Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] przy przyspieszaniu szarpanie.
miszka88 13-05-2018, 13:35 Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z s-maxem 2,0 tdci 140 km. Podczas przyspieszania czasami wystepuje szarpniecie na 2 i 3 biegu w okolicach 2 tys. obrotow. Wyglada jakby szarpniecie wystepowalo podczas zalaczenia sie turbiny. Kolejna kwestia to powyzej 2 tys. obrotow na 5 i 6 biegow wystepuje efekt kangura tak jaknysilnik sie dławił albo dodawałbym i odejmował gaz. Aktualny przebieg 145tys. Zawor zwrotny pompy podcisnienia i zawor podcisnienia wymieniony w grudniu przy przebiegu 141 tys. Turbina zregenerowana 2 tygodnie temu poniewaz zakonczyła swój żywot. Po podpieciu do komputera nie wykrywa zadnych błędów.
Czy ktoś ma jaki pomysł gdzie szukać przyczyny?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Kiedy filtr paliwa wymieniany? Od tego bym zaczął.
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
miszka88 13-05-2018, 13:57 Kiedy filtr paliwa wymieniany? Od tego bym zaczął.
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu TapatalkaWłaśnie zerknalem w dokumenty serwisowe i bylem przekonany ze filtr zostal wymieniony przy przebiegu 137 tys ale okazuje sie ze ostatnia wymiana byla przy przebiegu 114 tys [emoji4] jutro wymienie i zobaczymy czy będzie poprawa
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Szybko coś turbo padło. Takie efekty szarpania mogą być skutkiem zurzytego przegubu wewnętrznego.
miszka88 13-05-2018, 14:23 Szybko coś turbo padło. Takie efekty szarpania mogą być skutkiem zurzytego przegubu wewnętrznego.Turbo zajezdzone przez poprzedniego właściciela
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 13-05-2018, 14:44 Szybko coś turbo padło. Takie efekty szarpania mogą być skutkiem zurzytego przegubu wewnętrznego.
Ale w opisie jest, ze efekt przypomina dodawanie i odejmowanie gazu
Bump: Zrob logi cisnienia turbo i cisnienia na szynie common-rail
Jesli nie masz czym, to na proby odepnij wtyczke od czujnika cisnienia MAP- na gorze przepustnicy gaszacej- i daj znac czy efekt kangura zniknal.
Uwaga! Po odpieciu czujnika w gratisie po jakims czasie otrzymasz check engine. Tak na marginesie, zebys sie nie zdziwil
miszka88 13-05-2018, 15:08 Jutro wymienie filtr paliwa i zobaczymy czy bedzie poprawa. Kabelek do s max już do mnie idzie wiec zrobie logi w tygodniu i dam znać
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 17-05-2018, 09:31 Filtr paliwa wymieniony jednak poprawy brak. Wyskoczyl dziś jednak błąd EGR
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Czy ten błąd EGR to P1335 ? Jeśli tak to chyba walczymy z podobnym problemem.
Tyle że ja dopiero na dniach będę wymieniał te 2 zawory Pierburga. Potem zamierzam przeczyścić przepustnicę. Po tych operacjach będę się zastanawiał co dalej. Dodam tylko, że mój EGR jest sprawny :D
slawek-kali 17-05-2018, 10:36 masz blad egr a wymieniasz inne rzeczy? zdemintuj go wyczysc, sprawdz jak porusza sie grzybek.. takie problemy stwarza wlasnie zawalony egr..
miszka88 17-05-2018, 13:19 Tak dokladnie blad p1335 wydajnosc czujnika polozenia EGR w pozycji minimum/maksimum
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 17-05-2018, 13:20 masz blad egr a wymieniasz inne rzeczy? zdemintuj go wyczysc, sprawdz jak porusza sie grzybek.. takie problemy stwarza wlasnie zawalony egr..Regenerowalem tylko turbine bo kupilem z padnieta pozostale zaworki wymienilo ASO poprzedniemu wlascicelowi
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tak dokladnie blad p1335 wydajnosc czujnika polozenia EGR w pozycji minimum/maksimum
Czyli walczymy z podobnymi objawami i błędem.
Na chwilę obecną mam check engine, ale jeździ normalnie (nie licząc poszarpywania od czasu do czasu).
Dodam że ja mam zmieniony miesiąc temu EGR i błąd ten jest obecny na nowym EGR.
Na chwilę obecną plan mam taki (zgodnie z sugestiami nieocenionego Speedo):
- wymienić Pierburgi
- wyczyścić przepustnicę
- zlikwidować "sowę" (niezlokalizowana nieszczelność na rurach)
- skasować błędy i zobaczyć co dalej.
O postępach będę informował, ale z racji że jestem w ciągłych rozjazdach służbowych "chwilę" mi to zajmie :D
miszka88 17-05-2018, 14:52 Ja wymienilem to co wyzej wypisane.
Teraz umowilem sie na czyszczenie egr. Mam nadzieje ze pomoze[emoji4].
U mnie check engine sie nie pojawia tylko denerwujace szarpanie.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Mam podobny problem. Po dodaniu gazu obroty wędrują np do 2,5 tys i nagle coś trzyma auto i obroty spadają o 300-400. Tak jest też gdy silnik ma powyżej 3 tys. Błędów nie ma. EGR wyczyszczony, zaworki Pierburga, jeden zmieniony, drugi podmieniony na inny i dalej to samo. Wg jednego z mechaników pada sprzęgło, ale przy dodawaniu gazu prędkość nie spada tylko obroty. Na 1,2 praktycznie nieodczuwalne ale na 4-6 bardzo.
miszka88 17-05-2018, 18:53 Czyli walczymy z podobnymi objawami i błędem.
