Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Brak komunikacji PCM, silnik nie odpala
Witam.
Panowie mam problem z ford mondeo 2l tdci 2008/09.
Otoz kilka dni temu pojawil sie problem, po przekreceniu stacyjki na zaplon "sygnal ostrzegawczy" i "usterka silnika" na desce. Silnik krecil ale nie odpalal.
Sprawdzilem wszytskie bezp. wyjalem i wsadzilem F4 pod schowkiem i nie wiem czy to nie zbieg okolicznosci czy bezp. byl poluzowany czy podczas prob pod maska poruszalem skrzynka z bezp. ale po ponownym wsadzeniu F4 silnik zagadal. Co wiecej do zycia wrocilo cos pod maska co ma charakteryst. odglos pracy- takie brzeczenie(moze to zawor na pompie paliwa).
Po kilku probach zapalania-gaszenia bylo okay, przeskanowalem cale auto za pomoca delphi ds150e, wykasowalem bledy itd. Wymontowalem rado(blaupunkt fx) wyslalem do naprawy. Wczoraj podchodze zeby go odpalic a tu nic...kreci ale nie odpala i pojawia sie komunikat "usterka silnika" po podlaczeniu diagnostyki wskazuje, ze brak komunikacji z pcm, abs,esp. Brak tego charakter. dzwieku(brzeczenia) pod maska na wlaczonym zaplonie.
Bezp. F4 okay. Dzisiaj rozprulem troche wiazke od strony skrzynki w komorze silnika i widac ze przewod zolto-czerwony ktos juz wymianial. Mam zamiar rozpruc to dalej az do ecu ale musialem uciekac bo deszcz. Panowie...domyslam sie ze brak radia nie jest powodem braku mozliwosci odpalenia fury. Dajcie jakies rady co sprawdzic, moze jakies schematy od ecu, wtyczki gdzie powinien byc prad i kiedy, gdzie jest polaczony CAN i jak to wszytsko ogarnac.
Prosze o pomoc.
domyslam sie ze brak radia nie jest powodem braku mozliwosci odpalenia fury
nie to nie ma nic do tego .
Musisz pruć kabel niestety i szukać :(
czy ktos moze podac wlasciwe "pins out" na wtyczkach ecu?? \bo ja mam jakies nie wlasciwe...tam gdzie powinna byc masa wg. wydruku mam kabel zolto-czerwony.
Prosze rowniez o schemat dla tego ecu...
Przewod zolto-czerwony wymieniony juz i jest ciaglaosc przewodu z wtyczki do bezpiecznikow...co ciekawe do dwoch a numerow nie pamietam.
Musze odszukac ten drugi przewod, mase i dobrze byloby sprawdzic can...dokad on idzie- ktos wie??
Sadze ze to raczej problem zasilania bedzie niz szyny danych...ale kto wie.
posrprawdzalem to i owo...
nie mam napiecia na F8 pod maska, do zlaczy ecu napiecie jest i masa...
update...
cos mi sie wydaje ze bezp. F8 pod maska jest uzywany z systemem keyless, co zauwazylem jeszcze brak wskazan temp. otoczenia na wskaznikach, wyswietla kreski.
Postanowilem temat narazie zostawic do czasu, az radio wroci z naprawy...bo to jest za duzy zbieg okolicznosci a ja sam juz nie jestem pewien czy probowalem palic auto po demontazu radia. Tlumacze sobie ze moze szyna danych idzie przez radio a teraz mam przerwe. Gdzies czytalem ze mierzac rezystancje na pinach w kostce ecu "T3" piny A3 i A4 powinno byc ok 60ohm ja mam 122ohm.
Do radia nie idzie HS-CAN. Na jakiej parze mierzyłeś rezystancje? Pomiędzy białym a biało niebieskim? Czy mierzyłeś rezystancje CANa na wpiętym ECU? 122ohm to wynik mówiący, że w sieci jest tylko 1 terminator. Terminatory zawsze są na ostatnich modułach w sieci.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ten pomiar robiony byl bez ecu. Szukam schematow sid206 na necie i nie moge znalezc nic konkretnego.
Gdybym mial cos to moglbym orzeleciec wszystkie przewody lub chociaz wiekszosc.
T3-C3 : +12V (po zaplonie)
T2-G4 : 12v (zawsze)
T3-H4 : gnd
T3-A4 : CAN High
T3-A3 : CAN Low
Wg. w/w pinout mam napiecia tak jak byc powinny.
Spotkalem nawet gdzies temat, ze egr(uszkodzona cewka)moze powodowac kolopoty z komunikacja w przypadku gdy ma zawarcie na linii 5v, odlaczylem egr i dalej nic.
