbiornika zwykłej ropy ( albo odwrotnie , nie pamiętam) . Ten mu powiedział , że nie do tego zbiornika. A kierowca na to , że to jeden uj

tomaszjan31
01-03-2018, 21:16
A może właśnie sekret w tych uszlachetniaczach ?

kumpel Fordzika
01-03-2018, 21:23
Ten mu powiedział , że nie do tego zbiornika. A kierowca na to , że to jeden uj Popularne jak cholera. Moi 3 koledzy pracują w markowych stacjach paliwowych. Mam wgląd w karty zaopatrzenia paliw. W pewnej, dobrej stacji warto kupować lepsze paliwo, ale zawsze tankować tylko pół zbiornika samochodu, bo to dziki kraj :)

pasiek
01-03-2018, 22:07
Pisałem już na forum , mam kolegę w Opolu jest kierownikiem shella i paliwo biorą z Orlena, tylko te lepsze (Power) cysterny z de przyjeżdżają.

kumpel Fordzika
01-03-2018, 22:16
Same cysterny to mogą być z różnych krajów. U mnie cysterna niedawno na StatOila wjechała z Litewską rejestracją, bo firma transportowa z Litwy. W Opolu mogą być środki transportu z sąsiedniego kraju :) W każdym razie znakomita większość stacji i tych markowych typu BP, Shell czy CK obecne kupuje paliwa w Lotos lub PKN tylko są to różne paliwa, pod różne wymagania i marketing :) Różnie przygotowywane w składach paliw. Ja kupuje tylko w CK i Shell bo tam mam kumpli i za każdym razem wiem co kupuje bo lukam w karty zaopatrzenia gdzie są wszystkie parametry fizykochemiczne danej partii paliwa. Niestety cysterna cysternie nie równa. Dlatego nie zaszkodzi asekuracyjnie trochę paliwko ON poprawić modyfikatorem.

pasiek
01-03-2018, 22:28
To nie chodzi o firmę transportową, faktycznie te paliwo przyjeżdża z de , a tak przynajmiej jest na cmr-ce

motatu
01-03-2018, 22:58
Hehe... generalnie większość się zgadza -> dwa koncerny, różnice na uszlachetniaczach, niektóre premium są importowane.. dodam tylko, żebyście zwrócili uwagę kiedy tankujecie, bez względu na rodzaj paliwa. Dwa przypadki kiedy bym tego unikał to:
- pierwszy - zrzut z cysterny do zbiornika - nowe paliwo miesza się z tym w zbiorniku i obecnymi tam osadami - stąd mogą być wątpliwości co do jakości samego paliwa właśnie przez wzburzone osady z dna.. no i musi się to ustać/opaść na dnie..
- drugi - niski stan paliwa w zbiorniku na stacji - paliwo zasysane jest z dołu zbiornika poprzez instalację/rurę wyprowadzoną od góry. Powoduje to większe szanse na paliwo z niechcianym dodatkiem:619:

O ile widzimy kiedy cysterna jest rozładowywana na stacji to mamy możliwość wyboru - tankujemy lub nie. O tyle przy pustym zbiorniku lub zaraz po rozładunku cysterny, kiedy tego nie widzieliśmy -> zawsze możemy kupić kota w worku..

kaan1
02-03-2018, 06:59
Do tej pory dwa koncerny, a za chwilę będzie jeden (Orlen łączy się Gdańską). Nikt nie wozi paliwa zza granicy bo po to jest akcyza aby na niej zarabiał polski rząd a nie niemiecki. Zresztą koncerny same nie ukrywają, że lepsze paliwo (premium), to głównie uszlachetniacze, środki myjące w paliwe chroniące silnik, dyspergujące wodę, itp.

siwy05
02-03-2018, 10:29
Do tej pory dwa koncerny, a za chwilę będzie jeden (Orlen łączy się Gdańską). Nikt nie wozi paliwa zza granicy bo po to jest akcyza aby na niej zarabiał polski rząd a nie niemiecki. Zresztą koncerny same nie ukrywają, że lepsze paliwo (premium), to głównie uszlachetniacze, środki myjące w paliwe chroniące silnik, dyspergujące wodę, itp.

Przyjedź do Szczecina i zapytaj na dowolnej stacji, skąd mają paliwo, 90% ze Schwedt, które leży 40km od Szczecina, w Niemczech... o kosztach logistyki i imporcie kiedyś słyszałeś?

kumpel Fordzika
02-03-2018, 10:32
Podsumowując eldorado paliwowe na naszym rynku. Do tego jeszcze dołożyć pomysłowość i kreatywność pośredników, transportowców, składowników-magazynierów. Ja widze na to jeden sposób. Tankować na sprawdzonych stacjach, nie więcej niż pół zbiornika, czyli wyjeżdżam 25-28 litrów i dotankowuje dolewając uszlachetniacz nawet ten niedrogi, a też wydaje się dobry. Polecił mi go kolega z forum i kupuje. Znajomy w Xarze 1,6 110 KM HDi też to od 3 lat dolewa. W zimę w zimowej wersji z depresatorem, latem tą zwykłą wersję z linka https://www.petrostar.pl/chemia/depresatory/kleen-flo/kleen-flo-992-depresator-diesel-500ml,p2083375808?gclid=EAIaIQobChMI09PXsbfN2QIVy7 _tCh2skgkREAYYASABEgI9bPD_BwE
zimą wersję z depresatorem opisaną na opakowani, że do -40 st C, nie mogę teraz wyszukać w goglach z tym oznaczeniem. Proszę znalazłem. W zimowych warunkach używam dokładnie tego z właściwym oznaczeniem:
http://allegro.pl/kleen-flo-diesel-fuel-conditioner-500ml-uszlache-i5690291991.html
albo malutkie opakowanie na jeden zbiornik paliwa nawet ze stacji AUCHAN, bo tam są przyzwoite jakościowo paliwka.
http://allegro.pl/dodatek-do-diesla-kleen-flo-991-made-in-canada-i6384893710.html

pasiek
02-03-2018, 10:37
Jak byłem kiedyś w pl i odwiedziłem kolegę na shellu to widziałem na własne oczy tą CMR-ke , więc ściągają z de , tylko tą v-power czy jakoś tak

kocur
02-03-2018, 10:39
V-Power to placebo na skołatane serca kierowców ;)

Kilka razy testowane - ani mniej nie spaliło, ani ciszej nie jechało. Zwykły Shell albo Lotos i śmiga.

pasiek
02-03-2018, 10:40
Możliwe, możliwe też że kupują te paliwo w stodole w de ;)

kumpel Fordzika
02-03-2018, 10:47
V-Power to placebo na skołatane serca kierowców
Oj nie zgadzam się. Nawet karta zaopatrzenia Oleju Napędowego V-Power Diesel pokazuje wyższe parametry fizyko chemiczne, a benzyna V-power racing jak lekarstwo na wysilony silnik. Przy okazji tankowania na Shellu zrobię zdjęcie karty zaopatrzenia ON. Bardzo ładne parametry. W silnikach o niedużych mocach lepsze paliwo, szczególnie lepszy ON czuć od razu pod nogą.

Bump: Jak byłem kiedyś w pl i odwiedziłem kolegę na shellu to widziałem na własne oczy tą CMR-ke , więc ściągają z DE, tylko tą v-power czy jakoś tak Tak bywało, bo np ON Arktyczny za czasów nazwy STATOIL był importowany z Norwegii, a teraz dla nich dla CK Lotos miesza ON z właściwymi dodatkami aby był taki sam ;) jak uprzedni norweski Arktyczny.

kocur
02-03-2018, 11:39
Specyfikacja chemiczna to jedno - a drugie czy 10 letni silnik odczuję różnicę?

Z 10 razy się skusiłem na V-kę i serio kompletnie żadnej różnicy - chyba że spaliło 0.1 litra na 100km mniej i przegapiłem :)

kumpel Fordzika
02-03-2018, 11:49
Znawcy tematów od diesli, (ja to amator tylko dociekliwy) twierdzą, że na tym paliwie trzeba kilka zbiorników wyjeździć aby uszlachetniacze, poprawiacze, oczyszczacze dodane to V-powera zrobiły swoją robotę.
Jakiś sens w tym widzę. Jeżdżę cały czas na Diesel V-power z Shella od zakupu foki, ale jeden raz jadąc w długą trasę musiałem zatankować ON w Lotosie (trafiłem na północ i jakieś tam zrzuty danych z kas fiskalnych. Shell był zamknięty, nawet znajomosci nie pomogły) i różnica na zwykłym ON była od razu zauważalna in minus. W tą stronę łatwiej sie zauważa, bo do dobrego się przyzwyczajamy :) Był to zwykły ON letni z Lotosu, nie ten ichni Dynamic czy jak mu tam.

pasiek
02-03-2018, 14:11
Jeśli chodzi o jakość paliwa to , jak jadę do PL to dojeżdżam praktycznie na jednym baku do Opola , jak wracam to muszę w de tankowac tak 250km przed domem bo już rezerwa się włącza, uprzedzam że droga zawsze ta sama

siwy05
02-03-2018, 14:11
W poprzedniej firmie miesięczny przerób paliwa był na poziomie 100000l (głównie tankowane na Lotosie), w obecnej 30000l (CircleK).
Żaden z tych litrów to paliwo premium, we wtorek kierowca wysłał mi zdjęcie z kreskami zamiast wskazania temperatury (auto odmierza tylko do -32C), jedyny stosowany dodatek to skydd.
Auta jeżdżą, rocznie łącznie robią ponad 4500000km
Resztę dodajcie sobie sami.
Może ma to sens w aucie, gdzie silnik jest bardzo wysilony, ale do 2 litrowego, 140 konnego klekota?

kumpel Fordzika
02-03-2018, 14:38
Jeśli chodzi o jakość paliwa to , jak jadę do PL to dojeżdżam praktycznie na jednym baku do Opola....
Wiem o czym mówisz. Pełny bak ON zatankowałem raz w Austrii, a drugi raz we Włoszech. Panie co to było za paliwo. Szybka autostradowa jazda i jazda po górach nawet trochę obciążoną foczką, a spalanie wyszło 5,4 L/100 km

Bump: wskazania temperatury (auto odmierza tylko do -32C), jedyny stosowany dodatek to skydd Czyli jest świadomość i o paliwo dbacie.

foni
04-03-2018, 19:19
Jeśli chodzi o jakość paliwa to , jak jadę do PL to dojeżdżam praktycznie na jednym baku do Opola , jak wracam to muszę w de tankowac tak 250km przed domem bo już rezerwa się włącza, uprzedzam że droga zawsze ta sama

normalna sprawa przy podróżowaniu z zachodu na wschód vs. ze wschodu na zachód

kumpel Fordzika
04-03-2018, 20:42
Może przez te słoiki w bagażniku co się wiezie z domu na wschodzie do domu na zachodzie :)

pasiek
04-03-2018, 21:36
Przeważnie zawsze wieziemy wiecej z zachodu na wschód ;)

kaan1
05-03-2018, 12:11
I to w 80-90% z wiatrem :>

Bump: ... o kosztach logistyki i imporcie kiedyś słyszałeś?

