Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie mierzone jest napięcie które wyświetla sie na naszych zmodyfikowanych conversach ?
Druga rzecz ,bardzo dziwna ,która mnie spotkała i nie moge tego zabardzo zrozumieć i rozgryźć
Otóż ,przed wymiana akumulatora miałem wyświetlone napięcie 14,7 (+-0,3) V
Przeważnie stałe czy podczas jazdy czy postoju
Po wymianie akumulatora przez pierwsze pół dnia było tak samo ,ale po zatrzymaniu sie na stacji i zatankowaniu napięcie zaczęło sie zmieniać wzrastało i malało od 12 do 14.9 v
Podczas jazdy jak w aucie naciskałem gaz to napięcie leciało w dół a gdy puszczałem pedał gazu lub gdy hamowałem napięcie rosło !!!!
Auto na postoju pokazuje 12-12.4 v Gdy zapale światka mijania to mam stałe napięcie 13.4v (+-0.3)
O co tu chodzi ???????????
To jest właśnie „inteligentne” ładowanie. Jak akumulator jest naładowany, to PCM odłącza jego ładowanie, wtedy kody może. Jak przyspieszysz to nie zabiera mocy silnika na obciążenia alternatorem. Jak pojawiają się dodatkowe odbiorniki (światła) to doładowuje aku. Pamiętaj ze do tego samochodu potrzebujesz aku silver calcium, a po wymianie aku powinieneś zresetować BMS.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czyli wszystko normalne ?
Ale dlaczego na starym aku napięcie było cały czas +/- 14.7 V
Wszystko ok. Układ wykrywał, ze stary akumulator nie domagał i próbował go doładowywać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fryciu-f1 05-03-2018, 17:04 Miałem tak samo przed wymianą cały czas było 14 do 15.1volta aku był tak słaby że nawet przy odpaleniu otwierała się klapa i awaryjne mrugały po wymianie i zresetowaniu jest różnie od 13 do 14.5 volta
Mnie ostatnio s-max chciał przyprawić o zawał serca. Tak długo stał u mechanika partacza że aż spadło napięcie do jakiś 11v i w tedy Fordzik z głupiał. Nie chciał wyłączyć świateł wyskoczył błąd kluczyka i immobiliser. Po podłączeniu prostownika po chwili wrócił do życia..
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Bomba1233 23-12-2020, 14:35 Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie mierzone jest napięcie które wyświetla sie na naszych zmodyfikowanych conversach ?
Druga rzecz ,bardzo dziwna ,która mnie spotkała i nie moge tego zabardzo zrozumieć i rozgryźć
Otóż ,przed wymiana akumulatora miałem wyświetlone napięcie 14,7 (+-0,3) V
Przeważnie stałe czy podczas jazdy czy postoju
Po wymianie akumulatora przez pierwsze pół dnia było tak samo ,ale po zatrzymaniu sie na stacji i zatankowaniu napięcie zaczęło sie zmieniać wzrastało i malało od 12 do 14.9 v
Podczas jazdy jak w aucie naciskałem gaz to napięcie leciało w dół a gdy puszczałem pedał gazu lub gdy hamowałem napięcie rosło !!!!
Auto na postoju pokazuje 12-12.4 v Gdy zapale światka mijania to mam stałe napięcie 13.4v (+-0.3)
O co tu chodzi ???????????
Panowie wiem że temat stary ale mam identyczne objawy 🤔
Autor posta doszedł w koncu do tego jaka przyczyna byla? Bo ja mam podobnie jak piszesz i mechanik powiedział ze tak byc nie może.
Dodam tylko ze po wymianie akumulatora na nowy ladowanie miałem ciagle 14.8-14.6... dziaiaj jak go odpalilem skakało od 11.8 nawet do 15.2🤔
Ale przecież masz napisane że moduł steruje ładowaniem i jest ono zmienne a nie stałe. Jak nie dawno wymieniałeś aku możesz sobie jeszcze zresetować BMS, ja np nie resetowałem jak kilka lat temu wymieniłem baterie i nie ma problemu, a jeszcze na dodatek robię bardzo krótkie trasy bo dziennie 2x po 5-6 km. Światła Ci migają, coś się dzieje innego, bo nie wiem po co szukać problemu?
