Zobacz pełną wersję : [Edge USA] Światła postojowe USA a EU
preker84 21-06-2018, 19:09 Witam. Koledzy mam takie pytanie do posiadaczy Edga wersja Eu z lampami zwykłymi soczewkowymi. Jak u Was działają te światła tj. co i gdzie świeci ? Wymieniałem u siebie lampy na europę i teraz brak postojowych. Na lampie USA za postojowe robiły pomarańczowe obrysy.
Witam. Koledzy mam takie pytanie do posiadaczy Edga wersja Eu z lampami zwykłymi soczewkowymi. Jak u Was działają te światła tj. co i gdzie świeci ? Wymieniałem u siebie lampy na europę i teraz brak postojowych. Na lampie USA za postojowe robiły pomarańczowe obrysy.
chłopcze, jedź do kogoś kto Ci to ogarnie (elektronika). Sam tego nie zrobisz. Speców jest wielu, w tym tu na tym forum co najmniej kilku ...
Kupujesz USA, ładujesz lampy EU bez sprawdzenia i myślisz że będzie działać??? Z choinki urwałeś się?
preker84 22-06-2018, 07:48 Kupujesz USA, ładujesz lampy EU bez sprawdzenia i myślisz że będzie działać??? Z choinki urwałeś się?
Po co te uszczypliwości? Zadałem konkretne pytanie, więc jeśli chcesz pomóc to odpowiedz konkretnie, a jeśli nie znasz odpowiedzi, siedź cicho.. dla Twojej wiadomości lampy przednie jak i tylne zostały zakodowane na EU. Problem jest tylko z tymi postojowymi
Ponawiam pytanie
Z choinki urwałeś się?
siedź cicho..
Panowie, bez takich czułości...
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=62958
leszek_ford 22-06-2018, 19:19 Dokładnie Speedo, kolega vtec chyba lewą nogą wstał.
W titanium EU (bez dynamic LED) jako pozycyjna lekko świeci żarówka od DŁUGICH. Tak, tez byłem zdziwiony, nie ma oddzielnej żaróweczki pozycyjnej.
EDYCJA BYŁA!
preker84 22-06-2018, 20:51 Leszek ford dokładnie potwierdzieleś moje przypuszczenia bo zauważyłem że żarówka jest dwuwłóknowa. Tyle że to włókno ma niby 15W więc trochę sporo jak na pozycje...tak czy siak dzięki leszek ford. A kolegą vtec się nie przejmujmy... Każdy ma czasem gorszy dzień
Bump:
leszek_ford 23-06-2018, 06:50 tak to wygląda w EU
mordziaty1 24-06-2018, 12:47 Pomarańczowe obrysy mam migacze, na dole gdzie oryginalnie migacz i żółta pozycja włożona biała żarówka robi jako pozycja.
Pomarańczowe obrysy mam migacze, na dole gdzie oryginalnie migacz i żółta pozycja włożona biała żarówka robi jako pozycja.
wszystko fajnie tylko nie dodałeś że masz lampy USA ... taki tam szczegół.
preker84 28-06-2018, 19:45 Dokładnie vtec
zauważyłem że żarówka jest dwuwłóknowa. Tyle że to włókno ma niby 15W więc trochę sporo jak na pozycje...
kupujesz żarówkę biało-pomarańczową LED i powinno działać, nie wiem jaki model, musisz poszukać
mirek200583 22-09-2018, 14:57 Witam
kupiłem europejskie lampy do auta sprowadzonego z usa
zamiast postoju świeci kierunek
jak zmienić żeby świeciła żarówka h 15 15W/55W
zmiana gdzieś w ustawieniach samochodu czy trzeba zmienić ustawienie pinów w kostce???
Witam
kupiłem europejskie lampy do auta sprowadzonego z usa
zamiast postoju świeci kierunek
trzeba "wykodować" ta funkcję ;) ale za pomocą kompa . Ogarnie się - wpadaj
mirek200583 24-09-2018, 20:35 ok dzięki
tylko ja z dolnego Śląska jestem i będę musiał znaleźć kogoś blizej
może jakaś sugestia???
pozdrawiam
postojowe w lampie może już ogarnęliście jak zrobić, tak jak to w EU jest?
tylko ja z dolnego Śląska yasiu.brzeg ogarnie temat
PPiotrek 04-04-2019, 11:25 Witam
kupiłem europejskie lampy do auta sprowadzonego z usa
zamiast postoju świeci kierunek
jak zmienić żeby świeciła żarówka h 15 15W/55W
zmiana gdzieś w ustawieniach samochodu czy trzeba zmienić ustawienie pinów w kostce???
Cześć Panie i Panowie,
w moim Edku z USA muszę dosztukować prawą przednią lampę i teraz:
1) szukać prawego oryginały z USA i przerabiać (mam Titatnium już z pomarańczowym kierunkiem)?
2) szukać oryginalnej pary na Europę?
3) czy może nowa para od Chińczyka z Ali. Może ktoś polecić sprzedawcę, producenta? Ktoś tam dokonał zakupu?
Bo rozumiem, że lampy bez względu na wersje EU/USA mechanicznie pasuje do reszty EU/USA. To nie jest kwestia zamocowania, a podłączenia?
makarena2008 04-04-2019, 12:20 Bo rozumiem, że lampy bez względu na wersje EU/USA mechanicznie pasuje do reszty EU/USA. To nie jest kwestia zamocowania, a podłączenia?
Mocowania lamp są ok, wchodzi w grę tylko zamiana pinów w kostce zasilającej i kodowanie.W przypadku wymiany na lampy LED będzie konieczne przedłużenie kabli do lewej lampy. Ori USA mają wtyczkę na dole lampy, EU LED mają wtyczkę na górze lampy. Do prawej jest ok.
mariusz9634 07-04-2019, 12:15 Cześć Panie i Panowie,
w moim Edku z USA muszę dosztukować prawą przednią lampę i teraz:
1) szukać prawego oryginały z USA i przerabiać (mam Titatnium już z pomarańczowym kierunkiem)?
