Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Awaria systemu parkowania - serwis ?
Mam nadzieję, że ktoś mi podpowie jak rozwiązać mój problem
Pacjent: Ford Focus Sync edition 2.0TDCI 140KM z powershift z 2013r, kombi z czujnikami tylko z tyłu
Objaw: Komunikat na komputerze między zegarami oraz na głównym wyświetlaczu "awaria systemu parkowania - serwis", brak pikania czujników gdy ten komunikat się pojawia.
Lecz wystarczy zgasić silnik i odczekać z 30 sekund i po odpaleniu silnika, problemu nie ma i czujniki parkowania działają normalne.
Problem występuje czasami nie cały czas, przynajmniej raz na dzień.
Czy ktoś się spotkał z taką anomalią ?
Rudyjerz 10-04-2018, 19:47 U mnie był problem z jakąś złączką (dostała się tam woda). Wymieniono na gwarancji całą wiązkę.
Informacja o awarii była co prawda cały czas, ale może Tobie też coś tam nie styka.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Problem rozwiązany, przerwana wiązka w tylnym zderzaku.
mateush02 08-05-2019, 07:25 Dzień dobry wszystkim,
Proszę o pomoc, w dniu wczorajszym wyświetlał mi się komunikat "awaria systemu parkowania" i nie działały czujniki w ogóle.
Poczytałem forum że może to być awaria któregoś z czujników, mówie ok poszukam na nastepny dzień.
W dniu dzisiejszym odpalam auto, cofam, błąd się nie pokazuje ale za to żaden z czujników tył nie działa...
Proszę o pomoc co szukać, wiązka, kostka, gdzie ida kable?
Focus jest w kombi, czujniki fabryczne. Przód czujniki działają.
Pozdrawiam,
Mateusz
mateush02 08-05-2019, 09:46 Sprawdziłem "na ucho", wszystkie czujniki wydają dźwięk pykania.
Znalazłem kostkę pod zderzakiem tył, przeczyściłem styki, zapsikałem, ale nic to nie dało...
Chyba muszę jechać na komputer :F
focus-morag 19-10-2020, 12:16 Witam
Focus mk3 kombi 2013 r
Po wymianie lewego modulu blis w tylnym zderzaku,bo mój uszkodził się przy kolizji i wywalał błąd blis nie dziala system wzdłużnego parkowania oraz parktronik.Po włączeniu zapłonu wywala komunikat ,że parksystem störung skontaktuj się z serwisem.Czy ma to coś wspólnego z wymiana modulu blis?Blis nie pokazuje błędu na conversie i wydaje mi się,że dzisla,gdyz po odpaleniu zapalają się diody w lusterkach.Bezpieczniki w bagażniku F29,F30 sprawne,wtyczki i instalacja ok.Na żółtym kabelku od czujnika pdc jest napięcie, lecz system się nie zalacza i nie czuć pod palcem nic na czujnikach.prosze o pomoc
Bump: Witam
Focus mk3 kombi 2013 r
Po wymianie lewego modulu blis w tylnym zderzaku,bo mój uszkodził się przy kolizji i wywalał błąd blis nie dziala system wzdłużnego parkowania oraz parktronik.Po włączeniu zapłonu wywala komunikat ,że parksystem störung skontaktuj się z serwisem.Czy ma to coś wspólnego z wymiana modulu blis?Blis nie pokazuje błędu na conversie i wydaje mi się,że dzisla,gdyz po odpaleniu zapalają się diody w lusterkach.Bezpieczniki w bagażniku F29,F30 sprawne,wtyczki i instalacja ok.Na żółtym kabelku od czujnika pdc jest napięcie, lecz system się nie zalacza i nie czuć pod palcem nic na czujnikach.prosze o pomoc
Moze trzeba aktywować wymieniony modul blis?Włożyłem modul o tych samych numerach .Czy blis z parktronikiem jest powiazany?
Andrzej_K 19-10-2020, 14:45 (...)
Moze trzeba aktywować wymieniony modul blis?Włożyłem modul o tych samych numerach .
