Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] System bezkluczykowy a padający aku


Lukasz067
04-03-2018, 13:27
Witam mam maly problem z keeyless w mk2 poniewaz przez niego licznik nie przechodzi w stan uspienia i rozladowywuje akumulator pobor pradu jast ok 0.4 A w lato ok ale w zime go wylaczam i korzystam ze zwyklego kluczyka , bledow w module od keyless i zadnym innym nie ma .Nie robiłem resetu modulu boje sie ze wykasuje kluczyk, i jeszcze pytanie bo mam jeden pilot dwa kluczyki czy jak dokupie pilot uzywke keyless dam rade go przypisac do swojego auta

normek
04-03-2018, 13:46
Mam taki sam problem, niestety nierozwiązany od roku. Obecnie cały czas używam awaryjnego uruchamiania samochodu (grot wkładany w obudowę, która idzie do stacyjki).

Jeżeli znajdziesz przyczynę usterki daj znać.

Lukasz067
04-03-2018, 15:29
Na obecna chwile problem chyba rozwiazany, w modulach tylnych drzwi byly bledy ktore sie pojawiaja po odlaczeniu aku zwiazane z szybami aby je usunac trzeba najpierw zaprogramowac polozenia szyb opuscic kazda po kolei na sam dól potem gora przytrzymujac przycisk ok 3 sek dluzej, po tym dopiero bledy dadza sie usunac, wychodzi na to ze te moduly nie pozwalały uspic keyless

Bump: Pozostaje jeszcze temat drugiego pilota czy dam rade go przypisac do mojego auta

grogar
11-12-2018, 17:15
Witam mam ten sam problem z keyless liczniki niestety dalej nie gasną chyba, że zostanie wyciągnięty bezpiecznik nr 56 wtedy wszystko jest niby ok ale samochód trzeba odpalać kluczykiem i nie działa centralny zamek. Moduły w drzwiach sprawdziłem bo wyjąłem od nich bezpieczniki niestety ale nic to nie dało. Jeżeli komuś udało się rozwiązać problem z niegasnącym licznikiem proszę o podpowiedz z góry dziękuje i pozdrawiam.

sajmonista
11-07-2020, 12:23
Hejka. Tez wlasnie jestem w trakcie dochodzenia, co jest nie tak. Mechanik stwierdzil, ze to moze byc stacyjka, ale po wyciagnieciu bezp. 56 pobor pradu wrocil do normy, czyli okolo 0.03 A. W innym temacie kolega sugeruje jakis modul KVM.

Lukasz067
23-11-2020, 16:11
Witam po dłuższej przerwie. Niestety problem nadal nie rozwiązany ale winowajca na sto procent znajduje się przy stacyjce podejrzewam elektryczną blokadę kierownicy. W czasie gdy wyłączamy zaplon i korzystamy z keyless trzeba odciągnąć ten uchwyt od stacyjki jednocześnie powinniśmy usłyszeć charakterystyczne kliknięcie tak jak by tej blokady elektrycznej jak go nie usłyszymy na sto procent licznik nie wygaśnie ja czasami muszę kilka razy wcisnąć i wyciągnąć żeby było ok. Potwierdza też to, że gdy mamy włączony keyless a skorzystamy z kluczyka z grotem też wszystko jest ok licznik wygaśnie a tak w ogóle to keyless można wyłączyć z poziomu komputera ale tylko jak włączymy zapłon kluczykiem z grotem

sajmonista
23-11-2020, 16:38
U mnie tez nadal problem istnieje, choc wszystko wskazuje na ten modul KVM. Stacyjke cala odlaczylem, to sa trzy kostki i problem z poborem pradu byl nadal. Ale sprawdze to, o czym piszesz.

Lukasz067
23-11-2020, 16:57
U mnie tez nadal problem istnieje, choc wszystko wskazuje na ten modul KVM. Stacyjke cala odlaczylem, to sa trzy kostki i problem z poborem pradu byl nadal. Ale sprawdze to, o czym piszesz.

Zrób próbę z włączonym keyless ale użyj kluczyka z grotem

Antej
23-11-2020, 17:30
Temat znow wraca a bylo o tym.

Moduł kvm z bagaznika uszkodzony.
Wyjmij bezpiecznik od kvm, stracisz keyless ale auto bedzie dzialac poprawnie.

Lukasz067
23-11-2020, 17:52
Temat znow wraca a bylo o tym.

Moduł kvm z bagaznika uszkodzony.
Wyjmij bezpiecznik od kvm, stracisz keyless ale auto bedzie dzialac poprawnie.

