Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana Bcm


pawell3008
04-06-2018, 19:08
Witam,
Jak wygląda zmiana ubogiego (BCM) na taki wszystko mający,
1.Co trzeba zrobić ?
2.Jaki ewentualny model ?
3.Czy ktoś z Małopolski podejmie się podmiany
4.Czy jest możliwość zamiany na po liftowy i czy to rozwiąże problem z modułami.
Zaczynam modyfikacje ale problemem jest ubogi BCM.:(

pawell3008
10-06-2018, 11:49
Mam zamiar zamontować do przed lift BCM F1FT-14A073-EG ,pytanie do was czy ten BCM obsłuży wszystko. Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Paweł

referee
11-06-2018, 22:10
Hej!
Temat też mnie ciekawi.
Zastanawiam się czy jest to takie proste, czy np. coś z immo/kluczykami należy "zakombinować".
niestety nie znalazłem opisu HowTo lub zgrubszego wyjaśnienia.
Łukasz

dzwiedziu
12-06-2018, 08:37
Kupujesz odpowiedni, podmieniasz, ściągasz konfigurację z etis, wgrywasz, kodujesz kluczyki.

arturek
12-06-2018, 08:47
[...]
3.Czy ktoś z Małopolski podejmie się podmiany
[...]

Witam

napisz do kolegi A4tech
https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=222388

do kolegi Tedi_k też nie jest daleko
https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=104268

pozdrawiam
Arturek

PS
tu pobierasz plik z fabryczną konfiguracją samochodu

http://ford.xtlt.ru/ab

referee
13-06-2018, 17:30
To się podpytam jeszcze o kodowanie kluczyków :)
Jeśli dobrze rozumiem to tylko IDSem ?
FORSCANem tego nie zrobię?

dziekuję z informację.

pawell3008
13-06-2018, 18:09
Kupić jest łatwo tylko trzeba wiedzieć który ma wszystko. Ja zmieniam BV6N-14A073-BL na F1FT-14A073-EG i ciekawe czy będzie miał wszystko.

dzwiedziu
13-06-2018, 20:47
Ponoć starsze się da forscanem, ale od któregoś roku już tylko ids i to tylko z abonamentem w etis.
Trzeba podpytać forumowych szpeców a najlepiej im to zlecić.

pawell3008
28-06-2018, 19:35
F1FT-14A073-EG nie dało się zaprogramować, ten BCM nie obsługuje samochodów z kluczykiem.
Mam nowy F1FT-14A073-EF zobaczymy?

referee
19-07-2018, 21:07
pawell3008 - i jak? udało się podpiąć ten BCM?

pawell3008
25-07-2018, 15:53
Jeszcze nie udało się zmienić .Po podmianie i wrzuceniu konfiguracji samochodu BCM nie widzi licznika i klimatyzacji podłączaliśmy to na szybkiego z Tadeuszem jak był okazyjnie w Krakowie ,miał się na spokojnie zastanowić co jest nie tak. Czekam na przyjazd Tadeusza do Krakowa.

referee
05-10-2018, 15:11
Hej!

i jak tam? udało się?

Ja się przymierzam do wymiany na BCM polift jako, że mam IPC/PAM/SYNC3 raczej POLIFTOWE i nie mam głosu (nie pika) jak zbliżam się do przeszkód.

lukaszooo
05-10-2018, 15:16
Nie wiem czy jest to wykonalne ale Lifty maja swiatla dzienne w zwyklych światlach wiec po zmianie BCM powinno dac sie zrobic dzienne na zwykłej lampie.

a4tech
05-10-2018, 16:13
Ja wymieniałem i siebie na poliftowy jak rowniez ACC, SODLy z Cross Traffic na IPC i APIM, SASM, IPC, kierownica z grzaniem i PAM ( 12 czujnikow ) APIM i wszystko dzialalo poprawnie - samochod jezdzi w Warszawie teraz. :one:



U Pawła przeszkodą jest brak "Ford Power" i ciezko dobrac odpowiedni BCM.

referee
05-10-2018, 17:33
Atech - pytanie na ktory BCM najlepiej wymieniać - wypas wszystkomający czy tez mniej wypas?
I jaka jest różnica między F1DT a F1ET ? Kolejna wersja czy F1DT to kuga a F1ET to FF3 (lub odwrotnie)?

Oraz - co znaczy problem z z "FORD POWER" ?? Start z guzika Paweł ma i jest problem z doborem odpowiedniego BCMa? Czy nie ma go i te wyższe wersje maja taka opcje która bruździ w samochodach niemających go?

podziękował z góry za odpowiedź
rfr

a4tech
06-10-2018, 08:06
Nie posiada startu z guzika.


