Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Asystent parkowania dołożenie, czy jest sens?
Drodzy znawcy Focusa,
Napiszcie proszę czy ktoś próbował kiedyś zamontować asystenta parkowania. Mówię o asystencie automatycznym który kręci kółkiem a nie pikających czujnikach, kamerach itp. Wujek google mówi że w Focusie z 2012 można było takie coś kupić za niecałe 2k. Zastanawiam się czy to wogóle ma sens i ile może teraz kosztować.
W swoim Focusie nie dokładałem asystenta parkowania, gdyż mam go na wyposażeniu fabrycznym. Ale moim zdaniem to trochę zbędny gadżet. Korzystałem z tej funkcji dosłownie kilka, kilkanaście razy przez 3 lata użytkowania auta. Na co dzień bardziej przydają się wspomniane przez ciebie czujniki parkowania i ewentualnie kamera, niż asystent. Jeśli nie jesteś początkującym kierowcą, to samodzielnie zaparkujesz samochód szybciej i sprawniej, niż z jego pomocą. Wg mnie nie ma sensu i szkoda kasy.
Potrzebne dodatkowe czujniki, moduły, wiązki, pewnie przycisk na konsole...otwory pod dodatkowe czujniki...
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Szymon_Zy 15-03-2018, 10:42 Dołożenie to nie jest wielka filozofia. Moduł parkowania z końcówką B, czujniki z przodu, przycisk i wymiana czujników ABS na dwukierunkowe. Potem tylko zakodowanie i powinno działać.
W sumie to warto tylko czujniki przód.
Nie są czasami potrzebne po 6 czujników przód i tył?
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Szymon_Zy 15-03-2018, 11:59 Przedlift? 6x przód, 4x tył. W polifcie 6x i tu i tu. Tylko tam masz i równolegle, i prostopadłe.
Na co dzień bardziej przydają się wspomniane przez ciebie czujniki parkowania i ewentualnie kamera, niż asystent. Jeśli nie jesteś początkującym kierowcą, to samodzielnie zaparkujesz samochód szybciej i sprawniej, niż z jego pomocą. Wg mnie nie ma sensu i szkoda kasy.
Mi to nie jest do szczęścia potrzebne, pytam pod kątem samochodu którym będe jeździł byćmoże sporadycznie - bardziej dla kogoś kto panicznie boi się parkowania g:~
Jeżdżę codziennie S-maxem i nie używam żadnych wspomagaczy więc masz rację - da się bez tego żyć. Choć musze przyznać że czasem trafi się takie miejsce że i trzeba wyjść z samochodu aby zobaczyć czy się zaraz nie pocałuje przypadkiem. Jeśli to kosztuje mniej niż 2 tys. to dla komfortu psychicznego pewnej grupy kierowców może i warto :570:
Bump: Dołożenie to nie jest wielka filozofia. Moduł parkowania z końcówką B, czujniki z przodu, przycisk i wymiana czujników ABS na dwukierunkowe. Potem tylko zakodowanie i powinno działać.
W sumie to warto tylko czujniki przód.
Ciekaw jestem jaki warsztat by się tego podjął i za ile :wink:
Jeśli jest jak piszesz to gra jest warta świeczki. Dzęki
Czy warto.
Ja mam fabrycznie i cieszę się że mam. Korzystam bardzo często.
Jeśli nie jesteś początkującym kierowcą, to samodzielnie zaparkujesz samochód szybciej i sprawniej, niż z jego pomocą.
Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem.
O ile sam nie mam żadnych problemów z parkowaniem i swojego Focusa kombi jak i większych pojazdów (także długich Vanów bez nawet czujników parkowania), tak w swoim Focusie parkowanie równoległe zostawiam "automatowi" bo spisuje się bardzo, ale to bardzo dobrze. Wiele razy o tym wspominałem, że zdarzało mi się nawet wyjrzeć przez "okno" bo nie wierzyłem na jakie "milimetry" potrafi się wcisnąć.
