Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wymiana pompy abs
Witam. Na co zwrócić uwagę przy wymianie pompy ABS? Jakieś komplikacje mogą wystąpić? W jaki sposób ją odpowietrzyć po wymianie by wszystko działało jak należy? Pompę będę miał o identycznych oznaczeniach więc chyba nie będzie potrzeby programowania?
Programowanie i tak cie nie ominie
Programowanie i tak cie nie ominie
Nie da rady podmienić p&p nawet jak numery się zgadzają? Elmem albo forskanem to zrobię?
lucas4891 30-05-2018, 16:29 Powinno dac rade. Tylko potem nalezy odpowietrzyc pompe za pomoca kompa. Jesli sie nie myle Forscan ma taka opcje
tak jest taka opcja w Forscanie
slawek-kali 30-05-2018, 17:27 przeciez przy wymianie pompy trzeba klucze kodowac.. jesli auto to polift to bez kogos z dostepem do fdrs nic nie zrobisz
Pacjent to s max z grudnia 2007 a więc przedlift. Przyczyną wymiany pompy jest błędne wskazanie czujnika ciśnienia cały czas stojące na wartości 304. Tak jak nadmieniłem pompę mam z identycznymi numerami. W forskanem jest opcja odpowietrzenia pompy. Zalewać ja płynem przed przykręceniem przewodów hamulcowych czy poczekać aż płyn że zbiorniczka sam spłynie?
Bump: przeciez przy wymianie pompy trzeba klucze kodowac.. jesli auto to polift to bez kogos z dostepem do fdrs nic nie zrobisz
W przedlifcie też potrzeba kodować?
lucas4891 31-05-2018, 20:34 przeciez przy wymianie pompy trzeba klucze kodowac.. jesli auto to polift to bez kogos z dostepem do fdrs nic nie zrobisz
Tak z czystej ciekawosci, o jakie klucze chodzi i co to jest "fdrs" ?
Chodzi koledze o IDS-a ?
slawek-kali 31-05-2018, 20:38 nie ids tylko fdrs czyli z dostepem onlilne.
tak w przedlidcie tez trzeba kodowac ale wystarczy ids czy tam forscan
nie ids tylko fdrs czyli z dostepem onlilne.
tak w przedlidcie tez trzeba kodowac ale wystarczy ids czy tam forscan
To może zdradzisz jak to zrobić?
Temat ogarnięty, forscan dał radę.
Witam, czy sytuacja już się zmieniła, czy polift z końca 2010 i keyless dalej trzeba robić ids z dostępem online czy już forscan sobie poradzi? Mam ids ale niestety bez online
Nie wiem jak z poliftem ale ja w przedlicie zrobiłem licencję rozszerzoną w forscanie i dałem radę odpłacić auto.
kamilkim 04-08-2020, 10:48 Witam ma S max 2011 dizel mam wymieniona pomę jaki program musze użyć by zaprogramować pompę ABS jakieś linki
z góry dziękuje bardzo z pomoc
jaki program musze użyć by zaprogramować pompę ABS
google map albo automapa, w celu wyznaczenia trasy dla lawety do najbliższego serwisu forda ;)
Ale najpierw telefon trzeba wykonać do tego serwisu, czy się podejmą zadania.
U mnie w serwisie otrzymałem kiedyś INFO, że "zaprogramują" tylko tą pompę, którą sami wymienią, a wymienią tylko na taką, jaką im "wskaże" VIN.
Było to 4 lata temu, więc może coś się zmieniło, chociaż ostatnie zmiany są tylko na gorsze.
kamilkim 04-08-2020, 18:31 Ja czekam juz 2 dzien na odpowiedz z Forda dlatego szukam alternatywy samochód stoi unieruchomiony z nowa pompa zastanawiam się czy nie podpiąć samej elektroniki ze starej pompy hociaż ummie w starej elektronika jest walnięta ale samochód jeździ
Jeśli chcesz się przemieścić to możesz podłączyć sama elektronikę sam taki numer zrobiłem zmieniając u mnie w przedlifcie, ale jest dos mało miejsca na upchniecie tego aby akumulator się zmieścił.
Nie proponuje zbyt długo takiej jazdy.
wci Sebek 22-01-2022, 15:00 Z jakimi numerami kupić pompę do maxa 2.0 tdci z 2007 roku ?
Gdyby ktoś był w stanie sprawdzić po nr VIN i potwierdzić jaką pompę ABS potrzebuję będę bardzo wdzięczny
VIN: WF0SXXGBWS7J85220
Pozdrawiam
Drodzy Forumowicze,
S-max z 2011, 2.0 TDCI, 136 KM, powershift, pompa CG912C013LD (nr katalogowy 1857634). Czy ktoś się orientuje, czy mogę ją wymienić na Hella 5SD 014 988-031? Nie mogę nigdzie znaleźć mojego modelu.
Z góry dziękuję!
Nie mogę nigdzie znaleźć mojego modeluA gdzie szukasz?
