Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Kontrolka pasów bezpieczeństwa


toms2092
15-06-2018, 21:27
Witam.
Miesiąc temu zakupiłem mondeo mk4 z 2008 roku. Od początku zdziwiło mnie że gdy nie zapnę pasów, nie ma żadnej informacji. Aż do Dzisaj. Jadę sobie z zapietymi pasami. Wyświetla się kontrolka niezapietych pasow I sygnał dźwiękowy. Odpiołem pas. Ikona i sygnał znikli. Przed chwilą patrzę ikona swieci już na zapiętych i odpiętych pasach. O co chodzi? Gdy włączam zapłon ikona pasów wogole się nie świeci jak się tego pozbyć. W sumie ta przypominajka o pasach nie jest potrzebna . Jak to wyłączyć?

toms2092
17-06-2018, 07:59
i jak ? doradzi ktoś? tak naprawdę nie jest mi to potrzebne do niczego, może można wylączyć te opcje?

lamer25
17-06-2018, 08:42
Witam,
1. sprawdź czujnik zapięcia pasów, przewody pod fotelem.
2. wyłączenie sygnalizacji - przy włączonym zapłonie, w krótkim czasie 9 razy zapnij i odepnij pas kierowcy

toms2092
03-07-2018, 08:08
2 tyg miałem spokój, kontrolka zgasła, wczoraj nagle znowu się zapaliła, nie zniose tego pipczenia.... jak docisnę mocniej pas do zapinki ustaje, ale gdy tylko puszcze jest to samo.... rozebrałem wczoraj zapinkę jest mocno zasyfiona wyczyszczę ją dzisiaj benzyną restrykcyjną i zobacze czy to coś pomoże. Mam takie pytanie może głupie co się stanie jak wezmę nóż i odetne kabel od zapinki?? porobi się coś z komputerem? a może problem piszczącego powiadomienia zniknie?

AJU
03-07-2018, 08:44
A co ma sie stac ? Nic po prostu pozbywsz sie piszczenia, tylko..
Nie wiem jak to jest bo osobiscie nie sprawdzałem na tym aucie bo w innym jak odpielem wtyczke to mialem spokój, generalnie sa 2 opcje
1. Zapinka zamyka obwód, w tym przypadku musisz kable połączyć ze soba
2 zapinka otwiera dowód , w tym przypadku tylko izolujesz aby sie nie stykaly ze soba

toms2092
03-07-2018, 08:47
a jak to sprawdzić? bo jak zetknę kable i się coś popierniczy grubszego ?

krysiu21
03-07-2018, 12:59
Nie kombinuj,tylko kup zapinkę i wymień, bo tak jak jest teraz to ani poduszka nie działa ani napinacz w twoim aucie, a to tylko ok 50zł za wpinke pasów.

toms2092
03-07-2018, 13:19
dlaczego poduszka nie działa?

Hansolo
03-07-2018, 14:09
Bo samochodzik myśli że nie ma kierowcy/nie zapiął pasów i w razie draki nie odpali poduchy. Odpalenie poduchy przy niezapiętych pasach/bądź wpiętym tylko zapięciu od pasów ( to metalowe bez pasa ) fajny bigos robi z kierownika.

toms2092
03-07-2018, 14:18
kupić zapinkę to nie problem, tylko mnie przeraża żeby ją zmienić.... za żadne skarby sie nie dostane żeby ją od siedzenia odłączyć...

AJU
03-07-2018, 15:55
No to koledzy jak wytumaczycie to iz idzie wyłączyć sygnalizację nie zapietych pasów i co komputer dalej bedzie myślał że nie ma kierowcy ? Raczej nie.
Układ ten ma przypominać kierowcy o zapinaniu pasów i na moje nie ma nic wspólnego z układem poduszek powietrznych, oczywiście każdy wtedy musi pamiętać że pasy trzeba zapinac.
Nie wiem jak w mondeo ale w grad cmax-ie jest jeszcze czujnik w siedzeniu (siedzisku) który ma 2 funkcje wykrywa obecność siedzącego oraz daje sygnał ze trzeba zapisać pasy i raczej ten czujnik jest powiązany z układem poduszek, bo jak wiadomo jak nie ma pasażera to i poduszka pasażera nie wystrzeli

Układ ten napewno dziala na zasadzie włacznika (np. takiego do włączania światła w domach)
Albo otwiera układ, albo zamyka układ przepływu prądu i tyle nie ma w tej zapince filozofia.

