Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Grzana kierownica - dołożenie


fixmax
26-05-2018, 16:04
Witam, przymierzam się do dołożenia grzanej kierowcy.
Auto ma wszystko inne grzane i zastanawiam się czy da się to jakoś w miarę prosto przejść.
Oczywiście kierowcę grzaną trzeba kupić, przycisk grzania też i tu się zaczyna problem, moje auto ma podwójny przełącznik, od parktronika i automatycznego parkowania, nie znalazłem potrójnego żeby miał ww dwa plus grzanie, czy były w ogóle auta w takiej konfiguracji ? Nawet jeśli tak to co jeszcze trzeba było by dołożyć, jakiś moduł, może coś aktywować.
Wiem że ktoś to robił w przedlifcie ale to nie to samo.
Za wszystkie sugestie z góry dzięki 😊

krystianen
27-05-2018, 22:31
Ja robiłem w przedlifcie i polifcie. Jest klawisz który ma nawet 4 pozycje. Trzeba poszukac lub zamowic w ASO. Wg mnie musisz jeszcze zmienic SASM czyli zawijak kierownicy bo to on zasila kierownice. Zapewne bedzie brakować wiązek i programowania.

fixmax
29-05-2018, 19:34
Dzięki, jutro sprawdze czy we wtyczce zwijaka są jakieś niepodłączone piny.
Kojarzysz może ile kabli powinno być we wtyczce do 4-przyciskowego przełącznika? Może jakiś schemat ?Dzięki, jutro sprawdze czy we wtyczce zwijaka są jakieś niepodłączone piny.
Update, sprawdziłem w czym rzecz z tym zwijakiem, czyli dodatkowe gniazdo ma na grzanie. Prawie pewny jestem że u mnie nie ma tej dodatkowej. Trochę ceny przerażają :/

7gsi
30-05-2018, 16:41
Dzięki, jutro sprawdze czy we wtyczce zwijaka są jakieś niepodłączone piny.
Kojarzysz może ile kabli powinno być we wtyczce do 4-przyciskowego przełącznika? Może jakiś schemat ?Dzięki, jutro sprawdze czy we wtyczce zwijaka są jakieś niepodłączone piny.
Update, sprawdziłem w czym rzecz z tym zwijakiem, czyli dodatkowe gniazdo ma na grzanie. Prawie pewny jestem że u mnie nie ma tej dodatkowej. Trochę ceny przerażają :/

Ceny przerazaja ?

Zestaw z st - grzana kiera + kompletna kolumna ze zwijakiem kupilem za 200 czy tam 300pln, praktycznie nowka. Szukaj ;)

orczyk5
30-05-2018, 19:57
A gdzie takie okazje cenowe się zdarzają ?

fixmax
30-05-2018, 20:02
No to Ci się przytrafiło, na razie sam zwijak 350, kierownica 250, przełącznika nigdzie nie ma ,jeśli aso to nawet nie chce mi się myśleć 😊

elucidate
30-05-2018, 21:33
Zwijak 350? Gdzie....przelacznik cos kolo 250zl no i pozwole jeszcze zacytowac kolege krystiansena:

1x wtyczka to taka wpinana od dołu w SASM to jest zasilanie grzenia, typ wtyczki wystepuje tylko w tym miejscu wiec nie jest prosta do znalezienia.
1x wtyczka od tylu sasm do sterowania. ma 2 piny i mała mozesz ja dopasować np. od lampki ze schowka.

krystianen
02-06-2018, 13:30
No to Ci się przytrafiło, na razie sam zwijak 350, kierownica 250,

Moge ci pomoc z tymi czesciami taniej niz 600zł za kierownice i sasm

elucidate
02-06-2018, 13:47
Ja poproszę. :razz:

fixmax
02-06-2018, 19:50
W sumie to już znalazłem kompletny pająk z taśmą, kierownice i przełącznik za 500 z przesyłką. Jak możesz troche taniej to bardzo chętnie.

bartekww96
13-06-2018, 23:05
Witam kolegów. Posiadam FF3 2012 Titanium, asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, limiter, itd. Czy istnieje możliwość dołożenia grzeje kierownicy w takim przedlifcie?

Waldemarros
23-09-2018, 20:05
I jak kolega skończył projekt pt. grzana kierownica? potrzeba było jeszcze jakiś gratów poza kierownicą, przyciskiem i zwijakiem ?

fixmax
23-09-2018, 21:29
Dałem sobie spokój chwilowo, na pewno nie tylko sam zwijak ale cały pająk jest inny, ciężko było znaleźć w przyzwoitej cenie i odpuściłem.

Waldemarros
07-10-2018, 20:22
Dałem sobie spokój chwilowo, na pewno nie tylko sam zwijak ale cały pająk jest inny, ciężko było znaleźć w przyzwoitej cenie i odpuściłem.
Kupiłem pająka ze zwijakiem z grudnia 2017 r. za 100 zł - niestety tasiemka zerwana - mam dostać nową. Kupiłem przycisk za 100 zł (ogrzewanie, start/stop i kontrola trakcji - mam też inny do parktronica - też 3 przyciskowy) Pozostaje czekać na zwijak i zobaczymy co dalej.

