Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] wysokie ładowanie na wolnych obrotach


andrzej_wwa
28-02-2018, 14:26
witam wszystkich. Zaświeciła mi się kontrolka ładowania, a że zimno i krótkie odcinki robię więc może niedoładowany to wyjąłem i podładowałem akumulator. Po parunastu kilometrach znów się zaświeciła... Pomierzyłem prąd i pokazuje mi cały czas 14.8V na wolnych obrotach, przy maksymalnym obciążeniu odbiornikami schodzi do 14.6V. Tak samo dzieje się podczas jazdy, nie więcej ale 14.6-14.8V. Ach no i przy takim stanie rzeczy nie włącza mi się grzanie przedniej szyby. Poczyściłem wtykę altka, masę, klemy aku i nic. Kolejne trop to regulator. Dobrze kombinuję? czy szukać innych tropów?

Hooch180
28-02-2018, 17:20
Pomierzyłem prąd i pokazuje mi cały czas 14.8V
Zmierzyłeś napięcie, nie prąd.

Napięcie jest ok. Sprawdź jeszcze prąd ładowania.

hindus
28-02-2018, 17:51
Hooch180, 14.8V to mimo wszystko sporo. Moim zdaniem jest odrobinę za wysokie. Jakby prąd ładowania był zbyt niski, to akumulator ściągnąłby napięcie w dół. Błąd na desce rozdzielczej może być ostrzeżeniem o zbyt wysokim napięciu?

andrzej_wwa
28-02-2018, 18:16
Jak sprawdzić prąd ładowania zwykłym multimetrem? Tylko taki mam do dyspozycji. Dla mnie to też jest niepokojące napięcie i boję się żeby mi się coś nie spaliło przypadkiem, a do poniedziałku nie wyrwę do żadnego elektryka.

hindus
28-02-2018, 18:43
Pomiar prądu przy włączonym silniku jest problemem, bo musiałbyś zmostkować plusową klemę akumulatora przez multimetr ustawiony w trybie pomiaru prądu a następnie ją rozłączyć pozostawiając sam miernik - jak coś pójdzie nie tak, możesz narobić biedy... Bo cała instalacja będzie chodziła wyłącznie na alternatorze i napięcie może niespodziewanie skoczyć zanim regulator zareaguje - chyba, że się mylę i jest prostszy sposób?

Od razu mówię że mostkowanie przed rozruchem silnika wymaga obsłużenia przez nasz amperomierz prądu rozrusznika - który jest zdecydowanie wyższy niż większość dostępnych multimetrów poniżej tysiąca złotych.

andrzej_wwa
28-02-2018, 18:52
znając takie napięcie na klemach co można zdiagnozować? bo poszedłbym w stronę regulatora, ale czy to dobry kierunek?

echelon
28-02-2018, 18:59
(...) zmostkować plusową klemę akumulatora przez multimetr ustawiony w trybie pomiaru prądu(...) chyba, że się mylę i jest prostszy sposób?

Miernik cęgowy polecam.

madamsz
28-02-2018, 19:02
W Fordzie napięcie 14,8V może być jak najbardziej w porządku (zależy tez jakiej klasy masz ten miernik:) ). Przy słabszym aku komputer może dawać maksymalne sterowanie na altka i tak jest. Jak by było powyżej 16-17V to bym się martwił (może już powyżej 15,2V :) ). Jeżeli czasami zapala się kontrolka ładowania, może to świadczyć o zawieszającym się alternatorze (szczotki - regulator). Jeżeli by Ci się udało pomierzyć napięcie ładowania kiedyś świeci ta kontrolka, było by wiadomo czy rzeczywiście alternator nie daje czy coś się innego dzieje.
I tak jak kolega pisze są mierniki cęgowe do prądu stałego, nie wiem jak z dokładnością tego :) bo nigdy nie stosowałem, ale podobno są

andrzej_wwa
28-02-2018, 19:11
Mrugnięciem kontrolki bym się może nie martwił, ale ona mi przy takim napięciu 14,6-14,8 nawet na wolnych obrotach świeci cały czas.

Bump: Zastanawia mnie jeszcze czy to nie jest jakiś tryb awaryjny ładowania. Zakładając, że komputer reguluje napięcie ładowania to skąd wie jak ładować, może to jakiś problem w instalacji...

