Zobacz pełną wersję : [Fusion] Demontaż obudowy panelu nawiewu i radia


darkadiusz2
17-04-2018, 19:27
Witam,
Najpierw opiszę problem, który u mnie występuje.
Mianowicie, nie działają pokrętła od regulacji temperatury i kierunku nawiewu. Tzn. pokrętła się kręcą, ale nic się nie dzieje. Słychać jak zębatki jakby przeskakują po trzpieniach, ale chyba są wyrobione i nie ma regulacji.
Myślałem, że można zdjąć same pokrętła i (póki co) poustawiać nawiew tak, jak chcę. Niestety zablokował się na ciepłym, więc nawet klimy nie mogę użyć.
Próbowałem wyciągnąć kombinerkami same pokrętła, ale ani drgną.

Postanowiłem zatem kupić cały panel nawiewu (te trzy pokrętła z dwoma przyciskami) i wymienić całość.
Teraz pytanie, jak się do tego zabrać? Z pewnością, trzeba najpierw wyjąć radio, ale co dalej? Czy ten cały plastik trzyma się na zatrzaskach, czy na jakichś śrubach? Czy ktoś ma jakąś instrukcję?
Dodam, że Fuzja jest po lifcie, czyli radio w całości (dodałem zdjęcie kokpitu)

Z góry dziękuję za odpowiedź.

slawomirro
18-04-2018, 12:32
Teraz pytanie, jak się do tego zabrać? Z pewnością, trzeba najpierw wyjąć radio, ale co dalej? Czy ten cały plastik trzyma się na zatrzaskach, czy na jakichś śrubach? Czy ktoś ma jakąś instrukcję?
Dodam, że Fuzja jest po lifcie, czyli radio w całości (dodałem zdjęcie kokpitu)

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Wyciągasz radio, nie musisz odpinać wtyczek bo się ustawienia radia wyzerują.
Na górze panelu są śruby, na dole dwa zatrzaski.
Ten obrazek zdjętej deski powinien Ci wiele wyjaśnić:

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=93173&stc=1&d=1524051121

darkadiusz2
18-04-2018, 18:32
Super, dzięki za odpowiedź.

Skolmi
22-04-2018, 20:40
Po pierwsze oryginalne radio nie straci żadnych ustawień po odpięciu. Zechce tylko kod.
Po drugie nie ma możliwości wyjęcia panelu bez wyjęcia radia.

Po trzecie, to trochę bardziej skomplikowane - niektóre elementy praktycznie niewidoczne nie tylko na zdjęciu, ale i na żywo, więc łatwo szarpnąć i to połamać.

- po wyjęciu radia: trzy śruby, w tym jedna centralna torx (na dolnym wsporniku radia),
- po wyjęciu przycisków szyb i ESP/zaślepki: dwie śruby (zatrzaski przycisków na środku od góry/dołu i tam podważamy - nie po bokach),
- do tylnego wspornika radia przyczepiona zatrzaskiem wiązka - do odpięcia,
- cięgno temperatury do odpięcia przy lewej nodze pasażera (zatrzask+kółko),
- cięgno kierunku nawiewu do odpięcia od strony panelu panelu lub zespołu mieszadła (bez znaczenia),
- dwa dolne zatrzaski,
- wtyczka zasilająca zespół pokręteł.

@darkadiusz2, masz ten problem od "nowości"? Najprawdopodobniej poprzedni właściciel coś grzebał pod panelem, a że ww. cięgna są najbardziej upierdliwe do ponownego połączenia, to pewnie je olał.


PS. Ponieważ roboty jest sporo, to od razu wymień 4 żarówki podświetlenia pokręteł (W1,2W). Koszt żaden, a ponowne rozbieranie może wk....

slawomirro
22-04-2018, 21:59
Po pierwsze oryginalne radio nie straci żadnych ustawień po odpięciu. Zechce tylko kod.



Mam TravelPilota EX, czyli oryginalne radio. Wyjmowałem je dwa razy. Raz je całkowicie z auta wyjałem na godzinę i finalnie musiałem ustawiać stacje radiowe od zera i kod też wpisywać (naszukałem się też kodu jak głupi..).

btw z resztą opisu/komentarza pełna zgoda.

DDJ
23-07-2018, 20:07
Utknalem na demontarzu temperatury, chyba ze blokuje cos jeszcze?
Z gory dzieki za pomoc

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/7/23/12431108_fusionc0b14d5902e171.jpg

malcorn
23-07-2018, 21:02
Nie rozumiem w jakim sensie na demontażu temperatury? Żeby wyjąć pokrętła musisz zdemontować cały ten plastik na konsoli który odkręcałeś, zespół pokręteł jest do niego przykręcony od środka. Dodam że dla ułatwienia linki od regulacji wygodniej jest odpinać od strony nagrzewnicy - tj zdemontować ten trójkątny plastik przy lewej nodze pasażera i pod nim idą linki. Jak już będziesz miał odpięte linki to pociągnij cała ramkę od góry w okolicach guzika awaryjnych, później szarpij delikatnie do góry, do siebie, i zostanie Ci włożyć rękę na dole i odłączyć jeszcze jedną wtyczkę elektryczną od panelu nawiewu, wtedy całość jest już wolna.

Skolmi
25-07-2018, 17:02
No ja tam po lewej stronie w głębi widzę nieodpięty klips od wiązki.

michalpodroznik
28-07-2018, 05:17
Tu masz cały manual demontażu panelu środkowego i radia, autorstwa kolegi Conney (wersja co prawda przed FL, ale można skorzystać):

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=57575

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Autosolt
30-01-2019, 09:19
Przed liftem to nie to samo inne mocowania skorzystaj z podpowiedzi wyzej

kubaw20055
30-01-2019, 10:30
Trzymają też linki od pokręteł wpięte do nagrzewnicy - trzeba wysunąć, żeby panel wyszedł.

Autosolt
05-02-2019, 11:33
Super, dzięki za odpowiedź.

6, Konsola radia UWAGA
Linke temp przekładamy pomiędzy obudowa a wspornikiem wciskamy moc
pancerza oraz oczko na ośkę
Wtyczka dmuchawy i A/C
Przewody radia i antena oraz awaryjnych nad obudowa
na dole wsuwamy i mocujemy na 4 wkręty oraz 1 wkręt pośrodku
Demontaż radia 5000 lub tej serii wkładamy 4 blaszki ząbkami do wew i odchylamy
na zew wyciągając radio

Zacznij czytać od dołu