Po aktualizacji firmeware'u w kablu STN1170 uruchomiłem konfigurację Foki za pośrednictwem Forscana - tempomat i limiter działa, więc nie powinno być kłopotu z aktywacją pod warunkiem, że nie wyjdzie coś jeszcze po drodze ;)

Bump:
W piątek dotarł nowy-używany pająk (styczeń 2018 roku czyli nowszy, niż mój) - jest już zamontowany, jednak okazało się, że przy konfiguracji forscanem nie mogę aktywować grzanej kierownicy - mam wrażenie, że czeka mnie jeszcze wymiana BCM ponieważ mój nie ma odpowiedniego bezpiecznika (podgrzewanej kierownicy) - stąd funkcja może być niedostępna z poziomu softu ... - zaczynam poszukiwania...

dandii
10-02-2019, 08:23
Witam, dokładałem grzana kierownicę do Focusa mk3 przed liftem 14 rok. Sprawa jest następująca, wszystko podłączyłem z opisu który zrobił a4tech na rosyjskim forum jest tak samo. Jest jeden problem, kierownica cały czas grzeje. Piny z stat stop przeniosłem na 4 i 5 pin a sterowanie modułem kierownicy podłączyłem na 9 i 10 pin. Kiedy włączę przycisk zapala się dioda z informacją off a kolejne naciśnięcie wyłącza diodę, ale kierownica nadal grzeje. Gdzie mogłem popełnić błąd.

adamparker
11-02-2019, 16:19
Jak w polifcie zdjąć poduszkę kierowcy żeby się nie umęczyć i czegoś nie uwalić ? Jest jakieś video na ten temat ?

dandii
12-02-2019, 20:38
lusterko lub telefon z latarka kierujesz w stronę kierownicy od tylnej strony Włączysz w telefonie aparat, tylko zmień kamerę z przodu .Będziesz widział gdzie są otwory i jest zaczep. Pierwsze co musisz zrobić to rozebrać obudowę kierownicy, składa sie ona z dwóch części. Jak będziesz miał rozebrane te plastiki ,robisz to co napisałem już wcześniej. Chwytamy w ręce śrubokręt płaski i szerokości do 4 mm i wkładamy go od tyłu w otwór taki prostokątny ,przekręcamy śrubokręt w lewo lub prawo a drugą reką ciągniesz do siebie delikatnie poduszkę jak kliknie to zaczep puści i poduszka będzie odchylona . Blokujemy ta szczelinę np łyżką monterską z plastiku taką płaską, .Jeżeli wszystko zabezpieczyłeś przekręcamy kierownicę do kolejnego otworu i robimy taką samą czynność. Kolejna rzecz to rozłączenie przewodu od airbag i klaksonu.

tutaj masz film, jak to zrobić https://www.youtube.com/watch?v=o_q2S6-OyPw

adamparker
13-02-2019, 18:22
Dzięki za opis itd ale mi chodzi konkretnie o auta po lifcie 2015 i wyżej. Tam jest inna kierownica i poduszka.

Waldemarros
14-02-2019, 13:38
kolega opisał powyżej jak to zrobić - dotyczy to również wersji lift. Robiłem to kilka razy i wierz mi, że nie potrzeba do tego żadnych filmików - zajmie Ci to za pierwszym razem około 5 minut, a z czasem zejdziesz to 1 minuty ;)
Pozdrawiam

wiktor813
07-06-2019, 20:09
Do uruchomienia grzanej kierownicy zakupiłem kompletny "pająk". Przed założeniem chcę się upewnić, że zwijak jest w odpowiednim położeniu. Poniżej zamieściłem zdjęcie gdzie zakreśliłem dwa znaczniki które się pokrywają, a w okienku widać taśmę zwijaka. Taśmę widać tylko w tym położeniu zwijaka względem reszty. Kręcąc w prawo mam jakieś niewiele ponad trzy obroty do wyczuwalnego oporu, a w lewo niecałe trzy obroty. Czy to jest prawidłowe ustawienie zwijaka, przy którym mogę założyć kierownicę przy wyprostowanych przednich kołach ?

fixmax
08-06-2019, 08:09
Tak, taśma nie jest symetryczna, ale itak zostaje sporo zapasu.

wiktor813
08-06-2019, 19:56
Dzięki za odpowiedź, kierownica założona, instalacja podłączona (BCM wtyczka C2280F pin 19) drugi do masy, ponad to dwa przewody od przełącznika koło ręcznego do "pająka". W forscanie znalazłem "grzana kierownica" i było do wyboru Level 1,2,3 - wybrałem Level 2. Kontrolka grzania świeci, ale kierownica nie grzeje. Coś jeszcze trzeba zrobić, coś pominąłem?

fixmax
08-06-2019, 20:48
Może nie podłączona wtyczka w kierownicy, zaśniedziałe styki w tej wtyczce albo przepalona grzałka, nic innego raczej nie powinno być.

wiktor813
08-06-2019, 21:43
Pomierzę jeszcze napięcia, a temperatura zewnętrzna ma coś wspólnego z załączeniem grzania kierownicy?

AdamGdansk1
08-06-2019, 21:49
Temperatura zewnętrzna może mieć wpływ na włączenie grzanej kierownicy. Podobnie jest chyba z grzanymi siedzeniami. Najprościej sprawdzić rezystancję grzałki kierownicy. Jeśli spalona to nie będzie przejścia. Jak chcesz to mogę zmierzyć ile powinno być. Mam grzaną kierownicę na zbyciu.

wiktor813
08-06-2019, 21:57
Masz rację sprawdzę na początek rezystancję grzałki. Jak nie problem to zmierz rezystancję, będzie do porównania. Dzięki.

fixmax
08-06-2019, 22:37
Temperatura zewnętrzna może mieć wpływ na włączenie grzanej kierownicy. Podobnie jest chyba z grzanymi siedzeniami. Najprościej sprawdzić rezystancję grzałki kierownicy. Jeśli spalona to nie będzie przejścia. Jak chcesz to mogę zmierzyć ile powinno być. Mam grzaną kierownicę na zbyciu. Temperatura zewn. nie ma wpływu na siedzenia bo moja żona czasem w lato włącza:)
A ile byś chciał za kiere, bo szukam od polifta

AdamGdansk1
09-06-2019, 10:01
Za grzaną kierownicę z tempomatem, bardzo ładną chcę 300 zł. Mogę sprzedać bez przycisków multifunkcji i tempomatu za 200 zł. Ogłoszenie jest w dziale sprzedaż części.

