Zobacz pełną wersję : [Mk2] Brak mocy mondeo 2.5 v6 99 rok benzyna
Maciej 23 22-07-2007, 06:21 W moimi mondeo 2.5 v6 99rok na benzynie brakuje mocy widoczne jest to dopiero na 4, 5 biegu po przekroczeniu 4 tys.obr jakby jego cos trzymalo, rozpedza sie ale powoli, jaki moze byc tego powod?na komputerza wychodzil modul drugiej przepustnicy patrzylem i ten modul dziala prawidlowo otwiera i zamyka co go moze trzymac ?
a w jaki sposob patrzyles czy dziala prawidlowo ??
Maciej 23 22-07-2007, 12:59 jezeli jego odłaczyłem to nie chcial jechac wiecej niz 80 km/h i na postoju jak dodawalem gazu to bylo widac ze sie otwiera i zamyka oraz miernikiem
norbi333 22-07-2007, 16:51 U mnie też się otwierał i zamykał ,ale była ułamana blaszka i komp nie podawał paliwa ,bo nie miał sygnału ,ze otwarty dolot
Maciej 23 22-07-2007, 17:27 Miales takie same objawy jak u mnie? 2, 3 bieg to bez problemu do 5,5tys idzie a juz 4 i 5 to tak od 4tys jak by jego cos trzymalo i nie wiem co moze byc patrzylem tez drugi modul ale na postoju to zachowuje sie tak jak stary czyli jak dla mnie to dobrze
norbi333 22-07-2007, 19:12 Już nie pamiętam ,ale za brak mocy powyżej 3,5 tyś odpowiada moduł geometrii dolotu
Maciej 23 22-07-2007, 19:23 nie moge zrozumiec tego dlaczego 2,3 bieg to normalnie sie wkreca a potem słabnie i to od 4 tys wrazenie jakby jego cos przytrzymywalo po odlaczeniu modulu tej drugiej przepustnicy to on wogole nie jedzie wiec mozna wnioskowac ze dziala prawidlowo
norbi333 22-07-2007, 19:39 to jesli działa prawidłowo to nie mam pojęcia co za przyczyna moze być
Maciej 23 22-07-2007, 20:38 a jak u Ciebie jest nie ma problemu ogolnie z wkrecaniem sie na obroty na 4, 5 biegu ?
U mnie też się otwierał i zamykał ,ale była ułamana blaszka i komp nie podawał paliwa ,bo nie miał sygnału ,ze otwarty dolot
No to mnie zdziwiłeś, myślałem, że jak jest ułamana blaszka to sterownik tylko po przekręceniu kluczyka otwiera/zamyka a potem już stoi bo komp stwierdza, że jest uszkodzony?!?
A powiedź jeszcze, czy zaobserwowałeś wtedy większe zużycie paliwa?
norbi333 23-07-2007, 06:33 Spalanie nie było zwiększone,bO dolot otwierał się i dawał powietrze ,ale komp nie miał sygnału o otwartym dolocie i nie podawał paliwa.
brakuje mocy widoczne jest to dopiero na 4, 5 biegu po przekroczeniu 4 tys.obr jakby
czyli typowe dla usterki modulu IMRC, tymbardziej że
na komputerza wychodzil modul drugiej przepustnicy
ale..... kij ma zawsze dwa konce
jezeli jego odłaczyłem to nie chcial jechac wiecej niz 80 km/h i to jest ciekawe bardzo........ bo z odpietym IMRC autko musi jechac w miare normalnie, czyli tak jakby IMRC bylo zepsute.
i teraz zadalem sobie pytanie:
Co powoduje taki objaw, ze sugeruje zepsute IMRC ale po jego odpieciu praktycznie nie pojedziemy szybciej niz 80 km/h?.... poszperalem sobie troche na forum i zestawilem dwie prawdopodobne przyczyny. Zszedlem do swojego V6 i zainicjowalem taka sytuacje....
test 1:
odpialem sobie IMRC i test : auto jedzie ok ale brakuje mu mocy powyzej 4000 obr.
na kazdym biegu
IMRC podlaczylem i zrobilem
test 2:
wypialem wtyczke znajdujaca sie (patrzac od przodu) po lewej stronie silnika kolo paska wielorowkowego na bloku pierwszego rzedu cylindrow i efekt jak w przypadku Maciej 23. 1 i 2 bieg auto zbiera sie ok ale od 3 biegu zaczynaja sie problemy z moca powyzej 4 tys.obr
i teraz czas na test nr 3:
polaczylem poprzednie dwa testy w calosc czyli odpialem znow IMRC i dodatkowo opisana w tescie nr2 wtyczke i......... dlaczego moja predkoc max. to okolo 80km/h :fcp2
Reasumujac.
