Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] filtr "sportowy" powietrza


jacusslavus
03-04-2018, 11:41
Czy w silniku z turbinką ma jakikolwiek sens zakładanie takiego wkładu powietrza? Ceny są od ok. 30 do ponaaad...
Pozdrawiam.

analyzator
03-04-2018, 14:29
Mocy raczej nie przybędzie a ten sam filtr co w 1,5 wchodzi również do rsa i wystarcza. W drugim aucie jeździłem na sportowej wkładce i to co widziałem to poprawa responsywności a nie mocy. Filtry są tanie więc nie ma dużego ryzyka wtopy. Biorąc pod uwagę możliwość czyszczenia i serwis w aso to filtr zwróci się pewnei po 2-3 serwisach. Z ciekawości i z nadzieją na trochę więcej dźwięku zamawiam właśnie aem AE-20993 - dry flow, nie trzeba go olejem zalewać.

jacusslavus
03-04-2018, 15:57
Mocy raczej nie przybędzie a ten sam filtr co w 1,5 wchodzi również do rsa i wystarcza. W drugim aucie jeździłem na sportowej wkładce i to co widziałem to poprawa responsywności a nie mocy. Filtry są tanie więc nie ma dużego ryzyka wtopy. Biorąc pod uwagę możliwość czyszczenia i serwis w aso to filtr zwróci się pewnei po 2-3 serwisach. Z ciekawości i z nadzieją na trochę więcej dźwięku zamawiam właśnie aem AE-20993 - dry flow, nie trzeba go olejem zalewać.

Zatem dzięki. Responsywność, mógłbyś w 3 słowach rozwinąć?
W poprzednim aucie z wolnossakiem (1.4 ecotec, 90 KM) miałem filtr KNF. Nie wiem, czy coś zauważyłem odnoście mocy, raczej nie, acha rura wydechowa była od środka czysta po 8 latach....
No i prośba: co zamówić i szukać do 1.5 EB, tj rozmiary, parametry, żeby pasowało, żebym się nie wkręcił w coś, co nie pasuje. Na allegro zauważyłem wiele filtrów powietrza do 1.5 EB tzw. sportowych tkaninowych, z przejściówkami, uszczelkami, itp. ...

Struna
03-04-2018, 15:58
mokre filtry + przepływomierz = dosyć szybka śmierć przepławki

jacusslavus
03-04-2018, 16:02
mokre filtry + przepływomierz = dosyć szybka śmierć przepławki

Można prosić o interpretację? Jestem amatorem :))))

Struna
03-04-2018, 17:32
pęd zasysanego powietrza zabiera cząsteczki oleju z filtra ( szczególnie w PiperCross-ach ) i olej ten trafia do przepływomierza, gdzie ulega przegrzaniu, tworząc nagar i fałszuje wskazania aż w końcu uwali przepławkę.

analyzator
03-04-2018, 18:53
Z tymi olejowymi bym nie przesadzał. Mam od kilku lat i raz na dwa lata w zasadzie dla sportu psiknalem przeplywke zmywaczem do hamulców. W dolocie brak tłustego takze okej

Mimo wszystko wybrałem filtr suchy - numer podałem powyżej. Filtr się przedmuc***e czy też myje. Wg testów które znalazłem to fajna opcja i filtrowanie jest na poziomie fabrycznego


Co do responsywności - silnik się szybciej wkręca na obroty. Przyspieszenie szybciej narasta szczególnie przy średnich obrotach. Między wciśnięciem gazu a faktycznym przyspieszeniem mija mniej czasu. Miałem też wrażenie że w średnich obrotach jest elastyczniej. Nie poprawiła się raczej moc max ale już gdzieś się jakiś niut pojawił :) jakoś nie idzie mi precyzyjne przekazanie co się zmieniło ;)

Struna
03-04-2018, 19:54
Prosta sprawa - jedziesz na hamownie z dwoma filtrami i wszystko wyjdzie jak na dłoni.

analyzator
03-04-2018, 21:06
Prosta sprawa - jedziesz na hamownie z dwoma filtrami i wszystko wyjdzie jak na dłoni.

