Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Drgania silnika 2.0 tdci
Witam, zauważyłem ostatnio w moim mondku dosyć mocne trzęsienie silnika, kiedy obudowa silnika jest założona widać jak trzesie sie prawda dolna strona. Wie ktoś jaka może być tego przyczyna? Od razu zaznacze, ze mam do wymiany dwumas, ale czy to mogło by być to? Silnikiem telepie i na zimnim i na rozgrzanym, zaraz po odpaleniu kiedy musne delikatnie gaz co prawda nie gaśnie ale spada dosć mocno z obrotów. Co do koła dwumasowego, no to niestety czeka mnie ten bolesny zabieg co prawda autem nie szarpie, ale słychac go mocno na biegu jałowym, druga sprawda w połownie puszczania sprzęgła zaczyna trzeć jakby teściowa tarła pyry na placki, a co najlepsze jeszcze 3 tys km temu nie było słychać dosłownie nic auto ma przebieg 220tys.
Robert 68 03-04-2018, 08:40 kiedy obudowa silnika jest założona widać jak trzesie sie prawda dolna strona
Wymień https://images81.fotosik.pl/249/f51746c795287708m.jpg (https://images81.fotosik.pl/249/f51746c795287708.jpg) http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniazdo-tuleja-gumowa-gornej-oslony-silnika-2.0-TDCi/1884
Niby i kolego masz racje, w tym miejscu gdzie się trzęsie ta guma jest jakaś taka luźna(rusza się swobodnie w górę i w dół), ale nie chce mi się wierzyć żeby rozwiązanie było aż tak banalne, zdjęcie osłony nie załatwia problemu silnik trzęsie się cały czas:P Wcześniej sie tym nie przejmowałem szczerze mówiąc, ale oglądam na yt takiego smiesznego angola, zajmuje się serwisem taksówek w uk (same mondki mk4 i mk5) zrobił filmik na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie mk4 i mówi tam właśnie, że pracujący silnik musi być perfekcyjnie stabilny.
Robert 68 03-04-2018, 08:52 nie chce mi się wierzyć żeby rozwiązanie było aż tak banalne
To wymień dwumasę skoro uszkodzona i dopiero sprawdź pracę silnika jak pracuje. Diesel to nie benzyna, drgania są większe.
To wymień dwumasę skoro uszkodzona i dopiero sprawdź pracę silnika jak pracuje. Diesel to nie benzyna, drgania są większe.
Jasne zgadzam się z tobą w 100%, jak na razie jestem na etapie godzenia się z wymianą:P Swoją drogą orientuję się ktoś czy wymiana koła dwumasowego uda się zamknąć w 2tys zł? Ewentualnie czy w naszych mondkach możliwa jest podmiana na koło jednomasowe?
Koło plus zestaw sprzegła to okł 1700 PLN + wymiana 300-500 PLN
własnie znalazłem na allegro za 1500zł pełen zestaw, chyba się skusze. Co do drgań silnika jeżeli drgało by tak przez dwumase to po wciśnieciu sprzegła powinno się uspokoić, ale nic takiego się nie dzieje więc przyczyna musi być inna. Na filmiku w focusie wszystko pięknie i spokojnie bez zbędnych drgań. Swoją drogą mój silnik pracuje równo i dobrze więc nie wiem skąd te drgania. Może to objaw padającego wtrysku?
https://www.youtube.com/watch?v=AEd9pZ4Dwm0
Wrzuć linka ... to oryginalny LUK czy tez polskie sprzegło, docisk i wysprzęglik STATIM ?
Wrzuć linka ... to oryginalny LUK czy tez polskie sprzegło, docisk i wysprzęglik STATIM ?
Wysprzęglik i dwumas LUK, sprzęgło tarcza i docisk STATIM, nie wiem co to za firma ktoś coś kojarzy w temacie? LINK PONIŻEJ
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-ford-mondeo-mk4-iv-2-0tdci-i7176239828.html
Różne są opinie, ludzie pisza, że po kiluset km zaczynają sie wibracje ... ja w to nie wchodze a tez się zabieram za wymiane.
z tym ze dwumas jest firmy LUK wiec co im wibruje po kulkuset km sprzęgło?
No nie wiem jakoś tego nie łykam, dobrze by było gdyby ktoś jeszcze wypowiedział się w tym temacie, bo żeby nowa część po kilku km ulegała już uszkodzeniu to jakoś do mnie nie dociera(jest na to w koncu 2 letnia gwarancja), swoją drogą zmowa cenowa w przypadku tych części jest karygodna, bo żeby kawałem metalu niezbyt skomplikowanej konstrukcji i kilka sprężyn kosztowało tyle kasy, to chyba ktoś tu komuś dobrze łapę podał. Jak nikt tuaj sie nie wypowie na temat sprzęgła tej firmy to wtedy założę nowy temat.
|
|