Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] Vignale 2018 pierwsze wrażenia


lemon
31-05-2018, 20:41
Witam,

moje wypociny z oględzin i "macania" Edga Vignale :-)
https://www.youtube.com/watch?v=V47oPEiWrpA&t=2s

Lajki i suby mile widziane. Dzięki.

Wrażenia z jazdy już się uploadują. Zapraszam

lemon
31-05-2018, 22:22
Tutaj moje wrażenia z jazdy:
https://www.youtube.com/watch?v=cAUH5FjWKCY

siebek
02-06-2018, 15:24
Jak zwykle miło się ogląda.
Jak z jakością wykonania w stosunku do Mondeo?

lemon
02-06-2018, 15:26
Dzięki. Myślę że ten sam poziom. Oczywiście w stosunku do wersji Vignale.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

gregsio
03-06-2018, 15:31
Brakowało mi testu edka vignale i prawdziwych odczuć z podrózownia nim, w ogóle w Polsce bardzo trudno jest go znaleźć nie tylko na ulicy ale i w salonach, tak jakby nikomu nie zależało specjalnie na sprzedaży tego samochodu....a przecież jest co pokazać!
Od kilku dni mam wielką przyjemność cieszyć się tym samochodem i po przejechaniu nieco ponad 1300km mam kilka spostrzeżeń...Po pierwsze ametista skura- w katalogach i wielu fotkach sprawiał wrażenie tonacji fioletowej, kobiety mówią raczej o ciemnobrązowej czekoladzie a czasem wydaje się być po prostu czarny...niesamowite wrażenie i dość ekscytujące.
Po drugie wielkie chromowane koła z zawieszeniem niesportowym- naprawdę śwetnie leży mi to połączenie, na zakrętach trzyma się wybornie, prowadzi pewnie, mamy wrażenie przyklejenia do asfaltu. Fotele na 660kilometrowej trasie okazały się rewelacyjnie wygodne, żadnego kręcenia się i wiercenia wszystkich czterech osób w samochodzie...i możliwość włożenia z tyłu stóp prawie do połowy łydek pod przednie fotele i wyprostowania nóg nieocenione, zresztą wygoda dla nóg kierowcy również super zwłaszcza przy inteligentynym tempomacie . Tempomat lepiej skonfigurowany niż w naszym poprzednim smaxie, reaguje płynnie i bez nagłych hamowań bez potrzeby. CISZA, CISZA I JESZCZE RAZ CISZA ( oczywiście względna) przy każdej prędkości rozmawiamy spokojnie bez podnoszenia głosu i ściszania radia...niesamowite wrażenie i komfort podróżowania w komplecie. No i te matrycowe ledy....pierwszy raz w życiu przejechałem ponad sto kilometrów na długich światłach i nie widziałem nerwowych reakcji kierowców z przeciwka a ja miałem przed sobą w środku nocy rozświetlony las....cała rodzina jest w szoku...tylko w wioskach gasła niebieska ikonka .Adaptacyjne wspomaganie świetnie się sprawdza przy ciasnym manewrowaniu, czujniki wokół samochodu z grafiką na ekranie także bardzo pomocne... tylko miód?? pewnie, że nie! Ale na razie to tylko drobiazgi: trzęsące się lewe pióro wycieraczki w silnym deszczu, nie można rozłożyć haczyka w bagażniku , gdy jest rozłożona pokrywa przestrzeni bagażowej, otwieranie bagażnika chyba jeszcze mamy do rozpracowania, bo np. gdy ja byłem za kierownicą przy zapalonym silniku , to żona nie mogła otworzyć go nogą ani ja przyciskiem obok kierownicy...nawigacja głosowa świetna ale kapryśna , niektórych adresów nie rozumie, mimo , że można je potem wklepać z klawiatury albo zaznaczyć z mapy...nie wszystkie pendrivy czyta w gniazdach usb...jeśli ktoś będzie się interesował uwagami co do prawdziwego użytkowania , a nie takiego katologowego, sztampowego w testach na youtubie, to chętnie się jeszcze podzielę uwagami-na razie samochód bardzo, bardzo się nam podoba i po testach na jaguarze f -pace, który z tym wyposażeniem kosztuje dużo więcej a jest ciaśniejszy , mniej komfortowy cieszymy się z decyzji o kupnie edka vignale, pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów gk