Cysterna wiezie towar za 150 000 PLN. Wartość akcyzy to ok. 40 000 PLN. To według Ciebie ile ten transport kosztuje?

fordes
06-03-2018, 00:23
Może ma to sens w aucie, gdzie silnik jest bardzo wysilony, ale do 2 litrowego, 140 konnego klekota?

Dokładnie - zwykłe paliwo i jazda. Jak będą dowody na stole na "lepszość" paliwa premium będzie można myśleć co wybrać, obecnie te dowody to subiektywne odczucia w moim przekonaniu a nie dowody. Dodatek przeciw żelowaniu na zimę i auto na zwykłym ON pracuje jak powinno.

siwy05
06-03-2018, 11:20
I to w 80-90% z wiatrem :>

Bump:

Cysterna wiezie towar za 150 000 PLN. Wartość akcyzy to ok. 40 000 PLN. To według Ciebie ile ten transport kosztuje?

Po pierwsze, cysterna weźmie max 32000l, (nominalnie do 36000, ale wypełnia się max 90% przestrzeni, w cenie netto, bez akcyzy towar jest wart jakieś 65000zł.
Akcyza jest na każdy produkt sprzedawany w Polsce, nieważne czy pochodzi z kraju, czy zagranicy.
Koszt przewozu ze Schwedt, a koszt przewozu z Gdańska do Szczecina to dwie różne sprawy.
Robię w transporcie od 8 lat i coś, co dla zwykłego człowieka nie stanowi wielkiej różnicy, w przypadku takiej skali potrafi stanowić potężną różnicę.
Dla przykładu stacja Auchan jest zaopatrywana nawet 2 razy dziennie, różnica w dystansie pomiędzy Gdańskiem, a Schwedt to 320km, dziennie daje 640 o ile nie liczymy w kółku, bo auto wraca na pusto wtedy 1280km.
Spalanie ciężarówki 27l/100 = 345l, w skali miesiąca 7000l, a to jedynie jakaś część kosztów.
To w takim bardzo dużym uproszczeniu.

kaan1
06-03-2018, 11:46
siwy05
Spalanie 7000 L to 30 tyś złotych
W tym czasie cysterna przewiezie paliwa za 65000x2x20 = 2 600 000 PLN
Czyli różnica w koszcie transportu to 1.15%?
Kierując się Twoja logiką w km to na południu Polski paliwo byłoby z Czech lub Słowacji (względnie z Austrii - gdzie bywa tańsze jak w Polsce) gdyż z A jest to Krakowa bliżej niż jakiejkolwiek rafinerii (Orlen czy RG). Czy może stacje Orlen i RG na południu kupuja paliwo w Czechowicach Dziedzicach, a może Jaśle?

Paliwo na stacji w DE jest droższe jak w PL o ok. 10%. To co, w PL mają wyższe marże na stacjach o 10% Czy cena w hurcie paliwa w Niemczech jest tańsza o 9%?

Jak w wytłumaczysz?

siwy05
06-03-2018, 12:38
siwy05
Spalanie 7000 L to 30 tyś złotych
W tym czasie cysterna przewiezie paliwa za 65000x2x20 = 2 600 000 PLN
Czyli różnica w koszcie transportu to 1.15%?
Kierując się Twoja logiką w km to na południu Polski paliwo byłoby z Czech lub Słowacji (względnie z Austrii - gdzie bywa tańsze jak w Polsce) gdyż z A jest to Krakowa bliżej niż jakiejkolwiek rafinerii (Orlen czy RG). Czy może stacje Orlen i RG na południu kupuja paliwo w Czechowicach Dziedzicach, a może Jaśle?

Paliwo na stacji w DE jest droższe jak w PL o ok. 10%. To co, w PL mają wyższe marże na stacjach o 10% Czy cena w hurcie paliwa w Niemczech jest tańsza o 9%?

Jak w wytłumaczysz?
Nie chodzi o to ile paliwa przewiezie cysterna, ale ile tańsze będzie przewiezienie paliwa ze Schwedt, w skali makro oszczędności są liczone w miliony.
Stacje w Niemczech mają paliwo drożej od nas ze względu na inne obciążenia podatkowe, sam pewnie wiesz, że koszt paliwa w paliwie to koło 40%, reszta to marże i podatki. Kupując u nich paliwo na eksport rozliczane jest to zupełnie inaczej, w cenie "gołego surowca" bez dodatków fiskalnych.
Przyznam, że nie siedzę w rynku paliwowym aż tak mocno, tak jak pisałem siedzę w transporcie, więc nie znam dokładnych stawek hurtowych.
Zresztą same oficjalne stawki hurtowe są niewiele warte, przykład?
Ceny hurtowe w Orlen, ja tankuję paliwo wg tej ceny minus 9 groszy, stawka na słupku mnie nie interesuje. Karty paliwowe od UTA umożliwiają rabat 13,5gr na stacji na granicy, też od ceny spot. Też ciężko wytłumaczyć, skoro Orlen sprzedaje w cenie x, to jakim cudem stacje mogą mieć cenę x - 13,5grosza?

kumpel Fordzika
06-03-2018, 12:44
Dokładnie - zwykłe paliwo i jazda. Jak będą dowody na stole na "lepszość" paliwa premium będzie można myśleć co wybrać, obecnie te dowody to subiektywne odczucia w moim przekonaniu a nie dowody. Wystarczy aby poczytać chwile co to LC, liczba cetanowa oleju napędowego i jak ogromny wpływ ma na łatwość samozapłonu, jego przebieg i cały proces spalania mieszanki paliwowo powietrznej w aspekcie czasu, bo tu czas gra rolę.
Druga sprawa wystarczy luknąć w kilka kart zaopatrzenia stacji paliwowej w partie ON by sie zdziwić jak ogromy rozrzut jest tego parametru LC. Konfrontując to z wcześniejszym zaciągnięciem się wiedzą miedzy papierosem , a kawa o parametrze LC łatwo dojść do wniosku, że każdy ON nie jest taki sam jak każdy ON i nie spala się tak samo i silnik nie pracuje tak samo.

Świadomość u użytkowników diesli o tym na czym jeżdżą kończy się na 3 parametrach ON :)

- tańsze od benzyny
- mniej się go spala w porównaniu do benzyny
- tłuste, tłuściejsze od benzyny

Bump: względnie z Austrii - gdzie bywa tańsze jak w Polsce to fakt kupowałem po 4,10 Euro paliwo premium na stacji BP oddalonej od autostrady w małej wiosce

kaan1
06-03-2018, 13:39
Nie chodzi o to ile paliwa przewiezie cysterna, ale ile tańsze będzie przewiezienie paliwa ze Schwedt, w skali makro oszczędności są liczone w miliony.

Oczywiście w skali makro to są duże pieniądze, ale to nie zmienia faktu że koszt transportu to tylko 1.15% wartości handlowej netto. I tyle wynosi różnica między np. Szczecinem a Gdańskiem lub Płockiem? Bo skoro opłaca się przywieźć do Szczecina za 1.15% - tzn. minimum tyle musimy być różnicy w cenie bazowej między Gdańsk/Płock a dostawcą w Niemczech. Jeśli cena bazowa w Niemczech byłaby 2% niższa jak w rafinerii polskiej to już Płock czy Gdański nie sprzedałyby litra do granicy z Niemcami - gdyż cysternom jadącym z Niemiec nie opłacałoby się zatrzymywać po drodze w Szczecinie. Czyli cały ten binzes między granicą a Gdańskiem i Płockiem hulałby na marginesie 1.15%? Wątpię.

kocur
06-03-2018, 14:55
To takie samo liczenie jak z marżą stacji na litrze.

Co jakiś czas słychać w mediach płacz że marża to kilka groszy i w ogóle stacje paliw to przedsiębiorstwa charytatywne a potem człowiek jedzie i w Krakowie na stacjach tej samej sieci na przestrzeni 3 km różnica w cenie to czasami 30 groszy .

Już nie mówiąc co się dzieje między województwami bo tam różnice są ponad 50 groszy - w tej samej sieci.

kumpel Fordzika
06-03-2018, 15:06
bo tam różnice są ponad 50 groszy - w tej samej sieci.
Nawet lepiej. Pewnej soboty przejechałem kraj z góry na dół. Pod Mławą gdzieś tankowałem po 4,30 a w Bukowinie Tatrzańskiej po 4,99. Na stacjach Orlen :D i wszyscy raczej zarabiali

tunex2000
06-03-2018, 18:55
Nie ma takiej możliwości ,abyś zatankował paliwo w Austrii i to w dodatku premium w tej cenie 1,10 choć napisałeś 4,10 :570:nawet na wiejskiej stacji .Przy autostradach cena dochodziła 1,57-1,62 premium ,normal diesel 1,45 to minimum.na wsiach taniej .ale nie aż tak....

kumpel Fordzika
06-03-2018, 19:04
To jest możliwe, że może coś i z końcówką tych centów się pomyliłem, ale było taniej parę groszy niż w PL na stacji przy granicy. Byłem w szoku ;)

foni
06-03-2018, 19:13
Nie ma takiej możliwości ,abyś zatankował paliwo w Austrii i to w dodatku premium w tej cenie 1,10 choć napisałeś 4,10 :570:nawet na wiejskiej stacji .Przy autostradach cena dochodziła 1,57-1,62 premium ,normal diesel 1,45 to minimum.na wsiach taniej .ale nie aż tak....