Bomba1233 23-12-2020, 17:13 w sumie nie szczególnie :/ zastanawia mnie tylko że odkąd go kupiłem miałem ładowanie ciągle na poziomie 14.8 a teraz nagle zaczęło skakać :/ na postoju dzisiaj jak patrzyłem bez świateł nadmuchu itp miał 11.8-12.2 póżniej bez przyczyny doszło do 15,2 i powoli spadało do wspomnianego wcześniej poziomu a po włączenie świateł wskoczyło na 13.6-13-8 :/ ogólnie gościu co zajmuję się regeneracją alternatorów powiedział że takich różnic aż nie powinno być :/ bo sprawdził mi alternator i mówi że z nim jest wszystko ok :/ w poniedziałek dopiero będę miał go zakładany i sprawdzimy dopiero czy coś się zmieniło :/ dziwi mnie poprostu aż takie wahanie a wcześniej miałem stałe ciągle :/
w sumie nie szczególnie :/ zastanawia mnie tylko że odkąd go kupiłem miałem ładowanie ciągle na poziomie 14.8 a teraz nagle zaczęło skakać :/ na postoju dzisiaj jak patrzyłem bez świateł nadmuchu itp miał 11.8-12.2 póżniej bez przyczyny doszło do 15,2 i powoli spadało do wspomnianego wcześniej poziomu a po włączenie świateł wskoczyło na 13.6-13-8 :/ ogólnie gościu co zajmuję się regeneracją alternatorów powiedział że takich różnic aż nie powinno być :/ bo sprawdził mi alternator i mówi że z nim jest wszystko ok :/ w poniedziałek dopiero będę miał go zakładany i sprawdzimy dopiero czy coś się zmieniło :/ dziwi mnie poprostu aż takie wahanie a wcześniej miałem stałe ciągle :/
A jaki masz samochód? Mondeo mk3 jak w sygnaturce? Jeżeli mk3 to nie masz BMS, szukaj problemu w altku. A jeżeli masz Smax (chyba do 2010r.) to też nie ma BMS.
Bomba1233 24-12-2020, 23:40 A jaki masz samochód? Mondeo mk3 jak w sygnaturce? Jeżeli mk3 to nie masz BMS, szukaj problemu w altku. A jeżeli masz Smax (chyba do 2010r.) to też nie ma BMS.
Sorki zapomniałem dopisać to chodzi o S-max 2011r. :) i tak muszę czekac do poniedziałku na alternator i założenie go a później pojedzie na diagnozę do elektryka zobaczymy czy tam coś mu wyjdzie :/
Jak czytam niektóre wypowiedzi ,,elektryków''czy mechaników to moja rada że może lepiej wspomni temu twojemu elektrykowi że w tym aucie jest BMS i inteligentne ładowanie oraz to że właśnie zmieniłeś akumulator na inny .
Bomba1233 27-12-2020, 15:45 Jak czytam niektóre wypowiedzi ,,elektryków''czy mechaników to moja rada że może lepiej wspomni temu twojemu elektrykowi że w tym aucie jest BMS i inteligentne ładowanie oraz to że właśnie zmieniłeś akumulator na inny .
A to ma jakieś znaczenie ze akurat akumulator zmieniałem ?
Bo zastanawia mnie to ze akumulator zmieniałem z miesiąc temu i po zmianie mialem ciągle ładowanie 14.8 a we wtorek rano jak go odpaliłem było 11.8-15.2 nawet i objawy mialem jak autor tekstu🤔 jak jechałem spadało ładowanie a puszczając nogę z gazu ładowanie podskakiwało tak samo na postoju na wolnych było 11.8-12.2 a po załączeniu świateł na 13.0-13.4🤔
lucas4891 27-12-2020, 16:10 A to ma jakieś znaczenie ze akurat akumulator zmieniałem ?
Jeśli masz start-stop, a więc aku AGM, należy zresetować adaptacje ładowania akumulatora w BCM i tyle
Tyle razy pisane i tłumaczone na "chłopski rozum" a i tak ciągle "problem" się pojawia.
