Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zaslepienie EGR DW10C


Leon330d
02-04-2018, 00:09
Witajcie drodzy forumowicze, jestem swiezym posiadaczem maxa 2.0 tdci 163 KM z 2012:razz:. Mam do was male pytanko :) Chcialbym zaslepic EGR czy mozecie mi podpowiedziec jak to najlepiej zrobic tak zeby bylo cacy? mam silnik DW10C
ten moj EGR jest pod kolektorem ? Pozdrawiam :)
wiem wiem NOOB ze mnie.

Mondziawka
03-04-2018, 19:52
Wiem tylko ze jesli nie pozbyles sie dpf-a to zaslepienie egr znaczaco zmniejszy zywotnosc tegoz filtra.

motorek4612
05-04-2018, 18:44
Nie koniecznie, nie musi wstawiać pełnej zaślepki, wystarczy ze kupi z małym otworkiem, lub sam zrobi i będzie spoko. Samo zaślepienie nie jest trudne, jak masz trochę zdolności manualnych to dasz sam rade.

setaszi
08-04-2018, 07:48
dlaczego zmniejszy jego żywotność ?

Mondziawka
08-04-2018, 09:41
Egr kieruje czesc spalin do ponownego dopalenia (czesc spalin miesza sie z powietrzem zapewnianym przez turbine) Jesli zslepisz to recyrkulacji takiej nie ma a wiec wieksza ilosc bardziej zanieczyszczonych spalin trafia do oczyszczenia przez dpf. Co bezposredno przeklada sie na potrzebe jego czesciejszego wypalania. Co z kolei zmniejsza jego zywotnosc. Zaslepienie egr bylo dobe w autach bez dpf.

przydzial1973
08-04-2018, 18:33
Jak ograniczonym trzeba byc zeby pisac takie bzdury ,zaslepienie EGR pozytywnie wpływa na dpf ponieważ maleje zadymienie w spalinach dostarczona jest wieksza ilosc tlenu,rosnie za to emisja tlenków azotu a to jest przezroczysty bezwonny gaz .DPF wyłapuje tylko cząstki stałe których po zaslepieniu egr jest poprostu mniej wiec nie pisz takich bzdur nie jestes mechanikiem nie masz o tym zielonego pojecia

Hakerek117
08-04-2018, 20:23
Czy jesteś pewien co do tego? Wiem, że egr nie jest zdrowy dla silnika i stwarza problemy ale obiło mi się o uszy coś o różnicy temperatury spalin po zaślepieniu. Niestety nie będę w stanie teraz wytłumaczyć o co dokładnie chodziło. Jeśli namierzę te wywody to na pewno się nimi podzielę.
Nie poddaję twojej tezy wątpliwościom, lecz liczę na potwierdzenie :027:

setaszi
09-04-2018, 05:39
przydział1973 ma całkowita rację , znam kilku właścicieli aut z dpf gdzie wyłączony jest programowo egr i nic się nie dzieje , a co do temperatury po zaślepieniu będzie wyższa temperatura spalania w cylindrze i troszkę twardsza praca silnika ale tylko w niektórych zakresach pracy szczególnie na zimnym silniku, pomijam fakt że auto będzie bardziej trujące dla środowiska

Hakerek117
10-04-2018, 09:10
Teoretycznie wyższa temperatura spalin powinna sprzyjać wypalaniu DPF-a. Czy zatem zaślepienie EGR w silnikach typu DW10C jest nie tylko nie groźne lecz również korzystne? :027:

wkg
10-04-2018, 15:31
Oczywiście ; )

lucas4891
10-04-2018, 18:16
Po zaslepieniu EGRu temperatura spalin na pewno nie wzrosnie. Natomiast zaslepienie nie zaszkodzi ani silnikowi ani filtrowi czastek stalych.

mkaminski100
11-04-2018, 13:31
Jak ograniczonym trzeba byc zeby pisac takie bzdury ,zaslepienie EGR pozytywnie wpływa na dpf ponieważ maleje zadymienie w spalinach dostarczona jest wieksza ilosc tlenu,rosnie za to emisja tlenków azotu a to jest przezroczysty bezwonny gaz .DPF wyłapuje tylko cząstki stałe których po zaslepieniu egr jest poprostu mniej wiec nie pisz takich bzdur nie jestes mechanikiem nie masz o tym zielonego pojecia