2) szukać oryginalnej pary na Europę?
3) czy może nowa para od Chińczyka z Ali. Może ktoś polecić sprzedawcę, producenta? Ktoś tam dokonał zakupu?
Bo rozumiem, że lampy bez względu na wersje EU/USA mechanicznie pasuje do reszty EU/USA. To nie jest kwestia zamocowania, a podłączenia?
Pasują , działają p&p - montujesz i wpinasz. Mam polecam.Przed zakupem pisałem z posiadaczami z całego świata o opinię żeby nie wleźć na minę.
https://pl.aliexpress.com/item/AKD-Car-Styling-dla-Ford-Edge-Reflektory-2015-2018-Nowy-Edge-LED-Reflektor-w-DRL-Hid/32854176343.html?spm=2114.13010708.0.0.3a995c0fuYC ob7
PPiotrek 07-04-2019, 15:18 Dziękuję !!!!
Pasują , działają p&p - montujesz i wpinasz. Mam polecam.Przed zakupem pisałem z posiadaczami z całego świata o opinię żeby nie wleźć na minę.
https://pl.aliexpress.com/item/AKD-Car-Styling-dla-Ford-Edge-Reflektory-2015-2018-Nowy-Edge-LED-Reflektor-w-DRL-Hid/32854176343.html?spm=2114.13010708.0.0.3a995c0fuYC ob7
Rozumiem żę są to zwykłe halogenowe :) nie żadne ledowe, xenony
jedna z opinii z PL nie jest najciekawsza.
"total misunderstanding. no contact with the seller. lamps can not be adjusted manually at a given height. the seller does not include a VAT invoice for the purchase. He avoids responsibility in the dispute. I absolutely do not recommend the seller."
Pytanie czy świecą normalnie czy oświetlają kierowców czy czubki drzew? Poza tym najtaniej nie wychodzą.
....
Pytanie czy świecą normalnie czy oświetlają kierowców czy czubki drzew? ...
Przecież za te pieniądze to spokojnie i z zapasem kupuje się europejskie światła zwykłe i nie ma się stresu o legalność tej wydumki...
Przecież za te pieniądze to spokojnie i z zapasem kupuje się europejskie światła zwykłe i nie ma się stresu o legalność tej wydumki...
miałem to pisać ...
nie dodałeś że na myśli masz używki, tam masz nówkę chinola :)
miałem to pisać ...
nie dodałeś że na myśli masz używki, tam masz nówkę chinola :)
jakie używki?? - oryginalne Fordowskie można dostać za 2400 za komplet
jakie używki?? - ...
No właśnie... https://allegro.pl/oferta/ford-edge-15-reflektor-glowny-lampa-przod-nowa-7556002905
No właśnie... https://allegro.pl/oferta/ford-edge-15-reflektor-glowny-lampa-przod-nowa-7556002905
Ponadto tutaj w linku są zamienniki a spokojnie można zdobyć nowe oryginały w cenie o której pisałem wcześniej
tak jakbym nie wiedział ile kosztują zwykłe. Mówimy o LEDach, też kosztują 2400 kpl w ASO czy troszkę więcej??? Przecież odnosimy się do tematu a'la LEDów
...Przecież odnosimy się do tematu a'la LEDów
Z naciskiem na "a'la"... Koło prawdziwych ledów to one nawet nie leżały...:568:
Założyłem do swojego Edge europejskie ledy, założyłem HCM z pełnym poziomowaniem, dodałem europejką kamerę z max funkcjonalnością, więc wiem co mówię...
Oczywiście a'la LEDy to inna bajka a ceny LED oryginalnych to tez inna bajka:) nota bene nie widziałem i nie wiem czy są zamienniki oryginalnych LEDów - rzecz jasna nie chodzi mi o chinole z dwoma soczewkami udające LED-y lub XENONY
...ceny LED oryginalnych to tez inna bajka:) ...
Za swoje dałem 4,5k zł. Uważam, że były to dobrze wydane pieniądze - w kontekście tego, iż miałem determinację, wiedzę i możliwości uruchomienia ich "jak z fabryki"... Oczywiście HCM, "poziomaki", szyba przednia i kamera kosztowały dodatkowe pieniądze, ale warto było. Szybę przednią musiałem wymienić i tak, bo miała "kamień" jeszcze z USA...
Za swoje dałem 4,5k zł. Uważam, że były to dobrze wydane pieniądze - w kontekście tego, iż miałem determinację, wiedzę i możliwości uruchomienia ich "jak z fabryki"... Oczywiście HCM, "poziomaki", szyba przednia i kamera kosztowały dodatkowe pieniądze, ale warto było. Szybę przednią musiałem wymienić i tak, bo miała "kamień" jeszcze z USA...
No tak - w tym kontekście to masz pewnie pełne full LED - ja dopiero będę zmieniał na LED-y używane oczywiście :) ale nie pojade tak na maxa, mam wersje Titanium i nie mam kamery na szybie a szyba cała, wiec trochę szkoda kasy na zmiane szybki i doposażenie:)
...masz pewnie pełne full LED...
Koneserzy i "czytacze Internetu" marudzą, iż nie są to "matrix", ale ja uważam, że te fordowskie ledy GFHB "dają radę" i jestem pod dużym wrażeniem jak potrafią prawie cały czas jechać na światłach drogowych (poza obszarem zabudowanym) i nie oślepiać prawie nikogo....
Działają serio jak na filmie - https://www.youtube.com/watch?v=7fI2w-QnS6c
Z naciskiem na "a'la"... Koło prawdziwych ledów to one nawet nie leżały...:568:
Założyłem do swojego Edge europejskie ledy, założyłem HCM z pełnym poziomowaniem, dodałem europejką kamerę z max funkcjonalnością, więc wiem co mówię...