Bump: Oraz na olx.pl
https://www.olx.pl/oferta/grzana-kierownica-ford-focus-mk3-lift-podgrzewana-tempomat-CID5-IDxEuYy.html/

fixmax
09-06-2019, 10:09
Na olx już nie ma ,ale znalazłem na forum, odezwę się jak coś.
sorry za OT

AdamGdansk1
09-06-2019, 10:19
Jest na olx.pl
Chyba, że link się źle skopiował.
Pozdrawiam.

wiktor813
09-06-2019, 18:48
Jest taki parametr, który odczytałem przeglądając As-Built po numerze VIN dawcy zwijaka z wejście na podgrzewaną kierownicę, jest to #171, który ma wartość 02. Forscan odczytuje go w trybie inżynierskim 2 jako grzana kierownica, ale nie można go edytować. Wydaje się, że to jest powodem braku podgrzewania kierownicy. Czy ktoś z kolegów mierzył się z tym problemem?

AdamGdansk1
10-06-2019, 14:39
Wtyczka od grzania kierownicy ma 4 piny. Dwa czarne przewody grube i dwa niebieskie cienkie. Na moje oko te niebieskie to czujnik temperatury a czarne są od grzania. Zmierzyłem rezystancję między czarnymi przewodami i wynosi o 3 omy.

wiktor813
10-06-2019, 21:37
Ok dzięki za pomiar, jutro wyjmę poduszkę i zmierzę. Te niebieskie to podobno termistor do wyłączania grzania. Wyłączeniem steruje chyba SASM.

wiktor813
11-06-2019, 09:04
Wstałem dzisiaj o 5 rano i po załączeniu podgrzewania kierownicy miła niespodzianka, kierownica grzeje. Okazuje się, że chyba w ciągu dnia samochód jest nagrzany w środku, i termistor na kierownicy nie załączał grzania. Projekt zamontowania podgrzewanej kierownicy uważam za zakończony. Dziękuję kolegom za pomoc.

fixmax
08-02-2020, 20:58
Witajcie, ponownie zabrałem się za temat, trochę ceny spadły więc mniej bolało, wreszcie też znalazłem odpowiedni przełącznik, całość czyli kierownica, kompletny zwijak z manetkami, przełącznik jest zamontowana, o dziwo wszystkie kable potrzebne do montażu miałem we wiązce w samochodzie, nie dogrzebałem się tylko do BCMa , ale przyjąłem że skoro wszystko jest to i tam pewnie też.
Po kalibracji czujnika skrętu i skasowaniu błędów odpaliłem i mały zonk ,włącznik grzania się podświetla ale tylko na 2 sek. gaśnie i tak po każdym włączeniu. Pomyślałem że pewnie konfiguracji brakuje, niestety po odpaleniu forscana nigdzie nie mogę znaleźć takiej funkcji, to jest pierwsze moje pytanie.
Pyt nr 2 to może coś pominąłem jeśli chodzi o sam montaż. Diagnostycze mam :delphi ,który nie pokazuje żadnych błędów, forscana który również nic nie widzi.
Poradźcie coś.

FocST
27-07-2020, 06:57
Witam, chce zamontowac u siebie grzana kierownice. Kupilem juz kierownice plus manetki bo biorac pod uwage komentarze z tematow na forum - to jest potrzebne + przycisk. Czy montaz tego to jest plug in play, czy np trzeba ciagnac jakies dodatkowe wiazki? I aktywacja w Forscan pewnie - no ale to wiadomo:)

Andrzej_K
27-07-2020, 10:26
chce zamontowac u siebie grzana kierownice. (...)

Już jest taki wątek:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=281453

Grzegorz MX
29-11-2020, 17:13
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM

Brak wsparcia przez BCM, w miejscu bezpiecznika F87 puste stopki.
Najwiecej do roboty to zmiana BCM na "wszystkomający".
Innego rozwiązania nie znam,

fixmax
17-12-2020, 19:24
Temat zakończony wymianą bcm na ,,wszystkomający,, i wizycie u tedi_k na przepisaniu kluczyków ze starego na nowy bcm. Dzięki Tadeusz :)
Jeszcze tylko w wolnej chwili sprawdzę na jaki poziom grzanie jest ustawione, bo żonie za słabo grzeje :)

wasi69
19-12-2020, 16:11
Temat zakończony wymianą bcm na ,,wszystkomający,,

Wbijaj do mnie zalożymy Blisa ;)

fixmax
19-12-2020, 23:33
To auto żony, ona jest fanką podgrzewania wszystkiego co się da. Blis i inne bajery zupełnie nie potrzebne, ale dzięki.
Dzisiaj podpinałem focusa pod forscana, żeby ustawić grzanie na mocniejsze. Gdzieś wyczytałem że są 3 moce grzania, 1,2,3.
Niestety tam było tylko włączony, wyłączony, włączony sterowanie przyciskiem, włączony sterowanie przyciskiem i podczas zdalnego startu.
Wie ktoś gdzie można ustawić moc grzania ?

tedi_k
20-12-2020, 08:36
...Dzisiaj podpinałem focusa pod forscana, żeby ustawić grzanie na mocniejsze. ...

