Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Wycofanie silnika 2.0EB
Witam!
Dzisiaj sprzedawca w jednym za salonów niemiło mnie zaskoczył. W Mondeo dostępny jest już tylko silnik 1.5EB. Niestety potwierdzili to też w innym salonie.
Trochę mnie to zmartwiło bo uważam, że 1.5 jest za mały do tej budy. Macie może jakieś informację czy zamierzają wprowadzić jakiś inny silnik czy już tak zostanie ? Zakup Mondeo z silnikiem 1.5 jest dla mnie raczej nie do przyjęcia.
Pisałem o tym w wątku o spalaniu 2.0eb jakiś czas temu :)
peteypee 19-04-2018, 12:00 Ja w ogóle z powodów EB mk5 nie kupię. Co najwyżej fusiona 2.5 ale to już kwestia co kto lubi. Trzeba się przerzucić na dżaga:)
Niestety polityka producentów. Też uważam że 1.5 to trochę za mało bo mamy takiego jednego w firmie i miałem okazję tym jeździć.
W Mondeo dostępny jest już tylko silnik 1.5EB.
A który? Ten nowy trzygarnkowy?
A który? Ten nowy trzygarnkowy?
tego to akurat nie wiem... wiem że ma 160KM...
jak dla mnie porażka i coś niezrozumiałego...
slawek-kali 19-04-2018, 12:12 Te motory znikaja:
1 l Ecoboost 125 PS Schaltgetriebe
2 l Ecoboost 203/240 PS Automatik
1,5 l TDCi 88kW (120 PS), Schaltgetriebe
1,5 l TDCi ECOnetic 88kW (120 PS), Schaltgetriebe
2,0 l TDCi Bi-Turbo 154kW (210 PS), Automatik
Wszystko przez norme emisji spalin 6C.
Na jesieni zostana zastapione innymi, spekuluje sie rowniez ze zamiast 2.0 eco bedzie dostepny 2.3 obecnie dostepny w mustangu.
spekuluje sie rowniez ze zamiast 2.0 eco bedzie dostepny 2.3 obecnie dostepny w mustangu.
i ze względu na akcyzę cena takiego samochodu zapewne wystrzeli w kosmos...
slawek-kali 19-04-2018, 12:20 Jaka akcyze przy nowym aucie?
Jaka akcyze przy nowym aucie?
a to importer nie płaci wyższej akcyzy ze względu na pojemność powyżej 2.0 - która potem jest wliczona w wyższą cene samochodu dla klienta ?
DAMIAN-24 19-04-2018, 12:25 Jaka akcyze przy nowym aucie?
Normalną :) tą, którą płaci Ford Polska i dlatego cena katalogowa będzie wyższa.
jagmar płaci, płaci. Niestety i dlatego np. w BMW nagle zaczęło się najlepiej sprzedawać BMW X5 z 2 litrowym dieslem, bo różnica w cenie jest ogromna, a silnik w ogóle nie pasuje do tej budy.
Jeśli będziesz kupować od niemieckiego dealera to pewnie, że będzie drożej. W Polsce centrala/importer ściąga auta po śmiesznie niskiej cenie i od niej płaci akcyzę, dlatego pewnie coś będzie drożej ale nie tyle co różnica akcyz.
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
tak jak kolega napisał przy nowych autach i ich cenach te różnice w akcyzie są pomijalne
Przy optymistycznym założeniu że auto ściąga za połowe ceny za którą sprzedaje to daje nam jakieś 60 tyś z czego 15% to 9 tyś... więc śmiało można założyć ze różnica w kupie samochodu 2.0 a 2.3 to 10 tyś zł to nie wiem czy to tak mało...
slawek-kali 19-04-2018, 12:37 Nie ma potwierdzonych informacji ze ten silnik 2.3 w ogole bedzie dostepny ;)
Spokojnie...
tak jak kolega napisał przy nowych autach i ich cenach te różnice w akcyzie są pomijalne
tak jak w maździe gdzie różnica między 2.0 a 2.5 to 20 tyś różnicy ?
Nie ma potwierdzonych informacji ze ten silnik 2.3 w ogole bedzie dostepny
Spokojnie...
mam nadzieję, że w ogóle jakiś inny będzie dostępny... chociaż niczego dobrego się nie spodziewam...
DAMIAN-24 19-04-2018, 13:03 tak jak w maździe gdzie różnica między 2.0 a 2.5 to 20 tyś różnicy ?
Drobne co nie? :P
tak jak w maździe gdzie różnica między 2.0 a 2.5 to 20 tyś różnicy ?
Z ciekawości sam sprawdziłem, faktycznie cena dla 2.5 jest większa o 20k ale zauważ, że oprócz silnika dochodzi ci skrzynia automatyczna, ona też coś kosztuje [emoji6]
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Z ciekawości sam sprawdziłem, faktycznie cena dla 2.5 jest większa o 20k ale zauważ, że oprócz silnika dochodzi ci skrzynia automatyczna, ona też coś kosztuje [emoji6]
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
tak - co nie zmienia faktu że nawet odejmując różnicę w cenie skrzyni Automatycznej i manualnej to ciężko mi tą różnice w cenie końcowej między 2.0 a 2.5 nazwać "pomijalną" ;)
disaster3 19-04-2018, 17:45 2.3EB 270KM + ten nowy 8biegowy automat w Mondku po lift'cie i byłoby cacy :one:
Zobaczycie silnik 2.3 jak świnka niebo. Teraz nasze 2.0 eb staną się rarytasem.Uwazam że 2.3 w fl nie spełni też normy euro 6
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
slawek-kali 19-04-2018, 19:39 Co ty uwazasz to twoje.. silnik 2.3 jest obecny w mustangu i nie zostal wycofany ;)
Kazdy z niewycofanych dostanie tylko witaminke w postaci softu i gra muzyka :D
Co ty uwazasz to twoje.. silnik 2.3 jest obecny w mustangu i nie zostal wycofany ;)
Kazdy z niewycofanych dostanie tylko witaminke w postaci softu i gra muzyka :DPożyjemy zobaczymy oby był,ale czuje że 1.5 to będzie wszystko
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Nie ma potwierdzonych informacji ze ten silnik 2.3 w ogole bedzie dostepny ;)
Spokojnie...
za oceanu ten model jest dostępny :)
Ale za oceanu są lekko drasniete
ale nie warto??
Heko zrobi Ci z tej maszynki 400KM :))))
ale nie warto??
Heko zrobi Ci z tej maszynki 400KM :))))No co ja mogę powiedzieć pewnie że warto
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
n o :) też teraz mi się taki marzy :)
przemo_1981 19-04-2018, 20:23 Jak to EB240KM jest niedostępny? w katalogach jak i konfiguratorze widnieje ten silnik.
Tak swoją drogą mnie trochę przestraszyliście, 15 Lutego zamówiłem EB 240 i jeszcze w systemie nie ma VINu...
slawek-kali 19-04-2018, 20:31 w katalogach jak i konfiguratorze widnieje ten silnik.
No raczej nie :D Silnika nie mozna juz od marca zamawiac ;)
Ale z tasmy maja zjezdzac do maja podobno.
przemo_1981 19-04-2018, 20:38 No raczej nie :D
Jak nie jak nadal jest na tej stronie (https://www.ford.pl/osobowe/mondeo?vehicleNavCategory=all%20cars#/overlay/content/overlays/download-a-brochure/mondeo) w tym katalogu (https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/price-list/cars/PL-ford-mondeo.pdf) na stronie ford.pl
slawek-kali 19-04-2018, 20:47 w konfiguratorze nie ma! chociaz faktycznie w PL jeszcze jest hahah..
W DE od marca niedostepny.
przemo_1981 19-04-2018, 20:57 W polskim konfiguratorze dla Titanium i ST-line X nadal jeszcze jest (https://drive.google.com/open?id=15PN33Q2DSj8w6h_xJhHUoyhNacQsjBWh) :), ale tak jak piszesz w niemieckim nie ma
ps. u nas to zawsze mieli problemy z katalogami, czy konfiguratorami, np. długo w katalogu mondeo (cennik 1/2018 ) kolor white platinium był po 3050PLN a nie po 5150, nadal dla ST-Line X w konfiguratorze dostępna jest tapicerka pełna materiałowa mimo, ze nie można jej zamówić
Wczoraj dostałem konfiguracje z jednego salonu na 2.0EB i Pani się upiera że jeszcze można zamawiać 2.0 EB. W 2 innych salonach mówią że nie... Ciekawe co bym dostał gdybym zamówił tam te 2.0EB <mysli>
Z tych 2.3 to bym się tak nie cieszył, problem z pękającym blokiem w RS. Chyba, że jak przytną na mocy to nie będzie się przegrzewał. A jak ktoś zrobi witaminkę to już jego problem.
Fajny byłby 2.7 EB jak w Fusion Sport, ale pewnie o tym można pomarzyć.
a tymczasem w PL pod koniec 2017r pojawiła się możliwość zamówienia Kugi w wersji z EcoBoost`em 2.0 ;)
disaster3 20-04-2018, 12:45 To tylko przejściowe :619:
W DE pewnie już nie można zamawiać (chociaż jeszcze w konfiguratorze jest w Mondeo zdjety), a że u nas strona 100 lat za murzynami to pewnie i u nas zaraz zdejmą ten silnik z opcji.
Szcześliwi Ci co zdążyli jeszcze zamówić. Za chwilę zostanie ten co był do tej pory czyli 1.5 (182KM), dopóki nie wrzucą nowego spełniającego normy Euro 6 (z GPF) :P
Nic tylko sciagac fusiona z 2.7. No i przynajmniej awd bedzie, bo u nas to tez marzenie... :)
Gdyby tylko ten fusion był dostępny w kombi [emoji39]
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Z tych 2.3 to bym się tak nie cieszył, problem z pękającym blokiem w RS. Chyba, że jak przytną na mocy to nie będzie się przegrzewał. A jak ktoś zrobi witaminkę to już jego problem.
Fajny byłby 2.7 EB jak w Fusion Sport, ale pewnie o tym można pomarzyć.W 2,3 nie pekaly bloki, tylko producent uszczelek pomylił i pakowa tą od mustanga. Mimo takiej samej pojemnością są pewne różnice. Jest akcja naprawcza w RSach o wymianie tej uszczelki
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Stinger od 5.4 .2018 377 ps maleje na 350 ps + mokry gpf, ale np mazda , 2.0 i 2,5 w najnowszych normach bez gpf/ czy tam adblue przez najbliższe lata, tsi w tym roku też czeka gpf, a nie jak od jakiegoś czasu w 1.4 tis i nie jam w z 1.5 tsi i calą reszta ale pewnie tego nie ogarna i wszystkie tsi będą z tym badziewnym filtmtem.
W 2,3 nie pekaly bloki
ten problem miałem na myśli https://youtu.be/CuGodKdRLpE
W Bemo Motors nic nie wiedzą o wycofaniu 2.0 EB. Można zamawiać MDO z tym silnikiem.
Natomiast ciekawostka jest taka, że nie można już zamówić nowej Insygni z 2.0 Turbo. Jedyny benzynowy silnik w ofercie to 1.5 Turbo.