Czy dużo jest ciągnięcia wiązek, aby uruchomić taką kamerę na szybie? Też będę w swoim Titanium wymieniał szybę i się zastanawiam czy zostawić standard z czujnikiem deszczu i zmierzchu, czy może pójść trochę dalej i zainstalować szybę podgrzewaną i/lub z kamerką.
PS Orientujesz się co należy wymienić, aby zainstalować zderzak EU? Tylko belka i absorber czy może pas przedni i belkę pod chłodnicą również?
wymienić belkę albo podziałać przy US
wymienić belkę albo podziałać przy US
Mechanik wskazał również instalację europejskiego pasa przedniego oraz belki pod chłodnicą. Jak mu powiedziałem, że nie będą pasowały do chłodnicy, to powiedział, że wie i że sobie dopasuje mocowania.
Ma rację? Czy jednak mogę amerykański pas zakupić i nie ma on wpływu na mocowanie zderzaka?
.... Tylko belka i absorber czy może pas przedni i belkę pod chłodnicą również?
Belkę tnie się szlifierką kątową w miejscu tego zagięcia "amerykańskich wąsów", którego nie ma w EU. Cięcie zabezpiecza się antykorozyjnie wg uznania. Podobnie postępuje się z absorberem. I wtedy nic nie trzeba kupować (jak się ma swoje z USA...).
Instalację zderzaka EU trzeba dostosować (głównie w zakresie podłączenia klaksonu) do amerykańskiej wiązki komory. Poza klaksonem resztę się "przepinowuje".
u mnie belka lekko dostała, więc wymieniam niestety.
czyli teoretycznie oprócz belki i absorbera - reszta zostaje z USA i zderzak EU będzie pasował?
...zderzak EU będzie pasował?
Jak coś to mam zderzak przedni USA Titanium biała perła bez czujników w stanie "jak nowy" z wiązką USA...
Jak coś to mam zderzak przedni USA Titanium biała perła bez czujników w stanie "jak nowy" z wiązką USA...
Tak, wiem. Długo się zastanawiałem nad nim, ale potrzebuję z czujnikami parkowania jednak. Autem będzie musiała też żona jeżdzić i chyba taniej mi wyjdą czujniki niż kolejny zderzak;)
A podpowiesz coś na temat tej kamerki na szybie? Trzeba doprowadzić do niej wiązkę, czy możliwe, że już jest jak są sensory zmierzchu/deszczu?
...
A podpowiesz coś na temat tej kamerki na szybie...
Wiązki dachowej pod kamerę nie ma. Kupiłem w ASO wiązkę EU. Ma inną wtyczkę do wiązki deski (na wysokości deski, za tapicerką słupka A). Miałem wiązkę deski EU, więc przełożyłem wtyczkę w wiązce USA. Brakujące 2 czy 3 przewody dołożyłem do wiązki deski USA z wiązki EU.
Generalnie robota do wykonania jak na bieżąco się weryfikuje co robić w oparciu o schematy EU i USA. Ja mam dostęp i się na tym znam.
Wiązki dachowej pod kamerę nie ma. Kupiłem w ASO wiązkę EU. Ma inną wtyczkę do wiązki deski (na wysokości deski, za tapicerką słupka A). Miałem wiązkę deski EU, więc przełożyłem wtyczkę w wiązce USA. Brakujące 2 czy 3 przewody dołożyłem do wiązki deski USA z wiązki EU.
Generalnie robota do wykonania jak na bieżąco się weryfikuje co robić w oparciu o schematy EU i USA. Ja mam dostęp i się na tym znam.
Dzięki za dokładny opis. Faktycznie do ogarnięcia. Kwestia znalezienia wiązki/wtycznki eu w takim razie.
Po przeczytaniu całego wątku nadal nie wiem co mam zrobić z moimi lampami USA zeby miec odpowiednie postojowki. Pewien elektryk stwierdził ze mam swiatla do jazdy dziennej LED ( w miejscu halogenów), które przygasaja w pozycji postojowych i tylko kwestia przeprogramowania i wyłączenia obrysówek i zeby w pozycji postojowych nie zapalała sie pomaranczowa lampka od kierunku. Czy ma racje? Czy możecie polecić kogoś kto to zrobi ? Jestem z centralnej Polski jak co.
...Czy ma racje?...
Ma rację. Poszukaj kto tam np. z Warszawy może Ci pomóc... Za "pokazywanie palcem" moderatorzy ostatnio ostrzeżenia rozdają... Masz szczęście, że na razie za samo pytanie nie dostaje się bana...8)
nie wiem, u mnie w ex US z lampami EU tez paliły się kierunki jako pozycje i zostały wyłączone. Zakładam że masz lampy US, a problem ten sam. Ponadto pozycje miałem odpalone jak w wersji EU - czyli na żarówce mijania. Poczytaj kilka wątków, znajdziesz kto w Wawie powinien ogarnąć temat.
Belkę tnie się szlifierką kątową w miejscu tego zagięcia "amerykańskich wąsów", którego nie ma w EU. Cięcie zabezpiecza się antykorozyjnie wg uznania. Podobnie postępuje się z absorberem. I wtedy nic nie trzeba kupować (jak się ma swoje z USA...).
Instalację zderzaka EU trzeba dostosować (głównie w zakresie podłączenia klaksonu) do amerykańskiej wiązki komory. Poza klaksonem resztę się "przepinowuje".
Jeszcze jedno pytanie. Czy będzie pasowała osłona pod chłodnicą? Coś kojarzę, że czytałem, że przy wymianie zderzaka na EU, nie daje się tej osłony? Czy, że nie pasuje amerykańska i trzeba też w wersji na Europę? Pamiętam temat jak przez mgłę, a nie mogę znaleźć tego postu.
chodzi mi o tę osłonę w prostokącie:
http://images.wrenchead.com/Smartpages/partinfo_resize/MOC/MS15040.jpg
...Czy będzie pasowała osłona pod chłodnicą? ...
Przedni zderzak mam od Sporta EU a dolne osłony wszystkie oryginalne i pasują.
Jedynie do zderzaka tylnego Sport/Vignale EU potrzebne są inne osłony dolne niż te z titanium USA.