Niestety w FORScanie nie pomogę ale, że da się to ustawić UCDSem - służę uprzejmie...8)

https://images85.fotosik.pl/861/dd6ebcfdd51ff573gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/861/dd6ebcfdd51ff573.jpg)

BTW - standardowo jest Level_3 i niestety do grzania kubeczka z kawą o kierownicę to jest trochę za mało najwyraźniej...:D:D

fixmax
20-12-2020, 12:07
Ja to wiem , żona zadowolona, ale ,,może da się jeszcze cieplej,, 😄
Ucds-a nie mam niestety.
Może komuś się rzuciło w oczy gdzieś w forscanie .
Fakt że w mondeo mk5 grzeje mi mocniej.

krakersik
08-01-2021, 17:06
A czy kierownica z kugi po lifcie pasuje do ff3 fl ?

Cihy1987
08-04-2021, 07:59
Witam mam już zamontowaną grzaną kierę i wiem że brakuje mi jakiegoś modułu w kolumnie kierownicy co muszę dokupić wiem że z mojego "zwijaka" "pająka" czy jak to się tam zwie wychodzi 1 kabel do poduszki

Rafal 22
08-04-2021, 08:05
Trochę od końca zacząłeś, potrzebujesz sccm który jest w przełączniku zespolonym, najprościej i chyba najtaniej kupić cały przełącznik że zwijakiem i manetkami. Żeby go założyć itak musisz zdjąć kierownicę. Napisz na pw. Coś chyba będę miał.

bombel321
08-04-2021, 10:42
rafal_22 - podpoweidz mi proszę:

- zwijak = sam walcowaty środek z taśmą.

- moduł = obudowa z płytą, elektroniką, stykami/wtyczkami pod wiązkę i styki pod manetki.

- manetki. Czy się różnią? Jak mam ładne, niepodrapane to nie lepiej przełożyć swoje?

lukaszooo
08-04-2021, 11:05
W Focusie mk3 jest sasm a nie sccm.
Nie każdy BCM obsługuje grzaną kiere, nie każda sztuka ma wiązkę. Dorobienie wiązki nie stanowi większego problemu. Wymiana BCMu niby też nie jest skomplikowane tylko mało kto posiada sprzęt do tej operacji.

Rafal 22
08-04-2021, 11:43
Racja, SASM , ale na to samo wychodzi, do wymiany pająk, wiązka do pająka najczęściej jest, trzeba tylko wtyczkę odwinąć , co do bcm to oczywiście nie każdy da radę, ale na forum mamy kilkanaście osób które dadzą radę zaprogramować nowy, jeśli trzeba wymienić.

wasi69
08-04-2021, 12:14
Witam mam już zamontowaną grzaną kierę i wiem że brakuje mi jakiegoś modułu w kolumnie kierownicy co muszę dokupić wiem że z mojego "zwijaka" "pająka" czy jak to się tam zwie wychodzi 1 kabel do poduszki

Naprawdę nie znalazłeś mojego poradnika jak wymienić grzaną kierownicę? Wszystko ze zdjęciami i zaznaczonymi śrubkami... ??? Po co ja to robię w takim razie?

bombel321
08-04-2021, 12:28
Naprawdę nie znalazłeś mojego poradnika jak wymienić grzaną kierownicę? Wszystko ze zdjęciami i zaznaczonymi śrubkami... ??? Po co ja to robię w takim razie?

Też z początku nie znalazłem, bo jest niemal niewidoczny dla google.
Google indeksuje linki.
Jeżeli w X wątkach w tytule jest "podgrzewana kierownica focus", ale w żadnym nie ma linku do Twojego materiału, to google może co najwyżej wyszukać takie frazy:
"było wiele razy"
"poszukaj"
"temat przerabiany wielokrotnie".

Aby to zmienić moderacja musiałaby dodać odpowiedź z linkiem i zablokować wątek do dalszej dyskusji.

Rafal 22
08-04-2021, 12:39
rafal_22 - podpoweidz mi proszę:

- zwijak = sam walcowaty środek z taśmą.

- moduł = obudowa z płytą, elektroniką, stykami/wtyczkami pod wiązkę i styki pod manetki.

- manetki. Czy się różnią? Jak mam ładne, niepodrapane to nie lepiej przełożyć swoje?
Jak kupisz całość to masz pewność że jest z jednego auta, handlarze czasem wprowadzają w błąd żeby sprzedać, nawet cenowo komplet wyjdzie taniej , manetki zawsze możesz przełożyć ze swojej.

wasi69
08-04-2021, 12:41
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=307506

post 49

Cihy1987
10-04-2021, 09:56
Naprawdę nie znalazłeś mojego poradnika jak wymienić grzaną kierownicę? Wszystko ze zdjęciami i zaznaczonymi śrubkami... ??? Po co ja to robię w takim razie?

przeoczyłem ten link przepraszam ale samo przełożenie kierownicy poszło jak w opisie

Sławek1977
25-04-2021, 11:52
Mam pytanie odnośnie wymiany kierownicy- moja jest tempomatem- bez limitera, widziałem grzane z tempomatem i limiterem.
Da się to wymienić tak aby nic nie przestało działać?
https://images90.fotosik.pl/495/ba083690a8c80ee6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba083690a8c80ee6)

fixmax
25-04-2021, 11:56
Wystarczy z Twojej przełożyć przyciski po lewej stronie.
Jak byś potrzebował to mam kompletnego pająka pod grzaną kierownicę.