Czy warto dokładać? Sądzę, że nie. Czy fajnie jak jest - moim zdaniem fajnie.
Choćby dla tych momentów, kiedy parkujesz dzień w dzień równolegle pod domem (dzień w dzień, przez 2 lata), a tak wciskasz przycisk i operujesz tylko skrzynią biegów i pedałami. Jest to po prostu wygodne.
Natomiast czy "płaciłbym" żeby to mieć?
Myślę - że nie.
Ciekaw jestem jaki warsztat by się tego podjął i za ile
Takie rzeczy akurat robi się raczej samemu lub poprzez forumowych speców.
Żaden warsztat raczej się sam tego nie podejmie, bo nie jest to dla nich opłacalne.
Kwestia że warsztat nie zna się na Fordach, więc sama "rozbiórka" żeby coś odnaleźć założyć, to ich czas, a czas to pieniądz, a że nie są "maniakami Forda" to zajmie im to dłużej więc trzeba więcej liczyć za roboczogodziny.
no ale ASO na pewno się podejmie :lol:
Szymon_Zy 15-03-2018, 13:48 Za cenę połowy auta? Myślisz, że warto.
Rozumiem, że to żart z tym ASO :D Oni umieją tylko akcesoryjne zakładać.
edmun jest jeszcze jedna kwestia. w PL jak chcesz zaparkować tyłem, to musisz mieć szczęście albo nikogo za sobą. Bo nawet jak włączysz migacz do parkowania, to przejeżdżając lukę masz tego za sobą na zderzaku i brak możliwości parkowania :572:
Osobiście korzystałem kilka razy, żeby sprawdzić, żeby pokazać innym jak działa i chyba ze 3 razy jak sam parkowałem, ale fakt wepchnął się w małą lukę. Za to często pomagam sobie w wyszukaniu odpowiedniego miejsca, po czym sam parkuję ;)
Kwestia że warsztat nie zna się na Fordach, więc sama "rozbiórka" żeby coś odnaleźć założyć, to ich czas, a czas to pieniądz, a że nie są "maniakami Forda" to zajmie im to dłużej więc trzeba więcej liczyć za roboczogodziny.
Toż ASO NAJlepiej zna się na Fordach, ma dokumentację a co najważniejsze kochają Fordy i są na pewno maniakami Forda :lol:
Nie no Panowie, traktujcie to w kategoriach ironii jednak :lol: Choć z ciekawości chętnie bym się dowiedział ile śpiewają ton złota za taką dokładkę.
Toż ASO NAJlepiej zna się na Fordach, ma dokumentację a co najważniejsze kochają Fordy i są na pewno maniakami Forda
Brałem pod uwagę "warsztat". Nie ASO. Kolega napisał po prostu warsztat.
Co do ASO - nawet się czymś takim zazwyczaj nie zajmują, nie wyceniają, nie przyjmują zleceń na coś takiego.
@edmun jest jeszcze jedna kwestia. w PL jak chcesz zaparkować tyłem, to musisz mieć szczęście albo nikogo za sobą. Bo nawet jak włączysz migacz do parkowania, to przejeżdżając lukę masz tego za sobą na zderzaku i brak możliwości parkowania
Nawet nie wiem co mam odpisać :(
A znacie inne Fordy rozmiaru Focusa lub mniejsze które to dobrodziejstwo posiadają? Fiesta chyba nie zasłużyła sobie na taki bajer? A może jakieś inne podobne albo mniejsze autko ma takie cuś? Ciężko na rynku o egzemplarz z zamontowanym parkowaczem
A znacie inne Fordy rozmiaru Focusa lub mniejsze które to dobrodziejstwo posiadają?
i40
Astra
BMW1
Mercedes A klasa
Toyota Auris
Volvo V40
VW Golf
mcsiu C-max i Kuga z Fordów ;) No i nowa Fiesta mk8, ale zakładam, że mówimy o starszych niż kilka miesięcy ;)
Fiesta mk7 ma tylko wizualizację czujników, sama nie parkuje.