Ten "bezwonny" gaz jest powodem dużej części chorób dróg oddechowych, szczególnie u dzieci. Jeżeli je masz to pomyśl o tym jak będziesz z nimi stal w korku.
Możesz proszę wytłumaczyć jak DPF dostaje więcej sadzy przy recyrkulacji? Jesteś świadomy że EGR otwiera się tylko na biegu jałowym i przy małym obciążeniu kiedy silnik dostaje i tak wystarczająco powietrza? Nie myl sadzy w dolocie z wydechem.
Poza tym to myślę że skoro się tak jeżysz to chyba sprawdziłeś o ile zmienia się częstotliwość wypalania DPF po zaślepieniu DPF?
Sprawdziłeś również o ile szybciej nagrzewa się silnik ze sprawnym EGR oraz to że silnik ma wyższą temperaturę do szybszego wypalenia filtra. Wg mnie EGR się otwiera przed lub w trakcie wypalania żeby podnieść temperaturę spalin.
Aha, nie zapomnij nagrać filmiku i wrzuć jak silnik chodzi na zimno silnik z zaślepionym i sprawnym EGR.
Ze swojej praktyki sprawdziłem 4 auta które używałem w których z różnych powodów pojawiła się zaślepka...na krótko.
Moje wrażenia?
Pozytyw - auto lepiej reaguje na gaz. Moment złapania momentu jest minimalnie szybszy. To jest jednak w aucie z przebiegiem około 200kkm więc EGR już był luźny.

Negatywy
Silnik klekocze na zimno. Kultura pracy się zmniejsza. Jest to mniej odczuwalne w jednych a bardziej w innych autach, ale np w 2.0hdi jest mniej niż w 2.0 TDCi. Wg mnie z uwagi na inny dolot ( druga gardziel do szybszego grzania sinika)

Silnik się dłużej nagrzewa i utrzymuje niższą temperaturę na trasie.

EGR się krócej wypala i częściej robi to na drodze niż pod domem, po przejechaniu 30km trasą.

Przy zużytych wtryskuwaczach i EGR dymienie się nieznacznie zmniejsza, ale tu często winny jest przepływomierz (brudny lub zużyty) który podaje nieprawidłowe dane i EGR otwiera się pod obciążeniem i nie zamyka na czas.

Spalanie na tych autach które testowałem się nie zmieniło chociaż zimą było minimalnie niższe , pewnie przez to że się szybciej auto nagrzewało.

Wstawianie blaszek z otworami nic nie daje.



Sent from my iPhone using Tapatalk

transportowiec87
15-01-2019, 14:51
Witam wszystkich,
przeczytałem wątek bo miałem dokładnie taki sam problem jak kolega na początku. Mam ten sam silnik, DPFa nie chcę wycinać, ponieważ wisi nade mną widmo nowych przepisów i po prostu boję się tego zrobić, natomiast chętnie bym zaślepił EGR. A z dyskusji wynika, że... nic nie wynika ;) Warto to robić czy nie?

mkaminski100
15-01-2019, 15:18
Silnik będzie się wolniej nagrzewał bo spaliny nie będą przechodziły przez chłodnice w zaworze EGR.
Dla mnie nagrzanie auta około 3-5km później każdego dnia nie jest warte jakiekolwiek zalety których ja nigdy nie zauważyłem a testowałem to na wielu autach.
To co ja słyszę to głośniejsza praca na zimno po zaślepieniu ale zwolennicy zażarcie twierdzą że mają lepiej wyczulony słuch i nie słyszą różnicy.

Pomijam już fakt zwiększonej emisji NOx w choćby w korkach która bezpośrednio przekłada się na choroby płuc , szczególnie dzieci. Mało kto z "zaradnych" pamięta o tym kiedy przy piwku dywaguje dlaczego teraz tak wiele dzieci cierpi na astmę.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kalachan
15-01-2019, 21:35
Dlaczego zaślepiasz EGR coś się dzieje? EGR jest tylko elementem wykonawczym. Steruje nim przepływomierz ten w filtrze powietrza. Przepływomierz jest tylko i wyłącznie dla niego. Na podstawie odczytanych danych z przepływomierza komputer w odpowiednich warunkach reguluje stopień jego otwarcia około 15 % spalin do powietrza. Przepływomierz i jego błędne wskazania to pierwszy powód problemów z EGR kolejne to jego mechaniczne zacięcia.
Jest o tym w sieci tyle że szkoda powtażać. Przecież to powoduje ze cierpią wtryskiwacze od zbyt wysokiej temp zawory itd łącznie z turbiną.
Oczywiście zaraz tu będzie jazda po mnie, ale takie jest moje zdanie. Kupno dobrej używki to max200zł plus nafta żeby go zamoczyć. Nowe są w okolicy 500 -600 zł i spokój na kolejne 150 tyś. Sam lubię kombinować, ale nie tutaj.
Wyjąc wtyczkę z egr i jazda próbna. Jeśli jest dużo lepiej to prawdopodobnie zawyża sygnał przepływka.