W moduł trzeba wpisać nr VIN,
Czy blis z parktronikiem jest powiazany?
Raczej nie.
focus-morag 19-10-2020, 15:42 Słyszałem,że tylko w polifcie a to przedlift.Do tego teraz patrzę,ze mechanior nie dokonca wpial wtyczkę do modulu blis bo zabezpieczenie te czerwone jest nie zaciśnięte, musze demontować zderzak.Moze to powoduje ,że parktronik leży
Po odłączeniu i ponownym podłączeniu wtyczki od blis wiem,ze system blis jest aktywny i modul jest ok,gdyz po odpięciu wywala błąd blis,następnie błąd znika.
Co do parktronika to caly czas bez zmian,czyli störung .
Gdy wlacze wsteczny bieg to kilkukrotnie mrugnie kontrolka w przycisku i układ nie działa.Wszystkie złącza sprawdzone po 5 razy.Gdy sprawdzam kontrolka to do każdego parktronika dochodzi prąd żółtym kabelkiem.
focus-morag 20-10-2020, 20:30 Po podpięciu komputera pokazuje blad tylnego czujnika pdc trzeci od lewej.Zobaczymy co będzie po wymianiw
Bump:
Teisejas 20-10-2020, 23:55 Mam radę - zanim kupisz nowy czujnik to sprawdź czy rzeczywiście to on jest winny (piszesz, że sprawdzileś czy jest zasilanie a problem może być z przewodem minusowym). Wystarczy zamienić go miejscami z drugim wewnętrznym i odczytać błędy ...albo podpiąć do jego wtyczki miernik lub żarówkę ;) Ja jak miałem problem z pdc tego nie zrobiłem i teraz mam wolny czujnik :)
Hej
Mam pytanie w temacie części
Mam uszkodzą wiązkę tylnich czujników
BV6T-15K868-BDF
Czy wiązka BV6T-15K868-BDD będzie pasowała, czy czymś się różnią ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sabaciontko 27-09-2021, 06:25 Różnią się data produkcji. Funkcje te same.
krzys1968 27-09-2021, 14:58 Zależy czy do kombi czy HB . W kombi jest dłuższa nisz w HB.
Rozebrałem wczoraj wiązkę, sprawdziłem miernikiem, jeden kabel nie łączy.
Dziś akcja lutownica, może naprawie [emoji3]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Naprawione [emoji123][emoji123]
Przerwana wiązka [emoji2957]
Też mi został czujnik [emoji854]
Może przyda się innym razem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
U mnie też pojawia się komunikat o awarii. Możecie podpowiedzieć, w którym nadkolu znajdę moduł od czujników? Może odrobina contact sprayu by nie zaszkodziła na początek. Usterka nie występuje ciągle, są dni, że działa poprawnie.
Też tak maiłem.
Czasami wywalało błąd.
Jak było po deszczu działało [emoji16]
Później umarło całkowicie.
Ja mam kombi i wiązka jest wpięta z prawej strony z tylu. Jak położysz się pod auto jest dobry dostęp do całej wiązki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Później umarło całkowicie.
A jak się pozbyłeś usterki i czy było to dramatycznie kosztowne?
Miernik, lutownica i nowa izolacja.
Ale wiązki cienkie i słabo się lutują.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
SzybkiSzymek 30-04-2023, 22:59 Cześć, mój pierwszy wpis odnosi się do asystenta parkowania.
Mianowicie:
>kiedyś w samochodzie włączył się ten komunikat, ale działo się to sporadycznie, później częściej, aż w końcu w ogóle nie działa, czasami gdy jest super zimno lub mokro potrafi się włączyć,
>kupiłem kabel Viakena - STN2120 - ForScan pokazał błąd tylnego prawego wewnętrznego czujnika (B1B46 - Right Rear Inner Sensor; B1B46:14-2F),
>planowałem szybki zakup i zmianę ale się przedłużyło,
>ojciec zmienił tarcze i klocki z tyłu,
>dzwoni do mnie, że wszystko na desce się świeci i że nie odpala,
>spanikowany szybko chce oddać samochód do elektryka, a kolejka wiadomo jaka, w dodatku laweta itd.