Mam w Focusie to automatyczne parkowanie i o ile często nie używam, o tyle wydaje mi się, że równolegle parkuje lepiej niż ja, za każdym razem na styk do krawężnika ;) zmieści się naprawdę w miejsca niewiele dłuższe niż auto i robi to bardzo sprawnie.
Dzięki za odpowiedzi :)
A co do:
Dołożenie to nie jest wielka filozofia. Moduł parkowania z końcówką B, czujniki z przodu, przycisk i wymiana czujników ABS na dwukierunkowe. Potem tylko zakodowanie i powinno działać.
W sumie to warto tylko czujniki przód.
Tak zastanowiłem się ponownie nad powyższym i teraz wydaje mi się, że wcale nie musi to być takie proste. Czujniki chyba jednak nie wystarczą bo co za magiczna siła będzie kręcić kółkiem? Jakiś sprzęt musi przecież przełożyć wyliczenia na fizyczne ruchy kierownicy. Czy to przypadkiem nie jest wymiana bebechów albo dodanie czegoś co kosztuje duuużo albo bardzo dużo?
Bump: No chyba że każdy focus jeździ z takim modułem do fizycznej kontroli kierownicy :) nic tylko połączyć to z padem od konsoli i można sterować autem z tylnego siedzenia g:galy
maciej_b 19-03-2018, 12:55 Każdy Focus mk3 powyżej benzyny 1.6 wolnossącej ma elektryczne wspomaganie, a to ono samo kręci kierownicą...
nic tylko połączyć to z padem od konsoli i można sterować autem z tylnego siedzenia
Więc pad w rękę i do dzieła ;)
Każdy Focus mk3 powyżej benzyny 1.6 wolnossącej ma elektryczne wspomaganie, a to ono samo kręci kierownicą...
Coś mi się jednak zdaje że wspomaganie z definicji raczej wspomaga w kręceniu kierownicą a nie samo kręci kierownicą. Do Tesli Focusowi jednak jeszcze nieco brakuje w tej kwestii :)
A więc wspomaganie nie oznacza podłączenia do elektroniki sterującej samoczynnym ruchem kierownicy tylko "wspomaganie" (wzmocnienie/przełożenie) ruchów które wykonuje kierowca a nie moduł elektroniczny. Byćmoże konstrukcja wspomagania uwzglęnia zewnętrzne wpięcie (nie znam szczegółów dlatego pytam) jednak widzę zasadniczą różnicę pomiędzy wspomaganiem (nawet elektrycznym) które może być zrealizowane jako zwykłe wzmocnienie a indukowaniem ruchu niezależnie przez układ elektroniczny. Zauważ że aby takie coś zaistniało nie tylko koła doznają skrętu ale także kierownica czyli coś co w "standardowym" wspomaganiu jest źródłem ruchu. Tutaj jest także "odbiorcą" i także się kręci "sama".
Bump: Jeżeli cały hard'ware rzeczywiście jest domyślnie gotowy na takie sterowanie to rzeczywiście wystarczą czujniki i program, a to nawet w ASO nie powinno być kosmicznie drogie. Wiem wiem słodzę chłopakom z ASO, a niech mają :P
A czym jest wspomaganie elektrycznie jak nie silnikiem elektrycznym, dzięki któremu koła jak i kierownica się obracają?
pankrakus 19-03-2018, 15:00 [...]
