Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Brak 4 biegu poweshift


pawel1984s
05-06-2018, 18:10
Witam od wczoraj mam problem ze skrzynia biegow, podczas przyspieszania auto jakby na chwile stracilo moc. Ale jechalo dalej, teraz zauwazylrm ze nie wrzuca 4 biegu, nawet na "S". Auto mam od miesiaca, w skrzyni poprzedni wlasciciel wymienil olej (mam fakture). Gdzie szukac przyczyny.

slawek-kali
05-06-2018, 18:23
bledy odczytac.. oj.. olej wymienil szkoda ze skrzyni nie zrobil.. :roll:

pawel1984s
05-06-2018, 20:26
Skrzynia zadnych bledow nie wywala.

slawek-kali
05-06-2018, 20:36
to masz zagwozdkę..

lotek
05-06-2018, 20:48
Ewidentne sprzedał Ci minę, tanio nie będzie niestety.

pawel1984s
05-06-2018, 20:58
Kurcze najsmieszniejsze jest to ze gosc zmienial oleje w skrzyni regularnie mam faktury. Ostatnia wymiana 04-09-2018. Auto mial 5 lat. Gadalem z nim to zarzeka sie sie ze nie mial problemow zadnych ze skrzynia. Znacie moze jakis dobry warsztat najlepiej woj podlaskie

arekmiz
06-06-2018, 08:33
W Wawie polecany jest Maktrans. :)

A poza tym - wątek przenieść do automatycznych skrzyń... :)

Yakac
06-06-2018, 18:05
Na podlasiu jest zakład Zdanewicz - Naprawa automatów, adres Zagórze 21 (za Korycinem). tel. 85-850 50 23 lub 606 595 253. Znajomy mechanik mi polecał.
Ale zadzwoniłem, i jak usłyszałem cenę za same sprzęgła około 8tys.zł. to udałem się do Maktrans i tam zrobiłem taniej i kompleksowo wszystko.
Ale zadzwoń, zapytaj, to nie kosztuje :)

PS. adres do Maktrans masz w google jak wpiszesz. Telefony też.

pozdro

juri2069
06-06-2018, 18:15
Kurcze najsmieszniejsze jest to ze gosc zmienial oleje w skrzyni regularnie mam faktury

Przecież regularna wymiana oleju , nawet co 20 tyś, nie jest podstawą że skrzynia się nie zepsuje . Nic nie jest wieczne :)

krzys125
06-06-2018, 18:20
Ostatnia wymiana 04-09-2018.
Drukował faktury jak chciał i ostatnia nawet 3 miesiące do przodu:one:

Yakac
06-06-2018, 18:25
Kurcze najsmieszniejsze jest to ze gosc zmienial oleje w skrzyni regularnie mam faktury.

Ale regularnie to znaczy co ile? 60tys.? to wg fachowców za rzadko.
Pooczytaj o konstrukcji tej skrzyni, jest bardzo wrażliwa na zanieszyszczenia i zły stan oleju. Mi w Maktrans zalecono zmianę co ok 30 tys.km. I tak zamierzam robić, mało jeżdżę więc to i tak co 3 lata będzie. Przeboleję te około 500zł (u nich oczywiście) jeśli skrzynia ma działać dłużej.

A swoją drogą to nie tylko olej ma wpływ na trwałość skrzyni. Ważne jest jak się jeździ. Zimne ostre starty na pewno skracają żywotność tłumika drgań skrętnych.

pozdro

pawel1984s
06-06-2018, 20:56
Na podlasiu jest zakład Zdanewicz - Naprawa automatów, adres Zagórze 21 (za Korycinem). tel. 85-850 50 23 lub 606 595 253. Znajomy mechanik mi polecał.
Ale zadzwoniłem, i jak usłyszałem cenę za same sprzęgła około 8tys.zł. to udałem się do Maktrans i tam zrobiłem taniej i kompleksowo wszystko.
Ale zadzwoń, zapytaj, to nie kosztuje :)

PS. adres do Maktrans masz w google jak wpiszesz. Telefony też.

pozdro

Dzis dzwonilem do niego wizyta umowiona na lipiec dopiero. Taniej tzn jaka roznica w cenie?

Bump: Drukował faktury jak chciał i ostatnia nawet 3 miesiące do przodu:one:

Moja pomylka 09-04-2018 .

Yakac
06-06-2018, 21:22
w podobnej cenie miałem kompletną regenerację tłumika drgań, czyszczenie i wymiana elektrozaworów, czyli mechatronika, wymiana oleju. Sporo tam było na liście rzeczy. Natomiast u Zdanewicza za sam tłumik tyle zawołali, a jak coś jeszcze do naprawy to cena do góry.