lemon
03-06-2018, 15:47
Też zauważyłeś 1 sek opóźnienie w reakcji na gaz przy przyspieszaniu?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

gregsio
03-06-2018, 17:46
Rzeczywiście jest, zwłaszcza w drive, w sport mniej odczuwalna dziura turbo ale jeżdżę od lat dieslami i jakoś mi to nie przeszkadza, a edka kupiłem z przeznaczeniem na zwierzę autostradowe na długie trasy i tam bardziej sobie cenię płynność i wygodę niż wyścigi..a wygodny oj, wygodny to on jest...super

lemon
03-06-2018, 18:01
To nie turbo dziura. Mnie to wygląda na ochronę skrzyni i przycięcie monentu. Na 1szym biegu bo na wyższych biegach nie zauważyłem tego problemu. Taka ochrona sprzęgieł bo 450Nm i 2 tony to nie najlepsza kombinacja dla PS.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

maarec
20-10-2018, 21:16
Ciekawe jak to będzie jeździć w Edgu 2019, czy 238 KM i automat 8 biegów (chyba hydrauliczny) też będzie miał momenty zawachania. 500NM kusi.

lewbran
27-11-2018, 15:41
By otworzyć tylna klapę na pracującym silniku trzeba przestawić dźwignię zmiany biegów w pozycję P i wszystko działa .
Dzięki temu nie przejedziesz żony wyjmującej zakupy z bagażnika .

Rob^
27-11-2018, 16:05
i same dizle pod maską :/ EUROPA power ! :D

Cessar
27-11-2018, 16:55
Niema głosu w filmie,>: ?

Wrażenia z jazdy Nowy Ford Focus MK4 ST Line 1.0 Ecoboost 125KM test

kopson
27-11-2018, 16:59
i same dizle pod maską :/ EUROPA power ! :D
Mocne diesle, moim zdaniem, najlepiej pasują do tego rodzaju auta

Rob^
27-11-2018, 20:03
kopson ... nie no jaaasne ... EcoBoost 2.7 Twin Turbo V-6 jest za słaby i nie da rady go uciągnąć :(

4X4qwsIZk-4

fJF3MIJYMDI

kopson
27-11-2018, 20:18
kopson ... nie no jaaasne ... EcoBoost 2.7 Twin Turbo V-6 jest za słaby i nie da rady go uciągnąć
Oczywiście, że taki nie jest za słaby, ale to nie zmienia faktu, że do takiego SUVa i tak najbardziej pasuje mocniejszy diesel i większość klientów w Europie dobrze o tym wie.
A ile taka benzynka V6 pali? :razz:
Poza tym, czy taką wersję kupisz nową w salonie, czy trzeba szukać rozbitka z USA? :mrgreen:

maarec
27-11-2018, 20:23
Chętnie bym sprawdził osiągi tego 2.7eb jak i spalanie np na weekend. Niestety w Europie tylko rozbitki.
Czekam aż zjadą i zarejestują pierwsze ecoblue 240KM i A8 AWD. Powinno być przyjemnie za kierownicą.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Rob^
27-11-2018, 20:43
A ile taka benzynka V6 pali? :razz:
Myślę że w tym aucie wyjdzie porównywalnie z 2.0 EcoBoostem :D ;) :diabel2:

totek2
27-11-2018, 20:47
Jeżdżę teraz edgem 2.0 i fusionem z tym samym silnikiem, meeeega różnica jest pomiędzy nimi. Spalanie w edge jest podobne do fusiona ale pewnie tylko dlatego że edgem nie da się tak dynamicznie jeździć. Dla mnie niestety 2.0eb jest za słabe do edge.

kopson
27-11-2018, 20:49
2.7 V6 w dużym i ciężkim SUVie ma palić tyle co 2.0? Optymistyczne założenie, no chyba, że się "uprawia" Eco-driving.
Czyżby Twoja Kuga tak dużo paliła? g;)

vtec
27-11-2018, 21:32
tak najbardziej pasuje mocniejszy diesel i większość klientów w Europie dobrze o tym wie.

za 5 lat to tego diesla nikt nie będzie chciał w EU, bo gdzie nim wjedzie, napewno nie do miasta. Ceny diesli dziś kupionych za 3 lata będą wynosiły połowę jego wartości zakupu.