Kolega niech pierw przeczysci zapinke w środku, a dopiero później za rozłaczanie kabli. Przedmuchac powietrzem, użyć chemii (np. Kontakt do połączeń elektrycznych) i dopiero po takich zabiegach brac sie za kable

krysiu21
04-07-2018, 12:13
Można wyłączyć tylko sygnał dźwiękowy przypominający o nie zapiętych pasach, kontrolka o pasach będzie się świecić nadal. W mondeo też jest czujnik zajętości fotela. I tak jak było powiedziane wcześniej, masz kontrolkę na desce że pasy nie zapięte to poduszki nie zadziałają, koledze szwankuje wpinka, która często siada w fordach, trzeba ją wymienić i szkoda dyskusji, a wymiana to jedna śruba na klucz torx przy fotelu i odpięcie kabelka od wpinki pod fotelem.

klocolus
04-07-2018, 15:22
bo jak wiadomo jak nie ma pasażera to i poduszka pasażera nie wystrzeli


To by się nie opłacało producentom. W moim mondeo mk4 mimo braku pasażera poszła poducha pasażera i napinacz, w drugim mk4 co kupiłem to samo. Jak nie wyłączysz poduchy albo nie siedzi tam pasazer bez zapiętych pasów to pójdzie, zawsze to dodatkowa naprawa albo całka na zachodzie i nowe auto :one: Ciekawe, jakby się tłumaczyli gdyby ich pozwać o to bo nie widzę żadnego logicznego powodu oprócz wypełniania portfela producentów.

No właśnie, te zapinki po to są aby poduchy nie poszły jak pasy są niezapięte. Zdemontuj fotel wymień zapinkę i jeździj bezpiecznie.

AJU
04-07-2018, 16:33
No właśnie, te zapinki po to są aby poduchy nie poszły jak pasy są niezapięte. Zdemontuj fotel wymień zapinkę i jeździj bezpiecznie.

No to z twojej wypowiedzi teraz wychodzi ze jak nie siedzi pasażer bo najlepiej pas jego tez zapiac to może uratuje poduszkę pasażera, troche na moje bez sensu

Na moje to tam nie ma ci się zepsuć, co najwyżej pobudzić, zasyfic, zreszta wiem z własnego doświadczenia ze pomogło spryskanie środkiem do połączeń elektrycznych i przedmuchanie

I z tego co wiem to ten sposób tez koledze pomóg

Danielo_82
04-07-2018, 19:56
A tak trochę z innej beczki, gdzie w mondeo są napinacze? I czy po wypadku można wymienić same napinacze, zostawiając stare pasy?

peteypee
04-07-2018, 21:51
Co do poduchy pasażera to chyba tylko opcja wlacznika poduszki co wynikaloby z elmconfig gdzie jest ustawienie chyba manualny włącznik czy cos takiego. Wiec jak nie ma wylacznika to zakładam ze poduche wywala mimo braku pasażera. Choć pewnie jak to w fordzie co rocznik czy lift to rozne opcje.

Co do napinaczy a raczej pasow...pasy trzeba wymienić jeśli ma to być porządnie zrobione. Pomijając kwestie bezpieczeństwa to widać na pasach naciagniecia. Włókna w pasie się naciągają i już tak zostają bo sa plastikowe. Napinacze sa w zapinkach. W zwijaczach pasow tylko blokada na "nagle" szarpniecie.

klocolus
05-07-2018, 00:35
A tak trochę z innej beczki, gdzie w mondeo są napinacze? I czy po wypadku można wymienić same napinacze, zostawiając stare pasy?

Napinacze są zintegrowane z pasami (koło rolki na którą nawija się pas) i wymienia się całość, przynajmniej inaczej się nie opłaca rzeźbić.

Danielo_82
05-07-2018, 07:21
No to gdzie w końcu? bo dwie opinie i dwie wersje ;)

AJU
05-07-2018, 07:49
Napinacze sa zintegrowane z pasami i wymienic trzeba całość na inne najlepiej nie regenerowane bo i takie mozna kupic ale jak ktoś chce jeździć bezpiecznie to lepiej nie isc tym kierunkiem.

