Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] nie chce odpalić po wymiwnie filtra paliwa.


reszko
05-06-2018, 19:57
Witam.
Podczas odpalania auta po wymianie oleju wszystkich filtrów oraz filtra paliwa pojawił się błąd przy podłączonym kompie U0416-Otrzymano niewłaściwe dane z elektronicznego modułu sterowania dynamiką samochodu.Co to może oznaczać i jak mam naprawić auto bo mechanik zgłupiał i rozkłada ręce.

galax
05-06-2018, 21:12
Najczęściej oznacza nie podpiętą wtyczkę od pedału gazu po wymianie filtra przeciwpyłkowego w klimatyzacji lub oberwany kabelek .

tedi_k
05-06-2018, 21:59
...U0416... jak mam naprawić auto bo mechanik zgłupiał i rozkłada ręce.

Nijak. Błąd bez znaczenia. Błędy typu "U..." generalnie można zignorować.

reszko
06-06-2018, 14:33
Dziś gość z bemo motor z forda powiedział mi możliwe że wtryski się przytkały.
Możliwe jest to wogóle?

gregor75
06-06-2018, 18:51
zapowietrzony układ po wymianie filtra paliwa

lucas4891
06-06-2018, 19:12
Dziś gość z bemo motor z forda powiedział mi możliwe że wtryski się przytkały.
Możliwe jest to wogóle?

Taaa...
Telepatycznie stwierdzil, ze z mila checia wymienia Ci wtryski, pompe wtryskowa a moze do tego jeszcze co innego.
Nie wiem co to za mechanik, ale jesli to jego pierwszy TDCI na Siemensie to raczej nie wiedzial, ze w baku ni ma pompy elektrycznej.
Najpierw trzeba odpowietrzyc uklad paliwowy przed pompa. Mam nadzieje, ze dlugo nie chechlali silnika rozrusznikiem. Bo jesli uklad wtryskowy dzialal na sucho przez dlugi czas podczas rozruchu, to jest taka opcja, ze zatarli pompe i zapchali wtryski.
Jest duzo na forum odnosnie odpowietrzania a nawet filmik na youtobie do obejrzenia. Zacznij od tego

reszko
06-06-2018, 21:25
Wielkie dzięki Koledzy jutro do niego jadę i zacznę o waszych wskazówek.Apropo to samo mu mówiłem że żle odpowietrzył układ paliwowy.
Odezwę się co i jak
Pozdro

weuek
07-06-2018, 03:55
Jeśli to rzeczywiście zapowietrzenie po wymianie filtra paliwa, to powinien zamknąć działalność. Amatorsko wymieniam ten filtr w tdci tak, że po jego wymianie ani sekundy dłużej nie trzeba kręcić rozrusznikiem (ani żadnych pompek nie trza, oczywiście).

makinen
07-06-2018, 08:48
Też wymieniam amatorsko i treba kręcić.
Tutaj opisałem procedurę: https://takoto.pl/jak-wymienic-filtr-paliwa-w-ford-s-max-2-0-tdci-163-km-wd10c-peugeot-citroen-2-0-hdi
Pierwsze kręcenie trzeba trzymać kluczyk aż zapali. Ja przynajmniej bałem się puścić żeby się przekonać, czy zaskoczy za drugim razem.

weuek
07-06-2018, 08:53
Nie trzeba wcale kręcić. Tylko ten krok powtórzyć kilka razy:

Teraz przez otwór odpowietrznika filtra paliwa wlawamy strzykawką paliwo aż do momentu kiedy zacznie wypływać.

I być cierpliwym. Poczekać, aż nic się już nie da dolać.

marian_joker
07-06-2018, 09:38
Jeśli to rzeczywiście zapowietrzenie po wymianie filtra paliwa, to powinien zamknąć działalność. Amatorsko wymieniam ten filtr w tdci tak, że po jego wymianie ani sekundy dłużej nie trzeba kręcić rozrusznikiem (ani żadnych pompek nie trza, oczywiście).

dokładnie!
Metoda garazową z uzyciem prostych narzedzi da sie bez zapowietrzenia.
A nawet jak to zalac filtr od góry jest korek "bezpiecznik"

makinen
07-06-2018, 10:38
Chodzi wam o to, że zalewamy filtr i przekręcamy kluczy i tak kilka razy i dopiero odpalać?
Bo ja zalałem filtr przez odpowietrznik a mimo to kilka sekund kręcił zanim załapał.

