Zobacz pełną wersję : 2.0 tdci ma silnik peugeota??
Witam wszystkich chcę kupić s-maxa 2.0 tdci ale sprzedający mówił ,że ma silnik peugeota i ,że nie ma filtra czastek stałych.Były takie silniki montowane?jak tak to były dobre?Jak rozróżnię silnik peugeota od fordowskiego??proszę o radę jutro mam jechać oglądać auto dziękuję.
Tak, 2.0 TDCi to silnik PSA. Ale były zarówno wersje bez DPF, jak i z DPF.
Tak, 2.0 TDCi to silnik PSA. Ale były zarówno wersje bez DPF, jak i z DPF.
Dziękuję za szybką odpowiedż także nie mam co się bać jak dobrze chodzi to brać?Myślałem ,że może to jakaś przeróbka.
S-Maxy miały 2.0 TDci tylko PSA,1.8 to konstrukcja FORDA.
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
S-Maxy miały 2.0 TDci tylko PSA,1.8 to konstrukcja FORDA.
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Dziękuję za pomoc
Przy czym 2.0TDCi w Fordzie (S-Max/Mondeo/Galaxy od 2007) to nie dokładnie to samo co HDi w Citroen/Peugeon. Blok jest ten sam ale układ doładowania był inny. Tak samo układ oczyszczania spalin był zupełnie inny.
Jeśli masz VIN tego samochodu to można sprawdzić czy z fabryki wyjechał z DPFem czy nie.
Przy czym 2.0TDCi w Fordzie (S-Max/Mondeo/Galaxy od 2007) to nie dokładnie to samo co HDi w Citroen/Peugeon. Blok jest ten sam ale układ doładowania był inny. Tak samo układ oczyszczania spalin był zupełnie inny.
Jeśli masz VIN tego samochodu to można sprawdzić czy z fabryki wyjechał z DPFem czy nie.
Ok dziękuję właśnie dzwoniłem do właściciela ma mi przesłać smsem vin.,przez kogo mogę sprawdzić vin ,czy mogę tutaj czy w innym dziale?
Najlepiej tu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72656&page=2405
A tu koledzy mogą prześwietlić "autentyczność" ogłoszenia:
https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=158
Taki urok globalnej wioski: Auto koncernu amerykańskiego, projektowane przez centralę niemiecką na rynek europejski, z silnikiem francuskim, składane w Hiszpanii*.
*może nie dotyczyć modelu będącego przedmiotem dyskusji.
scorpion_1982 25-06-2018, 19:07 Samochód sprowadzany z Francji ??
W Polsce według informacji forda wszystkie s-maxy 2.0 produkowane na polski rynek miały DPF - we Francji kupisz bez dpf.
U nas jedynie 1.6 i 1.8 zdarzały się bez dpf
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To właśnie u nas do 2010 roku DPF nie był obowiązkowy.
We Francji bez? Bez żartów, tam od razu rygorystycznie, wszystkie modele wychodziły z dpf-em.
scorpion_1982 25-06-2018, 21:12 U nas podobno wszystkie 2.0 są z dpf wiec albo koledzy coś z wiedzą krucho albo u fachowców na fordzie :)
Nie jestem pewny co do Francji i ich przepisy ale nie każdy kraj jest jeszcze taki rygorystyczny.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zachód jest rygorystyczny , chyba że wschód, południe.. w PL zdarzały się bez , chyba do liftu tylko.
piotrek305 25-06-2018, 21:29 Samochód sprowadzany z Francji ??
W Polsce według informacji forda wszystkie s-maxy 2.0 produkowane na polski rynek miały DPF - we Francji kupisz bez dpf.
U nas jedynie 1.6 i 1.8 zdarzały się bez dpf
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wiedza poziom 0
scorpion_1982 25-06-2018, 21:56 wiedza poziom 0
Co wiedziałeś to napisałeś.
Większość starszych aut jeździ w Francji bez dpf - nie wiem jak się ma temat z fordami od 2006. Teraz Francja z mądrzała i chce wycofać całkiem diesle - jak byś miał chłopcze moją wiedzę to by ci główkę rozwaliło wiec jak nie masz nic mądrego do napisania to pobaw się gdzie indziej.
Skoro pracownicy forda twierdzą że wszystkie s-Maxy 2.0 na rynek Polski mają DPF to nie mam zamiaru dociekać czy ktoś nie zamówił wersji na inny rynek i wtedy faktycznie może pewnie tak być.
Wejdź na auta z Francji i zobacz ile aut jest bez DPF i tu masz to rygorystkę.
U nas klimat zatruwa palenie kiepskim węglem i śmieciami a diesel to góra lodowa z tego.
Kończy się zima i kończy się problem z smogiem u nas.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
EURO 4
Obowiązywała od*2006*roku. Dyrektywa 98/69/EC (& 2002/80/EC) dla wszystkich pojazdów.
Na zachodzie.
scorpion_1982 25-06-2018, 22:08 Szczerze nie wiem jak jest z autami po 2006 bo nie za bardzo mnie autka interesują za granicy.
Ale faktycznie euro IV to od 2006 obowiązuje w całej unii jeśli mnie pamięć nie zawodzi.
Z tą Francją to było pytanie skoro w Polsce rzekomą są z dpf to wychodziło by że autko sprowadzone.
Teraz tak czy siak jest problem bo jeszcze chwila i auta bez dpf mogą mieć zakaz poruszania nie gdzie u nas wiec nie wiem czy nie lepiej brać pod uwagę auto z dpf albo benzyna do miasta.