Moj BCM, ktory wszystko obslugiwal:



<m module="BCM">
<d DID="F10A" Desc="ECU Cal-Config Part Number" Data="F1FT-14C403-AC"/>
<d DID="F110" Desc="On-line Diagnostic Database Reference Number" Data="DS-F1FT-14A073-BH"/>
<d DID="F111" Desc="ECU Core Assembly Number" Data="F1FT-14F119-EC"/>
<d DID="F113" Desc="ECU Delivery Assembly Number" Data="F1FT-14A073-EF"/>
<d DID="F124" Desc="ECU Calibration Data #1 Number" Data="F1FT-14C095-AG"/>
<d DID="F162" Desc="Software Download Specification Version" Data="0x05"/>
<d DID="F163" Desc="Diagnostic Specification Version" Data="0x03"/>
<d DID="F188" Desc="Vehicle Manufacturer ECU Software Number" Data="F1FT-14C094-AG"/>
</m>

referee
30-10-2018, 23:03
Kogo w WAW lub okolicach polecacie do pomocy przy wymianie BCMa?

dzwiedziu
31-10-2018, 05:32
Łap Darka Polarny

tedi_k
31-10-2018, 08:42
...w WAW ...wymianie BCMa?

To raczej mayak - mniej trzeba "łapać" bo jest na stałe...

referee
04-11-2018, 11:42
Szanowni - jeszcze jedno pytanie - czy wymiana BCM na poLIFT nie pociąga za sobą potrzeby wymiany innych (jakich? SASM?) modułów? Tempomat będzie działał?

Bo nie chciałbym wejść w spiralę wymian modułów po wymianie BCMa...

Obecnie poliftowe mam:
PAM
APIM
IPC

referee
02-12-2018, 12:05
Pytanie do znających temat - jeśli takowi są.

Czym różni się procedura dodawania Kluczyków za pomocą IDSa a dedykowanych maszynek w stylu MVP PRO M8 ?

referee
15-12-2018, 11:12
Hej!
jestem po próbie wymiany DV6T(przedlift) na GV6T(polift).
Nowy GV6T - jest widoczny po podłączeniu, można go zaprogramować, wgrać ustawienia starego BCMa itd...

Nie można niestety
- wymazać kluczy
- zaprogramować kluczyków :(

Kilka prób dodania czy usunięcia zakończyły się fiaskiem. (oryginalny IDS Ford).

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak ?

ps. jakby ktoś pytał to wymieniam abym miał w końcu pikanie w parktroniku :)

Mały update:

Koledzy ze wschodniego bardzo rozległego i zielonego kraju mówią, że to normalne dla BCMów gdzie zaszyty jest KEYLESS. Mój BCM ma keylessa (po VIN sprawdziłem dawcę)

Również twierdzą, że w przypadku wymiany powinno się zastosować procedurę wymiany podzespołu jaka jest zaszyta w IDS. Podczas wykonania takiej procedury do nowego BCMa zostaną wgrane ustawienia ze starego.

Tyle na razie.

dzwiedziu
16-12-2018, 22:21
Łukasz, aleś uparty :-) Ale to dobrze, powoli ale ważne że do przodu.

Mnie też czeka znowu wymiana bcm lub lutowanie obecnego w celu dołożenia gratów dla blissa.
Miałem DV6T-14A073-BJ, mam DV6T-14A073-DH i ponoć pasuje bez zmiany innych rzeczy F1DT-14A073-EH, czy mógł by ktoś potwierdzić?

tedi_k
16-12-2018, 23:55
...ponoć pasuje ...

Jak dokładałem BLIS w moim Grand C-maxie to założyłemk stary, dobry BCM BV6N-14A073-FU i wszystko działa...
Jedyny komplikator to ten, że w (Grand) C-maxie kamera cofania jest na module IPMB a nie jest obsługiwana wprost z BCM...

dzwiedziu
17-12-2018, 00:18
Jedyna komplikator...
Tak jak w fokusie mk3 przed liftem, szukam modułu, czytam wszystkie możliwe fora i powoli dochodzę do wniosku że jest tragedia z tym.
Po rozmowach z fachowcami z forum nic się nie dowiedziałem więcej niż doczytałem.
Mam też pewien pomysł, ale żeby to potwierdzić muszę rozebrać dwa rodzaje modułów, jeden już kolega rozebrał, drugi ja rozbiorę i wtedy zadać konkretne pytania Tadeuszowi lub Pawłowi.

referee
24-12-2018, 12:43
Kontynuując grzebanie w przypadkach wymiany BCM w FF3 na poliftowy.
Znalazłem 2 tematy które może pomogą przyszłym szaleńcom :) i mi