Fazik83
28-02-2018, 20:20
Prześledź ścieżkę czerwonego przewodu od alternatora do akumulatora... ;)

andrzej_wwa
01-03-2018, 10:00
Dzięki Fazik za konkret! Przeczesałem kilka wątków o ładowaniu oraz czerwonym kablu i poszedłem tym tropem, na czerwonym przewodzie nie pojawia mi się żadne napięcie. Diagnoza zerwany czerwony przewód. Poradź teraz gdzie go podłączyć żeby po kluczyku włączał napięcie z akumulatora na wtyczkę do alternatora. Pruć wiązki nie chcę bo za niskie temperatury na takie grzebactwo więc tylko go przeszczepię.

Fazik83
01-03-2018, 15:41
Poczytaj proszę od 46 postu w dół a bez problemu naprawisz usterkę
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=232591&page=5

andrzej_wwa
01-03-2018, 16:38
No i jest lepiej - nie wiem czy w normie bo dwa dni turlałem z błędnym ładowaniem i kontrolką aku. Teraz ładowanie trzyma poziom 13,5-13,6. Ale kontrolka aku nie zniknęła i nadal nie załącza mi się grzanie przedniej szyby. Może podładowanie aku wyłączy kontrolkę i uruchomi szybę - zobaczę jutro.
Grunt że nie wali napięciem powyżej 14,8 w akumulator bo się bałem tak jeździć. Dzięki za pomoc!

Fazik83
01-03-2018, 17:51
Prawidłowe napięcie ładowania to 13,8 - 14,4 V
U Ciebie jest za niskie, coś jest nie tak. Może akumulator słaby. Sprawdź jeszcze ciągłość niebieskiego przewodu od alternatora do komputera.

wojteG
01-03-2018, 22:50
Byłem ostatnio w Akumulatorowni i Panowie mi powiedzieli, że wszystkie Fordy tak wysoko ładują i żeby się tym nie martwić - u mnie jest 14,6

andrzej_wwa
02-03-2018, 09:47
Mnie by te 14,8 też nie martwiło gdyby nie kontrolka i skoki napięcia nawet do 15,5v. no więc tak pojeździłem dziś ze dwie godziny i ładowanie stoi 13,5-13,6 czyli sterowanie ładowaniem jeszcze leży. Mówisz Krzysiek żeby pozostałe przewody jeszcze zweryfikować? One prowadzą do skrzynki z bezpiecznikami? to jest wejście wiązki do komputera? dobrze myślę?

andrzej_wwa
02-03-2018, 14:33
sprawdziłem pozostałe dwa przewody w kostce altka i wartości podobne jak te u Ciebie, 2,5 i 9,5. Tylko czerwony zawalał sprawę, ładowanie niby skoczyło do 14v ale kontrolka cały czas pali. Na razie poobserwuję, ale pewnie naprawa ładowania się szykuje...

Fazik83
02-03-2018, 15:27
Jeśli ładowanie wynosi 14 v, to nie jest źle, może aku jest naładowany i więcej nie potrzebuje.
Ja bym skasował błędy i sprawdził bezpiecznik F31, w skrzynce obok aku (do niego biegnie czerwony przewód), bo u mnie ten bezpiecznik był bardzo luźno osadzony.
Sprawdź jeszcze jakie ładownie na aku będziesz miał po odpięciu 3-pinowej wtyczki od alternatora (u mnie było 13,9v podczas przerwanego czerwonego kabelka).
Ogólnie jeśli padł by regulator, to napięcie przekraczałoby 15V, jeśli natomiast alternator byłby uszkodzony, to ładowania by nie było...

hindus
02-03-2018, 15:41
Wahania napięcia mogą być efektem działania układu inteligentnego ładowania Smart Charge. Błąd może pochodzić właśnie z tego układu - powinien się pojawić jeśli alternator nie dostanie sygnału z PCM.

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/2945759434DDE6E8714173.pdf

If the alternator does not receive a signal from the PCM, the battery light is illuminated on the vehicle

W tym dokumencie jest opisana procedura diagnozowania, jeśli będzie potrzeba - daj znać, przetłumaczę na polski.

andrzej_wwa
02-03-2018, 16:38
Marku jeśli możesz przetłumacz, bo nie wszystko jest jasne.