mex12
23-06-2019, 22:04
Witam czy mam ktoś zaślepionego egr silnik 2.0 tdci s max 140 koni bez dpf ??? jazda 80 procent miasto ...i sie zastanawiem nad zaslepieniem ale czy to bedzie korzystne nie wplynie na turbo i inne rzeczy ???

mkaminski100
23-06-2019, 22:14
Po co, skoro chłodnica EGR nagrzewa co silnik?

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

mex12
24-06-2019, 11:49
a ok widzisz lepiej sie zapytać madrzejszego bo niewiedzialem ze chłodniczka nagrzewa silnik to lepiej go wymontować i wyczyścic niż zaślepiać ???

mkaminski100
24-06-2019, 11:54
A z czym jest problem?

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

mex12
24-06-2019, 12:22
witam znaczy wogle problemu niema bo mam go juz 2 lata od zakupu a zawor jest nowy 2 letni i sie zastanawiałem żeby zapobiec problemom czy co zaślepić czy wyjać i wyczyścic jak tylko 80 procent jazdy po miescie jest

maxbogl1010
28-06-2019, 19:19
Witam. Jestem po zaślepieniu EGR w DW10C 163 km z 2011r. Czy to normalne ze ciśnienie z na DPF z 0.0 kpa wzrosło na 1 kpa ?. Będę wdzięczny za odpowiedź.

lucas4891
28-06-2019, 19:24
To ze wzroslo na biegu jalowym jest normalne, ale czy do takiej wartosci to tego juz ci nie powiem

maxbogl1010
28-06-2019, 19:29
Dzięki lucas4891. Myślisz że zaślepienie EGR pozytywnie wpłynie na DPF ?. Jak z DPF u Ciebie, często się wypala ?. U mnie ostatanimi czasy różnie, co 350, 200, 150km.

lucas4891
28-06-2019, 19:39
Dzięki lucas4891. Myślisz że zaślepienie EGR pozytywnie wpłynie na DPF ?. Jak z DPF u Ciebie, często się wypala ?. U mnie ostatanimi czasy różnie, co 350, 200, 150km.

Nie mam DPFu :D
Sa rozne teorie na temat wplywu zaslepienia EGRu na zapychanie DPF u. Moim zdaniem ta zaleznosc jest marginalna. Wieksze znaczenie maja warunki uzytkowania i stan wtryskiwaczy

maxbogl1010
28-06-2019, 19:43
Nie masz fabrycznie czy sam się pozbyłeś ? :D

lucas4891
28-06-2019, 19:49
Nie masz fabrycznie czy sam się pozbyłeś ? :D

Fabryka. Dlugo szukalem takiego. W Belgii to jest atut takie ustrojstwo bo spelnia nowsza norme

maxbogl1010
28-06-2019, 19:52
To zazdroszczę. No ciekawi mnie to ciśnienie w DPF, niby jest to normalne że przy większej ilości spalin wzrośnie ciśnienie.

Rowny
01-07-2019, 11:11
Miałem smax 2.0 140km, przy 120 tyś na liczniku wysiadł EGR, został całkowicie zaślepiony blacha ok 2 mm.

po kolejnych 30 tyś wysiadł EGR całkowicie (prawdopodobnie elektryka) rozwiązania były
2:
wymiana EGR na nowy lub wy programowanie go z silnika.

ad 2 : koszt 500 zł
ad1: nowy fabryczny EGR kupiony w sklepie na fakturę 480 zł wymiana samemu...

Po 3 latach jazdy i przejechaniu ok 65 tys km dopiero przy sprzedaży dowiedziałem się że był filtr cząstek stałych.