Latem kupowałem paliwo w Austrii (przed granicą ze Słowenią) po 1,03 Euro. Fakt, trzeba zjechać z autostrady.

kaan1
06-03-2018, 19:16
Kilka razy jechałem do Włoch i cena paliwa premium przy autostradzie (wyjeździe z Polski) była wyższa jak tego tankowanego w Austrii na peryferyjnej stacji - na której lało się zwykłego diesla (bo innego nie było), a auto i tak na nim lepiej jechało. Mam gdzieś kwitki, więc jeśli komuś zależy to mogę je odszukać i załączyc zdjęcia. Zresztą wszyscy moi znajomi z KRK jadąc na narty we Włoszech, wiedzą że tankuje się w Polsce i Austrii a nigdy w Czechach i Włoszech. Jak siedziałem w Słowenii w okolicy Planicy to tankowałem w Austrii przy okazji wypadku na zakupy lub zwiedzania (oczywiście należy omijać stacje przy autostradzie bo tam jest znacznie drożej).

kumpel Fordzika
06-03-2018, 20:09
Może kwestia pory roku ? Lokalizacji stacji paliw, bardziej turystyczna czy mniej ?

siwy05
06-03-2018, 20:36
Ale tu nic nie trzeba udowadniać, w Austrii dość łatwo można sprawdzić bieżące ceny:
https://pl.tankbillig.in/index.php?long=11.3945&lat=47.2627

pasiek
06-03-2018, 20:43
to fakt kupowałem po 4,10 Euro paliwo premium na stacji BP oddalonej od autostrady w małej wiosce

4.10 € ? No to nieźle, ja dzisiaj tankowałem auto za 1.10€ za litr ;)

kumpel Fordzika
06-03-2018, 21:39
1.10€ za litr dokładnie tak było :)
dzięki za sprostowanie

pasiek
06-03-2018, 21:43
Jak wracałem z Chorwacji to też tankowałem na wiosce w Austrii i jakoś koło 1€ było i zdecydowanie taniej niż w miastach.

tomaszjan31
07-03-2018, 10:31
Robiąc trase do Włoch, to najdroższy ON jest własnie we Włoszech, Austria wychodziła taniej niż Czechy.

jaceks
07-03-2018, 11:55
Panowie, to nie jest licytacja, gdzie i kto kupował tańsze/droższe paliwo

kumpel Fordzika
07-03-2018, 22:17
Albo od Białorusinów po 3,5 zł :)

fordes
08-03-2018, 00:26
Wystarczy aby poczytać chwile co to LC, liczba cetanowa oleju napędowego i jak ogromny wpływ ma na łatwość samozapłonu, jego przebieg i cały proces spalania mieszanki paliwowo powietrznej w aspekcie czasu, bo tu czas gra rolę.
Druga sprawa wystarczy luknąć w kilka kart zaopatrzenia stacji paliwowej w partie ON by sie zdziwić jak ogromy rozrzut jest tego parametru LC. Konfrontując to z wcześniejszym zaciągnięciem się wiedzą miedzy papierosem , a kawa o parametrze LC łatwo dojść do wniosku, że każdy ON nie jest taki sam jak każdy ON i nie spala się tak samo i silnik nie pracuje tak samo.

Świadomość u użytkowników diesli o tym na czym jeżdżą kończy się na 3 parametrach ON :)

- tańsze od benzyny
- mniej się go spala w porównaniu do benzyny
- tłuste, tłuściejsze od benzyny



Tak to wszystko co piszesz to prawda, nie trzeba palić ani pić kawy aby każdy świadomy użytkownik poznał te podstawowe parametry ale przecież nie o tym mowa, chodzi bowiem o dowody w najprostrzej możliwej postaci. Czy auto zasilane olejem premium zrobi większy przebieg, mniej spali, czy ma większą moc , pracuje ciszej, żywotność silnika zauważalnie wzrośnie? itp Tabele paliw i szczegółowe dane węglowodorów to jedno ale jak to się przenosi na realne użytkowanie? Pytanie jest prost - czy te kilka procent więcej za on premium da nam kilka procent więcej ... czegokolwiek? Ja na to dowodów nie znalazłem stąd wątpliwości.

kaan1
08-03-2018, 09:24
Ja myślę, że to nie jest kwestia czy paliwo coś wnosi. Jeśli jest lepsze - ma wyższe parametry - to na pewno ma jakąś wartość dodaną. Kwestia istotna to taka, kupując paliwo premium i płacąc więcej co tak naprawdę się otrzymuje. Bo jeśli LC paliwa premium jest takie samo jak LC zwykłego diesla to zakup taki na pewno nie usatysfakcjonuje kogoś kto liczyłby na lepszą pracę silnika, poprawę parametrów, wiekszą oszczędność. Ale inna osoba, której wisi różnica 0.2 l/100 km czy przyrost mocy lub momentu może być usatysfakcjonowana faktem dodatkowych środków myjących czy też zapobiegających krystalizacji parafiny w niższych temperaturach - bo bardziej ceni niezawodność niż osiągi i niższe spalanie. I tutaj dojdzimy do wniosku, że kupując premium coś masz ekstra ale nie za bardzo wiesz co i czy to na co liczysz wydając dodatkowe pieniądze.

ŁukaszD
08-03-2018, 10:45
Tankujemy Fiestę paliwem premium. Kiedyś kilka razy zatankowaliśmy zwykłe paliwo i okazywało się, że wzrastało zużycie. Od tamtej pory tankujemy tylko premium. Przymierzam się, żeby chociaż dwa razy pod rząd zatankować paliwo standardowe i zobaczyć czy będzie to miało jakiś wpływ na spalanie. Dodam, że w tą zimę na największych mrozach nie było problemów z odpalaniem (-17 minimalnie), niestety nie wiem jakby było na zwykłej ropie.

kaan1
08-03-2018, 13:49
Ja jeździłem poprzednim dieslem na premium przez osiem lat i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem z powodu paliwa. Znajomy tankuje od 3- lat zwykłego diesla i przy ostatnich mrozach pojawił mu się problem zamarzającej wody w filtrze paliwa. Może to różna konstrukcja aut, może przypadek.

weuek
08-03-2018, 13:57
Jasne, że przypadek (albo regularna zimowa jazda z niskim stanem paliwa). Tankuję wyłącznie zwykły ON, od 3,5 roku. Problemów nigdy nie było.

kaan1
08-03-2018, 14:09
Jest to logiczne uzasadnienie - spytam go jak tankuje. Ja zawsze leję do pełna i wyjeżdżam do zapalenia lampki rezerwy.

kumpel Fordzika
08-03-2018, 16:18
Dobra rada od mego kolegi pracującego w StatOil, o zgrozo w tej sieci.
Nigdy nie tankować calutkiego pełnego zbiornika na jednej stacji :) Nie tankuje :), dolewam do pełna 25-max 30 litrów. Zawsze można trafić na "fajną" partie ON gdzieś ochrzczonego i zawsze może być ten nasz pierwszy raz :)

Bump: chodzi bowiem o dowody w najprostrzej możliwej postaci. Czy auto zasilane olejem premium zrobi większy przebieg, mniej spali, czy ma większą moc , pracuje ciszej, żywotność silnika zauważalnie wzrośnie? Bardzo trudno o takie dowody z normalnej naszej co dziennej eksploatacji ponieważ jest za dużo innych zmiennych przy użytkowaniu auta. Dobry test to auto na hamowni i niech kręci sie symulowanym przebiegiem na rolkach do 30 tys km na zwykłym ON , a potem na tym Premium to samo w tych samych warunkach, ale przecież nikt tego nie zrobi.
Czy na słuch ? Przy dieslu to jest stosunkowo prościzna. Podnoszę LC zwykłemu ON w okolice-pod 60 punktów i ten silnik autentycznie inaczej klekota :) Bardziej miarowo, miękko klekota, mniej szczęka jak to ma miejsce na zwykłym ON. Może mój prymitywny starej daty diesel jest bardziej podany na zmianę in plus -poprawę parametrów zapłonu niż nowoczesne diesle. Może następny będzie bardziej nowoczesny od Hondy, więc się sprawdzi.

kocur
08-03-2018, 16:49
Kiedyś Heko wspominał że turbasy 2.5 po chipie lepiej tankować 98 niż 95 bo faktycznie nowe mapy to wykorzystają.

Dla "zwykłego" 2.5 to chyba jeden pies jak sam testowałem. Ale z benzyną może być inaczej - tu nie zamarza nic w nocy :)

jaceks
08-03-2018, 17:00
jeździłem kiedyś MB Sprinterem z lat 2000+, z słąbym silnikiem 2.2, chyba 80-kilka koni,i tam wyraźnie było czuć różnicę w pracy silnika jak i spalaniu. Na zwykłej ropie spalał prawie 10 litrów, na Vervie ok. 9. Po skompensowaniu ceny paliw, i tak było taniej jeździć na Vervie niż zwykłym paliwie.
Różnica w spalaniu -10%, różnica w cenie +5%, korzyść dla usera +5%.

kumpel Fordzika
08-03-2018, 17:54
Ale z benzyną może być inaczej - tu nie zamarza nic w nocy Z benzyną to jest trochę inaczej, bo te paliwo przynajmniej jak pokazują karty zaopatrzenia stacji w partie zrzucane do zbiornika zawsze ma dosłownie takie same parametry. Oleje napędowe mają rozrzut tych parametrów fizykochemicznych spory. Sama LC którą widywałem w kartach zaopatrzenia to od 50 do 56, a to jest znacząca różnica.
Poza tym oktany czy ich mniej czy więcej to co innego robią dobrego. Jeździłem motocyklem na 100 oktanowym paliwie. Sprzęt osiągów jakby lepszych nie miał, może ułuda, że deko lepiej szedł na niskich obrotach, ale co ciekawe silnik pracował płynniej , szybciej wchodził na wysokie, jak i znacznie lepiej z nich schodził. Żadnych strzałów ect. Niestety nie było się gdzie rozbujać do 250 km/h aby sprawdzić na jednej i drugiej benzynie :)
Znajomy pracujący w stacji Shell mówi, że na szkoleniu mówili, że benzyna Racing 100 oktanowa jest bardziej kaloryczna. Tu zakończyłem swoje śledztwo :D

jaceks
09-03-2018, 09:34
zalałem wczoraj pełen bak vervy, wyjeździłem trochę, i dzisiaj rano od startu lepiej się jeździło.
rozpędzając auto samym sprzęgłem, nie wpadał w takie wibracje, ciężej było go zdusić.
Moim zdaniem kultura pracy silnika się poprawia na paliwie premium. Co do spalania, powiem na przykładzie swojego zasięgu. Ponieważ codziennie jeżdżę regularnie tymi samymi trasami, tydzień w tydzień, na vervie przejeżdzam na baku ok. 840 km. Ostatnie dwa baki jeżdziłem na zwykym dieslu z orlenu i udawało mi się przejechać tylko 780-800 km na baku. Mierze zawsze realne kilometry przejechane od tankowania + zasięg na rezerwie, ok 70km.

kumpel Fordzika
09-03-2018, 09:50
Jak teraz zjeździsz na tej Verwie to następne zatankuj na Shell V-Power. Lepsze paliwo od Vervy. Pojeździj na niej ze 3 zbiorniki, na tym V-Power.