Sławek1977
25-04-2021, 12:37
Dzięki za info. Pająk to najmniejszy problem, bo jest tego pełno. Gorzej znaleźć idealną kierownicę. Jak będzie kiera- dokupię resztę. Ile cenisz pająka?

fixmax
25-04-2021, 12:55
220 . Jest z asystentem pasa.

bombel321
26-04-2021, 19:43
Czy ktoś z Was rozpracował, jak wygląda logika/schemat sterowania na dwóch dodatkowych wtyczkach, które wychodzą z SASM?

Czy małe gniazdo to tylko włącznik bistabilny na konsoli środkowej?
Jeżeli w BCM ustawię moc grzania na 1, to można pominąć przycisk i zewrzeć to małe wyjście na stałe? Wtedy w lato kierownica nie będzie grzać (bo za wysoka temperatura) a w chłody będzie tak, jakby przycisk był cały czas włączony?


Czy na gnieździe zasilającym grzałkę kieorwnicy jest +12V na stałe (lub po zapłonie / uruchomieniu) z BCM i to SASM steruje grzaniem na podstawie odczytu rezystancji z niebieskich przewodów (termistor w kierownicy?)
Czy może to BCM załącza/wyłącza zasilanie grzałki? W takiej sytuacji co nim steruje? Czy SASM na którychś pinach ma wyjście w postaci dwóch przewodów z termistora, czy może gada z BCM cyfrowo po CANie?


Albo inaczej - jeżeli ktoś z Was ma wymontowaną grzaną kier na stanie, to mógłby sprawdzić miernikiem przejście, czy wtyczka zasilania przechodzi bezpośrednio z dolnego gniazda obudowy SASM do gniazda pod poduszką?

Sławek1977
26-04-2021, 19:43
To pająk odpada, wykorzystałbym tylko zwijak, ale cena wysoka.

fixmax
26-04-2021, 20:27
Spoko, ja też zbyt wcześnie się pochwaliłem, pająka już nie mam, więc sprawa nieaktualna .

Cihy1987
02-05-2021, 16:21
Więc tak zamontowałem odpowiedni pająk odpowiedni moduł Sas i moduł z guzikami do grzanek kiery ale do pełni szczęścia zabrakło mi tylko wiązki z kostką do przycisku pieruńska wersja Trend robiłem wszystko jak w instrukcji Wasi69 ale fizycznie po prostu brak kabli i kostki będę musiał kupić nową używaną wszystko mającą wiązkę tylko niestety nie wiem jaka to być powinna ktoś pomoże??

wasi69
02-05-2021, 20:56
robiłem wszystko jak w instrukcji Wasi69

sprawdziłeś BCM czy obsłuży Ci grzanie kierownicy?

Cihy1987
03-05-2021, 09:30
będę musiał się zgłośić do Mayaka żeby to sprawdzić

Sławek1977
03-05-2021, 09:39
Sprawdź czy masz wpięty bezpiecznik 87, ewentualnie czy widać w gnieździe piny. Jak są, to BCM obsłuży grzanie kierownicy.

wasi69
04-05-2021, 08:45
Przestaje pisac poradniki bo mija się to z celem.. jak byk na samym początku było napisane... "sprawdź czy masz bezp. 87" elo

Sławek1977
04-05-2021, 08:58
Nie przestawaj, masz świetny wartościowy temat.

Cihy1987
04-05-2021, 11:35
niestety bmc nie posiada pinów więc do kupienia bmc i wiązka dobże że w instrukcji montażu blisa jest numer odpowiedniego bcm tylko jeszcze odpowiednia wiązka potrzebna

Sławek1977
06-05-2021, 11:30
A czy do kierownicy bez tempomatu- da się przełożyć tempomat? Mogę kupić grzaną, ale niestety nie ma tempomatu tak jak w mojej.

mayak
06-05-2021, 12:13
można ale rzeźba - trzeba ciąć miejsce na klawisze oraz dorobić wiązkę wewn kiery

Sławek1977
06-05-2021, 12:39
Dzięki, to odpuszczę, poczekam na kompletną kierownicę z tempomatem.

Sławek1977
09-05-2021, 10:40
A jednak podjąłem wyzwanie, godzina roboty i nikt nawet nie zauważy że było docinane. Tutaj wielkie podziękowania za pomoc należą się koledze Wasi69.
Ale nie może być idealnie, kupiłem moduł z taśmą i wychodzi z niego tylko jedna wtyczka do poduszki, u mnie są dwie, da się z tego modułu wypiąć wtyczkę ( dla mnie wyglada na wlutowaną w moduł), czy trzeba dolutować dwa przewody?
Kolejna sprawa- nie mam wtyczki do grzania- jest tylko jedna wolna- czteropinowa i nie pasuje do zwijaka. Do czego ona jest?

https://images89.fotosik.pl/500/79c71299b1172811med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/79c71299b1172811)

https://images92.fotosik.pl/500/c371bc2c178cbb08med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c371bc2c178cbb08)

https://images92.fotosik.pl/500/94e21791f5aa3105med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/94e21791f5aa3105)

https://images90.fotosik.pl/500/324bdefc711d21d8med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/324bdefc711d21d8)

https://images90.fotosik.pl/500/c2e03b1944e2d7bcmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c2e03b1944e2d7bc)

https://images90.fotosik.pl/500/5885d931f82b2aacmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5885d931f82b2aac)

fixmax
09-05-2021, 12:25
W zwijaku USA raczej na pewno masz o 2 ścieżki więcej, spróbuj sprawdzić czy wewnątrz masz do czego dolutować brakujące przewody.