Ze_ja
07-06-2018, 12:50
Też bym obstawiał zapowietrzenie. W dieslach często jest nawet pompka gdzieś pod maską i można paluchem taką małą gruszką zadziałać. Miałem tak w 1,5 dCi ;) Po wymianie filtra odpalił, wyjechał z garażu na plac i zdechł. Zużył, co miał w przewodzie, pompa nie poradziła sobie z wytworzeniem podciśnienia do pokonania bąbla powietrza. Ręczna pompka popieszczona kilkanaście sekund i odpalił na raz.
Teraz pytanie, czy S-Max z tym silnikiem ma gdzieś ręczną pompkę, czy rzekome automatyczne-odpowietrzanie, które w takich sytuacjach zwykle (jak widać) nie działa.
Tu dla Fiesty widać przewód z pompką :)
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewody-paliwowe-pompka-paliwa-reczna-1.4-TDCi-Fiesta-Fusion-Emisja-EEC7-/4798

reszko
07-06-2018, 15:55
Mechanik jeszcze do tej pory się nie odezwał co i jak z autem.
Oby nie było żadnych niespodzianek.

lucas4891
07-06-2018, 18:29
Teraz pytanie, czy S-Max z tym silnikiem ma gdzieś ręczną pompkę, czy rzekome automatyczne-odpowietrzanie, które w takich sytuacjach zwykle (jak widać) nie działa.

Niestety ale takiej pompki nie ma.
Co ciekawe, w autach PSA - a silnik 2.0 tdci to przeciez hdi- takie pompki sa oryginalnie. Najwyrazniej Ford postanowil troszke zaoszczedzic i umilic prace swoim serwisantom.

reszko
07-06-2018, 19:20
Miesiąc temu wymieniałem zaworek ciśnienia paliwa(są one 2) bo ford ciężko mi palił i trzeba było go dłużej kręcić niż zwykle.Być może padł też ten drugi i dlatego nie podaje paliwa.Ale gdybać to można , a auto nadal jest niesprawne.

reszko
09-06-2018, 17:14
Witam.
Auto nadal nie chodzi.Dzwonił do mnie dzisiaj mechanik mówił że jest po naradzie z drugim mechanikiem który robi tylko fordy i powiedział że jest grubsza sprawa z s-maxem i nadal nie znależli przyczyny czemu ford nie chce odpalić.

Bump: A przecież wymieniał tylko
-wszystkie filtry wraz z filtrem paliwa
-końcówki
-drążki
-i olej
tak więc co jest grane że nie chce auto odpalić jestem już lekko podłamany bo nie wiadomo ile popłynę z kasą.

Bump: Rozmawiałem jeszcze ze znajomym mechanikiem mówił że mógł tamten zrobić jakieś zwarcie albo po prostu jest gdzieś pęcheżyk powietrza w układzie.
Czy to możliwe?

lucas4891
09-06-2018, 21:31
Witam.
Auto nadal nie chodzi.Dzwonił do mnie dzisiaj mechanik mówił że jest po naradzie z drugim mechanikiem który robi tylko fordy i powiedział że jest grubsza sprawa z s-maxem i nadal nie znależli przyczyny czemu ford nie chce odpalić.

Bump: A przecież wymieniał tylko
-wszystkie filtry wraz z filtrem paliwa
-końcówki
-drążki
-i olej
tak więc co jest grane że nie chce auto odpalić jestem już lekko podłamany bo nie wiadomo ile popłynę z kasą.

Bump: Rozmawiałem jeszcze ze znajomym mechanikiem mówił że mógł tamten zrobić jakieś zwarcie albo po prostu jest gdzieś pęcheżyk powietrza w układzie.
Czy to możliwe?

Nie bardzo wiem w ktorym momencie mogl zrobic zwarcie podczas wymiany oleju i filtrow.
Aczkolwiek nikt nie jest w stanie stwierdzic co ruszali przy aucie.
Tak na marginesie. Miedzy filtram paliwa a pompa WC jest przezroczysty przewod, w ktorym wyraznie widac czy jest powietrze czy paliwo.
Po zmianie filtra zawsze na poczatku po uruhomieniu widac w tym wezyku pechezyki powietrza, ale silnik pracuje normalnie.
Po pewnym czasie pecherzyki znikaja. I tyle.
Do uruchomienia silnika jest potrzebna okreslona predkosc obrotowa i odpowiednie cisnienie paliwa.
Jesli ten mechanik nie jest w stanie sprawdzic podstawowych wartosci koniecznych do uruchomienia sinika to...g:galy
Chyba, ze czegos Ci nie powiedzial, bo jak wczesniej pislem, jesli nie odpowietrzyli ukladu palwowego i krecili rozrusznikiem na zasadzie " w koncu kiedys zagada" to konsekwencje moga byc niewesole