Lewsey89 27-04-2018, 10:07 Wczoraj dostałem konfiguracje z jednego salonu na 2.0EB i Pani się upiera że jeszcze można zamawiać 2.0 EB. W 2 innych salonach mówią że nie... Ciekawe co bym dostał gdybym zamówił tam te 2.0EB <mysli>
Jest jeszcze coś takiego jak miejsca na produkcji zaklepane przez dealera. Dealer konfiguruje sobie wstępnie samochody na produkcję i wrzuca w kolejkę(wersja nadwozia, silnik, skrzynia). Kupowaliśmy tak dostawczaki gdy wchodziła obowiązkowa norma Euro 6 od stycznia 2016. Nigdzie nie można było znaleźć silników 3,0 JTD/HDI. Zadzwoniliśmy do jednego salonu i miał możliwość konfiguracji samochodów. Wyposażenie poszło z konfiguratora. Nie było żadnych ograniczeń. Ostatnie samochody były dostarczone w czerwcu 2016 już pół roku od wejścia w życie normy.
disaster3 27-04-2018, 11:20 to jeszcze tak offtopując. To samo zaczyna się dziać w Lexusie. GS'a juz nie będzie a jego następca ES w Europie bedzie miał jak na razie tylko silnik hybrydowy o mocy 218KM !!! :shock: Poza tym zmieniają napęd z "na tył" na "na przód" :shock:
https://autokult.pl/31202,lexus-es-wjezdza-do-europy-konkurencja-oferuje-znacznie-wiecej
Spieszmy się kochać porządne samochody (naped na tył lub AWD - z charakterystyką tylnego napędu) i z R6/V6 lub większę bo tak szybko odchodzą. Masakra jakaś!!!!
widać handlowiec nie czytał instrukcji, każdy dostał meilem w zeszłym tygodniu
disaster3 27-04-2018, 16:58 tzn.?
slawek-kali 27-04-2018, 17:01 Ja nie wiem czego nie rozumieja co niektorzy..
Napisalem oficjalny komunikat FoMoCo.. a tu teorie powstaja...
tzn.?
Tzn. że w salonach pracują ludzie kompetentni,jak i debile którzy nie ogarnają korespondencji firmowej,która jasno mówi że silnik jest wycofany na razie z modeli.
jak i debile
chyba za bardzo jedziesz po nich.
Różnie bywa, może ktoś nie przeczytał z różnych powodów, może mają jakieś auta zamówione i będą chcieli je sprzedać. Nie wiesz tego więć nie wyzywaj ludzi od debili.
Info z AutoWatin: 2.0 EB produkowany będzie tylko do końca lipca.
2.0 TSI od VAGa tez za moment przechodzi do historii. Ergo trójca Mondeo, Insignia, Pasaat nie będą przez jakiś czas dostępne z 2 litrową benzyną.
Bo muszą je wykastrować i dołożyć filtr cząstek. W jakim my idziemy kierunku masakra!!!!!!!!!! czas na POLEXIT
No panowie i wyjdzie na to że jedyne porządne silniki (tzn. 2 ltr min) to w dieslu.
Ekologia górą ! A w sumie to teraz tylko te bez AdBlue w Fordzie i Maździe
Być może chodzi o normę Euro 6.2. Pożyjemy, zobaczymy
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Info z AutoWatin: 2.0 EB produkowany będzie tylko do końca lipca.
Znaczy się za 3-4 lata będę sprzedawał "białego kruka" ? :619:
;) :D
Znaczy się za 3-4 lata będę sprzedawał "białego kruka" ? :619:
;) :DNie tylko Ty:) jeszcze będą się bić o tego paliwozerce
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Kurde dobrze że udało się jeszcze wytargać 2.0 Twin turbo. Za chwilę będzie jak w Reniaku Silnik 1.6 200km i masakra 260 Nm siąść i płakać. To w mondku Mk 4 1.6 Ecoboost po wizycie u Heka było 201 Km i coś w granicach 310 Nm Jak tu będzie żyć!!
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Kurde dobrze że udało się jeszcze wytargać 2.0 Twin turbo. Za chwilę będzie jak w Reniaku Silnik 1.6 200km i masakra 260 Nm siąść i płakać. To w mondku Mk 4 1.6 Ecoboost po wizycie u Heka było 201 Km i coś w granicach 310 Nm Jak tu będzie żyć!!
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu TapatalkaMasakra,tylko czekać jak będą 2 cylindrowce tylko
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Ciekaw jestem kiedy z Polski ba z Europy wycofają Mustangi i zostawia tylko te z EB 2.5 i modlić się żeby nie zostawili 1.5 EB po nowemu. Czytałem gdzieś że Ford rezygnuje z produkcji Fusion/Mondeo (i wielu innych modeli) w stanach na rzecz Crossover-ów i suwów. Dla Forda segment tych samochodów to w Stanach główny zysk. Zostawią Mondka z 1.5 EB jako niszę a skupią się na EDGE, EcoSport, wprowadzą jeszcze z liftowaną Kugę i do tego nowy Fokus wszystko na 3 baniakach żeby zostawić limit Co²/km dla EDGE i na tym będzie koniec. Mondeo będzie stało gdzieś z boczku na salonie co by korporacje mogły go kupić dla kadry kierowniczej. Ewentualnie dla przedstawicieli. Jako auto rodzinne to będzie S-max które nie ma konkurencji moim zdaniem. W Europie Ford z modelem Mondeo musiał by trochę z byt dużo zainwestować w wynalazki w silnikach żeby utrzymać atrakcyjny i konkurencyjny segment D jak VW ze współpraca z Bosch. Tylko po co?
Dzisiaj usłyszałem od Pana z ASO że Ford poza wycofaniem EcoBoosta 2.0 zmniejszył też moc w nowych EcoBoostach 1.5 :(
Kuga w konfiguratorze na stronie ford.pl ma jeszcze 1.5 EcoBoost 182 KM ale ta sama na ford.de już tylko 176 KM :619:
Bo jak się norm emisji nie spełnia to trzeba jakoś to zrobić,żeby się zmieścić.
To pewnie efekt GPF. W dieslu tez tak było, że moc spadał po dodaniu DPF. Dodatkowe opory i straty energii.
Jeszcze chwila, a pod maska benzynki będzie tyle eco-respiratorów, że wybór ON-PB będzie tylko kwestią przekonań indywidualnych.
Tylko podziękować Eko-terrorystą
przemo_1981 17-07-2018, 20:58 Info z AutoWatin: 2.0 EB produkowany będzie tylko do końca lipca
Także miałem taką informację z Watina w czerwcu (zamówienie na auto złożyłem 15 lutego) a dzisiaj dostałem info, że nie wyprodukują mi auta z EB 2.0 240km mimo wcześniejszej deklaracji...
Mogę anulować zamówienia auto (zwrócą mi zaliczkę) lub wybrać sobie silnik 1,5 EB 165KM lub 2.0 TDCI 150/180KM...
Ch.j mnie strzelił....
Nie rozumiem jednej rzeczy, mieli produkować EB 2.0 z wcześniejszych zamówień do końca lipca, mi anulowali produkcję a kilka dni temu kolega Paul Hunter w tym temacie chwalił się (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=273668&page=14), że odebrał swoje EB 2.0, które zamawiał w tym samym czasie co ja...
Jestem w kropce bo nie wiem co robić, brać TDCI (1,5 EB do takiej budy w kombi wg mnie za słabe), czekać na nowe benzyny które mają być niby na jesień czy po prostu pokazać środkowy palec Fordowi i iść do konkurencji....
Osobiście mam ochotę zajeb... maila do Ford Polska i głównego przedstawicielstwa Forda w Europie...
ps. sorry za pisownię , ale emocje biorą górę...
Szczerze to miałbym już wyj.....ne na Forda. Zaliczką też obracali, Ty jesteś na kolejne pół roku bez auta , bo raczej wszędzie się czeka. Może centrala coś pomoże, ale nikłe szanse. To jest tak zawsze, jak widzą że się wahasz to nawet w d....pę pocałują żebyś zamówił, a jak jest kłopot to sami tę d...pę wypinają.
slawek-kali 17-07-2018, 21:05 Konkurencja tez ma problemy z silnikami :D Wszystko przez nowe normy!
Jak Ci się nie śpieszy to czekaj , tylko całkiem nowe silniki to troche ryzyko i możesz za swoje pieniądze zostać testerem. Ja mimo że lubię Fordy to poszedłbym do konkurencji, tylko że, u konkurencji też wcale lepiej to nie wygląda i chyba Vag ma coś sensownego w 2.0 litrach.
przemo_1981 17-07-2018, 21:11 Konkurencja tez ma problemy z silnikami :D Wszystko przez nowe normy!
Sławek, wszystko rozumiem, tylko po ch.ja obiecywali produkcje auta z tym silnikiem mimo wycofania go z oferty? Przez to jestem w plecy kilka miesięcy czasowo i nawet finansowo...
Głupia sprawa , bo aż mi ciężko to napisać ale poszedłbym do Łopla negocjować to 2.0 turbo 260 km 4x4 :? w Insigni
stingerA6 17-07-2018, 21:22 Dziwne, że inni robią mocne benzyny, a Ford odpuścił w Europie temat
A do czego te duże i mocne benzyny wsadzą w Europie? Do 70 tyś sprzedawanych rocznie Mondeo? Ameryka walczyła z Europą tlenkami azotu. To Europa wprowadziła ostrzejsze normy na cząstki stałe. GM nie jest już globalną marką. Chrysler jest w rękach Fiata i korzysta z technologii Fiata, z zyskiem dla Europy. A Ford ma ciężko - zobaczymy czy wytrzyma - gdyż teraz jest już dwóch dużych graczy w segmencie popularnym (wolumenowym) PSA i VW. Ford przegrywa też z sojuszem Nissan+Renault. Przy rocznej sprzedaży 500 tyś aut - to zrównuje się z niemieckimi markami premium, gdzie jak wiadomo dochodowość jest wyższa. W Stanach Ford sprzedaje się rocznie dwa razy więcej jednego modelu F-150 niż wszystkich aut w EU. Więc moim zdaniem będzie dobrze jak Ford utrzyma się na rynku EU a nie odda go komuś - zwłaszcza że ma aktualnie duże lepsze perspektywy w Chinach. Sorry Winnetou, business is business
Poza tym jak silnik tyle palący -ma spełniać normy? Powinni na testy brać od nas te sztuki co kolegą pala 9 litrów i zawstydzają diesle:one::razz:EB to trochę przesadzona nazwa ani ekologia ani ekonomia.
Bo EB tłumaczy się na ekobiust. Za małe aby trzymać, za duże aby nakarmić
Jak by był manual to by spalanie zeszło poniżej 5 ;)
Głupia sprawa , bo aż mi ciężko to napisać ale poszedłbym do Łopla negocjować to 2.0 turbo 260 km 4x4 :? w Insigni
Hahaha to się byś zdziwił, bo ten silnik też jest wycofany. :D
W Insignii w tej chwili największy benzynowy silnik to też 1,5.
EDIT: Passat też jest już bez benzynowego 2.0, a za moment wyleci 1.8.