A napinacz zintegrowane z zapinkami to juz przeszłość i to było stosowane w latach 90' i wydaje mi sie ze w oplach ale moge sie mylić ja przynajmiej nie spotkałem tego rozwiązania w Vagach po 96r

Danielo_82
05-07-2018, 09:17
Napinacze w spinkach były na pewno jeszcze w Mdo MkII (najpierw mechaniczne później pirotechniczne).
A pytam, bo zauważyłem ślady nieudolnego otwierania obudowy kolumny kierowniczej i podejrzewałem przeszłość wypadkową mojego auta, ale skoro nie da się wymienić samego napinacza, to wygląda na to ze jest wszystko ok (oba pasy z bardzo bliska datą produkcji, a deska na 100% oryginalna).

radkor
05-07-2018, 21:37
Napinacze w spinkach były na pewno jeszcze w Mdo MkII (najpierw mechaniczne później pirotechniczne).
W MkIII też były pirotechniczne razem z klamrą. 2 kable, czujnik i detonator napinacza
https://i.imgur.com/fpcSKj6.jpg

Zapinka w Mk4. WIdać tylko kabel od czujnika:
https://7.allegroimg.com/s512/061230/ae4cd5ad4071891d72dd635aa747


Mk4 jest już napinacz w zwijaczu pasa w słupku B.
W mondeo też jest czujnik zajętości fotela
Tylko po stronie pasażera

Wszystkie pojazdy wyposażone w poduszkę powietrzną pasażera mają nalepkę OSTRZEGAWCZĄ na tablicy rozdzielczej ZABRANIAJĄCĄ mocowania fotelików dziecięcych zwróconych tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Niezastosowanie się do tego zalecenia może spowodować obrażenia ciała.
Nie próbuj naprawiać ani smarować mechanizmów zwijacza/gniazda klamry ani modyfikować pasów.
W układzie pasów bezpieczeństwa wykorzystano pasy trzypunktowe dla wszystkich siedzeń.
Zwijacze przednich pasów bezpieczeństwa są wyposażone w urządzenie zmniejszające obciążenie, które umożliwia stopniowe wysuwanie dodatkowego odcinka taśmy pasa bezpieczeństwa, gdy wywarta siła przekracza ustaloną granicę.
Górne mocowania przednich pasów bezpieczeństwa są połączone z elementami regulacji wysokości górnej części pasa bezpieczeństwa zamocowanymi w słupku B.

Przypomnienie o zapięciu pasa
W gniazdach klamer przednich pasów bezpieczeństwa znajdują się przełączniki funkcji przypominania o zapięciu pasa. Funkcja przypomnienia o zapięciu pasa emituje dźwiękowe i wzrokowe ostrzeżenie, gdy kierowca i/lub pasażer nie zapięli pasów bezpieczeństwa i pojazd jest w ruchu. Obecność pasażera jest wykrywana przez czujnik w siedzeniu pasażera.

Funkcja przypomnienia o zapięciu pasa wykorzystuje następujące sygnały wejściowe.
•Przełącznik gniazda klamry pasa bezpieczeństwa kierowcy
•Przełącznik gniazda klamry pasa bezpieczeństwa pasażera z przodu
•Czujnik obecności pasażera w siedzeniu pasażera z przodu
•Prędkość pojazdu

Ostrzeżenie o niezapięciu pasów jest emitowane, gdy prędkość pojazdy wynosi lub przekracza 10 km/godz. i pas bezpieczeństwa kierowcy i/lub pasażera nie jest zapięty. Ostrzeżenie trwa przez 5 minut lub dopóki pasy nie zostaną zapięte. Lampka ostrzegawcza będzie się paliła, dopóki pasy nie zostaną zapięte.

Funkcję przypominania o zapięciu pasów można wyłączyć.
Dodatkowe informacje - patrz procedura:Safety Belt Minder Deactivating/Activating (413-09 Warning Devices, Procedury ogólne).
Napinacze pasów bezpieczeństwa w zwijaczach mają niższy próg detonacji niż wymagany przez poduszki powietrzne. Dlatego możliwe jest w przypadku drobnej kolizji przekraczającej próg detonacji, że odpalone zostaną wyłącznie napinacze pasów bezpieczeństwa w zwijaczach. Napinacze pasów bezpieczeństwa w zwijaczach nie zostaną odpalone w przypadku uderzenia w bok lub tył pojazdu.
Zwijacze i gniazda klamer pasów bezpieczeństwa tylnych siedzeń są konwencjonalnej budowy.