Przedni zderzak mam od Sporta EU a dolne osłony wszystkie oryginalne i pasują.
Jedynie do zderzaka tylnego Sport/Vignale EU potrzebne są inne osłony dolne niż te z titanium USA.
Dzięki.
Andrzej731 17-04-2019, 07:01 Też jestem ciekaw jak to jest z tą dolną osłoną pod zderzak EU. Mam już kupioną tą https://allegro.pl/oferta/ford-edge-mk2-15-oslona-dolna-pod-zderzak-silnik-7872257896 ale z wstępnej przymiarki wynika że nie pasuje. Może jest tu ktoś kto adoptował zderzak EU do amerykańca i nam podpowie jak to w rzeczywistości wygląda.
Przedni zderzak mam od Sporta EU a dolne osłony wszystkie oryginalne i pasują.
Jedynie do zderzaka tylnego Sport/Vignale EU potrzebne są inne osłony dolne niż te z titanium USA.
Przecież kolega Tedi_k napisał, że adoptował zderzak EU od Sporta z dolna osłoną z USA i pasowało.
Link, który podesłałeś to zamiennik (ciekawe jakiej jakości), więc może dlatego słabo pasuje
Oryginalny EU pasuje do zderzaka USA, kupowałem używkę na allegro i pasuje bez problemu. Mam SEL ale zdeżak jest ten sam co w Titanium.
Też jestem ciekaw jak to jest z tą dolną osłoną pod zderzak EU. Mam już kupioną tą https://allegro.pl/oferta/ford-edge-mk2-15-oslona-dolna-pod-zderzak-silnik-7872257896 ale z wstępnej przymiarki wynika że nie pasuje. Może jest tu ktoś kto adoptował zderzak EU do amerykańca i nam podpowie jak to w rzeczywistości wygląda.
Kupiłem parę godzin temu tę samą osłonę.
Specjalnie nie brałem faktury na firmę, aby mieć prawo do 14dniowego zwrotu. Jak tylko przyjdzie, to sobie przymierzę i zweryfikuję czy pasuje.
Andrzej731 17-04-2019, 20:06 Bungee1C
To daj zna jak to u Ciebie wygląda. Ja zakładam zderzak od EU i mi po wstępnej przymiarce do tego dolnego hokeja/spoijera (czy jak to tam nazywają) wystają te boki jak na poniższym zdjęciu. I teraz nie wiem czy muszę szukać osłony od EU czy z tą robić jakąś rzeźbę.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a6e90d4133290b95
...wystają te boki jak na poniższym zdjęciu....
A co to za zderzak EU ma Kolega bez tych "uszów"??? Bo chyba nie od "Sporta"...
BTW - "uszów" nie mają osłony dolne od USA, bo tam zderzak wygląda jak na załączonym zdjęciu. Z tego powodu osłony dolne USA pasują do zderzaka EU, natomiast osłony dolne EU nie za bardzo pasują do zderzaka USA.
Andrzej731 18-04-2019, 05:48 Cały zderzak kupowałem od sprzedawcy z Białegostoku który mi to niby dobierał i wszystko miało pasować. Skorupa samego zderzaka jest na pewno EU (bo pod halogeny przeciwmgielne) natomiast te wszystkie dolne spoijery, hokeje itd to tak naprawdę nie wiem co on mi tam wcisnął. Muszę do niego zadzwonić i to wyjaśnić.
Tedi_k, a ten twój kompletny zderzak to na sprzedaż? Daj znać na priv ile byś za niego chciał?
Dzięki
PPiotrek 18-04-2019, 08:22 ja już kupiłem zderzak od tedi_k :)
Bump: Bungee1C
To daj zna jak to u Ciebie wygląda. Ja zakładam zderzak od EU i mi po wstępnej przymiarce do tego dolnego hokeja/spoijera (czy jak to tam nazywają) wystają te boki jak na poniższym zdjęciu. I teraz nie wiem czy muszę szukać osłony od EU czy z tą robić jakąś rzeźbę.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a6e90d4133290b95
Dzięki za praktyczną info. Też chciałem to kupić.
PPiotrek 19-04-2019, 11:25 Bungee1C
To daj zna jak to u Ciebie wygląda. Ja zakładam zderzak od EU i mi po wstępnej przymiarce do tego dolnego hokeja/spoijera (czy jak to tam nazywają) wystają te boki jak na poniższym zdjęciu. I teraz nie wiem czy muszę szukać osłony od EU czy z tą robić jakąś rzeźbę.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a6e90d4133290b95
Panowie, to jak jesteśmy w takim praktycznym temacie - pasuje / nie pasuje (co jest bardzo fajnym i cennym pomysłem), zapytam o:
1) czy do USA (zderzak USA) jest inny pas przedni i wzmocnienie czołowe, czy może te dwa elementy akurat są uniwersalne (USA/EU)?
2) czy ktoś coś wie na temat tego zamiennika (https://allegro.pl/oferta/ford-edge-2015-pas-wzmocnienie-komplet-benzyna-usa-7928234230) ?
A co to za zderzak EU ma Kolega bez tych "uszów"??? Bo chyba nie od "Sporta"...
BTW - "uszów" nie mają osłony dolne od USA, bo tam zderzak wygląda jak na załączonym zdjęciu. Z tego powodu osłony dolne USA pasują do zderzaka EU, natomiast osłony dolne EU nie za bardzo pasują do zderzaka USA.
https://allegro.pl/oferta/oslona-dolna-zderzaka-przod-ford-edge-mk2-ii-7953587248
To jest oryginalna osłona z EU i taką kupowałem i zamontowałem bez problemu do zderzaka USA i pasuje.
Bump: Panowie, to jak jesteśmy w takim praktycznym temacie - pasuje / nie pasuje (co jest bardzo fajnym i cennym pomysłem), zapytam o:
1) czy do USA (zderzak USA) jest inny pas przedni i wzmocnienie czołowe, czy może te dwa elementy akurat są uniwersalne (USA/EU)?
