Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Kontrolka wypalania DPF
Mam pytanie do kolegów z forum czy ktoś robił sobie kontrolkę do wypalania DPF żeby wiedzieć kiedy to się wypala na jednym z forum Scenica pokazane jak to jest zrobione jest tam dodatkowy wtrysk do wypalania czy w naszych fordach też jest taki wtrysk czy procedura wypalania jest inna.
Scenic III phI] Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF - Osprzęt elektryczny silnika - Megane III, Scenic III, Fluence - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
https://megane.com.pl/topic/72853-kontrolka-sygnalizuj%C4%85ca-faktyczne-wypalanie-dpf/
tutaj masz info z zaprzyjaźnionego forum
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/144763-Dioda-sygnalizujÄ
ca-wypalanie-DPF
ale jak poszukasz to pewnie i tutaj znajdziesz :)
Moje pytanie nie chodzi o wypalanie ale o mycie na profesjonalnym stanowisku dpf-u .
Będąc w Goleniowie dowiedziałem się że można nie wypalać ale myć dpf .
Czy takie mycie zdaje egzamin .
lucas4891 12-08-2018, 12:58 Moje pytanie nie chodzi o wypalanie ale o mycie na profesjonalnym stanowisku dpf-u .
Będąc w Goleniowie dowiedziałem się że można nie wypalać ale myć dpf .
Czy takie mycie zdaje egzamin .
Jesli jest dobrze zrobione to jak najbardziej zdaje egzamin. Ja ostatnio czyscilem w BMW kolegi bo statycznie nie dalo rady wypalic. Tylko ze ja uzywalem jakiegos zracego specyfiku ze sklepu motoryzacyjnego i karchera na koniec. Tyle syfu wylecialo ze...
Jeszcze dodam że daje 2 lata gwarancji na swoją usługę mycia dpf - u .
Witam kolegów z forum zrobiłem sobie kontrolkę do wypalania DPF żeby wiedzieć kiedy to się wypala widać to również po obrotach ale nie zawszę sprawdzałem obroty i gasiłem silnik postanowiłem sobie zrobić kontrolkę czyli diodę z lewej strony na plastykowej osłonie lusterka wykonanie 10minut w kostce od lusterka tam podłączamy sobie diodę do podgrzewania lusterek górny rząd licząc od lewej 5pin minus dolny rząd od lewej 1pin plus ogrzewania lusterek gdy włączymy grzanie lusterek przyciskiem dioda się zapali, ale gdy wypala się filtr DPF komputer też załącz grzanie lusterek i dioda na przycisku się nie zapala ale nasza dioda dodana przy lusterkach zaświeci się tak długo aż wypali nam DPF.
Pozdrawiam morze się komuś przyda.
https://allegro.pl/oferta/kontrolka-led-chrom-niebieska-clear-3mm-6mm-12v-24-7984237531
KOZIOŁ... Kuga 2.0 TDCI 20-04-2019, 21:10 Pomysł miałeś super . Czy w mk2 facelifting tez tak jest ,ze lustra grzeją jak wypala się DPF ? Tak na marginesie .....dlaczego tak jest ,ze lusterka grzeją jak się DPF dopala ??? Co producent chciał miał w zamyśle,że tak właśnie jest ???
bigtomi czy tak jest we wszystkich modelach forda (pytam konkretnie o S-Maxa) z tym grzaniem lusterek w trakcie wypalania DPF? W ogole po co je wtedy grzac?
Kurcze pomysł super ciekawie czy w galaktyce też tak mam .
Jak to sprawdzić 2011 rok 2.0 /165 km .
Witam kolegów z forum zrobiłem sobie kontrolkę do wypalania DPF żeby wiedzieć kiedy to się wypala widać to również po obrotach ale nie zawszę sprawdzałem obroty i gasiłem silnik postanowiłem sobie zrobić kontrolkę czyli diodę z lewej strony na plastykowej osłonie lusterka wykonanie 10minut w kostce od lusterka tam podłączamy sobie diodę do podgrzewania lusterek górny rząd licząc od lewej 5pin minus dolny rząd od lewej 1pin plus ogrzewania lusterek gdy włączymy grzanie lusterek przyciskiem dioda się zapali, ale gdy wypala się filtr DPF komputer też załącz grzanie lusterek i dioda na przycisku się nie zapala ale nasza dioda dodana przy lusterkach zaświeci się tak długo aż wypali nam DPF.
Pozdrawiam morze się komuś przyda.
https://allegro.pl/oferta/kontrolka-led-chrom-niebieska-clear-3mm-6mm-12v-24-7984237531
Dzięki za info bigtomi
osobiście, także o czym takim myślałem, ale nie było czasu.
Pytanie, jak z demontażem plastików od lusterka, jakaś podpowiedz z twojej strony (gdzie, jak podważyć, zahaczyć itp. maskownicę lusterka), może jakaś fotka z opisem
pozdrawiam
Krzysiek
maskownice podważyć z przodu od dołu jest na trzech zaczepach łatwo schodzi nie trzeba rozbierać boczku jest tak w większości samochodów mazda ford volvo
Pomysł miałeś super . Czy w mk2 facelifting tez tak jest ,ze lustra grzeją jak wypala się DPF ? Tak na marginesie .....dlaczego tak jest ,ze lusterka grzeją jak się DPF dopala ??? Co producent chciał miał w zamyśle,że tak właśnie jest ???
wymuszany jest większy pobór prądu - większe obciążenie, podobno podgrzewanie przedniej szyby też się załącza, wentylatory chłodnicy również, podnoszą się obroty silnika (większa dawka paliwa) - wzrasta temperatura i zaczyna się wypalanie DPF, jeżeli proces wypalania zostanie przerwany nadwyżka nie wypalonego paliwa może spłynąc do miski olejowej rozrzedzając olej - dlatego warto zrobić sobie takiego moda i wiedzieć kiedy wypalanie się zakończyło. Ostatnio tą modyfikację można było obejrzeć w garażu Dudy program -101 napraw na tvn turbo
Dziękuję.Fajna rzecz. Właśnie zamontowalem.W nowych modelach forda informacja o regeneracji DPF jest opcjonalnie do zamówienia. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190424/788f9007fb838bae181931190516145e.jpg
Gesendet von meinem SM-T715 mit Tapatalk
Dioda się nie włącza podczas dopalania z włączoną klimatyzacją. Dzisiaj sprawdzałem DPF dopalony na wczorajszej trasie a dioda się nie zapaliła.