To zostanie PSA 1.6 Thp najmocniejszy ;)
No to jaja jak berety.2.0 ekobiust bedzie jak wino in starszy tym doższy i poszukiwany
heh ... przewalone :( przemo_1981 jak bym miał brać Kugę z EB 1.5 to naprawdę wolał bym KIA Sportage 1.6 ... na wypasie. :D
Taniej a jedzie zdecydowanie lepiej od Kugi.
adam127777 18-07-2018, 10:49 Nawet nie macie pojęcia jak się cieszę że zamówiłem swojego 2.0 EB w zeszłym roku :619: pierwotny plan był taki że miałem zamawiać wiosną tego roku dopiero. Choć jak widać przemo_1981 zamówił dawno i się nie załapał choć moim zdaniem coś dealer musiał pokpić, bo ja na swojego czekałem 3 msc (wrzesień zamówienie - grudzień odbiór)
Bump: Hahaha to się byś zdziwił, bo ten silnik też jest wycofany. :D
Insignia 2.0 od ręki (https://www.opel.pl/samochody/insignia/sports-tourer/modele-od-reki.html?ppc=GOOGLE_700000001669299_7170000003104 5330_58700003763215166_p29578838714&gclid=CjwKCAjwyrvaBRACEiwAcyuzRJ0C0S4SwtFZJUgEQj8L ZKihk1uWMOL91iVAJsBke4HYuhzwNbotvBoC-lYQAvD_BwE) Kilka sztuk stoi gotowych.
Doszło do tego, że silniki >1.8 będą zarezerwowane dla premium [emoji14]
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
stingerA6 18-07-2018, 11:27 Jest jeszcze duża kura (czyt. Superb) z 280 silniczkiem
Doszło do tego, że silniki >1.8 będą zarezerwowane dla premium [emoji14]
ale że co ? ... ten sam silnik w klasie premium nie "zanieczyszcza" niby ? :D :619:
No to jaja jak berety.2.0 ekobiust bedzie jak wino in starszy tym doższy i poszukiwany ��
Na pewno zważywszy że te że te silniki będą klękać jak muchy po krótkim życiu w większości kręcone do kresu sił,pracując w temperaturach bliskich zapłonu lakieru na masce.
ale że co ? ... ten sam silnik w klasie premium nie "zanieczyszcza" niby ? :D :619:
Premium ma wyższą cenę, bo ma wliczoną opłatę za korzystanie ze środowiska. Zanieczyszczać środowisko można, ale trzeba uiścić opłatę :wink:
Matych urzekła mnie Twoja historia ;) :D
kaan1 aaa no tak ... przez chwilę zapomniałem że tu nie chodzi o czyste powietrze :D
Na pewno zważywszy że te że te silniki będą klękać jak muchy po krótkim życiu w większości kręcone do kresu sił,pracując w temperaturach bliskich zapłonu lakieru na masce.przesiaka przez Ciebie jakaś zazdrość że nie stać Ciebie na jazde benzyna to kupiłeś sobie klekota.Oby twój podkrecony diesel szybciej nie kleknal albo PS.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Matych przez chwilę zapomniałem że tu nie chodzi o czyste powietrze :D
Tutaj chodzi o czyste powietrze. Ponieważ zanieczyszczanie kosztuje, więc może to być bariera dla potencjalnych trucicieli. Ci co mają to wpisane w biznes to płacą. Potem rząd robi grant lub przetarg na oczyszczanie powietrza - o np. coś takiego
https://www.forbes.pl/przywodztwo/sposoby-na-smog-firmy-ktore-walcza-o-czyste-powietrze/y8n23ky
I biznes się kręci, berobocia nie ma (przy okazji zarobi farmacja na testach i szczepionkach alergicznych - pech tych co mają statystycznie obniżona barierę immunologiczną i zachorują po krótkotrwałym kontakcie z zanieczyszczeniami)
disaster3 18-07-2018, 14:09 Widzę, że forumowa sraczka opanowała wszystkich. To, że wycofano obecny 2.0EB nie znaczy, że zrezygnowano z 2.0. Każdy VW, FORD, Skoda, wycofuje te silniki bo musza zintegrować filtr cząstek stałych do benzyn bo takie są nowe normy :568: . BYło o tym wiadomo już w zeszłym roku, że przełomem ma być przerwa wakacyjna 2018 (bo zwykle wtedy jest najwiecej zmian) A czytam i już każdy pogrzebał pojemność 2.0 na dobre, ba nie tylko w Fordzie ale i nawet w koncernie VW :one::one:g:galy Zostanie tylko 1.5/1.6 w segmencie D, i z kosiarki będą przeszczepy.
Ja bym poszedł do apteki i poprosił farmaceute o jakieś środki na depresję, może pomoże przetrwać ten trudny okres ;)
Oczywiście osoby, które chciały jeszcze starą wersje 2.0EB i się za późno ogarnęły, ich rozumiem. No coż nie udało się. Ale 90% nie jest aktualnie na kupnie a również już pogrzebała 2.0 (jako pojemność w Fordzie). Ich nie rozumiem!:roll:
Każdy VW, FORD, Skoda, wycofuje te silniki bo musza zintegrować filtr cząstek stałych do benzyn bo takie są nowe normy :568: .
A jak myślisz, dlaczego niedoszłe lotnisko pod Berlinem jest pełne aut VW? Twom zdaniem do tych wszystkich aut będą dokładać filtr cząstek stałych - tzn. ciąć i spawac wydech?
disaster3 18-07-2018, 15:57 A jak myślisz, dlaczego niedoszłe lotnisko pod Berlinem jest pełne aut VW? Twom zdaniem do tych wszystkich aut będą dokładać filtr cząstek stałych - tzn. ciąć i spawac wydech?
A jak myślisz czy ja piszę o wyprodukowanych już samochodach czy o nowozamawianych do których będę wkładać zmodyfikowaną jednostkę z filtrem cząstek stałych?:568:
To co wyprodukowali to mnie grzeje. Ich broszka. Wiedzieli o obostrzeniach już wcześniej. Wyprodukowali, nie poszły, ich strata. Niech się martwią. Mnie zdziwił fakt, że każdy z Was praktycznie pogrzebał pojemność 2.0, która rzekomo już sie nie pojawi w VAGu jak i Fordzie:one::roll:
kia ma ale wysterylizowany z filtrem gpf
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
To co wyprodukowali to mnie grzeje. Ich broszka. Wiedzieli o obostrzeniach już wcześniej. Wyprodukowali, nie poszły, ich strata. Niech się martwią.
Przecież nikt nie mówi, że 2.0 nie może być produkowane. Pytanie jest czy i jak długo będzie się opłacało to robić jeśli są takie problemy. Dla ciebie kilkadziesiąt tysięcy aut na placu to czyjaś broszka, ale dla tej osoby to kilkaset milionów euro uwięzionego kapitału. I ten problem dawno byłby rozwiązany gdyby to była takie proste. A po co ktoś ma robić 2 litrowy silnik, jak 1.6 litra ma 225 KM? Ile osób kupuje dzisiaj (i kupi w przyszłości) 2.0 litra o mocy 300 KM - po co to komu w tym segmencie? Zrozum człowieku, że producenci mają tez do spełnienia w 2021 normę CO2 tzn. max 95 g CO2/km. A jak nie spełnią to zapłacą 95 € za każdy g/km więcej. A ty chcesz aby producent dalej robił silniki emitujące 200 g/km i to w opcji dużo-wolumenowej? 70000 aut rocznie z ecobiustem 7 000 0000 g extra CO2 / km ponad limit - czyli producent zapłaci 700 mln Euro kary. Albo inaczej dołoży do ceny każdego auta 9 500 €. Kupisz 2.0 EB dokładając 9 500 € do aktualnej ceny auta? I jeszcze będzie palił 15 l/100KM. Cenę diesla już dzisiaj znasz. Dlatego diesla możesz kupic a z dużą benzyną są takie problemy
Ja i tak nastepnego diesla kupię, mam gdzieś eko-terrorystów. Nowy diesel jest czysty. Niech najpierw zajmą się statkami i innego rodzaju gów... Ci co realnie niszczą atmosferę.
muffintsi 18-07-2018, 18:21 Piecami i jaraniem weglem niech sie zajma. W zimie jak sasiad zarzuci wegla pare szufli na goracy zar to nie idzie oddychac na ulicy.
Pozniej jak jade swoim dw10c to co mi wylatuje z rury mniej truje. Wrecz jade i czyszcze okolice po tym weglowym smierdzielu.
popieram w 100 % ale lepiej słabszych i biedniejszych lupicPiecami i jaraniem weglem niech sie zajma. W zimie jak sasiad zarzuci wegla pare szufli na goracy zar to nie idzie oddychac na ulicy.
Pozniej jak jade swoim dw10c to co mi wylatuje z rury mniej truje. Wrecz jade i czyszcze okolice po tym weglowym smierdzielu.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Zawsze najłatwiej kontrolować zwykły lud , nikt przecież korporacją nie podskoczy.
muffintsi 19-07-2018, 08:13 Tylko u nas zwyklego luda wlasnie pod wzgledem trucia piecem nikt nie kontroluje. Wraca o 17 do swojego wielkiego, zimnego klocka i zaczyna jarac. A co robi straz miejska? Oni tez juz sa w domach i pewnie tez jaraja i nie ziolo przeciez ;)
Najlatwiej doczepic sie do samochodow. Kierowcy sa latwym celem. Moze za zachodnia granica ma to sens. U nas podstawowy problem zanieczyszczenia to indywidualne ogrzewanie domow weglem lub innym gownem w kopciuchach.
To co wyprodukowali to mnie grzeje. Ich broszka.
Nie do końca ... za wszystko i tak zapłaci końcowy klient.
Koncern sobie te straty odbije w taki lub inny sposób :D :619:
Gdzieś kiedyś czytałem że koszt dostosowania samochodów do przepisów wymaganych przez unię to co najmniej ~10k pln.
Przy cenie nowego Forda KA+ ~40kpln to znaczna różnica.
VBTAcACmcgo
(...)
Mogę anulować zamówienia auto (zwrócą mi zaliczkę) lub wybrać sobie silnik 1,5 EB 165KM lub 2.0 TDCI 150/180KM...
(...)
Trzeba bylo się kłucić o zadatek a nie zaliczke, mial bys teraz albo 2.0, albo podwojoną kwotę do zwrotu... ;)
przemo_1981 19-07-2018, 11:49 Zaliczki miałem 3k, więc ewentualny zysk 3k z zadatku i tak byłby niewspółmierny z brakiem auta przy obecnej sytuacji na rynku.
Na razie nic nie piszę, ale mam jeszcze światełko w tunelu - dzisiaj lub jutro będę wiedział na więcej.
przesiaka przez Ciebie jakaś zazdrość że nie stać Ciebie na jazde benzyna to kupiłeś sobie klekota.Oby twój podkrecony diesel szybciej nie kleknal albo PS.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Czego ja mam niby ci zazdrościć? Tego że twój sam. pali znacznie więcej?Czy tego że przyśpiesza o pół sekundy szybciej.Widzisz kupiłem diesla bo wolę diesla,wolę PS ,wolę za zaoszczędzone 30 tysięcy zł na paliwie w stosunku do EB (wg mojego czasu i przebiegu)doposażyć samochód na max.kupić gap i 5 letnią gwarancję i mieć głęboko gdzieś problemy oraz spać spokojnie.Masz rację na taką samą benzynę mnie nie stać każdy ma jakiś target i wyżej nie podskoczy-O gustach się nie dyskutuje.