To podłącz ECU i zbierz jeszcze raz
Do radia nie idzie HS-CAN. Na jakiej parze mierzyłeś rezystancje? Pomiędzy białym a biało niebieskim? Czy mierzyłeś rezystancje CANa na wpiętym ECU? 122ohm to wynik mówiący, że w sieci jest tylko 1 terminator. Terminatory zawsze są na ostatnich modułach w sieci.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mowisz kolego, ze nie idzie can....a tu:95129
zdjecie zapozyczone....nie zwracaj uwagi na czerwone prostokaty
W tym samochodzie masz 3 sieci CAN: HS-CAN, MS-CAN i MM-CAN. ECU wykorzystuje tylko HS-CANa, a radio na pewno nie ma podłączonego tego CANa. Radio ma podłączone MM-CAN.
To gdzie mam kolego szukac problemu z komunikacja, do ecu 12v po kluczyku i stale dochodzi. Problem w bledach dtc opisany jest jako brak komunikacji. Gdyby to byl problem zasilania domyslam sie , ze blad mowilby cos o braku pradu na ecu lub cos w ten desen. Naprawde chyba najlepsza opcja na ta chwile bedzie poczekac za radiem, zeby wszytskie czesci skladowe auta bbyly nma miejscu. Z praktyki wiem(praca w utrzymaniu ruchu), ze czsami brak jednego elementu skladowego maszyny(malego na pazor nie istotnego) potrafi sprawic bezsenne noce. Mam taka cicha nadzieje ze to wlasnie to...aczkolwiek, az tak biegly w intalacjach samochodowych nie jestem tym bardziej bez schematow ktorych nie potrafie znalezc w necie. Sa jakies ale bez opisow, sa jakies czastkowe bez uwzglednienia bezpiecznikow, zeby chociaz bylo wiadomo ktory pin kompa idzie gdzie i na ktorym przewodzie znajduje sie dany bezp.
Napewno radio nie jest brakującym ogniwem tej układanki. Przyślij mi na PW adres swojego maila to Ci pomogę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
poszlo PW
znalazlem jeszcze cos takiego, jeszcze tego nie przemierzylem
1: Sprawdzic napiecie zasilania
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku A C3. Czy to jest pomiedzy 12 a 14.4 V?
OK
2: Sprawdzic polaczenie do uziemienia
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku A G4. Czy to jest mniej niz 0.2 V?
OK
3: Sprawdzic napiecie zasilania
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku B G4. Czy to jest pomiedzy 12 a 14.4 V?
OK
4: Sprawdzic polaczenie do uziemienia
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku A H4. Czy to jest mniej niz 0.2 V?
OK
5: Sprawdzic napiecie zasilania
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku C H4. Czy to jest pomiedzy 12 a 14.4 V?
Tutaj mam mase. Przewód idzie do bezpiecznika F2, który jest od grzania swiec zarowych, wiec mysle, ze w tej temperaturze nie bede tam mial plusa...
6: Sprawdzic polaczenie do uziemienia
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku B L4. Czy to jest mniej niz 0.2 V?
OK
7: Sprawdzic napiecie zasilania
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku C J1. Czy to jest pomiedzy 12 a 14.4 V?
Po zmostkowaniu przekaznika nr 2 (Sterowanie silnika), napiecie OK; kiedy sterownik jest podlaczony po wlaczeniu zaplonu steruje przekaznikiem nr 2, wiec mysle, ze jest OK
8: Sprawdzic polaczenie do uziemienia
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku B M4. Czy to jest mniej niz 0.2 V?
OK
9: Sprawdzic napiecie zasilania
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku C K1. Czy to jest pomiedzy 12 a 14.4 V?
Po zmostkowaniu przekaznika nr 2 (Sterowanie silnika), napiecie OK; kiedy sterownik jest podlaczony po wlaczeniu zaplonu steruje przekaznikiem nr 2, wiec mysle, ze jest OK
10: Sprawdzic polaczenie do uziemienia
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku C J2. Czy to jest mniej niz 0.2 V?
OK
11: Sprawdzic napiecie zasilania
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku C K2. Czy to jest pomiedzy 12 a 14.4 V?