Witam dziś i ja wrzuciłem diodę LED do DPF zobaczymy jak się będzie sprawowało. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190616/e654596d6c9200941798ed7313444a5c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190616/ac1585df6b53ff3259db599afdf2d0cd.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190616/c1b7206ba0ae2a712a98122753bcc131.jpg
Dioda się nie włącza podczas dopalania z włączoną klimatyzacją. Dzisiaj sprawdzałem DPF dopalony na wczorajszej trasie a dioda się nie zapaliła.
no to troche lipa, w ciepłe dni kiedy działa klima dalej nie wiadomo kiedy sie wypala
Leonardr 17-06-2019, 17:47 W mojej kudze przy włączonej klimie założona kontrolka wypalania dpf-a zadziałała , paliła się dokąd falowały obroty silnika czyli w trakcie wypalania sadzy.
W mojej kudze przy włączonej klimie założona kontrolka wypalania dpf-a zadziałała , paliła się dokąd falowały obroty silnika czyli w trakcie wypalania sadzy.
no to pozostaje mi poczekac na procedure wypalania, jeszcze troche musze pojezdzic...zobaczymy
Działa u was to normalnie?
Ja myślę o zamontowaniu tej diody ale od przekaźnika R3 (parownik filtra cząstek stałych) tyle, że jest to o tyle utrudnione bo trzeba ciągnąć kable z pod maski
u mnie nie działa dioda podpięta pod lusterka, nie zauważyłem także braku działania podczas załączenia AC
u mnie nie działa dioda podpięta pod lusterka, nie zauważyłem także braku działania podczas załączenia AC
U mnie dioda załącza się jedynie z guzika grzania tylnej szyby i lusterek. Widocznie DPF się dopala bez nich...
Witam mała zmiana odnośnie kontrolki wypalania DPF to co miałem zrobione z grzania lusterek nie działało w mojej wersji Ford Kuga 2013r przerobiłem i działa kabel przeciągnięty do skrzynki bezpiecznikowej pod maską i włożenie kabla pod przekaźnik F3 środkowy pin pojawia się plus gdy wypala się DPF
Witam mała zmiana odnośnie kontrolki wypalania DPF to co miałem zrobione z grzania lusterek nie działało w mojej wersji Ford Kuga 2013r przerobiłem i działa kabel przeciągnięty do skrzynki bezpiecznikowej pod maską i włożenie kabla pod przekaźnik F3 środkowy pin pojawia się plus gdy wypala się DPF
kolego zrób dokładnego manuala (eszystkie polączenia, jak poprowadziłes kable z drzwi itd, u mnie tez nie dziala z lusterka.
Witam mała zmiana odnośnie kontrolki wypalania DPF to co miałem zrobione z grzania lusterek nie działało w mojej wersji Ford Kuga 2013r przerobiłem i działa kabel przeciągnięty do skrzynki bezpiecznikowej pod maską i włożenie kabla pod przekaźnik F3 środkowy pin pojawia się plus gdy wypala się DPF
Dobra robota mistrzu, wszystko jasne i przejrzyste już widzę uśmiechy na twarzach ludzi w weekend podłączę koledze.
Kabel przeprowadziłem w drzwiach tak jak idą wszystkie kable złącze odpinasz i są wolne miejsca jest dożo wolnych dziurek a do komory silnika też jest łatwo zdjąłem tą zaślepkę i widać wszystko praktycznie wychodzi kabel przy skrzynce od bezpieczników masę przykręciłem do śruby trzymającej lusterko wczoraj jechałem 120km i byłem zdziwiony bo aż trzy razy zapaliła się kontrolka wypalania trwa to tak do 10minut a jeszcze dodam że ja sobie zabezpieczyłem ten kabelek podpoiłem gniazdo z bezpiecznikiem 5A tak na wszelki wypadek to różnie bywa. zdjęcie drugie jest większe nie wiem jak usunąć te pierwsze ale jest ok
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bezpiecznika-samochodowego-mini-6746510752?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NTYxMWZjY2UtNWNlOS00MTkwLWJhNTktNTU3NzIwZTliZ DgxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=77031a74-e4b4-458b-af92-ce422c255031
Kabel przeprowadziłem w drzwiach tak jak idą wszystkie kable złącze odpinasz i są wolne miejsca jest dożo wolnych dziurek a do komory silnika też jest łatwo zdjąłem tą zaślepkę i widać wszystko praktycznie wychodzi kabel przy skrzynce od bezpieczników masę przykręciłem do śruby trzymającej lusterko wczoraj jechałem 120km i byłem zdziwiony bo aż trzy razy zapaliła się kontrolka wypalania trwa to tak do 10minut a jeszcze dodam że ja sobie zabezpieczyłem ten kabelek podpoiłem gniazdo z bezpiecznikiem 5A tak na wszelki wypadek to różnie bywa. zdjęcie drugie jest większe nie wiem jak usunąć te pierwsze ale jest ok
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bezpiecznika-samochodowego-mini-6746510752?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NTYxMWZjY2UtNWNlOS00MTkwLWJhNTktNTU3NzIwZTliZ DgxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=77031a74-e4b4-458b-af92-ce422c255031
Co do częstego wypalania wiem że mamy inne silniki i różne warunki jazdy ale może spróbuj mi to pomogło zacznę od początku. A więc