Trudności z pojmowaniem słowa pisanego ? To może rysunkowo ?!
Bomba1233 28-12-2020, 20:45 Tyle razy pisane i tłumaczone na "chłopski rozum" a i tak ciągle "problem" się pojawia.
Trudności z pojmowaniem słowa pisanego ? To może rysunkowo ?!
A z czym masz problem? Jak bym był tak OCZYTANY jak Ty nie pytał bym o to...specjalnie pod stary temat sie podpiąłem...
Bump: Nie mam start-stop. Jutro elektryk przyjedzie to wszystko sprawdzi👍
szynszyl 28-12-2020, 22:42 Jutro elektryk przyjedzie to wszystko sprawdzi👍
* wreeszcie 👍
Bomba1233 29-12-2020, 08:57 wreeszcie 👍
no niestety w wigilie karpia oprawiał :D
przed świętami zdążyłem tylko oddać na sprawdzenie alternator ale jak nówka więc będzie sprawdzał w aucie :)
No ale był ten BMS zerowany, czy nie był?
Bomba1233 30-12-2020, 07:49 No ale był ten BMS zerowany, czy nie był?
Nie bylo nic kasowane bo nawet o tym nie wiedziałem a gosc co mi wymieniał nic o tym nie mówił 🤔 dzisiaj jadę po auto okazalo sie ze po włożeniu alternatora na miejsce ladowanie jest takie jak mialo być...moze tak byc ze BMS sie zresetowal bo aku bylo odlaczone przez kilka dni? Wczoraj bym elektryk pomierzył wszystko i jest ok. Mowil ze calkiem mozliwe że przewód zaśniedział i to mu pomogło ale alternator wazne ze sprawdzony i wyczyszczony👍
Nie mógł się zresetować od odłączenia akumulatora. Zaśniedziały przewód tez nie jest powodem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bomba1233 31-12-2020, 23:51 Nie mógł się zresetować od odłączenia akumulatora. Zaśniedziały przewód tez nie jest powodem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
po założeniu wszystko w normie możliwe że czyszczenie alternatora poogło :) podczas jazdy ładowanie 14.2 ciągłe po odpaleniu około 14.8-15 a podczas jazdy ciągłe ładowanie od 13.8-14.2 :)
luckyboy 01-01-2021, 00:11 A to ma jakieś znaczenie ze akurat akumulator zmieniałem ?
Bo zastanawia mnie to ze akumulator zmieniałem z miesiąc temu i po zmianie mialem ciągle ładowanie 14.8 a we wtorek rano jak go odpaliłem było 11.8-15.2 nawet i objawy mialem jak autor tekstu[emoji848] jak jechałem spadało ładowanie a puszczając nogę z gazu ładowanie podskakiwało tak samo na postoju na wolnych było 11.8-12.2 a po załączeniu świateł na 13.0-13.4[emoji848]
Czyli masz prawidłowe objawy działania inteligentnego ładowania. Nowy akku widocznie nie był naładowany, więc "system" go naładował do pełna. Przy hamowaniu silnikiem jest rekuperacja/odzysk energii. Po załączeniu świateł mijania system podbija napięcie w okolice 13.2v. Kiedy pobór energii elektrycznej jest znikomy to komputer dopuszcza rozładowywanie akumulatora i odciąża całkowicie alternator.
Bomba1233 01-01-2021, 10:44 Czyli masz prawidłowe objawy działania inteligentnego ładowania. Nowy akku widocznie nie był naładowany, więc "system" go naładował do pełna. Przy hamowaniu silnikiem jest rekuperacja/odzysk energii. Po załączeniu świateł mijania system podbija napięcie w okolice 13.2v. Kiedy pobór energii elektrycznej jest znikomy to komputer dopuszcza rozładowywanie akumulatora i odciąża całkowicie alternator.
Ale miesiac by to trwało to doładowywanie akumulatora? Najwazniejsse ze wszystko ok i można jeździć 😊 możliwe ze przeczyszczenie alternatora pomogło 😊 dziekuje za rady i pomoc mam nadzieję że kolejnej osobie to również pomoże.