Masz rację na taką samą benzynę mnie nie stać każdy ma jakiś target i wyżej nie podskoczy-O gustach się nie dyskutuje.
ja bym raczej to rozważał w kategorii notorycznego wku****enia przy każdym podjechaniu pod dystrybutor :619:
może jest ok jak ktoś nigdy nie jeździł "klekotem" ale jak masz świadomość , że przejeżdżasz 2 x mniej na zbiorniku :one:
... i nie pitolcie , że da się 8-10l na 100km bo przy tej samej dynamice jakbyście mieli nadążyć za "klekotem" EB wciąga jak smok wawelski ... i to jeszcze przy tak marnych osiągach jak na tą moc ... i nie chodzi tu o masę , podobnie ważąca 5-tka czy E-klasa to jest inna półka jeśli chodzi o osiągi :D
ja rozumiem , że można się rzucić na EB z uwagi na osiągi ... jakby były ) , ale nie jak chleje kosmiczne , z zyskiem może 0,5s 0-100 ... to jest zwyczajnie żart
pewnie zrobią za chwilę jakieś 2.0 EB z GPF + 8 biegowy automat i może wówczas się nad tym zastanowić , obecnie wg mnie lipa straszna, stąd też u mnie wylądował gnojowóz ... z 14 tyś liczone z dystrybutora średnio 6,8l :) jeżdżąc delikatnie pewnie byłoby z litr mniej
1200-1300? na zbiorniku robisz ? klekotem. Każdy ma inne priorytety,wy macie niskie spalanie a inni mają przyjemność z jazdy PB.Jakby diesel byłby tak cudowny to mclaren byłby na ON i posiadał co najmniej 2 filtry cząstek PLUS ad blue.ja bym raczej to rozważał w kategorii notorycznego w****ie......a przy każdym podjechaniem pod dystrybutor :619:
może jest ok jak ktoś nigdy nie jeździł "klekotem" ale jak masz świadomość , że przejeżdżasz 2 x mniej na zbiorniku :one:
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Dyskusja jest bezsensu. Każdy silnik ma swoje plusy i minusy . Diesle są przeznaczone dla innego targetu klientów jak i PB .
Trzeba bylo się kłucić o zadatek a nie zaliczke, mial bys teraz albo 2.0, albo podwojoną kwotę do zwrotu... ;)
A znasz salon i sprzedawcę, który sie zgodzi na zadatek? Szczególnie Forda dla odbiorcy indywidualnego.
O paliwożerności 2.0 EB mówi się od dawna, od dawna też mówi się o zastąpieniu go nowym (nie zmodernizowanym) 2.0 EB, przynajmniej w USA. Inna sprawa, że na mówieniu póki co się skończyło. Ale może właśnie jest okazja do zmiany.
Pozostaje mieć nadzieję, że będzie to konstrukcja oparta na nowym 1,5EB z dodatkowym cylindrem ;)
Jakby diesel byłby tak cudowny to mclaren byłby na ON
przepraszam Cię bardzo ale to Audi z TDI wygrywało Le Mans a nie Mclaren-a :619:
nie chcę tu prowadzić polemiki TDCI/EB bo mam styczność z tym i z tym i nie jestem zagorzałym fanem "klekotów" ale EB daje za mało , żeby było tak paliwożerne .. ale to oczywiście moja subiektywna ocena :)
nie kwestionuje tego że daje za mało, też mam inne auto z dieslem ale po przesiadce na PB nie wrócę już do diesla , a mam hdi a więc całkiem dobra jednostkę.przepraszam Cię bardzo ale to Audi z TDI wygrywało Le Mans a nie Mclaren-a :619:
nie chcę tu prowadzić polemiki TDCI/EB bo mam styczność z tym i z tym i nie jestem zagorzałym fanem "klekotów" ale EB daje za mało , żeby było tak paliwożerne .. ale to oczywiście moja subiektywna ocena :)
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
nie kwestionuje tego że daje za mało, też mam inne auto z dieslem ale po przesiadce na PB nie wrócę już do diesla , a mam hdi a więc całkiem dobra jednostkę.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
z tym całkiem dobra jednostka .... trzeba porównywać bezpośrednio to samo auto w różnych konfiguracjach
MK4 i MK5 z 2.0 TDCI , niby ten sam silnik ale w odbiorze całkowicie inna półka jeśli chodzi o hałas , który generuje ten silnik .... po kilku miesiącach jak wsiadłem do MK4 byłem zaszokowany jak głośno pracuje tam ten silnik , a weź zestaw 1.8 TDCI w MK4 z MK5 ...
z kolei , żeby nie było uważam , że 1.0 EB fantastyczny silniczek natomiast 2.0 EB zwyczajnie im nie wyszło szczególnie w zestawieniu z masą i automatem MK5
Bo ludzie widzą i słyszą HDI/TDCI z przed 5 lat dzisiejsza ostatnia generacja, to nie ten sam silnik.Jest to obecnie najlepsza jednostka wysokoprężna w produkcji najmniej awaryjna i długo żyjąca.A kręcona wysoko nawet nieżle brzmi jak na diesla.
Nie bardzo chce mi się zagłębiać w temat, ale obawiam się że będzie jeszcze gorzej. Tutaj jest trochę informacji http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23102150,jak-producenci-samochodow-mierza-zuzycie-paliwa.html .
Producenci , a bardziej ich inżynierowie będą musieli mocno wytężyć zwoje mózgowe żeby w nowych testach silniki spełniały normy. To co było podawane do tej pory to śmiech na sali.
Czy na każdym forum i w każdym wątku dotyczącym silników benzynowych musi pojawić się grupa fanów zafascynowanych niskim spalaniem dizla ? ;) :D :569:
Czy naprawdę tak trudno zrozumieć że spalanie to jest jedna z ostatnich rzeczy którymi interesują się ludzie kupujący mocne benzyny ? :diabelek: :619:
disaster3 20-07-2018, 08:33 Dokladnie, najbardziej mi się chce śmiać, jak ktoś pyta o samochód benzynę i ile pali to już w duchu się śmieje i wiem że to nie dla niego samochód. Mój brat jest taki sam, cały czas jeździł dieslami i robił podchody do benzyny i pytał mnie ciągle co i jak i ile pali. Mówiłem mu nie pytaj, kup diesel'a bo jak kupisz benzynę to przy 1szym tankowaniu wąż w kieszeni za karę odgryzie Ci dłoń i będziesz bez ręki chodził.
I kupił diesla.... [emoji14]
Tapatok
DAMIAN-24 20-07-2018, 09:30 Eee tam gadanie... ;)
Są osoby, które jeżdżą krótsze trasy i wtedy im spalanie kompletnie nie robi różnicy. Są osoby, które robią dłuższe trasy i wtedy robi im różnicę spalanie, bo nie chcą zjeżdżać co 400-500km do dystrybutora, a benzyna potrafi mało spalić i świetnym przykładem są BMW 3 albo 5 z 3.0 R6. Czasem różnica w spalaniu ogółem między dieslem a benzyną nie jest duża, w mondeo akurat jest.
Znam osobę, która kupiła nowego(na tamte czasy) Mercedesa GL z benzyną dużą i sprzedała go po roku, bo jeździła tylko po mieście i była na stacji co 300-400km(a bak tam mały nie jest) i mimo, że było ją na to stać to się wkurzała częstotliwością.
Ja osobiście diesle widzę już tylko w SUVach gdzie na autostradzie przy benzynie stację się widuje za często bo spalanie oscyluje przy 20l/100km, w sedanach czy kombi dobre i nawet duże benzyny potrafią palić mało i nie ma co sobie dorabiać ideologii ;)
Jak ktoś chce Forda i fajną moc to zostaje 2.0 EB, ale w innych markach można kupić większy silnik i mieć mniejsze lub podobne spalanie, a więcej frajdy z jazdy, chociaż też regułą to nie jest. Ale jednak nie rozumiem właścicieli klekotów, którzy psioczą na spalanie u innych, bo jednak benzyna pozostaje benzyną, nie klekocze, nie miała do tej pory DPFów, jest cichsza, lepiej brzmi, ma wyższą kulturę pracy itd.
przemo_1981 20-07-2018, 11:44 Eee tam gadanie... ;)
Są osoby, które jeżdżą krótsze trasy i wtedy im spalanie kompletnie nie robi różnicy...
Dokładnie taką osobą ja jestem. Pisałem wcześniej, że mam jeszcze światełko w tunelu, i właśnie przed chwilą dostałem potwierdzenie, że znalazł się dla mnie mondeo st-line x kombi z EB 2.0 203km :diabel2: - może troszeczkę mniej doposażony (bez spryskiwaczy reflektorów, becz czerwonych zacisków, na seryjnych alusach 18" a nie na 19", z lakierem frozen white a nie white platinum) ALE JEST! :)
dostałem potwierdzenie, że znalazł się dla mnie
Alleluja i do przodu ;) Oj chyba będziesz go głaskał i chuchał, jak długo wyczekiwane dziecko po wieloletnich nieskutecznych próbach.
Paul Hunter 20-07-2018, 14:28 Moznabylo mieć czerwone zaciski? /O
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy na każdym forum i w każdym wątku dotyczącym silników benzynowych musi pojawić się grupa fanów zafascynowanych niskim spalaniem dizla ? ;) :D :569:
Ale tutaj nie dyskutujemy o przewadze diesla nad benzyna z punktu widzenia użytkownika i spalania. Tutaj jest kwestia wycofania benzyn z powodu zmieniających się norm, które będa miały taki wpływ na duże i mocne silniki benzynowe w tej klasie aut, jaki wpływ miała epoka lodowcowa na dinozaury. Mimo pewnej liczby entuzjastów mocnych silników benzynowych o większych pojemnościach, ta grupa się kurczy i nie ma perspektywy. Wystarczy spojrzeć na ilości sprzedawanych aut w danej wersji silnikowej. Jeśli ktoś chce mieć mocna benzynę o zacnej pojemności to albo przesiądzie się do Mustanga (jak jest przywiązany do marki) albo będzie musiał sięgnąć po auto z półki premium gdzie ekologia jest odpowiednio wliczona w cenę
Ja tam bym Mustanga przygarnął i spalanie by mnie nie interesowało w takim aucie.
maximus1986 21-07-2018, 02:18 Czy na każdym forum i w każdym wątku dotyczącym silników benzynowych musi pojawić się grupa fanów zafascynowanych niskim spalaniem dizla ? ;) :D :569:
Czy naprawdę tak trudno zrozumieć że spalanie to jest jedna z ostatnich rzeczy którymi interesują się ludzie kupujący mocne benzyny ? :diabelek: :619:
Rob dobrze prawi polać mu :) Stać na konia to i na owies :)
Doleję trochę oliwy do ognia ale dla mnie mocna benzyna to V8 z Mustanga czy z BMW M5.