2) czy ktoś coś wie na temat tego zamiennika (https://allegro.pl/oferta/ford-edge-2015-pas-wzmocnienie-komplet-benzyna-usa-7928234230) ?
1. Wzmocnienie górne i okular od Diesla nie pasują.
2. Montowałem te zamienniki i pasują 1:1, jakościowo w miarę ok. We wzmocnieniu jedynie brak otworów na czujniki uderzenia, ale jak masz stary to sobie dorobisz otwory i przykręcisz. Kupowałem nie od tego sprzedawcy ale raczej wszyscy mają to samo. Na olx ktoś sprzedawał oryginały, ale nie wiem czy jeszcze je ma bo ogłoszenia wygasły.
PPiotrek 20-04-2019, 07:38 Dziękuję!
Bump: Dziękuję!
PPiotrek 28-04-2019, 18:21 Z naciskiem na "a'la"... Koło prawdziwych ledów to one nawet nie leżały...:568:
Założyłem do swojego Edge europejskie ledy, założyłem HCM z pełnym poziomowaniem, dodałem europejką kamerę z max funkcjonalnością, więc wiem co mówię...
Panowie, Tadeusz
1) wskażcie proszę jakie/które LED-y mam nabyć - żeby to wyglądało tak jak w Tadeusza Edge?
2) a co z tylnymi światłami, co z tą ładną blendą? Mam wywalić te światełka z USA i wstawić EU? Czy może wystarczy tylko przeróbka?
Tadeusz, Ty być ogarnął akcję światła i radio/navi i co tam jeszcze potrzeba?
Panowie wymieniacie lampy przednie a czy któryś z was przerobił je choć by wyłączając komputerowo świecący na stałe kierunek? borykam się z tym problemem i przez to nie chcą mi przepuścić przez przegląd....pomóżcie jakoś. Mam lampę USA z obrysówkami. Podobno można to wyłączyć ale nikt nie potrafi, przeciąć kabelek jak w innych lampach jest niemożliwe ponieważ jest żarówka jedno-włuknowa. Jeżeli ktoś z was potrafi to ogarnąć to proszę podajcie namiary do kogoś najbliżej dolnego śląska a mianowicie Wałbrzycha.
wyłączając komputerowo świecący na stałe kierunek? 'bez problemu da się wykodować
Mam lampę USA z obrysówkami.
dziwi mnie już to że sama lampa USA nie jest problemem.
Posiadam oryginalną lampę przednią USA Xenon z żarnikiem (Ford Edge 2.0 Ecoboost 243 kM, 2017 r). Aktualnie Xenono pełni rolę świateł mijania i drogowych, natomiast obok dodatkowo znajduje oświetlenie z żarówką H1 która w żadnym momencie nie włącza się. Czy ktoś może mnie uświadomić jaką to oświetlenie pełni rolę?
PPiotrek 14-05-2019, 07:38 Panowie, co sądzicie o tych światłach? Ktoś ma, zamontował? Czy szukać czegoś lepszego, innego?
https://allegro.pl/oferta/ford-edge-mk2-2015-nowe-lampy-przod-led-komplet-7789320420
Panowie, co sądzicie o tych światłach? Ktoś ma, zamontował? Czy szukać czegoś lepszego, innego?
https://allegro.pl/oferta/ford-edge-mk2-2015-nowe-lampy-przod-led-komplet-7789320420
Chińszczyzna, na ALI jest tego pełno, homologacji pewnie to nie ma i jakość (żywotność) pewnie słaba. W tej cenie na allegro spokojnie znajdziesz używane LED oryginalne.
PPiotrek 15-05-2019, 07:30 dziękuję
A powiedzcie co z tylnymi światłami i blendą (podświetlaną)? Wystarczy podmienić na wersję europejską + programowanie? Pasuje EU do klapy, budy US?
dziękuję
A powiedzcie co z tylnymi światłami i blendą (podświetlaną)? Wystarczy podmienić na wersję europejską + programowanie? Pasuje EU do klapy, budy US?
Zależy jaką masz wersję jak SE lub SEL to dochodzi kodowanie, jak TITANIUM lub SPORT to tylko przekładka.
PPiotrek 16-05-2019, 08:12 titanium, uf...
dziękuję
Panowie , zmieniona pozycja i kierunek na 2- kol. led . Na zapłonie jest ok , po odpaleniu migają . Proszę o podpowiedź co przekodować .
Ford Edge 2016, wersja europejska, oryginalnie były soczewki halogen, po zmianie lampy typu Full Dynamic LED, póki co nie ma pełnej funkcjonalności, lampy świecą statycznie. Auto przekodowane na lampy LED, światła długie przepinowane z 2 na 5.
Pytanie na temat świateł postojowych:
We wtyczce nie mam żadanych przewodów ani na PIN nr 1 ani na 10 (według sugestii z forum właśnie tam coś powinno być)... znalazłem 12V na 3-ce ... póki co mam do wyboru albo podaję 12V na 3-ce i zawsze mam światła dzienne, albo na 1-ce i cały czas mam tylko postojowe (łyżwa w lampie świeci ze zmniejszoną mocą). Jest tak przy wszystkich położeniach przełącznika świateł ! Nie mam (albo nie potrafię znaleźć) w wiązce drugiego 12V które by sterowało dzienne/postojowe.
Wyczaiłem że jeśli podam 12V na PIN 3 będe miał dzienne a po jednoczesnym podaniu 12V na PIN 1 dzienne przygasają i stają się pozycyjnymi. Problemem jest skąd wziąć sygnał z pozycyjnych ? jedyne co na tą chwilę mi przychodzi do głowy to ciągnąć kabel od pozycyjnej z tylnej lamy (ale to przez całe auto trzeba ciągnąć) ... przy dziennych tylna lampa nie świeci, po zapalniu postojówek lub mijania zapalają się też tylne lampy... miałbym sygnał do wysterowania dzienne/pozycyjne na przód ...
