jeojstyk
07-03-2018, 10:31
Witam.
Od kilku dni słyszę oraz czuję strzelanie przy skręcaniu kierownicą w lewo i prawo, ale tylko przy maksymalnym wychyle koła (manewry parkingowe). Na "ucho" wydaje mi się że jest to przy lewym kole. Byłem w serwisie i uzyskałem odwiedź "naprężenia układu kierowniczego, tak musi być". Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Witam.
Od kilku dni słyszę oraz czuję strzelanie przy skręcaniu kierownicą w lewo i prawo, ale tylko przy maksymalnym wychyle koła (manewry parkingowe). Na "ucho" wydaje mi się że jest to przy lewym kole. Byłem w serwisie i uzyskałem odwiedź "naprężenia układu kierowniczego, tak musi być". Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Zazwyczaj tego typu efekty powoduje padające łożysko górnego mocowania amortyzatora. Kolejny krok to pęknięta sprężyna.
Hooch180
07-03-2018, 11:55
Byłem w serwisie i uzyskałem odwiedź "naprężenia układu kierowniczego, tak musi być"
Czyli już masz odpowiedź, gdzie nigdy nie oddawać samochodu.
Nie do końca, ASO może mieć rację, oczywiście nie zaszkodzi sięgnąć drugiej i trzeciej opinii.
Jeśli na chama dobijasz kierownicą do oporu do samego końca, to układ hydrauliczny naprawdę wtedy mocno się "napina".
Spróbuj może robić to bardziej delikatnie? Może być tak, że któryś z węży z płynem jest nazbyt luźny i uderza o coś w momencie maksymalnego obciążenia.
jeojstyk
08-03-2018, 11:28
Rozważałem tą opcje czy nie za mocno dokręcam kierownicę, ale nie ma to znaczenia, bo strzela i tak przy delikatnym operowaniu.
Najlepiej chyba będzie jak do mechanika podjadę co opiekował mi się poprzednim autem i "przetrzepie" mi cały zawias i układ kierowniczy.
maciej_b
09-03-2018, 07:25
układ hydrauliczny
w mk3 :shock:
Z tego co wiem tam jest elektryczne wspomaganie...
Co do problemu, to "strzelanie" występuje również na postoju - tak rozumiem opis z #1?
To praktycznie winne może być górne łożysko mc'persona. Ew nieprawidłowe ułożenie sprężyny, ale mało prawdopodobne.
Bump: Uzupełnienie:
w mk3 były układy hydrauliczne wspomagania kierownicy w wolnossącym benzynowym 1.6.
gregor75
09-03-2018, 20:26
Byłem w serwisie i uzyskałem odwiedź "naprężenia układu kierowniczego, tak musi być".
brak słów na ASO
Blinkin80
26-03-2018, 14:04
Witam.
Od kilku dni słyszę oraz czuję strzelanie przy skręcaniu kierownicą w lewo i prawo, ale tylko przy maksymalnym wychyle koła (manewry parkingowe). Na "ucho" wydaje mi się że jest to przy lewym kole. Byłem w serwisie i uzyskałem odwiedź "naprężenia układu kierowniczego, tak musi być". Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Witam,
w moim mam to samo. Wyjeżdżając z podwórka cofając, skręcam dwa razy 90 stopni w lewo potem w prawo. Przy drugim skręcie za każdym razem słychać i czuć trzask. W ASO stwierdzili że to prawdopodobnie właśnie łożysko mocowania amortyzatora i byli zszokowani. Zastanawiali się czy uznać to z FordProtect ale w końcu zaprosili mnie na globalną weryfikację problemu, na której niestety łożysko i mocowanie zachowywało się prawidłowo. Mimo że marnowałem 6 godzin odesłali mnie do domu. Auto dalej trzaska. Oprócz tego słychać coś przy naciskaniu pedała sprzęgła. Irytujące np. w korku. Jestem krytycznie zrażony do tego auta.
Zmień serwis skoro nie potrafią zdiagnozować.
Co ma do tego sam samochód? Myślisz, że w BMW nie ma takich problemów?