Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wymiana łożyska w tylnym kole
sbozecki 07-04-2014, 21:17 witam z tego co wiem i sie dowiadywalem to do orginalnej piasty SKF dostajesz komplet srob tych na torx-a a w zamiennikach nie ma.
tu w aukcji nic nie jest na ten temat napisane tylko jakis woreczek podstawiony <może dla sciemy> ale zadzwon zapytaj
a co do ceny na alledrogo to nie jest najnizsza cena za SKF ok 300pln to juz normalna cena
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-z-piasta-Mondeo-Mk3-SKF/1036 tu masz łożysko SKF z czujnikiem ABS i torxami
Poziomka978 07-04-2014, 22:54 sbozecki; witam z tego co wiem i sie dowiadywalem to do orginalnej piasty SKF dostajesz komplet srob tych na torx-a a w zamiennikach nie ma.
Nie zgodzę się z tą wypowiedzią. Wymieniałem u siebie 2 piasty tył, kupowałem zamienniki i w komplecie były śruby trox.
krzychu91 09-05-2015, 19:50 Witam, strasznie huczy mi łożysko tylnie przy mk3, mam pytanie czy warto coś takiego kupić ?
http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-sruby-i5305592751.html
bo oryginał 540 zł kosztuje i aż żal...
jak ktoś może to niech doradzi co zrobić z tym tematem.
dzieki i pozdrawiam!!!
Jakoś nie jestem przekonany do NTY. Raczej wybrałbym SKF.
Raczej wybrałbym SKF.
Święta racja.
http://allegro.pl/nowe-lozysko-piasta-tyl-mondeo-mk3-skf-vkba357-i5327473795.html
kamilg.86.86 10-05-2015, 16:16 a ja kupiłem coś takiego
http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-iii-plock-i5330479761.html
od montażu przejechałem 12kkm i wszystko jest ok
Witam, strasznie huczy mi łożysko tylnie przy mk3, mam pytanie czy warto coś takiego kupić ?
http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-sruby-i5305592751.html
bo oryginał 540 zł kosztuje i aż żal...
jak ktoś może to niech doradzi co zrobić z tym tematem.
dzieki i pozdrawiam!!!
Kupuj SKF i nie kombinuj. Z pozostałymi wynalazkami to już loteria. SKF'a kupisz za ponad 300 zł (uważaj na tańsze podróby, które niby są SKF'ami).
docnecik87 10-05-2015, 16:58 Ja polecam SKF i możesz bez problemu brać od faceta z Szamotuł. Kupowałem najpierw na jedną stronę gdzieś dalej, potem na drugą w Szamotułach i obydwie były identyczne.
Jeżeli chodzi o chinole, to zdarzają się bez nowych śrub (te co się odkręcą - o ile się odkręcą bez problemu - nadają się raczej na śmietnik) i często zdarza się, że po 15kkm padają. Wtedy wychodzisz z ceną za łożysko jak za SKF a nadal masz chińczyka.
Dla informacji - Oryginały to również SKF made in Italy
Ja przejchalem na maxgear już ok 60000 tys i cisza ,było to pierwsza strona która mi padła (prawa ) ale kolega który mi to wymieniał mówił ze jakieś firmowe łożysko tam siedziało (jeśli dobrze pamietam snr)
Rok pózniej wymieniałem druga stronę, kupiłem Skf i tez od 40000 tys km cisza.
Zawadziak93 16-03-2016, 20:36 Witam! Otóż tak zabrałem sie za samodzielną wymianę łożyska z tyłu po lewej stronie. Sciągam koło, odpinam ręczny, ok, sciągam zacisk z klockami, ok, tarcza oczywiscie zapieczona, ale kilka ciosów młotkiem przez kostke drewienka i wd i zeszla, i mam łożysko na tacy.. tak myślałem, próbuje odpiąć czujnik abs a tu lipa bo srubka jest tak zajechana że nic tam nie włoże a jak włoże przy wbiciu młotkiem to i tak sie przekręci w srodku. Nie dałem rady jej wykręcic a innaczej nie wyciągne czujnika tak? czy sie myle? wydaje mi sie ze nie .. Sruby od łożyska też zajechane jak klapki Mojżesza, tzn nie zajechane ale syfu tez tam jest nie mało i boje sie że sie ukreci w srodku.. jakies pomysły na abs i te sruby od łożyska? dzięki z góry
Witam
Wypnij wtyczkę z drugiej strony.
pozdrawiam
Zawadziak93 17-03-2016, 12:02 Jak z drugiej strony? Po odkreceniu lozyska? Od strony wahacza jest abs i wtyczka przykrecona srubka ktorej nie da sie odkrecic.
pablolinda 17-03-2016, 23:03 W nowej piaście powinieneś mieć też i nowy czujnik ABS odpinasz zwyczajnie kabelek na kostce i czujni nie jest stary ci potrzebny do szczęścia. Ta śrubka trzyma czujnik nie kostkę nie musisz jej wykręcać obejrzy nowy czujnik i zobaczysz po której stronie będzie zapadka na kostce na kablu żeby ją nadusić i kabelek się rozłącza. Co do odkręcania to zanim zabierzesz się za odkręcanie to wbij klucz w śruby tak mocno jak to będzie tylko możliwe i uderz przez niego parę razy dobrym młotkiem żeby gwint puścił choć nie zawsze jest tak dobrze jak by być mogło i mi jedna śruba też mimo tego nie chciała ruszyć dopiero z pomocą przyszedł stary mechanik zwyczajnie z przecinakiem i poszło.