Po zmostkowaniu przekaznika nr 2 (Sterowanie silnika), napiecie OK; kiedy sterownik jest podlaczony po wlaczeniu zaplonu steruje przekaznikiem nr 2, wiec mysle, ze jest OK
12: Sprawdzic polaczenie do uziemienia
Wlaczyc zaplon. Zmierzyc napiecie na wtyku C K4. Czy to jest mniej niz 0.2 V?
w mk3 byl przekaznik pod maska (R6 lub R8) odpowiedzialny za komunikacje z kompem, w przypadku jego awarii auto krecilo ale nie odpalalo, na zegarach byly kreski zamiast teperatury.
czasami padal sam przekaznik (identyczny byl od klimy) czasami byl problem pod skrzynka (zwarcie, palaca sie instalacja)
co do mk4 musialbym go rozgrzebac bo do tej pory nie mialem takiego przypadku
http://www.autogenius.info/pl/ford-mondeo-mk4-bezpieczniki/ link do rozpiski bezpiecznikow
Dzieki..czy ma ktos dokladna rozpiske ktory przekaznik co robi? Do ecu napiecia dochodza oprocz punktu 11 z rozpiski nizej.
Witam. Wiec auto odpala ale nie zawsze. Przekazniki stykaja R7 i R3 pod maska i dopiero ze zwloka od kiku sekund do chyba nawet minuty dopiero pstryka ktorys przekaznik w skrzynce pod schowkiem (SJB). Domyslam sie ze to przekaznik pompy paliwowej ale tego nie wiem na 100%. Co ciekawe, gdy zdarza sie ze po przekrececniu stacyjki ten(jeden lub dwa- tego tez nie wiem) w skrzynce pod schowiek nie zalacza to dostajemy "komunikat usterka silnika" i kontrolka akumulatora nie zapala sie, w momencie gdy ten przekaznik zaskoczy pod schowkiem kontrolka akumulatora zapali sie na desce i mozna zapalic auto.
Diagnostyka widzi ladowanie na poziomie 13,6V a mierzac miernikiem na akumul. mam 14,4V.
Panowie, co moze byc jeszcze nie tak?
Po przeskanowaniu auta gdy zapalil pierwszy raz mialem jakis blad o czujniku zderzenia, tylko nie wiem czy ja tutaj czegos nie spowodowalem wyciagajac przekazniki na odpalonym silniku. wszytskie bledy dalo sie usunac. Czy SJB- pod schowkiem jest rozbieralne czy te przekazniki sa "zalane" jakims dziadostwem??
czy jest tu na forum jakis elektryk ktory ogarnia takie przypadki??
Czy orentuje sie ktos czy jest mozliwosc wymiany tej skrzynki pod schowkiem bez koniecznosci programowana czegokolwiek??
Chodzi Ci o BCM pod schowkiem pasażera? Nie nie da się. Trzeba programować klucze.
Chyba, ze masz keyless to nie trzeba programować, ale trzeba sparować immo.
Jeszcz tego nie otwieralem ale czy opcja wymiany przekaznikow w tej skrzynce pod schowkiem?
...czy opcja wymiany przekaznikow...
BCMi jest praktycznie nieserwisowalne.
Panowie ...to co tak brzeczy ..o czym wspominalem wczesnie to cewka egr. Po odlaczeniu wtyczki przestaje. Kiedys mialem puga z tym samym silnikiem I nie pamietam czy egr tez brzeczal..wydaje mi die ze nie bylo go slychac Nic a Nic przy wlaczonym zaplonie. Na schemacie widac ze egr jest polaczony sterowany z ecu razem z napieciem cewki ale znalazlem Te Na schemacie dla silnika dw10 oznaczenia "egr valve" Na zielo- bialym przewodzie ktory polaczony jest tez z elektrozaw.podcisnienia turbo tym samym kolorem. Pytania co to jest ten egr valve skoro caly egr Na schemacie jest z dugiej strony? Czy ktorys z was moglby posluchac czy egr u niego tez brzeczy po zaplonie?
na wlaczonym zaplonie nie powinien brzeczec, wymienialem ostatnio kompletny egr razem z chlodniczka w Golfie gdzie po odpaleniu auta caly czas stukal pomimo iz po zgaszeniu ustawial sie prawidlowo,
co do twojego bledu z czujnikiem zderzeniowym nie wyskoczyl ci albo cos nie styka w nim, wloz palec i go wcisnij ponownie
w ktorym miejscu go szukac??
2 dni bylo dobrze, odpalal od strzala dzisiaj wieczorem znowu swiruje.
Po zaplonie brak kontrolki akumulatora i chyba r2 nie zalacza sie. Jurtro sprobuje podac mu mase na styk cewki i zobacze czy zaskoczy. Jesli zaskoczy tzn. ze jest problem z przewodem ye-bu z ecu. Juz mi brak pomyslow, jak sie wqwie to pojade kupic wiazke uzywke ze skrzynka bezp. i poki bede mial na warsztacie to "przedzwonie" ja dokladnie chyba zeby wygrzebac ta na stol i ja sprawdzic dokladnie. Od bezp. do ecu i do kabiny.