Korzystając z okazji chciałbym Wszystkim życzyć zdrowia i szczęścia w Nowym Roku 👍
luckyboy 01-01-2021, 11:34 Podczas montażu nowego akumulatora była dokonana walidacja akumulatora w komputerze?
Bomba1233 01-01-2021, 17:40 Podczas montażu nowego akumulatora była dokonana walidacja akumulatora w komputerze?
Nic nie było robione tylko wymiana na nowy i sprawdzał ładowanie i twierdził ze cos nie tak z ladowaniem jest 🤔 ale nie za bardzo zrozumiałem co tam mamrotał pod nosem🤔
luckyboy 01-01-2021, 17:56 W takim razie ECU sam rozpoznał nowy akku po czasie, po charakterystyce prądowej.
Kupiłem auto z przyciskiem ford power start-stop. Niedługo przed zakupem został wstawiony do niego inny nieoryginalny akumulator. Ten ma 70 Ah i 640 A. Nie jest EFB. Że powinienem go wymienić na efb to wiem, ale przy obecnych temperaturach start-stop i tak wg instrukcji nie będzie działał, jednak mam problem i nie wiem czy leży w samym akumulatorze czy gdzieś głębiej.
Dziś zrobiłem 20 min przejażdżkę po mieście w tym jakieś 10 km równe 80 km na tempomacie. Klima i radio wyłączone, światła do jazdy dziennej. Obserwowałem woltomierz na Convers i praktycznie od początku pokazywał jakieś 12.2 - 12.4 V. Potem pokazywał nawet i 12 V. Gdy wjechałem do garażu i włączyły się światła podskoczyło do 13.5 V.
Wczoraj za to nie mogłem odpalić go w ogóle w garażu. Napięcie 12.3 V i brak komunikatu o rozładowanym aku. Odpaliłem go na kablach od sąsiada bo musiałem jechać za miasto. Po 25 km stanąłem dosłownie na 5 min pod apteka i nawet go nie zamknąłem. Znowu nie mogłem odpalić. Znowu musiał ktoś mnie na kablach wspomóc przy czym w obu przypadkach doładowanie chwilę trwało i na rozruchu nie było nawet 13 V. Całą drogę bez radia i nawiewu, włączone światła, napięcie ok 13.5 V.
Przejechałem kolejne 5 km i wyłączyłem na jakieś 3 h załatwić to po co przyjechałem. Po 3 h napięcie na wyświetlaczu 12.3 V odpalił od razu. Po kolejnych 30 km zakupy i znowu bez problemu.
Co o tym sądzicie? Czy po wymianie akumulatora na inną po jakimś czasie system sam wybierze odpowiednie parametry Aku? Czytałem że jak się wstawia inny to trzeba przeprogramować coś w komputerze. Nie chciałbym kupić nowego Aku i od razu go rozwalić.
Czy powyższe może wskazywać na problemy z alternatorem, albo układem regulacji, czy ta cała inteligencja ładowania?
Sam dwa dni temu doladowywalem akumulator ładowarka jakieś 10 h. Gdy skończyła odstawilem na 12 h. Cały czas napięcie 13-13.2 V. Po zamontowaniu w samochodzie spadło od razu do 12.7 V. Temperatura 3oC. Zresetowalem BMS. Samochód wcale nie chciał odpalić, napięcie po paru probach szybko spadło do 12.2 V i zaczął pojawiać się komunikat o rozładowanym. Zostawiłem go na 30 min i wróciłem. Nacisnąłem przycisk i od razu odpalił. Ponowiłem próbę 4 razy. Napięcie po uruchomieniu jakieś 12.5 V (światła wyłączone). Następnego dnia jak powyżej - nie zapalił.
Czy może to być jednak problem z rozrusznikiem, albo jeszcze czymś innym? Zastanawiam się czy od razu umawiać się z elektrykiem czy spróbować najpierw z nowym akumulatorem.