Pytanie czy nie ma opcji żeby znaleźć ten sam sygnał pod maską, tam byłoby dużo łatwiej i szybciej się wpiąć.
Wydaje mi się że oryginalnie łyżwa w lampie typu LED powinna świecić przy położeniach przełącznika świateł w następujący sposób (tak jest np w Volvo):
pozycja 0 - łyżwa świeci 100% mocy (mamy dzienne , pozycyjne tył się nie świecą !)
pozycja postojowe - łyżwa świeci 30% mocy
pozycja mijania - łyżwa świeci 30% mocy
pozycja automat - łyżwa świeci 100%/30% w zależności czy są dzienne czy mijania
Widziałem na forum informacje że sygnał na przewodach lamp może się zmieniać po włączeniu Drive na skrzyni biegów oraz w zależności od czujnika światła .... Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie ? Przydałby się jakiś czytelny opis co się zmienia i kiedy, i czy to dotyczy wersji EU czy US.
Odgrzewam temat:
Ford Edge 2018, lampy wymienione na europejskie z przodu. Z tyłu przerobione.
Oryginalnie przy włączonych światłach pozycyjnych z przodu świeci się żarówka pomarańczowa. Została ona wyłączona. Zamiast tego w Forscan zmienilem żeby dolny DRL robił jako pozycyjne światło. To działa ale tylko przy włączonym zapłonie. Jak zamnę auto to gaśnie przód. Tył dalej świeci jako pozycyjne.
1. Czy da się przekodować zeby ten DRL świecił nawet przy wyłączonej stacyjce
lub
2. Czy da się zakodować tak żeby jedno włókno z długich robiło za postojowe
Pozdrawiam
Krzysztof
robsoncz 05-03-2020, 09:04 Witaj,nie wiem czy już się uporałeś z pozycyjnymi,taka podpowiedź jeśli masz wersję USA to czy miałeś w zderzaku ledy (oryginalnie to zdaje się bez halogenu) jeśli tak to pod lewym nadkolem masz wiązkę w niej powinien być sygnał do ,,dzienne-pozyc.
A nawet jak nie miałeś ledów to piny raczej powinny być.Przeszukaj temat ktoś już rozpisał piny który do czego i nawet zdjęcia były, sam korzystałem.
Bump: Oczywiście sprawa kodowania -jak już ktoś pisał.
Ktoś po prostu wykodował ledy razem z postojówkami, zamiast samych postojówek.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Panowie, Przeczytałem już kilka forów i nie znalazłem odpowiedzi, czy reflektory przednie z EU będą pasowały do Edge US (2018 ). Przeprogramowałem oryginalne lampy by nie świeciły na pomarańczowo, ale są za bardzo zdewastowane żeby je założyć więc szukam EU i....
Oryginalne są takie:
111045
A znalezione w sklepie forda jako oryginały EU są takie:
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-7453-REFLEKTOR-PRAWY-EDGE-2015-_-2090615-_-FT4B-13W029-CG-_-FT4Z-13008-Q.html
111046
Cena świetna, jakość marna, ale czy będą pasowały, czy muszę coś jeszcze przerabiać lub przekodować (poza tym co już przekodowałem)? Mam postojówki na dole...
111047
robsoncz 16-03-2020, 08:20 A co jest zdewastowane?Bo jak klosz to przecież można go polakierować.W Y.T. znajdzież bez problemu jak to zrobić.
A postojówki z długich nie ma problemu ,pozycyjne na ledach dolnych bez stacyjki też not problem .
Panowie, jako inżynier postanowiłem rozgryźć sprawę przednich lamp. Otóż Edek jest z USA, ale zderzak przedni ma EU. Ma też EU przednie lampy soczewki, halogeny przeciwmgielne przednie (z działającą funkcją doświetlania zakrętów) i wokół nich dzienne ledy (które przygasają nieco jako pozycyjne). Ale te ledy zaczynają niedomagać (widać że to Aliexpress a opinie o nich są nie za dobre). Więc postanowiłem zgłębić zasilanie i budowę przednich lamp soczewkowych EU. Są tam 3 żarówki: WY21W - kierunek, H7 - mijania w soczewce i H15 - dwuwłóknowa 55W/15W. Ta to drogowe i podobno (jak tu wyczytałem) właśnie pozycyjne. Nie mając schematu wyjąłem lampę, otworzyłem przykrywki, wziąłem miernik i zacząłem badać który przewód (który styk w kostce lampy) za co odpowiada.
Zdjęcie 1 to widok kostki lampy prawej, z tym że styki oznaczone 1-8 to górny rząd (gdy lampa jest zamontowana) a styki 9-16 do dolny rząd.
Stwierdziłem że:
16 - wspólny (masa) kierunku i mijania
7 - kierunek „+”
6 - mijania „+”
9 - wspólny (masa) dla włókien 55W i 15W żarówki H15
2 i 3 - styki „+” dla każdego włókna 55W i 15W żarówki H15
Ponadto są jeszcze styki 4, 12 i 14, które nie wiem za co odpowiadają.
Zdjęcie 2 to widok wtyczki na kablu - górny rząd. Widać że do styku 4 dochodzi jakiś przewód, oraz jest też przewód który dochodzi do styku 8, którego w lampie nie ma.
Zdjęcie 3 to widok wtyczki na kablu - dolny rząd. Widać że do styków 12 i 14 dochodzą jakieś przewody, oraz jest też przewód który dochodzi do styku 10, którego w lampie nie ma.
I teraz pytania do Kolegów, którzy na pewno to rozgryźli:
1) Za co odpowiadają styki 4, 12 i 14 w lampie?
2) Jaki sygnał idzie kablami do nieistniejących styków 8 i 10?
3) Jak włączyć opcję, żeby włókno 15W żarówki H15 świeciło jako pozycyjne?