Ale dlaczego ta kontrolka akumulatora nie pojawia sie sie gdy przekazniki nie zalacza???
gregor75 29-06-2018, 21:43 Czy ktorys z was moglby posluchac czy egr u niego tez brzeczy po zaplonie?
u mnie brzęczy w 2.0 tdci jak i w 1.8 tdci
Dziekuje. Wiec domyslam sie ze to nie egr jest problemem, mysle ze mam problem z wysterowaniem R2, mianowicie byc moze jest przerwa na przewodzie ktorym "masa" podowana jest z ecu na cewke tego przekaznika. Ale dopiero jutro to potwierdze. Musze odszukac(narazie z marnym skutkiem) modul abs na schemacie. Poniewaz on prawdopodobnie zasilany jest z tej samej linii lub przekaznika. Jesli ktos moze pomoc miejsce z ktorego ABS bierze prad to bylbym wdzieczny... Jak mi sie nie uda to oddam to elektryka, jak rozpykam temat to otwieram warsztat i bede narawial fordy. W sumie ABS nie ma znazcenia, brak komunikacji wynika z braku pradu na ktoryms pinie w ecu
komunikacja z abs wrocila, brak z pcm? R2-przekaznik nie wlacza sie po zaplonie, zrobienie go na krotko tez nie pomaga. Caly czas info w bledach o czujniku zderzeniowym??
Pomocy
Wiec...juz nie wiem czy jestem blizej czy dalej.
Zostaly jeden blad w dwoch modulach tj.ABS- U0100 Utrata lacznosci z pcm i we wskaznikach to samo. Diagnostyka nie laczy sie wogole z ecu. Czy ecu to to samo co pcm?? Juz nawet rozebralem SJB-smart junction box - wg schematow to ta skrzynka pod schowkiem. Kurcze sprawdzilem wszytskie napiecia wg. schematu ktore powinny dochodzic do ecu w nadkolu, masy rowniez. Juz nie wiem gdzie mam szukac. A jestem zdeterminowany zeby to naprawic bo nie takie skomplikowane usterki sie usuwalo. Mysle o kupnie uzywanej wiazki, lub wywaleniu obecnej z auta i wymiany wszystkich przewodow... Czy modul alternatora to sam alternator z elektronika czy jest jeszcze cos osobno gdzies w aucie.
ECU i PCM to jest to samo. Ja szukałbym problemów w wiązce. Jeżeli masz brak komunikacji z PCM, to albo sieć HS-CAN, albo któreś z zasilań PCMa
chyba jednak mam problem z wyterowaniem R2 z pcm-a(ecu) wiec do R2 na zacisk nr.2 w skrzynce pod maska przychodzi przewod zolto-niebieski z kostki najmniejszej zacisk C1 z ecu. Na tym zacisku nr.2 w skrzynce po przelaczeniu na zaplon mam ponad 4v mierzone wzgledem masy akumulatora. Wydaje mi sie ze to nie jest ok. poniewaz do zacisku nr.1 przekaznika R2 przychodzi stale 12v z aku. Wiec na logike zacisk nr.2 powinien dostac mase z ecu. Czy jest ktos chetny sprawdzic to dla mnie u siebie w aucie??
panowie...mialem to... o co walcze, niestety ciag dalszy. Lecz swoje podejrzenia kieruje w strone blokady rozrusznika i dodatkowo na pasywny uklad antykradziezowy.
swoja droga mam tez pytanie o uklad "oszczedzania baterii" jak to dziala, czy przy slabej baterii zalozmy ze np 11.8v to jakos "rozkazuje" odlaczyc prad od pcm-a??
95330
Ktos moglby pokierowac gdzie znajde ten modul pasywny antykradziez??
Jak go ominac dla prob?
Dalej:
Jak dziala uklad ktory jest powiazany z R12 i nazywa sie "inhibit start"
95332
Jak to ominac i czy to ma cos wspolnego ze slaba bateria....
