Zobacz pełną wersję : [Mk2] Brak mocy mondeo 2.5 v6 99 rok benzyna


Maciej 23
22-07-2007, 06:21
W moimi mondeo 2.5 v6 99rok na benzynie brakuje mocy widoczne jest to dopiero na 4, 5 biegu po przekroczeniu 4 tys.obr jakby jego cos trzymalo, rozpedza sie ale powoli, jaki moze byc tego powod?na komputerza wychodzil modul drugiej przepustnicy patrzylem i ten modul dziala prawidlowo otwiera i zamyka co go moze trzymac ?

1olek
22-07-2007, 10:45
a w jaki sposob patrzyles czy dziala prawidlowo ??

Maciej 23
22-07-2007, 12:59
jezeli jego odłaczyłem to nie chcial jechac wiecej niz 80 km/h i na postoju jak dodawalem gazu to bylo widac ze sie otwiera i zamyka oraz miernikiem

norbi333
22-07-2007, 16:51
U mnie też się otwierał i zamykał ,ale była ułamana blaszka i komp nie podawał paliwa ,bo nie miał sygnału ,ze otwarty dolot

Maciej 23
22-07-2007, 17:27
Miales takie same objawy jak u mnie? 2, 3 bieg to bez problemu do 5,5tys idzie a juz 4 i 5 to tak od 4tys jak by jego cos trzymalo i nie wiem co moze byc patrzylem tez drugi modul ale na postoju to zachowuje sie tak jak stary czyli jak dla mnie to dobrze

norbi333
22-07-2007, 19:12
Już nie pamiętam ,ale za brak mocy powyżej 3,5 tyś odpowiada moduł geometrii dolotu

Maciej 23
22-07-2007, 19:23
nie moge zrozumiec tego dlaczego 2,3 bieg to normalnie sie wkreca a potem słabnie i to od 4 tys wrazenie jakby jego cos przytrzymywalo po odlaczeniu modulu tej drugiej przepustnicy to on wogole nie jedzie wiec mozna wnioskowac ze dziala prawidlowo

norbi333
22-07-2007, 19:39
to jesli działa prawidłowo to nie mam pojęcia co za przyczyna moze być

Maciej 23
22-07-2007, 20:38
a jak u Ciebie jest nie ma problemu ogolnie z wkrecaniem sie na obroty na 4, 5 biegu ?

danplus
22-07-2007, 23:09
U mnie też się otwierał i zamykał ,ale była ułamana blaszka i komp nie podawał paliwa ,bo nie miał sygnału ,ze otwarty dolot
No to mnie zdziwiłeś, myślałem, że jak jest ułamana blaszka to sterownik tylko po przekręceniu kluczyka otwiera/zamyka a potem już stoi bo komp stwierdza, że jest uszkodzony?!?
A powiedź jeszcze, czy zaobserwowałeś wtedy większe zużycie paliwa?

norbi333
23-07-2007, 06:33
Spalanie nie było zwiększone,bO dolot otwierał się i dawał powietrze ,ale komp nie miał sygnału o otwartym dolocie i nie podawał paliwa.

lapers
23-07-2007, 08:02
brakuje mocy widoczne jest to dopiero na 4, 5 biegu po przekroczeniu 4 tys.obr jakby

czyli typowe dla usterki modulu IMRC, tymbardziej że
na komputerza wychodzil modul drugiej przepustnicy

ale..... kij ma zawsze dwa konce
jezeli jego odłaczyłem to nie chcial jechac wiecej niz 80 km/h i to jest ciekawe bardzo........ bo z odpietym IMRC autko musi jechac w miare normalnie, czyli tak jakby IMRC bylo zepsute.

i teraz zadalem sobie pytanie:
Co powoduje taki objaw, ze sugeruje zepsute IMRC ale po jego odpieciu praktycznie nie pojedziemy szybciej niz 80 km/h?.... poszperalem sobie troche na forum i zestawilem dwie prawdopodobne przyczyny. Zszedlem do swojego V6 i zainicjowalem taka sytuacje....