Na chwilę obecną mam check engine, ale jeździ normalnie (nie licząc poszarpywania od czasu do czasu).
Dodam że ja mam zmieniony miesiąc temu EGR i błąd ten jest obecny na nowym EGR.
Na chwilę obecną plan mam taki (zgodnie z sugestiami nieocenionego Speedo):
- wymienić Pierburgi
- wyczyścić przepustnicę
- zlikwidować "sowę" (niezlokalizowana nieszczelność na rurach)
- skasować błędy i zobaczyć co dalej.
O postępach będę informował, ale z racji że jestem w ciągłych rozjazdach służbowych "chwilę" mi to zajmie :DTo czekam na relacje z efektów pracy[emoji4]
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 17-05-2018, 19:38 A mam małe pytanie czy zaślepienie egr w tym wypadku przyniesie jakiś efekt?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Przed chwilą wymieniłem Pierburgi. Denerwujące "pierdzenie" po zgaszeniu silnika zniknęło, więc jeden problem z głowy.
Po tej operacji, dla świetego spokoju (choć nie spodziewałem się cudu) skasowałem błędy - ale zaraz po odpaleniu silnika wrócił błąd P1335 i poszarpywanie nie zniknęło.
Tak więc, niedługo zajmę się czyszczeniem przepustnicy i znalezieniem nieszczelności na rurach. Poza tym auto jest zrywne, jeździ się całkowicie normalnie.... tylko ten "check engine" + poszarpywanie. Czekam na Wasze doświadczenia i może rozwiązanie :)
jestem bardzo ciekaw efektow pracy ale tez mam jednoczesnie dobra jak i zla wiadomosc
u kilku kolegow z forum problem z poszarpywaniem rozwiazalo zaslepienie zaworu EGR
u kilku dopiero wymiana zaworu wysokiego cisnienia przy pompie (czesc robila rowniez pompe, czesc nie)
lucas4891 18-05-2018, 19:04 Szarpanie szarpaniu nierowne.
Mozna niektorym doradzac, ale i tak pol auta wymienia zanim dojda do sugerowanych im postepowan.
na poczatek zalecam zaslepienie zaworu EGR, nie ma z tym wiekszego problemu, cena zaslepki rowniez przyzwoita.
jezeli to nie pomoze to pozostaje obserwacja cisnienia zaworu wysokiego cisnienia w pompie, jakie daje cisnienie, jezeli ma skoki to pytanie czy on czy pompa pada
bartartosz 19-05-2018, 21:32 /follow/
miszka88 23-05-2018, 20:39 Jestem umowiony na 4 czerwca na czyszczenie i sprawdzenie egr zobaczymy czy bedzie poprawa
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Mój Esio idzie dzisiaj popołudniu do mechanika na czyszczenie przepustnicy i z ciekawości zadam mu temat tego błędu i check engina. Mam zdemontowany EGR Delphi, więc poproszę go żeby go wyczyścił i sprawdził, czy jak podepnie go znowu to check nadal będzie wyskakiwał. W każdym razie zadam mu męczący nas problem. Może odkryje co go boli. O wynikach będę rzecz jasna informować.
miszka88 28-05-2018, 07:33 A czy ktos ma jakies doswiadczenie z całkowitym wyłączeniem EGR? Wyczyscic czy od razu wylaczyc?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 28-05-2018, 09:10 Zeby go wykluczyc jako winowajce, wystarczy zaslepic na probe
miszka88 28-05-2018, 09:19 Zeby go wykluczyc jako winowajce, wystarczy zaslepic na probePodobno jak jest uszkodzony elektrycznie to zaslepianie nie przynosi efektu
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
nawet nie musi być uszkodzony elektrycznie, starczy że jest zamulony sadzą i ta klapa w nim się zacina
miszka88 28-05-2018, 09:56 Zamowie zaslepke i zamontuje. Zobaczymy jaki bedzie efekt[emoji6]
Czy ta zaslepka bedzie ok?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4978592395
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 28-05-2018, 19:39 Zamowie zaslepke i zamontuje. Zobaczymy jaki bedzie efekt[emoji6]
Czy ta zaslepka bedzie ok?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4978592395
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Wszystko wskazuje na to, ze jest dobra;)
czekamy na efekty, sadze ze bedzie poprawa
miszka88 29-05-2018, 19:01 czekamy na efekty, sadze ze bedzie poprawaZaslepka doszla dzisiaj jutro rano zamontuje i dam zmac[emoji6]
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 30-05-2018, 08:58 Zaslepka egr zamontowana. Szarpniecie na 1 i 2 biegu przy okolo 2 tys obrotow ustały[emoji16] Natomiast plywanie przy mocniejszym dodaniu gazu na 5 i 6 biegu a czasami na 4 w szczegolnosci przy wyprzedzaniu bez zmian.
Ktoś ma jakis pomysł czego dalej szukać?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Szarpnięcia ustały? hmm... zatem kilka pytań od laika:
- sprawdzałeś czy błąd P1335 nadal się generuje?
- czy zatem szarpnięcia może generować - nowy, wymieniony EGR? Bo ja u siebie mam nóweczkę założoną, która pracuje (wg wskazań w Forscanie) prawidłowo.
- gdzieś czytałem o usunięciu danych kalibracyjnym PCM (żeby PCM nauczył się nowych nastaw) - czy robi się to tylko w kontekście adaptacji nowego zaworu EGR, czy też trzeba jakoś cały PCM "zrestartować"?
miszka88 30-05-2018, 09:39 Pojezdzilem chwile i szarpniecia nie ma w okolicach 2 tys obrotow jak wczesniej.