U mnie jeszcze pół roku temu dopalanie odbywało się co 500/600km z czasem zaczęło spadać, czujnik różnicy ciśnienia na biegu jałowym odkąd zaczęłam sprawdzać nigdy nie pokazywał 0 nawet gdzieś o tym pisałem. Wdałem się kiedyś w dyskusję na temat wypalania DPF i jeden gość zabił mnie odpowiedzią. Ja mu pisałem że gdy zapala mi się kontrolka wrzucam 6 i jadę powyżej 2000 obrotów . A on mi na to że ten silnik najlepiej dopala na 4-ce przy 2000 obrotow. Bo jak twierdzi Na 6-ce ma za duże obciążenie i zadymienie ( ile w tym prawdy ???) Ale mówię sprawdzę, odwożąc syna na studia w drodze powrotnej bach zapaliła się kontrolka więc zwalniam redukcja do czwórki mówię do zjazdu jeszcze 20 kilometrów więc jadę 2000 obrotów nie więcej ( wstyd jak byk jakby był rower na autostradzie to by mnie wyprzedzil:D ) ale uparcie jadę przejechałem mój zjazd następny ( myślę coś nie tak ale jadę dalej) mijają trzeci zjazd bach kontrolka gaśnie i w momencie gdy zgasła szarpało samochodem jakbym na nitro przełączył dopalanie trwało w sumie 47 kilometrów. Gdy dojechałem do domu zatrzymałem samochód patrzę na forscan a tu niespodzianka czujnik różnicy ciśnienia pokazuje 0. Od tej miałem dopiero dwa razy wypalanie ale po przejechaniu powyżej 500 Kilometrów. Też wypalam na 4-ce ale trwa to góra 10 minut.
Szczerze mówiąc nie wiem czy powodem tak długiego wypalania był jakiś błąd czy gość miał rację. U mnie to zadziałało dla wszystkich którzy posiadają silnik DW10 i nie mają na czujniki 0 , spróbujcie
Jak mam sprawdzić ten czujnik ile pokazuje w forskanie gdzie mam wejść jaki parametr w czym to siedzi
Ja mam mobilny na androida ale tak samo działa
Po połączeniu się z samochodem wybierz TABELA dodaj pokażą się opcję z którego modułu wybierz PCM I tam szukaj każdy pid jest opisany
rzielinski7 25-11-2019, 20:09 Mam pytanie w jaki sposób można zlokalizować ten przekaźnik, czy w s-maxie silnik dw10c, będzie on w tym samym miejscu co u kolegi w kudze?
pietrek103 08-12-2019, 09:11 witam czy w kudze 2009 136KM też lusterka grzeją podczas wypalania dpf
PrzemkoPP 08-12-2019, 11:56 Przy obecnych temperaturach zewnętrznych najlepiej to sprawdzić "organoleptycznie" gdy zacznie się wypalanie, które łatwo zauważyć po chwilowym zużyciu paliwa. U mnie lusterka były zimne jak trup, mimo że wypalanie na postoju było widać i słychać. Dlatego pociągnąłem kabelek od przekaźnika R3, a dioda zamontowana na słupku nad głośniczkiem, nie trzeba ciągnąć kabla do drzwi.
Teraz czekam na kolejne wypalanie żeby sprawdzić czy to działa.
Rafael22 09-12-2019, 07:54 Witam
W sobotę montowałem koledze w Kudze rocznik 2013/2014 kontrolkę wypalania DPF, podpiąłem się pod pin w przekaźniku R3.
Zaobserwowaliśmy, że po uruchomieniu silnika na biegu jałowym kontrolka się zaświeca, jak się doda gazu i obroty przekroczą ponad 1500 to gaśnie, jak spadną to się znów zaświeca, tak przez kilka minut po czym gaśnie. Tak jest przy zimnym silniku. Jak silnik jest rozgrzany to przy uruchomieniu silniku kontrolka się nie świeci na biegu jałowym.
Ten typ tak ma? Tak to ma działać ? Jak to u was jest?
Pozdrawiam
PrzemkoPP 11-12-2019, 16:53 U mnie też podpięta pod R3, ale nic podobnego się nie dzieje. Od zamontowania raz tylko zapaliła się na pół sekundy podczas odpalania auta.
w swojej" Kudze" osobiście zainstalowałem tą diodę - wpiąłem się do instalacji lusterka ./ czarny kabelek/ . Mam w Kudze opcje podgrzewania szyb, lusterek
przy tem. zew. +- 3-4 stopnie . Wtedy również dioda sygnalizuje na konsoli / odgrzewanie szyb / swieci na żółto /.. Przy wypalaniu DPF - zinstalowana dioda mi sygnalizuje ,że trwa wypalanie DPF - ale, co jest" istotne" na konsoli kontrolka j.w , juz nie sygnalizuje na żółto. Po wypaleniu DPF zainstalowana kontrolka- dioda przestaje pulsować. Podobnie miałem w INSIGNI . Proste 1 h - roboty - koszt 5-10 zł . / dioda , opornik na + kabelek - lutownica . / No i chęci . Jak czerwona dioda mi pulsuje nie gaszę silnika .Czas trwania procesu wypalania : 3-5 minut. 3-4 km .
w swojej" Kudze"
tyle ze to temat o mk2
Rafael22 12-12-2019, 07:37 Zobaczymy co czas pokaże. Dziwne to zachowanie no ale jak się tak przekaźnik załącza to tak ma być. Ale od czego to zależy to pytanie za 1000 pkt. :wink:
OK.OK jeżeli błąd to przepraszam - Kuga to Kuga . Ludziska maja problemy z DPF czy FAP szukają i pytają . Stąd moje ew. wsparcie . Praktycznie informacja jak i sama dioda nic nie kosztuje a dla kogoś realna-praktyczna informacja
tyle że auto zupełnie inne
Kuga to Kuga
to samo byś powiedział o Transicie mk1 i mk7?