test 1:
odpialem sobie IMRC i test : auto jedzie ok ale brakuje mu mocy powyzej 4000 obr.
na kazdym biegu

IMRC podlaczylem i zrobilem
test 2:
wypialem wtyczke znajdujaca sie (patrzac od przodu) po lewej stronie silnika kolo paska wielorowkowego na bloku pierwszego rzedu cylindrow i efekt jak w przypadku Maciej 23. 1 i 2 bieg auto zbiera sie ok ale od 3 biegu zaczynaja sie problemy z moca powyzej 4 tys.obr

i teraz czas na test nr 3:

polaczylem poprzednie dwa testy w calosc czyli odpialem znow IMRC i dodatkowo opisana w tescie nr2 wtyczke i......... dlaczego moja predkoc max. to okolo 80km/h :fcp2

Reasumujac.
IMRC masz sprawne ale.... sprawdz ta wtyczke czy wogole jest podlaczona a jesli jest podlaczona to sprawdz jej styki.
Szczerze powiem, ze nie mam zielonego pojecia na obecna chwile od czego jest owa wtyczka ale stawiam na nia jako zrodlo Twojego problemu.

Maciej 23
23-07-2007, 15:22
8693302 to moj numer gg lapers podaj mi do siebie numer telefonu pogadali bysmy na spokojnie widze ze troche sie znasz na tym

[ Dodano: 2007-07-23, 18:51 ]
a czy ktos ma jeszcze pomysl co moze byc przyczyna takiego zachowania auta ??

1olek
23-07-2007, 21:21
dlaczego moja predkoc max. to okolo 80km/h :fcp2

bo komputer przelaczyl sie w tryb awaryjny i wiecej niz 80 km/h nie pojedziesz ;)

Maciej 23
23-07-2007, 21:28
to rozumiem ale czy macie jeszce jakies pomysły dlaczego na 4i5 biegu powyzej 4 tys on słabnie?, 1,2,3 bieg to idzie do 5tys bez problemu a pozniej jakby cos jego trzymalo na komputrze wychodzi ten modul a jak dla mnie on jest ok podlaczylem drugi i zachowuje sie tak samo nie chce mi sie wierzyc ze dwa by byly popsute

lapers
24-07-2007, 07:16
nie chce mi sie wierzyc ze dwa by byly popsute

i wlasnie odwrotnie, bo jesli sa oryginalne i maja zamontowany ten wadliwy tranzystor MJF6388 to bardziej jak pewne, ze moga byc dwa zepsute......
troszke podobny problem przerabialem w tym poscie, w ktorym dolaczylem sposob wymiany tranzystora jak rowniez metode pomiaru modulu IMRC. To naprawde nie jest wiele pracy i kosztow. Sumujac wszystko jest to z zapasem godzina pracy i okolo 8-10 PLN (slownie dziesiec polskich złotych) :fcp2
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=32261

sprawa nastepna:

-moze jest peknieta linka od IMRC do dolotow, lub sie zacina..... warto to sprawdzic tez.

i ostatnia rzecz rownie wazna co poprzednie:

-na koniec pracy zrob reset komputerka i samoadaptacje ECU.

Pozdrawiam

Ps. Oryginalny tranzystor moze okazac sie sprawny ale..... i tak go wymien najlepiej na opisany BDW93C poniewaz ma troszke wieksza moc i jest bardziej odporny na temperature i przegrzanie co jest wlasnie w 50% powodem szybkiej awarii modulu IMRC. Tym bardziej, ze modul IMRC na biegach 1,2,3 pracuje chwile a na wyzszych biegach pracuje znacznie dluzej.

Maciej 23
29-07-2007, 20:24
Dziekuje za pomoc po zmiane tego tranzystora w module jak reka odjął auto wkrecia sie bez problemu i na 4 i na 5 biegu.