Błedu narazie nie ma. Pojeżdzę pare dni i zobacze co się dzieje.
Co do nowego egr nie mam pojecia bo tez jestem laikiem w tych sprawach [emoji16]
W forscanie masz opcje reset egr moze sprobuj zresetować nastawy po wymianie na nowy
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
przecie ci resetowałem ten PCM a adaptacja egr siesama robi po kazdym zgaszeniu silnika, u Ciebie pewnie sie nie robi bo masz blad z egr, takze bledne kolo
wypoleruj do bialosci ten stary egr jakims nitro, carbocleanerem do egrow, nozem, szczotką stalową, zdejmij ten plastikowy czarny dekiel z niego potem, nakipruj do mechanizmu oleju silikonowego zeby tam wszystko pieknie pracowalo bez zaciec na tym łuku co po nim jezdzi rolka, złóż, połóż na silniku w okolicy egr, wypnij kostkę z tego nowego, zapnij do wyczyszczonego, kabel, kasowanie bledow, kontrolne odpalenie, odczyt bledow itd itp
Speedo - myślałem może, że to jeszcze jakaś inna procedura - bardziej zaawansowana (wybacz proszę laikowi). Co do zabaw z EGRem, czyszczeniem przepustnicy oraz likwidacją "sowy", to auto idzie w poniedziałek wieczorem do mechanika, mechanik z nim będzie walczył cały wtorek - bo ja niestety jestem na wyjeździe służbowym i niestety nie mam kiedy się tym zająć (całość spadła na małżonkę :) ). Będę informował o postępach.
lucas4891 30-05-2018, 15:34 Zaslepka egr zamontowana. Szarpniecie na 1 i 2 biegu przy okolo 2 tys obrotow ustały[emoji16] Natomiast plywanie przy mocniejszym dodaniu gazu na 5 i 6 biegu a czasami na 4 w szczegolnosci przy wyprzedzaniu bez zmian.
Ktoś ma jakis pomysł czego dalej szukać?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
A to "plyanie", to takie dodawanie i ujmowanie gazu przy wcisnietym pedale gazu do oporu ?
miszka88 30-05-2018, 15:50 Dokładnie tak to wyglada. Ale zerkałem dzisiaj na obroty i nie faluja
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 30-05-2018, 16:03 Obroty ida i staja na chwile i tak sie rozpedza
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
wazne ze jestes kolejna osoba ktora odczuwa korzysci z zaslepienia zaworu EGR
miszka88 30-05-2018, 16:27 To potwierdzam auto ładnie sie zbiera brak szarpania w okolicy 2 tys. Tylko problem drugi dalej nie rozwiazany wiec przyczyna lezy gdzie indziej
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 30-05-2018, 19:00 Brak dpf
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 30-05-2018, 20:21 Odepnij na probe czujnik cisnienia doladowania.
Pro forma, pojawi sie check engine w gratisie, ale jesli po odpieciu zauwazysz poprawe to znaczy, ze turbo przeladowuje
obstawialem DPF albo wlasnie turbodziure, mozliwe ze zle zrobiona geometria lub zapieczone sztangi
miszka88 30-05-2018, 21:46 A forscanem sprawdze cisnienie doładowania?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 31-05-2018, 19:28 A forscanem sprawdze cisnienie doładowania?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tak, sprawdzisz.
Przy bucie w podloge i powyzej 2000 obr/min nie powinno przekraczac 2.35 bar
Bump: A najlepiej wrzuc wykres z tego cisnienia
miszka88 31-05-2018, 19:36 Ok jutro zrobie pomiar i wrzuce logi
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 09-06-2018, 16:07 Pomiary zrobionehttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180609/38aea2c446519a8a06be89531a24f735.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180609/44241174585547713c22d776e696f424.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180609/4aac9998461a4453dfc570add7afd23e.jpg
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 09-06-2018, 22:18 Pomiary zrobione
Ewidentnie przeladowuje turbina.
Moge se zalozyc, ze jak odepniesz wtyczke od czujnika cisnienia w kolektorze, to objawy kangura znikna.
Oczywiscie po jakims czasie jazdy z odpieta wtyczka wlaczy sie kontrolka check engine.
Jesli masz czym, to sprawdz dzialanie czujnika cisnienia w kolektorze.
Ja to robie pompka reczna z manometrem i porownuje wskazanie manometru z wartoscia cisnienia na kompie.
Pamietaj, ze cisnienie podawane na kompie to wartosc bezwzgledna, czyli wyzsza od manometrycznej o wartosc cisnienia atmosferycznego.
Cisnienie 2.49 bar to maksymalna wartosc jak jest w stanie wskazac ten czujnik cisnienia na kompie.
miszka88 10-06-2018, 08:12 Postaram sie to jutro zrobic. A powiedz mi w ktorym miejscu szukać tego czujnika?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 10-06-2018, 11:07 Na prepustnicy gaszacej silnik zaraz przed plastikowym kolektorem ssacym.
Sa tam dwa czujniki. Zielona kostka to czujnik temperatury, a czarna to czujnik cisnienia
miszka88 11-06-2018, 11:07 Czujnik odpiety efekt kangura zniknał[emoji16] Gdzie szukać teraz przyczyny? Spróbować podmienić czujnik?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 11-06-2018, 20:59 Czujnik odpiety efekt kangura zniknał[emoji16] Gdzie szukać teraz przyczyny? Spróbować podmienić czujnik?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Szczerze watpie w to, ze czujnik jest temu winien.