Jeśli wymieniacie na POLIFT BCM to zaopatrzcie się w bezpiecznik 25A i włóżcie go do F88.
Koledzy ze wschodniej granicy sugerują takie posunięcie bo często nie ma możliwości programowania takiego BCMa w FF3 przedliftowych.
Zacząłem kopać głębiej i znalazłem to Unable To Program And/Or No Electrical Power After Service Part Body Control Module (BCM) Installation – 2014 Ford Focus/C-Max (https://ford.oemdtc.com/2909/unable-to-program-andor-no-electrical-power-after-service-part-body-control-module-bcm-installation-2014-ford-focusc-max) - gdzie również sugerują dołożenie bezpiecznika 25A do F88

idąc dalej znalazłem taki opis: (tutaj (http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/escape/271-ford-escape-fuse-box-diagram-2013-present.html)) z Forda ESCAPE
F88 -> 25A
as of 2017:*KL30 feed
2014-2016:*Supply for F67, F69, F71 and F79

Ponieważ jestem ignorantem i nie siedzę w tym temacie od lat wszystko co tutaj się znajduje jest tylko moimi domysłami....
ESCAPE = KUGA?? a od KUGA do FF3 nie jest daleko.
Po podłączeniu takiego BCMa (FF3 Polift) nie włącza się u mnie: Klimatyzacja F71 / Radio, SYNC3, centralny -> F79/F67 / IPC->F69 - więc jakby coś było w tym co jest opisane powyżej prawdziwe.

Aby wszystko się włączyło - muszę podpiąć jakiś program którym resetuje poszczególne komponenty. Po takiej operacji wszystko się włącza.
Nie dodawałem jeszcze w F88 25A u siebie - bo nie miałem, są święta - brak czasu itp....
Jeszcze się nie poddałem i mam nadzieje podejść do wymiany/dodania kluczyków jeszcze raz.

Miłego / Wesołego / Zimowego / Świątecznego dnia Wszystkim bez wyjątku!!!

lukaszooo
25-12-2018, 11:39
Ostatnio szukalem info na temat wymiany PCMa a to poniekąd pokrewne z wymianą BCMa. Podpowiadali tam aby IDSem zresetować ID. Moze w tym jest twoj problem. Poszukaj w zakladce Chasis.

dandii
09-03-2019, 06:49
Witam, dokładałem do mojego Focusa mk3 przed liftem blisa. Okazało się, że mój bcm nie obsługuje blisa. Mój samochód ma zwykły kluczyk tak zwany scyzoryk. Kupiłem odpowiedni bcm, sprawdziłem oporność na pinach odpowiadający za martwy punkt i oporność była. Okazało się, że podczas wymiany bcm-a nic nie można było nic zrobić. Jedynia możliwość jaką można było wykonać to odczytać vinu z tamtego bcm-a. Moduł komfortu kupiłem z 2012 roku oznaczenie początek BV mó bcm zaczyna się od
litery DV. Czy problem jest w starszym module komfortu, czy winą jest ewidentnie keyless z dawcy. Czy idzie obejść keyless i zaprogramować go na zwykły kluczyk.. Kolejny moduł już kupiłem z rocznika 2014 zobaczymy jak będzie. Czy ktoś już taką sytuację miał.

dzwiedziu
09-03-2019, 07:03
To że oporność jest nie znaczy że zadziała. Oporność dają zamontowane rezystory na canie, ale reszty "gratów" nie musi być. Żeby to sprawdzić na 100% musiał by ktoś potwierdzić że posiada lub musiał Byś rozebrać bcm. Sam jestem w identycznej sytuacji.

dandii
13-03-2019, 20:08
Witam, jestem w trakcie szukania odpowiedniego bcm-a ale tego którego kupiłem nie dał rady się zaprogramować postanowiłem go rozebrać.
Widać że, moduł bcm ma tranzystory dlatego jest oporność na pinach 40-60 58-38

Kiedy podłączyłem miernik do mojego bcm-a który jest w samochodzie , nie pokazywał żadnej oporności, więc nie miał dedykowanych portów do blisa, nr bcm to DV6T-14A073-DM

Tego który kupiłem symbol miał taki BV6N-14A073-FT . Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć jak wygląda od środka:

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/df08ebbf49f0.jpg (https://naforum.zapodaj.net/df08ebbf49f0.jpg.html)



https://naforum.zapodaj.net/893f40279199.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/893f40279199.jpg

https://naforum.zapodaj.net/90cfe0bd0b79.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/90cfe0bd0b79.jpg

https://naforum.zapodaj.net/c4dc10f169a7.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c4dc10f169a7.jpg

https://naforum.zapodaj.net/7ecac31849e0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7ecac31849e0.jpg

https://naforum.zapodaj.net/32cd167df052.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/32cd167df052.jpg

referee
07-04-2019, 23:08
Wymieniony BCM na polift.
Na razie wszystko działa. Pojawił się dzwięk w czujnikach! nie od razu. minęło chwile zanim załapał cały system i zaczęło pikać :)