Bomba1233 18-02-2021, 22:01 u mnie choc to głupio brzmi wyjęcie i wyczyszczenie alternatora pomogło jak odpalam to po 2 sex wskakuje ładowanie miedzy 14.6-15 nawet i zawsze ładuje mi aku po długiej trasie np 100-150 km ładowanie na dziennych miałem 12.4 ale po odpaleniu świateł 13.6 już wskazywało...przy tych mrozach miałem 12.3 do 12.1. Co do tematu odpalania możliwe że rozrusznik szwankuje przez to ciagłe odpalanie :) sprawdził bym najpierw alternator jak z nim wszystko ok to wymienił bym aku na jakiś z górnej półki :) ja nie mam S-S a aku mam założony lepszy pod taki właśnie system :)
Pytanko a jak zresetować po wymianie aku ten BMS
Bomba1233 21-02-2021, 09:49 Pytanko a jak zresetować po wymianie aku ten BMS
Znalazłem na innej stronie forum coś takiego
to dodam coś co napisano w innym wątku, mianowicie reset BMS (inteligentny system ładowania akumulatora) - warto zrobić po wymianie aku. Dotyczy S-maxa poliftowego (2011-2015) i robi się to tak - jak napisał to SRS :
Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.
Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.
Na spokojnie przećwiczyć na "sucho" a później jazda z tematem :) Powodzenia:one:
u mnie choc to głupio brzmi wyjęcie i wyczyszczenie alternatora pomogło jak odpalam to po 2 sex wskakuje ładowanie miedzy 14.6-15 nawet i zawsze ładuje mi aku po długiej trasie np 100-150 km ładowanie na dziennych miałem 12.4 ale po odpaleniu świateł 13.6 już wskazywało...przy tych mrozach miałem 12.3 do 12.1. Co do tematu odpalania możliwe że rozrusznik szwankuje przez to ciagłe odpalanie :) sprawdził bym najpierw alternator jak z nim wszystko ok to wymienił bym aku na jakiś z górnej półki :) ja nie mam S-S a aku mam założony lepszy pod taki właśnie system :)
U mnie wskazania są w zasadzie takie same. Po odpaleniu czasami wskakuje na 14 V albo i więcej i zaraz spada, chyba że włączę światła albo nagrzewnicę. W najbliższym czasie wymienię akumulator na zgodny ze specyfikacją.
Okazało się, że ładowanie jest ok, a problem występuje w innym miejscu chociaż jeszcze go nie zidentyfikowałem do końca. Pojechałem na sprawdzenie akumulatora - wyszło że do wymiany, ale zamiast go wymienić pojechałem jeszcze do elektryka, żeby przejrzał rozrusznik, alternator i popatrzył na instalację. Z problemem mi nie pomógł, ale powiedział że rozrusznik i alternator jak najbardziej w porządku.
Chciałbym zapytać, czy w pzypadku zmiany akumulatora na inny zawsze trzeba zmienić od razu ustawienia w komputerze, czy sam go w krótkim czasie sobie zmapuje? Nie wiem czy poprzedni właściciel po wymianie akumulatora na obecny o niższych parametrach coś zmienił (zakładam że nie).
Bomba1233 25-02-2021, 18:41 U mnie wskazania są w zasadzie takie same. Po odpaleniu czasami wskakuje na 14 V albo i więcej i zaraz spada, chyba że włączę światła albo nagrzewnicę. W najbliższym czasie wymienię akumulator na zgodny ze specyfikacją.
Okazało się, że ładowanie jest ok, a problem występuje w innym miejscu chociaż jeszcze go nie zidentyfikowałem do końca. Pojechałem na sprawdzenie akumulatora - wyszło że do wymiany, ale zamiast go wymienić pojechałem jeszcze do elektryka, żeby przejrzał rozrusznik, alternator i popatrzył na instalację. Z problemem mi nie pomógł, ale powiedział że rozrusznik i alternator jak najbardziej w porządku.
Chciałbym zapytać, czy w pzypadku zmiany akumulatora na inny zawsze trzeba zmienić od razu ustawienia w komputerze, czy sam go w krótkim czasie sobie zmapuje? Nie wiem czy poprzedni właściciel po wymianie akumulatora na obecny o niższych parametrach coś zmienił (zakładam że nie).
Ja powiem szczerze że po wymianie nic nie robiłem i samo jakoś się ustawiło :)
Magia guzików i przełączników . Dzięki popróbuję
Mam licznik Converse+.