Zawadziak93 18-03-2016, 05:47 Okej dzieki, za pomoc, w sobote zabiore sie znow za to:-)
Wymieniałem w swoim MK3 dwie piasty:
- wtyczka ABS jest na klik
- nie wiem jakie masz łby śrub w piastach (bo były różne), ale jeżeli na gwiazdkę (wpuszczane) to kup dobrą przedłużaną! końcówkę np. Yato (rozmiaru teraz nie pamiętam), koszt ok. 12zł. Kupisz badziew będziesz klął.
Dzień wcześniej wszystko oczyść dokładnie z brudu i rdzy, łącznie z gniazdami łbów śrub, jak to zrobisz możesz końcówkę (nasadkę) lekko wbić, żeby w gnieździe śruby pewnie się trzymała. Spryskujesz wszystko np. WD.
Na drugi dzień bierz palnik (może być zwykły gazowy na propan butan) i grzejesz śrubę od strony łba i próbujesz odkręcać i tak każdą z osobna.
U mnie wszystko poszło bez problemu, chociaż za pierwszym razem kombinowałem w tradycyjny sposób.
Bez grzania rozwalisz łby, śruby wkręcone są na pastę zabezpieczającą.
Jeżeli jest pierwsza wymiana piasty, zbieraj kasę na drugą bo w niedługim czasie padnie :)
Ja u siebie również musiałem grzać śruby bo się powyrabiały główki były albo torx albo gwiazdka. Do grzania użyłem palnika do lutowania rurek miedzianych :-). Bez większych problemów wszystkie puściły.
pablolinda 18-03-2016, 11:29 Z tym grzaniem śrub to jakiś chrdkorowy przypadek musiał być. Mi poszło tak jak opisałem i jedna przecinakiem i to tylko dlatego właśnie że jako nie doświadczony nie odbiłem dobrze gwintu ale jak przecinakiem ruszyło to kluczem potem już poszło bez problemu. A doby klucz to wiadomo podstawa jak masz znajomego mechanika to wystarczy pożyczyć.
Zawadziak93 18-03-2016, 17:01 Siemano! Jestem po wymianie, dzis mi sie udało, wypialem abs z ktorym mialem problem, sruby poszly gladko po wbiciu klucza w gniazdo mlotkiem :-) cos mnie podkusilo zeby podniesc auto z drugiej strony i sprawdzic prawe. I co? Buczy gorzej niz lewe hehe :-) zamowilem dzis nastepne niestety, z lewej wsadzilem skf to i z prawej wjedzie skf, powiem wam ze nawet zly nie jestem, bo to lozysko co wyciagnalem bylo z 2000 r skf:-) 192 tys przejechalo czyli moglo sie zrypac co nie?:-) Dzieki za wskazowki mam nadzieje ze prawe tez pojdzie bez wiekszych przygod:-)
Czyli wychodzi na to że lewa strona mogła jeszcze hulać na starym????
Czasami tak to jest że jadąc nasłuc***esz które łożysko jest walnięte a w rzeczywistości wychodzi to drugie.... ale tak czy owak bedziesz już miał spokój na jakis czas, tym bardziej że SKF, jak najbardziej sie chwali ....
Zawadziak93 18-03-2016, 23:09 No dokładnie, mogłem przed rozebraniem lewego koła, sprawdzić prawe :) jeszcze wymienie sworzen wahacza bo puka i bedzie okej ale to juz zostawie magikowi :D a nad ranem zabiore sie za waz intercoolera bo puszcza powietrze, ten dolny :)
Witam.
Od jakiegos czasu zaczelo mi huczeć łożysko wiec postanowilem poszukac jakiegos dobrej marki za rozsadne pieniadze. Postanowilem kupic na alledrogo i padło ma narke MEYLE.
http://allegro.pl/meyle-lozysko-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-i5820477932.html
Otworzylem pudelko a tam moje zdziwienie ze to lozysko z Optimala identyczne jak na aukcjach:
http://allegro.pl/lozysko-kola-tyl-ford-mondeo-iii-jaguar-x-type-i5592110066.html
http://allegro.pl/lozysko-piasta-optimal-ford-mondeo-mkiii-mk3-tyl-i5373564364.html
http://allegro.pl/lozysko-kola-tyl-piasta-ford-mondeo-mk3-iii-24h-i5785545291.html
http://allegro.pl/piasta-kola-tyl-ford-mondeo-mk3-iii-2000-2007-i6072477959.html
http://allegro.pl/lozysko-piasta-ford-mondeo-iii-mk3-tyl-i5043779184.html
http://allegro.pl/piasta-kola-tyl-ford-mondeo-mk-iii-jaguar-i6036316519.html
Niemieckie pudełko, niby niemiecka jakość ale co z tego bedzie to niewiadomo, zamontuje i bedziem widziec ile przejedzie.
Pozdro
zbiban1967 01-04-2016, 22:10 To coś jest nie halo. Zakładałem już kilka części od Meyle i wszystkie mają znaki producenta ,poza tym pudełko jest zawsze zaklejone srebrną okrągłą naklejką producenta. Może sprzedawca coś kombinuje.
Piasta założona. Przestało huczeć. Tylko coś dziwnego. Bo stara piasta miała na sobie napis TRW coś tam jakies oznaczenia. Czy to możliwe że TRW produkowało piasty do mondeo.
Co do poprzedniego postu, Meyle to dobra firma, bo mam w focusie ich wielowachacz zalozony i naprawde w dobrej cenie kupiony dobrze pasujacy i sie sprawuje dobrze.
Pozdro
Czy to możliwe że TRW produkowało piasty do mondeo.
Nie.
A jeśli nawet, to powinien produkt być opatrzony wytłoczeniem FoMoCo (pierwszy montaż). Po prostu, ktoś przed tobą wymieniał.
docnecik87 06-04-2016, 14:37 Oryginał to SKF i loga FoMoCo na niej nie ma.