ŁukaszD
09-03-2018, 11:03
W silniku benzynowym - Mondeo Mk3 1.8, nie odczułem żadnej różnicy na paliwie V-Power w porównaniu do innego paliwa premium. Teraz nie mam jak zatankować bo brak stacji w moim małym miasteczku :)

kaan1
09-03-2018, 12:04
onieważ codziennie jeżdżę regularnie tymi samymi trasami, tydzień w tydzień, na vervie przejeżdzam na baku ok. 840 km. Ostatnie dwa baki jeżdziłem na zwykym dieslu z orlenu i udawało mi się przejechać tylko 780-800 km na baku. Mierze zawsze realne kilometry przejechane od tankowania + zasięg na rezerwie, ok 70km.

Miałem dokładnie takie same obserwacje w poprzednim TDI PD - takie same liczby. W Mk5 od początku jeżdżę jedynie na premium. Zakładam, że to 5% mniej więcej pokrywa się z różnicami cen paliwa przy dystrybutorze. Z tym że ja tankuję na BP

kumpel Fordzika
09-03-2018, 19:11
Zakładam, że to 5% mniej więcej pokrywa się z różnicami cen paliwa przy dystrybutorze. Trudno to zmierzyć wiarygodnie tak na bank, ale też potwierdzam, że na lepszym paliwie nawet moja tłusta foka obchodzi się z apetytem mniejszym na ON. Widać to pod dystrybutorem, a także na ekranie z komputera pokładowego ze zużycia chwilowego.

tomaszjan31
09-03-2018, 19:55
Bump: Miałem dokładnie takie same obserwacje w poprzednim TDI PD - takie same liczby. W Mk5 od początku jeżdżę jedynie na premium. Zakładam, że to 5% mniej więcej pokrywa się z różnicami cen paliwa przy dystrybutorze. Z tym że ja tankuję na BP

Filtr paliwa po zatankowaniu po korek i przejechaniu 100km. na bp sosnowiec

kaan1
09-03-2018, 21:00
Masakra - ultimate czy zwykły? Ja prawie 90% tankuję na jednej i tej samej stacji od 12 lat - na szczęscie mnie to ominęło.

A tak w temacie porównywania paliw. Czy któryś diesel premium jest lepszy Waszym zdaniem - jakieś odczucia lub doświadczenia?

tomaszjan31
09-03-2018, 21:24
Zawsze tankuje premium. Reklamowałem paliwo z pełną dokumentacją w postaci próbki paliwa, wspomniany zatkany filtr z fakturami za paliwo, naprawę z trasy /ASO/ i wszystkimi dokumentami dotyczącymi wcześniejszego przeglądu w aso z wymienionymi filtrami. W odmowie uzasadniono że ich produkty są na najwyższym poziomie spełniając wysokie normy i na stacji tankowanego paliwa znajduje sie dokumentacja i certyfikaty potwierdzające "doskonałej jakości paliwa" Dodatkowo oznajmiono w piśmie, że o samochód trzeba dbać.
Z tego co pamiętam mój pojazd w tym czasie miał nalotu ok. 30 kilku tyś. i był świeżo po przeglądzie:diabel2:
Od tamtego wydarzenia żaden mój pojazd już nie tankuje na stacji z logo bp

weuek
09-03-2018, 21:28
Od tamtego wydarzenia żaden mój pojazd już nie tankuje na stacji z logo bp
A klapka w fordzie na to, że ford zaleca bp. Oleje forda są tak samo od bp. Wszystko do siebie pasuje jakością. :-)

tomaszjan31
09-03-2018, 21:39
A klapka w fordzie na to, że ford zaleca bp. Oleje forda są tak samo od bp. Wszystko do siebie pasuje jakością. :-)

Podczas wspomnianej naprawy w aso, jak prosiłem o próbkę paliwa i zabezpieczenie uszkodzonego filtra to już na wstępie informowali mnie ze reklamować "se" na bp mogę...

weuek
09-03-2018, 21:46
Swojego na bp nigdy nie zatankowałem. Tak samo nigdy nie kupiłem "oryginalnego" filtra paliwa, chociaż bardzo porządna firma go produkuje (mahle).

maciek81B
09-03-2018, 22:40
Nie ma sensu przepłacać. Nasze auta są zrobione aby spalać standardowe paliwo a nie jakieś mieszanki werwa,power czy inne.tym bardziej że one nie różnią się zbytnio od zwykłego paliwa.jestem kierowca ciężarówki i trochę różnych paliw przepalilem.roznicy nigdy w spalaniu czy mocy nie odczułem.a bp też zamarzło przy - 20.

kumpel Fordzika
09-03-2018, 22:41
Czy któryś diesel premium jest lepszy Waszym zdaniem - jakieś odczucia lub doświadczenia? Na zimę zdecydowanie najlepszy Arktyczny od StatOil. przetestowany przeze mnie na mrozach -36 st C. Na lato ON V-power ze Shell plus z 40-50 ml na zbiornik dodatku cetane boost i silnik nie ten sam.

Bump: jestem kierowca ciężarówki i trochę różnych paliw przepalilem Ciężarówki fajnie jezdżą na opałowym :)

kaan1
10-03-2018, 09:23
Ja mam odczucie że samochód jedzie na dieslu premium tak jak na zwykłym dieslu za granicą. Stąd moja obawa że zwykły diesel jednak może być, nazwijmy to, w marginalnym zakresie parametrów specyfikacji. Co absolutnie nie dyskwalifikuje zwykłego diesla jako paliwa, tyle ze uzasadnia dodatkowy wydatek na paliwo premium jeśli ono trzyma się środka specyfikacji. Tutaj jest artykuł, który tłumaczy że dla silnika optymalna jest LC zbliżona do pewnej wartość średniej (50). Zbyt duża liczba lub zbyt mała nie są korzystne powodując albo zwiększone zużycie paliwa albo twardszą kulturę pracy silnika.

https://www.motofakty.pl/artykul/liczba-cetanowa.html

Tym samym nie należy zakładać że lepszy diesel to taki który ma wysoką kulturę pracy i mało pali - gdyż jest kompromis między tymi dwoma parametrami. Dlatego zwykły diesel może w praktyce i specyfikacji nie różnić się od tego premium. Istotne jest że kupując premium powinno sie otrzymać paliwo o lepiej kontrolowanej charakterystyce w okolicach optymalnej wartości LC. To może tłumaczyć dlaczezgo zachowanie naszych paliw premium nie odbiega od zwykłego diesla na zachodzie - gdzie procesy zapewnienia jakości mogą być juz na wyższym poziomie dla zwykłego diesla. Tym sobie również tłumaczę obserwację, mniejszej oferty paliw diesel premium na zachodzie- klient egzekwuje lepszą kontrolę jakości paliwa (stabilniejsze parametry) już w standardzie.


A olej opałowy ma LC=20. Co ujdzie w odprężonym silniku ciężarówki, ale rozwali wysilonego diesla w osobówce. Tyle że w ciężarówce to nawet nie trzeba płacić za olej opałowy. Lepiej brać za darmo olej ze smażalni frytek. Znałem nawet człowieka, który przez kilka lat skutecznie eksploatował mulutką Charadę na tym wynalazku, ciągnąc za soba nieustanną woń fast food'u. W mojej opini był to najekonomiczniejszy silnik spaliowy świata. Nie dość że paliwo za darmo to jeszcze spalanie nie wychodziło ponad 4 l /100 km.

Woytas
10-03-2018, 09:28
Zawsze tankuje premium. Reklamowałem paliwo z pełną dokumentacją w postaci próbki paliwa, wspomniany zatkany filtr z fakturami za paliwo, naprawę z trasy /ASO/ i wszystkimi dokumentami dotyczącymi wcześniejszego przeglądu w aso z wymienionymi filtrami. W odmowie uzasadniono że ich produkty są na najwyższym poziomie spełniając wysokie normy i na stacji tankowanego paliwa znajduje sie dokumentacja i certyfikaty potwierdzające "doskonałej jakości paliwa" Dodatkowo oznajmiono w piśmie, że o samochód trzeba dbać.
Z tego co pamiętam mój pojazd w tym czasie miał nalotu ok. 30 kilku tyś. i był świeżo po przeglądzie:diabel2:
Od tamtego wydarzenia żaden mój pojazd już nie tankuje na stacji z logo bp

mogę tylko potwierdzić , pisałem już o tym kiedyś znam 2 przypadki z pierwszej ręki a nie opowieści , że po zatankowaniu na BP auto stanęło od paru lat nie tankuje na BP ( też zatkane/zabite filtry )

siwy05
10-03-2018, 09:46
zalałem wczoraj pełen bak vervy, wyjeździłem trochę, i dzisiaj rano od startu lepiej się jeździło.
rozpędzając auto samym sprzęgłem, nie wpadał w takie wibracje, ciężej było go zdusić.
Moim zdaniem kultura pracy silnika się poprawia na paliwie premium. Co do spalania, powiem na przykładzie swojego zasięgu. Ponieważ codziennie jeżdżę regularnie tymi samymi trasami, tydzień w tydzień, na vervie przejeżdzam na baku ok. 840 km. Ostatnie dwa baki jeżdziłem na zwykym dieslu z orlenu i udawało mi się przejechać tylko 780-800 km na baku. Mierze zawsze realne kilometry przejechane od tankowania + zasięg na rezerwie, ok 70km.
A ostatnie dwa baki nie były robione przy mrozach?