FORT TIR tez jest inny, ale masz racje . Nie w tym problem . problem jest w DPF czy FAP .
Kabel przeprowadziłem w drzwiach tak jak idą wszystkie kable złącze odpinasz i są wolne miejsca jest dożo wolnych dziurek a do komory silnika też jest łatwo zdjąłem tą zaślepkę i widać wszystko praktycznie wychodzi kabel przy skrzynce od bezpieczników masę przykręciłem do śruby trzymającej lusterko wczoraj jechałem 120km i byłem zdziwiony bo aż trzy razy zapaliła się kontrolka wypalania trwa to tak do 10minut a jeszcze dodam że ja sobie zabezpieczyłem ten kabelek podpoiłem gniazdo z bezpiecznikiem 5A tak na wszelki wypadek to różnie bywa. zdjęcie drugie jest większe nie wiem jak usunąć te pierwsze ale jest ok
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bezpiecznika-samochodowego-mini-6746510752?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NTYxMWZjY2UtNWNlOS00MTkwLWJhNTktNTU3NzIwZTliZ DgxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=77031a74-e4b4-458b-af92-ce422c255031
A później od wtyczki w drzwiach? Prowadziłeś w środku drzwi nowy przewód do lusterka, czy da się inaczej, na patencie -bez ściągania boczka?
Rafael22 17-12-2019, 06:36 Jak przewody podpinasz pod przekaźnik R3 , to wygodniej diodę umieścić w plastiku na słupku koło głośniczka. Tylko czarny element jest zgrzany z białym więc trzeba cały plastik słupka zdjąć. Kabel przeprowadzisz po wyjęciu uszczelki drzwi.
Jak już ktoś chce bezpiecznik dawać to nie 5A !
Dioda LED niebieska
napięcie 3.2 - 4.0 V
Prąd diody 20 mA
rezystor minimum 620 R
moc rezystora minimum 0,25W
Tak Rafael22, masz rację. Ściągałem już słupek przy montażu głośników i zamontuję tam diodę.
Rezystor i diodę już mam, ale przy próbie przeciągnięcia przewodu za nic nie mogłem znaleźć tej gumowej przelotki :/
Mam Kuge z kierowcą po prawej stronie i wydaje mi się, że jest nią poprowadzona jakąś rurka z parownika, i jestem w kropce... Myślałem żeby przepchać przewód głównym wejściem wiązki do kabiny, ale ciasno tam bardzo i za duże ryzyko uszkodzenia przewodów.
Macie jakieś pomysły?
Rafael22 17-12-2019, 14:24 Ten plastik ze zdjęcia z przeciągnięcia kabla to tak wychodzi jak dźwignia sprzęgła.
Po kliku minutach dumania jak kabel przeciągnąć kolega (właściciel auta) uparł się aby kabel puścić od komory silnika pomiędzy karoserią a błotnikiem, później przez jakiś ala styropian w foli koło zawiasu drzwi i do góry pod plastikowym czarnym trójkątem karoserii wyjście na słupek drzwi.
W sumie po otwarciu drzwi widać kabel przy słupku (nad lusterkiem) około 8cm kabla następnie pod uszczelkę drzwi i w plastik słupka.
Kabel 2 x 0,75mm2 , masa podpięta w komorze silnika za pomocą wkrętu z wiertłem , na końcu kabla oczko, natomiast plus na przewodzie w wiązce który idzie pod ten styk przekaźnika (jest tam kilka przewodów idących pod ten styk) za pomocą szybko złączki.
Jak się znajdzie lepszą drogę na przeprowadzenia kabla z komory silnika do kabiny bez rozbierania połowy auto to się poprawi.
Masakra jednym słowem. Im nowsze auto tym ciężej. U mnie myślę, że jednak się podejmę przepychania obok głównej wiązki. W Angliku jest zaraz obok schowka. Jak guma jest na tyle cienka żeby przedziurawić ją śrubokrętem to zrobię to chyba tak...
Krzysiek.757 24-01-2020, 09:26 Witam kolegów z forum zrobiłem sobie kontrolkę do wypalania DPF żeby wiedzieć kiedy to się wypala widać to również po obrotach ale nie zawszę sprawdzałem obroty i gasiłem silnik postanowiłem sobie zrobić kontrolkę czyli diodę z lewej strony na plastykowej osłonie lusterka wykonanie 10minut w kostce od lusterka tam podłączamy sobie diodę do podgrzewania lusterek górny rząd licząc od lewej 5pin minus dolny rząd od lewej 1pin plus ogrzewania lusterek gdy włączymy grzanie lusterek przyciskiem dioda się zapali, ale gdy wypala się filtr DPF komputer też załącz grzanie lusterek i dioda na przycisku się nie zapala ale nasza dioda dodana przy lusterkach zaświeci się tak długo aż wypali nam DPF.
Pozdrawiam morze się komuś przyda.
https://allegro.pl/oferta/kontrolka-led-chrom-niebieska-clear-3mm-6mm-12v-24-7984237531
Powiem tak , podpiąłem wszystko jak należy przy włączaniu przyciska ogrzewania szyby dioda się zapala lecz dzisiaj zauważyłem że DPF się wypala dioda nie świeci przy włączeniu przycisku grzania szyby świeci ale wypalania nie sygnalizuje może ktoś wie co może być przyczyną
Bump: Witam dziś i ja wrzuciłem diodę LED do DPF zobaczymy jak się będzie sprawowało.
Witam jak z tą diodą działa ?