Czy był egr czy nie nigdy samochód mi nie zgłosił potrzeby wypalania, spalanie było porównywalne jazda również.

Ja wymieniłem EGR na nowy bo koszty takie same, a przy sprzedaży diagnosta na stacji pierwszy raz mierzył mi spaliny w diesle ... nawet kupujący był zaskoczony.
Pomiar prawidłowy według diagnosty więc szkoda kombinować według mnie.

RASPON
14-07-2019, 18:25
Witam
Jestem nowy na waszym forum i chciałem się przywitać.
Posiadam maxa 2,0 163km choć ilość tych koni 4 lata tamu znacznie odbiegała od fabryki.
Zakupiłem samochodzik jako 3 letni z przebiegiem "niby 142kkm" sprowadzony z Belgii. Niestety już po przejechaniu 1000km pojawiła się usterka silnika i zmuszony byłem dzwonić do komisu który mi go sprzedał z reklamacją. Okazało się że to DPF wiec dałem wolną rękę sprzedającemu aby naprawił usterkę. Sprzedawca pokrył koszta wycięcia kata wiec byłem z tego powodu zadowolony a nie wypalać co już pewnie wcześniej było robione.
Nowa fura nowe możliwości... przekonałem małżonkę że w tak dużym samochodzie potrzebnych jest więcej koni niż 163. Niby autko jeździło super ale jak można szybciej to człowiek idzie w tą stronę. Pojechałem na chipowanie do Fabryki Mocy i tam ku mojemu zdziwieniu autko wypluło 129km :/ i nie nadawało się do dalszej roboty. Pokierowano mną troszkę i firma przeczyściała mi wtryski, następnie okazało się że robota wycięcia kata została wykonana nieprawidłowo co go dławiło. W następnych krokach autko wypluło 156km i wtedy został zrobiony program na 192km i 400Nm.
Autko chodziło pięknie i mało paliło średnio 6-6,5 a raz udało się zrobić 1400km co dało 5l . Przepraszam jeśli zszedłem z tematu ale już będę wracać. Ostatnio jednak zaczęło mi coś więcej palić robiłem około 1000km na baku. Tłumaczyłem to zimą i krótkimi dystansami , lecz przyszło lato a tu żadnej poprawy. Zacząłem się martwić, wiec na dzień dobry zakupiłem zaślepkę do EGR i ją zamontowałem. Podczas tych prac zauważyłem że kolektor ssący jest cały zawalony syfem. Przemywałem bez demontażu cały układ preparatem do czyszenia EGR oraz turbin. Wywaliłem sporo tego syfu lecz spalanie nie spadło... :/ ostatnio troszkę dawałem w palnik samochodem i wyskoczył błąd przepływomierza ale to dopiero jak przekraczał 4 tys obrotów. Poszedłem zatem w tą stronę i zakupiłem oryginalna przepływkę za prawie 500zł :/. Od razu zauważyłem efekty i zrobiłem 1300km na baku :) a i samochód zaczął lepiej chodzić.
Ponieważ niedawno zakupiłem superba do zabawy 1,8T podjechałem do zakładu mechanicznego aby dopytać o parę spraw przed modyfikacjami i zobaczyłem że mają hamownię. Postanowiłem sprawdzić stan autko po przejechanych kolejnych 100kkm i tu miłe zaskoczenie

https://www.dropbox.com/s/7iq1szg9bpywakk/FORD.bmp?dl=0


Chciałem tylko zapytać gdyż nurtuje mnie jedna ciekawa sprawa. Szwagier posiada 2,0 TDI 150km leona 2017 i jemu na postoju samochodów pokazuje 0,5l/h kiedyś na samym początku też mi fordzik tyle pokazywał ale bardzie to było 0,5-0,6 teraz natomiast jest to 0,7-0,8 czy to może być spowodowane? niestety to nie polepszyło się po wymianie przepływki ani montażu zaślepki EGR.

woro_woro
15-07-2019, 00:33
1400 i 1300 na 1 tankowaniu, 2.0 TDCI po chipie? Niebywałe.

jaceks
15-07-2019, 10:20
0,7-0,8/h z klimatyzacją, 0,5/h bez klimy

RASPON
15-07-2019, 19:34
Pewnie można zejść do 4l ale nie wiem czy wytrwałbym jazdę 80km na 6 przez taki dystans. Nurtuje mnie tylko pytanie dlaczego wcześniej komp pokazywał 0,5 na wolnych obrotach a teraz 0,7-0,8 jak jest u was??