kornata_m
10-06-2018, 19:47
Nie bardzo wiem w ktorym momencie mogl zrobic zwarcie podczas wymiany oleju i filtrow.
Aczkolwiek nikt nie jest w stanie stwierdzic co ruszali przy aucie.
Popatrz ile wtyczek trzeba odpiąć żeby dostać się do filtra oleju (znajdź filmik na jutubie) Ciekawe czy podpiął wszystkie z powrotem? Demontuje się cały dolot może tu tkwi problem. Zapytaj jakie błędy wywala na kompie.

lucas4891
10-06-2018, 21:02
Popatrz ile wtyczek trzeba odpiąć żeby dostać się do filtra oleju (znajdź filmik na jutubie) Ciekawe czy podpiął wszystkie z powrotem? Demontuje się cały dolot może tu tkwi problem. Zapytaj jakie błędy wywala na kompie.

Nie wiem jakie filmiki ogladales kolego, ale ja robie wszystko przy tym aucie sam (przy innych zreszta tez) i do wymiany filtra oleju niczego sie nie odpina, a napewno nie demontuje sie calego dolotu.
Wymiana filtra paliwa wymaga odpiecia wtyczki od podgrzewacza, ale to na pewno nie przeszkodzi w odpaleniu silnika.
Do wymiany filtra powietrza odpina sie wtyczke przeplywomierza, ale bez niego silnik odpala. Ba, nawet jezdzi bez wiekszej roznicy.
Ale zgadzam sie, ze kody bledow bylyby pomocne.

Speedo
11-06-2018, 07:00
Popatrz ile wtyczek trzeba odpiąć żeby dostać się do filtra oleju

żadnej :D

reszko
11-06-2018, 08:40
Psikał plaka do wlotu i ładnie odpalał i chodził dopóki plak się nie wypalił.

Bump: Błąd U0416

Ze_ja
11-06-2018, 09:01
Psikanie tego badziewia wcale nie jest dobre dla współczesnych silników. Ciekawe, czy chociaż filtr powietrza zdjał, czy walił przez filtr. W sytuacji awaryjnej można, ale nie tego bym się spodziewał po mechaniku w warsztacie.

reszko
12-06-2018, 11:18
Najciekawsze jest to że po wymianie wszystkich tych rzeczy ford normalnie odpalił.Zrobił nim przejazd próbny i wierzdzając pod warsztat auto nagle zaczęło szarpać i zgasło.No i koniec więcej nie chciał s-max odpalić.
I co jest grane???

makinen
12-06-2018, 11:47
Nie wiem jakie filmiki ogladales kolego, ale ja robie wszystko przy tym aucie sam (przy innych zreszta tez) i do wymiany filtra oleju niczego sie nie odpina
Oglądają jedyny filmik na youtube, który jest. Tyle że on jest błędny. I tak powielają tę czasochłonną metodę. A wszystko robi się kilkanaście minut bez jakiegokolwiek odkręcania. Mam fotorelację ze swojej wymiany, jak będzie czas wrzucę na stronkę.

lucas4891
12-06-2018, 15:39
Najciekawsze jest to że po wymianie wszystkich tych rzeczy ford normalnie odpalił.Zrobił nim przejazd próbny i wierzdzając pod warsztat auto nagle zaczęło szarpać i zgasło.No i koniec więcej nie chciał s-max odpalić.
I co jest grane???

O tej jezdzie probnej to Ci powiedzieli, czy widziales na wlasne oczy?

woro_woro
12-06-2018, 16:15
Chodzi wam o to, że zalewamy filtr i przekręcamy kluczy i tak kilka razy i dopiero odpalać?
Dokładnie!