W mondeo mk4 jest z tyłu wszystko od TRW
docnecik87 07-04-2016, 14:07 W mondeo mk4 jest z tyłu wszystko od TRW
Autor ma MK3 :)
Od zeszłego tygodnia zaczeło minimalnie hałasować mi łożysko z tylu,diagnoza manimalny luz czyli kwalifikuje sie do wymiany. Jak wiadomo nie można wymienić samego łożyska wiec zostaje zakup całej piasty. Jako ze nie robię więcej jak 5tys rocznie,a auto już swoje lata ma, nie zamierzam wydawać więcej jak 200zł na piastę i jeszcze 70zł wymiana. Potrzebuje porady jakiej firmy kupić piastę w średnim segmencie cenowym. Troche tematów już przerobiłem i piast po 130zl nawet nie biorę pod uwagę.
Tutaj jedna z piast która znalazłem ale ciężko o jaka kol wiek opinie,firma ponoc robi dobre cześci
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-piasta-lozysko-kola-tyl-ms-tuv-i5914454811.html
Michał82 12-04-2016, 07:15 Nie znam tej firmy. W tym segmencie cenowym bywa różnie. Kolega kupił piastę firmy Meyle, ciut droższą od tej którą podlinkowałeś i jest zadowolony. Poszperałem na allegro, czasem da się wyrwać SKF poniżej 300 zł, ale przy Twoich rocznych przebiegach rzeczywiście nie ma sensu ładować się w części 300+. Używka też raczej odpada.
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
pawelt89 12-04-2016, 22:36 Ja ma założone piasty z tego linku:
http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-iii-wawa-i5527580438.html
Prawą wymieniłem jesienią a lewą jakoś w marcu chyba.
Pierwsza ma nalatane ponad 12tys i jest jak do tej pory dobrze :)
Mogę polecić :)
Michał82 14-04-2016, 08:26 To co byś proponował?
Tak jak napisałem - Meyle sprawdził kumpel, nalatał na piaście już ponad 20 kkm i jest cisza, ale to koszt ponad 200 zł (coś koło 240-260 zł). Ja pewnie odłożyłbym kasę na SKF-a, choć samochód jest wart z 8 - 9 tys. zł i ktoś może powiedzieć, że nie ma sensu pakować się w drogie części :razz: Rocznie robię z 20-25 tys. km.
krzysio709 02-12-2016, 19:49 Witam Panowie. Nadszedł czas na wymianę tylnej piasty w moim Mondeo. Chciałbym zapytać Was, czy moze macie jakieś doświadczenia z piastą firmy NFC Europe. Jest to rozwijająca się firma na Polskim rynku, łożyska są (według sprzedawców) głęboko hartowane. Cena kształtuje się w granicach ok. 200 złotych. Jeśli ktoś z Was posiada w aucie piastę tej firmy, bądź podobnego tańszego zamiennika, prosiłbym o opinię :) Pozdrawiam !
Nie znam firmy, ale po cenie nie wróżę niczego dobrego. Chcesz mieć spokój, kup SKF lub FAG.
http://allegro.pl/skf-lozysko-piasta-kola-tyl-ford-mondeo-iii-mk3-i6038429758.html
http://allegro.pl/fag-lozysko-piasta-kola-tyl-ford-mondeo-mk3-i6117436919.html
Też tak myślę,chciaż kto wie tylko markę trzeba sobie najpierw wyrobić
SKF bym odpuścił. Nie wytrzymują 12000km. Skąd to 15kkm jak wymieniałem olej wymieniałem łożyska z tyłu padły tuż po wymianie oleju.
krzysio709 03-12-2016, 12:22 SKF maja zbyt wygorowane ceny jak dla mnie
Skąd to 15kkm jak wymieniałem olej wymieniałem łożyska z tyłu padły tuż po wymianie oleju.
A masz pewność, że były dokręcone z prawidłową siłą? Czy "czuja", czyli ile wlezie.
SKF maja zbyt wygorowane ceny jak dla mnie
Zawsze w cenie jednego SKF-a możesz kupić dwa takie:
http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-lozysko-i5692524052.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=64884
Zostanie Ci jeszcze na zapłacenie za wymianę u mechanika.
Twój wybór.
krzysio709 03-12-2016, 16:03 Być moze koledze akurat trafiły się jakieś felerne, nawet w przypadku SKF tak bywa :)
jendrekmak 03-12-2016, 17:43 A masz pewność, że były dokręcone z prawidłową siłą?z tyłu są całe piasty z łożyskiem więc środkowej śruby się nie dokręca czy na czuja czy na maxa bo to jest zrobione już fabryczne
Taki rekonesans jakiś czas temu wykonałem:
Może ktoś się już spotkał z takim logiem:
http://www.alleczesci.pl/SubpagesData/img/skv%20aftermarket.png
No i z jaką powszechnie znaną marką ma się kojarzyć? :eh:
Jak widzę gdziekolwiek "Germany", to już jestem podejrzliwy, bo Chińskie podróbki często dodają "Germany" gdzieś na pudełku albo nawet w samej nazwie żeby produkty się sprzedawały. Na przykład, taki chiński DENCKERMANN ma wszędzie popisane "Geprufte Qualitat", a nawet na niemieckim rynku tego nie sprzedają.
Na stronie tego SKV oczywiście nie znajdziemy nigdzie informacji skąd pochodzą te części. W tym celu trzeba trochę poszperać i w końcu się dowiemy...
http://www.mjauto.cz/pozor-na-nahradni-dily-od-skv-aftermarket-gmbh-svk-germany
...że prawdziwy producent to: Yongkang Honglin Metal Products Co., Ltd. (żadnego ISO itp. nie ma, czyli wszystko właściwie jakość losowa - jak tam wyjdzie)
Czyli to samo co KRAFT, DENCKERMANN, MAX-GEAR czy VIKA (ta ostatnia zniknęła niedawno). Ale takie marki tworzone są na kilka lat, a jak się już ludziska poznają, to wymyśla się kolejną.