200KM w obecnych czasach na nikim wrażenia nie robi ;)
siebek uwierz mi że między Mondeło 150KM a takim co ma prawie 250KM jest wielka przepaść ;)
Ciekawe co będziecie pisać jak wejdzie 1.5 z trzema cylindrami z czego jeden odłączany :)
W sumie dla mnie to już jak montowanie dwusuwa od kosiarki.
Trzeba będzie antykami jeździć
Tylko żeby przypadkiem Ci których stać na PB / tak mocno to podkreślający / , w innym wątku za jakiś czas nie chwalili propan-butan hybrydy. Będzie wtedy co najmniej śmiesznie. Sam rozglądałem się za 2.0 jedynym słusznym eko-biustem w Mdo V , ale ceny i mały wybór w DE wybiły mi go z głowy i biorąc pod uwagę że jako drugie auto w domu, będzie latać tylko na dłuższe wyjazdy + wakacyjne wojaże nabyłem dizla, gnojaka, kopciucha. Osobiście to lubię gnojaki, szczególnie na dwupasmówce , gdy przy 150 km/h obroty niskie i silnika praktycznie nie słychać. Nie ukrywam eko-biust dłubnięty , startujący ze świateł i robiący "rycerza ortalionu " ciągnącego pod sobą pół tony kwasówki o średnicy kanalizacji ---marzył mi się. No nic " śpieszmy się kochać ekobiusty, tak szybko odchodzą " ale czy wrócą to zobaczymy. Może kastracja, sterylizacja mocno ich nie dotknie.
siebek uwierz mi że między Mondeło 150KM a takim co ma prawie 250KM jest wielka przepaść ;)
Nie twierdzę, że nie ma. Nie porównuję swojego ropniaka 150KM do 240KM EB, bo to nie ma sensu. Chodziło raczej o to, że w obecnych czasach w samochodzie tej klasy/wielkości 200+KM to raczej nic nadzwyczajnego -a nie "mocna benzyna" jak koledzy wyżej nazywają 2.0EB ;)
siebek żyjemy w Europie a tutaj jest jak jest i w porównaniu do tego na co nasza kochana Unia nam zezwala to 2.0 turbo to jest MOCNE auto .... i jak się okazało ZA MOCNE i za szybkie ;)
http://www.wykop.pl/ramka/4400617/szybciej-niz-150-km-h-nie-pojedziemy-unia-wkracza-z-nowym-pomyslem/
adam127777 14-11-2018, 20:57 no i na dniach (w zeszłym tygodniu jeszcze wisiał stary) pojawił się nowy cennik MK5 (ważny od 22.10) w którym nie ma 2.0 EB ....... g:galy
Pewnie nie sprostał nowym unijnym normom i nie przeszedł nowego cyklu pomiarowego spalania WLTP ...
Trudno żeby coś co tyle pali sprostało takim wymogom emisji
Cennik bez 2,0EB wisi już od dobrych kilku dni - 2 dni temu wrzucałem do innego wątku jakie kwiatki się pojawiły (np znacznie pogorszyły się czasy 0-100 - dla 1,5eb AT zamiast 9,1 jest 11,1 ... ) do tego zaczynają podawać realne wagi aut - ten sam 1,5 przytył wg cennika o 100kg ...
no i stało się ... :(
1.5 EcoBoost to maksymalny silnik w Mondeo, Kudze i Galaxy ;) :D
:569:
O przepraszam bardzo, największy jest ekologiczny diesel
Galaxy i 1.5 EB , ciekawe, ciekawe :shock:
Galaxy i 1.5 EB , ciekawe, ciekawe :shock:
Galaxy to tylko z dieslem. Może dzięki temu diesel powróci do łask ...
11s do 100? To chyba pomyłka. Ten filtr tak wycina życie z tego silnika?
O przepraszam bardzo, największy jest ekologiczny diesel
Ale diesel jest głośny trzęsie i nagrzewa się powoli niczym dwudziesto letnie TDI:lol:
Ale diesel jest głośny trzęsie i nagrzewa się powoli niczym dwudziesto letnie TDI:lol:
dokładnie i klekocze jak ursus :) i przy - 20 trzeba się modlić żeby odpalił, nie mowiąc, że buczy i serwis nie może sobie z tym poradzić.
dokładnie i klekocze jak ursus i przy - 20 trzeba się modlić żeby odpalił, nie mowiąc, że buczy i serwis nie może sobie z tym poradzić.
Dodatkowo pali prawie dwa razy mniej niż odchodzący w niebyt motoryzacyjny 2.0 EB. Pewnie jeszcze się odrodzi jak feniks z popiołów o ile Ford kupi od VAG-a i nazwie 2.0 NEB / New ...... / ;)
Tak czy inaczej nie wróci w dotychczasowej formie, co nie pociesza. Może jest jeszcze jakiś potencjał w tym silniku żeby łapał się w ekologii, ekonomii i miał dalej jako takie osiągi.
Szkoda , grono szejków naftowych będzie topnieć i spór z klekotami zamrze.
adam127777 15-11-2018, 14:03 dokładnie i klekocze jak ursus :) i przy - 20 trzeba się modlić żeby odpalił, nie mowiąc, że buczy i serwis nie może sobie z tym poradzić.
i jeszcze kopci :)
Ale diesel jest głośny trzęsie i nagrzewa się powoli niczym dwudziesto letnie TDI:lol:
dokładnie i klekocze jak ursus :) i przy - 20 trzeba się modlić żeby odpalił, nie mowiąc, że buczy i serwis nie może sobie z tym poradzić.
i jeszcze kopci :)
I to wszystko być może jest i racja, ale "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma". Natomiast zaczynam się zastanawiać co będzie z kosztem części do tych EB gdyby się okazało, że to nie chwilowe braki ale rzeczywiście nie będą tego dalej sprzedawali. Na chwilę obecną jest jednak dylemat: porządny i sprawdzony 2 litrowy diesel czy 1.5 EB. Tyle, że jeśli ktoś akceptuje małą benzynę to ciekawą alternatywą są produkty francuskie, a jeśli musi mieć większą benzynę to być może wybierze VW. Aha, myślę że w planach może być oferta hybrydy, która pozostała w cennikach
adam127777 15-11-2018, 14:15 No to fakt. Natomiast hybryda przez eCVT jest jeszcze gorsza niż hydrokinetyk w EB :/ w odczuciu, przyśpieszaniu, no i kompletnie się nie sprawdza na jazdę taką jaką ja mam do roboty gdzie mi 2.0 pali 9 litrów. Testowałem i palił 7+ a jak trzeba było wyprzedzić to trzeba się zastanowić, teraz tego problemu przy wyprzedzaniu nie mam.
Interesujące jest również to, że silniki diesla chyba wciąż są oferowane bez AdBlue - może ktoś to potwierdzić?
Jak już jest przy kopceniu to proponuję włożyć paluszek do końcówki rury wydechowej 2.0 EB i TDCI w Mdo 5 ;) i sprawdzić co tam ciekawego będzie. Jakoś pseudo chromy w zderzaku przy 2.0EB są najczęściej okopcone . Pomijam oczywiście te pucowane co kilka dni.
To chyba ostatni dzwonek żeby kupić 2.0EB z niewielkim przebiegiem, jeśli ktoś się zastanawia. Pozostaje jeszcze opcja sprowadzenia zza oceanu jakiejś perełki.
Co to sie porobilo, zeby diesle nardziej eko byly od benzyny :)
Na chwilę obecną jest jednak dylemat: porządny i sprawdzony 2 litrowy diesel czy 1.5 EB.
Problem jest taki, że ten sprawdzony 2-litrowy Diesel będzie zastąpiony przez nową fordowską jednostkę EcoBlue z mocznikiem...
. Na chwilę obecną jest jednak dylemat: porządny i sprawdzony 2 litrowy diesel czy 1.5 EB.
Ten niby sprawdzony diesel już nie jest w sprzedaży zastąpił go eco blue z adblue , to tak w ramach scisłosci
Tomi1000 15-11-2018, 17:50 będzie
Nie będzie ale już jest. Oglądałem nowiutkiego Transita z tym silnikiem i ma AdBlue z wlewem przy wlewie paliwa.
Jakkolwiek by nie patrzeć to dodali siuśki i 2,0 TDCI jest. Natomiast 2.0EB pewnie testowany z GPF taki był ekologiczny, że zgodnie z ekologią poszedł na surowce wtórne.
2,0 eb nie ma i nie będzie - tak samo jak modelu mondeo ... Wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują - widać że Amerykanie postawili już na Mondku krzyżyk - pracuję też w Amerykańskiej firmie i sposoby prowadzenia biznesu są identyczne mimo innej branży :)
Coś gdzieś czytałem że Passeratti też może zniknąć. Ludziska na SUV-y się przesiadają. Takie multi-kulti w motoryzacji. Wszystko i nic w jednym.
muffintsi 15-11-2018, 20:32 Się przesiądzie człowiek na inne samochody na F ;)
tomaszjan31 15-11-2018, 20:47 Bump: Ale diesel jest głośny trzęsie i nagrzewa się powoli niczym dwudziesto letnie TDI
Trzęsie kolega mówi ? Fakt nagrzewa sie długo, jednak rozwiązaniem jest piec wodny ze sterowaniem na pilota. Przyjemnie jest wejść do ciepłego samochodu w minusowe poranki
Bump: dokładnie i klekocze jak ursus i przy - 20 trzeba się modlić żeby odpalił, nie mowiąc, że buczy i serwis nie może sobie z tym poradzić.
ile razy mamy w polszy -20C Poprzednim klekotem zrobiłem 140tysi i nigdy nie zawiódł, a bywały czasami konkretne mrozy.
Prawda, z serwisem może być rożnie, ale nie dotyczy to tylko klekota.
Bump: i jeszcze kopci
W poprzednim nic nie kopcił, w obecnym od nowości chrom na wydechu czyściuteńki
W 2017 r podczas zamawiania chciałem kupić EB, jednak na tamten czas dostępny był tylko 1,5 więc wybrałem klekota 2,0, teraz nie żałuje, choć przyznam ze nie jeździłem 2,0EB i troszke mi kolega Rob reguluje ciśnienie zachwycając sie jego mocą. Pocieszam sie przeciętnym spalaniem ciężkiego samochodu z napędem na dwie osie 7,2l ON
ołowiany 15-11-2018, 20:59 Bump:
Trzęsie kolega mówi ? Fakt nagrzewa sie długo, jednak rozwiązaniem jest piec wodny ze sterowaniem na pilota. Przyjemnie jest wejść do ciepłego samochodu w minusowe poranki
Bump:
ile razy mamy w polszy -20C Poprzednim klekotem zrobiłem 140tysi i nigdy nie zawiódł.
Prawda, z serwisem może być rożnie, ale nie dotyczy to tylko klekota.