a to nawet w ASO nie powinno być kosmicznie drogie. Wiem wiem słodzę chłopakom z ASO, a niech mają :P
Witam
ASO jak ognia unika montażu / dokładania elementów które nie były fabrycznie w samochodzie
Twierdzą, że wynika to z kilku powodów
- umowa z Fordem im nie pozwala
(nie wolno im dołożyć 2 kabelków - tylko wymiana całej wiązki)
- oprogramowanie / sprzęt które ma ASO - ma często zablokowane pewne funkcje
Dodatkowo => gdy szukałem jakiejś części, to chcieli VIN auta w której to występuje
Poza tym - kłopot jak przeliczyć na roboczogodziny - taką "rzeźbę" - żeby opłacało się dla ASO i klienta
No i najważniejsze - musiałoby się im chcieć, a oni nie lubią rzeczy nie standardowych
pozdrawiam
pankrakus
Okej okej mamy silnik i wszystko się pięknie obraca, masz słuszność. Chodzi tu o źródło które pobudza do kręcenia - sygnał który przez ten silnik jest wzmacniany. Może pochodzić z różnych źródeł i standardowe wspomaganie w samochodach które nie mają żadnych asystentów nie musi pozwalać na źródło inne niż ruch kierowcy. Kwestia czy hardware to wspiera czy nie. Upraszczając:
Zwykłe wspomaganie:
źródło --> sygnał --> wzmocnienie
ruch kierownicą --> sygnał elektryczny --> silnik wspomagania
asystent samokierujący:
źródło --> sygnał --> wzmocnienie
układ elektroniczny --> sygnał elektryczny --> silnik wspomagania
Specem od układów samochodowych nie jestem i nie wiem jak są wewnętrznie zaprojektowane ale wątpię że cudownie wszystkie układy wspomagania mają interfejs do zdalnego sterowania ;)
Bump: Witam
ASO jak ognia unika montażu / dokładania elementów które nie były fabrycznie w samochodzie
Skutecznie zniechęciłeś mnie do jakiegokolwiek słodzenia :P
asystent samokierujący:
źródło --> sygnał --> wzmocnienie
układ elektroniczny --> sygnał elektryczny --> silnik wspomagania
Źródłem tutaj jest moduł czujników/autoparkowania, który steruje tym silnikiem, czyli wysyła sygnały o kierunku ruchu. Silnik kreci jak dostaje zasilanie. A wspomaganie przy automatycznym parkowaniu kręci kołami i kierownicą znacznie szybciej niż kierowca.
Skutecznie zniechęciłeś mnie do jakiegokolwiek słodzenia
O tym samym pisałem. Ani ASO ani typowy warsztat.
Aby ktoś "zajął się takim tematem" to musiałby po prostu znać się na Fordach i nie ukrywam że robić to w ramach "znajomości".
Podjeżdżając z takim tematem do ASO spotkasz się raczej z odmową na miejscu.
Natomiast warsztaty podzielić można na:
a) takie które od razu odmówią bo to dla nich czarna magia
b) takie które rzucą taką wycenę, że się odechce, a wynika to z roboczogodzin
c) takie dla których czarna magia nie istnieje ale potem masz auto od magików w którym naciśniesz żeby zaparkował a wyskoczy Ci check engine bo pan Józek się na kablach zna to zrobi, a że panie był prawie fajrant to tu się puknie, tam się pacnie i będzie pan panie kierowniku zadowolony
d) takie które znają się na rzeczy, ale nie są notabene warsztatem, tylko jedziesz do ludzi z internetu którzy rozbierają Fordy na części pierwsze (i nawet na tym forum takich nie brakuje) i wiedzą co z czym i jak i tam zapłacisz normalne pieniądze. I normalne pieniądze to takie, gdzie ani Ciebie to nie zaboli, ani nie będzie ujmą dla tego kto Ci to zrobi
Jak nie wierzysz, to wykręć numer do pierwszego lepszego ASO i spytaj o wycenę.
Najlepiej zadzwoń do przynajmniej trzech ASO.
A potem zadzwoń do warsztatów mechaniki pojazdowej.
70% miejsc w których "robią w samochodach" to typowy przemiał gdzie są:
1) dolewane oleje wszelkiej maści zamiast pełnej wymiany
2) zmieniane filtry a przy okazji pompa paliwa, silnik wycieraczek i całe sprzęgło, tylko coś części brak i sam nie wiesz czemu tyle rzeczy było zrobione
3) robiona jest usługa ale wykonują ją studenci/uczniowie pod okiem "majstra"
4) miejsca w których płacisz więcej, nigdy tam nie wracasz bo uważasz że Cię "ocyganili" a naprawdę zrobili po prostu porządnie zwykłą robotę (w takich miejscach dziwnym trafem zdarzają się mechaniki które pracują tam do czasu aż uzbierają na własny warsztat, zazwyczaj taki do tuningu/przeróbek/hamownia itp)
jacekk015 10-08-2018, 22:02 Przedlift? 6x przód, 4x tył. W polifcie 6x i tu i tu. Tylko tam masz i równolegle, i prostopadłe.