>zajęło mi chwilę zrozumienie co zrobił, bo okazało się, że postanowił naładować akumulator podczas wymiany hamulców,
>okazało się, że źle włożył wtyczkę C-90, poprawiłem i działa,
>przy okazji wyjmuje jeden wadliwy czujnik, by zapisać sobie jego numer i dokupił odpowiedni w jego miejsce,
>świeci się 12 błędów w ForScanie dotyczących asystenta parkowania (wszystkie czujniki + 2 błędy wiązek)
>kupiłem 2 czujniki Valeo pasujące numerem części i włożyłem do tyłu(drugi czujnik już wyglądał słabo z zewnątrz),
>błędy świecą się dalej,
>bezpiecznik ok,
>sprawdzałem wiązkę z tyłu testem na ciągłość za pomocą miernika, efekty mam zapisane na kartce, wszystko wyszło w porządku, zgodnie z schematem tej kostki itd., generalnie tak, jak jest na schemacie, dołączam zdjęcie z kartką na której zapisywałem wyniki moich pomiarów (ROR to "rear outer right" - tylny wewnętrzny prawy czujnik, RIL to "rear inner left" - tylny lewy wewnętrzny itd.)
>sprawdzałem też oporność wychodziła nisko pokroju 2-3 ohm, więc myślę, że nie ma problemu.
>planuję zajrzeć do przodu i całej wiązki, jakieś sugestie, jak ją sprawdzić? może robię to źle
Wie ktoś może co zrobić w takiej sytuacji? Przeglądałem zagraniczne wątki (https://www.fordownersclub.com/forums/topic/139796-parking-sensors-not-working/) i myślę, że może być coś powiązane z modułem, może zapomniał, że ma obsługiwać czujniki, albo coś. Bardzo proszę o pomoc lub wskazówki, zastanawiałem się nad używanym modułem. Wie ktoś, jak go sprawdzić?
schemat: https://cardiagn.com/2011-ford-focus-wiring-electrical-circuit-schematics/
LOG:
===PAM DTC B1B44:14-2F===
Code: B1B44 - Right Rear Outer Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 340235069 s (Mon Dec 08 19:34:31 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 247254 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Control Module Voltage
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - In car temperature
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Outside temperature
===END PAM DTC B1B44:14-2F===
===PAM DTC B1B46:14-2F===
Code: B1B46 - Right Rear Inner Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B46:14-2F===
===PAM DTC B1B48:14-2F===
Code: B1B48 - Left Rear Outer Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 340235069 s (Mon Dec 08 19:34:31 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 247254 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Control Module Voltage
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - In car temperature
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Outside temperature
===END PAM DTC B1B48:14-2F===
===PAM DTC B1B50:14-2F===
Code: B1B50 - Left Rear Inner Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 340235069 s (Mon Dec 08 19:34:31 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 247254 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Control Module Voltage
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - In car temperature
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Outside temperature
===END PAM DTC B1B50:14-2F===
===PAM DTC B1B58:11-2F===
Code: B1B58 - Rear Sensors Power Circuit
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B58:11-2F===
===PAM DTC U0415:86-28===
Code: U0415 - Invalid Data Received from Anti-Lock Brake System (ABS) Control Module 'A'
Additional Fault Symptom:
- Signal Invalid
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC U0415:86-28===
===PAM DTC B129C:14-2F===
Code: B129C - Left Front Side Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 340235070 s (Mon Dec 08 19:34:32 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 247254 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Control Module Voltage
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - In car temperature
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Outside temperature
===END PAM DTC B129C:14-2F===
===PAM DTC B129D:14-2F===
Code: B129D - Right Front Side Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 340235069 s (Mon Dec 08 19:34:31 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 247254 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Control Module Voltage
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - In car temperature
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Outside temperature
===END PAM DTC B129D:14-2F===
===PAM DTC B1B36:14-2F===
Code: B1B36 - Right Front Outer Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B36:14-2F===
===PAM DTC B1B38:14-2F===
Code: B1B38 - Right Front Inner Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B38:14-2F===
===PAM DTC B1B40:14-2F===
Code: B1B40 - Left Front Outer Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B40:14-2F===
===PAM DTC B1B42:14-2F===
Code: B1B42 - Left Front Inner Sensor
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground Or Open
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B42:14-2F===
===PAM DTC B1B57:11-2F===
Code: B1B57 - Front Sensors Power Circuit
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Ground
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Parking Aid Module
===END PAM DTC B1B57:11-2F===
krzys1968 01-05-2023, 02:07 Spróbowałeś skasować błędy i odczytać ponownie, czy pojawią się ponownie po wymianie czujników?