Pozdrawiam

1olek
30-07-2007, 18:45
A ja dzisiaj wymieniam tranzystorek bo modul uruchamia sie dopiero po przekroczeniu 6 tys obr. Ale troche sie za nim nachodzilem w Częstochowie i w koncu kupilem za 3.40 :D

scooter
13-08-2007, 23:06
mam monducha od 12 dni ale mam taki sam problem nie ma mocy od 4 do 5 a potem jest spowrotem czy wymiana tago tranzystora mi pomoze

norbi333
14-08-2007, 05:33
Jak zmienisz to zobaczysz.Wymiana nie zaszkodzi tylko może pomóc :fcp2

lapers
14-08-2007, 06:20
Wysłany: Dzisiaj 6:33

Norbi333 jestes wczesniejszy od skowronka :fcp2

ale..
nie ma mocy od 4 do 5 a potem jest spowrotem
jesli mial na mysli obroty pomiedzy 4 a 5 tys i dziura w mocy miedzy nimi to niestety nie bedzie to tranzystor w IMRC.. Tym bardziej, ze napisal ze powyzej 5 tys. obr moc jest.

Musi niestety troszke wiecej napisac o swoim nowym nabytku. Jesli tylko to jest niepokojace i nie ma innych objawow np. nierownej pracy silnika itd... to moze warto byloby najpierw zczytac bledy.. i jesli pojawi sie bład
P1516 IMRC Input Error (Bank 1)
P1517 IMRC Input Error (Bank 2)
P1518 Intake Manifold Runner Control (Stuck Open)
P1519 Intake Manifold Runner Control (Stuck Closed)
P1520 Intake Manifold Runner Control Circuit Malfunction

to wtedy zabrac sie za to IMRC.

Pozdrawiam

scooter
14-08-2007, 07:14
gdzie sie znajdoje tem modul i czy ta operacja to cos skomplikowanego???

norbi333
14-08-2007, 08:03
Norbi333 jestes wczesniejszy od skowronka

Pewnie dlatego nie doczytałem,bo jeszcze oczy się kleiły.
Najlepiej podpiąć pod kompa auto i jak mówisz zczytać błędy

Odkręcasz plastik z napisem duratec i pod spodem masz puszkę z modułe.

Ps. Wrzuc jakieś zdjecia auta i silnika :fcp2

lapers
14-08-2007, 09:33
a ja tylko dodam jeszcze ze znow zdechl mi tranzystor w IMRC :fcp24 , wlasnie go wymienilem (godzinke temu) ale zastanawia mnie dzialanie IMRC.

IMRC podpiete, tester diagnostyczny wywala kod bledu P1518
czyli ze modul jest otwarty i sie nie zamyka

patrze na to ustrojstwo i widze, ze naciaga linke, przepustnice sie odchylaja i po zmniejszeniu obrotow nie wraca na swoje miejsce.

Wyciagnalem IMRC i co widze....... nie ma bledow

i teraz mam zagadke...... co powoduje, ze IMRC nie wraca do stanu poczatkowego???

chyba juz wiem........ale jak sprawdze to opisze

scooter
14-08-2007, 12:00
na podłączenie sie do kompa umuwiony jestem na czwartek zobaczymy co z tego bedzie a po za tym to od dzis pali mi sie kontrolka air bag

norbi333
14-08-2007, 12:04
fajny i chyba na gzie.wrzuć zdjęcia silnika jak możesz.zobacz jaki kod błyska poduszka

scooter
14-08-2007, 22:18
jutro bedą foty silnika to prawda że na gazie ale to ja go wkladalem pare dni temu i na 44 litrach zrobilem 230 km wydaje mi sie że troche mniej powinien palic bo jazda byla 50% na 50% konieczna bedzie regulacja u gazowników:)

norbi333
16-08-2007, 09:31
To spalanie kosmos masz.U mnie same miasto i spalanie jest 13-14 gazu