Bump: mogę tylko potwierdzić , pisałem już o tym kiedyś znam 2 przypadki z pierwszej ręki a nie opowieści , że po zatankowaniu na BP auto stanęło od paru lat nie tankuje na BP ( też zatkane/zabite filtry )

W Szczecinie znamy przypadek jak po zatankowaniu na Shellu auta stanęły...

jaceks
10-03-2018, 10:58
opróżnienie dwóch baków zajmuje mi ok. 3-4 tygodnie. Mrozy takie do -10 były tylko przez tydzień.

kumpel Fordzika
10-03-2018, 11:30
Moim zdaniem stacje BP to niestety z tych markowych niby pierwszoligowych to największe szmaciarstwo i często najwyższe ceny. Może przyczyną są luzackie za bardzo umowy franczyzowe z właścicielami stacji. Takie mam doświadczenia z BP z przejechanych blisko milion km przez całe swoje życie za kółkiem różnych aut. Swoich i prywatnych. STATOIL i SHELL jak dla mnie trzymają poziom. Choć z tymi pierwszymi stacjami to teraz nie wiadomo po przejęciu CK jak to będzie.
LC dla ON jak jest zbliżona do 60 czyli jeszcze w granicach normy to silniczek autentycznie fajnie pracuje, ale pamiętajmy, że paliwa PREMIUM to nie tylko wyższa LC oczekiwaa. Sporo innych dodatków zazwyczaj coś tam myjących. Dolewam dodatek podnoszący LC i fajniej się jedzie i pod dystrybutorem milej :)
Dla dociekliwych do poczytania w załącznikach i wniosków wyciągnięcia. Sory, że mało czytelne, bo na zapleczu stacji robione foty słabą komórką.

kaan1
11-03-2018, 07:30
Przyglądnij się drugiemu i trzeciemu certyfikatowi (parametr FAME). Trzeci to zwykłe paliwo, a drugi to bio-diesel z dodatkiem estrów.

ŁukaszD
11-03-2018, 09:18
mogę tylko potwierdzić , pisałem już o tym kiedyś znam 2 przypadki z pierwszej ręki a nie opowieści , że po zatankowaniu na BP auto stanęło od paru lat nie tankuje na BP ( też zatkane/zabite filtry )
W tamtym roku kilka osób w mojej okolicy miało podobny problem po zatankowaniu za Statoilu. Może nie zatkane filtry, ale samochodów nie uruchomili.

tomaszjan31
11-03-2018, 21:19
Karty zaopatrzenia z podaną specyfikacją swoje, a w zbiornikach swoje. Tak by to wyglądało z opisywanego mojego przypadku.

pasiek
11-03-2018, 21:28
Coś muszą przykleić przecież ;)

kumpel Fordzika
11-03-2018, 22:27
Karty zaopatrzenia z podaną specyfikacją swoje, a w zbiornikach swoje. Tak by to wyglądało z opisywanego mojego przypadku. Z tego powodu, albo z możliwości tego powodu zaistnienia warto jak mi kolega radził nie tankować pełnego zbiornika w jednej stacji paliwowej, a powiedzmy dolewać po 30 litrów. Wiadomo upierdliwe i uciążliwe i trochę z pogranicza teorii spisowych, ale jak mówi tak kolega-kierownik renomowanej stacji w dużym mieści to coś w tym jednak może być.

Bump: W tamtym roku kilka osób w mojej okolicy miało podobny problem po zatankowaniu za Statoilu. Może nie zatkane filtry, ale samochodów nie uruchomili. Sąsiad też po zatankowaniu w StatOilu nie odpalił już pod domem. Filtr paliwa wymieniał 80 tys wstecz :)

Lewsey89
12-03-2018, 06:12
Jeśli chodzi o jakość paliwa to , jak jadę do PL to dojeżdżam praktycznie na jednym baku do Opola , jak wracam to muszę w de tankowac tak 250km przed domem bo już rezerwa się włącza, uprzedzam że droga zawsze ta sama

Oprócz jakości Paliwa zwróciłbym uwagę jeszcze na fakt, iż w naszej szerokości geograficznej wiatry wieją z kierunku zachodniego. Więc jadąc na zachód masz zawsze pod wiatr. (mówimy o wiatrach stałych) Ostatnia moja trasa Katowice-Rzeszów 8,34/L 100km, Rzeszów-Katowice 7L/100km. Ruch na autostradzie podobny, taka sama prędkość,paliwo CK Diesel arktyczny.

Bump: Kierując się Twoja logiką w km to na południu Polski paliwo byłoby z Czech lub Słowacji (względnie z Austrii - gdzie bywa tańsze jak w Polsce) gdyż z A jest to Krakowa bliżej niż jakiejkolwiek rafinerii (Orlen czy RG). Czy może stacje Orlen i RG na południu kupuja paliwo w Czechowicach Dziedzicach, a może Jaśle?

Wszystko rozbija się o kwestie logistyczne. Koncerny mają swoje bazy paliw, w których magazynowane jest paliwo a transport odbywa się koleją. Poniżej link do wszystkich baz paliwowych Orlen.

http://www.orlenpaliwa.com.pl/PL/Kontakt/Strony/Baza-paliw.aspx

latar
12-03-2018, 06:35
Dochodzi jeszcze jedna rzecz. Wysokość n.p.m. Zależy od kierunku, w którym jedzie się na te niemce.
Monachium 519 m n.p.m.
Opole 176 m n.p.m.

A tak po prawdzie to dajdzie spokój z tą legendą większego zasięgu na paliwie niemieckim. W zeszłym roku była jakaś chyba zgrana akcja obalania tego mitu. Zarówno AŚ robił kilka prób, jak i Miłośnicy 4K. W redakcjach nie było żadnych różnic.

W 2017 jechałem na zachód z jeleniogórskiego 34x. Przepaliłem ponad 4500l paliwa. Nie widzę absolutnie żadnej korelacji w wysokości spalania na trasię w tamtą czy w tą stronę. Kierunek mam badziej północ-południe więc wpływ przeciągu na nizimie polskiej zminimalizowany.

kaan1
12-03-2018, 07:52
Wszystko rozbija się o kwestie logistyczne. Koncerny mają swoje bazy paliw, w których magazynowane jest paliwo a transport odbywa się koleją. Poniżej link do wszystkich baz paliwowych Orlen.

http://www.orlenpaliwa.com.pl/PL/Kontakt/Strony/Baza-paliw.aspx

A pod Szczecinem nie mają i dlatego przywożą z Niemiec ?

Bump: Nie widzę absolutnie żadnej korelacji w wysokości spalania na trasię w tamtą czy w tą stronę.

Korelacja z wiatrem i wysokością musi być inaczej - inaczej nie ma sensu fizycznego

Lewsey89
12-03-2018, 08:28
[QUOTE=kaan1;2947706]A pod Szczecinem nie mają i dlatego przywożą z Niemiec ?

Na to pytanie już nie znam odpowiedzi.

Ja też nie robię zakupów w sklepie obok domu tylko jadę 2 km dalej do innego ponieważ nie lubię panującego tam chaosu. Ceny niby podobne i zamiast iść 100 m pieszo jadę 2 km samochodem. Bez sensu.:wink:

kaan1
12-03-2018, 11:59
Pytanie moje było trochę retoryczne, w kontekście wypowiedzi jednego z kolegów, że paliwo wozi się z Niemiec do Szczecina ze względu na koszty logistyczne. Jak sam zauważyłeś są bazy paliwowe - więc to nie jest kwestia kilkuset km między Szczecinem i rafinerią w Polsce uzasadniająca przywóz paliwa z Niemiec. W tym przypadku koszt transportu to ułamki procenta wartości towaru. Dużo więcej wahają się kursy walut, co moim zdaniem może mieć większe znaczenie dot. decyzji o miejscu zakupu.

kumpel Fordzika
12-03-2018, 12:55
A tak po prawdzie to dajdzie spokój z tą legendą większego zasięgu na paliwie niemieckim. W zeszłym roku była jakaś chyba zgrana akcja obalania tego mitu. Zarówno AŚ robił kilka prób, jak i Miłośnicy 4K. W redakcjach nie było żadnych różnic. Nie wiem jak w Niemczech, ale w Austrii, we WŁoszech tankowałem na BP. Ten ON jest lepszy i co by nie mówiąc Focus jechał żwawiej. To nie było to samo co u nas :(
ps.
Na zużycie paliwa, proces spalania ma spory wpływ wilgotność powietrza. Nie zauważyliście nigdy bardzo wczesnym rankiem jak duża wilgotność, że samochodzik jakby żwawszy ? Przy silnikach niedużej mocy to się zauważa.

kaan1
12-03-2018, 15:28
Dwie rzeczy: wilgotność i niższa temperatury (wyższa gęstość powietrza)

kumpel Fordzika
14-03-2018, 09:18
Przyglądnij się drugiemu i trzeciemu certyfikatowi (parametr FAME). Trzeci to zwykłe paliwo, a drugi to bio-diesel z dodatkiem estrów. Przyglądam się nawet za bardzo :) Tych certyfikatów mam stertę z trzech stacji markowych :P
Zastanawia mnie głębiej ilościowa zawartość siarki w paliwie. Trend jest aby jej było coraz mniej, a przecież do smarowania potrzebna. Nawet z tych trzech kart zaopatrzenia widać, że rozrzut spory.
Może by zamiast oleju 2T wzbogacać w prostej linii ON siarką lub jakimś jej związkiem ?
Dolewanie oleju motocyklowego 2T lipna sprawa moim zdaniem, bo do końca nie wiadomo co z jego spalania zostaje jako mieszaniny z ON, bo w silniku 2T taki Mixol, czy nawet Orlen Platinum 2T zostawia syf okrutny to wiem od kolegów motocyklistów ujeżdżających maszyny motocyklowe z silnikami 2taktowymi. Lepszy ten półsyntetyk od LM 1052 oznaczony handlowo, bo mnie syfi silniki, ale też syfi.
ps.
Jest na sali chemik ? Jak podnieść zawartość siarki ? Zapałek nawrzucać do zbiornika paliwa :D

kaan1
14-03-2018, 11:22
Przede wszystkim siarka w paliwie niszczy DPF i katalizatory. Podnoszenie zawartości siarki nie za bardzo ma moim zdaniem sens. Nie jest dla mnie równiez jasne co masz na myśli pisząc o smarowaniu i roli siarki - może gdybyś to wyjaśnił, to wtedy będzie mozna pójścc krok dalej tj. określić formę w jakiej ta siarka powinna występować (certyfikat podaje wartość całkowitą pierwiastka, ale z reguły występował on będzie w postaci związków organicznych siarki - tiole, merkaptany, estry, sulfoniany niz jako siarka wolna). Jeśli idzie zaś o własności smarne to są inne sposoby: dodatki węglowodory olefinowych lub aromatycznych - skąd w ogóle uważasz że jest problem? Dla mnie im mniej siarki tym lepiej

jarhel74
14-03-2018, 20:18
A tak po prawdzie to dajdzie spokój z tą legendą większego zasięgu na paliwie niemieckim.
Może nie powinienem się wypowiadać, bo jeżdżę na lpg. Ale w przypadku gazu różnica między polskim a niemieckim jest znaczna. Przy prędkościach autostradowych po zatankowaniu naszego lpg auto nie zrobi nawet 400km. Na niemieckim przejeżdża 430-440km. Czyli o ok 10% większy zasięg.
Sprawdzone wiele razy.
Ale wiadomo,że u nas nie ma żadnej kontroli jakości lpg.