Jesli masz mozliwosc to go podmien z innego auta, albo sprawdz jego dzialanie za pomoca pompki recznej z manometrem.
Wedlug mnie masz walniety czujnik kopiowania turbo, albo za duze luzy na geometrii turbiny
miszka88 12-06-2018, 06:36 Czujnik kopiowania turbo "podobno" zostal wymieniony podczas regeneracji turbo. Wiec zostaje mi pewnie reklamacja
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 12-06-2018, 15:49 Czujnik kopiowania turbo "podobno" zostal wymieniony podczas regeneracji turbo. Wiec zostaje mi pewnie reklamacja
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Ja w swoim zalozylem nowy czujnik kopiowania, ale nie pomoglo, ale sa tacy koledzy na forum, u ktorych rozwiazaniem problemu byla jego wymiana.
Finalnie rozlozylem turbine na czesci pierwsze i stwierdzilem zbyt duzy luz na mechanizmie sterwania geometria.
Przykrecilem delikatnie "zderzak" mechanizmu i juz nie przeladowuje.
Turbina do wymiany zapewne, ale jeszcze poczekam z tym.
Swoja droga, to jestem ciekaw jak wyglada najczesciej regeneracja turbiny w takich zakladach, ktore sie tym specjalizuja.
Zapewne im drozsza regeneracja, tym wiecej cesci wymieniaja, a biorac pod uwage, ze ludzie zawsze szukaja najtaniej (ze mna wlacznie) wiec...
Mały update ode mnie. Właśnie odebrałem auto od mechanika. Nic nie poszarpuje, błąd P1335 oraz Check engine nie występuje, "sowa" zlikwidowana. Słowem: auto naprawione i śmiga.
Co zostało zrobione?
- wymiana dwóch czujników podciśnienia (te ceglane Pierburgi),
- czyszczenie przepustnicy
- adaptacja zaworu EGR
Mechanik stwierdził, że w moim przypadku EGR się nie zaadaptował przy wcześniejszych próbach.
Nie wiem czy coś przede mną ukrył (ale nie wydaje mi się). Najważniejsze że temat w moim przypadku można uznać za zakończony.
Pozdrawiam zmagających się dalej z tematem.
ja wlasnie sie szykuje do czyszczenia u siebie calego dolotu, egr i rurek od niego, pelny komplet
miszka88 14-06-2018, 17:00 Ja podmienilem czujnik ciśnienia map na nowy oryginał i szarpanie teraz raz sie pojawia a czasami nie ma. Przy jednej probie wogole nie szarpie czasem tylko na 5[emoji4] normalnie czary mary
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 14-06-2018, 17:55 Ja podmienilem czujnik ciśnienia map na nowy oryginał i szarpanie teraz raz sie pojawia a czasami nie ma. Przy jednej probie wogole nie szarpie czasem tylko na 5[emoji4] normalnie czary mary
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tez tak mialem.
A czy zauwazyles taka zaleznosc, ze jak wcisniesz gaz do dechy bardzo szybko to szarpie prawie za kazdym razem, a jak wciskasz tez do dechy ale plynniej, to szarpie rzadko?
miszka88 14-06-2018, 18:11 Dokładnie tak jak piszesz tez mam takie odczucia
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
"sowa" zlikwidowana
brakuje informacji, co było przyczyną "sowy" - może to jest jakiś klucz do problemów z adaptacją egr
Mechanik stwierdził, że po przyjęciu samochodu na warsztat zrobił jazdę próbną i faktycznie podczas jazy stwierdził że jest "sowa".
Jednakże po adaptacji EGR ona samoczynnie zniknęła. Domysły są takie, że EGR był ciągle otwarty i może ten fakt generował tenże dźwięk przypominający nieszczelność układu.
Na chwilę obecną - tak jak wspomniałem, auto pracuje idealnie.
Dodatkowo sprawdził mi zawór EGR ten oryginalny, który został wcześniej podmieniony na nowy i stwierdził, że w jego ocenie jest on dobry, do sprzedaży lub użycia "na potem".
Tak więc metodą eliminacji stawiam że przyczyną mojego poszarpywania była zawalona przepustnica (gdyż podobno syfu było bardzo dużo).
miszka88 02-07-2018, 10:32 Czujnik kopiowania turbo podmieniony brak zmian. Wyskakuje dodatkowo od jakiegos czasu blad P003A przekroczono limit przyuczenia turbo sprezarki A.
Mechanik sugeruje nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.
Jakies pomysły?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
mkaminski100 02-07-2018, 10:38 Czujnik kopiowania turbo podmieniony brak zmian. Wyskakuje dodatkowo od jakiegos czasu blad P003A przekroczono limit przyuczenia turbo sprezarki A.
Mechanik sugeruje nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.
Jakies pomysły?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Czujnik wykrywa ruch sztangi poza wartościami które ma założone.
Albo sztanga źle ustawiona albo wyrobioną.
Odnośnie szarpania - podciśnienie sterowania Turbo jest stałe podczas przyspieszania ? Zawór podciśnienia może się zawieszac.
Sent from my iPhone using Tapatalk
miszka88 02-07-2018, 11:09 Zaworek podcisnienia wymieniony w grudniu w serwisie forda
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 02-07-2018, 14:24 A w jaki sposob mozna sprawdzic zawor podcisnienia?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
mkaminski100 02-07-2018, 14:30 Podłączasz miernik podciśnienia do rurek i sprawdzasz jak zachowuje się wskazówka.
Jeżeli masz nowy to raczej nie jest problemem.