Z tematem wracam żeby pomóc i uniknąć pakowania się w koszty bo kilka aut z tym problemem na forum się pojawiało a jestem pewien, że u mnie i w większości przypadków moduł jest sprawny a i powtórzę co pisałem wyżej nie trzeba wyciągać żadnego bezpiecznika po włączeniu zapłonu kluczykiem w komputerze pokładowym w ustawieniach pojawi się opcja włącz wyłącz keyless

sajmonista
23-11-2020, 20:45
Forum jest po to, zeby sobie pomagac, czy doradzac, niewazne, ze o tym juz bylo, skoro mamy watpliwosci, czy nadal jakies sugestie to pytamy. A co do wylaczenia Keyless w komuterze, ja wylaczalem, w moim aucie nic to nie pomoglo. Dlatego sugeruje odlaczyc po kolei licznik, oraz stacyjke, zeby eliminowac potencjalny problem.

sajmonista
24-11-2020, 21:11
Lukasz, sprawdzilem u siebie, z ta blokada kierownicy... zaskakuje, dzwiek o ktorym piszesz jest za kazdym razem, a licznik mimo to nie wylacza sie, wiec moze u Ciebie jest podobnie jak u mnie, nawalil KVM.

sajmonista
25-05-2021, 21:45
mam pytanko, czy alternator moze powodowac ze keyless bedzie pobieral na postoju duzo wiecej pradu? konkretnie okolo 0.5A?

hindus
25-05-2021, 22:50
Ale czemu alternator miałby sterować keylessem? Oba te systemy mogą kraść prąd.

WojtasOko
10-07-2021, 10:44
Cześć, mam ten sam problem. Ale u mnie wystarczy nie odciągnąć kluczyka i nie blokować kierownicy. Zamykam auto i zegary normalnie gasną. Za każdym razem gdy zablokuje pozostają włączone 24h/7

przemo985
14-01-2022, 22:10
Witam. Temat stary ale... Kiedy wyświetlacz nie gasnie przyczyn może być kilka.
Ja przechodziłem przez dwie. Pierwsza to stacyjka i wmoim przypadku kluczyk ten wbudowany trzeba odciagnac(przy otwartychdrzwiach) musi być sygnał i zgasnąć napis o zablokowaniu kierownicy - wtedy liczniki gasna po 10 minutach średnio. Druga przyczyną jest radio i jeżeli wraz z licznikiem Świeci się godzina to właśnie ono jest winowajca. U mnie Potrafi w nocy samo się wybudzić i Sobie Świeci a aku pada. Prawdopodobnie do naprawy. Co to ten Kvm? Bo pewnie i u mnie zaraz padnie?

hindus
14-01-2022, 22:50
Kvm = keyless vehicle module = moduł dostępu bezkluczykowego.

krasustop
05-01-2024, 22:07
Witam.
Odgrzeję kotleta, czy komuś udało się już naprawić ten problem?
Modół komfortu jaki jest w moim ST jest z końcówką AF i niestety nie mogę nigdzie go znaleźć.
Może jest ktoś kto takie moduły naprawia?
W tym momencie przy zamkniętym samochodzie mam 0,58A, po 3h dalej tak samo aż do rozładowania akumulatora.

Antej
05-01-2024, 22:57
Moduł komfortu jaki jest w moim ST jest z końcówką AF

Masz problem z GEM?
To żaden problem, mozna go zastąpić innym.

krasustop
06-01-2024, 16:08
Masz problem z GEM?
To żaden problem, mozna go zastąpić innym.
Z GEM raczej nie. Jak sprawdzam błędy to nie ma żadnych, z kolei kiedy osobno łącze się z modułami z poziomu programowania to są 2 błędy antena drzwi kierowcy nie podlaczona i antena bagarznika nie podłączona gdzie fizycznie są podlaczone.
Może wiesz jakim modułem mogę go zastąpić? Jaka końcówka numeru.
Moj ma numer 3M5T-19G481-AF

Antej
06-01-2024, 16:40
GEM raczej nie
To zdecyduj się
Modół komfortu

Bo to jedno i to samo.

3M5T-19G481-AF
To jest kvm/rfa

krasustop
07-01-2024, 10:18
Może mój błąd nazewnictwa.
Tak łącząc się z KVM mam te błędy o antenach.
Teraz wciągnąłem bezp. 56 jest lepiej bo pobór 0.28A.
Jednak po całej nocy wyświetlacz na liczniku jest nadal podświetlany.
Sugerujesz wymienić GEM? A jeżeli nie będzie poprawy to KVM?

Antej
07-01-2024, 10:22
Nie.
Dostajesz odpowiedzi na takie pytania jakie zadajesz.

Wyjęty bezpieczbik to dobry sposób na ominięcie problemuz KVM.

Jaki typ licznika?

Znam kilka "miejsc" które powodują ubytek prądu w aucie, nie ma sensu "bez macania" pisać o wszystkich.

krasustop
07-01-2024, 13:36
Po fizycznym odłączeniu KVM i licznika pobór spada do 0.03A dlatego twierdzę że tutaj tkwi problem.
Radio wyeliminowane komora silnika (alternator) również.
A odnosnie licznika to mam z małym wyświetlaczem (przedlift)
Co może powodować że licznik się nie wygasza?
Zimne luty były poprawione rok temu ( uprzedzając pytanie )