Gregi86
12-06-2018, 18:22
nie ma co ukrywac mechanik dal ciala i zapowietrzyl ukad przez co auto nie chcialo odpalic,
jezeli nie usunal powietrza z ukadu to auto chodzilo przez chwile i zgaslo

reszko
13-06-2018, 11:35
Ford to automat do tego z elektronicznym ręcznym więc jakoś musiał wyjechać z warsztatu.

lucas4891
13-06-2018, 17:23
Temat rozwiazany, czy dalej lipa?

kornata_m
14-06-2018, 05:56
żadnej :D

Oglądają jedyny filmik na youtube, który jest. Tyle że on jest błędny. I tak powielają tę czasochłonną metodę. A wszystko robi się kilkanaście minut bez jakiegokolwiek odkręcania. Mam fotorelację ze swojej wymiany, jak będzie czas wrzucę na stronkę.
Dawajcie jakiś sposób jak to (wymienić filtr oleju) zrobić w smaxie w jakiś ludzki sposób. Na razie robiłem to pierwszy raz w tym aucie i musiałem się posiłkować filmikami z neta (akurat nie smaxa a mondeo).

A tak na marginesie to nie wiadomo jakie filmiki oglądał mechanik, a nie ma się co oszukiwać są różni fachowcy.

makinen jak nie masz czasu opisać to może chociaż podeślesz zdjęcia na maila?

reszko
14-06-2018, 09:48
Wszystko jasne,zatarta pompa paliwa niskiego ciśnienia.

woro_woro
14-06-2018, 10:32
Filmik na YT z odkrecaniem dolotu dotyczy filtra oleju w Kuga. Nie wiem, nie widziałem na żywo, być może tam trzeba tyle zdejmować.
W S-Max i Galaxy jest tak jak na tym filmie.
https://youtu.be/Zhxhey4S5mw

Wracając do filtra paliwa, u nas są 2 typy filtrów: odkręcana puszka dla przedliftów, i wciskany dekiel dla DW10c. Tak jak przy odkręcanej puszcze łatwiej o zapowietrzenie (ale do zestawu dołączane są czopki do/na przewody)
https://youtu.be/OxU3i3rUBBQ

tak do poliftowych dieseli nic nie trzeba zaślepiać, bo nie zdejmujemy przewodów. Tylko zalać puszkę, włożyć dekiel, docisnąć, uzupełnić przez odpowietrzenie, i kilka razy przepompować (stacyjka).
https://youtu.be/U4-bwzGlAlU

mkaminski100
14-06-2018, 10:47
Wszystko jasne,zatarta pompa paliwa niskiego ciśnienia.



Jeżeli tak stwierdzili (nie wiem jak) to zatarli ja przy kręceniu na sucho (a muszą użyć pompki zgodnie z procedura forward forda) i uważam że są odpowiedzialni za koszty napraw.
Tylko że pewnie stwierdza że oni robili jak należy i pompa była stara i uszkodziła się od "szoku" przy wymianie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gregi86
14-06-2018, 16:32
pewnie jeszcze powiedza ze po wymianie filtra caly syf poszedl do pompy i ja zatarl,
ewidentnie dali ciala krecac na sucho

woro_woro
14-06-2018, 16:40
kornata_m Ty kolego o filtrze oleju, nie paliwa...
Nic nie trzeba odpinać, ale zanabyć odpowiedni sprzęt.
https://www.proficentrum.pl/upload/400/ai050175-1.jpg
https://www.proficentrum.pl/4370,klucz-do-filtra-oleju-ford-mondeo-galaxy-tdci-27mm.html

gregor75
14-06-2018, 19:21
Tylko zalać puszkę, włożyć dekiel, docisnąć, uzupełnić przez odpowietrzenie, i kilka razy przepompować (stacyjka).

co tam można przepompować stacyjką skoro nie ma pompy w baku ???

makinen
14-06-2018, 19:28
Do oleju kupujesz oczkowy chyba 23 albo 24 jak się nie mylę, przecinają na pół, wyciągasz do góry wlew oleju żeby go wypiąć, odkrecasz korek i gotowe. Trzeba chyba to opisać, bo film z YouTube króluje, a to czysty masochizm.

Speedo
14-06-2018, 20:02
ustalmy jakieś fakty:


1. temat jest kolegi reszko i dotyczy smaxa w dyszlu 2.0 2007 czyli przedlift



2. nie wiem jak jest w smaxach po lifcie i jakie klucze musicie kupic i gdzie je naciąć żeby zadziałały, ale w swoim smaxie przedliftowym to na sześciokąt na pokrywie filtra oleju nakładam jakąś dużą nasadkę z zestawu (numeru z głowy nie pamiętam bo po co) do tego przedłużkę albo dwie i odkręcam grzechotką, najwyżej na dole sobie poupycham szmat żeby mi nie wylało


tak wygląda obudowa http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-ford-s-max-transit-tdci-i5794170913.html


i to koniec całej procedury, czas wykonania 1 minuta ;)