No i podciśnienia szczelne?
Czy ciśnienie na listwie skacze w "rytmie" szarpania?
Mam takie nierozwiązane szarpanie w C4 i wiem że to EGR ( bo puszcza kiedy nie powinien) , ale nie wiem dlaczego. Podejrzana jest elektryka ( skrzynka bezpieczników i przekaźników) lub brak update ECU do nowego EGR a. Tak, Był kalibrowany ale to nic nie daje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
miszka88 02-07-2018, 17:23 Turbina poszła na reklamacje. Zobaczymy jaki będzie efekt
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
miszka88 11-07-2018, 08:59 Turbina wrociła podobno czujnik kopiowania turbo sie przycinał wymieniony na sprawny. Stwierdzili ze wszystko jest ok.
Natomiast zajaczek jak był tak jest.
Zauwazylem dzisiaj z mechannikiem lekko przypocony intercooler w prawym dolnym rogu. Czy moze to byc przyczyna tego szarpania?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Witam. Zakupiłem miesiąc temu takiego s maxa no i właśnie zaczęły się takie różne objawy o których tu mówicie czyli gaz do dechy a uczucie jak by był co trochę dodawany gaz a co chwilę odejmowany.po za tym mam wrażenie że turbina nie zawsze dmucha szczególnie na wyższych biegach. W każdym bądź razie samochód idzie do mechanika no i bo waszych informacjach będzie miał co sprawdzać . Pozdrawiam
miszka88 12-07-2018, 16:36 Daj znac czy uda sie cos ustalic u mnie dalej bez zmian
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Witam. Zakupiłem miesiąc temu takiego s maxa no i właśnie zaczęły się takie różne objawy o których tu mówicie czyli gaz do dechy a uczucie jak by był co trochę dodawany gaz a co chwilę odejmowany.po za tym mam wrażenie że turbina nie zawsze dmucha szczególnie na wyższych biegach. W każdym bądź razie samochód idzie do mechanika no i bo waszych informacjach będzie miał co sprawdzać . Pozdrawiam
Turbina napędzana jest gazami wydechowymi. Zawsze. Ale na wlocie do turbiny jest zaworek, który steruje ile gazów idzie w turbo a ile bokiem. W starszych samochodach zaworek napędzany jest podciśnieniem z wakupompy w nowszych elektronicznie. Jeżeli turbo ma czkawkę tzn że sterowanie działa a raz nie - obstawiałbym zasilanie z wakupompy.
miszka88 13-07-2018, 17:27 A czy ktos podpowie jak sprawdzić szczelność układu turbo (rury, intercooler) nikt w okolicy nie posiada adpterow do zaslepienia i wpuszczenia cisnienia?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Ciśnieniowe to nie wiem czy to dobre rozwiązanie , chyba że malutkie jakieś. Podobno niektórzy sprawdzają dymem z fajki wdmuc***ąc w układ .
Ja napiszę o swojej przypadłości identycznej jak w temacie tj. szarpanie przy wstawaniu turbiny. Kupiłem 2-lata temu forda, którego oddałem na pierwszy serwis obejmujący wszystko co należy plus wyłączenie egr-a i lekki soft. Efekt taki, że auto jechało jak głupie, ale jak turbo wstawało to szarpało. Okazało się, że przyczyną było dołożenie paliwa na listwie. Układ wtryskowy nie ogarniał większego ciśnienia i efektem tego było szarpanie w okolicy 2000obr/min., którego nie było gdy lekko, ale stanowczo dodawałem gazu. Program zmodyfikowany o ciśnienia na listwie i odczuwalnie jest lepiej w kwestii szarpania. Reasumując na takie zachowanie może, ale nie musi mieć wpływ zużyty układ wtryskowy.
lucas4891 18-07-2018, 13:13 A czy ktos podpowie jak sprawdzić szczelność układu turbo (rury, intercooler) nikt w okolicy nie posiada adpterow do zaslepienia i wpuszczenia cisnienia?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Mozna sprawdzic uklad pod cisnieniem, ale jak dobrze pamietam to Tobie turbina przeladowuje, wiec nie tedy chyba droga.
Witam opisze mój problem z turbiną ciąg dalszy. Po wymianie filtrów , wyczyszczeniu przepustnicy i przepływomierzu i wymianie turbiny(na inną używaną) ( stara wyglądała jakby przez nią coś wpadło bo łopatki były porysowane ) i zawór sterowania . Problemy z czkawka turbo zredukowane do minimum , ale jeszcze występują . Jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić ? Pozdrawiam. Dodam jeszcze może mało istotne , ale jest teraz słyszalny świst turbiny na 2-3 biegu , wcześniej nie miałem tego na poprzedniej turbinie
EGR do czyszczenia lub wymiany oraz warto by wymienić wężyki od od zaworów sterowania turbiną i przepustnica o ile są te zawory sprawne .