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że ładowanie mam na poziomie 12,3V. Jak nogę zdejmę z pedału gazu (PowerShift), to ładowanie rośnie do 14,7.
I znowu noga na gaz i ładowanie spada do 12,3.
Czy regulator napięcia uszkodzony?
audiobayern 04-03-2021, 17:04 Nie. Tak jest i tak ma być.
slawek-kali 04-03-2021, 17:04 nie, wszystk w normie, aku jest naladowany. to sie nazywa smart charge system.
Dzięki za info. Pozdrawiam
szuszek83 02-11-2021, 07:06 witam, a mam pytanie z innej beczki, mam Maxika z 2008, w bmcii akumulator i BMS nie skonfigurowane, czyli BMSa autko nie posiada, jeśli napięcie alternatora skacze od 13.2 do 14,4 max to jaki może być powód tego? jest się czym martwić?
Skacze, czy płynnie zmienia się w takim zakresie?
Jak skacze to usterka, jak zmienia w zależności od warunków pracy (obciążenie, czas jazdy) to normalna praca altka.
szuszek83 02-11-2021, 07:23 obserwuje na mierniku w zapalniczce, potrafi skakać z 13,2 na 14,3 czasami 13,2 - 13,6 - 14.2, spadek też w ten sam sposób, myślałem ze to bms, ale jak trochę poczytałem to w przedliftach tego nie ma, czyli alternator na stół i regulator napięcia na początek?
wyglada to jeszcze w granicach normalności
szuszek83 02-11-2021, 07:37 Czy na cos jeszcze zwrócić trzeba uwagę przy takich objawach? Ostatnio troche bawiłem sie forscan'em i wyświetliło ze akumulator rozładowany, ale rozrusznik zatrybił od strzała, fakt ładował się przez 10km po 14,5-14,6 i w tym czasie skoków napięcia nie było
Bez klimy, bez radia, staly styl jazdy, jak napiecie nie skacze a z czasem spadnie to zostaw to.
Do 15V uznaje się za normę.
szuszek83 02-11-2021, 08:23 No teraz akurat bez klimy jeżdże, od tyg zaczęło radio blaupunkt nx-cd się włączać i wyłączać samo podczas jazdy, ale to pewnie nie od tego, zaczęło sie tak robic po samo-diagnostyce we forsc'anie, a żadnych błędów. Czyli narazie jezdzic, az cos sie wykruszy pierwsze ;)
Czy jeździsz bez klimy to nigdy nie wiesz do końca, auto samo potrafi włączać przy zwykłym nawiewie.
Radio wylaczajace się w czasie jazdy to może wskazywać na problemy z licznikiem.
W zeszłym miesiącu ogarniałem auto z forum z takimi objawami.
szuszek83 04-11-2021, 06:58 po obserwacji tych spadków napięcia ładowania, wygląda to tak, podczas jazdy na obojętnie którym biegu zasilanie 14,1-14,3, gdy przy przełączaniu biegów dodaje gazu wtedy następuje spadek napięcia do 13,2 i zaraz wraca znów do wartości jw. i w żadnym innym przypadku ten spadek się nie pokazuje,, czy miał ktoś może takie objawy? i czym to się skończyło? BMS'a nie mam.
szuszek83 04-11-2021, 07:54 ok, dziękować :)
Witam, czy takie ładowanie alternatora jest prawidłowe? Nie wyskakują mi żadne kontrolki, tylko cały czas ładowanie skacze, nie ważne czy klima włączona czy nie
https://www.youtube.com/watch?v=Lr19JjyvPdU&ab_channel=92klima
Jesteś kolejnym (niestety) przykładem potwierdzającym, że zbyt dużo informacji pokazujących się na wyświetlaczu przeszkadza zamiast pomagać.
Nic się nie dzieje niewłaściwego. Jeździć. Obserwować drogę i krajobrazy.
Mystic_Art 05-06-2024, 23:25 Sprawdź lub wymień śruby od kabli masowych znajdujących się na nadkolu pod filtrem puszka filtra powietrza.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
|
|