Trafili się nam fachowcy (bez sarkazmu).
Niemniej całość wyglada na niepotrzebną "panikę".
Skasować błędy, uruchomić auto, odczytać/skasować/odczytać i dopiero wtedy patrzeć co zostało.
SzybkiSzymek 01-05-2023, 08:48 Tak właśnie zrobiłem, by wrzucić wam Loga z błędów. Btw, wie ktoś może, dlaczego gdy kliknąłem przycisk "nowy temat" i założyłem nowy z własnym wpisem to pojawił się on gdzieś pod czyimś postem jako odpowiedź?
Dobra, widzę już, że temat został przeniesiony. Ale jest sens takiego działania? Ja zazwyczaj jak jakieś forum przeglądam, w sensie wątek to czytam od początku, więc obawiam się, że ktoś może nie dotrzeć do moje problemu, bo przecież wyświetla się post nr. 1 z kiedyś tam dawna, lol. Nie lepiej kilka osobnych tematów o tym samym (pewnie i tak się będą różnić szczegółami), ale otagowanych tak samo, więc każdy znajdzie? Przykładem może być np. forum bmw-sport.pl, gdzie wystarczy w przeglądarkę wpisać "site:bmw-sport.pl m52 czujnik położenia walka" i mamy wszystkie wątki mniej więcej posortowane ilością odpowiedzi, datą i ilością wypowiadających się. Nie byłoby lepiej?
krzys1968 01-05-2023, 09:09 Tak właśnie zrobiłemJak uruchomisz Forscan, to uruchom nowy profil auta, a nie stary, o który pyta forscan.
SzybkiSzymek 01-05-2023, 09:27 Jak uruchomisz Forscan, to uruchom nowy profil auta, a nie stary, o który pyta forscan.
Właśnie byłem, forscan zrobił nowy i nic to nie zmienia. Dalej 12 błędów, w zasadzie nie wiem, co profil miałby zmienić.
krzys1968 01-05-2023, 09:44 co profil miałby zmienić.
Było na forum, że odczyt z zapisanego profilu generował błędy po naprawie i dopiero odczyt z nowego profilu błędy nie pojawiły się.
SzybkiSzymek 04-05-2023, 12:44 Problem rozwiązany, kupiłem za 90 zł taki sam moduł parkowania, po usunięciu błędów wszystko działa. Właśnie to nie było normalne, by wyświetlały się wszystkie błędy czujników (otwarte lub zwarte do masy) oraz dwa błędy wiązek, a w dodatku nie dało się przeprowadzić samo-diagnostyki modułu PDC. Focus z roku 2012, tourer, czyli kombi, moduł znajduje się w prawym słupku "D" w bagażniku, czujniki + automatyczne parkowanie, numer modułu w załączniku
moduł znajduje się w prawym słupku "D" w bagażniku, czujniki + automatyczne parkowanie, numer modułu w załączniku
a nie cieknie Ci tam woda czasami?
standardowym problemem kombi jest cieknąca woda z łączenia blach które zaczyna się zaraz pod relingiem i sobie kapie do środka.