To sa dwa lub trzy miejsca gdzie moge sie "zaczepic"
Nie wiem czy to przypadek ale gdy zrezygnowany zaczalem pukac dlonia w czesc skrzynki z przekaznikami r1, r2, r3 auto zagadalo i nawet dosc dlugo pracowalo. Postanowilem poprawic polaczenia glownego pradu do skrzynki, oczysciclem, poskladalem i znowu dupa. Nie wiem czy to istotne ale ladowanie mam na poziomie 13,4 a byly momenty za bylo 11,5v i ok.13,5. Na pelnym obciazeniu grzanie szyb, foteli wszystkie swiatla, dmuchawa ladowanie bylo 13,4. Czy jedna dioda moze byc strzelona, i czy ewentualnie moze to powodowac problemy takie jakie mam w przypadku gdyby altek mial jakies zwarcie raz na jakis czas.
Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz żółto/czerwony przewód (chyba C2-L1 // F10; ECU/PCM //skrzynka bezpieczników w komorze silnika). Rok temu nie mogłem odpalić silnika - te same objawy co u ciebie. Dzięki pomocy kolegi Marcina mm32 udało się znaleźć właśnie ten przewód jako winowajcę.
Teraz, po roku problem zaczął powracać - raz zapalał raz nie, raz wyskakiwał komunikat usterka/immobilaisera raz nie. A że miałem do zrobienia jeszcze niebiesko/brązowy przewód od alternatora do ECU/PCM to idąc poprzednim tropem jeszcze raz wydłubałem wiązkę. I co? I przewód żółto/czerwony utlenił się kilka centymetrów dalej od poprzedniej naprawy a niebiesko/brązowy był bez oznak uszkodzenia. Ale, przeciąłem go na podobnej wysokości co żółto/czerwony i BINGO! W środku wszystkie wiązki w przewodzie czarne. Niestety zgniły i nie dawały przejścia. Co gorsze, odsłaniałem kabel po kilka centymetrów i to samo. Niestety, 20 cm wyciąłem i wiem, że to się powtórzy. Tak podłych miedzianych kabli to chyba nie ma nawet w odpustowych zabawkach.
Stąd sprawdź na początku przejście tego żółto/czerwonego przewodu. Może problem powrócił i trzeba poprawić połączenie.
dzieki za sugestie, przewod wymieniony. Czym objawialo sie uszkodzenie tego przewodu od altka??
Jestem troche zmieszany i wstrzasniety. Zeby zatrybilo to naprawde...w gescie rezygnacji i przyplywu desperaji postukalem dlonia w ta czesc - mniejsza skrzynki i zaskoczylo. Pozniej odkrylem jeszcze, ze grzebiac w polaczeniach stalego pradu(czerwone chyba ok 8mm2) skrecone do puszki...pprad znika- silnik gasnie. Rozkrecilem wszystko, oczyscilem a po zlozeniu, kupa a mialo kopnac odrazu. Tyle ze akus mial juz ok 11,7 albo mniej. Pozniej udalo mi sie jeszcze raz na chwile, w skutek proby wyjecia tej pierwszej czesci skrzynki- srubokret mi sie omsknal i chyba uderzyl w ktorys przekaznik....i prad wrocil na chwile. Kilka dni wczesniej ruszajac przekaznikiem R12 ...tez prad wrocil. Jestem lekko skonfudowany...narazie nie mam planu na nic wiecej dlatego pytam o te uklady w poscie nizej. Na jakims ang. forum czytalem ze wymiana pcm-a(ecu) inny gosc napisal w tym samym temacie ze u niego pomoglo podladowanie baterii. PCm-a mam wciaz na wierzchu i gdy silnik zaskoczyl ruszalem wiazkami(bo mam rozpakowane) i calym pcm i silnik pracowal dalej. Kurcze...nie wiem za co zlapac teraz....
Czym objawialo sie uszkodzenie tego przewodu od altka??
Na początku w czasie jazdy wyskakiwała ikona akumulatora na zegarach. Wymieniłem akumulator. Później już po 10s od uruchomienia silnika wyskakiwała ikonka akumulatora. Ładowanie wówczas było na poziomie 12.05V. Zanim ikonka wyskoczy to 13.8V. Teraz po wycięciu fragmentu przewodu i zastąpieniu go nowym wróciło ładowanie i ikonka zniknęła.
Panowie sklaniam sie ku wymianie wiazki pcm I do centralnej skrzynki pod scowkiem. Czy wie ktos jak ta centralna skrznka umieszczona jest w angolu...domyslam sie ze wszystko Na odwrot ale mam cicha nadzieje ze jednak wiazki Sa tej samej dlugosci.
Od Anglika napewno nie będzie pasować. BCM jest po drugiej stronie samochodu.
Ale Sam ecu
jest w tym samym nadkolu?
gregor75 02-07-2018, 16:07 tak komp w lewym nadkolu
U0100 brak kumunikaci pcm "A". Czy lierka "a" moze oznaczac wtyczke Na komputerze w nadkolu? Jesli tak, to ktora to wtyczka? Zakladam , ze ktoras zewnetrzna..ale ta mala czy duza?