A tak się to reklamuje:
http://5.allegroimg.pl/original/02/63/74/69/92/6374699221
W sumie, to odwołanie jest do tego samego przedziwnego, bezgranicznego zaufania, którym Polacy darzą niemieckie pojazdy. :-)
Podobne pseudomarki tworzone są na bieżąco.
A masz pewność, że były dokręcone z prawidłową siłą? Czy "czuja", czyli ile wlezie.
weuek A co to ma wspólnego z trwałością???
A to, że zazwyczaj łożyska są za bardzo ściśnięte po takim montażu "na czuja". I dlatego mało komu kolejne wytrzymują tyle samo, co fabryczne (choćby oba były identyczne).
jendrekmak 04-12-2016, 16:43 cały czas mówimy o tylnych łożyskach? powtarzam, przy montażu tylnych łożysk nie można ich zamontować na czuja czy na maxa bo całą piastę montuje się na 4 śruby i nie mają one nic wspólnego z łożyskiem piasty. po prostu całość się przykręca 4 śrubami do wahacza i po montażu
cały czas mówimy o tylnych łożyskach? powtarzam, przy montażu tylnych łożysk nie można ich zamontować na czuja czy na maxa bo całą piastę montuje się na 4 śruby i nie mają one nic wspólnego z łożyskiem piasty. po prostu całość się przykręca 4 śrubami do wahacza i po montażu
:one:
A nawet jak by to było przednie to siła dokręcenia ma być spora. Słabo dokręcone przednie łożysko szybciej się uszkodzi niż dowalone na chama
No fakt - zapomniałem już, że to mowa o tylnym.
:one:
A nawet jak by to było przednie to siła dokręcenia ma być spora. Słabo dokręcone przednie łożysko szybciej się uszkodzi niż dowalone na chama
Właśnie nie ma być spora, bo 45 Nm i 90 stopni. Założę się, że bez użycia dynamometrycznego każdy to przekręca.
http://www.alleczesci.pl/SubpagesData/img/skv%20aftermarket.png
https://www.dtswiss.com/Resources/Images/News/LOG_SKF_Racing_470px_RGB.jpg
Dobry post weuek, SKF vs SKV.
Założę się, że bez użycia dynamometrycznego każdy to przekręca.
Na pewno dokręcenie z większą siłą nie zaszkodzi. Konstrukcja łożyska nie pozawala na uszkodzenie przez mocna dokręcenie.
A skąd wziąłeś to 45Nm +90 st???
Witam.
Koledzy zmieniałem w sierpniu piasty z tyłu na skf,gdyż jedna uszkodziła się na skutek delikatnego trzymania zacisku.Więc zmieniłem 2 szt.Od tego czasu przejechałem przez 3mce zaledwie 2tys km i 1 piasta zaczęła huczeć.Podmieniłem na starą i zdjąłem skf by ją zareklamować.Przy pierścieniu uszczelniającym wyciekło trochę smaru,więc jest uszkodzona.Zobaczyłem jeszcze 2mm pierścień dookoła przegrzany,niebieskawy przy samym uszczelnieniu.Dodam,że zacisk na pewno mi się nie zblokował,bo jestem na to już wyczulony.Jak myślicie reklamować,czy dać sobie spokój,bo i tak będzie to potraktowane jako z mojej winy?Piasty kupione w sklepie-340zł szt.
POZDRAWIAM.
Bump: Witam.
Koledzy zmieniałem w sierpniu piasty z tyłu na skf,gdyż jedna uszkodziła się na skutek delikatnego trzymania zacisku.Więc zmieniłem 2 szt.Od tego czasu przejechałem przez 3mce zaledwie 2tys km i 1 piasta zaczęła huczeć.Podmieniłem na starą i zdjąłem skf by ją zareklamować.Przy pierścieniu uszczelniającym wyciekło trochę smaru,więc jest uszkodzona.Zobaczyłem jeszcze 2mm pierścień dookoła przegrzany,niebieskawy przy samym uszczelnieniu.Dodam,że zacisk na pewno mi się nie zblokował,bo jestem na to już wyczulony.Jak myślicie reklamować,czy dać sobie spokój,bo i tak będzie to potraktowane jako z mojej winy?Piasty kupione w sklepie-340zł szt.
POZDRAWIAM.
dawid9999 26-04-2017, 21:53 Witam speców. Z tyłu auta dobiegają szumy na 99 % łożysko bądź łożyska, w jaki sposób mogę potwierdzić które to łożysko ? Lepiej kupić skf czy pchać się w tanie zamienniki z gwarancją i później się martwić o reklamację, ktoś testował te tańsze, np z firmy nty tora itp ? Jeżeli chodzi o wymianę czy ten filmik przedstawia to w sposób prawidłowy ?
https://www.youtube.com/watch?v=xs2sJRyMRR4
ostatnie ważne pytanie w tej sprawie, jestem mistrzem w ukręcaniu śrub, czy są przewidziane momenty dokręcania czy po prostu z czuciem ? albo czy trzeba śruby czymś smarować ? jak wiadomo wymiana łożyska to nie wymiana kołpaku
Drugi temat jaki chciałem poruszyć to temat oleju, zbliża się wymiana obecnie jeździł na shelu 5w30, po przejechaniu ok. 5 tysięcy km musiałem wlać 0.5l oleju. Czas na zmianę oleju na inne wartości, czy może zostać ? jeżeli chodzi o firmę ? shell ? valvoline ? inna ?
Mondeo 2005 po drugim lifcie, benzyna 2.0 + lpg, przebieg oryginał 203 tyś.