pasiek
14-03-2018, 20:43
Jest różnica i nie ma z tym siła wiatru do rzeczy. Wiem ile przejadę w de jak tankuje ( zawsze kasuje licznik) i jak jestem w PL. Zawsze w de przejdę koło 10% wiecej niż w PL , sprawdzone wielokrotnie, nawet żona to zauważyła ;)
Ps. Chodzi o diesla

kumpel Fordzika
14-03-2018, 21:43
skąd w ogóle uważasz że jest problem? Dla mnie im mniej siarki tym lepiej Wystraszyli mnie, że siarki za mało i smarowanie słabe osprzętu w dieslach to dolewam olej 2T a ten 2T to prawie zło :) Jak to z Fordem, wszystko się zdarzyć może, więc może można zdążyć coś zrobić aby się nie zdarzyło :)

kocur
14-03-2018, 23:32
Jest różnica i nie ma z tym siła wiatru do rzeczy. Wiem ile przejadę w de jak tankuje ( zawsze kasuje licznik) i jak jestem w PL. Zawsze w de przejdę koło 10% wiecej niż w PL , sprawdzone wielokrotnie, nawet żona to zauważyła ;)
Ps. Chodzi o diesla

80% wiatrów w Polsce jest zachodnich :)

Jechałem w ten sam dzień 300 km na A4 w obie strony - mocny wiatr, spalanie 1.5 litra większe jadąc na wschód , ruch identyczny, tempomat na 135 kmh

pasiek
15-03-2018, 08:27
Ja jeżdżę do Polski tylko w lipcu albo sierpniu , nie wieje przeważnie. Wbrew pozorom nie zawsze wieje z zachodu na wschód. Kupę lat tak jeżdżę.

Lewsey89
15-03-2018, 09:02
Tutaj chodzi raczej o ruchy mas powietrza, które wieją stale. Nie są odczuwalne dla zwykłego człowieka, który idzie spacerem a mają ogromy wpływ na opór stawiany pojazdowi, który jedzie z prędkością 100km/h, 140km/h lub 200km/h.

fordes
15-03-2018, 09:25
Najlepiej sprawę wiatru ( mas powietrza) widać na lotniskach po kierunku startu i lądowania - sprawdza się w 100% , tak jak koledzy mówią - wiatry w PL są głównie z zachodu a fizyki nie da się oszukać i ma to (niemały ) wpływ na spalanie. Aby się upewnić co do jakości paliwa trzeba by jeździć powtarzalną trasą z różnym paliwem co teoretycznie jest do zrobienia ale czy ktoś takie próby robił ? ( pomijam testy z gazet itp ).

Lewsey89
15-03-2018, 10:02
Totalny offtopic na temat paliwa, ale przynajmniej zamknie sprawę wpływu wiatru na spalanie.:
https://www.fly4free.pl/niesamowite-przewoznik-wydluzyl-trase-o-1400-kilometrow-dzieki-czemu-skrocil-czas-przelotu-o-2-godziny/

kumpel Fordzika
15-03-2018, 10:21
Do tego dołóżmy ciśnienie powietrza w oponach samochodu :)
Podsumowując warto paliwa premium, oby nie z Orlenu i BP. Moim zdaniem.

kocur
15-03-2018, 10:55
trzeba dodać: "mając dizla" ;)

kumpel Fordzika
15-03-2018, 12:00
trzeba dodać: "mając dizla" ;)
Kolega pracujący na markowej stacji mówi:
"benzynę można olać, bo zawsze pojedzie, ale oleju nie olewać" :)

kaan1
15-03-2018, 12:07
Jak nie BP i Orlen (Lotos) to co? Nie uśmiecha mi się tankowanie diesla na jakiś marginalnych, prywatnych stacjach (czy w ogóle mają paliwa premium)- we wszystkich raportach jakości wypadają najgorzej. Circle K i Shell to margines mniej niż 10% rynku. Chyba Panowie demonizujecie ...

Lewsey89
15-03-2018, 12:29
Moim zdaniem najlepiej jest wybrać sobie jeden koncern i się go trzymać. Kseruje wszystkie faktury i wpinam w segregator z kosztami pojazdów. W razie awarii i zwalania winy na jakość Paliwa,mam materiał dowodowy do pozwu cywilnego. Robię tak z każdym samochodem, dodatkowo posiadam aplikację fuelio, do której wprowadzam każde tankowanie wraz z przebiegiem. Na chwilę obecną nie używałem jeszcze magicznego segregatora, gdyż nie było takiej potrzeby. Kiedyś tankowałem na BP, później na Tesco( mieli przez pół roku paliwo bez biododatków) i na paliwie z Tesco najlepiej pracowały silniki oraz miały najniższe spalanie.Na tesco był to standardowy ON, tańszy o 10gr na litrze niż standardowe paliwo na sąsiednich stacjach. Aktualnie leję premium na CK ponieważ zimą również mają ON arktyczny bez BIO. Filtr paliwa, oleju i kabiny zmieniam co 15 tys km wraz z wymianą oleju.

Ciekawostka:
W moim mieście są 3 stacje jedna po drugiej(BP, Orlen, Tesco) i codziennie była dostawa z tej samej cysterny.:lol: Gdy Tesco przeszło na paliwo 0% BIO to przez dwa dni nie można było tankować ON. Cały syf ze standardowego paliwa, który poodkładał się w instalacji, rozpuścił się i pozapychało im filtry w dystrybutorach.

kaan1
15-03-2018, 13:30
Moim zdaniem najlepiej jest wybrać sobie jeden koncern i się go trzymać. Kseruje wszystkie faktury i wpinam w segregator z kosztami pojazdów.

Wyszedłem z tego samego założenia. Wybrałem jedną sieć i co więcej 90% tankuję na tej samej stacji. Stacje okazyjne omijam z daleka. Pojedyncze tankowania na innej stacji podczas podróży wakacyjnych nie są problemem - jak coś się stanie to kwestia winy staje się jednoznaczna. A jak to słusznie zauważono powyżej, z reguły i tak idzie to wszystko z jednej cysterny - dodatki premium mogą być dodane bezpośrednio na stacji - to są proporcie 1 ltr na 1000 ltr paliwa. Stacje niezależne też zczynają się w to powoli bawić.

Inną kwestią jest że gdybym był wlaścicielem firmy i leasingował flotę aut to extra kasę wolałbym wydać na dodatki motywujące kierowców do oszczędnej jazdy niż liczył na paliwa premium.

kumpel Fordzika
15-03-2018, 16:09
Circle K i Shell to margines mniej niż 10% rynku. Chyba Panowie demonizujecie ... Ja tylko na tych tankuję z powodów finansowych, że tak powiem. Mnie akurat najtaniej wychodzi, a poza tym darzę zaufaniem. Zawsze mimo zaufania dotankowuje max 30 litrów :)

Bump: Jak nie BP i Orlen (Lotos) Alternatywnie tylko LOTOS i to tylko najnowsze stacje na terenie miast.

Bump: i na paliwie z Tesco najlepiej pracowały silniki oraz miały najniższe spalanie. Też mam dobre doświadczenie z paliwami ze stacji AUCHAN. tyle, że benzyniarki tam tankuje swoje i nigdy skuchy nie było. ON jakoś się boję, zwłaszcza do Forda ;)

snecma
16-03-2018, 10:55
Totalny offtopic na temat paliwa, ale przynajmniej zamknie sprawę wpływu wiatru na spalanie.:
https://www.fly4free.pl/niesamowite-przewoznik-wydluzyl-trase-o-1400-kilometrow-dzieki-czemu-skrocil-czas-przelotu-o-2-godziny/

Guzik a nie zamknie. Na wysokości 10km wieje z prędkością 140km/h, za ziemi średnio może masz 1/10 z tego. Do tego samolot ma w trakcie lotu wyłącznie opory aerodynamiczne, samochód ma opory zarówno aerodynamiczne, jak i opory tarcia opon o nawierzchnię. Ponadto, samolot porusza się z prędkością okołodźwiękową, gdzie małe przyrosty prędkości powodują duże przyrosty oporu.

siwy05
16-03-2018, 13:44
Guzik a nie zamknie. Na wysokości 10km wieje z prędkością 140km/h, za ziemi średnio może masz 1/10 z tego. Do tego samolot ma w trakcie lotu wyłącznie opory aerodynamiczne, samochód ma opory zarówno aerodynamiczne, jak i opory tarcia opon o nawierzchnię. Ponadto, samolot porusza się z prędkością okołodźwiękową, gdzie małe przyrosty prędkości powodują duże przyrosty oporu.