IMRC masz sprawne ale.... sprawdz ta wtyczke czy wogole jest podlaczona a jesli jest podlaczona to sprawdz jej styki.
Szczerze powiem, ze nie mam zielonego pojecia na obecna chwile od czego jest owa wtyczka ale stawiam na nia jako zrodlo Twojego problemu.
Maciej 23 23-07-2007, 15:22 8693302 to moj numer gg lapers podaj mi do siebie numer telefonu pogadali bysmy na spokojnie widze ze troche sie znasz na tym
[ Dodano: 2007-07-23, 18:51 ]
a czy ktos ma jeszcze pomysl co moze byc przyczyna takiego zachowania auta ??
dlaczego moja predkoc max. to okolo 80km/h :fcp2
bo komputer przelaczyl sie w tryb awaryjny i wiecej niz 80 km/h nie pojedziesz ;)
Maciej 23 23-07-2007, 21:28 to rozumiem ale czy macie jeszce jakies pomysły dlaczego na 4i5 biegu powyzej 4 tys on słabnie?, 1,2,3 bieg to idzie do 5tys bez problemu a pozniej jakby cos jego trzymalo na komputrze wychodzi ten modul a jak dla mnie on jest ok podlaczylem drugi i zachowuje sie tak samo nie chce mi sie wierzyc ze dwa by byly popsute
nie chce mi sie wierzyc ze dwa by byly popsute
i wlasnie odwrotnie, bo jesli sa oryginalne i maja zamontowany ten wadliwy tranzystor MJF6388 to bardziej jak pewne, ze moga byc dwa zepsute......
troszke podobny problem przerabialem w tym poscie, w ktorym dolaczylem sposob wymiany tranzystora jak rowniez metode pomiaru modulu IMRC. To naprawde nie jest wiele pracy i kosztow. Sumujac wszystko jest to z zapasem godzina pracy i okolo 8-10 PLN (slownie dziesiec polskich złotych) :fcp2
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=32261
sprawa nastepna:
-moze jest peknieta linka od IMRC do dolotow, lub sie zacina..... warto to sprawdzic tez.
i ostatnia rzecz rownie wazna co poprzednie:
-na koniec pracy zrob reset komputerka i samoadaptacje ECU.
Pozdrawiam
Ps. Oryginalny tranzystor moze okazac sie sprawny ale..... i tak go wymien najlepiej na opisany BDW93C poniewaz ma troszke wieksza moc i jest bardziej odporny na temperature i przegrzanie co jest wlasnie w 50% powodem szybkiej awarii modulu IMRC. Tym bardziej, ze modul IMRC na biegach 1,2,3 pracuje chwile a na wyzszych biegach pracuje znacznie dluzej.
Maciej 23 29-07-2007, 20:24 Dziekuje za pomoc po zmiane tego tranzystora w module jak reka odjął auto wkrecia sie bez problemu i na 4 i na 5 biegu.
Pozdrawiam
A ja dzisiaj wymieniam tranzystorek bo modul uruchamia sie dopiero po przekroczeniu 6 tys obr. Ale troche sie za nim nachodzilem w Częstochowie i w koncu kupilem za 3.40 :D
mam monducha od 12 dni ale mam taki sam problem nie ma mocy od 4 do 5 a potem jest spowrotem czy wymiana tago tranzystora mi pomoze
norbi333 14-08-2007, 05:33 Jak zmienisz to zobaczysz.Wymiana nie zaszkodzi tylko może pomóc :fcp2
Wysłany: Dzisiaj 6:33
Norbi333 jestes wczesniejszy od skowronka :fcp2
ale..
nie ma mocy od 4 do 5 a potem jest spowrotem
jesli mial na mysli obroty pomiedzy 4 a 5 tys i dziura w mocy miedzy nimi to niestety nie bedzie to tranzystor w IMRC.. Tym bardziej, ze napisal ze powyzej 5 tys. obr moc jest.
Musi niestety troszke wiecej napisac o swoim nowym nabytku. Jesli tylko to jest niepokojace i nie ma innych objawow np. nierownej pracy silnika itd... to moze warto byloby najpierw zczytac bledy.. i jesli pojawi sie bład
P1516 IMRC Input Error (Bank 1)
P1517 IMRC Input Error (Bank 2)
P1518 Intake Manifold Runner Control (Stuck Open)
P1519 Intake Manifold Runner Control (Stuck Closed)
P1520 Intake Manifold Runner Control Circuit Malfunction
to wtedy zabrac sie za to IMRC.
Pozdrawiam
gdzie sie znajdoje tem modul i czy ta operacja to cos skomplikowanego???
norbi333 14-08-2007, 08:03 Norbi333 jestes wczesniejszy od skowronka
Pewnie dlatego nie doczytałem,bo jeszcze oczy się kleiły.