Z góry dziękuję za pomoc
corneliusab 26-04-2017, 22:13 Ktore to lozysko sprawdzisz bardzo latwo. Jedziesz autem i skrecasz np w lewo, jesli buczy to prawa strona do wymiany i na odwrot. W mondeo wymienia sie kompletne piasty bynajmniej na tylnej osi. Ja kupowalem SKF i nawet o innych nie myslalem, bo slyszalem od roznych mechanikow, ze sa klopoty z czujnikiem ABS, placilem cos kolo 800 czy 900 pln za dwie ale to juz chyba za 2 lata temu bylo. Z doswiadczenia wiem, ze jesli z jednej strony pada to i w niedlugim czasie padnie z drugiej.
Jesli chodzi o olej ja bym wlal oryginalny Ford Formula F 5W30, banka 5 litrow - 100 pln.
Pozdrawiam
Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk
Psilocke 26-04-2017, 22:57 Skf moim zdaniem robi jedne z lepszych łożysk.
Czy takie chcesz to już indywidualny wybór.
Co do montażu to tak film przedstawia to w sposób prawidłowy, jednak licz się z tym że u ciebie tak lekko nie pójdzie.
Ja swoje śruby musiałem ciąć i ordynarnie żaba hydrauliczna wykrecac.
Łożyska powinno się wymieniać parami.
W celu diagnozy możesz podnieść samochód i zakręcić kołem. Wszelkie odgłosy chrupania, buczenia itp są oznaką zużycia.
Zwykłą grzechotką tych śrub nie ukrecisz, no chyba że umiesz giac podkowy w rękach.
Można nie smarować. Ja zawsze przy wszystkich wymianach daje trochę jakiegoś smaru etc co by na następny raz łatwiej wykręcić.
Wynik 100 ml na 1000 km nie jest taki zły. Możesz według mnie lać taki jak był. Jaki to już własny wybór bo tyle ilu kierowców tyle opinii o olejach.
corneliusab 26-04-2017, 23:04 Te sruby maja dosc plytkie lebki, ze klucz torx nie wchodzi za gleboko i to jest najwieksza lipa. Trzeba dokladnie oczyscic, ja jedna musialem ciac. Czasem jedt problem ze zdjeciem tarczy hamulcowej jak sie zapiecze.
Pozdrawiam
Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk
Psilocke 26-04-2017, 23:17 Ja w ogóle nie rozumiem idei dawania tam torxa.
Zwykła śruba spełnia doskonale swoje zadanie a i przez tą większą dziurę nasadke można założyć.
Tak btw jeśli Ci się nie uda odkręcić to polecam potem wymienić na zwykłe śruby, żebyś następnym razem znów ciąć nie musiał.
Jeśli chodzi o wymianę oleju zwłaszcza przy zmianie na inny polecam przed wymianą zrobić płukankę silnika- np. ja na robiłem liqui moly.
Olej ogólnie polecany to millers jest specjalnie dedykowany do forda.
Ja na tym oleju mam kilka aut są po chipie żadnych problemów od kilku lat.
Filtr preferuje ,,oryginalny - fomoco" forda.
Może też być inny tylko spełniający normy forda.
Łożyska powinno się wymieniać parami.
A to niby dlaczego. U mnie łożysko dostało w po d... zimą jak zamarzła mi jedna linka od ręcznego. Wymieniłem jedno i nie widzę potrzeby ruszania drugiej strony skoro jest dobra, to nie amory.
corneliusab 27-04-2017, 06:18 Ja w ogóle nie rozumiem idei dawania tam torxa.
Zwykła śruba spełnia doskonale swoje zadanie a i przez tą większą dziurę nasadke można założyć.
Tak btw jeśli Ci się nie uda odkręcić to polecam potem wymienić na zwykłe śruby, żebyś następnym razem znów ciąć nie musiał.
Jak kupilem piasty SKF to byly w komplecie zwykle sruby.
Pozdrawiam
Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk
Psilocke 27-04-2017, 09:25 A to niby dlaczego. U mnie łożysko dostało w po d... zimą jak zamarzła mi jedna linka od ręcznego. Wymieniłem jedno i nie widzę potrzeby ruszania drugiej strony skoro jest dobra, to nie amory.
Podajesz przykład gdzie awaria nastąpiła w następstwie innej awarii a to trochę co innego niż zwykłe zużycie.
Przy zwykłym zużyciu padające z jednej strony łożysko wróży w niedługim czasie awarię drugiego.
A uwierz mi nie jest to przyjemne jak Ci w czasie jazdy zblokuje łożysko.
dawid9999 27-04-2017, 10:44 Dziękuję za tak liczne odpowiedzi. Poszedłem za radą. Skrecam w lewo przy 80km/h cisza, Skrecam w prawo chuczy, wiec lewa strona do wymiany tak ?
corneliusab 27-04-2017, 10:45 Tak.
Pozdrawiam
Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk
juri2069 27-04-2017, 10:47 tak ?
Najlepiej to podnieś z tyłu auto i zakręć kołem . Jak łożysko walnięte to będziesz słyszał jak ociera kręcąc kołem. Będzie pewność w 100 %
dawid9999 27-04-2017, 11:01 Tak też zrobię, ale wstępnie wiem ze tylko jedno kolo, a ze są kompatybilne to kupię. Powiedzcie mi jeszcze ile oleju mi tam wejdzie, bańka 5L starczy ? Zdecydowałem ze pozostaje jeszcze przy 5w30 tak dużo nie bierze oleju jak na moja jazdę i instalacje LPG.
corneliusab 27-04-2017, 11:05 Starczy. Do 1.8 wchodzi 4.3 litra z filtre, wiec do 2.0 bedzie podobnie jak nie tyle samo.
Pozdrawiam
Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk
Bierz SKF, to jest org tylko bez wybitego loga Forda lub FoMoCo. Podobno przechodzą dodatkową kontrolę jakości.