Przepustnica była czyszczona , zabiorę się za zawór EGR i myślę jeszcze o przeczyszczeniu intercoolera . Dzięki
A więc do tej pory zrobione: wyczyszczona przepustnica , przepływomierz , założone filtry nowe paliwa , powietrza , wymieniona turbina (wraz z sterownikiem) na używaną po regeneracji ( odczuwalna poprawa), wymienione wężyki do turbiny , sprawdzenie zasilania od vakupompy, wyczyszczony zawór EGR (był zawalony) , wyczyszczony intercoolera i sprawdzona szczelność . Problem jak był tak pozostał , zredukowany co prawda do minimum ale ja dalej czuje choć nie zawsze to jakby "uczucie jakby raz był odejmowany gaz , i dodawany" . Mechanik powiedział że według niego ten typ silnika często sprawia problemy a mój konkretny silnik chodzi naprawdę przyzwoicie . Mimo wszystko czy macie jeszcze jakieś pomysły co można by jeszcze zrobić ? Z góry dzięki za pomoc . Pozdrawiam
gunter2079 14-09-2018, 19:04 A czujnik wysokiego ciśnienia ? Ja jak znajde chwile wymienie go chociaż mi ta czkawka sie prawie zniwelowala do zera po chipie. Ale dla spokoju chyba od tego bym zaczal http://www.dieselcars.pl/429,x39-800...7-lion-v6.html temat byl juz i pisza ze szarpanie ustało
Wysłane z chińskiego fona
Warto chyba spróbować, dam znać jak wymienię
Bump:
miszka88 04-10-2018, 19:56 Witam. Po długiej walce z firma zajmującą sie regeneracją i podmiana jeszcze paru rzeczy problem został rozwiązany.
Uszkodzona okazała się turbo sprężarka. Prawdopodobnie skopali coś podczas regeneracji.
Dopiero po oficjalnym wezwaniu do usunięcia wady podesłali drugie turbo które pracuje teraz bez zarzutu.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 04-10-2018, 20:09 Przypuszczam, ze regenerowali po najmniejszej linii oporu i nie zauwazyli zbyt duzych luzow w mechanizmie sterowania geometria.
Winszuje uporania sie z problemem. W moim objawy ustapily calkowicie po regulacji mechanizmu i narazie tak zostanie. Turbine wymienie, jak ta dokona zywota
miszka88 04-10-2018, 20:17 Chociaz do konca upierali sie ze geometria została wymieniona[emoji4] ale najważniejsze ze problem rozwiązany.
Dzis jestem rownież po wymianie rozrzadu.
Na pierwszy montaż wpakowali do s-maxa pasek gates rolka ina i napinacz no name z wielkim napisem made in china[emoji6] mechanik był troche zdziwiony takim kompletem
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 04-10-2018, 20:21 A jaka pewnosc, ze to zestaw z pierwszego montazu ?
Slyszalem, ze Gates byl uzywany na pierwszy montaz. Ale, ze takie kombinacje alpejskie...
miszka88 04-10-2018, 20:31 zakupu przez pierwszego właściela leasing, nastepnie drugi właściciel i wszystko robili tylko w aso ford.
Poprzedni właściciel poinformował mnie ze nastepna wizyta w serwisie zaplanowana na sierpień wiąże sie z wymiana rozrzadu poniewaz mija 10 lat a nalatane 150 tys.
Faktury za poprzednie naprawy dostałem i nic nie ma aby rozrzad był ruszany. Wiec raczej nikt wcześniej nie grzebał przy tym a ford miał fantazje[emoji4]
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
bonnusek 13-10-2018, 09:11 Panowie podobny problem lekkim poszarpywaniem i do tego zadomowila sie sowa.zrobilem pare logow moze to ulatwi sprawe.
Jakie jest dojscie do turbiny od strony zimnej zeby sprawdzic luzy?
nie moge zrobic wiekszych tych zdjec w zalacznikach za cholere.ktos podpowie jak?
Dojscie zeby sprawdzic luzy jest kiepskie, bo jest za polosia i nie widze prostszego rozwiazania.ehh
lucas4891 14-10-2018, 07:50 No niestety, ale nic nie widac na tych zalacznikach. Nawet skopiowalem na kompa i po powiekszeniu obraz jest nieczytelny.
Sprawdz czy ladowanie nie dochodzi do 2.49 bara przy pelnym obciazeniu. Powinno oscylowac kolo 2.3 bara.
Wartosc 2.49, jest wartoscia graniczna czujnika cisnienia doladowania.
Luzy to dopiero po demontazu turbiny na czesci pierwsze mozna sprawdzic
bonnusek 14-10-2018, 09:46 No niestety, ale nic nie widac na tych zalacznikach. Nawet skopiowalem na kompa i po powiekszeniu obraz jest nieczytelny.
Sprawdz czy ladowanie nie dochodzi do 2.49 bara przy pelnym obciazeniu. Powinno oscylowac kolo 2.3 bara.
Wartosc 2.49, jest wartoscia graniczna czujnika cisnienia doladowania.
Luzy to dopiero po demontazu turbiny na czesci pierwsze mozna sprawdzic
zdjecia na kompie maja nieco ponad 400kb a tu 20kb i ni ch.. nie daje rady zaladowac innej rozdzielczosci - przy upload-dzie chyba samo sie zmienia. bede jeszcze walczyl z tymi zdjeciami
co do ladowania to u mnie granica gorna jest na jednym logu cos ok 2.61bara, a na drugim logu 2,54 bara i do tego momentu -wedlug wykresu - turbina pompuje w obu przypadkach.
maly update:nowe zdjecia
https://www.fotosik.pl/zdjecie/debb83525af53b59
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3552e4155cef210b
lucas4891 14-10-2018, 11:35 Jak na moj gust, przeladowuje. Probowales sie przejechac z odpieta wtyczka od czujnika cisnienia w kolektorze ?