zazwyczaj w zaawansowanym stadium choroby kombiaka jest już woda na rolecie bagażnika i krople na kratce "wentylacyjnej"
SzybkiSzymek 08-06-2023, 20:50 a nie cieknie Ci tam woda czasami?
standardowym problemem kombi jest cieknąca woda z łączenia blach które zaczyna się zaraz pod relingiem i sobie kapie do środka.
zazwyczaj w zaawansowanym stadium choroby kombiaka jest już woda na rolecie bagażnika i krople na kratce "wentylacyjnej"
Chyba nie, żadnej wilgoci tam nie zauważyłem, po rozebraniu okazało się, żę jeden element SMD zmienił się w węgiel :wink:. Ten od razu na wejściu do całego obwodu, łączący jakiś pin z jakimś, już nie pamiętam. W załączniku foto, upalony element (jego resztki) jest w prawym górnym rogu modułu.
Jakieś trzy tygodnie temu (auto mam druga zimę) nagle dostałem awarie parktronic. Po jakiejś trasie stanąłem i zostawiłem na jakiś czas. Parktronic wrócił. Działał aż pewnego dnia znowu się wyłączył.
Gdzie mógłbym sam poszukać przyczyny zanim pójdę do elektryka?
(Pytam bo ostatnio byłem z czyms innym i za nie mala kase dostałem w sumie tylko gdybanie)
W złączach wiązki zderzaka bym zaczął szukać.
samfisher74 07-02-2024, 16:59 Ja jestem po zakupie Focusa, poprzednio miałem foke z 2011 r czujniki parkowania działały bardzo fajnie, właczały sie nie za wcześnie nie za późno. Teraz ma focusa z 2014 r po lifcie i te czujniki trochę mnie irytują, czasami włączają sie jak samochód jest metr półtora od przeszkody. Czy to się da jakoś wyregulować ?
krzys1968 07-02-2024, 19:31 Masz na myśli czujnik, czy czujniki i dzieje się to tylko z przodu.
pablo183 25-07-2024, 19:24 Na początek witam wszystkich.
Kupiłem od kumpla Forda Focusa, od dawna nie działały w nim czujniki cofania. Kumpel mówił, że póki umarły całkowicie raz działały raz nie. Dziś przyszedł kabelek i postanowiłem sprawdzić, co dolega:
https://i.ibb.co/DD29qYt/2024-07-25-19h31-03.png (https://ibb.co/DD29qYt)
Żeby sprawdzić, czy to nie jest walnięty czujnik, zmieniłem czujnik prawy z lewym i błąd dalej występuje w tym samym miejscu. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić, żeby całej wiązki nie wydłubywać?
pablo183 25-07-2024, 19:33 To w sobotę tym się zajmę. Nie mogłem rozpiąć głównej wtyczki i zostawiłem to...
krzys1968 26-07-2024, 16:46 Na screnie jest błąd modułu drzwi pasażera.
pablo183 26-07-2024, 17:33 Faktycznie, zły screen wrzuciłem. Z drzwiami już ogarnąłem, wystarczyło zaprogramować szyby.
https://www.foteczkowo.pl/ib/dhlFCvHuGKCphTL_1722011914.png
krzys1968 27-07-2024, 04:09 Zamieni czujnik i sprawdź forscanem jeszcze raz. Jeżeli pokaże, to samo miejsce usterki to oznacza, że wiązka, a jak nie to czujnik.
pablo183 27-07-2024, 05:02 Już to zrobiłem i pokazało to samo miejsce. Dlatego czekałem na sobotę, jadę na działkę, żeby wyjąć wiązkę i to ogarnąć. Jeszcze zastanawiam się, czy kupić nową wiązkę, czy starą reperować.
Nowa swoje kosztuje. Jeśli tylko przewód przerwany nie przy samych kostkach, to naprawiać. Złącza też da się kupić.
pablo183 27-07-2024, 17:16 Nowa swoje kosztuje. Jeśli tylko przewód przerwany nie przy samych kostkach, to naprawiać. Złącza też da się kupić.