Jak już będę znal odpowiedzi na powyższe pytania, to jako zapalony majsterkowicz i usprawniacz swoich samochodów mam już pomysł co tu zbabrać. Ale to temat na kolejne posty… :)
Panowie, pomożecie? A może chociaż jakiś schemat elektryczny oświetlenia (najlepiej przód i tył - tył przyda mi się do instalacji haka)?... :)
koza0007 25-06-2020, 12:35 Już było na forum
https://www.dropbox.com/s/oa0vii2tgo1hktp/Edge%20-%20lampy.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3rv7t56fet3s0y3/Edge%20EU%20-%20hak.pdf?dl=0
Dzięki. Schemat haka sam znalazłem - przydał mi się już. Schemat lamp przednich też coś rozjaśni. :)
Edycja:
A więc tak:
1) Moje oznaczenie styków w lampie pokrywa się z oznaczeniem na schemacie, chociaż u mnie kolory przewodów są nieco inne. :)
2) Wg schematu włókno 15W żarówki H15 to światło DRL, czyli dzienne, a nie pozycyjne, styk 3. I właśnie pisząc poprzedniego posta, mówiąc o "ciągu dalszym" miałem na myśli właśnie takie wykorzystanie tego włókna (moja żona w Fieście właśnie tak ma - dzienne to 15W H15). Pytanie - jak aktywować to zasilanie DRL na styk 3? :)
3) Za pozycyjne wg schematu odpowiada styk 10. Czyli się zgadza, bo lampa nie ma żarówki pozycyjnej, styku 10 nie ma w lampie. Ale przewód do niego idzie, muszę tylko sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie dla świateł pozycyjnych. Jeśli tak, to można pomyśleć nad dorobieniem jakichś oprawek na żarówki W5W jako pozycyjne. :)
4) Styk 8 to "ballast" - co to za sygnał?
5) Styk 4 to "VPWR" - j.w., co to jest?
6) No i ciekawe - styk 14, idzie do niego przewód. Ze schematu wynika, że to ustawienie wysokości snopa światła. Lampy widać, że mają wbudowane jakieś silniczki z przekładniami zębatymi. Da się to uruchomić? Potrzebny pewnie byłby włącznik świateł posiadający taką gałeczkę regulacyjną... :)
Ciąg dalszy... Ponieważ nie dowiedziałem się jak aktywować zasilanie styku 3 czyli DRL, to postanowiłem zadziałać inaczej. Miernik w ruch i okazało się, że na przewodzie 10 pojawia się napięcie po włączeniu pozycyjnych, czyli tak jak powinno być zgodnie ze schematem. Więc wymyśliłem, że zrobię małe otwory od wewnętrznej strony lamp i obsadzę tam odpowiednie oprawki z żarówkami W5W. Żarówki te podłącze do przewodu 10 i masy, np. przewodu 9. Jednocześnie równolegle podłącze do 9 i 10 cewki przekaźników samochodowych. Zaś do styków tych przekaźników (rozwieranych) podłączę przewód nr 4 i styk 3. Okazuje się bowiem, że na przewodzie 4 (VPWR) jest napięcie "po stacyjce". Czyli jak uruchomię samochód to prąd z przewodu 4 popłynie przez zwarty przekaźnik na styk 3 i zaświecą się włókna 15W H15 jako dzienne (DRL). Jak włączę światła (pozycyjne, krótkie, długie) to przekaźnik odłączy DRL 15W a zapalą się W5W pozycyjne (i dalej krótkie czy długie). Tak sobie to wykombinowałem. :)
A jak chcesz aktywować dzienne LED w zwykłej lampie halogenowej, która nie ma dziennego światła? W oryginale w USA LED w zderzaku jest światłem dziennym.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Chyba kolego nie zrozumiałeś. Nie chcę aktywować "światła dziennego LED DRL w mojej lampie" tylko włókno 15W żaróki H15, którą moja lampa posiada. I do lampy idzie przewód oznaczony DRL (nr 3 na schemacie). Więc wyjścia są dwa:
1) Aktywować "w oprogramowaniu" napięcie DRL na przewód nr 3
2) Zrobić to co napisałem powyżej - skorzystać z napięcia na przewodzie 4
Jeśli dowiem się jak zrobić 1) to nie będę robił 2), zrobię sobie tylko pozycyjne W5W. :)
No dobra. Nie dowiedziałem się... Zatem przyszła sobota, udałem się do garażu. Zacząłem od lewego reflektora. Na początek, dla polepszenia wyglądu, wymieniłem żarówkę kierunkowskazu WY21W na chromowaną, teraz nie rzuca się w oczy. :) Następnie zabrałem się za modyfikację wiązki elektrycznej idącej do lampy, zgodnie z powyżej przedstawioną ideą. Podłączyłem odpowiednie kable, dałem przekaźnik, całość ładnie zaizolowałem. W lampie wywierciłem małą otwornicą otwór. W otworze umieściłem oprawkę z żarówką pozycyjną W5W. Dałem ładną gumową zaślepkę - przelotkę...Reflektor zamontowałem. Takie same operacje przeprowadziłem dla prawej lampy. :) Kable podłączyłem i nadeszła chwila prawdy. Po włączeniu "stacyjki" zapaliły się włókna 15W żarówek H15, jako światła dzienne DRL. :) Po przekręceniu włącznika świateł na pozycyjne (i dalej) ładnie H15 zgasły a zapaliły się moje nowe pozycyjne W5W. Dziękuję, dobranoc. :)
Ale rzeźba. Przepina się jeden kabelek w kostce przy lampie i koduje się. Na myśli mam nową lampę EU. Wtedy pozycja jest w drogowym, analogicznie jak w Edge EU.
Tylko że pozycja w drogowym czyli 15W to za dużo. Chciałem 15W jako DRL i mam. A pozycja ma 5W. :)
Tylko że pozycja w drogowym czyli 15W to za dużo. Chciałem 15W jako DRL i mam. A pozycja ma 5W. :)
przecież ona nie świeci tak mocno jak drogowa. Nie wiem jak to jest dokładnie zrobione, ale obstawiam że żarówka jest dwuwłóknowa ...
przecież ona nie świeci tak mocno jak drogowa. Nie wiem jak to jest dokładnie zrobione, ale obstawiam że żarówka jest dwuwłóknowa ...