Czy lierka "a" moze oznaczac wtyczke Na komputerze w nadkolu?
Chyba tak. U mnie wtyczki na schematach oznaczone są SIGMA1, SIGMA 2 i SIGMA 3.
Sigma 1 to dodatkowo ARB, Sigma 2 to CRB a Sigma 3 to BRB.
ARB to mała czarna skrajna po prawej, BRB to szara mała skrajna po lewej a CRB to duża środkowa.
Niech ktoś to jeszcze potwierdzi, ale w 1,6 z 2009 tak jest.
Jesli by to faktycznie wygladalo jak mowisz to wield ulatwia Bo zaweza to poszukiwana do tylko jednej wtyczki. Na schemacie dla mojego silnika Te oznaczenia Sa malo jasne. Bo to Sa dalsze litery alfabrtu. Gdyny bylo a.b.c to byloby wrecz intuicyjne.
Ponawiam prosbe o sprawdzenie zaciskow nr. 1 I nr.2 przekaznika nr.2 ten pomiedzy r1 I r3 obok przekazika sprzegla klimy. Na jednym z Nich bedzie 12v Na wlaczonym zaplonie a Na drugim ja mam 4v I myysle ze to jest cos zle. Tam powinien byc potencjal budy czyli 0. Tak mi die wydaje. Prosze sprawdzic Te zaciski Na wlaczonym zaplonie I Na wylaczonym.
troche brak mi pomyslow...nie wiem czy nie wymieniajac jakis czesci osiagne wiecej. Auto dzisiaj rano odpalilo ale nie tak samo z siebie...grzebalem w skrzynce elektrycznej. I pozniej jeszcze ok 7-8 razy odpalalo na żądanie wtedy gdy chcialem. Ale zostawilem auto na 1h moze 1,5h i juz wtedy po przekreceniu kluczyka najpierw "usterka silnika" a po sekundzie cyk, cyk przekazniki zalaczyly i outo odpalilem. Teraz tj. 23.20 juz go pojeb*** i znow nie odpala, wywala usterke silnika, kontrolki akumulatora i przekaznik w centralenej skrzynce chyba zalacza a po sekundzie rozlacza i dupa. Moge sprobowac wymienic wszystkie przewodu z pradem do ecu+ przewod z ecu do cewki R2 jak to nie pomoze to moge wydlubac instalacje od skrzynki do centralenj skrzynki ale z tego co czytam to ta wiazka nie robila nikomu problemu. Panowie jakies rady??
Wymień instalacje silnika i komory silnika.
Wymień instalacje silnika i komory silnika.
Zamowilem instalace do ecu...zobaczymy co sie stanie
czy jest ktos w posiadaniu "remedy" lub wiedzy jak postepowac, jakie testy wykonac co i jak pomierzyc jesli chodzi o blad u0100- utrata komunikacji z pcm "A".
W ten sposob opcje pozostaja dwie przy bledzie u0100 uszkodzony pcm lub wiazka ma zwarcie do masy jesli chodzi o sam CAN. Mierzylem CAN na pcm i wychodzilo ok 60ohm ale nie mierzylem wzgedem masy. Czy ktos moglby przypomniec ktore to byly wtyczki- piny w pcm odnosnie CAN-a?? Cyz CAN L i H mierzony w odniesieniu do masy powinien miec ok. 5v??
Znalazlem cos takiego:
http://www.obd2-code.com/2017/06/u0100-lost-communication-with-ecm-pcm.html Czy to jest dobrze napisane?
Panowie sprawa wyglada tak, blad u0100 w przypadku gdy akurat auto ma focha i nie pali znajduje sie w abs, wskaznikach.
Diagnostyka laczy sie z tymi modulami nawet gdy akurat auto nie pali ale nie ma mozliwosci polaczania sie z pcm. Gdy juz odpali to z pcm moge sie polaczyc i mam bledy o wadliwym dzialaniu MIL i cos tam jeszcze. Po wykasowaniu i wtedy gdy jest akurat chwila ze auto odpala na widok kluczyka zadne bledy nie pojawiaja sie. Wystarczy ze problem wystapi po raz kolejny i te bledy pojawiaja sie znowu. Mam dzwonic do elektryka w srode w sprawie ustalenia mozliwosci wstawienia do naprawy. Ale do srody duzo czasu...wiec ja tak latwo sie nie poddaje.