Sławek1977
09-05-2021, 12:54
Zwijak jest eu- normalnie ma gniazdo zewnętrzne dwupinowe do grzania.

fixmax
09-05-2021, 13:05
Widzę, ale Twój zwijak jest USA, z tego co widzę to masz focusa USA więc masz 2 wtyczki do poduszki.

Sławek1977
09-05-2021, 17:57
W UE są wolne dwa piny w miejscu dla drugiej wiązki poduszki. Sprawdzę przejścia w starym zwijaku i porównam z nowym- jak będzie tak samo, to dolutuję jedną wiązkę.
Czy USA musi robić wszystko inaczej? Po co dwie wtyczki do jednej poduchy.

Większy problem, to instalacja do grzania, jedna kostka z czterema pinami- mam schemat- dwa przewody włącznik na tunelu, dwa kolejne masa i plus.
W SASM EU jest tylko jedno wolne gniazdo dwupinowe- strzelam że masa z zasilaniem, gdzie jest wpinane sterowanie? Widziałem na zdjęciach że wiązka z auta eu ma dwie dwupinowe kostki.

fixmax
09-05-2021, 18:00
Poduszki usa są 2-stopniowe ,stąd ta różnica.

mayak
09-05-2021, 18:01
W USA są inne wymogi/testy zderzeniowe i poduszka jest dwustopniowa

Sławek1977
09-05-2021, 18:47
Widziałem w temacie kolegi wasi69 znalezione wolne kostki - w SASM jest wolne tylko jedno gniazdo dwupinowe dla tej zaznaczonej w kółku, gdzie idą dwie pozostałe kostki?
https://images92.fotosik.pl/500/a21ae2a69d349ae0med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/a21ae2a69d349ae0)

Sławek1977
09-05-2021, 20:07
A ma ktoś może nr tych wtyczek? Ta w kółku i ta z czerwonym clipem.

lukaszooo
10-05-2021, 08:24
Piszą ci wyraźnie. Do dołożenia grzanej kiery trzeba wymienić sasm, nie masz miejsca na te wtyczki tak samo jak w sasm nie ma wyjścia do kostki z grzanej kiery.

Sławek1977
10-05-2021, 08:45
Czytamy całość, pisałem wyraźnie, że mam SASM EU z obsługą grzania, nawet zdjęcia wrzuciłem.
Problem już rozwiązany- sam SASM nie wystarczy, bo on ma gniazdo tylko na zasilanie kierownicy, do sterowania podgrzewaniem z przycisku musi być jeszcze odpowiedni pająk ( z tyłu jest odpowiednie dwupinowe gniazdo do wpięcia sterowania).

lukaszooo
10-05-2021, 12:56
Potrzebujesz też wiazke kokpitu, piny do przycisku w tunelu, nie każdy BCM obsługuje grzanie.

bombel321
10-05-2021, 13:05
Duża wtyczka z zasilaniem grzania kierownicy (od dołu zwijaka, ukosem w lewą stronę):
Wtyczka taka sama jak wewnątrz kierownicy pomiędzy grzałką a zwijakiem. Ma miejsce na 4 piny. Wewnątrz kierownicy w użyciu są wszystkie (dwa duże, dwa chude). Na zewnątrz SASM wystają tylko dwa duże. Oznaczone są jako:
PIN 1, szaro-żółty - masa na stałe podłączona do grzałki kierownicy
PIN 3, (biały,kremowy?) to +12 z BCM za F87. Zasilanie idzie z tej wtyczki zwijka od modułu manetek (płyty pająka). Tam jest realizowana elektronika włączenia zasilania grzałki. Zasilanie wraca do zwijaka (SASM), skąd taśmą idzie do kieronicy. (Pod wtyczką gniazda zasilania grzałki jest wewnętrzne złącze 2x3 do płyty pająka. Są tylko 4 bolce. Dwa od +12, dwa od termistora w kierownicy).

Mała 2-pinowa wtyczka z tyłu pająka, (tuż pod główną 14-pinową) z tego co odszukałem to:
PIN1 (fioletowo-brązowy) to sterowanie z przycisku na konsoli centralnej
PIN2 (fioletowo-zielony) - LED powyższego przycisku.
Wtyczka identyczna jak np. w wiązce podsufitki - do podświetlanych osłon przeciwsłonecznych.
Proszę bardziej obeznanych kolegów (przepraszam ewentualne panie za dyskryminację ;) ) o informację, jak to jest zrealizowane w samym przycisku? Czy sterowanie poprzez zwarcie do masy? Czy można na czas testów zastąpić przycisk konsoli czymś innym?

Drugie pytanie - czy załączenie grzania wymaga komunikacji z BCM? Czy można obejść brak F87 w BCM?
Czy gdyby podać zasilanie zamiast z F87 z innego za rozgałęźnikiem (oczywiście za bezpiecznikiem 7.5A) to elektronika pająka autonomicznie załączy grzałkę, czy jednak potrzebuje na to informacji z BCM po CANie?

Sławek1977
10-05-2021, 13:11
Potrzebujesz też wiazke kokpitu, piny do przycisku w tunelu, nie każdy BCM obsługuje grzanie.

Wiązka jest, BCM obsługuje grzanie, jest bezpiecznik. U mnie brakuje włącznika, dwóch kostek (SASM i pająk) i najważniejsze to SASM do poduchy z USA- wersja z grzaniem to 550zł, także podziękuję za grzaną kierownicę.