Zamieniony:
DV6T-14A073-BF
na
GV6T -14A073-EF

pawell3008
11-04-2019, 10:12
Cześć , ja jestem po dwóch próbach podmiany i nic , brak możliwości zaprogramowania kluczy , wymieniałem BV6N-14A073-BL na F1FT-14a073-EF i na razie się poddałem ale nie odpuściłem , co trzeba zrobić żeby go zaprogramować ?

referee
11-04-2019, 10:15
Co znaczy Brak możliwości zaprogramowania?
- Czy jak podepniesz BCM do samochodu - włożysz kluczyk swój i przekręcisz - na IPC masz informację zwrotną z IMMO że coś nie halo ???
- Czy nie masz w ogóle żadnej informacji?

pawell3008
11-04-2019, 12:19
Niema żadnej informacji licznik nawet nie zaświecił ,przy zakupie podpinałem 6 różnych (bcm) i zadnym licznik nie ruszył.

referee
11-04-2019, 12:44
Miałem podobny efekt. Po przepięciu BCMa - cisza. nic nie działa, nie zapala się IPC, klima itp... POmagało podłąćzenie kabla i reset poszczególnych modułów.

Pomogło to : #27 (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3071789&postcount=27)


Jeśli wymieniacie na POLIFT BCM to zaopatrzcie się w bezpiecznik 25A i włóżcie go do F88.
Koledzy ze wschodniej granicy sugerują takie posunięcie bo często nie ma możliwości programowania takiego BCMa w FF3 przedliftowych.
Zacząłem kopać głębiej i znalazłem to Unable To Program And/Or No Electrical Power After Service Part Body Control Module (BCM) Installation – 2014 Ford Focus/C-Max - gdzie również sugerują dołożenie bezpiecznika 25A do F88

Dodaj bezpiecznik - u mnie pomogło. Po przepięciu BCMa wszystko zadziałało.
Następna sprawa jak już z tym się uporasz.
- po włożeniu klucza do stacyjki i jak przekręcisz (oczywiście nie włączysz silnika) ALE na IPC powinno się zaświecić oszczeżenie z IMMO. Jesli tego nie będzie - oznacza że BCM ma ustawione tylko i wyłącznie kluczyki KEYLESS... i należy to zmienić :D
Dopiero jak zmienisz ustawienia w BCM i oszczeżenie IMMO się pojawi na IPC - będziesz mógł dodać klucze.

pawell3008
11-04-2019, 12:52
A jak jest z modułami przed lift czy działają z nowym BCM po lift?

referee
11-04-2019, 13:16
Ja mam IPC/PAM polift.
Reszte mam przedlift i wszystko mi działa.

markokon
09-08-2019, 12:32
Witam Jakim programem i interfejsem można zmieniać ustawienia w BCM, potrzebuję włączyć opcję halogenów przeciwmgielnych z przodu i tyłu focus MK3 2017 r 2.0 benzyna *amerykan. Przełącznik zmieniłem i pojawia się tylko kontrolka pmg tył

kriski
10-08-2019, 00:49
markokon - np.: UCDS

markokon
12-08-2019, 10:50
Dzięki, to wiem, pewnie też IDS, ale coś bardziej dostępnego np Focccus, czy Elmconfig ? Jaki interfejs polecacie do Focccus? Chodzi o Focusa 2.0 benzyna 2017 r SE.

referee
13-04-2020, 16:02
Opiszę moją wymianę BCMa - jaka miała miejsce rok temu.

w FF MK3 przedlift totalna bieda wymieniłem BCM na GV6T-xxxxxx-Ex - czyli wszystko-mający BCM.

Jak do tego się zabrałem?
Przygotowanie BCMa:
0) do całej operacji użyłem UCDS (wersja czerwona - mady by china czy niebieska - oryginalna nie ma znaczenia)

W Samochodzie:
1) skopiowałem aktualny ASBUILT jaki miałem w swoim STARYM BCM -> do pliku.
2) skopiowałem cały DIRECT CONFIG BCMa jaki miałem w STARYM BCM

UWAGA: moja obserwacja - mogę palnąć jakąś gafę lub powiedzieć coś co inaczej się nazywa

Nie wszystkie opcje w DIRECT możliwe są do ponownego zapisania, wgrania do BCM - wgrywanie starego DIRECT CONFIG z pliku kończy się niepowodzeniem (chcemy wgrać jakąś wartość do komórki której nie da się ograć nową / tą sama wartością) Dlatego też DIRECT uzupełniałem krok po kroczu - atrybut po atrybucie.

Jak skopiowałem stary DIRECT? Zrobiłem zrzuty ekranu całego DIRECTa.

3) przełożyłem BCMy - włożyłem NOWY
4) skopiowałem do pliku ASBUILD tego NOWEGO BCMa
5) skopiowałem do pliku DIRECT tego NOWEGO BCMa.