Oryginalna piasta kosztuje ok. 1000 zł, a SKF ok 400 zł.
Jak już słyszysz podczas jazdy to na bank jak podniesiesz to będziesz słyszał które, a obstawiam, że nawet wyczujesz luz.
dawid9999 27-04-2017, 13:19 Jakieś tam doświadczenie mam, po szkole mechanicznej jestem, matiza od podstaw robiłem :D przyszło mi do głowy kolejne pytanie, ponad 200 tys na blacie, nie czas skontrolować łańcuch rozrządu ?
Psilocke 27-04-2017, 13:57 Łańcucha się nie kontroluje zasadniczo.
Z założenia jest to rozrząd bezobslugowy.
A tak poza konkursem to 200 tys to dla łańcucha nic wielkiego. Jak będziesz miał z pół miliona to wtedy się zastanów nad zerknieciem na slizgi.
docnecik87 27-04-2017, 15:45 U mnie wszystkie śruby puściły. Ja dałem im trochę WD40 od zewnątrz i wewnątrz wahacza, odoczekałem, następnie oczyścilem otwory w śrubach i nabiłem torxa młotkiem. Potem z wyczuciem odkręcałem dociskając mocno klucz do śruby. Wszystkie odkręciłem bez problemu a wymieniłem już trzy razy łożyska które zamontowane były w aucie od początku (w dwóch różnych autach).
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
dawid9999 02-05-2017, 12:14 Ze względów finansowych musiałem zakupić to tańsze łożysko... mam nadzieje ze chociaż rok wytrzyma. W związku z tym czy przekładać czujnik ABS bo widziałem ze jest odkrecany
enjoypoznan 02-05-2017, 14:37 Sprawdź czy nie blokuje Ci jakiś zacisk hamulcowy. Wystarczy że lekko trzyma i będzie się bardzo grzało koło a to wykańcza nawet najlepsze łożyska.
dawid9999 02-05-2017, 17:09 Były czyszczone, ale sprawdzę. To jak z ABS przekładać jeśli się da ?
enjoypoznan 02-05-2017, 18:16 Możesz przełożyć. Oryginał jest chyba Bosch. A co chińczyki dały to nie mam pojęcia.
Witam!
Na starcie zaznaczę iż jestem zielony w sprawach motoryzacyjnych, a więc wygląda to tak moje pytanie polega na tym czy kupiłem odpowiednią część.
Mechanik stwierdził wczoraj iż w moim tylnim prawym kole jest do wymiany łożysko, dziś trochę się pospieszyłem i zamówiłem ( właśnie oby to co było trzeba ). Moje pytanie czy w tej części co zamówiłem jest łożysko czy to sama piasta. Jak to w ogóle jest czy piasta jest sprzedawana oddzielnie czy jest tam też te łożysko?
Tutaj podaję link
http://allegro.pl/show_item.php?item=5390306459&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a144 4b540a86acf77d00be2ff62
Proszę o wyrozumiałość gdyż samochody to kompletnie nie moja dziedzina :)
corneliusab 24-08-2017, 13:45 Piasta jest razem z lozyskiem. Lozysko jest w srodku na stale dlatego gdy padnie lozysko trzeba wymienic cala piaste. Z przodu mozna wymienic same lozysko jesli padnie.
Pozdrawiam
Psilocke 24-08-2017, 14:55 To co jest w linku to łożysko/ piasta koła tylnego.
Polecał bym wymienić od razu obie sztuki bo pewnie z drugiej strony w niedługim czasie też padnie.
Sama wymiana jest banalna jeśli się śrub nie zerwie.
Polecał bym wymienić od razu obie sztuki bo pewnie z drugiej strony w niedługim czasie też padnie.
Głupie gadanie, to nie amor. Też miałem plan na wymianę dwóch ale zwątpiłem to trudnościach z odkręceniem starej. Stare dobrze się trzyma a nowe leży na półce w garażu.
Psilocke 24-08-2017, 16:37 Znasz różnice pomiędzy "polecał bym" a "należy"?
Niech sobie każdy robi jak chce. Ja bym jednak osobiście wolał żeby mi nagle podczas jazdy nie stanęło jedno koło.
Widziałeś aby łożysko padło bez najmniejszego ostrzeżenia? Co jeszcze polecisz wymienić na zapas. Gdzie logika wymiany czegoś co jest dobre? A może koledze padło łożysko bo może zacisk trzymał i przegrzało się, w takim przypadku drugie polata jeszcze długo.
Martinowo 24-08-2017, 17:50 Tak ja widzialem w moim mondku. Lewa piasta wymieniona i pocieszylem sie cisza przez 1500km po czym prawe lozysko praktycznie sie rozpadlo od tak. Nie szumialo i luzu tez nie bylo.
Sent from my HTC One A9 using Tapatalk
Psilocke 24-08-2017, 19:41 Widziałem a nawet przeżyłem. Łożysko które tak się rozpadło że zablokowalo koło. Średnio fajny efekt jak podczas jazdy jedno koło staje w miejscu.
Gdzie logika?
Może w tym że za ~200 PLN szkoda życie narażać?
Ja tylko polecilem wymianę drugiego a naskakujesz jakbym powiedział że to mus i w ogóle nie można inaczej.
Niespecjalnie wiem o co ci chodzi w tym momencie.
Widziałem a nawet przeżyłem. Łożysko które tak się rozpadło że zablokowalo koło. ...
To ktoś musiał wybitnie dłuuuuuugo się bujać i lekceważyć szumiące łożysko piasty, i rolki starły się na tyle, że zblokowały bieżnię z koszykiem, co musiało się skończyć tak jak to przeżyłeś.8)
Kazdy zrobi jak uwaza,
A szczegolnie autor postu poniewaz najlepiej wie jakim zapleczem finansowym dysponuje na zakup czesci plus robocizna.