Nie jestem właśnie pewny czy te benefity wyjdą na hamowni. Hamownia pokaże ci parametry max. Tymczasem jedziesz sobie na trójce 40kmh mając 2500rpm i chcesz się wysunąć przed inne auto - nie wciskasz w podłogę tylko kładziesz nogę na gazie. Z wkładką auto zaczyna przyspieszać te 1/4s szybciej. To nie wyjdzie na hamowni. Takie codzienne drivability subiektywnie na plus a subiektywnie parametry max miałem wrażenie że coś ale na tyle mało i że nawet nie komentuję. W turbo pewnie korzyści max będą jeszcze mniejsze ale może wstawanie turba będzie fajniejsze a to boli jak się z wolnossaka przesiadasz. Sorry ale 2,5 v6, wciąż miękka buła, to lata po obrotach jak s2000 jak się je porówna do ecoboosta ;)

wrzucę ten filtr ze względów praktycznych ale i z nadzieją na odrobinę więcej dźwięku - czy coś na plus na pewno napiszę także jacusslavus jak Ci się nie spieszy to poczekaj ze dwa tygodnie to dam znać.

Jest jeszcze opcja kupienia boxa z fokusa rs - z papierowym filtrem w komplecie 400zł w aso. No dumam dumam.

Struna
03-04-2018, 21:36
Hamownia pokaże ci parametry max. no nie koniecznie, są różne metody i sposoby pomiarów - kwestia co się chce zmierzyć.

jacusslavus
04-04-2018, 08:04
Dzięki za opinie :).

analyzator
04-04-2018, 10:53
Dzięki za opinie :).

Właśnie zamówiłem https://efiltry.pl/pl/ae-20993-aem-filtr-powietrza.html także wrócę z opinią jak już wpadnie pod maskę.

jacusslavus
04-04-2018, 13:30
Właśnie zamówiłem https://efiltry.pl/pl/ae-20993-aem-filtr-powietrza.html także wrócę z opinią jak już wpadnie pod maskę.

Czekamy na wrażenia :) To jest wkład bezolejowy.

zygert
05-04-2018, 15:50
mokre filtry + przepływomierz = dosyć szybka śmierć przepławki

polecam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=gE6moItrZNg

co do osiagow foczki 180KM:
https://www.youtube.com/watch?v=vpzQbFGP4MI

Struna
05-04-2018, 17:57
fajny i trafny komentarz

K&N researches their own product and finds it flawless... what a bloody surprise.
Every mechanic on the planet has seen oiled up air filters coat the intake system, it's not something that happens over night, it happens over a large period of time and it is an area no one ever checks.

weuek
05-04-2018, 18:03
Kiedyś naszło mnie na pipercrossa i to była najbardziej nietrafiona rzecz, jaka kupiłem do auta. Po jakichś 5 000 km zajrzałem do niego zobaczyć czy dużo kurzu zatrzymał, a ten się odłamał od gumowej ramki i zapadł do środka. Najtańszy chiński jest lepszy.

Odesłałem z 7 lat temu. Jeszcze nie wrócił. Długo go badają...

analyzator
06-04-2018, 06:17
and it is an area no one ever checks
Sprawdzałem. Mam w drugim aucie olejowy od kilku lat. Spoko w dolocie nie ma nic tłustego. Przepływka też ma się dobrze.
Kiedyś naszło mnie na pipercrossa
Taks się składa, że jest to piper ;)

niemniej do nowego auta zamówiłem suchy.

Struna
06-04-2018, 10:50
Przepływka też ma się dobrze.a masz ją wogle ? ;)

analyzator
06-04-2018, 14:12
a masz ją wogle ? ;)

Mondeo mk3 v6, maf jest 10cm od filtra.

Struna
06-04-2018, 14:58
z ciekawości zapytam - jak oceniasz, że przepławka ma się ( lub nie ma się ) dobrze ?

analyzator
07-04-2018, 13:17
z ciekawości zapytam - jak oceniasz, że przepławka ma się ( lub nie ma się ) dobrze ?