W internecie. Mieszkam na stałe w Hiszpanii i nie mam tutaj niestety za wielu znajomości wśród mechaników, a ci których znam nie ogarniają tematu.
Także najłatwiej byłoby znaleźć zamiennik.
Znalazłem jedną sztukę na ebayu. Gość podaje nr części jako CG912C013LD a na zdjęciu ma na niej 2 naklejki z nr CG912C013LA oraz CG912C405CB. Może ktoś wie, czy to to samo?
Ale Ty szukasz całej pompy? Używki? Nowej? Sprawdzałeś jaki numer ma pompa w Twoim aucie?
Tak, szukam całej pompy. Po VINie wychodzi mi, że jest to CG912C013LD co potwierdził serwis. Stan obojętny, byle nie 2566 EUR + VAT + robocizna jak w ASO ;)
Twoje auto ma HLA zapewne. Zgadza się?
CG91-2C405-CB (dla HLA)
CG91-2C405-CC (dla HLA)
CG91-2C405-FB (dla HLA + ACC)
CG91-2C405-FC (dla HLA + ACC)
Tak to wygląda rocznikowo jeśli chodzi o używki.
P.S. Ostatnie dwie pompy są "bogatsze" o obsługę ACC. Można śmiało montować, funkcja ACC nie będzie wykorzystywana.
Królu Złoty!!! Życie mi ratujesz :D Dzięki!
Tylko wymianę trzeba dobrze "ogarnąć"!
Oprócz samej mechanicznej robocizny (wymiana fizyczna + odpowietrzenie) trzeba jeszcze "nową" pompę zakodować pod Twój samochód. Do tego potrzeba dostępu do serwerów Forda.
Szukaj kumatego mechanika, który wie o co chodzi, bo jak nie zrobi dobrze kodowania, to samochodu nie odpalisz.
Tak, tak. Mam świadomość, że trzeba zakodować z dostępem online. Właśnie szukam kogoś kumatego.
Raz jeszcze dziękuję
Kolega Parch juz nie jednemu uratowal zycie !!! Sam tego doswiadczylem , zawsze gotowy podzielic sie swoja wiedza i doswiadczeniem
franciszekmg 20-02-2022, 21:50 Bezproblemowo taką robotę ogarnia Ford Sławek Katowice.
Mieszkam na stałe w Hiszpanii
Niby Świat to globalna wioska, ale jednak z SANT JUST DESVERN do
Ford Sławek Katowice.
trochę daleko.
Panowie pytanie
pacjent s max mk1 przedlift elektryczny ręczny
czy kupując pompę o oznaczeniu CG91-2C405-FB
będzie działać HLA ( robotę będzie robić ford sławek Katowice wiem ze robili to już kiedyś )
czy jeszcze potrzebuje coś kopic jakie ( sensory ) - bo słyszałem ze\ tez trzeba zmieniać
Lekturka do poduszki:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=192263&highlight=hla
BTW. CG91-2C405-FB to poliftowa pompa. Jak "ruszy" w przedlifcie, to obsłuży zarówno HLA, jak i ACC.
Update w temacie mojego s maxa:
Po wymianie pompy z CG91-2C013-LD na CG91-2C405-FB hiszpańskie ASO nie jest w stanie jej zakodować. Twierdzą, że jednak nie jest kompatybilna...
Jakieś pomysły?
Twierdzą, że jednak nie jest kompatybilna... Auto nie odpala?
Niestety nie.
Wyskakuje komunikat (podobno), że komunikacja z modułem ABS nie powiodła się. ASO sugeruje, że to kwestia niekompatybilności modułu i proponuje wymianę na nowy za 3600 EUR...
Bump: Niestety nie.
Wyskakuje komunikat (podobno), że komunikacja z modułem ABS nie powiodła się. ASO sugeruje, że to kwestia niekompatybilności modułu i proponuje wymianę na nowy za 3600 EUR...
Wrzuć zdjęcie tej zdemontowanej pompy. Tak żeby były widoczne oznaczenia.
Odebrałem stara pompe od mechanika, który ja wymieniał. Oznaczenie CG91-2C405-CC. Tym bardziej ta obecnie zainstalowana powinna być zgodna. Niemniej po sprawdzeniu układu w ASO wydaje się, że może być uszkodzona. Mam schematy z przepływami impulsów na podstawie których ASO twierdzi, że sygnał jest prawidłowy, jednak nadal nie moga jej zakodować.
Podjadę do innego magika z komputerem. Gość próbuje załatwić klucz, żeby się podpiać do chmury.