Piotr_V6
08-06-2018, 21:10
A zapina ci 2 i 6 bieg w trybie manualnym ?

pawel1984s
09-06-2018, 19:16
Tak po za 4 wszystkie biegi chodza. 2 i6 w trybie automatycznym i manualnym zapina normalnie

Piotr_V6
14-06-2018, 15:43
bardzo dziwne bo gdyby chodziły 1,3,5 i R to by świadczyło o tym że zawór padł w tym wypadku na początek proponuję abyś wykasował adaptacyjne wartości skrzyni i przeprowadził adaptację taką jak po wymianie oleju czyli po 20s każda pozycja od P,r,n,d oraz 1 i 2 w trybie manualnym następnie powrót przez wszystkie przełożenia wyłączenie silnika i próba czy zatrybi jeśli nie to należało by sprawdzić w trybie D jaki żądany jest kolejny bieg przez TCM powinien pokazywać po kolei, jeśli skrzynia nie daje innych objawów może być problem elektroniczny z TCM może pomoże aktualizacja oprogramowania nie ma co się ładować od razu w koszta. Nie przestrasz się bo po wykasowaniu skrzynia nie będzie reagowała na nic trzeba przejść wszystkie tryby od P i do P wracając 20s każdy to ważne. Potem około 8 Km aby zadoptować tryb jazdy najpierw spokojnie kilka km potem do dechy dlatego dobrze mieć trochę więcej pustej w miarę drogi aby wszystkie biegi można było zapiąć zarówno w trybie D jak i S i manualnym. Daj znać co się wydarzyło czy będzie jakaś zmiana ponieważ może być też problem z wałkiem wejściwym z synchronizacją dokłądnie obadaj czy nie ginie ci 1,3 i 5 bieg czasem ponieważ 1 3 4 5 są synchronizowane na pierwszym wałku i tutaj też może być problem ale tego to już dowiedzieć się może niestety po demontażu.

pawel1984s
14-06-2018, 22:45
Dzieki za konkretne info. Jestem umowiony do mechanika dopiero na 5 lipca na diagnostyke. Zaowazylem ze czasami teraz zaczol tez ginac 5 bieg, ale tylko czasami. Skrzynia nie szarpie pracuje cicho. Dam info jak juz bede po diagnostyce

OLOGT
09-09-2019, 00:26
paweł1984s
Uporałeś się już z tą usterką ?

pawel1984s
14-09-2019, 07:44
Witam
Tak uporalem się. Miałem robiona całą skrzynie. Winne temu są opiłki z tłumika drgań. Żeby dobrze to zrobić niestety trzeba cała skrzynie rozebrać. Koszt 7500 zł. Robiłem w Maktrans.

Piotr_V6
14-09-2019, 09:43
gdyby były temu winne tylko opiłki wystarczyło by wyczyścić tylko mechatronikę zawory zdemagnetyzować i całość złożyć i by śmigało za 7500 zł to pełna regeneracja sprzęgieł tłumika drgań i mechatroniki raczej była więc to na pewno nie były same opiłki , raczej problem z pozycjonowaniem biegów na widełkach pewnie tez było dużo opiłków być może nawet pozycjonery na widełkach były uszkodzone na nitach, stąd potrzeba było rozebrać całą skrzynię. Teraz można powiedzieć że skrzynia jest jak nowa.

pawel1984s
14-09-2019, 20:48
gdyby były temu winne tylko opiłki wystarczyło by wyczyścić tylko mechatronikę zawory zdemagnetyzować i całość złożyć i by śmigało za 7500 zł to pełna regeneracja sprzęgieł tłumika drgań i mechatroniki raczej była więc to na pewno nie były same opiłki , raczej problem z pozycjonowaniem biegów na widełkach pewnie tez było dużo opiłków być może nawet pozycjonery na widełkach były uszkodzone na nitach, stąd potrzeba było rozebrać całą skrzynię. Teraz można powiedzieć że skrzynia jest jak nowa.

Skoro są opiłki z tłumika, to chyba normalne że tłumik nadaje się do regeneracji. Same czyszczenie mechatroniki usunelo by skutek a nie przyczyne. Widelka były ok. Regenerowali obudowę (gniazdo lozyska- standard tak mówili), tłumik drgań, i uszczelnienie. Skrzynia chodzi ok. Ale zadowolony z obsługi nie jestem.

orion512
15-09-2019, 00:26
A co było nie tak z obsługą?

Piotr_V6
15-09-2019, 11:55
Skoro są opiłki z tłumika, to chyba normalne że tłumik nadaje się do regeneracji. Same czyszczenie mechatroniki usunelo by skutek a nie przyczyne. Widelka były ok. Regenerowali obudowę (gniazdo lozyska- standard tak mówili), tłumik drgań, i uszczelnienie. Skrzynia chodzi ok. Ale zadowolony z obsługi nie jestem.


Oczywiście że tak, a to że opiłkowanie z obudowy tłumika drgań było nadmierne świadczy o tym że oleje nigdy na czas zmieniane nie były, właściciel miał to w dupie albo ostro ganiał to auto, kto wie czy kiedykolwiek były do twojej wymiany robione serwisy olejowe skrzyni.