Bump: 2.7 V6 w dużym i ciężkim SUVie ma palić tyle co 2.0?

ten 2.7 pali tyle co 2.0. Potwierdzone w kilku źródłach

totek2
27-11-2018, 21:34
I do tego na przeglądach będą dpf'y sprawdzać :D

vtec
27-11-2018, 21:35
Chętnie bym sprawdził osiągi tego 2.7eb jak i spalanie np na weekend.

a cóż za problem sprowadzić, nie rozbitego? Pytanie tylko czy dasz za takiego 1-2 latka ok 200 kPLN??

slawek-kali
27-11-2018, 21:37
Jak bedzie z dieslami nikt nie wie.. niemcy powoli sie wycofuja z zakazow..

jacekk015
27-11-2018, 22:04
Jeżdżę na razie pożyczonym Fordem Edge r.2013 z USA benzyna 3.5l V6 i zbiera się to lepiej od tego na filmie... jednakże komputerowo pali na trasie 13.4l/100km a czysto po mieście, dojazd do pracy parę km 23.7l/100km :)
Także jazda dla ludzi o mocnych nerwach.

kopson
27-11-2018, 22:04
za 5 lat to tego diesla nikt nie będzie chciał w EU, bo gdzie nim wjedzie, napewno nie do miasta. Ceny diesli dziś kupionych za 3 lata będą wynosiły połowę jego wartości zakupu.

Chyba trochę przesadzasz. Myślisz i piszesz tak, jak większość pseudo ekologów, który zapatrzyli się na hybrydy i elektryki, bo taka jest (chwilowa) moda. Co będzie za 5 lat, to nikt nie wie, ale diesle szybko z rynku nie znikną, bo tak naprawdę nie mają sensownej alternatywy.
Mało tego: premiery niektórych nowych modeli samochodów przewidziane na 2019 rok, obejmują też nowe silniki diesla, które to będą oferowane w tych autach np. niemieckich producentów. A jeśli ceny używanych diesli będą spadać szybciej niż benzyniaków, to nic, tylko się cieszyć. Będzie można kupić takie auto w dobrej cenie, co już powoli następuje.

maarec
28-11-2018, 07:57
a cóż za problem sprowadzić, nie rozbitego? Pytanie tylko czy dasz za takiego 1-2 latka ok 200 kPLN??Ja szukam nowego, problem będzie finansowy ;)

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Rob^
28-11-2018, 08:02
ten 2.7 pali tyle co 2.0. Potwierdzone w kilku źródłach
O tym mówię ... :569:
EDGE z silnikiem EcoBoost 2.7 w EDGE spala podobnie co 2.0 w Kudze ;)
Kuga w codziennej jeździe "po mieście" spala 11-13L/100km przy moim stylu jazdy ;)

a4tech
28-11-2018, 08:38
Problemem w Kudze/Escape 2.0 jest tragiczna skrzynia biegow, a raczej jej przelozenia.


2.0EB w Kudze/Escape 2018 pali 13,5L gdzie FFS 2.7EB 12,2L.

vtec
28-11-2018, 18:18
Kuga w codziennej jeździe "po mieście" spala 11-13L/100km przy moim stylu jazdy ;)
u mnie Kuga paliła 2.0 paliła średnio 12, Edge 2.0 litr więcej, a co najciekawsze z przejechanych 7 tys. km Mustangiem GT wynik 14,2 (szok).

Bump: Chyba trochę przesadzasz. Myślisz i piszesz tak, jak większość pseudo ekologów, który zapatrzyli się na hybrydy i elektryki, bo taka jest (chwilowa) moda. Co będzie za 5 lat, to nikt nie wie, ale diesle szybko z rynku nie znikną, bo tak naprawdę nie mają sensownej alternatywy
pracuje w energetyce zawodowej, wiem co się dzieje na rynku.
spójrz na statystki, spójrz co dzieje się np. w Norwegii pod kątem pojazdów. Niemcownia oczywiście broni "Swoich" diesli, podobnie jak wytwarzania z węgla ;)

ołowiany
28-11-2018, 18:34
Tak, ale rynek norweski, a nawet cały skandynawski to niszowy % sprzedaży samochodów w porównaniu do Niemiec. Nie mam nic do elektryków, ale jak będą posiadały odpowiedni zasięg, a czas ładowania będzie w miarę podobny do tradycyjnego tankowania. Tutaj powinno się iść w wymienne, uniwersalne moduły. I gdyby UE chciała to mogłaby to jakoś ogarnąć. Cała ta ekologia jest na pokaz, a i tak rządzi pieniądz.