Czy jeśli do przedlifta [akurat C-Max MK2 2011r ta sama platforma co Focus MK3] zapakuję czujniki i moduł z polifta to jest szansa uzyskać parkowanie prostopadłe?
Ten moduł literą B tym steruje całkowicie, czy jednak BCM coś dokłada od siebie?
Mam dołożone NAVI Sony 5 cali.
Obecnie nie mam żadnych czujników parkowania i pewnie wiązek też.
Więc do zakupu wiązki czujników przód/tył, moduł B, wpięcie do BCMa na linie HSCan i puszczenie kabli z bagażnika do wiązki przedniej.
No i jeszcze wymiana czujników ABS.
lukaszooo 11-08-2018, 09:14 Modul musi byc od przedlifta.
Teraz pytanie czy warto to dokladac jesli nic nie masz. Komplet gratow bedzie kosztowal ok 2000zl wiec pytanie czy warto ? Pomysl nad zamontowaniem chinskiej kamery cofania.
mastachaz 11-08-2018, 10:40 tego parkowania to raczej chyba nie warto robic sam mialem ale zrezygnowałem na rzecz zderzaka z rs mk3 parkuje nie najgorzej.
jacekk015 11-08-2018, 14:04 Wiązka tył z czujnikami, modułem 8M5T z literką B oraz przyciskiem włączania znalazłem za 440zł. Brakuje tylko wiązki przód + czujniki. Ale wtedy będę miał równoległe.
Pytanie brzmi:
Czy da się w przedlifcie uzyskać w ogóle prostopadłe? Dokładając el. polifta?
mariusza 12-08-2018, 07:23 Da się założyć, mam u siebie. Potrzebny jest moduł poliftowy, 12 czujników (mogą być przedliftowe) i Sync 2/3. Dźwięk czujników w polifcie jest z Sync 2/3, a nie z licznika jak w przedlifcie. Włącznik czujników może być z przedlifta, tylko jest zły opis (ON/ OFF). W przedlifcie czujniki się włącza przyciskiem, a w polifcie są zawsze włączone i przyciskiem się wyłącza.
jacekk015 12-08-2018, 15:23 Dzięki za konkret.
Z uwagi na to, że dopiero co dołożyłem 5 calową NAVI Sony + BT/VC za xxx zł to pójście w Sync2/3 jest już chyba przesadzoną kwotą.
Nie wiem sam, czy dla samego równoległego to robić. Obecnie mam tylne dołożone jakieś niefabryczne z pikaczem.
Z punktu widzenia mojego, nie mam problemu z parkowaniem, a prostopadłe jest akurat prostsze niż równoległe, które czasem jak źle wymierzysz to poprawiasz.
Fajnie byłoby też na tych 5 calach widzieć co gdzie i +/- odległość. Przód też by się przydał.
Auto głównie po mieście się porusza.
Cyrkluję, że z 1000 - 1200zł musiałbym wydać na kpl. przedliftowy.
lukaszooo 13-08-2018, 06:54 Wiązkach zderzaka nie ma roznicy przedlift polift. Wazne aby byl komplet z czujnikami.
Z moich doświadczen na graty do 12 czujników trzeba wydać 1500zl i dodatkowo trzeba miec duzo szczescia.
Wsadz na tyl 4 ori czujniki i ewentualnie kamere cofania. Bedziesz duzo bardziej zadowolony.
Dokładnie i dostaniesz słupkową wizualizację tyłu na ekranie navi. Olej to auto parkowanie. Mam i użyłem może kilka razy. Aczkolwiek przydaje się do szukania odpowiedniego miejsca jak i same przednie czujniki też.