6) Wgrałem do tego NOWEGO BCMa punkt #1 - aktualny AsBUILT ze starego BCMa

W Domu na spokojnie:
7) Po odpaleniu UCDSa/DirectCongig/FocusMK3 LIFT/BCM wgrałem do programu skopiowany w punkcie #5 pliku DIRECT tego NOWEGO BCMa i zacząłem go zmieniać na wzór STAREGO BCMA (zrzuty ekranów)
Trochę to trwało...

Zapisałem tak przygotowany plik i poszedłem do samochodu.

Samochód
8) UCDSem wgrałem przygotowany wcześniej plik w #7 DIRECT CONFIG.
oczywiście jak wspomniałem w UWAGA - cześć rzeczy się zapisała - część nie dlaczego? Patrz UWAGA. :)

Zacząłem to samo co w domu - zmieniałem ręcznie DIRECT aktualnego zmienionego NOWEGO BCMa na wzór STAREGO BCM -> Patrz zrzuty ekranów. Po każdej zmianie zapisywałem. Niektóre wartości mogłem zmienić inne nie.

9)
Po takiej zmianie DRECT w NOWYM BCM - wszystko mi się uruchomiło (za wyjątkiem kluczyków) to co miało działać bez zapłonu.

10) zmieniłem BCM na stary i pojechałem z tak przygotowanym NOWYM BCM pod pacha na dogranie kluczy.

11) Kluczmistrz kluczyki dograł - wszystko wstało - On miał mało pracy ja zdobyłem doświadczenie.

Odjechałem zadowolony.

Ps. w wolniejszej chwili postaram się jakieś ekrany wstawić.
Ps 2 - jak zauważycie punkt #7 - można pominąć w punkcie #8 zrobiłem dokładnie to samo ale w samochodzie. Tylko trochę skraca czas siedzenia w samochodzie.

Miłego

ferolo22
14-06-2020, 17:15
Cześc panowie czy ktoś rozwiązał sprawę zmiany BCM przed lifta do polifta z key free ostatnio ze znajomym próbowaliśmy to ruszyć w kudze 2 i nie chciało to ruszyć tzn bcm się komunikował po wciśnięciu ford power na liczniku wyskoczył problem z immo ale to tyle chcieliśmy to ugryźć forscanem bo ma opcję dopisywania kluczy przez RFa ale wyskakiwał błąd transpondera kluczy i ciągle nic. W moim amerykańcu dopisałem nowy klucz bez problemu forscanem więc temat sprawdzany a tu nic.
Zastanawiam się czy IDS już sobie z tym radzi czy dalej to temat raczkujący.

referee
14-06-2020, 17:54
Cześc panowie..

Zastanawiam się czy IDS już sobie z tym radzi czy dalej to temat raczkujący.

Raczkujacy :)
Raczej bez wykupienia dostępu u Forda nie dolozysz kluczy a tym samym nie wymienisz BCM

sabaciontko
13-07-2021, 18:36
Dzisiaj wymieniałem BCM z prelifta DV6T-14A073-BF na polifta F1FT-14A073-EG i sposób opisany przez referee jest wyśmienity ! Zostało mi tylko wgrać nowe klucze do immo a potem dokładać nowe graty .

kwiczol
11-04-2022, 08:22
Witam,
Mam problem z moim focusem mk3, otóż jak to w tym modelu miałem przygodę z rozładowującym się akumulatorem ( problem od pompki spryskiwaczy) który usunąłem . W ostatnim czasem przestała mi działać owa pompka i zaniepokojony zagadnąłem sobie w sławny moduł BSI czy przypadkiem dalej się coś nie leje - było wszystko ok ale po ponownym podłączeniu nie działa tylna wycieraczka, przycisk klimatyzacji , świecą się kontrolki esp i poduszki powietrznej . Akumulator był odłączany , bezpieczniki ok . Moje pytanie do kolegów mających więcej doświadczenia - czy to już końcówka mojego modułu BSI czy może coś innego(przekaźnik) Nadmienię jeszcze ze moduł po przygodzie z płynem od spryskiwaczy dostał trochę po dupie i były ewidentne ślady lekkiego przepalenia w jednym gnieździe i zaśniedzenia. Mam na podmianę owy moduł ale oczywiście nieświadomy byłem ze trzeba coś przeprogramowywać itp .Jeśli to moduł to gdzie mogę coś takiego na Dolnymsląsku zrobić (najlepiej Jelenia Góra). Z góry dziękuje za pomoc

Antej
11-04-2022, 08:54
BCM zalany, więc do wymiany.
Niestety kluczyki sa zapisane w BCM więc wymiana modułu uziemia auto do czasu zakodowania kluczyków, a byle czym tego nie zrobisz.

sabaciontko
11-04-2022, 09:17
kwiczol Zadzwoń do ASO. Usługa za parowanie i x 2kluczyk zaczyna się od 400 zł. Taniej nie znajdziesz , raczej.