Jeszcze raz: w drogowym jest żarówka dwuwłóknowa H15. Ma 2 włókna: 55W do światła drogowego i 15W do światła innego. To inne może być pozycyjne (jak piszą co niektórzy, możliwe że jest tak w EDGE EU) lub DRL (jak jest w innych samochodach, np. w nowej Fieście mojej żony, kupionej parę miesięcy temu). W większości samochodów z normalnymi światłami z przodu (nie full led) za pozycję odpowiada żarówka W5W. I ja postanowiłem, że tak będę miał:
pozycja - W5W
mijania - oddzielna żarówka H7 55W
drogowe - żarówka H15 włókno 55W
dzienne - żarówka H15 włókno 15W
Ciąg dalszy. :)
Jak pisałem powyżej w lampach przednich jest styk 14, który wg schematu odpowiada za ustawienie poziomu świecenia lampy, ale u mnie nie było regulatora poziomu w przełączniku świateł. Postanowiłem jednak to zmienić i spróbować, czy uda się uruchomić ustawianie poziomu świecenia reflektorów. W tym celu kupiłem odpowiedni przełącznik świateł, który posiada pośrodku małe pokrętło regulatora poziomu. Po otrzymaniu przesyłki wyjąłem stary przełącznik, podłączyłem nowy i nastąpiła chwila prawdy. Po przekręceniu małego pokrętła reflektory elegancko zaczęły przestawiać poziom świecenia. Także udało się - teraz wszystko działa jak należy. Poniżej zdjęcie starego przełącznika świateł oraz nowego, zamontowanego już w samochodzie.
SylwesterPe 02-07-2024, 10:53 Witam. Da się forscanem zakodować lampy tylne?? Zmieniam kierunki na pomarańczowe w Edku 2016r.
blazejkk 02-07-2024, 21:12 Ciąg dalszy. :)
Jak pisałem powyżej w lampach przednich jest styk 14, który wg schematu odpowiada za ustawienie poziomu świecenia lampy, ale u mnie nie było regulatora poziomu w przełączniku świateł. Postanowiłem jednak to zmienić i spróbować, czy uda się uruchomić ustawianie poziomu świecenia reflektorów. W tym celu kupiłem odpowiedni przełącznik świateł, który posiada pośrodku małe pokrętło regulatora poziomu. Po otrzymaniu przesyłki wyjąłem stary przełącznik, podłączyłem nowy i nastąpiła chwila prawdy. Po przekręceniu małego pokrętła reflektory elegancko zaczęły przestawiać poziom świecenia. Także udało się - teraz wszystko działa jak należy. Poniżej zdjęcie starego przełącznika świateł oraz nowego, zamontowanego już w samochodzie.
Został Ci może ten wymieniony przełącznik świateł i chciałbyś go sprzedać?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie, już dawno sprzedany. :)
Jak pisałem powyżej w lampach przednich jest styk 14, który wg schematu odpowiada za ustawienie poziomu świecenia lampy, ale u mnie nie było regulatora poziomu w przełączniku świateł. Postanowiłem jednak to zmienić i spróbować, czy uda się uruchomić ustawianie poziomu świecenia reflektorów.
Podejrzewam, że w lampach LED EU tego patentu nie da się uaktywnić, chyba, że się mylę. Może ktoś próbował?......
robsoncz 06-07-2024, 08:34 Proszę o to zdjęcie
szmelcmax 06-09-2024, 19:55 Przepraszam, że podepnę się pod temat, ale chodzi o drobną sprawę i raczej nie warto zakładać nowego.
Potrzebuje informacji jakie są żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Wersja USA 2.7 2019r. Jedna mi nie świeci. Nie chcę bebeszyć pokrywy i sprawdzać, potem kupować. Wolę wymienić za jednym podejściem. Taki leniuch. Podpowiecie co tam siedzi?
A może oprawkę wyjmuje się od zewnątrz?
rychu.zychu 06-09-2024, 21:23 W5w 5w
szmelcmax 06-09-2024, 21:47 Czyli standard. Wolałem się upewnić. Dzięki.
brodnica77 16-11-2024, 09:25 Panowie, Przeczytałem już kilka forów i nie znalazłem odpowiedzi, czy reflektory przednie z EU będą pasowały do Edge US (2018 ). Przeprogramowałem oryginalne lampy by nie świeciły na pomarańczowo, ale są za bardzo zdewastowane żeby je założyć więc szukam EU i....
Oryginalne są takie:
111045
A znalezione w sklepie forda jako oryginały EU są takie:
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-7453-REFLEKTOR-PRAWY-EDGE-2015-_-2090615-_-FT4B-13W029-CG-_-FT4Z-13008-Q.html
111046
Cena świetna, jakość marna, ale czy będą pasowały, czy muszę coś jeszcze przerabiać lub przekodować (poza tym co już przekodowałem)? Mam postojówki na dole...
111047
Możesz podpowiedzieć jak przeprogramowałeś te lampy żeby nie świeciły na pomarańczowo?😁
turbo1235 12-12-2024, 09:32 Witam
Czy jest ktoś w stanie podrzucić mi zeszyt kodowań do edga 2018 r żeby wyłączyć kierunki ? Swieca w 30% wersja Titanium
mario0066 09-02-2025, 06:19 Dzień dobry , podłączając się do tematu. Edge 2.0 Kanada . W reflektorach świateł długich posiadam żarówki dwuwłóknowe jednak pozycje nie świecą . Czy uda mi się uruchomić je z poziomu forscana czy muszę szukać kogoś do programowania ?.
W długich drugie włókno jest od dziennych a postojowych nie ma. Ale można dorobić.
Tu szczegółowa instrukcja (mojego autorstwa):
http://www.arekmiz.pl/Auto4-lampy.htm
mario0066 10-02-2025, 03:57 Dziękuję .
|
|