Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 Tdci znika woda z zbiorniczka (Usczelka?)


Kubryko
07-05-2018, 19:16
Witam, mianowicie pojawił sie w moim mondeo problem , zauważyłem że raz na jakiś czas ubywa mi płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego , dziś próbowałem zlokalizować jakiś wyciek z zbiornika lecz nic nie znalazłem . Dodam że olej w porządku nie zwieksza sie jego stan . Z zbiorniczka nie śmierdzi spalinami ani nie dymi na biało podczas jazdy . Od jakiś 3,5 tyś km zniknęło gdzieś m/w 200ml . Pod autem też nie widziałem żadnej plamy jedynie od klimy. Z góry dzieki za odpowiedzi i porady. Jeśli by to była uszczelka pod głowicą czy wie ktoś jaki był by koszt naprawy Mondeo MK4 2.0 TDCI 163km 2013 r:one:

Rogallo
07-05-2018, 20:15
Mam cos podobnego, też gdzieś mi ucieka płyn chłodniczy, od stycznia wlałem półtora litra.Z tym że ja jestem praktycznie pewnie, że gdzie mam jakiś drobny wyciek bo jak sprawdzałem to podłoga przy chłodnicy była mokra od czerwonego płynu. Nie zauważyłeś nigdzie mokrego, ewentualnie takiego rdzawego nalotu, płyn chłodniczy jak wysycha przybiera kolor rdzy. Myśle, że jesli była by to uszczelka to po 3,5tyś km już byś o tym wiedział.

Mariusz
07-05-2018, 20:18
Podłóżcie pod silnik tekturę o odpowiednich wymiarach. Będzie widać, gdzie kapie płyn po plamie na niej. Warunek- brak osłony pod silnikiem.

lsulima
07-05-2018, 20:48
Kup tester do wykrywania co2 w płynie. Kosztuje grosze, a jego skuteczność wykrywająca jest podobno dość dobra.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mondeo70235
07-05-2018, 21:43
Koledzy zbiornik wyrównawczy ma korek z zaworem i czasem jak jest ciśnienie to on nie trzyma mój znajomy w galaxy zrobił głowice bo mechaniol stwierdził że uszczelka pod głowicą i dalej zonk kazałem mu wymienić korek i auto naprawione
Ja w MK4 miałem podobny problem gubił mi płyn małe ilości wymieniłem korek w fordzie aso około 65zł i reka odjoł a sladu wycieku zero po prostu jak przychodzi duże ciśnienie to idzie para i ubywa w ten sposób płynu a jeśli zaworek w korku jest całkiem walnięty to po zgaszeniu silnika wywala płyn napisze tak warto sprobowac i wydać około 65 niż ingerować w silnik

qrczakos
07-05-2018, 21:58
Jeśli w układzie masz duże ciśnienie też to po pierwsze. Wymień korek zbiornika, jeśli dalej będzie to samo sprawdź chlodniczke egr. Jeśli ona jest cała A wycieku brak kup tester co2 i niestety może się okazać uszczelka jak u mnie

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

klocolus
07-05-2018, 23:21
Szukaj raczej nieszczelności w układzie chłodzenia, przy takiej ilości jak Ci ubywa to możesz nawet wycieku nie zauważyć bo wszystko odparuje. Dokładnie tak jak pisali, zdjąć osłonę pod silnikiem i podłożyć karton na noc. Cieknie pewnie na jakimś uszczelnieniu złącza.

Gregi86
08-05-2018, 04:23
waz z chlodniczki EGR idzie do nagrzewnicy, sprawdz dywaniki w srodku,
mozesz ewentualnie rozgrzac silnik i ustawic ogrzewanie na max, jezeli szyba zacznie delikatnie parowac i poczujesz slodkawy zapach to prawdopodobnie nagrzewnica (caly srodek trzeba zdemontowac.
w jakim stanie jest sama chlodnica? mozesz miec delikatnie pekniety plastik na laczeniu przez co bedzie sie w tym miejscu pocic dopiero gdy auto bedzie mocniej rozgrzane

klocolus
09-05-2018, 00:45
waz z chlodniczki EGR idzie do nagrzewnicy, sprawdz dywaniki w srodku,
mozesz ewentualnie rozgrzac silnik i ustawic ogrzewanie na max, jezeli szyba zacznie delikatnie parowac i poczujesz slodkawy zapach to prawdopodobnie nagrzewnica (caly srodek trzeba zdemontowac.
w jakim stanie jest sama chlodnica? mozesz miec delikatnie pekniety plastik na laczeniu przez co bedzie sie w tym miejscu pocic dopiero gdy auto bedzie mocniej rozgrzane

Dokładnie, może też gdzieś lecieć jak się doda gazu i zwiększy prędkość obiegu, popatrz w różnym zakresie obrotów silnika czy gdzieś nie leci. Przypomniałem sobie, że też miałem taki wyciek na łączeniu węża, że na postoju i luzie nic nie leciało a jak się dało na 3tys. obrotów to sikało po zbóju :619:

Gregi86
09-05-2018, 13:03
Mialem identycznie w poprzednim aucie, okazal sie pekniety trojnik a juz obstawialem uszczelke pod glowica poniewaz problem byl tylko na wyzszych obrotach

mrk26
12-05-2018, 19:58
U mnie gubił płyn ale w znikomych ilościach, prawie jak u założyciela wątku, okazało się że była lekka nieszczelnośc na chłodniczce oleju, wyciek był widoczny na zewnątrz, po wymianie chłodniczki problemu brak :)

Gregi86
12-05-2018, 21:17
To dobrze ze tylko to

bluebob
13-05-2018, 11:03
Cześć,
Wprawdzie ja mam benzynę, ale problem ten sam od jakiegoś miesiąca.
Płynu mi też ubywa, ale tylko przez korek. Sprawdzałem już właśnie sposobem z kartonem czy gdzieś mi kapie, ale wszędzie sucho. Reszta też ok, czyli kolor płynu, itd.
Natomiast raz na jakiś czas wywali przez zbiornik. Pierwsze co to pomyślałem, ze mi zbiornik gdzieś pękł, ale ciśnienie jest - syczy po odkręceniu korka.
Zacząć od wymiany korka?

qrczakos
13-05-2018, 11:07
Dokładnie

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

lucas4891
13-05-2018, 11:15
Chyba najtniej jest zaczac od korka. Dobry mechanik powinien posiadac pompke do testowania zaworka bezpieczenstwa w korku, zeby sie nie okazalo, ze zaworek sie otwiera prawidlowo ale z jakiegos innego powodu

bluebob
13-05-2018, 14:15
Oki.
Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy jak olej w silniku jest ok, a w zbiorniku wyrównawczym płyn jest czysty to można wykluczyć uszczelkę pod głowicą, czy nie do końca?

qrczakos
13-05-2018, 14:18
Nie do końca

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

lucas4891
13-05-2018, 15:14
Jakis kolega wczesniej sugerowal zrobic test na CO2 w plynie chlodniczym. To by powiedzmy wykluczylo uszczelke

bluebob
13-05-2018, 15:31
Zapytam mojego mechanika czy ma sprzęt do takiego testu.

lucas4891
13-05-2018, 15:42
Jesli test bedzie pozytywny- to bez paniki. Spaliny moga sie dostawac do plynu przez uszkodzona chlodniczke EGR.
Tak zeby mechanior za szybko glowicy z rozpedu nie rwal

bluebob
13-05-2018, 19:14
Oki.
Na razie zacznę od korka.