Cihy1987
22-05-2021, 15:46
Piszą ci wyraźnie. Do dołożenia grzanej kiery trzeba wymienić sasm, nie masz miejsca na te wtyczki tak samo jak w sasm nie ma wyjścia do kostki z grzanej kiery.

a w moim aucie nie posiadam kabli i kostek żeby podłączyć przycisk z kierownicą więc fajnie było by móc kupić takie kostki żeby samemu móc dorobić kable bo to chyba nie problem. a moduł bcm już kupiłem

darq_1
24-05-2021, 01:59
W moim co prawda nie Focusie, ale Grand C-Max 2013 bez problemów zainstalowałem taką grzaną kierownice. Obowiązkowa wymiana SASM oraz doprowadzenie 4 przewodów.

wasi69
24-05-2021, 07:21
Jak Ci się sprawuje ta kierownica. Chodzi mi o działanie przycisków po prawej stronie. Opiszesz coś wiecej? Jak współdziała nowy SASM z adaptacją xenonów itd

darq_1
25-05-2021, 08:04
Kierownica działa dobrze. Przyciski prawa jak i lewa strona działają poprawnie(potrzebne bylo poprawne przerobienie). Xenon też działa bez problemów. ACC i reszta też działa prawidłowo. Co do grzanej kierownicy istotny jest SASM. Musi być taki co będzie obsługiwał taką funkcje. Instalacje(4 przewody z dwoma wtyczkami)kupiłem od kolegów z RU koszt około 70zl(w PL problem z dostepem do wtyczek). Podpięcie proste i nie sprawia problemów. Panel klimatyzacji mam z kuga 2017-2019 więc przycisk do grzania kierownicy jest w dolnym rzędzie klawiszy funkcyjnych. Wielkie podziękowania dla kolegi Referee, który pomógł mi przy doborze części oraz służył pomocą w sprawach technicznych(schematy itp).

mayak
25-05-2021, 09:15
gratki!

jaki masz SASM? z polifotwego mk3 z obsługą grzania?

Cihy1987
25-05-2021, 10:50
Mayak czy wiesz czy da się dokupić osobno kostki na połaczeniu kierownica przycisk bo niestety w moim aucie brakuje takiej wiązki

darq_1
25-05-2021, 18:40
Kierownica jest przerobiona na poliftowego mk3, wiec Sasm jest poliftowy.

darq_1
26-05-2021, 05:58
Mayak czy wiesz czy da się dokupić osobno kostki na połaczeniu kierownica przycisk bo niestety w moim aucie brakuje takiej wiązki

Przykładowe wtyczki SASM(grzana kierownica):

Z RU
https://m.vk.com/product-185388910_3019991?z=photo-185388910_457239389%2Fmarket-185388910_3019991

Zasilanie grzania(wtyczka SASM do BCM i GND):
https://pl.aliexpress.com/item/1005001278376884.html?trace=wwwdetail2mobilesitede tail&spm=a2g0o.productlist.0.0.2f7873a5IQ8mBj&algo_pvid=7e47711f-47b8-4c3f-b3a1-c72fbfe4ec28&algo_expid=7e47711f-47b8-4c3f-b3a1-c72fbfe4ec28-0&btsid=2100bdf016134988453737529e99a5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb 201603_

Włączenie grzania(wtyczka SASM do przyciku na panelu)
https://www.te.com/global-en/product-1452598-1.html

Cihy1987
26-05-2021, 13:35
Przyjacielu a czy możesz mi znaleść wtyczkę do przycisku który jest montowany w tunelu środkowym bo wtyczkę którą wpina się w moduł SASM będę mieć od przyjaciela cezarg1410

slowak
21-12-2021, 22:55
Witam panowie
Mam pytanko.
Czy ktoś z was naprawiał podgrzewaną kierownicę lub (wie jak to zrobić)
Wczoraj mi padła, zaczęło cos śmierdzieć jakby przypalona skóra.
można niby ją rozpruć ale co jest pod spodem? Jakaś mata czy?
Może ktoś coś wie na ten temat
Focus kombi 2015 Titanium 1.5 TDCi

Antej
21-12-2021, 23:00
Druciki zatopione pod skórą, przy obszywaniu już piszczą że grzanie może zostać uszkodzone,bo delikatne to wszystko.

Nie do naprawy

WaldekFocus
06-01-2022, 20:25
właśnie przygotowuje się do wymiany kierownicy - oczywiscie przejrzałem instrukcje - szacun! U Ciebie wasi69 jest wiązce koło lewarka 10 kabli - u mnie "tylko" 9 (brak wtyku nr4 WH-BU z tego co widzę u Ciebie na zdjęciu). Zastanawiam się czy ten jeden to akurat nie ten od grzania kiery:)
Zgodnie ze schematem z 2011r (czyli pre-lift) wtyk 4 - nie jest podłączony więc tutaj już potrzebowałbym czyjejś podpowiedzi :)


EDIT: znalezlem - może komuś się przyda. Za ogrzewanie kierownicy odpowiadają kable - 2 (BN-VT) i 3 (GN-VT)


Przestaje pisac poradniki bo mija się to z celem.. jak byk na samym początku było napisane... "sprawdź czy masz bezp. 87" elo

FocST
20-01-2022, 20:17
Szukalem w Forscan - nie mogę znaleźć - czy jest opcja ustawienia grzania kierownicy automatycznie po włączeniu silnika? Znalazłem tylko opcje zmiany temperatury i czasu grzania.