Bump:
W poprzednim nic nie kopcił, w obecnym od nowości chrom na wydechu czyściuteńki
Towarzysz jeździł Ładą w dieslu ?
tomaszjan31 15-11-2018, 21:27 Nigdy nie jeździłem ładą, ale długo Ziłem 131 z silnikiem leyland SW 400 to dopiero była przygoda:572:
W 2017 r podczas zamawiania chciałem kupić EB, jednak na tamten czas dostępny był tylko 1,5 więc wybrałem klekota 2,0, teraz nie żałuje, choć przyznam ze nie jeździłem 2,0EB i troszke mi kolega Rob reguluje ciśnienie zachwycając sie jego mocą. Pocieszam sie przeciętnym spalaniem ciężkiego samochodu z napędem na dwie osie 7,2l ON
chyba kolega za bardzo ironi nie łapie i darcia łacha z EB
Ten niby sprawdzony diesel już nie jest w sprzedaży zastąpił go eco blue z adblue , to tak w ramach scisłosci
Tutaj mam właśnie pytanie. Czy jesteście pewni że diesel w ofercie to ten nowy z mocznikiem? Wątpię aby parametry były identyczne a ponadto nigdzie nie ma wzmianki że pojawił się super Eco blue - tego marketingowego bełkotu. Przypuszczam że wciąż oferowany jest stary gdyż nie musiał przechodzić nowych pomiarów. Natomiast EB i Eco blue utknęły w testach. A to by oznaczało że być może to jest ostatnia szansa aby kupić dobrego diesla.
Jeśli idzie o to kopcenie. To jest powód stosowania GPF w nowych benzynach. To co widzicie czarne na rurach wydechowych EB to właśnie dowód bardzo wysokich emisji cząstek stałych. Natomiast nie widzicie tego co dostaje się do powietrza. Bardzo drobnego pyłu którego nie zatrzymują maseczki przeciwpyłowe a który przenika przez tkankę do krwiobiegu powodując raka. Prowadzona przez ostatnie 2-3 lata kampania przeciwko dieslom była bezsensowna i szkodliwa. Spowodowała że kilkanaście procent zakupu aut w z Europie zamiast kupić nowoczesnego diesla wybrała wynalazki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i emisję silnie rakotwórczych spalin. Gdyby problemu nie było to nikt na gwałt nie wprowadziłby wymogu GPF w sposób taki że producenci nie są w stanie dostarczać aut na rynek. Takiego ewemementu jeszcze w historii motoryzacji nie było. No cóż czasami wystarczy dodać słowo Eco i wystarczy.
Cały pic zaczął się w USA. Fakt VAG dał ciała. Amerykańce to podłapali bo ich przemysł motoryzacyjny to praktycznie plajta wspierana przez finanse rządowe. Sami diesla zrobić nie potrafili , a diesel wpychał się na rynek. Afera została rozdmuchana , ON w niełasce, sprzedaż PB wzrosła i amerykańce zadowoleni. Inna sprawą jest że głupia Europa poszła w tym samym kierunku, choć to USA są w pierwszej 10 największych trucicieli powietrza.
radzioleg80 15-11-2018, 22:18 Bardziej szkodliwy od cząstek stałych jest tlenek azotu, którego diesle emitują dużo więcej niż benzyny, dlatego też w dieslach montuje się adblue i właśnie z powodu emisji tlenku azotu a nie cząstek stałych wybuchła w USA afera dieselgate.
tomaszjan31 15-11-2018, 22:23 chyba kolega za bardzo ironi nie łapie i darcia łacha z EB
Nakręcam sie, wielu kierowników ma takie właśnie wyobrażenia, przeważnie tylko od szwagra :mrgreen:
Wracając do EB to przyznajmy, że fajnie jest mieć pod nogą 250 kuni. Z drugiej strony znajomy kilka miesięcy temu kupił edga 2,0EB i nigdy nie jechał nim szybciej niż 120km/h bo to pali. Mało tego, co kilka dni chwali sie nowymi rekordami eco spalania
Tutaj mam właśnie pytanie. Czy jesteście pewni że diesel w ofercie to ten nowy z mocznikiem? Wątpię aby parametry były identyczne a ponadto nigdzie nie ma wzmianki że pojawił się super Eco blue - tego marketingowego bełkotu. Przypuszczam że wciąż oferowany jest stary gdyż nie musiał przechodzić nowych pomiarów. Natomiast EB i Eco blue utknęły w testach.
No daj spokój chłopak na forum nowego smax-a eco 190 km
odebrał z A8
Inna sprawą jest że głupia Europa poszła w tym samym kierunku, choć to USA są w pierwszej 10 największych trucicieli powietrza.
Jest tak jak piszesz ale moim zdaniem Europa nie poddała się i wciąż walczy. Stąd GPF i cały korowód wokół testów. Niestety ale ma też przeciwko sobie Japończyków, którzy zwietrzyli szansę sprzedaży hybryd (każdy widzi ile tendencyjnych reklam jest w Polsce).
.... kupił edga 2,0EB i nigdy nie jechał nim szybciej niż 120km/h bo to pali.
...nowego smax-a eco 190 km
Duże auto wymaga mocnego silnika ... ten sam efekt jest w Mondeo,Kuga,Focus z silnikiem ~100KM czy małymi dizlami.
Trzeba deptać aby móc normalnie jechać czego efektem jest wzrost spalania.
Rozmawiałem nie tak dawno z Heko i miał klienta z EDGE z EcoBoost`em twin-turbo 2.7 L V6 .... ponoć przy codziennej jeździe wokół komina spala ~11L/100km czyli mniej niż moja znacznie mniejsza Kuga z EB 2.0 ;) :D :diabel2:
Bardziej szkodliwy od cząstek stałych jest tlenek azotu, .
A możesz wytłumaczyć na czym polega większa szkodliwość tlenków azotu? (to jest mieszanina związków a nie jeden związek chemiczny) Ja nie twierdzę, że tlenek azotu jest nieszkodliwy. To prawda, że wprowadzenie AdBlue do diesla pozwala uzyskać taki poziom emisji NOx jak w klasycznej benzynie. Natomiast jesteś pewien, że w przypadku wtrysku bezpośredniego benzyny poziom NOx w benzynie jest również taki niski jak w silniku z wtryskiem pośrednim? Na podstawie czego twierdzisz ze emisja tlenków azotu z diesla jest bardziej szkodliwa niż emisja rakotwórczego pyłu z benzyny?
Moje wątpliwości wynikają z tego, że tlenki azotu wykazują głównie aktywność w bliskim położeniu drogi. Stężenie tlenków azotów szybko spada w miarę oddalania się od drogi, gdyż są one reaktywne. W efekcie powstają produkty smogu chemicznego, który jak wiemy np. w Polsce pojawia się sporadycznie. Natomiast pył zawieszony utrzymuje się w powietrzu i przenosi na duże odległości. A w większość miast mamy do czynienia nie ze smogiem fotochemicznym (i problemami telenków azotu) a ze smogiem składającym się z pyłów (przede wszystkim z niskich palenisk + ruchu drogowego). I to w sytuacji kiedy po naszych drogach jeżdą bardzo stare diesle. Jeśłi idzie o USA, to tam zaczęło się od smogu fotochemicznego, gdyż (ze względu na 100% rynku aut z silnikem benzynowym) problem pyłu nie występował, Tyle, że problemy smogu fotochemicznego w Stanach to te stany które mają wyższe temperatyury i nasłonecznienie (Kalifornia). Dlatego nie można przenosić 1:1 sytuacji z USA na grunt EU - szczególnie krajów naszej szerokości geograficznej
Bump:
Wracając do EB to przyznajmy, że fajnie jest mieć pod nogą 250 kuni. Z drugiej strony znajomy kilka miesięcy temu kupił edga 2,0EB i nigdy nie jechał nim szybciej niż 120km/h bo to pali. Mało tego, co kilka dni chwali sie nowymi rekordami eco spalania
Mogę potwierdzić identyczny przypadek Kodiaqa z 2.0 TSI
Bump: No daj spokój chłopak na forum nowego smax-a eco 190 km
odebrał z A8
Ale ja mówię o Mondeo i o tym co jest w cenniku Mondeo na stronie forda. A tam nie ma wersji 190 KM. Czy te cenniki na stronie forda nie są aktualne i oferowany diesel to ten nowy eco-blue ? W jakich wariantach występuje ?
Ale ja mówię o Mondeo i o tym co jest w cenniku Mondeo na stronie forda. A tam nie ma wersji 190 KM. Czy te cenniki na stronie forda nie są aktualne i oferowany diesel to ten nowy eco-blue ? W jakich wariantach występuje ?
mam dokładnie tą samą wątpliwość - może w Mondeo "stary" TDCI daje rade spełnić normy a w S-MAX już nie (nie wiem większy, cięższy, inne opory powietrza) - to mnie ciekawi - czy będzie tak że Ford będzie sprzedawał 2 rodzaje diesla 2.0. Oprócz S-MAX i Galaxy Transit też ma ecoblue i chyba dostał go jako pierwszy.
EDGE też ma mieć ECOBLUE ale po liftcie - na razie to co jest w salonach to chyba dalej TDCi (180 i 210 PS) a ma być jakoś pod 240
Co do tych tlenków azotu, to o ile dobrze pamiętam i rozumuję, to one są efektem ubocznym sprężania i rozgrzewania powietrza. To azot atmosferyczny reaguje i łaczy się w przeróżne tlenki. Im wyższe ciśnienie i temperatura, tym więcej tych NOx. Także nie jest produkt spalania a raczej efekt uboczny gwałtownego ogrzania i sprężania powietrza w cylindrze. Dlatego Diesel (wysokoprężny, jak nazwa wskazuje) emituje tego więcej. Ale... turbodołoadowane, wysilone, z 'downsizowane' silniki benzynowe nie są wcale wiele lepsze. Też emitują dużo więcej tlenków oraz cząstek stałych od silników wolnossących. Także to bujda na resorach, że to miało cokolwiek wspólnego z ochroną środowiska.
Dla dobra środowiska samochód powinien służyć przez wiele lat (produkcja i utylizacja auta generuje więcej zanieczyszczeń, niż sam samochód spalający o 1-2 l więcej od nowego, a i to nie jest regułą, na ogół tylko trochę mniej CO2 kosztem większej emisji wszystkiego innego) i nie emitować za dużo szkodliwych substancji. To co się dzieje, to ratowanie gospodarki, nie żadne pro-środowiskowe zabiegi.
Silniki wolnossące były i nadal są znacznie mniej szkodliwe dla środowiska od doładowanych, wysilonych benzyn, bo one bywają gorsze od znacznie sprawniejszych energetycznie diesli. Stąd te filtry GPF i widoczne teraz nowe normy i problemy ze sprzedażą takich silników, jak ten 2.0 EB, który jest dowodem na to, że wysilone benzyny są pod względem emisji czasem gorsze od Diesli.
radzioleg80 16-11-2018, 12:08 Czyli mamy spisek Ameryki i Azji przeciwko Europie i jej ukochanemu dziecku dieslowi.
Czyli mamy spisek Ameryki i Azji przeciwko Europie i jej ukochanemu dziecku dieslowi.