Wiazkasilnika wymieniona, obstawiam problem z can-em pomiedzy skrzynka centralna a wtyczka z CAN-em w skrzynce bezp. w komorze silnka. Bo jz wszystkie inne mozliwosci chyba wyczerpalem a i moja wiedza i cierpliwosc sa na wykonczeniu.
Sprawdzam te schematy i nie moge znalezc nic o pompie ABS. Jak ona jest powiazana elektrycznie z pcm-em. Czy to co sie dzieje u mnie moze swiadczyc o uszkodzonym pcm-ie?? Nie jestem pewien, musze to potwierdzic ale wydaje mi sie, ze gdy pcm polezy sobie na sloncu to jakos chetniej wspolpracuje...jesli bylo to o czym to moze swiadczyc??
panowie. Wydaje mi sie ze sytuacja sie klaruje, otoz jeszcze nie potwierdzilem ale mysle ze mam problem z pcm, gdy ten sie lekko nagrzeje na sloncu auto pali. Jutro rano sprubuje je podgrzac czyms i wtedy odpalac, jak zagada to mamy winnego.
Pytanie jest takie, gdyby tak bylo to naprawiac czy brac z alegro o tych samych numerach. Jaka jest procedura wymiany pcm co tam trzeba wklepac aby auto dzialalo na tych kluczykach ktore mam?
na 95 % trafiony...podgrzalem dzisiaj pcm-a opalarka i odpalil.
nkluivert 09-07-2018, 09:28 Może jakieś zimne luty są, trzeba by go rozebrać, przejrzeć i jak się da polutować ewentualnie oddać komuś kto się na tym zna.
Może jakieś zimne luty są, trzeba by go rozebrać, przejrzeć i jak się da polutować ewentualnie oddać komuś kto się na tym zna.
zna moze ktos dobra firme/osobe ktora potrafi to naprawic?? Moze byc gdzies z PL
pcm 5WS40813BT 8G91-12A650-RB czy sa jakies zamienniki??
jaki pcm na wymiane??
Bump:
Bump: problem jest taki, ze ecu zostalo wyslane do naprawy. Dzisiaj wrocil i tu pjawia sie zonk.
Po podlaczeniu i wlaczeniu stacyjki na desce wyskakuje iona z kluczem na tle(chyba)samochodu brak mozliwosci odpalenia ale silnik kreci. Podlaczylem delphi 150e i tu blad P0606. Daje sie wykasowac ale powraca za kazdym przekreceniem stacyjki w zaplon lub gdy usune go tym diagnoskopem to po probie odpalenia. Skontaktowalem sie z firma ktora to robila AUTOTECHLAB z gorzowa wlkp. mam gwarancje na 12m-cy. Czy cos spartolili?? tego nie wiem, poczekam az facet odniesie sie do maila i do zdjec z zalacznika, narazie ma telef. wylaczony... Czyzby 1200pln psu w dupe??
Panowie.. Naprawa pcm... WYSYPAŁ się flash na skutek zimnych lutow oraz napięcia zasilania które zanikalo. Pcm jest prawdopodobnie naprawiony ale potrzebuje spec który wygra mi nowy soft i skonfiguruje pcm.
W Bydgoszczy masz kolegę leszcz.
W Bydgoszczy masz kolegę leszcz.
Napisalem wiadomosc do kolegi, narazie czekam na odpowiedz.
tylko ids nada sie do tego?
Czy elmconfig tez obskoczy?
Z tego co czytałem to ten drugi też da radę... Ale to info nie potwierdzone. Jak jest ktoś chętny z okolic Bydgoszczy, Inowrocławia i zna się na tym to zapraszam na pw
tylko ids nada sie do tego?
Czy elmconfig tez obskoczy?
Chodzi o postawienie pcm=a na nogi po awarii i utracie calej pamieci flash. Czyli vin, immo, wtryski, i wszytskie inne konfig. samochodu.
Ponawiam pytanie kolegi.
TYlko ids, czy elmconfig tez da sobie rade??
Sprawa dosc wazna bo mondek juz trawa zarasta.
Czy jest ktos chetny do pomocy z holerstwem, odplatnie.
Mam ids(clone) ale nie mam softu do niego, zagubil sie.
Prosze o pw.
Z tego co wiem to kolega leszcz szlaja się gdzieś na Śląsku więc trzeba szukać gdzie indziej .