Moje auto przy 100km/h pali 5,5l, przy 120 6,5l.
Wystarczy, ze przejedziesz tą samą, płaską trasę z tym samym wiatrem na poziomie 10km/h w dwie strony i spalanie różni się o litr....

kumpel Fordzika
16-03-2018, 15:35
Robiłem trasę 200 km + powrót 200 km w tym samym dniu z wiatrem i można powiedzieć pod wiatr. Średnia prędkość podróżna z 200 km w obie strony wyszła 80 km/h.
Z wiatrem zużycie 5,3 pod wiatr 5,7 l/100 km.
Tylko kierowca w aucie, a wiatr trochę tak ukosem szedł, ale dość silny .

kumpel Fordzika
31-03-2018, 18:46
Panowie, podpowiedzcie, bo mam możliwość kupować ON bez dodatków BIO. Jest sens na dłuższą metę tylko i wyłącznie na tym jeździć ? Swoje dodatki uszlachetniające dodam jak najbardziej. Czytam w necie sporo sprzecznych opinii, np, że dodatki olejów BIO poprawiają smarność ON. Gdzie indziej mówią, że straszny syf po spalaniu bio zostaje.

kaan1
31-03-2018, 19:15
Ja kupowałbym bez BIO. Estry są bardziej agresywne. W kontakcie z nimi szybciej starzeją się materiały (zwłaszcza jak pojawi się wilgoć). Skoro używasz dodatków to już z tą smarnością bym nie przesadzał. Zwłaszcza, że nic konkretnego, potwierdzonego o zaletach BIO nie słyszałem

kosa78
31-03-2018, 20:07
A pierwszy to Lotos dynamic czyli ON tkz arktyczny. Powiem wam tak bo siedzę w tej branży od prawie 20 lat [emoji6] ON z bioestrami ma lepszą liczbę i indeks cetanowy to coś jakby więcej oktanów w PB, minusem tego paliwa jest syf z tych biododatkow i tu jeszcze zależy skąd jest to paliwo Lotos ma dużo lepszego diesla niż Orlen. Zwykły ON bez bio fakt jest czystszy ale z cetanami jest lipa jest ich mniej i da się to odczuć. Do niedawna sprzedawaliśmy tylko ON bez bio z Lotosu ale niestety zmieniły się przepisy i na rafinerie zostały narzucone limity produkcji i sprzedaży paliw bez bio. Starczy ich na paliwa premium typu Dynamiki,verwy itp. Ciekawostka pracuję w dużej spółce transportowej mamy 4 stacje paliw, paliwo kupujemy od Lotosu i ta sama autocysterna przywozi to samo paliwo do nas i czasami na sąsiedni Lotos jak ich beczka z ładnym dużym napisem Lotos nie wyrabia lub się zepsuje [emoji6]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

kumpel Fordzika
31-03-2018, 20:41
Liczbę cetanową łatwo się podnosi za 5-6 zł na zbiornik paliwa o 5-7 punktów można :)
Smarność ON tego czystego bez dodatków bio też łatwo olejem 2T dolanym 200-300 ml na zbiornik paliwa.
Czy czuć pod pedałem, że liczba cetanowa oleju napędowego, który mamy w zbiornik jest 51 czy 55 punktów to czuć na pracy i osiągach.

mihau134
15-04-2018, 20:22
Czesc i czolem . Mam cos na temat paliwa premium , oto link : http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/VervaOnPaliwoPremium.aspx . Orlen pojade ze paliwa verwa posiadaja wieksza licbe cetanowa w przypaku diesla 55 a nie 51 . Powiedzcie czy inni producenci tez sie tym chwala ? np stronie BP nie widzialem takich informacji na temat paliwa ultimate .

kumpel Fordzika
15-04-2018, 21:14
Powiedzcie czy inni producenci tez się tym chwalą ? Precyzyjnie w temacie liczby cetanowej to się nie chwalą, ale ostatnio jak przeglądałem 3-4 karty zaopatrzenia w stacji CK to liczba centanowa była wysoka 54-55 jedna 53. Nie mam wglądu w karty zaopatrzenia na stacji LOTOS , ale wydaje się, że tam ON premium ichni DYNAMIT :) będzie lepszy od tej Verwy. Mój klekotnik fajnie jechał na tym dynamicie.

bzikoll
16-04-2018, 09:29
WiTam,
a mój klekot spala tego paliwa premium ok 1 litr mniej niż zwykłego ON, więc nawet jeśli nie czuję różnicy w jeździe to jednak da się odrobinę w kieszeni odczuć :)

kumpel Fordzika
16-04-2018, 16:03
Z tym jednym litrem różnicy to bym nie przesadzał :)
Zatankowałem swoją tłustą fokę na CK kupując ich te premium Mills Plus + . Niestety jakoś gorzej idzie autko niż na V-power ON od Shella, a na tym jeździłem. Czyli powrót do sprawdzonego ON.

71rogi
12-03-2020, 21:16
Staram się skorelować to o czym piszescie względem tego co mi się stało parę dni temu.
Od roku posiadam Focusa MK3 z silnikiem TDCI 2.0 150PS - leje od roku Shell Vpower Diesel - nie zauważyłem żadnych probolemów. Któregoś razu zauważyłem lekki wyciek oleju spod pompy wtystkowej więc zawiozłem do serwisu, aby usunąć ten wyciek. Pompa została zregenrowana przez serwis bosh i włożona do auta. Po około 8 miesiącach pompa po prostu WULGARYZM i w trasie zaczęła mi sikać olejem napędowym wszędzie.
Co ciekawe tankowanie, które wyknałem wcześniej na trasie około ~200km wcześniej było na stacji LOTOS gdzie zatankowałem Lotos Dynamic Diesel. Czy to może być przyczyną?

W serwisie mnie poinformowano że uszczelniacze się WULGARYZM - podejrzewam, że od wysokiej temperatury - albo spartolonej roboty ;). Zastanawiam się na ile bezpieczne jest tankowanie paliwa premium. Po podłaczeniu komputera kiedyś widziałem duże korekty na wtryskach (np. -12). Podejrzewałem, że paliwo z shella mogło być lepsze przez co komputer musi robic wysokie korekty.

W najbliższych tygodniach sprawdzę korekty na słabszym paliwie żeby porównać. Napiszcie czy chcecie moje porównanie obecnego paliwa z baku Lotos Dynamic Diesel i normalnym z Shella z mojej okolicy (Wrocław, Wiśniowa)
Może w przypadku TDCI 2.0 należy lać słabsze paliwo? Jestem ciekawy co myślicie o tym, a może ktoś już zrobił taki test.

P405
12-03-2020, 21:31
Lotos Dynamic to dobre paliwo. Problem jak z każdym premium jest taki, że jest bardziej suche. Teoretycznie lepiej czyści, z drugiej nie smaruje dobrze układu.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

kumpel Fordzika
12-03-2020, 22:25
Lotos Dynamic to dobre paliwo.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Moim zdaniem obecnie najlepsze na rynku do Diesla z tych premium paliw. Rok jeździłem na V-Power teraz rok na Dynamicu, ładniej sie zbiera w trasie, minimalnie mniej pali i lepszy rozruch. Wszystko oczywiście różnice miciupeńkie , ale jednak są.

Bump: Zastanawiam się na ile bezpieczne jest tankowanie paliwa premium... Bardziej bezpieczne niż zwykłych paliw bo oleje ON Premium mają wyższa liczbę cetanowa, a czym wyższa tym lepsze spalanie mieszanki paliwowo powietrznej powstałeś po wtryśnięciu do komory spalania, łagodniejsze spalanie i bardziej kontrolowane.
Widzę w tej sytuacji fuszerke serwisu od pompy

P405
13-03-2020, 08:53
Z tą liczbą cetanową to lepiej wygląda raczej na papierze. Lotos Dynamic nie ma wszystkich bio śmieci, ma dodatki czyszczące. Jako jedyny premium przy temperaturze poniżej -20 st. nie robi się mętny i nie wytrąca się parafina.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

luckyboy
13-03-2020, 10:59
Ja zamiast paliwa premium stosuje dodatek do paliwa Archoil. Wychodzi to taniej i lepiej niż "lepszy" diesel. Tankowałem Verve i nie odczuwałem różnicy. Z dodatkiem Archoil pracuje o wiele lepiej.

P405
13-03-2020, 11:40
Dokładnie tak, zwykły ON + Archiol lub olej 2T i jest dobrze. Lotos Dynamic przy dużych mrozach.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

main34
13-03-2020, 12:00
Osobiście różnice normalnego BR/Shell/Circle vs vpower od kiedy go pierwszy raz kupiłem czuć od razu, troche jakby lepiej smarował

Marek
13-03-2020, 17:44
Osobiście różnice normalnego BR/Shell/Circle vs vpower od kiedy go pierwszy raz kupiłem czuć od razu
Niesamowite. Czuć od razu, a w przewodach i filtrze zwykle paliwo....No ale jak czuć to super :)

Tankuje na BP zwykle i Premium i nie czuje różnicy.

tomiik
13-03-2020, 17:47
roznica w cenie jest
:D

luckyboy
14-03-2020, 07:05
Dokładnie tak, zwykły ON + Archiol lub olej 2T i jest dobrze. Lotos Dynamic przy dużych mrozach.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu TapatalkaOstatnio zatankowałem ON arktyczny bez biokomponentów to spalił mi 0.5l więcej niż zwykle - jednak dużo dodatków do niego dają.

Po sezonie zimowym znowu przejdę na diesla bez biokomponentów.

71rogi
14-03-2020, 17:38
Panowie, a czy ktoś faktycznie to zmieżył że jest lepiej?
Ja rozumiem że każdy ma swoje zdanie, ale każy ma inne auto z innym silnikiem.
Często jest tak że ECU potrafi wykorzystać lepsze paliwo a czasami nie przez co lejesz premium a tak naprawdę silnik dostaje spalanie stukowe. Nie jestem ekspertem dlatego pytam.

Dokładnie tak, zwykły ON + Archiol lub olej 2T i jest dobrze. Lotos Dynamic przy dużych mrozach.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

Lejesz 2T do Diesla z DPF? Robiłem to w starym Golfie 5 bez DPF - który miał pewne problemy paliwowe i szczerze to nie widać żadnej różnicy. Sprawdzałem rozkręcając dolot (sprawdzałem stan sadzy), odme, odpalanie na zimnym i dymienie - wszystko było tak samo po stosowaniu przez około rok. Napisz mi proszę w czym ma pomóć ten olej i dzie widzisz różnicę. Wiem zwiększasz cetanowość oleju - ale tego nie potrafie zmierzyć.