Jezeli lozysko z drugiej strony sie nie odzywa to jego wymiane mozna przelozyc w czasie.
Uczulam jedynie na tanie podrobki, niby 3 lata gwarancji bez limitu kilometrow.
Prawda jest taka ze jedne przejada tyle co orginal ale wiekszosc wytrzymuje tylko kilka do kilkunastu tys km. Aby oddac na reklamacje cos musisz zalozyc, chyba ze nie uzywasz auta.
Gdzie tu sens, gdzie logika
dzieki wielkie panowie teraz wiem na czym stoje, pozdrawiam serdecznie!
temat do zamkniecia
Fordo_Mondo 25-08-2017, 09:37 Głupie gadanie, to nie amor. Też miałem plan na wymianę dwóch ale zwątpiłem to trudnościach z odkręceniem starej. Stare dobrze się trzyma a nowe leży na półce w garażu.
kazdy madry, tak sie sklada kolego Deryll, ze amory tez niekoniecznie trzeba wymieniac parami ;)
wafel2908 25-08-2017, 11:29 Nie chce Cię kolego Endake straszyć,ale Mam nadzieję że Ci to łożysko posłuży.Generalnie ta firma to kiepski chińczyk,miałem w aucie część od nich i że tak powiem masakra!Kolega miał w innym aucie też ich części i do tej pory psy wiesza na nich.Oby Tobie posłużyło jak najdłużej:)
Fordo_Mondo 25-08-2017, 11:50 to ja tez doloze swoje 3 grosze, kupilem kiedys czujnik polozenia walu rozrzadu tej firmy (chociaz oryginalny okazal sie sprawny ),
silnik nie trzymal obrotow i gasl gdy nie dodawalem gazu..
( ostatecznie go zwrocilem )
nie mam pojecia jak bedzie z tym lozyskiem,
moze inaczej niz napisal kolega powyzej,
ale za troche wyzsza kwote, mozna juz znalezc na alle.. piaste np. niemieckiej marki meyle,
a z tanszych to wzialbym Krafta, kupilem kiedys tarcze + klocki na tyl i nie narzekam
ale kazdy robi jak uwaza
Ja osobiscie odradzam lozyska tej firmy.
Kupilem 2, jedno wytrzymalo 5tys km, drugie 20tys km.
Na poczatku chcialem reklamowac ale zeby to zrobic musialem kupic orginalna uzywke aby korzystac z auta.
Ostatecznie rzucilem w kat i lezy do tej pory.
Dokladnie o tym pisalem wczesniej
Naburator 27-11-2017, 19:01 Witam. Na 99% mam do zmiany tyle łożysko w Mondeo mk3. I teraz pytanie jakie najlepiej kupić? Z tego co czytałem to ludzie mówią tylko o SKF jednak razem z piastą to prawie 400 zł. A może kupić samo łożysko i bawić się samemu w wymiane? Prosiłbym o rade na ten temat.
Witam. Na 99% mam do zmiany tyle łożysko w Mondeo mk3. I teraz pytanie jakie najlepiej kupić?
Zmieniłem około 3 lat temu na SKF za ok. 320zł, a około 2 lat temu na szybko drugą - w sklepie były tylko Optimale (NIE, dziękuję) oraz Kamoka za 190zł - firma Czeska (Polski dystrybutor), sprzedawca mówił, że ok. Na razie bez różnicy (fakt, że zrobiłem mało - może z 15kkm).
Dla potomnych - w oryginale i SKF śruby są na bit torx 50, niektóre zamienniki (jak i ten Kamoka) śruby na nasadkę torx (nie pamiętem rozmiaru, ale na oko większe niż 50).
Odkręcać powoli, jak stanie to prawo lewo - popsikać przed odkręcaniem od wewnętrznej strony zwrotnicy - przy czujniku (pisałem na innym forum o tym ;) )
Witam. Na 99% mam do zmiany tyle łożysko w Mondeo mk3. I teraz pytanie jakie najlepiej kupić? Z tego co czytałem to ludzie mówią tylko o SKF jednak razem z piastą to prawie 400 zł. A może kupić samo łożysko i bawić się samemu w wymiane? Prosiłbym o rade na ten temat.
To łożysko jest nierozbieralne - kupuje się z piastą stąd taka cena - ale na pewno na necie znajdziesz tańsze. To łożysko zmienisz tylko raz na całą przygode z mondkiem (plus druga strona) dlatego nie warto oszczędzać - bierz SKF, lub FAG jak jest.
Zmienisz spokonie sam tylko załatw porządne i długie torxy (zwróc uwage jak jest założona blaszana osłona bo później jest dylemat jak ją założyć)
ktoś ma jeszcze inne sprawdzone piasty?
czy tylko optimal wart swojej ceny, chodzi o piaste na tył.
pablolinda 19-11-2018, 16:21 ja zakładałem oryginał czyli SKF
Boże jaka męka czytac ten post kazdy pisze ja mam takie a takie i kupilem tam i tam,18 stron z 20 do usuniecia nikt nie zapytał jakim momentem dokrecic piasty i ile stopni!!!!!
Wiec ja pytam? Jakim momentem dokrecamy piasty a potem ile stopni w MK4 2.5T hatchback bo mam auto juz złozone i nigdzie nie moge znalesc
krystian1410 03-06-2019, 20:33 bo piasty się nie dokręca jest razem z łożyskiem,całość nierozbieralna,przykręcana na 4 śruby
może koledze SEROL chodziło własnie ośruby bo jak nie to pojechał ładnie. Zatrzymał sie w czasach dużego fiata
Oczywiscie ze o sruby! Jakim momentem dokrecic te 4 sruby co trzymaja piasty na T55 w MK4 2.5T? Dzisiaj kazda dokrecciłem na 200Nm bez kleju na gwint a jak probowałem na 220 to urwalem dwa torxy!!!!!