U mnie po temacie DPF w trybie off z możliwością powrotu . Tryb miasto i krótkie odcinki.Nie było sensu latać co jakiś czas do mechanika by przez komputer wypalał. Przy wypaleniu wymuszonym się zapala się.
trzmi3lu 25-01-2020, 17:35 U mnie DPF sam się wypalił nawet nie wiem kiedy, ale podejrzewam, że podczas wgrywania map przez około 40 min silnik chodził sobie na wolnych obrotach i jakie było moje zdziwienie jak sczytałem DPF_SOOT = 29 i DPF_LOAD = 6, gdzie miałem wcześniej 89 i 47. Tak, że wydaje mi się że nie jest konieczna gonitwa po autostradach aby wypalić dpfa, u mnie auto jeździ dosłownie wkoło komina, nawet nie łapie temp.
pozdrawiam
Krzysiek.757 31-01-2020, 05:24 Dioda się nie włącza podczas dopalania z włączoną klimatyzacją. Dzisiaj sprawdzałem DPF dopalony na wczorajszej trasie a dioda się nie zapaliła.
U mnie też nie działa , udało Ci się to ogarnąć ?
Bump: Witam dziś i ja wrzuciłem diodę LED do DPF zobaczymy jak się będzie sprawowało. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190616/e654596d6c9200941798ed7313444a5c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190616/ac1585df6b53ff3259db599afdf2d0cd.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190616/c1b7206ba0ae2a712a98122753bcc131.jpg
Działa ?
Krzysiek.757
W opisie masz samochód z 2014 więc wyciągnięcie diody z podgrzewanych lusterek nic nie da . W twoim przypadku tylko przekaźnik .
Opis jest na forum
Metoda z lusterkiem działa tylko w Kuga 2008-2010 nie wiem jak z rocznikiem 2010-2012
fornalf1 11-06-2020, 10:55 Jak przewody podpinasz pod przekaźnik R3 , to wygodniej diodę umieścić w plastiku na słupku koło głośniczka. Tylko czarny element jest zgrzany z białym więc trzeba cały plastik słupka zdjąć. Kabel przeprowadzisz po wyjęciu uszczelki drzwi.
Jak już ktoś chce bezpiecznik dawać to nie 5A !
Dioda LED niebieska
napięcie 3.2 - 4.0 V
Prąd diody 20 mA
rezystor minimum 620 R
moc rezystora minimum 0,25W
Hejka... Czy można dać diodę 12V, czy konieczny jest taki zestaw jak podałeś?
adamjoker 11-06-2020, 15:06 Można. Te diody 12V mają do jednej nóżki dolutowany rezystor, a całość ukryta w małej koszulce termokurczliwej. Nie ma diód na 12V, tylko dodany ukryty rezystor, który umożliwia podpięcie do układu 12V ;-) Kolega podał tylko dane dla diody niebieskiej, łatwiej znaleźć zwykłą diodę LED o odpowiednim kolorze i średnicy i dodać do niej rezystor. Ale można też wziąć gotowca - czyli diodę na 12V, ale te widziałem tylko czerwone i białe chyba. A może słabo szukałem ;-)
fornalf1 11-06-2020, 17:02 Aha.. no to ok. Ja akurat kupiłem czerwoną opisaną jako 12V (jakoś bardziej mi pasuje).
MarcinM82 30-06-2020, 05:45 Pytanie w Kudze 2010 2.0 TDCi pod jaki przekaźnik się podpinać ?
Pytanie w Kudze 2010 2.0 TDCi pod jaki przekaźnik się podpinać ?
Pod żaden. Podpinasz się pod kabel grzania bocznego lusterka.
MarcinM82 30-06-2020, 16:04 Pod żaden. Podpinasz się pod kabel grzania bocznego lusterka.
No właśnie nie chcę podpinać pod ogrzewanie lusterek w niektórych wersjach jak sam czytasz to nie działało. Założyciel podał przekaźnik z rocznika 2014 a 2010 ma inna skrzynkę. Przekaźnik będzie w 100% działał.
No właśnie nie chcę podpinać pod ogrzewanie lusterek w niektórych wersjach jak sam czytasz to nie działało. Założyciel podał przekaźnik z rocznika 2014 a 2010 ma inna skrzynkę. Przekaźnik będzie w 100% działał.
Założyciel tego tematu posiada KUGĘ 2 a ty i ja mamy KUGĘ 1. jest oddzielny temat dla niej i to chyba nie jeden.
np. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=307036
Witam!
Przed wakacjami podłączyłem diodę do podgrzewania lusterka, zrobiłem 3000 km i nic. Widocznie musze podłączyć pod przekaźnik. Robiłem ze 3 podejścia i nie mogę znaleźć tego miejsca do przeciągnięcia przewodu. Pomóżcie jak to znaleźć. Tak wiem, jest nad pedałem sprzęgła jak na zdjęciu ale u mnie jest jakoś inaczej. Dajcie jakieś podpowiedzi.
Kuga II 2013 TDCi 163 KM
Kabel przeprowadziłem w drzwiach tak jak idą wszystkie kable złącze odpinasz i są wolne miejsca jest dożo wolnych dziurek a do komory silnika też jest łatwo zdjąłem tą zaślepkę i widać wszystko praktycznie wychodzi kabel przy skrzynce od bezpieczników masę przykręciłem do śruby trzymającej lusterko wczoraj jechałem 120km i byłem zdziwiony bo aż trzy razy zapaliła się kontrolka wypalania trwa to tak do 10minut a jeszcze dodam że ja sobie zabezpieczyłem ten kabelek podpoiłem gniazdo z bezpiecznikiem 5A tak na wszelki wypadek to różnie bywa. zdjęcie drugie jest większe nie wiem jak usunąć te pierwsze ale jest ok
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bezpiecznika-samochodowego-mini-6746510752?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NTYxMWZjY2UtNWNlOS00MTkwLWJhNTktNTU3NzIwZTliZ DgxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=77031a74-e4b4-458b-af92-ce422c255031
U mnie w Kudze rocznik 2018 na wskazanej nóżce przekaźnika, kiedy auto jest uruchomione, cały czas podawane jest napięcie 12 V. Po wyłączeniu samochodu jeszcze przez ok. 10 min utrzymuje się na niej napięcie ok. 2,5 V. Nie bardzo to rozumiem. Czy ktoś posiada schematy instalacji aby można było przeanalizować ten przypadek. Komputer nie zgłasza żadnych błędów więc nie sądzę aby to była jakaś anomalia.