Błąd p0606 wciąż obecny. Daje się usunąć ale po wyłączeniu i włączeniu zapłonu pojawia się znowu. Pcm wciąż nie jest zaprogramowany. Wydaje mi się że jest problem z interfejsem, ponieważ wywala błąd testu na "SELF TEST" ale czasami przechodzi dalej i dopiero wtedy pokazuje błąd testu. Dzięki koledze z forum, przepraszam kolegę bo nie pamiętam Twojego nicku, mam soft i otrzymałem dużo pomocy. Z tym. Ze nadal jestem w głębokiej doopie. Czy mogę wsadzić do auta inny pcm czy musi być koniecznie z tymi samymi numerami. Ogólnie mój pcm jest na gwarancji i jak się wkurza to pojadę do Gorzowa i osobiście natluke tym zlomem naprawiajacego po łbie... Potrzebna osoba, zwiększam obszar do kujawsko-pomorskie.
adamsky9@wp.pl 02-11-2020, 20:26 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak...
Panowie miałem ten problem, a mianowicie jak opis powyżej. Nie chciałem dawać do serwisu bo zdziercy i oszuści, siedziałem dwa dni i udało się. Pomogli mi nieco koledzy z forum https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3440896.html
Do ECU nie dochodziło napiecie komunikat Awaria silnika, immobilajzer aktywwny, bląd U0100. Szedłem organoleptycznie i te pierdoły o słabym akku na nic się nie zdały. Generalnie sprawa wygląda tak: przkaźnik R2 nie dawał prądu na sterownik w związku z czym nie działał i nie było komunikacji. Przekaźnik nie dawał prądu ponieważ tak jak jest napisane na forum, na cewkę zacisk nr 2 nie było dawana masa z ecu. Tylko dlaczego, a no dlatego, ponieważ przewód pomiędzy ECU PIN NR 27 a zacisk nr 2 na przekaźniku R2 nie miał ciągłości, zrobiłem obejście i po problemie. Wiem, że post jest stary ale wchodziłem na wszystko gdzie się dało i pseudo fachowcy piszą pierdoły a jak zrobię to nie kończą wątku. Mam nadzieję, że komuś pomogłem. Podstawa to sprawdźcie czy do ECU dochodzi napięcie, jeżeli jest brak to szukajcie problemu w prądzie na przekaźniku nr 2.
[NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak...
czy ktoś ma możliwość wrzucic zdjecie tego przekaźnika? który to jest i gdzie go najszybciej zlokalizowac?
Cześć,
Właśnie jestem po podobnej usterce.
Postaram się opisać objawy oraz rozwiązanie.
A więc podczas jazdy w deszczu na trasie, czujnik temperatury zaczął pokazywać dziwne wartości. Temeperatura malała do -10 stopni, gdy na dworze było +3. Po dojeździe na miejsce i odpaleniu auta po kilku godzinach, temp była OK, ale gdy jeżdziłem chwilę to ciągle malałą i wciąż pokazywała zaniżone wartośći. Po 2 dniach auto przestało odpalać.
Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce. Komunikat na wyświetlaczu "usterka silnika".
Podłączyłem ELM do złącza diagnostycznego pokazało kilka błędów o za niskim napięciu lub otwartym obwodzie, P2505.
Sprawdziłęm przekaźniki R1 i R2, Na R1 po przekręceniu stacyjki i próbie uruchomienia silnika nie zostało podawane napięcie sterujące ze stacyjki.
Zwarcie złącz na R1 - 3 z 5 skutkowało kręceniem rozrusznika ale nie odpalał.
Wywnioskowałęm ze problem jest na R2 - gdzieś w sygnałach sterujących, R2/1 i R2/2.
Poniżej co powinno znajdować sie na R1 i R2,
R1
sterowanie
Blue/White R1/1 -- stacyjka +12 ???
yellow R1/2 komputer
załaczanie
R1/3 +12 bezpiecznik f15
R1/5 starter motor
Bezpiecznik F10 >>> Yellow/RED to PCM
R2
sterowanie
R2/1 +12 bezpiecznik F7
R2/2 YELLOW/BLUE komputer
załączanie
R2/3 +12
R2/5 GREY/YELLOW komputer
Wymontowałęm lewy reflektor, filtr powietrza, i rozizolowałem wiązke z taśmy.
Miernikiem sprawdziłem przejście kabli sterujących z R2, 2 i 1. Kolory przewodów Yellow/RED i YELLOW/BLUE. U mnie problemem okazał się przerwany przewód YELLOW/BLUE, jakieś 20 cm za skrzynką bezpiecznika.
Złączenie go usunęło usterkę, Auto zaczęło normalnie odpalac z kluczyka i temp. zewtnętrzna też zaczęła być wyswietlana poprawnie.
Mam nadzieję że to komuś pomoże.
|
|