kwiczol
12-04-2022, 06:56
Dziękuje za odpowiedzi , dzisiaj zadzwonię do ASO i zobaczymy jak to wygląda w praktyce .Proszę jeszcze o informacje bo moduł który kupiłem jakiś czas temu szukałem taki aby numery się zgadzały jednak niektóre są inne .Które nr modułu dają pewność ze będą ze sobą wymienne ?

referee
12-04-2022, 07:02
Na zdjęciu jakie dałeś nr jest zasłonięty przez ta naklejkę.
Napisz jaki miales.Ten jest Dv6t.......

kwiczol
12-04-2022, 07:31
Wygląda to następująco

referee
12-04-2022, 07:57
TEN BCM to DV6T-14A073-DL -> DV6T-14A073-Dx gdzie x to dowolna litera

To jest Twój czy ten na wymianę?
Jeśli Twój i będziesz dopiero szukał to proponuję wymienić Tobie na LEPSZY BCM ktory ma więcej opcji.
Szukaj: F1ET/GV6T/JV6T-14A073-Ex gdzie x to dowolna litera.
One są kompatybilne w dół.

W ASO jak pójdziesz i powiesz ze padł Tobie BCM wsadzą taki ~JV6T-14A073-Ex -> coś koło tysiaka

kwiczol
12-04-2022, 08:00
Pierwsze zdjęcie to nowy moduł, drugi to mój niedomagający stary . Z tego co widzę numery się zgadzają i chyba nie powinno być problemu z podmiana ? Jeszcze zapytam dla pewnosci - kodowanie kluczyków do nowego BCM tylko i wyłącznie ASO ?

Antej
12-04-2022, 08:16
najpewniej w ASO
ale nie jest to wymagane, przy czym puerwszy z brzegu klucznik nie da rady

referee
12-04-2022, 08:23
Z tego co widzę numery się zgadzają i chyba nie powinno być problemu z podmiana ?

Jeszcze zapytam dla pewnosci - kodowanie kluczyków do nowego BCM tylko i wyłącznie ASO ?

to zalezy od osoby ktora bedzie Ci robiła.
Kluczyki to jedno ale to co jest w środku (ustawienia) to drugie.

Więc nie wystarczy tylko podmienić i dograc klucze. Należy odpowiednio skonfigurować - dograć konfigurację pod Auto - inaczej - albo nie pojedziesz albo będzie dużo błędów.

Nie tylko ASO - jak masz kase - jedz do ASO.
Koledzy z forum również mogą to zrobić -> i to nie jest coś złego (karalne itp) Skąd jesteś?

Antej
12-04-2022, 08:33
Takie gadanie o niczym.
Nowy BCMma być pożeniony z autem i tyle ma wiedzieć klient.
Ma działać i koniec.

Czy w tym jest wgranie konfiguracji, dopisanie kluczy, inicjalizacja modułu w aucie to już nie interesuje klienta.
ASO to zrobi i wcale nie będzie dużo droższe od komercyjnych serwisów, bo tylko takie mają odpowiedni sprzęt do powyższego.

referee
12-04-2022, 10:21
Rozmawiamy tutaj o możliwych opcjach a nie o niczym jak piszesz

Rozumiem że dla CIebie Antej wyłożenie minimum 400zł gdy możesz o 200zl taniej u kogoś forum - i to wcale nie "komercyjny serwis" <- z tego to się ubawiłem.

Aby dodać klucze nie musisz być Komercyjnym serwisem - wystarczy dostęp do serwerów forda z wykupioną wcześniej odpowiednia usługa.

Oczywiście ASO ma odpowiedni sprzęt i czasami odpowiednia wiedzę :) ma tez swoje ceny.

lukaszooo
12-04-2022, 10:36
Zacznijmy od tego że większość Aso odrazu powie że się nie da. Druga sprawa ok 10 osób z tego osób ma sprzęt do takich zabaw, myślę że nie znajdziesz tyle Aso w PL które się tego podejmie.. .
Napisz gdzie mieszkasz i ci kogoś polecimy.

Antej
12-04-2022, 10:50
do serwerów forda z wykupioną wcześniej odpowiednia usługa.

teraz to ja sie ubawilem,
ile osob znasz ktore dla wlasnej przyjemności wykupia taki dostep, a nie w celach komercyjnych?

co do "ASO nie da sie",kolejny żart osoby ktora szuka sobie klientów, owszem da się i robia ta bez zająkniecia.

sabaciontko
12-04-2022, 12:41
myślę że nie znajdziesz tyle Aso w PL które się tego podejmie.. .
Napisz gdzie mieszkasz i ci kogoś polecimy.
Dawno się tak nie uśmiałem .
Powiedz mi co w tym skomplikowanego dla ASO zamontować BCM , wgrać fabryczny konfig i zakodować kluczyki?
Jeszcze raz napiszę - zapłaciłem 400 zł brutto z Fv za wymianę , parowanie i 2 x kluczyki.
ps. Nadmienię że kwoty za taką samą usługę forumowych "magików" zaczynały się od 600 do 1500 zł. Bez FV.

dzwiedziu
12-04-2022, 17:16
Nie do końca doczytałem.
Który serwis ASO w PL po za olejem i filtrami wsadza używane rzeczy przyniesione przez klienta? I może jeszcze dwa lata gwarancji?
Jak masz dobre znajomości to może na "fuche" zrobią, nic po za tym.

sabaciontko
12-04-2022, 18:01
Jeśli robiliście taka usługę w Aso na używanym bcmie to napiszcie gdzie, będzie dla potomnych.