Obiboc
21-06-2018, 08:06
Tak tylko podepnę się pod temat. Wymiana filtra żadna kosmiczna technologia.
Duży klucz nasadkowy i odkręcasz. Wyciągasz stary wkładasz nowy, spinasz wszytko i.. teraz. Dobrze mieć gruchę do przepompowywania paliwa lub zalać filtr od góry przez odpowietrznik wcześniej spuszczonym paliwem. Ja tego nie zrobiłem i po pierwszym odpaleniu auto zdechło i nie chciało zapalić:roll: A ze pompki nie miałem paliwa również, musiałem zastosować metodę usta przewód. Napiłem się trochę ropy, ale zagadał. Człowiek głupi to wierzy mechanikowi, który z 200% przekonaniem twierdził że tak jak w Pugach jest pompa w zbiorniku i nic nie trzeba zalewać, tylko wcześniej parę razy przekręcić kluczyk. Grucha już leży w piwnicy i czeka na kolejna wymianę filtra.

Speedo
21-06-2018, 08:46
Duży klucz nasadkowy i odkręcasz

generalnie jak jest mocno dokręcone to zwykłym nasadem można zmasakrować koronkę bo łapie tylko na brzegu, ja mam takie cuś http://allegro.pl/klucz-filtra-paliwa-27mm-peugeot-citroen-fiat-hdi-i7404825894.html

woro_woro
21-06-2018, 15:19
Kolego Speedo 2 posty wyżej czepnąłeś się mnie, że polecam specjalny klucz, a teraz sam sugerujesz dedykowaną nasadkę. Teraz ja się czepiam.

Speedo
21-06-2018, 19:32
2 posty wyżej czepnąłeś się mnie


tam chodziło o klucz do filtra oleju, co żeś wciskał kolesiowi do przedlifta, jak mu to całkiem zbędne o ten https://www.proficentrum.pl/4370,klucz-do-filtra-oleju-ford-mondeo-galaxy-tdci-27mm.html


Zastosowanie:Ford Mondeo,S-Max,Galaxy TDCI(DW12C) od 2010r.

woro_woro
22-06-2018, 09:43
kornata_m ma polifta '2011 i taki klucz naprawdę ułatwia pracę przy wymianie wkładu filtra oleju.

eclipse
23-06-2018, 08:58
Na pewno tak Spedo jak i wro_wro macie rację..... ale nie do końca obaj .
Klucz oczkowy podgięty byłby nie najgorszy gdyby nie mały szczegół , ( powinien być wewnątrz sześciokątny czyli taki jak łeb śruby obudowy filtra i ( nie więcej np 12 zębów bo jest wtedy duże prawdopodobieństwo uszkodzenia ).
https://www.google.pl/search?q=klucz+oczkowy+sze%C5%9Bciok%C4%85tny+i+dw unastok%C4%85tny+r%C3%B3%C5%BCnice&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TFyCEIKJAOlNLM%253A%252CExjE_YWhZ1o0HM%252C_&usg=__2Jesyt2_QrSJZsmmoQUMveZAAoM%3D&sa=X&ved=0ahUKEwiykfXlpOnbAhUEQpoKHXoWB4IQ9QEILDAB&biw=1366&bih=635#imgrc=TFyCEIKJAOlNLM:

Klucz który pokazał Spedo jest pokazany z odwrotnej strony więc nie wiadomo ile ma zębów ale problemem jest to wycięcie które może powodować ześlizgnięcie się klucza z plastykowej obudowy .
Poza tymi małymi ale dość ważnymi szczegółami myślę że wszyscy się zgodzą z tym że najtrafniejszym rozwiązaniem jest nasadka sześciokątna (27) + długa przedłużka do niej i wtedy nie ma bata ..... czyli szybko ,sprawnie i skutecznie .

reszko
23-06-2018, 10:52
Witam wszystkich Kolegów.
Ford w końcu naprawiony i odebrany.
Przyczyna to jednak zatarta pompa paliwa,została wymieniona i wszystko chodzi i pracuje jak należy.
Koszta diagnozy,wymiany i założenia podzielone zostały na pół.
Dzięki wszystkim za pomoc i wsparcie.
Pozdrawiam

Gregi86
25-06-2018, 02:22
wazne ze wrocil do zywych

Obiboc
25-06-2018, 12:04
reszko
Jeśli można ile kosztuje pompa?