Najlepiej podpiąć pod kompa auto i jak mówisz zczytać błędy
Odkręcasz plastik z napisem duratec i pod spodem masz puszkę z modułe.
Ps. Wrzuc jakieś zdjecia auta i silnika :fcp2
a ja tylko dodam jeszcze ze znow zdechl mi tranzystor w IMRC :fcp24 , wlasnie go wymienilem (godzinke temu) ale zastanawia mnie dzialanie IMRC.
IMRC podpiete, tester diagnostyczny wywala kod bledu P1518
czyli ze modul jest otwarty i sie nie zamyka
patrze na to ustrojstwo i widze, ze naciaga linke, przepustnice sie odchylaja i po zmniejszeniu obrotow nie wraca na swoje miejsce.
Wyciagnalem IMRC i co widze....... nie ma bledow
i teraz mam zagadke...... co powoduje, ze IMRC nie wraca do stanu poczatkowego???
chyba juz wiem........ale jak sprawdze to opisze
na podłączenie sie do kompa umuwiony jestem na czwartek zobaczymy co z tego bedzie a po za tym to od dzis pali mi sie kontrolka air bag
norbi333 14-08-2007, 12:04 fajny i chyba na gzie.wrzuć zdjęcia silnika jak możesz.zobacz jaki kod błyska poduszka
jutro bedą foty silnika to prawda że na gazie ale to ja go wkladalem pare dni temu i na 44 litrach zrobilem 230 km wydaje mi sie że troche mniej powinien palic bo jazda byla 50% na 50% konieczna bedzie regulacja u gazowników:)
norbi333 16-08-2007, 09:31 To spalanie kosmos masz.U mnie same miasto i spalanie jest 13-14 gazu
podlaczylem go do kompa i pokazalo dwa bledy P 1519 Prowadnik kolektora dolotowego otwarty/zamkniety i P0171 Mieszanka B1 za uboga z ta moca to jest dziwnie do okolo 3.7tys jest znika do 4.4tys pojawia sie na chwile potem dlugo niema az do 7tys potem konczy sie obrotomierz (to jest tak jak by ktos go trzymal ) to sie dzieje na kazdym biegu przy redukcji z 3 na 2 lub z 4 na 3 itd on sie zastanawia czy ma jechac pomocy PANOWIE CO Z TYM ZROBIC
P 1519
To oznacza tylko i wylacznie zablokowanie modulu IMRC w pozycji zamkniete, czyli nie skraca dolotow powyzej 3700 obr./minute i dlatego jest strasznie mulowaty. Sprawdz i wymien tranzystor. Opisywane to bylo setki razy.
P0171 Mieszanka B1 Mieszanka paliwowo powietrzna za uboga blok cylindrow 1.
Powiem w ten sposob. Ja tez mam ten bład dosc notorycznie ale jeszcze z błędem P0174 czyli to samo ale blok cylindrow 2. Z tego co naczytalem sie juz w necie. Sa dwie przyczyny wystepowania tych błędów w silnikach forda v6 i wiekszych(USA).
1. Przeplywomierz (i tutaj nic nie daje czyszczenie)
2. najczesciej zawor EGR
Ale... kij ma dwa konce.
Najpierw wyeliminuj błąd zwiazany z IMRC (sprawdz ten tranzystor) bo to tez generuje błąd zwiazany z mieszanka paliwowo powietrzna, jesli IMRC nie dziala wlasciwie to silnik nie dostaje wlasciwej mieszanki.
Reasumujac:
Najpierw IMRC potem test i jesli bledy P0171 lub P0174 sie pojawia to sprawdzic dogłębnie przeplywke a na koniec zostawic EGR. A u mnie czesto pada tranzystor wiec potem pojawiaja sie bledy zwiazane z mieszanka. Jak zrobie IMRC to mam spokoj do nastepnego razu. :fcp4
Pozdrawiam
norbi333 17-11-2007, 19:50 Nie tak do końca .U mnie EGR jest zaślepiony i nie wywala mi ,żadnego błędu o ubogiej mieszance.
Raczej bym chyba obstawiał przepływkę.Ale trzeba zrobić moduł ,zresetować kompa i jeszcze raz się podpiąć.
Oczywiście jakby co to przepływka nie pasuje od zwykłej v-ki i brak zamienników.Pasuje od któregoś rocznika cougara v-ki
U mnie EGR jest zaślepiony i nie wywala mi ,żadnego błędu o ubogiej mieszance.
tez racja :fcp4
norbi333 a sondy lambda masz dwie czy tery?
norbi333 17-11-2007, 20:27 U mnie EGR jest zaślepiony i nie wywala mi ,żadnego błędu o ubogiej mieszance.
tez racja :fcp4
norbi333 a sondy lambda masz dwie czy tery?