Cihy1987
25-01-2022, 16:16
A mnie zastanawia bo ja po zamontowaniu kierownicy i przycisku zauważyłem że brakuje mi 1 kabla tylko zastanawiam się czy ten kabel jest tylko na lini kierownica przycisk czy z przycisku do kierownicy i z przycisku do modułu komfortu i z modułu do kierownicy

Malchiki
26-01-2022, 10:29
Czy udało Ci się coś znaleźć w tym temacie? Tez obecnie zastanawiam się nad dodaniem niezależnego przycisku do sterowania grzana kierownica...


Mała 2-pinowa wtyczka z tyłu pająka, (tuż pod główną 14-pinową) z tego co odszukałem to:
PIN1 (fioletowo-brązowy) to sterowanie z przycisku na konsoli centralnej
PIN2 (fioletowo-zielony) - LED powyższego przycisku.
Wtyczka identyczna jak np. w wiązce podsufitki - do podświetlanych osłon przeciwsłonecznych.
Proszę bardziej obeznanych kolegów (przepraszam ewentualne panie za dyskryminację ) o informację, jak to jest zrealizowane w samym przycisku? Czy sterowanie poprzez zwarcie do masy? Czy można na czas testów zastąpić przycisk konsoli czymś innym?

Cihy1987
28-01-2022, 11:44
Domyślam się że można tak zrobić ale wolę uzyskać odpowiedź na pytanie

Malchiki
28-01-2022, 13:07
właśnie przede wszystkim zastanawia mnie jaki typ przełącznika tutaj użyć ...

kln1920
28-01-2022, 14:28
Nie lepiej po prostu kupić fabryczny przełącznik? Podpinasz i masz bez rzeźby

FocST
13-02-2022, 22:28
wszedłem ostatnio w Forscan żeby zmienić moc grzania - ale nie mogę nigdzie znaleźć. W jakim module szukać?

kln1920
14-02-2022, 06:20
BCMii, ale nie jestem pewny, czy Forscanem zmienisz

Sławek1977
17-02-2022, 18:45
Forscanem się zmieni. Jest w BCM (nie main)- trzy poziomy grzania do wyboru.

Cihy1987
14-03-2022, 07:05
Witam czy jest ktoś w stanie odpowiedezieć na pytanie ja mając zamontowaną kierownicę z grzaniem mam zakupiony moduł bcm mam zakupiony przycisk ori i chcaiłbym wiedziec czy potrzebuję kupić nową wiazkę ktora wychodzi z modułu do kierownicy i przycisku czy wystarczy kupic wiazke ktora idzie od kierownicy do przycisku

referee
14-03-2022, 07:50
Musisz mieć wszystkie kabelki aby to zadziałało.
SAM BCM czy też przycisk nie komunikuje się via WiFI/Bluetooth czy inne fale radiowe z kierownicą.
Musisz to odpowiednio połączyć ze sobą. Sprawdz moze masz już te kabelki u siebie (Jak montowałeś kierownicę to powinieneś mieć kostkę odpowiadającą za "grzanie" i którą wpinasz do kierownycy

kln1920
14-03-2022, 08:19
Różnie może być, u mnie była wiązka kompletna. Zobacz, ile masz przewodów do przycisku przy drążku zmiany biegów doprowadzone. Na pewno musisz BCM wymieniać?

Cihy1987
15-03-2022, 06:23
Tak muszę wymienić bo w moim bcm niema styków w które mógłbym włożyć bezpiecznik, niestety nie posiadam odpowiedniego okablowania sprawdzałem montując przycisk w miejsce zaślepki uchwytu na karty i teraz mam kolejne pytanie jakie jest w takim razie oznaczenie przewodu który jest mi potrzebny jeśli nikt nie będzie wiedzieć to będę musiał się udać do mechanika fordowskiego najlepiej

kln1920
15-03-2022, 06:51
Przekopaj, która wersja jest Ci potrzebna:
https://ford.7zap.com/pl/car/183/no/0/2807/20878/94532/

FocST
15-03-2022, 10:50
Tak muszę wymienić bo w moim bcm niema styków w które mógłbym włożyć bezpiecznik, niestety nie posiadam odpowiedniego okablowania sprawdzałem montując przycisk w miejsce zaślepki uchwytu na karty i teraz mam kolejne pytanie jakie jest w takim razie oznaczenie przewodu który jest mi potrzebny jeśli nikt nie będzie wiedzieć to będę musiał się udać do mechanika fordowskiego najlepiej

A sprawdzałeś w wiązce przy lewarku (tam gdzie zaślepka uchwytu na karty) - czy nie masz kabli według opisu kolegi WaldekFocus ?
Za ogrzewanie kierownicy odpowiadają kable - 2 (BN-VT) i 3 (GN-VT) w tej kostce.

kln1920
15-03-2022, 12:21
Przecież napisał, że sprawdził i nie ma

darkarhon
06-06-2022, 12:25
Ma ktoś może schemat zasilania bezpiecznika F87 w BCM?

cezarg1410
06-06-2022, 13:24
O tym mówisz?

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=125017&stc=1&d=1654518289

darkarhon
06-06-2022, 13:42
Dzięki za pomoc. Jesteśmy blisko celu;) A czy te bezpieczniki tzb F85, F87 i F86 zasilane są przewodem koloru niebieskiego z przekaźnika (+po zapłonie)? złącze C6 pin 9 w BCM.
https://a.d-cd.net/80d5d9es-960.jpg

Sebol1708
15-11-2022, 20:56
Mam prośbę ma ktoś schemat elektryczny FF3 po polsku

dzięki