Dziś wiązkę wydłubałem i okazało się, że jeden z kabli był przerwany. Zlutowałem, przejrzałem pozostałe kable i poprawiłem. Zdjąłem starą izolację, założyłem nową i czujniki działają. Dzięki.
Podwiesiłem ją też wyżej, żeby nie leżała bezpośrednio na zderzaku.
DanBag81 24-08-2024, 11:18 Panowie, Ford Focus mk3 2011r sedan europejczyk. W lutym tego roku wyskoczył błąd czujnika przedniego (nie mając gdzie tego ogarnąć poczekałem do wiosny) do tego czasu pojawily sie bledy juz na wszystkich czujnikach i dwoch wiazkach zwarcie do masy/ otwarty obwód. Zdjalem tylną wiązke i sprawdziłem miernikiem wszystkie przewody łączyły sie brak przebić. Wiec zdjalem przedni zderzak, wtyczka na jednym z czujników była czesciowo wysunieta, poprawilem ale to nic nie dalo i błędy dalej są (przewody przedniej wiazki tez sprawdziłem i wydaje sie byc ok). Wyjąłem moduł s bagażniku i miał również zwęglony ten element SMD. Zakupiłem używany moduł o tych samych numerach ale błędy dalej są, ich kasowanie, nowy profil nic nie dają, reset modułu PAM też nie pomaga. Kupiłe, nawet nówkę moduł parkowania z inna literką ostatnią na końcu i też nie pomogło błędy dalej te same, a auto po kazdym uruchomieniu sygnalizuje awarie systemu parkowania. Bezpiecznik 5 w bagażniku sprawdzony i jest OK. Co moźna jeszcze sprawdzić? Bo ręce opadają już :(
To zostały jeszcze wiązki od zderzaków do modułu i masa.
Witam,
Ostatnio wyjąłem radio bo się zepsuło. I przestał działać czujnik parkowania. Czy powodem jest właśnie wyjęcie radia czy to raczej czysty przypadek i zepsuły mi się czujniki w tym samym momencie?
.... przestał działać czujnik parkowania. ...
Fabryczne czujniki parkowania generują dźwięk przez głośniki radia (za jego pomocą...). I tak już gdzieć od 2010 roku we wszystkich modelach... Czasem tylko (dla niektórych modeli...) posiłkują się jeszcze buzerem zainstalowanym w liczniku.
mirek124a 06-12-2024, 19:27 witam u mnie po podłączeniu komputera pokazał się błąd - zwarcie do masy- mechanik powiedział że to wina tego modułu co siedzi w bagażniku gdyż prąd dochodzi do niego a tak jakby nie przechodził po nim ,co myślicie ma rację?
Flisator 06-12-2024, 20:25 Zwarcie do masy, ale czego? Czujnika, modułu? Na drugi raz weź kod błędu od mechanika.
thesperado 07-12-2024, 15:16 ,co myślicie ma rację
Gdy zasilanie modułu ma zwarcie pada bezpiecznik i moduł nie odpowiada.
Gdy CAN złapie zwarcie, to nawet jak szyna ruszy na jednym przewodzie (a ta w FF3 raczej nie powinna), to moduł nie odpowie, a poza tym inne moduły na HS-CAN także będą miały problemy.
Gdy któryś z czujników lub wiązka zderzaka złapią zwarcie wystarczy wiązkę odłączyć. Albo rozłączyć złącze pod samochodem, albo przy module i ponownym odczytem DTC ustalić gdzie leży problem.
Gdy jest podejrzenie, że problem jest wewnątrz modułu, to także odłącza się wiązkę czujników, aby sprawdzić jak zachowa się po tym moduł.
Wracając do pytanie, to jeśli mechanik opierał się w swej opinii tylko na odczycie DTC i niczym więcej, to racji mógł nie mieć.
mirek124a 04-02-2025, 19:27 zauważyłem jeszcze jedno,otóż w środku mruga dioda od włącznika tak jakby systemu parkowania i nie można ani wyłączyć ani włączyć?
|
|