kuba0005
28-11-2018, 19:08
Temat o Vignale a Wy o spalaniu. Jak za kilka miesięcy ktoś będzie chciał poczytać o Vignale a poczyta o spalaniu.

ołowiany
28-11-2018, 19:39
Temat o Vignale a Wy o spalaniu. Jak za kilka miesięcy ktoś będzie chciał poczytać o Vignale a poczyta o spalaniu.

W sumie racja. Ale całe to Vignale to ...dla ...nie wiem kogo.

maarec
28-11-2018, 19:59
W sumie racja. Ale całe to Vignale to ...dla ...nie wiem kogo.A mnie vignale się podoba, gdyby nie kiepskie przyspieszenie do setki to bym już zamawiał. Liczyłem, że 240KM i 500NM plus A8 AWD dojedzie do setki poniżej 7 śs

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

ołowiany
28-11-2018, 20:07
Kup Kugę. Może jeszcze gdzieś wyszperasz 242 KM. Jestem bardzo zadowolony z przyspieszenia :)

A jak nie to jest bardzo fajne Stelvio...

Rob^
29-11-2018, 07:23
Rok temu szukając auta zastanawiałem się poważnie nad Fordem EDGE
Naprawdę bardzo mi się to autko podoba jednak dizle pod maską skutecznie mnie do niego zniechęciły i wybrałem nową Kugę ...
Jeśli się nic nie zmieni to za 2-3 lata gdy będę szukał następne nie będę miał chyba wyjścia i zamówię rozbitka z USA bo w EU będą dostępne tylko z silnikami max 1.0 bo wszystko wskazuje na to że i 1.5 staną się zbyt dużymi trucicielami, a nie sądzę aby do tego czasu moja wrodzona niechęć do dizla pod maską mi przeszła. :(:027:

siebek
01-12-2018, 09:14
spójrz na statystki, spójrz co dzieje się np. w Norwegii pod kątem pojazdów.
Norwegia to bardzo specyficzny rynek. Elektryki rządzą, bo nie są opodatkowane przy zakupie (poza VATem). Do samochodów z silnikami spalinowymi rząd dorzuca ogromny podatek. Nowy Edge 2.0TDCi kosztuje w Norwegii tyle co nowa Tesla X ;)

kasjopeja
18-01-2019, 14:12
Czy ktoś może już coś napisać o Edku 238 km bo takowy płynie dla mnie i ma być na przełomie miesięcy?
Czuje lekkie a nawet nie tylko podniecenie tym autem i ważne są dla mnie spostrzeżenia użytkowników prawdziwych a nie z youtuba.

totek2
18-01-2019, 22:30
Ja byłem zajarany Edkiem dopóki nie pojezdzilem dłużej. Do miasta niestety słaby pomysł, parkowanie i wysiadanie jest ciężkie. Co do mocy to 240 w beznzynie to zdecydowanie za mało.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

kasjopeja
19-01-2019, 23:45
Na stronie o linku https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/uk/documents/brochures/cars/BRO-New-Edge.pdf jest opis Edge i wersja st-line o silniku 238 i momencie 500 przyspieszenie do 100 9.6 to wolniej niż "konno". no cóż słowo się rzekło, zaliczka wpłacona.

maarec
20-01-2019, 08:47
Na stronie o linku https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/uk/documents/brochures/cars/BRO-New-Edge.pdf jest opis Edge i wersja st-line o silniku 238 i momencie 500 przyspieszenie do 100 9.6 to wolniej niż "konno". no cóż słowo się rzekło, zaliczka wpłacona.Czas do setki był znany z pół roku temu. Do tego brak autoholda czy masaży w fotelach przednich i dalej edge zostaje w strefie obserwacji nie zakupu.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

vipek_pl
20-01-2019, 11:31
Ja byłem zajarany Edkiem dopóki nie pojezdzilem dłużej. Do miasta niestety słaby pomysł, parkowanie i wysiadanie jest ciężkie. Co do mocy to 240 w beznzynie to zdecydowanie za mało.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