Pytam bo u kolegi w Octavii 2 RS bylo 210NM i potem 180 stopni.
Ludzie, kto tak dokreca te śruby i to takim momentem??!!! W smax jest po 110Nm każda, więc można spokojnie się na tym wzorować. Teraz powinieneś wszystkie te śruby wymienić bo już zostały rozciagniete. Posmaruj te gwinty jakimś klejem np. Loctite.
krystian1410 04-06-2019, 14:19 w mk3 dokręca się 70Nm dane z TIS
Koper140 04-09-2019, 08:48 WItam. Jakie polecacie łozysko piasty tyl ford mondeo kombi mk3 2001r 1,8 benzyna? i czy jest różnica prawe lewe? z góry dzięki :-)
krystian1410 04-09-2019, 09:00 nie ma różnicy
SKF - droższe, ale święty spokój miałem bo jego montażu.
Od razu poleca sprawdzić czy druga strona nie skorodowana bo za chwilę również będzie do wymiany.
Tylko skf. Inne łożyska szybko padają. Można wymienić tylko jedno, ale drugie może być w podobnym stanie
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Master Sport za 2 stówki z alle wyjeździł u mnie w moim poprzednim MK3 90 kkm.Dodam że wymieniłem lewe przy 250 kkm z oryginału a prawe wyjeździło 340 kkm.Potem auto poszło dalej.
Wymieniałem na SKF plus nowe śruby w MK3 i hulało wszystko, a później się auto " skończyło".
Trzeba się zaopatrzyć w dobre lub nowe nasadki torx bo przy wyrobieniu się śruby będzie kłopot z odkręceniem, tym bardziej że są one na farbę. Miałem kłopot z ostatnią śrubą, wyrobiła się (zewnętrzny torx). Musiałem obciąć łeb i przyspawać nakrętkę żeby zdjąć piastę. Nowe śruby były już na wewnętrzny torx.
Wymieniałem na SKF plus nowe śruby w MK3 i hulało wszystko, a później się auto " skończyło".
Trzeba się zaopatrzyć w dobre lub nowe nasadki torx bo przy wyrobieniu się śruby będzie kłopot z odkręceniem, tym bardziej że są one na farbę. Miałem kłopot z ostatnią śrubą, wyrobiła się (zewnętrzny torx). Musiałem obciąć łeb i przyspawać nakrętkę żeby zdjąć piastę. Nowe śruby były już na wewnętrzny torx.
Polecam na przyszłość podgrzać delikatnie pilnikiem gazowym. Wykrecaja się jak maselko.
Oryginalne piasty były chyba tylko na wewnętrzny torx.
JacekST220 27-09-2019, 09:01 Może komuś się jeszcze przyda taka informacja:
Zakupione i zamontowane 01.10.2018 przy przebiegu 193600 km
Zakupione i zamontowane 15.03.2019 przy przebiegu 198500 km
Zachwalane przez Pana w sklepie tylne łożyska niemieckiej (z oddziałem pewnie w Chinach) firmy KRAFT, po 220zl za sztukę, do chwili obecnej przejechały odpowiednio 6500 i 11400 km, nadają się na śmietnik !
Panowie gdzie szukać, macie jakiś dostęp do SKF-a, lub FAG-a, chyba że polecacie coś innego?
Panowie gdzie szukać, macie jakiś dostęp do SKF-a?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-z-piasta-Mondeo-Mk3-SKF/1036
https://ewcar.pl/pl/p/Piasta-kola-tyl-z-lozyskiem-SKF-VKBA3576/4302833
https://allegro.pl/oferta/skf-lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-iii-8121114735
JacekST220 27-09-2019, 09:19 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-z-piasta-Mondeo-Mk3-SKF/1036
https://ewcar.pl/pl/p/Piasta-kola-tyl-z-lozyskiem-SKF-VKBA3576/4302833
https://allegro.pl/oferta/skf-lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-iii-8121114735
Dzięki :) cena na Alledrogo kuszaca tylko skad 100zl roznicy ? :(
tylko skad 100zl roznicy ? :(
Sklepy internetowe mają spore narzuty. Z drugiej strony popatrz na inną ofertę z aledrogo.
https://allegro.pl/oferta/skf-lozysko-kola-piasta-tyl-ford-mondeo-mk3-8467897172
https://allegro.pl/oferta/lozysko-piasta-kola-tyl-ford-mondeo-iii-mk3-skf-7853347614
Ja u siebie też zastanawiałem się nad producentem. Ostatecznie kupiłem NTY po 110 PLN za sztukę ze śrubami. Zobaczymy ile polatają. Nie widzę sensu placenia takiej kasy za SkF-a.
Fordo_Mondo 04-12-2020, 20:50 Ja u siebie też zastanawiałem się nad producentem. Ostatecznie kupiłem NTY po 110 PLN za sztukę ze śrubami. Zobaczymy ile polatają. Nie widzę sensu placenia takiej kasy za SkF-a.
szanowny kolego Deryll, jeździsz wciąż mk3 ? te łożyska NTY dają radę ?
Tak, dalej jeżdżę MK3. Te piasty dają radę. Polecam a wtedy kupowałem na 110 PLN za sztukę. Cena SKF X4 a ich jakość ponoć strasznie poleciała na łeb.
tiga1916 05-12-2020, 05:44 99% firm to pakowacze, mozna trafić towar firmy ,,premium'' w pudełku firmy ,,krzak'' ja np. Mam znajomego przedstawiciela w jednej z hurtowni która ma swoją markę i pytam kto dla nich robi jakie części.
|