Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] HCM Czujnik poziomowania ksenonów usterka czujnika poziomowania

dawidgdansk
16-06-2018, 17:00
Witam koledzy / koleżanki,

proszę Was o pomoc w kwestii czujnika poziomowania ksenonów.

Dodam że mam S-Maxa 2014 rok ( 2.0 , 140 KM )

Na desce rozdzielczej mam komunikat USTERKA OŚWIETLENIA PRZÓD.
Forscan wskazuje cały czas błąd - usterka czujnika poziomowania TYŁ LEWY.

Zdjąłem tylne lewe koło i przewody wyglądają bardzo ładnie- nic nie wzbudziło mojego niepokoju.,
Zamówilem identyczny ale używany czujnik poziomowania. Zamontowałem i nic nie pomogło....może uszkodzony a może jednak cos innego.

Prosze Was o pomoc,

1. Jak za pomoca miernika sprawdzić czy w wtyczce, która wchodzi do cujnika jest zasilanie albo masa .... widze ze sa do wtyczki tylko 3 przewody. Nie jestem inżynierem, to może ktoś z Was podpowie jak sprawdzić miernikiem.

2. Czy ktoś posiada schemat tego fragmentu układu elektrycznego auta ?

Nie wiem czy warto kupować nowy czujnik - za 320 zł bo może jednak to inna pryczyna.

A chciałbym to zrobić, bo podczas jazdy auta z przecika mrugaja mi - bo ksenony nieraz troche szaleją. Swieca raz wyzej raz nizej....

Pozdrowienia dla Was

eclipse
17-06-2018, 08:26
Miltimetr (miernik cyfrowy) ustawiasz na brzęczyk (buzer) jeden kabelek(czyli sondę) wpinasz w któryś z pinów we wtyczce - drugą sondą sprawdzasz ten kabelek z pinem przekuwając np cienką grafką izolację i tak po nitce do kłębka każdy z tych kabelków we wiązce .