Dla potomnych .
Takie usługi wymiany używanego BCM świadczy ASO Lublin - Turystyczna oraz ASO Radom .

kwiczol
12-04-2022, 18:53
Focus naprawiony .Pierwszy był telefon do najbliższego ASO Ford w tym przypadku Świdnica (jestem z Jeleniej Góry) Zrobią , koszt 550 i potrzebują auto na kilka godzin z zaznaczeniem, ze oni usługę wykonają ale w przypadku części klienta nie dają gwarancji ze będzie to działać . Koszt nowego modułu od ASO 1600 zł. To ze szukałem dalej zadecydowało brak terminów w tym tygodniu . Dostałem nr do gościa który robi w Jeleniej podobne sprawy. Chwila rozmowy, wysłanie zdjęcia modułu na whatsaap, podjechałem 20 min i mam sprawny BCM z przegranym "programem" z mojego starego . Wszystko wróciło do normy ,koszt 500 zł . Dla ludzi z Jeleniej i okolic mogę udostępnić na priv nr telefonu do Pana magika . Dziękuje kolega z forum za informacje i porady. Pozdrawiam

edmun
12-04-2022, 22:41
Czyli wszystko co powyżej się dokładnie zgadza.
Nie każde ASO się tego podejmie.
Można często lepiej znaleźć magika z forum który to spokojnie ogarnie.
ASO (o ile nie kupujesz części u nich z marżą 7000%) nie da gwarancji. Magik na papierze tez nie daje gwarancji ale wszystko zalezy od człowieka.
Nie ma co bić piany bo nie o to tutaj chodzi.
Wnioski mamy takie że jest to do zrobienia i w ASO z gwarancja (drogo), w niektórych ASO taniej ale bez gwarancji jak i u magików.
Tyle.

venix
18-06-2023, 21:05
Wypróbowałem już 4 różne bcm. Wszystkie są teraz w domu, ale zawsze dostaję komunikat blokada kierownicy awaria natychmiastowy serwis i klucz nie został rozpoznany.

Próbowałem połączyć bcm z dealer fjds ale dostaję tylko błąd security 27.
Parameter reset nie chce mi zrobić
Również autel Im608 czy Vvdi2 albo zedfull nie mogli nic zrobić

Mogę usunąć klucze i nauczyć je ponownie.

Czy muszę również zmienić kolumnę kierownicy i rfa?

Mój focus ma keyless start rocznik 2012

Antej
18-06-2023, 21:23
Mogę usunąć klucze i nauczyć je ponownie.

To za mało.
Nowy BCM nie wie że jest w innym aucie i szuka starego PCM.

venix
19-06-2023, 00:07
To za mało.
Nowy BCM nie wie że jest w innym aucie i szuka starego PCM.


wiem, ale z fjds nie mogę dostosować directdata, a reset parametrów tez nie działa bo nie mogę włączyć zapłonu
https://ibb.co/WD09Qcx

https://i.ibb.co/LtNHWbN/c919524d-9e1d-4984-96fa-ac5e6365e480.jpg (https://ibb.co/LtNHWbN)

Antej
19-06-2023, 05:37
wiem, ale
wlasnie nie wiesz, brak krypto key nowego PCM wpisanego w BCM.

venix
19-06-2023, 09:01
Nie mogę odczytać ze starego cryptokey jest pusty

venix
19-06-2023, 19:02
Działa :)
Mój kabel j2534 nie był dobry z wtyczką obd od autel działał, a potem miałem 2 wadliwe transpondery w kluczach

technikibart
25-10-2024, 17:22
Cześć,

Słuchajcie, będę szukał kontaktu do osoby z IDS, okolice Torunia, Łodzi, Warszawy do zakodowania IMMO, do nowego BCMii które pozwoli na poprawną komunikacje, chociażby PDC z IPC "dzwięk czujników parkowania":

PDC / PAM "F1ET"


IPC "F1ET"


FCDIM "F1ET"Sync 1.1


ACM "F1ET"
. Obecnie posiadam moduł BV6N-14A073-FP i przypuszczam że muszę zakupić do tego zabiegu DV6T-14A073-XX. Czy końcówka ma znaczenie dla poprawnej konfiguracji? Czy jednak dowolny model zakupie i będzie funkcjonował po sparowaniu i poprawnej konfiguracji?