7.5-7.6s do 100kmh dla prawie dwutonowego samochodu z AWD to mało ?
To jest samochód IMHO rodzinny na długie trasy, a 2.0EB jest dynamiczniejszym silnikiem niz 3.5 V6 i pali sporo od niego mniej paliwa. Tak więc, nie uważam, że to zbyt mało. Mega żałuje, że w Europie mamy tylko klekoty.
Do miasta i na sprinty na światłach polecam Fieste ST200 :)

totek2
20-01-2019, 11:40
Zależy co kto lubi, ja mam teraz 265KM w fusionie i czasem chciało by się więcej :)
Coraz częściej na S jeżdżę.

vipek_pl
20-01-2019, 12:40
no to trzeba było atakowac Edga z 2.7V6 Twin Turbo po zrobieniu softu moc i moment jest juz bardzo solidna :)

kasjopeja
20-01-2019, 20:23
[QUOTE=maarec;3082832]Czas do setki był znany z pół roku temu. Do tego brak autoholda czy masaży w fotelach przednich i dalej edge zostaje w strefie obserwacji nie zakupu.

nie bardzo rozumiem intencje tej uwagi i dlatego niech może zostanie w strefie obserwacji. Ja po prostu lubię wiedzieć, że mam zapas mocy.

kasjopeja
22-01-2019, 12:33
Ciekawe jak to będzie jeździć w Edgu 2019, czy 238 KM i automat 8 biegów (chyba hydrauliczny) też będzie miał momenty zawachania. 500NM kusi.

według specyfikacji ma 238 hp i 500 niutonometrów a do 100 9.6, więc chyba cos go trzyma właśnie ta skrzynia quick shift i 4x4, ciekaw jestem jak to będzie w stosunku do mondeo 180 PS.

vipek_pl
22-01-2019, 17:23
Straszna nędza. Z 2.0EB 245hp robi 7.6s do 100kmh

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

kasjopeja
09-02-2019, 21:06
wczoraj widziałem swojego st-line 238 hp 500 niutków i niestety już ma wodę w tylnych lampach skroploną. Szkoda, że po lifcie nie ma tej podświetlonej całej tylnej lampy przez cały bagażnik, mnie się tamto rozwiązanie podobało.
Ładnie się prezentuje na tych 20 calowych kołach.
sprzedawca mówił, że wydawał dwa dni wcześniej vignale i na tych samych dołach bardziej kołysał niż ten st-line. potwierdził że plomby mi nie wypadną z tego sztywniejszego zawieszenia.
Nic we wtorek zarejestruję i sam zobaczę podczas jazdy. Co do tego przyspieszenia to podobno spod świateł jest taki słabszy, a przy wyższych biegach ma nadmiar mocy, też zobaczę, czy to prawda.

route 66
11-02-2019, 09:58
Witam wszystkich Forumowiczów.

Mój nowiutki Vignale ma już miesiąc z czego trzy tygodnie stoi w aso:( Super wynik. Nie miałeś kłopotów kup sobie forda:))

weuek
11-02-2019, 10:03
Gratulujemy!

route 66
11-02-2019, 10:07
Dziękuję.

1igor1
11-02-2019, 15:04
Nie na darmo edge jest w pierwsze trójce najbardziej awaryjnych suvów

vtec
11-02-2019, 21:23
na szczęście tyczy się to wersji na rynek EU ;)

kasjopeja
15-02-2019, 12:20
już zrobiłem kilka rundek do pracy i z powrotem po mieście, nie cisnę mocno, ale mam same dobre wrażenia z jazdy, zbiera się ładnie bez dziury, mała turbina ładnie pracuje, cicho w środku, silnik słychać jakby to była benzyna, nie kładzie się na zakrętach, radio gra bardzo dobrze ale mnie system focal się podobał lepiej, obecnie spalanie spadło już poniżej 19 litrów (tylko zimny miasto), przez internet te kilka funkcji działa
dla mnie cieszę się jak dziecko, czarny prezentuje się super, choć wcześniej myślałem o red, dobrze widać przed kamery szczególnie przy ciasnym parkowaniu, raz mu dałem zaparkować samemu jeszcze u dilera, nie działa to tak dobrze jak sobie wyobrażałem
więcej po jakimś przebiegu większym