scooter
17-11-2007, 17:00
podlaczylem go do kompa i pokazalo dwa bledy P 1519 Prowadnik kolektora dolotowego otwarty/zamkniety i P0171 Mieszanka B1 za uboga z ta moca to jest dziwnie do okolo 3.7tys jest znika do 4.4tys pojawia sie na chwile potem dlugo niema az do 7tys potem konczy sie obrotomierz (to jest tak jak by ktos go trzymal ) to sie dzieje na kazdym biegu przy redukcji z 3 na 2 lub z 4 na 3 itd on sie zastanawia czy ma jechac pomocy PANOWIE CO Z TYM ZROBIC

lapers
17-11-2007, 18:36
P 1519
To oznacza tylko i wylacznie zablokowanie modulu IMRC w pozycji zamkniete, czyli nie skraca dolotow powyzej 3700 obr./minute i dlatego jest strasznie mulowaty. Sprawdz i wymien tranzystor. Opisywane to bylo setki razy.
P0171 Mieszanka B1 Mieszanka paliwowo powietrzna za uboga blok cylindrow 1.
Powiem w ten sposob. Ja tez mam ten bład dosc notorycznie ale jeszcze z błędem P0174 czyli to samo ale blok cylindrow 2. Z tego co naczytalem sie juz w necie. Sa dwie przyczyny wystepowania tych błędów w silnikach forda v6 i wiekszych(USA).
1. Przeplywomierz (i tutaj nic nie daje czyszczenie)
2. najczesciej zawor EGR

Ale... kij ma dwa konce.
Najpierw wyeliminuj błąd zwiazany z IMRC (sprawdz ten tranzystor) bo to tez generuje błąd zwiazany z mieszanka paliwowo powietrzna, jesli IMRC nie dziala wlasciwie to silnik nie dostaje wlasciwej mieszanki.

Reasumujac:
Najpierw IMRC potem test i jesli bledy P0171 lub P0174 sie pojawia to sprawdzic dogłębnie przeplywke a na koniec zostawic EGR. A u mnie czesto pada tranzystor wiec potem pojawiaja sie bledy zwiazane z mieszanka. Jak zrobie IMRC to mam spokoj do nastepnego razu. :fcp4

Pozdrawiam

norbi333
17-11-2007, 19:50
Nie tak do końca .U mnie EGR jest zaślepiony i nie wywala mi ,żadnego błędu o ubogiej mieszance.
Raczej bym chyba obstawiał przepływkę.Ale trzeba zrobić moduł ,zresetować kompa i jeszcze raz się podpiąć.
Oczywiście jakby co to przepływka nie pasuje od zwykłej v-ki i brak zamienników.Pasuje od któregoś rocznika cougara v-ki

lapers
17-11-2007, 20:24
U mnie EGR jest zaślepiony i nie wywala mi ,żadnego błędu o ubogiej mieszance.

tez racja :fcp4

norbi333 a sondy lambda masz dwie czy tery?

norbi333
17-11-2007, 20:27
U mnie EGR jest zaślepiony i nie wywala mi ,żadnego błędu o ubogiej mieszance.

tez racja :fcp4

norbi333 a sondy lambda masz dwie czy tery?
Sam nie wiem kiedyś podłączyli mi chłopaki kompa i wyszło ,ze 4 ,ale czy są to nie wiem,a bywały 4 ?

lapers
17-11-2007, 20:38
Tez dlatego masz EGR zaslepiony i nie masz błędów. Od roku 2000 w V6 zaslepiano EGR ale montowano 4 sondy lamda przez to masz spokoj. I tak się właśnie już jakiś czas temu nad tym zastanawialem czy to aby EGR we wczesniejszych modelach nie jest odpowiedzialny za te błędy P0171 i P0174.

Pozdrawiam

norbi333
17-11-2007, 20:43
EGRa sam zaślepiałem ,bo ma błąd recyrkulacji spalin i nie wiedziałem czego konkretnie szukać czy egr czy coś przed nim :fcp2

scooter
19-11-2007, 13:00
ogladalem ta linke czy sie rusza , to widac jak ona pracuje i pcha ta dzwignie
no ale jak juz wymienie ten tranzystor to jak zrobic reset kompa musze gdzies z tym jechac czy moge to sam zrobic

norbi333
19-11-2007, 13:01
odłaczasz akumulator tak na półgodziny :fcp2

lapers
19-11-2007, 13:14
Meczyl mnie ten temat juz zbyt dlugo i poswiecilem prawie caly weekend na myslenie i szukanie rozwiazan.
I chyba znalazlem.