Ukochane dziecko ma się dobrze , choć bardziej nerwowe koncerny zaczęły panikować. Takie BMW czy Mercedes jasno stwierdziły, że nie mam mowy żeby rezygnowały z ON, a dodatkowo skupią się na projektowaniu nowych silników zasilanych olejem napędowym. Temat dotyczy trupa jakim jest osławione, pieszczone i jakże cudowne według wielu 2.0 EB.
To nie jest spisek, to bardziej wykorzystywanie szansy na " potknięciu " potentata jakim jest VAG. Na tą chwilę Ford został z dieslami francuskimi i benzynkami EB, z których max na chwilę obecną to 1.5 . Z czasem oczywiście Mondeo, S-Max i Galaxy też znikną bo popyt na tak duże auta z 1.5 EB / 3 cylindry / będzie zbyt mały. Jeśli jeszcze francuzy przestana inwestować w HDI/TDCI to mamy mały dramacik. Może Ford coś projektuje w granicach 1.8 -2.0 EB jako nową jednostkę, ale tego nie wiemy.
Czyli mamy spisek Ameryki i Azji przeciwko Europie i jej ukochanemu dziecku dieslowi.
Żaden spisek, po prostu zwykła konkurencja. Diesel zaczął się zbyt dobrze sprzedawać. Wielu amerykanów jeździło Jettą z przerobiną instalacją na olej odzyskiwany od chińczyka i jego smażalni frytek. Oszczędności na paliwie przemawiały im do wyobraźni. Z drugiej strony pojawiły się aspekty ekologiczne i emisje związane z dieslem. Dlatego w Stanach zacieśniono normy do poziomu trudnego do spełnienia przez diesla. Oczywiście w interesie lokalnych producentów było raczej większe niż mniejsze zaciśnięcie norm - co znalazło posłuch w społeczeństwie w kontekście wykazywanych toksyczności spalin diesla (mówimy o pierwszych silnikach TDI - więc trudno się nie zgodzić z zacieśnieniem norm). Europejczycy się nie poddawali i udoskonalali diesla, próbując dostosować go do nowych norm. I było możliwe rozwiązanie stosowane w ciężarówkach - AddBlue (po ichniejszemu DEF). Tyle, że żaden Amerykanin nie będzie samemu dolewał DEF do auta, tylko wymaga tego od serwisu. A roczny serwis jest zbyt rzadko i samochody musiałyby mieć olbrzymie zbiorniki DEF. Dodatkowo w tym samym czasie pojawiły się na YT filmiki pokazujące jak kierowcy trucków w Stanach załatwiają potrzebę do zbiornika DEF lub leją do niego wodę, co powoduje oszukanie systemu i jazdę z niesprawnym układem kontroli emisji. Dlatego rozwiązanie DEF nie było pożądane w osobówkach i producenci europejscy próbowali czegoś prostszego, zwłaszcza Ci tani producenci (VW), których nie stać na stosowanie drogich ale skutecznych rozwiązań technicznych . Niestety ale normy w Stanach zostały tak wyśrubowane ze względu na NOx że w końcu nie mieli wyjścia (ciśnienie wewnątrzogranizacyjne) i zastosowali trick z oszukiwanym softem. To się nie spodobało Amerykanom bo wiedzieli, że jest kant i zdecydowali się na jego ujawnienie.
Bump:
To nie jest spisek, to bardziej wykorzystywanie szansy na " potknięciu " potentata jakim jest VAG.
Jest jeszcze aspekt emisji CO2. Producenci premium mają tutaj dużo trudniejsze zadanie stosując silniki dużej mocy. Obawiają się oferowania klientowi małych i wysilonych silników w imię ekologii gdyż tracą przewagę techniczną. Będąc opóźnionym w rozwoju hybryd uważają, nie mają innego wyjścia jak utrzymanie w ofercie dużych ale "czystych" diesli. Nadrabianie zaległości w hybrydach nie jest rozwiązaniem i dlatego idą krok dalej, w kierunku ofensywy elektryków, Zwłaszcza, że na cennym dla nich rynku Amerykańskim pojawiła się konkurencja premium w postaci Tesli
Bump:
Ale ja mówię o Mondeo i o tym co jest w cenniku Mondeo na stronie forda. A tam nie ma wersji 190 KM. Czy te cenniki na stronie forda nie są aktualne i oferowany diesel to ten nowy eco-blue ? W jakich wariantach występuje ?
tam ktoś wrzucał nowy cennik s-max-a to jest ecoblue 190 i biturbo z 240 , pewnie za jakiś czas pojawią się nowe cenniki z mondeo
Bump: Temat dotyczy trupa jakim jest osławione, pieszczone i jakże cudowne według wielu 2.0 EB.
ten silnik technicznie może nie najgorszy ale skrzynia tragiczna i cały zestaw ma marne osiągi jak na swoje parametry za co pewnie winna jest skrzynia i do tego pali jak smok .
Natomiast do dzisiaj nie rozumiem argumentów o ewentualnej awaryjności (DPF od poliftów DW10C praktycznie niezabijalny ) lub kosztach napraw dwumas , wtryski itd ... jak w fenomenie 2.0EB pękały kolektory i naprawy szły w tysiące :)
Natomiast co do osiągów bo 9,10 czy 11 s do 100 km/h za dużo w normalnym ruchu ulicznym w miastach spod świateł jak tym tempem rozpędza się 10% to dużo .... a korki coraz większe :) ... bo gamonie w tych 240konnych furach zazwyczaj ruszają tempem segmentu A z silnikiem 1.0 60KM :619:
Mondeo na razie ma starego diesla z power shiftem,S-max dostał Eco Blue forda z nową skrzynią hydrokinetyczną forda,ale zastanawia mnie nowa norma dla Mondeo-zaczęło w cenniku spełniać Euro 6.2
tomaszjan31 16-11-2018, 16:46 Na tą chwilę Ford został z dieslami francuskimi i benzynkami EB, z których max na chwilę obecną to 1.5 .
Przecież nowe fordowskie silniki diesla EcoBlue - rodzina PANTHER jest całkowicie nową jednostką opracowaną przez forda 105 130 i 170 kuni montowaną już od 2016 w transitach
nowe fordowskie silniki diesla EcoBlue
Jesteś przekonany, że to autorskie silniki fordowskie ?
Hansolo
Tak, to nowa konstrukcja opracowana przez Forda. Przecież było o tym dość głośno ;)
Tu masz tekst z wiki:
EcoBlue is the marketing name for a range of diesel engines from Ford Motor Company. The EcoBlue engines were developed by Ford engineering teams in the U.K. and Germany, and are expected to succeed the Duratorq diesel engines, offering optimised fuel efficiency and reduced CO2 and NOX emissions.
,ale zastanawia mnie nowa norma dla Mondeo-zaczęło w cenniku spełniać Euro 6.2
A gdzie to 6.2 znalazłeś bo generalnie teraz używa się 6 a,b,c,d-temp i d. Przy czym ten silnik był do tej pory certyfikowany jako 6b ale 6c od wrzesnia 2018 dla diesla jest takie samo. Dopiero 6d-temp (od września 2019) może wymusić stosowanie AdBlue (a raczej 6d od 2021). No chyba że mówimy o OBD Euro 6-2 ale to moim zdaniem ma znikomy wpływ na kwestię wyposażenia w AdBlue
tomaszjan31 16-11-2018, 17:41 Jesteś przekonany, że to autorskie silniki fordowskie
Jako że nowe transity pierwsze otrzymały ten silnik w 2016r to juz można sporo przeczytać opinii w dziale transit
Jako że nowe transity pierwsze otrzymały ten silnik w 2016r to juz można sporo przeczytać opinii w dziale transit
W sumie patrzyłem do tego działu i widziałem może 2-3 posty sygnalizujące problem z DPFem, ktos chyba wspomniał o padającym wtrysku no i że ma apetyt na AdBlue. Nie widzę jakiś konkretów dt. tego nowego silnika (trudno ocenić na ile to pojedyncze przypadki a na ile ogólnie zgłaszane problemy) - możesz podsumować?
Tak, to nowa konstrukcja opracowana przez Forda. Przecież było o tym dość głośno
Jeśli to nie marketingowa ściema i nie obudowane elektroniką "stare" HDI/TDCI przystosowane do spalania moczu to super. Jak będę miał okazje zerknąć pod maskę i nie zobaczę żadnych znaczków Citroena i Peugeota to zwrócę honor Fordowi.
Sporo w tym silniku nowości: wtryski piezo, mokry pasek, nowy zintegrowany kolektor dolotowy, nowe turbo, nowy wałek ... (więc wyglada na zupełnie "nowe" dzieło inżynierów Forda)
https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2016/04/26/all-new-ford-ecoblue-engine-is-diesel-game-changer--cleaner--mor.html
Jak dla mnie to za dużo nowości w silniku - zwłaszcza, że się chwalą że wszystkie nowe elementy mają zmniejszac opory tarcia - to trochę brzmi jak pierwsza przygoda VW z TSI
tam ktoś wrzucał nowy cennik s-max-a to jest ecoblue 190 i biturbo z 240 , pewnie za jakiś czas pojawią się nowe cenniki z mondeo
Bump:
ten silnik technicznie może nie najgorszy ale skrzynia tragiczna i cały zestaw ma marne osiągi jak na swoje parametry za co pewnie winna jest skrzynia i do tego pali jak smok .
Natomiast do dzisiaj nie rozumiem argumentów o ewentualnej awaryjności (DPF od poliftów DW10C praktycznie niezabijalny ) lub kosztach napraw dwumas , wtryski itd ... jak w fenomenie 2.0EB pękały kolektory i naprawy szły w tysiące :)
Natomiast co do osiągów bo 9,10 czy 11 s do 100 km/h za dużo w normalnym ruchu ulicznym w miastach spod świateł jak tym tempem rozpędza się 10% to dużo .... a korki coraz większe :) ... bo gamonie w tych 240konnych furach zazwyczaj ruszają tempem segmentu Az silnikiem 1.0 60KM :619:
zapraszam to zademonstruje ci jak gamonie startują :). Druga sprawa ten wasz PS to dopiero wynalazek ,że co drugie ogłoszenie to kupię koszt do ps mk5. Trzecia sprawa daj linka chętnie poczytam o pękniętych kolektorach w 2,0EB, za to o buczeniu tego wspaniałego diesla jest sporo lektury, a serwis powiada że TTM. Był tu nawet kolega na forum ktory z tego i paru innych powodów sprzedał ten ideał.
Jak wiadomo silniki się komplikują i mają coraz więcej przypadłości gdyż wprowadzane są kolejne wymagania ekologiczne. Ale w sumie to klekot się oparł i może buczy ale jest. Natomiast niepokojące jest to że znikają duże, jedwabiste benzyny. Więc coś tu jest nie halo. Skoro ten diesel taki zły i brudny to dlaczego wciąż jest, natomiast zanika rynek dużych benzyn? I zasadnicze pytanie do fanów dużych silników benzynowych - jaki będzie ich kolejny wybór: duży ale diesel, czy benzyna ale mała? A może hybryda z dużą benzyną? Jakie są Wasze przeymyślenia i co wybralibyście przy zakupie kolejnego auta?
za to o buczeniu tego wspaniałego diesla jest sporo lektury, a serwis powiada że TTM
Jeśli mój nie buczy to zepsuty ?