retroav
17-07-2019, 10:06
Ja od około roku jeździłem z niesprawnym EGR, po podpięciu pod komputer wywalał błąd sterowania czy jakoś tak. Auto dadatkowo kopciło. Wyłączyłem go programowo za 250zł chodzi idealnie nie kopci.
Dystans 1200-1300 na baku to jakaś pomyłka chyba, ja w Wawie po mieście korki/światła nie zrobię więcej jak 700km do rezerwy. Trasa (autostrada średnio 150km) max 1000 km.

woro_woro
17-07-2019, 10:21
dlaczego wcześniej komp pokazywał 0,5 na wolnych obrotach a teraz 0,7-0,8
Przy zmianie/naładowaniu akumulatora widzę niższe spalanie na postoju. Nie wiem czy może mieć to związek z "inteligentnym" sterowaniem sprzęgłem alternatora.

marcin.redyk
28-10-2020, 07:13
Cześć. Posiadam smax 2.2 175km.
W ten weekend chce zaślepić EGR. Co się stanie gdy nie zostanie wyłączony w systemie?
Ewentualnie czy mogę to sam wyłączyć przez eml 327 BT i jakąś aplikacje w telefonie?

meff
28-10-2020, 07:55
Cześć. Posiadam smax 2.2 175km.
W ten weekend chce zaślepić EGR. Co się stanie gdy nie zostanie wyłączony w systemie?
Ewentualnie czy mogę to sam wyłączyć przez eml 327 BT i jakąś aplikacje w telefonie?

Przez elm327/appke w komórce nie wyłączysz tego, wymagany jest flasher do ecu, sciągnięcie całego bloku pamięci i przeprogramowanie, ogólnie rzecz biorąc trudna sprawa nie dla początkujących.

marcin.redyk
28-10-2020, 09:46
Przez elm327/appke w komórce nie wyłączysz tego, wymagany jest flasher do ecu, sciągnięcie całego bloku pamięci i przeprogramowanie, ogólnie rzecz biorąc trudna sprawa nie dla początkujących.

Dzięki za odpowiedź.
Ktow w okolicy Grodziska Maz. to robi?
Jaki jest koszt takiego zabiegu? Zapewne lepiej będzie poszukać emulatora do podpięcia.

Wisemariano
31-03-2022, 16:55
Wiem tylko ze jesli nie pozbyles sie dpf-a to zaslepienie egr znaczaco zmniejszy zywotnosc tegoz filtra.

Jest na odwrót. Żywotność dpfa się zwiększy.
Wiesz w ogóle o tym że zimą gdy jest poniżej 6 stopni egr jest na amen zamknięty.

andzyl
18-11-2022, 12:03
Jest na odwrót. Żywotność dpfa się zwiększy.
Wiesz w ogóle o tym że zimą gdy jest poniżej 6 stopni egr jest na amen zamknięty.

Dokładnie ........zaślepienie i wyprogramowanie zaworu EGR wpływa lepiej na procesy spalania zachodzące w cylindrach w związku z tym silnik mniej kopci czyli wydala mniej cząstek stałych a wówczas filtr cząstek stałych DPF mniej się zapycha i pokonuje większe dystanse między wypaleniami.
W moim DW10C kiedy zawór EGR jest zamknięty (np. podczas jazdy z obrotami powyżej 2600-2700 lub w temp. poniżej 5 st. C) przyrost sadzy w filtrze DPF_Load, DPF_Soot jest ok. 4 razy wolniejszy niż podczas normalnych warunków jazdy w temp. powyżej 5 st. C.

Co do tego szybszego nagrzewania silnika przez EGR to chyba jakiś mit jest ekologiczny :) ...... zimą ten zawór jest prawie cały czas zamknięty (szczególnie zimnymi porankami) więc spaliny idą prosto w wydech ........więc jak ??? :)

tgumienny
26-06-2023, 12:29
Witam,

Ktoś się orientuje czy po samym zaślepieniu (bez wyprogramowania) EGR w 2.0 tdci DW10c 163 KM, będzie pojawiał się jakiś kod błędu związany z tym faktem?

Pozdrawiam