Admin przeniosl do innego watku, ale moim zdaniem temat pokrewny.
czy bawiliscie sie tym wyl/wl automatycznym dopalaniem dpf?
,,W moim nowym nabytku ten gad DPF spędza mi sen z powiek, po przebojach w swoim poprzednim bolidzie S-Max,kłopoty skończyły się dopiero po jego ,,wyrwaniu"
..przypadkowo natknąłem się na instrukcję KUGI i piszą w niej o automatycznym lub ręcznym wypalaniu, że w przypadku kiedy jeździsz ,,wokół komina" możesz wyłaczyć automatyczne dopalanie, wtedy zapchanie filtra sygnalizuje kontrolka i wtedy albo włączasz ręcznie dopalanie albo włączasz automatyczne dopalanie, lecz wtedy musisz udac się w trasę i przez 20 min dymać min 48 km/h, czy korzystaliście z tego nowego wynalazku- bo w S-Maxie tego nie miałem?"
U mnie w Kudze rocznik 2018 na wskazanej nóżce przekaźnika, kiedy auto jest uruchomione, cały czas podawane jest napięcie 12 V. Po wyłączeniu samochodu jeszcze przez ok. 10 min utrzymuje się na niej napięcie ok. 2,5 V. Nie bardzo to rozumiem. Czy ktoś posiada schematy instalacji aby można było przeanalizować ten przypadek. Komputer nie zgłasza żadnych błędów więc nie sądzę aby to była jakaś anomalia.
Chciałbym się przypomnieć z pytaniem - udało się komuś rozwiązać ww. problem?
tomaszjan31 04-01-2021, 22:22 .przypadkowo natknąłem się na instrukcję KUGI i piszą w niej o automatycznym lub ręcznym wypalaniu
A znalazłeś w swoim menu taką funkcje ?
reganajax 06-01-2021, 14:03 Dobra. Jeśli ktoś z MK2 ma ten patent i działa to proszę jakiś szybki poradnik. Najlepiej lista materiału potrzebna, czyli jaka dioda, przekaźnik i bezpiecznik. Najlepiej ich specyfikacja.
A znalazłeś w swoim menu taką funkcje ?
....dopiero teraz zacząłem się bawić i nie znalazłem......
Jak przewody podpinasz pod przekaźnik R3 , to wygodniej diodę umieścić w plastiku na słupku koło głośniczka. Tylko czarny element jest zgrzany z białym więc trzeba cały plastik słupka zdjąć. Kabel przeprowadzisz po wyjęciu uszczelki drzwi.
Jak już ktoś chce bezpiecznik dawać to nie 5A !
Dioda LED niebieska
napięcie 3.2 - 4.0 V
Prąd diody 20 mA
rezystor minimum 620 R
moc rezystora minimum 0,25W
Witam.Jak bezpiecznik nie 5A to jaki ? Czy zbyteczne jest dawanie jakiegokolwiek bezpiecznika?
Zacząłem się dzisiaj bawić z założeniem diody i niestety jak niektórzy nie mam zaślepki pod pedałem sprzęgła przez którą przepychacie przewody do komory silnika.Wydaje mi się że zaślepka jest wykorzystana właśnie przez pedał sprzęgła,który w tym miejscu przechodzi.Zmuszony byłem znaleźć nową drogę.Może komuś się przyda.Po ściągnięciu plastiku z głośnikiem wewnątrz na słupku ,tutaj uwaga pierwszy zaczep od góry srebrny trzeba zsunąć delikatnie wkrętakiem z plastiku ściąganego,zostaje on przymocowany do czarnego plastiku połączonego z karoserią inaczej można połamać plastik,w karoserii we wnęce od głośnika jest kwadratowy otwór ok.2cmx2cm (obok białych zaczepów od trójkątnego plastiku) zaślepiony gumową zaślepką.Wychodzi on na zewnątrz pod czarnym trójkątnym plastikiem,który jest nad błotnikiem obok lusterka.Wyciągnąłem tą zaślepkę(wypychając na zewnątrz i wyciągając spod plastiku) ,zrobiłem w niej otwór (nacięcie na środku) i przepchałem przez nią kabel. Następnie kabel razem z zaślepką przepchałem przez kwadratowy otwór (od wewnątrz).Dosyć kłopotliwe jest ponowne umieszczenie zaślepki w otworze bardzo ciasno,.Ja się dłużej pobawiłem,przyblokowałem kabel i popychałem zaślepkę wkrętakiem i umieściłem ją tak jak była oryginalnie. Myślę że dużo łatwiej i spełni to swoją rolę będzie włożenie zaślepki odwrotnie od wewnątrz,sprawę ułatwia kabel przechodzący przez nią,przytrzymując ją przez co nie spadnie.A najprościej jest ściągnąć zewnętrzny trójkątny plastik ja z obawy o połamanie zaczepów odpuściłem,wtedy ma się wszystko na wierzchu. Dalej już prosta sprawa,kabel spod trójkątnego plastiku bardzo łatwo wchodzi przez błotnik do komory silnika i wychodzi na wprost skrzynki z bezpiecznikami trzeba tylko trochę przesunąć czarny styropian wypełniający wnękę w błotniku.
Przy okazji ponowię moje pytanie z poprzedniego wpisu jaki dać bezpiecznik żeby w razie przetarcia przewodu,zetknięcia z masą itp (aczkolwiek jest to bardzo mało prawdopodobne) zabezpieczyć przekaźnik ? Taki jak jest prąd diody z małym nadmiarem powiedzmy 30-40 mA ? Czy źle myślę ?!