Konfiguracja w załączniku.

Generalnie czy w dobrym kierunku idę?

tomao
25-10-2024, 17:38
BV....-Fx to był jedyny bezkluczykowy, po lifcie nie wiem jak z tym. PATS już da się ogarnąć Forscanem (płatnym).

technikibart
25-10-2024, 17:55
Widzę że będzie trudno odnaleźć z końcówką FX, przy okazji odnalazłem wątek dot. GEM: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=271318&page=3

Jestem ciekaw jak to wygląda dla BCMii F1ET.
To bardzo ciekawe to co piszesz że płatna wersja Forscan daje możliwość ogarnięcia PATS dla sys. bezkluczykowego, posiadam Viaken'a i UCDS Chinola który raczej nie daje takiej możliwości. Ostatnio jestem w tyle jeżeli chodzi o tego typu news'y.

tomao
25-10-2024, 17:59
Można szukać z początkiem F i nawet G.

dzwiedziu
25-10-2024, 17:59
PATS już da się ogarnąć Forscanem
Pokaż u siebie jak bezkluczyk robisz :wink:

tomao
25-10-2024, 19:06
bezkluczyk
Tak, chyba się zagalopowałem :oops:

technikibart
28-10-2024, 10:16
...

technikibart
17-11-2024, 17:53
Wypróbowałem już 4 różne bcm. Wszystkie są teraz w domu, ale zawsze dostaję komunikat blokada kierownicy awaria natychmiastowy serwis i klucz nie został rozpoznany.

Próbowałem połączyć bcm z dealer fjds ale dostaję tylko błąd security 27.
Parameter reset nie chce mi zrobić
Również autel Im608 czy Vvdi2 albo zedfull nie mogli nic zrobić

Mogę usunąć klucze i nauczyć je ponownie.

Czy muszę również zmienić kolumnę kierownicy i rfa?

Mój focus ma keyless start rocznik 2012

Założyłem Bcmii z polifta do przedlifta i moje wnioski.
Po przez Forscan udało się co najwyżej zainicjować Bcmii z RFA i wszystko zaczeło działać ze starym kluczem, odpalał, jeździł, czujniki, światła, klimatyzacja, czujniki parkowania (wszystko działa). Do czasu gdy nie oddaliłem się od auta i po powrocie zablokowało kierownice. Nie da się usunąć i dograć kluczy w ten sposób. Może i to działa na Forscan z Keyless ale jak masz już klucz dopisane do Bcmii. Chyba że tak jak któryś z kolegów napisał, brak krypto key nowego PCM wpisanego w BCM.

Działało to wszystko na starym kluczu Keyless, teraz się zastanawiam czy te F1ET będą potrzebne dla poprawnego dodania kluczyków.

Narazie załozyłem stary moduł i dalej działa. Na pewno moge potwierdzić że śmiało można wymienić Bcmii BV6N na F1ET

lukaszooo
18-11-2024, 06:07
Forscan ma za dużo zabezpieczeń i podstawowa funkcją która nie pozwala na takie zabawy czyli czytanie VIN z pcm i na tej podstawie dobieranie funkcji. Program czyta przedlifta a ty chcesz dodać moduł z lifta, wsadź BCM przedliftowy i się dopisze. Ten sam problem ma fdrs.
Da się to oszukać ale nie forscanem.

technikibart
18-11-2024, 06:23
Przypuszczam że zmiana VIN w BCMii nie będzie skutecznym rozwiązaniem? Czy może jest jakieś inne narzędzie na to tzw.oszustwo i czy da się to wykonać w FDRS?

tedi_k
18-11-2024, 21:25
...czy da się to wykonać w FDRS?

W FDRS przy pewnej wprawie da się wykonywać na 'niewłaściwym' aucie funkcje w oparciu o wczytane offline'owo po VIN właściwego auta moduły FDRS. Trzeba podłączać kabel dopiero jak moduł FDRS jest już uruchomiony. Tą metodą np. inicjalizuje się (PMI) moduły aut wersji amerykańskich, dla których FDRS 'oferuje' jedynie obsługę Sync3...

futrzaken
29-04-2025, 20:20
Czy zna ktoś kogoś z podkarpackiego, kto ogarnie wymianę BCM, a w szczególności programowanie kluczyków?

ferolo22
30-04-2025, 04:31
Hej panowie mam pytanie czy mamy kogoś w pomorskim kto ma sprzęt do dogrania kluczy po key free?

Łysy__!
30-04-2025, 07:13
Poszukaj na OLX. Pod hasłem klonowanie BCM.

futrzaken
30-04-2025, 21:20
To może pójdziemy dalej, małopolskie?

ferolo22
01-05-2025, 06:21
Na olx słabo pytam o kogo poleconego lepiej dać swojemu zarobić