Jesli falowanie minie przeczytaj uwaznie caly ten watek. Jedyny minus w twoim silniku, a raczej turbinie, jest taki, ze czujnik kopiowania turbo jest z nia zintegrowany
bonnusek 14-10-2018, 17:07 nie probowalem z odpieta wtyczka, a jesli odepne to zrobic jeszcze raz logi z jazdy?musze przyznac ze auto rowno ciagnie do przodu jak dam mu buta.tylko to lekkie poszarpywanie przy obrotach ponizej 2000 na malym gazie lub gdy odejmuje gazu.gdy wciskam troszke mocniej lub zdecydowanie mocniej to szarpanie znika.widzialem loga innego forumowicza, gdzie u niego krzywa doladowania MAP szla jakos bardziej rowno czyli turbina dmuchala jakby rowniej w pewnym przedziale.u mnie osiaga wysoki poziom po czym spada lekko i znow pompuje.slyszalem tez ze przeladowujaca turbina moze powodowac nadmierne kopcenie co mogloby wyjasniac problem z ktorym borykam sie juz jakis czas - zbyt czeste wypalanie dpf w moim autku.
Czy ta wartoscia graniczna czujnika cisnienia doladowania 2.49 bara dotyczy tez mojego silnika?bo jesli tak to tak jak piszesz - przeladowuje.Bledow w forscanie brak.logi te robilem przed wymiana brazowego pierburga, ktory strasznie pierdzial po zgaszeniu silnika i innych korzysci oprocz blogiej ciszy nie odnotowalem
tez czujnik kopiowania jest na tej gruszce od spodu tak(zdjecie)?chcac wymienic ten czujnik wystarczy cala gruszke czy cale turbo?
ten czujnik cisnienia w kolektorze to ten z przodu - patrzac od gory to ponizej bagnetu oleju?
znalazlem sam czujnik kopiowania: gruszka banka actuator sensor turbiny
https://archiwum.allegro.pl/oferta/gruszka-banka-actuator-sensor-turbiny-ford-2-0-tdc-i7261845420.html
roznica taka ze w opisie nie ma galaxy 163ps, ale jest smax z silnikiem 163ps produkcja od 2010/03 wiec chyba pasi
czyli wychodzi na to ze jakos je chyba montuja prawda
lucas4891 14-10-2018, 20:03 Jesli nie masz problemu szarpania( falowania mocy )przy pelnym obciazeniu, to problem przeladowywania mozna wykluczyc. Przeladowywanie moim zdaniem nie moze powodowac kopcenia. Wrecz przeciwnie. Zawsze mozesz sprobowac odpiac wtyczke od czyjnika cisnienia doladowania na probe. Najwyzej wyskoczy blad. Ale przeciez masz czym skasowac. Czujnik kopiowania z aukcji nie pasuje do twojego auta. W twoim wypadku trzeba zmienic gruszke z czujnikiem. To falowanie przy niewielkim obciazeniu juz wielokrotnie sie na forum pojawialo. Jednym pomaga zmiana czujnika kopiowania, innym zawor pompy wtryskowej, a jeszcze innym wymiana wtryskiwaczy. Chyba taniej jest sie do tego przyzwyczaic. Ale kazdy robi jak uwaza
bonnusek 14-10-2018, 20:37 Jesli nie masz problemu szarpania( falowania mocy )przy pelnym obciazeniu, to problem przeladowywania mozna wykluczyc. Przeladowywanie moim zdaniem nie moze powodowac kopcenia. Wrecz przeciwnie. Zawsze mozesz sprobowac odpiac wtyczke od czyjnika cisnienia doladowania na probe. Najwyzej wyskoczy blad. Ale przeciez masz czym skasowac. Czujnik kopiowania z aukcji nie pasuje do twojego auta. W twoim wypadku trzeba zmienic gruszke z czujnikiem. To falowanie przy niewielkim obciazeniu juz wielokrotnie sie na forum pojawialo. Jednym pomaga zmiana czujnika kopiowania, innym zawor pompy wtryskowej, a jeszcze innym wymiana wtryskiwaczy. Chyba taniej jest sie do tego przyzwyczaic. Ale kazdy robi jak uwaza
Nie, nie mam problemu szarpania przy pelnym obciazeniu, tylko przy obrotach rzedu 1500-1800 na malutkim gazie. przy dobrym bucie auti rwie do przodu. zrobie jeszcze probe z tym odpietym czujnikiem cisnienia doladowania - to ten z przodu kolo bagnetu na dolocie tak?
z tym falowaniem to np moja zona nic nie wyczuwa, ja juz niestety tak. jak slusznie stwierdziles mozna z tym zyc.wiec zostaje kwestia wtryskow, jak poinformowal mnie mechanik -jeden do wymiany.
P.S.Zauwazyles moze cos niepokojacego z tego loga np przy EGR czy polozeniu lopatek turbiny czy wszystko wyglada w miare ok?
Wielke dzieki lucas4891
lucas4891 15-10-2018, 06:17 Jesli chodzi o EGR to ladnie sie zamyka przy dodawaniu gazu. Tak wynika z sygnalu jego polozenia. Natomiast czy jest tak naprawde to nie wiadomo. Zeby go wykluczyc musialbys go zaslepic. Nieszczelny EGR moze powodowac kopcenie podczas przyspieszania. Oczywiscie zaslepienie w twoim silniku wygeneruje blad.
Zawsze mozna sprobowac. Kwestia checi. Pozdrawiam
bonnusek 15-10-2018, 11:31 Checi sa duze, wiele rzeczy mozna ogarnac samemu jesli sie posiadzie odpowiednia wiedze, dlatego pisze, pytam i ciagle ucze.
Egr odpycha mnie tym, ze jest bardzo kiepski dostep do niego, boje sie ze jak juz go wyciagne, przeczyszcze to zle zamontuje albo cos innego.chyba najlepiej sciagnac podszybie tak slyszalem.po czyszczeniu chyba kalibracje trzeba zrobic prawda?u mnie w polifcie jest w takiej plastikowej obudowie, to sie jakos otwiera i czysci?na forum bylo duzo o egr ale w przedlifcie.