Brak problemów z autem. Te same wartości co wcześniej. Po czyszczeniu tak dla zasady brak zmian.

Ale żeby nie było. Nie twierdzę że ryzyka nie ma. Po prostu u mnie się nie zmaterializowalo. Do nowego auta jak pisałem powyżej czekam na filtr suchy.

Struna
07-04-2018, 18:44
Popatrz na korekty z obd

analyzator
07-04-2018, 22:27
Popatrz na korekty z obd
Korekty sprawdzałem ze względu na strojenie gazu. Serio spoko. Poszły lekko w górę po podmianie filtra i stoją równo od tamtej pory. Teraz to z rok nie sprawdzałem przyznaję się ;) O czym my gadamy - w dolocie nie ma mowy o żadnym tłustym nalocie. Weź jeszcze poprawkę na to że to wkładka pipera. Nie wiem jak to wygląda na stożkach z materiału.

Struna
07-04-2018, 22:36
Spoko, czysta ciekawość - to Twój samochód :)

analyzator
17-04-2018, 21:15
Właśnie wrzuciłem filtr AE-20993. Przejechałem się tylko po garażu i przegazowałem. Mam wrażenie, że będzie fajniej - jutro zupdejtuje posta. W tym aucie najfajniej brzmi dolot przy szeroko otwartej przepustnicy powyżej 2500rpm - trzeba się przejechać :) Na pewno dźwięku jest trochę więcej i całość brzmi bardziej gładko? Filtr AEM wykonanie bardzo fajne i zdaje się pancerny. Wpada jak fabryczny, idealnie.

Czy bawiliście się w blokowanie rezonatora dolotu?

Wojtek O.
17-04-2018, 23:09
https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU
Tu porównanie z hamowni na wolnossaku.
Z moich dawnych doświadczeń. No niestety stożki nie filtrują dobrze. Miałem jakiś badziew a potem KN i zawsze w dolocie kurz się zbierał a czyściłem co ok 5 tyś. km. Auto miałem tak słabe że niewiele było czuć różnicy za to pierdział lepiej.

analyzator
18-04-2018, 21:02
do porównania - to wszystko co mi się udało zrobić ;)

https://drive.google.com/open?id=1iYQMc5nhuFwchWfPgQFt0cFEt_CtTxpn

o wrażeniach trudno napisać - same korki

Struna
19-04-2018, 09:32
jest moc :D

gaxxx
16-03-2019, 20:05
Witam. Odgrzeję trochę temat bo pojawił się u mnie problem z filtrem powietrza K&N.
A mianowicie: zakładam filtr powietrza K&N - po chwili jazdy komunikat " Awaria silnika - natychmiast serwis. Wyłączam silnik, włączam ponownie i znowu komunikat ten sam. I tak milion razy. Zmieniam na normalny filtr i Problem nie istnieje. Znowu zmieniam na K&N i znowu komunikat.

Błędy jakie się pojawiają to: błąd przepływomierza i błąd ciśnienia w dolocie.

Filtr wyczyszczony, naoliwiony według instrukcji, bez uszkodzeń. Już mnie szlag trafia. Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać? Będę wdzięczny.

Waldemarros
18-03-2019, 19:53
to ciekawa sytuacja, ja mam K&N od jakiś 25kkm i żadnych błędów - czyściłem go dwa razy od zakupu - czyszczenie + suszenie jakieś 12 godzin, a następnie olejowanie i suszenie przez dobę... Może ten K&N łapie gdzieś lewe powietrze - trochę trudniej go spasować niż oryginalny filtr - sprawdź czy wszędzie dobrze dolega do obudowy...

Antej
18-03-2019, 20:03
Tu chyba byly przygody z tym filtrem
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=241761

gaxxx
21-03-2019, 12:10
sportowy filtr powietrza puszcza więcej powietrza do silnika i dlatego czujniki przepływu i ciśnienia dostaja błędy bo przekroczone są ich wartosci. Może da się zmienić programowo widełki w jakich działają?