Struktura układu

Następujące elementy wchodzą w skład uzupełniającego systemu bezpieczeństwa (SRS):
•Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa
•Jednostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
•Dolna poduszka powietrzna kierowcy
•Boczne poduszki powietrzne
•Kurtyny powietrzne
•Czujnik uderzenia
•Czujniki uderzenia bocznego
•Sprężyna spiralna
•Zwijacze i napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu
•Zwijacze pasów bezpieczeństwa z tyłu
•Lampka ostrzegawcza poduszek powietrznych
•Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera (PAD) (w opcji)

Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa
RCM znajduje się pod konsolą podłogową, w pobliżu dźwigni zmiany biegów. Oznaczenia na module umożliwiają zamontowanie go w prawidłowym położeniu.
Elektroniczne czujniki są wbudowane w RCM; mierzą przyspieszenie/opóźnienie pojazdu w momencie uderzenia. Obliczona wartość zostaje oceniona przez RCM, aby określić siłę uderzenia.
RCM porównuje wartości otrzymane z czujnika uderzenia czołowego, czujników uderzenia bocznego oraz wewnętrznych czujników elektronicznych. Jeśli opóźnienie wskutek uderzenia czołowego lub bocznego przekroczy zaprogramowaną wartość graniczną, RCM detonuje poduszki powietrzne i napinacze psów, odpowiednio do potrzeb.
Jeśli akumulator pojazdu zostanie uszkodzony w wypadku, awaryjny obwód zasilania w RCM umożliwi detonację poduszek powietrznych w czasie do 150 ms od momentu uderzenia.
Jeśli RCM wykryje usterkę w układzie, zapala się lampka ostrzegawcza poduszki powietrznej. Usterkę można znaleźć wykonując diagnostykę za pomocą narzędzia diagnostycznego.
RCM można używać ponownie po kolizji maksymalnie, jeśli RCM nie jest uszkodzony mechanicznie i jego test własny został zakończony pozytywnie.

Czujnik uderzenia
Czujnik uderzenia znajduje się z przodu pojazdu za kratą wlotu powietrza. Dane z czujnika uderzenia zostają ocenione przez RCM, aby określić siłę uderzenia czołowego. Czujnik uderzenia wysyła zakodowane cyfrowo informacje o przyspieszeniu do RCM.
Czujnik uderzenia jest zasilany napięciem przez RCM. Jeśli czujnik zostanie uszkodzony, RCM zachowuje Diagnostyczny kod usterki (DTC).
Czujnik zderzenia może być nadal użytkowany, pod warunkiem, że nie został fizycznie uszkodzony i przeszedł pomyślnie test własny.
Kształt czujnika uderzenia uniemożliwia jego nieprawidłowe zamontowanie.

Czujniki uderzenia bocznego
Czujniki uderzenia bocznego znajdują się na dole słupków B i wysyłają cyfrowo zakodowane informacje o przyspieszeniu do RCM.
Ponowne użycie czujnika uderzenia bocznego jest dopuszczalne pod warunkiem, że nie jest on uszkodzony mechanicznie i jego test własny został zakończony pozytywnie.

Poduszka powietrzna kierowcy, dolna poduszka powietrzna kierowcy i poduszka powietrzna pasażera
Poduszka powietrzna kierowcy, dolna poduszka kierowcy i poduszka pasażera to poduszki jednostopniowe.

Sprężyna spiralna
Sprężyna spiralna przekazuje sygnały pomiędzy modułem RCM a poduszką powietrzną kierowcy. Sprężyna spiralna zamontowana jest w kolumnie kierownicy i składa się z części stałych i ruchomych połączonych zwiniętą taśmą z tworzywa Mylar z wewnętrznymi ścieżkami przewodzącymi. Taśma z tworzywa Mylar może odwijać się i nawijać jednocześnie z ruchem koła kierownicy, zachowując nieprzerwany obwód elektryczny pomiędzy modułem RCM i poduszką powietrzną kierowcy.
Pojazdy z układem stabilizacji toru jazdy mają czujnik obrotów kierownicy, który stanowi integralną część sprężyny spiralnej.

Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera (PAD) może zostać zamontowany przez Dealera w opcji; wyłącznik PAD zostaje zamontowany w schowku. Kierowca może obsługiwać wyłącznik PAD za pomocą kluczyka w celu wyłączenia poduszki powietrznej pasażera.
Gdy zapłon jest włączony, lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej sygnalizuje kierowcy i pasażerowi, że poduszka powietrzna pasażera jest wyłączona.
Po zamontowaniu zespołu wyłącznika PAD konieczna jest ponowna konfiguracja modułu RCM za pomocą narzędzia diagnostycznego.

Kurtyny powietrzne
Kurtyny powietrzne znajdują się w listwie dachu między słupkami A i C. Są one zamontowane do górnej części panelu bocznego i ukryte pod panelami wykończenia pojazdu.
W momencie uderzenia odpowiednia kurtyna powietrzna zostaje zdetonowana i tworzy zasłonę ochronną między odpowiednią szybą boczną a głową osoby na przednim lub tylnym siedzeniu.
Kurtyny powietrzne zostają zdetonowane jednocześnie z bocznymi poduszkami powietrznymi.

Boczna poduszka powietrzna
Boczne poduszki powietrzne są zamontowane w oparciach przednich siedzeń; etykietki naszyte na odpowiednich oparciach siedzeń informują, że pojazd jest wyposażony w boczne poduszki powietrzne.
W momencie detonacji bocznej poduszki powietrznej pokrowiec siedzenia zostaje rozerwany, co umożliwia swobodne napełnienie poduszki wydostającej się z oparcia przedniego siedzenia.

Zwijacz i napinacze pasów bezpieczeństwa
Pirotechniczne napinacze pasów kierowcy i pasażera z przodu są zamontowane w zwijaczach pasów bezpieczeństwa.
W razie w wypadku napinacze pasów mogą zostać zdetonowane na dwa sposoby:
•Tylko napinacze.
•Jednocześnie z przednimi poduszkami powietrznymi.

Gniazda klamer pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu mają przełączniki funkcji kontrolnej pasów bezpieczeństwa, wymagane przepisami prawa w niektórych krajach.

armator
05-07-2018, 21:49
Nie kombinuj,tylko kup zapinkę i wymień, bo tak jak jest teraz to ani poduszka nie działa ani napinacz w twoim aucie, a to tylko ok 50zł za wpinke pasów.

kurcze gdzie po 50 ziko sa nowe zapinki ?? :)
chetnie kupie

radkor
05-07-2018, 21:58
Jeśli chodzi o odpalenie poduszek to czujniki zapięcia pasów nie mają wpływu. Poduszka kierowcy odpali zawsze. Poduszka pasażera odpali jedynie przy zajętym fotelu. Tzn. gdy czujnik zajętości fotela (w siedzisku) wykryje obciążenie fotela. Gdy pasażer siedzi, ale nie zapnie pasa to poduszka również odpali.

W MkIII był podwójny detonator w fotelu kierowcy. Tam gdy klamra była odpięta to odpalał tylko I-szy stopień, a gdy zapięta II-gi stopień. Po lifcie z tego zrezygnowano i wywalono czujniki zajętości fotela. W MkIII na początku produkcji był nawet czujnik położenia fotela (daleko/blisko kierownicy) i wpływał na odpalenie I czy II stopnia. Z kolei przed liftem w fotelu pasażera był nawet czujnik wagi pasażera, który wykrywał czy na fotelu siedzi dziecko czy osoba dorosła. W Mk4 już tego nie ma.

klocolus
06-07-2018, 00:14
Czyli teoretycznie jak pasażera nie ma i jego pas jest nie zapięty to jego poduszka nie powinna wypalić. A jednak w dwóch na dwa znane mi przypadki wywaliła w tym jednym ja sam uczestniczyłem jako kierowca. Czy ma to jakiekolwiek uzasadnienie poza finansowym dla producenta?

radkor
06-07-2018, 10:49
Teoretycznie. Chyba, że znowu Ford coś namodził i po czasie z tego zrezygnował jak w Mk3...

klocolus
06-07-2018, 13:02
W moim fotelu pasażera w mk4 jest jakiś czujnik (tapicerkę zdejmowałem), obstawiam, że zajętości fotela (taka malutka mata). Rozbierałem też inne fotele z anglika to był ten sam czujnik. Więc nie widzę przeszkody aby poduszka nie odpalała jak nikogo tam nie ma i jeszcze pas nie zapięty. A tu poducha wywalona deska do roboty i na prawym pasie można grać jak na strunie napinacz poszedł na pusto. Ciekawe jakby było, jak ktoś by tam siedział bez pasa...