Kamerę chińską też można podłączyć pod wyświetlacz navi 5", ale musi być od E1BT wzwyż.
jacekk015 13-08-2018, 15:56 OK, ale nawet jak do mojego golasa dokupię czujniki i wiązkę z tyłu + moduł z literą A to i tak muszę sztukować kabelek gdzieś do konsoli aby dopiąć to do HS CANa.
Niestety navi mam starsze AM5T-14D358-DJ także tylko z tym czarodziejem https://www.ucdsys.ru/?page_id=350 odpalę chińską kamerę.
Jeszcze tego boczku bagażnika nie rozbierałem, ale już czuje, że leci golizną jak z przodu podczas instalacji NAVI i BT/VC ;-)
jacekk015 14-08-2018, 15:10 Pacjent: C-MAX przedlift 2011
Czy może być tak, że mamy:
1) MODUŁ z literką B przedlift - BM5T-15K866-BP
2) Wiązka tył przedlift - AV6T-15K868-AAG wraz z czujnikami kpl.
3) Wiązka przód polift - F1DT-15K867 - wersja z halogenami
Ta przednia poliftowa musiałaby dostać również czujniki poliftowe jak doczytałem.
Ale czy moduł i tył przedlift dogada się z przednią poliftową?
Tak w ogóle przedlifotwa oryginalna jest AV6T czy BV6T?
[edit]
OK już wiem AV6T C-Max, BV6T Focus.
lukaszooo 14-08-2018, 19:25 Bedzie chodzic tylko zostanie ci luzna kostka od radaru.
jacekk015 14-08-2018, 19:53 Rozebrałem boczek bagażnika. Bieda z nędzą. Oprócz gniazda 12V i lampki nie ma nic. Sztukowanie na maxa.
Kostka od radaru??
lukaszooo 15-08-2018, 09:13 Nie wiem jakie byly moliwosci fabryczne ale do polifta na rynku sa dostepne tylko wiazki przednie na 6 x pdc + radar.
Chodzi o radar do aktywnego tempomatu. którego nie było przed liftem w C-maxie.
jacekk015 15-08-2018, 17:16 Rozumiem.
Jeszcze się biję z myślami, ale chyba zacznę zbierać elementy na przód i tył. I tak muszę lecieć z modułu do BCMa czy będę miał moduł A czy B.
Kamerę sobie pewnie dołoże potem jak uda mi się od ruskich ten modulik kupić.
Z tego co się rozglądałem to ciekawie wychodzą te kamery zintegrowane z ramką na tablice. Oryginalne moduły kamery są po 250zł na Allegro, do tego kamera, blenda i odtwarzanie wiązki - ona chyba idzie w magistralę LIN.
Ruscy chcą 70EUR + wysyłka.
Możesz jeszcze pomyśleć o kamerze zintegrowanej z przyciskiem klapy, ja taką zamawiam niedługo.
jacekk015 16-08-2018, 21:08 Tutaj masz opcjonalnie za ~100zł wersję bezprzewodową.
Nie wiem tylko, czy te przyciski of Focusa są takie same w C-Max'ach
Ruscy porobili mu zdjęcia w opisie:
https://www.aliexpress.com/item/Anti-Fog-Car-rear-view-camera-For-Ford-Hatchback-Sedan-2012-2013-Trunk-handle-camera-color/32525560239.html
[edit]
Trzeba szukać od starszych C-Max'ów lub Focusa MK2
https://ford.sklep.pl/product-pol-13952-wlacznik-otwierania-pokrywy-bagaznika-Ford-1857333.html
Ja już mam wybrane kamerki do obu aut, tylko się tak zbieram z zamówieniem ;) Nie jest to u mnie pierwszy priorytet, bo mam czujniki, a jeszcze trzeba mieć czas na montaż z czym problem.
Niestety przycisk z niezłą (?) kamerką 170 stopni (?) i liniami to ok 100 pln. Linie dynamiczne oparte o żyroskop można sobie odpuścić, bo ponoć źle działają.
jacekk015 18-08-2018, 12:47 Ok, słowo się rzekło.