Proponuję wszystkim jeździć jak najwięcej, czerpać przyjemność z jazdy bez znaczenia czy PB czy ON . Pisanie dla pisania , że temu klekocze, temu buczy innemu pali jak smok nic nie wniesie. Powtarza się w tym temacie typowo polskie podejście " we własnej zagrodzie gnój , ale u sąsiada większy " - jest git. Jeden świadomie wybrał EB, drugi TDCI, inny TDCI dlatego że potaniały za granicą, a jeszcze inny EB bo marzył o Mdo/Fusion, a tylko EB było do sprowadzenia w kontenerze z USA. Teraz to tylko przepychanki i udowadnianie sobie że wybór był perfekcyjny.
Jak wiadomo silniki się komplikują i mają coraz więcej przypadłości gdyż wprowadzane są kolejne wymagania ekologiczne. Ale w sumie to klekot się oparł i może buczy ale jest. Natomiast niepokojące jest to że znikają duże, jedwabiste benzyny. Więc coś tu jest nie halo. Skoro ten diesel taki zły i brudny to dlaczego wciąż jest, natomiast zanika rynek dużych benzyn? I zasadnicze pytanie do fanów dużych silników benzynowych - jaki będzie ich kolejny wybór: duży ale diesel, czy benzyna ale mała? A może hybryda z dużą benzyną? Jakie są Wasze przeymyślenia i co wybralibyście przy zakupie kolejnego auta?
Żona jeździ teraz 3,0 v6 207 KM - następny prawdopodobnie będzie 1,0 EB :) ale tutaj będzie też redukcja klasy auta z D na B :)
I zasadnicze pytanie do fanów dużych silników benzynowych - jaki będzie ich kolejny wybór: duży ale diesel, czy benzyna ale mała? A może hybryda z dużą benzyną? Jakie są Wasze przeymyślenia i co wybralibyście przy zakupie kolejnego auta?
Niepoprawny optymista. Liczysz na prawdę ?
W sumie to nie przyszło i do głowy aby ktoś musiał "czarować" odpowiadając na to jakże aktualne pytanie. Możemy się przekomarzać i przepychać na argumenty ale rzeczywistości tym nie zmienimy. I to nie tylko fenomen Forda ale wszystkich marek. Odłóżmy na półkę fantazje o samochodach elektrycznych i zadajmy sobie pytanie co kupimy za 2,3 a najwyżej 5 lat, wymieniając nasze Mk5. Małą benzynę, dużego diesla czy hybrydę z dużą benzyną. Ktoś widzi czwartą możliwość?
adam127777 16-11-2018, 20:09 I zasadnicze pytanie do fanów dużych silników benzynowych - jaki będzie ich kolejny wybór: duży ale diesel, czy benzyna ale mała? A może hybryda z dużą benzyną? Jakie są Wasze przeymyślenia i co wybralibyście przy zakupie kolejnego auta?
Fanem dużych silników nie jestem, wybrałem 2.0 vs 1.5 EB bo chciałem z automatem a różnica w spalaniu była pomijalna. Pb a nie diesel to już pisałem czy słusznie czy nie to nie wiem, takie miałem wrażenie - diesel to na trasy do robienia kilku - kilkunastu tysięcy km miesięcznie. Fajnie byłoby móc się przejechać samochodem który chce się kupić w konfiguracji silnik/skrzynia ale jak pewnie wiecie dostępne do testów konfiguracje są mocno ograniczone. Do Kugi już bym chyba brał disla, jeździłem Kugą w manualu z 1.5EB i takie słabe to było, dieslem nie. MK5 śmigałem dieslem PS 150 KM i dupy nie urywał.
Fakt że jak nie będzie nowego 2.0EB do MK6 (jak będzie ..... MK6) nie kupię z 3 cylindrowym EB 1.5
Więc trudno powiedzieć, do tej pory diesla nie brałem pod uwagę ale może trzeba będzie. :mrgreen:
Aaaaa jeszcze eCVT na razie nie może za 20 lat ;) ale wtedy będę mógł kupić Toyotę ;) kaszkiet gratisssss
Ruscy od ucds'a pisza ze dodali obsluge ecoblue w mondeo. Wiec widac bedzie.
zapraszam to zademonstruje ci jak gamonie startują :). Druga sprawa ten wasz PS to dopiero wynalazek ,że co drugie ogłoszenie to kupię koszt do ps mk5. Trzecia sprawa daj linka chętnie poczytam o pękniętych kolektorach w 2,0EB, za to o buczeniu tego wspaniałego diesla jest sporo lektury, a serwis powiada że TTM. Był tu nawet kolega na forum ktory z tego i paru innych powodów sprzedał ten ideał.
Biner juz się kolega pytał w innym wątku ciebie, gdzie widzisz te ogłoszenia z zapytaniem o KOSZ nie koszt. i nie udzieliłeś odpowiedzi.Jeśli byś prześledził wątek o buczeniu to wiedziałbyś że piszą tam wszyscy o różnych odgłosach przytrafiających się w każdym samochodzie na przestrzeni lat eksploatacji, a nie o jednym kluczowym problemie.Co do PS to jest wiele opinii że ostatnia modyfikacja tej skrzyni Getragu 6DCT sprawiająca najmniej problemów w stosunku do innych wcześniej produkowanych modeli.
A co do kolektorów to nie pękały one w MK5 EB z tego co mi wiadomo kolego Woytas.
tomaszjan31 16-11-2018, 21:56 ktos chyba wspomniał o padającym wtrysku no i że ma apetyt na AdBlue. Nie widzę jakiś konkretów dt. tego nowego silnika (trudno ocenić na ile to pojedyncze przypadki a na ile ogólnie zgłaszane problemy)
Z samym AdBlue do teraz sobie nie poradzili, więc zmodyfikowali oprogramowanie do samoistnego wypalania na życzenie kierownika:570:
dla mnie wybór TDCI od lat jest prosty przebiegi roczne rzędu 20-25 tyś , osiągi praktycznie takie same jak w "dużej" benzynie made by Ford przy czym zawsze zamykam się przy swojej jeździe w zakresie 7-7,5 w 2.0 EB pewnie byłby przedziale 12-16 ..więc po co mi auto , które jest zwyczajnie droższe w eksploatacji oferując nie wiele więcej a mające swoje wady ... mnie już na początku irytował mniejszy zbiornik mk4/mk5 - przy spalaniu na poziomie 2.0 EB szału bym dostał jeżdżąc w kółko na stację nie mówiąc o jakiś dalszych wyjazdach wakacyjnych... żeby nie było , że jestem fanatykiem klekotów moje Panie ... pomykają turbo benzynami :619:
Widzisz ty masz 7-7,5 a ja nie przekraczam na moich krotkich odcinkach 10,5 i i kiedy ten klekot dałby mi oszczędności ??? przy 12 kkm rocznie ???? a radość z jazdy PB nie do opisania :) 345 Nm jakby nie było jest.
Łeeee... tylko 345Nm? W Dieslu jest więcej :mrgreen:
A odnośnie dyskusji to rozglądam się za nowym samochodem i średnio jest z czego wybrać - a co dopiero będzie za parę lat?
Diesla już nie wezmę raczej ze względu na Adblue i to pomimo tego, że wielu ludzi pisze, że problemów z tym nie ma.
Czyli problem z wypalaniem DPF. Duże zużycie AdBlue w zasadzie powinno pomagać w ograniczaniu tworzenia sadzy (silnik może pracować z małą recyrkulacją spalin - niski EGR) - sam AdBlue jest dozowany do katalizatora tlenków azotów. Pytanie jaka jest architektura wydechu tzn. czy klasyczny 3W+DPF i na końcu SCR z AdBlue (tzw, underfloor) czy też poszli w wynalazek kombinowanego DPF z SCR w jednej obudowie. MOze ktos ma jakieś dane z katalogu - schemat?
Łeeee... tylko 345Nm? W Dieslu jest więcej :mrgreen:
Z żalem serca musze przyznać że te 345 Nm w benzynie to jednak więcej niz 400 Nm w dieslu :( tyle, że nie przekłada się to zbytnio na jezdę ze względu na skrzynię
Nieoficjalnie ale na pewno- lifting w lutym 2019 będzie to fusion USA. Jak że w stanach nie ma kombi to zaczeli od tyłu nadwozia stąd zmiany w 2018 i od lutego tylko diesel EcoBlue podziękowali też Getragowi za PS tylko nowa skrzynia forda 8 biegowa.Kombi diesel które dzisiaj przyjechały podniosłem maski miały jeszcze 2.0 PSA DW10 i Power shifta. EB benzyna 2.0 nie do zamówienia.
Natomiast do dzisiaj nie rozumiem argumentów o ewentualnej awaryjności (DPF od poliftów DW10C praktycznie niezabijalny ) lub kosztach napraw dwumas , wtryski itd ... jak w fenomenie 2.0EB pękały kolektory i naprawy szły w tysiące
Ktoś już pisał, kolektory pękały w Mk4, gdzie była to stalowa konstrukcja spawana
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=87089&stc=1&d=1505728198
w Mk5 już poprawili na żeliwo
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=87090&stc=1&d=1505728198
prokop123 18-11-2018, 11:47 dla mnie wybór TDCI od lat jest prosty przebiegi roczne rzędu 20-25 tyś :
Jak patrze na takie przebiegi to się zastanawiam po co kupiłem Mondeo.
Ja mam go tylko na weekendy, odebrałem go 29 kwietnia 2017 i uwaga ....
Przejechałem do dziś 9072 km :one:
Jak będę sprzedawał to nikt nie uwierzy że mam taki niski przebieg.
Co do spalania to nie kasowane od ponad 5 tys km, mam 9,5 l/100
Jak będę sprzedawał to nikt nie uwierzy że mam taki niski przebieg.
Bo prawdziwa wiara podpowiada, że po 10-12 latach jest 183 tys ;) Dobre auta rozchodzą się po rodzinie i znajomych. Na forum to tez tacy trochę znajomi, ale marudni.
prokop123 18-11-2018, 12:02 Już nie raz myślałem żeby to auto sprzedać bo nie jeżdżę a szkoda żeby stał w garażu ale mam 7 lat gwarancji i GAP na 5 lat...
Szkoda sprzedawać :( choć na pewno kupiec znalazłby się bez problemu.
Już nie raz myślałem żeby to auto sprzedać bo nie jeżdżę
Sprzedać zawsze można, tylko co innego kupić ? Masz świeże auto, zadbane więc trzymaj . Prawdopodobnie to ostatnia buda Mondeo / no jeszcze pseudo-lift / . Możliwe że Mondeo zniknie z oferty.
... odebrałem go 29 kwietnia 2017 i uwaga ... Przejechałem do dziś 9072 km :one:
Brawo Ty! ... a ja durny myślałem że moje niecałe 12000km od 24 stycznie 2108r to jest mało :D ;) :619:
Lander73 18-11-2018, 14:05 Niecałe 12000 km to i tak mało ale jak uważasz że za dużo to ok hehe :D
|
|