Ja żeby uniknąć żmudnego przeciągania kabelków między wnętrzem Kugi, a komorą silnika umieściłem diodę w okolicy lewego spryskiwacza pod maską. Z zewnątrz jej nie widać, a w momencie zaświecenia kierowca to bez problemu zauważy. Jedynie należy dobrać stonowany kolor diody, aby w nocy nie raził - ja mam taki bursztynowy. Niestety pozostał mi nadal do rozwiązania problem z przekaźnikiem, na którego nóżce cały czas jest napięcie.
Mam podobnie jak u kolegi kolucho. Otwieram drzwi i dioda zaczyna świecić. Świeci się również cały czas jak pracuje silnik i ok 10 minut po jego zatrzymaniu. Czyżby silniki 180 KM miały napięcie na przekaźniku cały czas?
Mam podobnie jak u kolegi kolucho. Otwieram drzwi i dioda zaczyna świecić. Świeci się również cały czas jak pracuje silnik i ok 10 minut po jego zatrzymaniu. Czyżby silniki 180 KM miały napięcie na przekaźniku cały czas?
Ja mam 180 KM nie świeci się wgl. nawet podczas odpalania auta, co w sumie trochę mnie martwi. Tymczasowo mam diodę zamontowana partyzancko, ale poprawie jak tylko zadziała.
W forscanie mam parametry:
DPF LOAD: 62%
DPF SOOT: 44%
DP_DPF ,kPa: 0.4
DP_DPF 2, kPa: 0.4
Czyli jak load osiągnie 100% zacznie dopalać?
Ja mam 180 KM nie świeci się wgl. nawet podczas odpalania auta, co w sumie trochę mnie martwi. Tymczasowo mam diodę zamontowana partyzancko, ale poprawie jak tylko zadziała.
W forscanie mam parametry:
DPF LOAD: 62%
DPF SOOT: 44%
DP_DPF ,kPa: 0.4
DP_DPF 2, kPa: 0.4
Czyli jak load osiągnie 100% zacznie dopalać?
ok. 80 % bo 100% to już zatkane by było i by się udusiło :)
Dzięki ellocco :)
Która to nóżka w przekaźniku odpowiada za ujemny przewód?
Nie mogłem się tego dopatrzeć z tego schematu na nim, a najwygodniej było by mi po prostu pociągnąć oba przewody...
Dzięki ellocco :)
Która to nóżka w przekaźniku odpowiada za ujemny przewód?
Nie mogłem się tego dopatrzeć z tego schematu na nim, a najwygodniej było by mi po prostu pociągnąć oba przewody...
Nie prościej przykręcić wkrętem przewód ujemny do karoserii obok skrzynki bezpiecznikowej ? Ja tak zrobiłem i idą dwa przewody do wnętrza.
Raczek_L 16-03-2021, 06:07 Mam podobnie jak u kolegi kolucho. Otwieram drzwi i dioda zaczyna świecić. Świeci się również cały czas jak pracuje silnik i ok 10 minut po jego zatrzymaniu. Czyżby silniki 180 KM miały napięcie na przekaźniku cały czas?
Ja mam wersję 150km ale zmieniłem mapę na 180 i też mam podobnie jak u ciebie - napięcie jest już po otwarciu drzwi. Nie wiem czy na poprzedniej mapie też tak było ale wydaje mi się że tak. Jak w takim razie podłączyć tą diodę żeby sygnalizowała tylko wypalanie DPF a nie świeciła cały czas?
Leszekksg 02-04-2021, 12:30 Witam. Wczoraj podłączyłem kabelek od diody dpf. Jeden pod przekaźnik środkowa nóżka chyba 5 a masę do budy tam gdzie -akumulatora. Okazało się że dioda świeci się non stop. Potem zmieniłem nóżkę w przekaźniku i zapaliła się razem z oświetleniem wnętrza. W czy problem. Gdzie szukać przyczyny ??
Wyślij mi swój email na priv, prześlę ci zdjęcia moich podłączeń to sprawdzisz czy masz poprawne.
PS: Tutaj na forum nawet nie można dodać zdjęć...
Więc się już nie dowiemy.
Kwiatek7405 25-12-2021, 08:39 Witam . Silnik dw10c zamontowana kontrolka działa super . Zainteresowanym z woj. opolskiego mogę ogarnąć temat.
Stan Mar 29-12-2021, 11:27 Witam, mam zamiar zamontować kontrolkę ale wolałbym od jakiegoś przekaźnika który bezpośrednio uruchamia układ dopalania. Czy może jest ktoś w posiadaniu schematu elektrycznego tego wycinka instalacji (KUGA 1, 2011rocznik)
Pozdrawiam
Stanisław
cześć, ja również sądzę, że dobrze by było dowiedzieć się co daje zasilanie na lusterka, gdy dioda w przycisku nie świeci - można by podłączyć się pod sygnał z przycisku oraz ten z przekaźnika, aby uzyskać informację (np. migająca dioda led) o dopalaniu, a nie o grzaniu lusterka.
leszekkulas 28-12-2022, 16:49 W mojej Kudze 2016 po liftingu podłączyłem diodę do przekaźnika R3 i działa podczas wypalania. Super
Witam kolegów z forum zrobiłem sobie kontrolkę do wypalania DPF żeby wiedzieć kiedy to się wypala widać to również po obrotach ale nie zawszę sprawdzałem obroty i gasiłem silnik postanowiłem sobie zrobić kontrolkę czyli diodę z lewej strony na plastykowej osłonie lusterka wykonanie 10minut w kostce od lusterka tam podłączamy sobie diodę do podgrzewania lusterek górny rząd licząc od lewej 5pin minus dolny rząd od lewej 1pin plus ogrzewania lusterek gdy włączymy grzanie lusterek przyciskiem dioda się zapali, ale gdy wypala się filtr DPF komputer też załącz grzanie lusterek i dioda na przycisku się nie zapala ale nasza dioda dodana przy lusterkach zaświeci się tak długo aż wypali nam DPF.