A wiec co znalazlem w necie:
1. Brudny lub uszkodzony przeplywomierz w Fordzie ogolnie jest w stanie wygenerowac ponizsze bledy:

P0171 Bank 1 Fuel System too Lean
P0174 Bank 2 Fuel System too Lean (V6 models only)
P0172 Bank 1 Fuel System too Rich
P0175 Bank 2 Fuel System too Rich (V6 models only)
P1130 Lack Of HO2S11 Switch - Adaptive Fuel At Limit
P1131 Lack Of HO2S11 Switch - Sensor Indicates Lean
P1132 Lack Of HO2S11 Switch - Sensor Indicates Rich
P1150 Lack Of HO2S21 Switch - Adaptive Fuel At Limit (V6 only)
P1151 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Lean (V6 only)
P1152 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Rich (V6 only)

Po drugie:

objawowo wyglada to nastepujaco:

- poor driving behaviour
- engine shudder
- engine ringing noises
- engine speed variations
- power loss under maximum acceleration
- illumination of the TIL (this is the O/D light)

po trzecie:

jestem w szoku :fcp15

po czwarte: Jak nauczymy sie diagnozowac i naprawiac w pełni Forda to chyba nie ma przed nami tajemnic :fcp2

Pozdrawiam

Ps. W Scorpio przepływka moze nawet wygenerowac takie cudo:

Scorpio cars with a dirty MAF element have also shown another error:

P1723 Gear 3 incorrect Ratio

scooter
19-11-2007, 13:28
a co do kontrolki poduszki co kiedys pisalem mrygnie 4 razy i zgasnie i tak wkolko
chociaz teraz juz tego nierobi poprostu zgasla

scooter
30-03-2008, 19:22
panowie w moim IMRC tranzystor był ok ale byla inna sprawa ułamała sie blaszka próbowałem to naprawia udało sie ale teraz stało sie to znowu jest jakis patent zeby to naprawic i nie kpowac IMRC

norbi333
30-03-2008, 19:37
Przy blaszce ułamanej to ja zmieniałem cały moduł

Maciej 23
30-03-2008, 21:04
u mnie w mondeo znowu brakuje mocy wydaje mi sie ze moduł nawalil chodz nie jestem pewien, czy jest ktos z Warszawy zeby pomógł mi to precyzyjnie zdniagnozowac

scooter
30-03-2008, 21:47
u mnie jak niedzailalo to sprawdzalem czy linka ciagnie ramie przepustnicy wyciagnelem modul miernikiem sprawdzilem czy tranzystor sprawny a okazalo sie ze blaszka sie ulamala
kawalek durtu miedzianego tam wtopilem podgiolem i polutowalem do niedawna dzialalo i teraz znowu to samo
niemozna zamiast blaszki wstawic jakiegos mikrowłacznika ktory bedzie zalaczal ten styk

Maciej 23
31-03-2008, 16:30
i pewnie powyzej 3 tys obr widoczny spadek mocy ?

scooter
31-03-2008, 17:41
tak jak napisales powyzej 3 tys tak jak by ktos go trzymal i nie jedzie jak wszysto jest ok to fajnie sie smiga nawet na LPG

scooter
31-03-2008, 17:53
no ale czy ktos ma jakis sposob na naprawe tej blaszki bez zakupu IMRC albo jakies tanie IMRC ze sprawna blaszka

cichy5918
19-10-2008, 23:38
witam :)
mam forda mondeo mk1 2.5v6 nie wiem ja sprawdzić czy mam sprawny imrc proszę o odpowiedz
POZDRAWIAM:) :fcp4

1olek
20-10-2008, 07:46
Jak jedziesz to czujesz delikatne szarpniecie w granicach 3-4 tys obr ?? Jak tak to znaczy ze IMRC dziala ;)