Kupiłem na Allegro moduł B z kostkami 3szt. oraz kompletną tylną wiązkę z koszykami, czujnikami i złączami.
Za wiązkę dałem 200zł - jak za kpl z czujnikami to chyba nieźle.
Teraz szukam przycisku z kostką, bo są ale nie ma kostek a ja muszę odtworzyć wszystko.
Mam pytanko jeszcze w temacie asystenta parkowania, a wlasciwie jego wplywu na krecenie kierownica.
Żona aktualnie jezdzi focusem mk3 z lipca 2014. Kupilismy go z przebiegiem ok 156tys km. Ma asystenta parkowania czyli jak rozumiem jest w nim rowniez wspomaganie elektryczne i mam wrazenie, ze kreci sie tym focusem dosyc topornie tak jakby to wspomaganie dzialalo za slabo.
Kiedys jezdzilem golym focusem mk3 tez z 2014, ktorego mialem od nowosci i przyznam, ze lzej krecilo sie kierownica (fakt ze byl to nowy egzemplarz, a jezdzilem nim do okolo 148tys km). Teraz mam kia ceed 2 i tu juz wogole luzno sie kreci kierownica.
Czy w focusie da sie np wzmocnic sile dzialania wspomagania jesli jest to egzemplarz z asystentem parkowania??
Bump:
jacekk015 19-02-2019, 11:51 Asystent nie ma znaczenia. Układ wspomagania jest ten sam.
Na start sprawdź akumulator i błędy w komputerze
https://www.google.com/search?ei=xexrXPuqO-PKrgTmxaCwCA&q=site%3A+forum.fordclubpolska.org+focus+wspomagan ie+słabo+działa
lukaszooo 20-02-2019, 09:10 Najbiedniejsze wersje mają zwykle wspomaganie, aby działał asystent parkowania trzeba wymienic czujnki ABSu.
Propo asystenta to wszystko dziala. Ladnie parkuje wrecz jestem zaskoczony. Szkoda, ze tylko do prawej. Ladnie podaje komendy. Nie ma zadnych bledow w kompie, a wspomaganie jakby chodzi topornie. Naprawde by sie wykrecic lub wkrecic samemu to jest znacznie ciezej jak w porownywanej kii bez jakis dodatkowych opcji wspomagania. Focusem jezdzi zona i strasznie na to narzeka bo miala okazje jezdzic kia i mowi, ze w tym temacie jest przepasc. Prxyznam, ze nawet ja jak od czasu do czasu zasiade do focusa to czuje, ze musze wiecej sily wkladac w krecenie kierownica. Ogolnie wszystko jest plynne nic sie nie przycina wiec wyglada na to, ze wszystko dziala ok. Dlatego pytam czy sam asystent parkowania moze miec na to wplyw.
Z tego powodu zona chce sie pozbyc tego auta gdzie uwazam, ze nie warto tego robic. Ale jesli nie ma mozliwosci by co kolwiek lzej sie krecilo to chyba do tego dojdzie ech.
>Szkoda, ze tylko do prawej.
do lewej tez parkuje, tylko trzeba włączyć lewy kierunkowskaz :)
zygzak73 25-02-2019, 13:01 No nie wiem, też mam 2014 z asystentem i kiera chodzi lekko, nawet za lekko bym powiedział, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Asystent u mnie sam kręci kierownicą. Na pewno o tym samym mówimy ? Użyłem 3 razy raz żeby spr jak działa, potem pokazać żonie, a potem kolegom.
maciej_b 25-02-2019, 19:38 a wspomaganie jakby chodzi topornie
Kolego na jakim ogumieniu masz auto? Jak z ciśnieniem w oponach (wiem że głupie sprawy poruszam ale to ma wpływ na potrzebną siłę na kierownicy...)
Cisnienie w granicach 2.4. Sa teraz zimowki na staloych felgach. Opony BF Goodrich 205/55 R16 H G-Force
|
|