P405
14-03-2020, 19:01
Tak leję już parę ładnych lat. I nie tylko ja, ale i znajomi. BMW, Jaguar, VW, Opel, PSA i wszystkie silniki mają się bardzo dobrze. Padły Honda i Captiwa, które nie miały lane. W jednym i drugim lały wtryski. W Captiwie wypaliło dziurę w tłoku. Oczywiście nie wszystko nadaje się do lania. Miałem w większej ilości Monzol dla siebie i znajomych. Spokojnie lałem Ravenol 2T Scuter, Elf 2T Scuter. Można LM 1052 ale jest drogi. Można oczywiście Archiol, ale jego jeszcze nie używałem. Jak wyczerpie zapas tego co mam to pewnie spróbuję.
Generalnie na początku też się zastanawiałem że względu na DPF, ale teraz po latach moje DPF i FAP mają się dobrze tak samo jak EGR. Generalnie ON z olejem 2T spala się lepiej to i większy porządek w silniku.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

kumpel Fordzika
14-03-2020, 20:28
Ostatnio zatankowałem ON arktyczny bez biokomponentów to spalił mi 0.5l więcej niż zwykle. Bo arktyczny ma niższą liczbę cetanową od zwykłego. Taka specyfika chemiczna tego ON aby nie żelował przy niskich temperaturach.

Bump: Generalnie ON z olejem 2T spala się lepiej to i większy porządek w silniku.
ON z dolanym olejem 2T spala się gorzej, bo obniża liczbę centanową oleju napędowego i to dość konkretnie :( ale oleje 2T mają cholernie dużo czynników myjących, czyszczących, czyli jest porzyteczny. Jeździłem na motocyklach 2T temat mi znany od podszewki niemal.

P405
15-03-2020, 08:51
Przy proporcji 1:200 jest to bardzo minimalne. Do motorów daje się chyba 1:50 więc wtedy jest to odczuwalne.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

tracer.on
15-03-2020, 09:16
Panowie z tymi paliwami premium to jest placebo, normalnie jest to nieodczuwalne,niezauważalne itd.

maro18
15-03-2020, 09:19
Do mojego paska (2.0D CR 140KM) od 4 lat dolewam olej 2T i silnik chodzi jak benzyna :) prawie.

Natomiast do Kugi dolewałem pół roku i nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika czy spalaniu.

kumpel Fordzika
15-03-2020, 14:00
Panowie z tymi paliwami premium to jest placebo, normalnie jest to nieodczuwalne,niezauważalne itd. 200-250 ml oleju 2T dodanego do 50 L paliwa ON zbija liczbę cetanową o cyrka 3 punkty i nie ma takiej fizycznej opcji aby ta mieszanka spalała się lepiej, silnik pracował lepiej czy mniej palił paliwa. Lepiej ciszej będzie pracował układ wtryskowy silnika i to na niektórych dieslach trzeba być głuchym aby tego nie usłyszeć. Obniżoną LC o te 3 punkty ratuje się dodanie do ON 50-60 ml cetane bostera, wychodzi jakoś pod 8-10 zł na duży bak paliwa. Takie działanie ma sens, bo przywracamy liczbę LC do pierwotnych wartości zakupionego paliwa, a ja to robię ją jeszcze wyżej w granicach 56-58 punktów i moja Fordziawka 1,8 TDCi zmienia oblicze swoje :) żadnego szarpania na za niskim biegu, rozruch od strzała, a elastyczność przy przyspieszaniu niesamowita. Przypuszczam, że te najnowocześniejsze, dzisiejsze turbodiesle sterowane bardzo zaawansowanymi komputerami i czujnikami już tak dobrych rezultatów po dodatkach mieć nie będą, ale kiedyś sprawdzę empirycznie :)

71rogi
15-03-2020, 14:56
Nie czepiając się mam takie "zdrowe" zdanie: https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM

stąd trochę dziwie się dolewaniu 2T - dodatkowo jak policzysz ile wlewasz 2T na litr paliwa to podnosisz jego koszt co też powoduje niepotrzebne dopłaty na przejechanych kilometrów.

Zastanawia mnie tylko paliwo premium bo odnoszę wrażenie, że jazda tylko na prmeium chyba nie jest potrzebna, ale co drugie lub trzecie tankowanie - profilaktycznie jak wspomniano wcześniej jako "placebo"

Jak macie lepsze video to podeślijcie chętnie też rzucę okiem.

luckyboy
15-03-2020, 16:56
W Niemczech mają jeden diesel i jeżdżą.

kumpel Fordzika
15-03-2020, 22:00
stąd trochę dziwie się dolewaniu 2T - dodatkowo jak policzysz ile wlewasz 2T na litr paliwa to podnosisz jego koszt co też powoduje niepotrzebne dopłaty na przejechanych kilometrów... i dlatego warto jeździć na paliwach premium, bo jednak mała różnica in plus jest. Same dolanie oleju 2T do ON psuje jego właściwości fizykochemiczne, a przede wszystkim obniża liczbę cetanową paliwa. Na plus, że ten olej 2T myje, czyści, pucuje wtryski, pompę i co tam jeszcze i minimalnie bo o jakieś 20% poprawia właściwości smarne ON. Niestety pogarszaj się właściwości samozapłonu. Generalnie temat rzeka i warto z niej wyjść i tankować PREMIUM Diesel.

P405
15-03-2020, 22:20
2T w proporcji 1:200 nic nie psuje. Testowane już od lat. Niemcy od 2005 r. leją 2T. Wystarczy poczytać na niemieckim forum, albo forum toyoty i Peugota. Osobiście leję parę lat i silniki mają się b.dobrze.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

kumpel Fordzika
15-03-2020, 22:32
Psuje, psuje, bo dodany 2T obniża liczbę cetanową paliwa, coś jak liczba oktanowa benzyny w uproszczeniu wielkim, pogarsza warunki samozapłonu, ale ECU silnika dokonuje korekt i meczy silnik na gorszym zapłonowo paliwie. Podnieść trzeba LC następnym dodatkowy dodatkiem o nazwie Cetane Boost czy jakoś tak 40 zł za 400 ml dodatku, 50-60 ml na zbiornik.

Piotrek Wielos
16-03-2020, 04:15
Tak to czytam i wychodzi na to że trzeba łac dodatek do dodatku bo w przeciwnym wypadku wszystko padnie, trochę chyba was fantazja już poniosła, policzcie ceny tych dodatków lanych na zbiornik, ja osobiście wziąłem na próbę dodatek ale nie widzę różnicy, co do paliwa premin a zwykłego też nie widzę różnicy a spalanie to by trzeba było mierzyć w idealnie takich samych warunkach, ruch miejski czy poza miejski nigdy nie jest taki sam nie wspominając o temperaturach, sama mam różnice w granicach.0.5-1l średniego spalania na zbiorniku a niby podobne trasy i ta sama stacja jak co tydzień

Bump:

hindus
16-03-2020, 07:36
Widzisz, a ja jak mam więcej niż 0.1 litra / 100 km różnicy to się zastanawiam dlaczego :)

luckyboy
16-03-2020, 10:17
Tak to czytam i wychodzi na to że trzeba łac dodatek do dodatku bo w przeciwnym wypadku wszystko padnie, trochę chyba was fantazja już poniosła, policzcie ceny tych dodatków lanych na zbiornik, ja osobiście wziąłem na próbę dodatek ale nie widzę różnicy, co do paliwa premin a zwykłego też nie widzę różnicy a spalanie to by trzeba było mierzyć w idealnie takich samych warunkach, ruch miejski czy poza miejski nigdy nie jest taki sam nie wspominając o temperaturach, sama mam różnice w granicach.0.5-1l średniego spalania na zbiorniku a niby podobne trasy i ta sama stacja jak co tydzień

Bump:500ml Archoil kosztuje 80zl czyli dodając 50ml na 50l kosztuje mnie to dodatkowo 8zl czyli 16gr/l

Diesel premium to średnio 25gr więcej na litrze. Wybór jest oczywisty.

Piotrek Wielos
16-03-2020, 11:34
Widzisz, a ja jak mam więcej niż 0.1 litra / 100 km różnicy to się zastanawiam dlaczego :)

Takie różnice na trasie jazda pod wiatr potrafi zrobić a nawet większe

Bump: 500ml Archoil kosztuje 80zl czyli dodając 50ml na 50l kosztuje mnie to dodatkowo 8zl czyli 16gr/l

Diesel premium to średnio 25gr więcej na litrze. Wybór jest oczywisty.

U mnie wychodzi to 18gr/l bo też leje 50ml ale na 43-44l bo tyle mi do baku wchodzi tankując jak się kontrolka rezerwy zaświeci lub tuż przed nia

P405
16-03-2020, 12:46
Tylko paliwo premium nie poprawia smarowania całego układu wtryskowego, jest nawet bardziej suche. 2T, Archiol czy inne dodatki ratują układ jak niewiadomo co się wlało do baku. Jak dla mnie nie jest to koszt pomiędzy paliwami tylko uniknięcie problemów z układem wtryskowym z wypalaniem DPF. No i czymś takim https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200316/9b51546b2700c3bdb9714a9f6fbba3c7.jpg

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

koval1980
23-03-2020, 07:04
500ml Archoil kosztuje 80zl czyli dodając 50ml na 50l kosztuje mnie to dodatkowo 8zl czyli 16gr/l

Diesel premium to średnio 25gr więcej na litrze. Wybór jest oczywisty.
A możesz jeszcze taniej -> Millers Diesel Power ECOMAX :D

gibaj
23-03-2020, 07:05
albo mixol za 10zł :)

koval1980
23-03-2020, 07:07
Gdzie Ty porównujesz Mixol do Archoil'a czy też Millers'a?!

gibaj
23-03-2020, 07:09
ma być tanio przecież :D

main34
24-03-2020, 08:22
W sumie sam dodaje liquimoly albo po przeczytaniu tematu archiola, nie żeby czuć różnice zauważalną, ale prewencyjnie dla wtrysków i pompy.

kumpel Fordzika
25-03-2020, 12:04
Dolewanie oleju 2T obniża liczbę LC paliwa, obniża jego właściwości samozapłonowe czyli to co w dieslu jest najważniejsze. Jeśli chcecie lać do do ON oleje 2T to ma to sens wyłącznie jeśli jednocześnie podniesiecie jakimś specyfikiem liczbę LC tego oleju napędowego. Markowe dodatki np od firmy LM poza iluzoryczną poprawą smarowania maja w swoim składzie składniki podnoszące liczbę LC.
Żeby nie było to do swojego klekota też dolewam czasem olej 2T firmy LM, raczej często, ale tylko równolegle z dodatkiem podnoszącym LC paliwa. Inna opcja nie ma sensu.