Po wymianie pompy z CG91-2C013-LD na CG91-2C405-FB
Oznaczenie CG91-2C405-CC
Skoro Twoja "stara" pompa ma oznaczenie CG91-2C405-CC, to pompa CG91-2C405-FB, a także pozostałe, które wcześniej Ci wylistowałem muszą zadziałać w Twoim aucie. Oczywiście pod warunkiem, że są sprawne (nie uszkodzone). Zatem:
1. Albo wymieniona pompa jest uszkodzona;
2. Albo ASO nie umie sobie poradzić z zakodowaniem;
3. Albo próbują naciągnąć Cię na zakup nowej pompy.
Jeśli nie masz możliwości zmiany mechanika (ASO) i chcesz uniknąć zakupu nowej pompy, to możesz jeszcze spróbować zakupić używaną pompę o oznaczeniach identycznych jak Twoja zdemontowana (fabryczna) pompa, wymienić i ponownie "uderzyć" do tego ASO, żeby dokonali kodowania. Argument o niekompatybilności pomp przestanie być "kartą przetargową". Niestety zakup kolejnej pompy i sama wymiana to jest kolejny wydatek, zawsze jednak mniejszy (o wiele) niż 3600 ojro.
Biorę pod uwagę każdą z wymienionych przez Ciebie opcji, skłaniając się głównie do pkt. 2) i 3)
Pompa miała 30 dniową gwarancję i była sprawdzona przed wysyłką. Mogła zostać uszkodzona przez mechanika, który ją wkładał.
Najpierw spróbuję załatwić kogoś z kompem. Jak i to się nie uda, to wyślę starą pompe do naprawy. Może się jeszcze okaże, że problem leży gdzieś indziej...
A zdradzisz chociaż jaki problem był z fabryczną pompą?
BTW. Mam nadzieję, że po zakupie pompy CG91-2C405-FB została ona zamontowana w całości w zamian za CG91-2C405-CC, a nie tylko podmienione sterowniki.
Tak, została wymieniona w całości.
Na starej wyskoczyły błędy:
U0415:68-2B-IPC
U0422:68-2B-IPC
U0129:87:27-PCM
P2121:00-27-PCM
U0129:00-2F-PSCM
U0121:00-2F-RCM
Niestety nie wiem co oznaczają dokładnie
Szanowni forumowicze,
Podłączyliśmy wczoraj komputer z potencjalnym klientem - mechanikiem z Ukrainy. Błąd z nową pompą wyskoczył ten sam co w ASO: brak komunikacji z modułem ABS.
Czy tym samym problem może leżeć gdzieś indziej (np. w okablowaniu)?
Z ASO wyciągnąłem jakieś schematy elektryczne, z których wg. nich wynika, że wszystko jest ok.
Chcę sprawdzić starą pompę, czy aby na pewno jest walnięta. Jeśli nie, to pewnie problem jest w wiązce.
Wszystkie wylistowane przez Ciebie błędy U... dotyczą problemów komunikacyjnych, tj. albo utraty komunikacji, albo odbioru nieprawidłowych danych z układów.
1. Przyczyna może być banalna, typu rozładowany akumulator.
2. Przyczyna może być mniej banalna, uszkodzona wiązka elektryczna.
3. Przyczyna może być poważna - uszkodzony moduł ABS.
W Twoim przypadku obstawiam problem z wiązką, albo jakiś "niekontakt" w złączach.
Błąd P2121 dotyczy przełącznika/czujnika położenia pedału/przepustnicy.
Akumulator jest rozładowany, ale to nie był problem przy pierwszej pompie. Podepnę kable i doładuje dzisiaj wieczorem, może wtedy komunikacja zostanie nawiązana. Jeśli to to, to później już z górki z kodowanie. Nie wiem, czy w Fordzie podłączali aku po prostownik do programowania, ale powinni chyba wiedzieć takie rzeczy.
Obstawiam, że problem jest z wiązką. Sprawdzę też bezpieczniki... ;)
Ad. 3. Tak, jak pisałem wcześniej sprawdzę stary moduł pod kątem uszkodzenia. Jeśli jest sprawny, to wiadomo będzie, że problem leży w elektryce. Komputer działa prawidłowo, więc obstawiałbym kable.
Dzięki raz jeszcze za pomoc
Paweł 1989 26-11-2024, 03:11 Witam serdecznie potrzebuję pilnie pomocy odnośnie pompy ABS. Po demontażu części o numerze 7G91-2M110-AC. Nie mogę nigdzie znaleźć części używanej o tym numerze. Pytanko teraz takie. Znalazłem kilka aukcji o takich samych numerach ale z innymi końcówkami np AA. Czy jest ktoś kto by mi pomógł jaki inne pomy są kompatybilne z moją?
Dziękuję bardzo serdecznie. Autko Ford S-max 2007 benzyna 2.0 duratec 145km. bez kontroli trakcji.
7G91-2M110-AC ostatnia litera w nr części nie ma znaczenia czyli 7G91-2M110-A...
Paweł 1989 26-11-2024, 20:31 To teraz pytanko bo już trochę się dowiedziałem, czy ktoś jest z okolic Torunia co potrafi kodować pompy? Albo. Kujawsko pomorskiego
Paweł 1989 28-11-2024, 16:31 Temat ogarnięty ABS działa. Rozwiązanie było banalne bo jakiś magik który montował pompę podłączył inaczej kanały. Temat u mnie zamknięty. Dziękuję Tym co pomogli. Może dla kogoś też będzie trop e przyszłości. Dzięki
|