Sam nie wiem kiedyś podłączyli mi chłopaki kompa i wyszło ,ze 4 ,ale czy są to nie wiem,a bywały 4 ?
Tez dlatego masz EGR zaslepiony i nie masz błędów. Od roku 2000 w V6 zaslepiano EGR ale montowano 4 sondy lamda przez to masz spokoj. I tak się właśnie już jakiś czas temu nad tym zastanawialem czy to aby EGR we wczesniejszych modelach nie jest odpowiedzialny za te błędy P0171 i P0174.
Pozdrawiam
norbi333 17-11-2007, 20:43 EGRa sam zaślepiałem ,bo ma błąd recyrkulacji spalin i nie wiedziałem czego konkretnie szukać czy egr czy coś przed nim :fcp2
ogladalem ta linke czy sie rusza , to widac jak ona pracuje i pcha ta dzwignie
no ale jak juz wymienie ten tranzystor to jak zrobic reset kompa musze gdzies z tym jechac czy moge to sam zrobic
norbi333 19-11-2007, 13:01 odłaczasz akumulator tak na półgodziny :fcp2
Meczyl mnie ten temat juz zbyt dlugo i poswiecilem prawie caly weekend na myslenie i szukanie rozwiazan.
I chyba znalazlem.
A wiec co znalazlem w necie:
1. Brudny lub uszkodzony przeplywomierz w Fordzie ogolnie jest w stanie wygenerowac ponizsze bledy:
P0171 Bank 1 Fuel System too Lean
P0174 Bank 2 Fuel System too Lean (V6 models only)
P0172 Bank 1 Fuel System too Rich
P0175 Bank 2 Fuel System too Rich (V6 models only)
P1130 Lack Of HO2S11 Switch - Adaptive Fuel At Limit
P1131 Lack Of HO2S11 Switch - Sensor Indicates Lean
P1132 Lack Of HO2S11 Switch - Sensor Indicates Rich
P1150 Lack Of HO2S21 Switch - Adaptive Fuel At Limit (V6 only)
P1151 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Lean (V6 only)
P1152 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Rich (V6 only)
Po drugie:
objawowo wyglada to nastepujaco:
- poor driving behaviour
- engine shudder
- engine ringing noises
- engine speed variations
- power loss under maximum acceleration
- illumination of the TIL (this is the O/D light)
po trzecie:
jestem w szoku :fcp15
po czwarte: Jak nauczymy sie diagnozowac i naprawiac w pełni Forda to chyba nie ma przed nami tajemnic :fcp2
Pozdrawiam
Ps. W Scorpio przepływka moze nawet wygenerowac takie cudo:
Scorpio cars with a dirty MAF element have also shown another error:
P1723 Gear 3 incorrect Ratio
a co do kontrolki poduszki co kiedys pisalem mrygnie 4 razy i zgasnie i tak wkolko
chociaz teraz juz tego nierobi poprostu zgasla
panowie w moim IMRC tranzystor był ok ale byla inna sprawa ułamała sie blaszka próbowałem to naprawia udało sie ale teraz stało sie to znowu jest jakis patent zeby to naprawic i nie kpowac IMRC
norbi333 30-03-2008, 19:37 Przy blaszce ułamanej to ja zmieniałem cały moduł
Maciej 23 30-03-2008, 21:04 u mnie w mondeo znowu brakuje mocy wydaje mi sie ze moduł nawalil chodz nie jestem pewien, czy jest ktos z Warszawy zeby pomógł mi to precyzyjnie zdniagnozowac
u mnie jak niedzailalo to sprawdzalem czy linka ciagnie ramie przepustnicy wyciagnelem modul miernikiem sprawdzilem czy tranzystor sprawny a okazalo sie ze blaszka sie ulamala
kawalek durtu miedzianego tam wtopilem podgiolem i polutowalem do niedawna dzialalo i teraz znowu to samo
niemozna zamiast blaszki wstawic jakiegos mikrowłacznika ktory bedzie zalaczal ten styk
Maciej 23 31-03-2008, 16:30 i pewnie powyzej 3 tys obr widoczny spadek mocy ?
tak jak napisales powyzej 3 tys tak jak by ktos go trzymal i nie jedzie jak wszysto jest ok to fajnie sie smiga nawet na LPG
no ale czy ktos ma jakis sposob na naprawe tej blaszki bez zakupu IMRC albo jakies tanie IMRC ze sprawna blaszka
cichy5918 19-10-2008, 23:38 witam :)
mam forda mondeo mk1 2.5v6 nie wiem ja sprawdzić czy mam sprawny imrc proszę o odpowiedz
POZDRAWIAM:) :fcp4
Jak jedziesz to czujesz delikatne szarpniecie w granicach 3-4 tys obr ?? Jak tak to znaczy ze IMRC dziala ;)
|