Pozdrawiam morze się komuś przyda.
https://allegro.pl/oferta/kontrolka-led-chrom-niebieska-clear-3mm-6mm-12v-24-7984237531
Dokładnie tak zrobiłem. Jednak po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej podgrzewania tylnej szyby i lusterek, zamontowana dioda mruga a nie pali się światłem ciągłym. Gdzieś mogłem popełnić błąd? Proszę o podpowiedzi. (Kuga Mk2, 2.0tdci, 150)
Bo to nie zadziała w DW10F.
Jak zatem DW10F sygnalizuje wypalanie filtra dpf?
Nie sygnalizuje. Można pokombinować z przekaźnikiem zaworu par paliwa w skrzynce pod maską.
artur251 28-09-2023, 08:49 Witam mała zmiana odnośnie kontrolki wypalania DPF to co miałem zrobione z grzania lusterek nie działało w mojej wersji Ford Kuga 2013r przerobiłem i działa kabel przeciągnięty do skrzynki bezpiecznikowej pod maską i włożenie kabla pod przekaźnik F3 środkowy pin pojawia się plus gdy wypala się DPF
Mam diodę zasilaną w ten sposób - świeci się w czasie wypalania.
ALE: niestety pobłyskuje/miga też w gdy tylko pracuje silnik.
Też macie taki problem?
Jak to obejść?
Podłączyłem do przekażnika i dioda pali się podczas pracy silnika - Kuga 2018.
Czy ktoś już rozwiązał ten problem?
Z góry dziękuję za podpowiedz.
artur251 23-10-2023, 10:23 ...dioda pali się podczas pracy silnika...
U Ciebie pali się jednostajnym światem czy mruga jak u mnie?
Pali cały czas :(. odłączyłem ją i szukam innego rozwiązania.
Hej, czy wpadł ktoś na rozwiązanie ciągłego świecenia diody podłączonej do środkowego pina w R3? U mnie kuga 2018 2.0 tdci 180km
Panowie kto podpowie jak poznać w Ford Kuga 2015r MK2 kiedy wypala się DPS nie zatańczą się żadna kontrolka nie zauważyłem aby zalanczalo się grzebanie szyby . Nie wiek kiedy następuje wypalanie q nie chciał bym przerywać jak to poznać ?.
tomaszjan31 18-01-2024, 17:55 A czy wie kolega ile tematów o tym zagadnieniu jest już tu na forum otwartych ?
Dopiero co się zarejestrowałem i nie znalazłem może źle szukałem podeślij linka chętnie skorzystam.
Jarek1974 19-01-2024, 11:42 Są moduły które wyświetlają takie informacje na wyświetlaczu radia
Witam kolegów z forum zrobiłem sobie kontrolkę do wypalania DPF żeby wiedzieć kiedy to się wypala widać to również po obrotach ale nie zawszę sprawdzałem obroty i gasiłem silnik postanowiłem sobie zrobić kontrolkę czyli diodę z lewej strony na plastykowej osłonie lusterka wykonanie 10minut w kostce od lusterka tam podłączamy sobie diodę do podgrzewania lusterek górny rząd licząc od lewej 5pin minus dolny rząd od lewej 1pin plus ogrzewania lusterek gdy włączymy grzanie lusterek przyciskiem dioda się zapali, ale gdy wypala się filtr DPF komputer też załącz grzanie lusterek i dioda na przycisku się nie zapala ale nasza dioda dodana przy lusterkach zaświeci się tak długo aż wypali nam DPF.
Pozdrawiam morze się komuś przyda.
https://allegro.pl/oferta/kontrolka-led-chrom-niebieska-clear-3mm-6mm-12v-24-7984237531
Witam
I jak działa wszysko po podłączeniu do lusterka???
Bo taz szukam na forach i różne opinie.
Ja mam 2015 rocznik Kuga
Pozdrawiam
Pod żaden. Podpinasz się pod kabel grzania bocznego lusterka.
W Kuga dm2 2.0l 4x4 1 2013 r. niestety podpięcie się pod lusterka nie działa. Lusterka podczas wypalania nie załączają się .
artur251 02-03-2024, 15:50 W nowszych wersjach rozwiązaniem jest podpięcie się pod przekaźnik świecy żarowej dopalania spalin (symbol=F3).
U mnie działa to tak jak napisałem na
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3472013#post3472013
Marcin8080 06-06-2024, 20:09 Witam a może mi ktoś podpowiedzieć jak zrobić taką kontrolkę kuga 2018 2.0 150 km
Pewnie myk z podpięciem pod przekaźnik zaworu par paliwa da radę. Albo canbox i wrzucić na Sync3
Podpięta pod przekaźnik R3 świeci dioda przy otwartych przednich drzwiach i przy pracy silnika cały czas Kuga 2,0 180 km 2018 r
180 km 2018
Nie dziwne, tu nie ma przekaźnika świecy (i świecy też).
tomibisqpice 09-12-2024, 14:30 Co ile wypala się DPF w waszych autach?
Ja mam wersję 2.0TDCi140KM z 2014r i założoną diodę na przekaźnik R3, przejechałem już ok 550km i nie zaświeciła się. Na forscan mam zapełnienie na poziomie 70%. Dodam, że też na jakiś czas przy odpalaniu auta dioda mignie na chwilę.
kompadros 24-12-2024, 10:18 Przyłączę się do pytania. Poprzednio jak miałem C-maxa z 2011 roku , często mi się załączało wypalanie DPF , przynajmniej raz na dwa tygodnie, więcej po mieście jeździłem. Obecnie mam Kuge już ponad dwa tygodnie i nie zauważyłem wypalania, a trasa prawie taka sama.
|