Ciekawa metoda Forda na samoutylizację pojazdów. W PL to się jeszcze opłaca je naprawiać ale na zachodzie to na pewno całki idą.

kaniur
08-10-2018, 19:29
A u mnie opisywany Trick (9 razy) nie działa. Samochód reaguje na 4 wpięcia podobnie jak w Focus'ie MK3.

Tomi1000
08-10-2018, 23:35
Poduszka pasażera odpali jedynie przy zajętym fotelu.
Jeżeli masz auto z USA to tak. Wszystkie europejskie wystrzelą bez pasażera.

wiceqq
21-02-2021, 14:31
Dzień dobry. Od zakupu Mondeo mk4 2009 2.0 tdci w kombi nie było ani ikony na conversie, ani sygnalizacji dźwiękowej niezapiętych pasów kierowcy. Z pasażerem wszystko ok, wyje i łypie jak nie zapnie.

https://youtu.be/GT8dEg7wXb4

Oglądałem procedury włączenia i wyłączenia sygnału dźwiękowego (9 razy zapiąć wypiąć na ręcznym i zapłonie), ale dotyczy to samego sygnału, ikona niezapiętych pasów powinna zawsze świecić. Zacząłem obawiać się o bezpieczeństwo podczas wypadku i poduszki - czy w ogóle wystrzelą.
Od czego zacząć diagnozowanie?
Pozdrawiam.

Raf66
21-02-2021, 19:00
Jeżeli poprawnie działa u pasażera i pokazuje ikonkę na Converse-ie, to prawdopodobnie wypięta jest wtyczka pod fotelem kierowcy lub przetarty przewód.... Trzeba zanurkować pod fotel i sprawdzić:)

wiceqq
22-02-2021, 20:45
Pod fotelem bez sukcesów, odpiąłem całą wtyczkę i zrobiłem zdjęcia, złożyłem z powrotem i dokręciłem. Ruszałem przewodem od zapinki - nic nie pojawiło się nawet na chwilę na ekranie. Co dalej mogę z tym zrobić? O tą 'dużą' wtyczkę chodziło?

https://zapodaj.net/76c1f3864c2ee.jpg.html
https://zapodaj.net/9993718868a02.jpg.html

https://zapodaj.net/76c1f3864c2ee.jpg.html
https://zapodaj.net/9993718868a02.jpg.html

Raf66
23-02-2021, 05:10
Do fioletowej wtyczki z drugiej strony jest wpięty kabel? Ona odpowiada za pasy... Pozostałe opcje do sprawdzenia to: zapinka przy fotelu lub mata zajętości fotela-mize być uszkodzona...

jerry73
23-02-2021, 05:28
lub mata zajętości fotela-mize być uszkodzona...

Od kiedy w fotely kierowcy montuje się maty zajętości fotela? Takiej maty w fotelu kierowcy Mondeo mk4 nie ma.

wiceqq
23-02-2021, 16:59
Jest przewód we wtyczce z tyłu, nie wygląda na urwany /przegryziony. Nowa zapinka i wymiana?

Raf66
23-02-2021, 17:18
Jeszcze jedna rzecz-zapinka od pasów działa prawidłowo "na klik"? Kiedyś w moim mondeo miałem taki przypadek, że klamra po wpięciu pasów nie kontaktowała i podczas jazdy co pewien czas brzęczało... Może u ciebie jest odwrotnie i cały czas "jest kontakt"? Spróbowałabym wyczyścić sam wtyk klamry

wiceqq
23-02-2021, 17:55
Klika jak należy, nigdzie nie widać żeby coś było nie tak. Spróbuję dać kontaktu do środka.

wiceqq
26-02-2021, 20:43
Brak sukcesów. Czy da się podpiąć kompa i sprawdzić co widzi komputer na tym siedzeniu? Znajdę gdzieś info o tym czy kierowca jest 'zapięty' lub nie? To by może ukierunkowało w dalszych działaniach.

Andrzej_Tychy
18-08-2021, 17:56
Cześć, udało się rozwiązać problem?

Cześć!

Jak w temacie - sygnał pasów działa i piszczy - niezależnie od tego, czy są zapięte, czy nie.
Dezaktywacja nie pomaga - czujnik żyje własnym życiem.
Co posprawdzać, zanim kupię nowy?

Dziękuję :)