Pozdrawiam
Miałem wymieniać zawór wysokiego ciśnienia, ale tydzień po wyczyszczeniu EGR i intercoolera wszystko powróciło do normy póki co , więc nie wymieniam czujnika wysokiego ciśnienia . Pozdrawiam
AlfredMAX 05-12-2018, 20:20 U mnie też szarpie na 3-4 biegu też może być ten czujnik ? Ja mam 1.8 TDCI 125 i jak on wygląda mógłby mi ktoś go pokazać albo jakiś nr podać katalogowy
Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka
miszka88 05-12-2018, 22:24 Jesli w 1,8 jest taki sam czujnik jak w 2,0 tdci to mam taki nowy kupiony na podmiane ale nie bylo efektu wiec został stary
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Po dłuższej przerwie wracam z tematem :)
Nie ukrywam, że z problemem poszarpywania użeram się od jakiegoś roku. Za radą Speedo wymieniłem "Pierburgi" (ustały dziwne dźwięki przy gaszeniu silnika).
W międzyczasie dałem sobie zmienić EGR na niemarkowy. Błąd P1335 wracał natychmiast po skasowaniu i uruchomieniu silnika. Za radą mechanika, zmieniłem dzisiaj EGR (plus czyszczenie całego układu) na taki jaki powinien być. Odczucia pływania o dziwo zniknęło. Ale że jestem posiadaczem ELMa, więc sprawdziłem błędy. P1335 znów się pojawił. Skasowałem błąd, przejażdżka - błąd powrócił. Jestem pewny że EGR został zaadaptowany, ponieważ EGR wymieniał pan Piotr - jeden z nielicznych znających się na rzeczy fordziarzy w Zielonej Górze.
Nie zmienia to faktu, że błąd P1335 nadal wraca i tu moje pytanie do Was, czy zmieniać teraz CZUJNIK WYSOKIEGO CIŚNIENIA POMPY Common Rail, czy też olać ten błąd i nic nie zmieniać, bo nie ukrywam mam teraz zagwozdkę :)
lucas4891 25-04-2019, 19:10 Wymienli dwa razy EGR. Ale, czy chociaz ktos sprawdzal kable i wtyczke, skoro na nowym dalej ten sam blad wywala?
Nie ukrywam, że auto odbierała żona, gdyż ja wracałem z delegacji... ale jutro do Pana Piotra podjadę. Mam nadzieję że posprawdzał wszystko.
Jeśli chodzi o wymianę EGR, to sam jestem sobie winien, bo pierwszą wymianę zleciłem "kowalowi" :) Teraz nie szczędziłem pieniędzy na nowy :) Ale to akurat nie jest istotne. Zastanawiam się co dalej, czy wkładać kolejne 200 PLN + robocizna za wymianę czujnika czy olać, bo pomysły mi się chyba skończyły :) Ciekaw jestem czy są na forum ludzie, którzy walczyli z błędem P1335 i walkę wygrali. Nie ukrywam że jest sporo wątków - ale są mocno zamulone :)
Nie znam się na tym,
ale może warto by było żeby ktoś zrobił próbę przelewową ? zanim wymienią ci połowę części silnika aby znaleźć przyczynę .
lucas4891 27-04-2019, 06:50 Blad ewidentnie dotyczy sygnalu powrotnego z EGR. Wiec jesli po dwukrotnej wymianie jest dalej to trzeba szukac problemu po stronie okabblowania. Wlacznie z wtyczka od ECU
Witam, z racji że mało jest informacji od użytkowników borykających się z błędem P1335 o tym, czy udało się pokonać czy też nie - zdecydowałem się podsumować koniec mojej batalii.
Przypomnę, że kilka miesięcy temu zaczęło mnie denerwować poszarpywanie zarówno przy przyspieszaniu jak i przy jeździe ze stałą prędkością (najbardziej odczuwalne przy prędkościach autostradowych). Po wizycie u Speedo, okazało się że mam do wymiany obydwa zaworki Pierburga (te brązowe). Następnie w ostatnim okresie czasu wymieniłem EGR na Delphi. Poszarpywanie się lekko zmniejszyło ale nie ustało. Za radą najbardziej doświadczonego zielonogórskiego mechanika od Fordów - pana Piotra - który zasugerował, że aktualizacja softu sterownika może pomóc, postanowiłem poszukać możliwości aby to zrobić.
Tu mały wtręt: jeśli chodzi o aktualizację w ASO, otrzymałem taką informację:"Dzień Dobry, pierwotnie samochód musi zostać podpięty pod komputer w celu zweryfikowania czy są dostępne aktualizacje w Pańskim samochodzie - Koszt samej weryfikacji wynosi 230 zł.
Jeżeli aktualizacje będą dostępne łączny koszt aktualizacji oprogramowania wynosi 400zł."
W tym miejscu chciałbym podziękować Speedo za pomoc w aktualizacji softu ;)
I teraz najważniejsze: tydzień po aktualizacji softu (z wersji C do F w moim przypadku), podpiąłem Forscana i okazało się, że błąd już nie występuje. Reasumując: wymiana zaworu EGR na Delphi + aktualizacja softu w sterownika silnika, zlikwidowała występowanie błędu P1335.
Pozdrawiam wszystkich walczących z tym upierdliwym błędem :) Szerokości.
Pozdrawiam
Hej, dojechałeś do naprawy tematu falowania- przyspieszania podczas jazdy jednostajnej , mam to samo w c-maxie .
|