Ja się skusiłem na DPF ale autkiem jeżdżę nie raz za granice i włochy itp. Wiec był by problem z autem bez tego ustrojstwa.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Spokojnie, jeszcze hektolitry ropy się przeleją zanim będą zakazy na dużą skalę. Ja następnego też diesla kupię.
scorpion_1982 25-06-2018, 22:48 Pasiek pożyjemy zobaczymy co wymyślą skurczybyki.
Ale nie prędko tiry zaczną jeździć na benzynie :)
Wracając do tematu:
Wszystkie 2.0 to silniki PSA różnią się tylko osprzętem.
Z kolei 1.8 to jest nie udana konstrukcja forda było kilka rodzaji samego poprowadzenia paska rozrządu - podobno padaczka. Z kolei tu na forum piszą że są zadowoleni wiec ciężko powiedzieć.
Jeśli chodzi na chwile obecna to 2.0 jeśli chodzi o 140 konny silnik jest najbardziej udaną konstrukcją Koncernów PSA i Ford bo wspólnie tworzyli ten silnik. Blok jest psa a osprzęt fordowski.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No i tu jest problem ,bo właściciel mówi ,że nie ma pdf i że te silniki nie miały kolega dzisiaj mi mówił że wszystkie 2.0 miały pdf teraz nie wiem
scorpion_1982 25-06-2018, 23:34 Sprawdź po vinie
Wyjdzie czy ma czy nie ma lub wyjdzie ze np. Mógł usunąć.
Ja szukałem swojego s-maxa dwa lata temu to na dwóch serwisach w różnych miastach twierdzili że w autach naszych krajowych wszystkie 2.0 są z dpf.
I na kilkanaście sprawdzonych nie trafiłem na auto bez dpf.
Jedno było z Francji zapierał się że nie ma DPF ale nie sprawdzałem bo miało ślady wystrzelonych poduszek a twierdził facet ze bez wypadkowy odpisciłem bo śmierdziało.
Sprawdź po vinie i jeśli nie ma to ok a jeśli było to być może facet wyciął trzeba by sprawdzić.
Jeśli będziesz miał z dpf to pierwsze roczniki miały dpf mokre i suche
Suchy jest mniej problemowy i tańszy bo nie trzeba nic do cholery dolewać.
Bez problemu ci na fordzie powiedzą co jest w autko a jeśli nie będą chcieli to dzwoń na inne miasto. Ja tak 15 aut dwa lata temu sprawdziłem i nawet wyszło że facet rok na produkcji auta zaniżył hehe ale stawka jak za rok młodsze.
Pozdrawiam i udanego zakupu życzę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeszcze jest 2.2 tdci i 1.6 tdci to też bardzo udane Francuzy , tak informacyjnie piszę.
Miałem "ten" silnik (2.0 HDI) w Peugeot 5008.
3 lata bez najdrobniejszej awarii. Dojeździłem do 230 kkm (wiek 5 lat).
Osprzęt PSA (EGR, FAP, turbina, dwumasa) cieszy się znacznie lepszą opinią niż Ford.
Z osprzętem również nie miałem problemów. Generalnie, jedyna awaria w tym aucie to opornica II biegu wentylatora klimy (140 zł wymiana w ASO).
slawek-kali 26-06-2018, 19:24 Jeśli będziesz miał z dpf to pierwsze roczniki miały dpf mokre i sucheco to za brednie?
scorpion_1982 26-06-2018, 19:28 co to za brednie?
Zapytaj pracowników z forda bo ja szukając mojego auta sporo sprawdzałem u nich i podobno tylko w pierwszych rocznikach podobno bywały mokre chociaż nie znalazłem żadnego fakt że patrzyłem po rocznikach 2007 w z wyż.
P.S. Fakt że tam prawie każdy pracownik mówi co innego :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
slawek-kali 26-06-2018, 19:33 no spytalem wlasnie i http://emotikona.pl/emotikony/pic/0laughing.gif (http://emotikona.pl/emotikony/code.php?n=0laughing.gif0laughing.gif)
Odpisalem tylko dlatego, zeby nie powielano tego bledu dalej..
piotrek305 26-06-2018, 19:42 już napisalem wcześniej.. kolega ma wiedzę równą 0 :)
scorpion_1982 26-06-2018, 19:51 Piotrek lubię takich jak ty lizusy też potrzebne.
No widzisz Sławek różnie mówią chłopaki ale dobrze wiedzieć że jest dane ustrojstwo i sprawdzić niż później żałować.
A ty Piotrek wejdź na jakiś portal randkowy i zacznij oceniać tam masz nawet gwiazdki i zejdź zemnie, poszukaj innego zajęcia - kup sobie psa albo rybki.
Piszesz w temacie nie na temat tylko po to by być uszczypliwy i chamski a to że moderatorzy tego nie widzą jest to dziwne.
Ale jak napisałem tacy jak ty też są potrzebni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeszcze raz napiszę. W s-maxie tylko i wyłącznie suchy dpf. A w Polsce w EURO4 można było mieć bez DPF i to z polskiej dystrybucji można było takiego łyknąć ale tylko do 2010, stąd też 1.8 tdci wypadł. Co do Francji nie wypowiem się, kolego podaj vin, tam wszystko jest napisane.
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.
Panowie, na spacer z pieskiem wyjdźcie czy coś, żeby emocje trochę opadły ;)
A jak ktoś nie ma pieska ? ;)
scorpion_1982 26-06-2018, 22:17 Ha ha zaproponowałem koledze by sobie kupił bo widać że się mu nudzi :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A co powiecie na informację (dotyczy oczywiście silników HDI) że od X 2009 wszystkie auta powinny mieć DPF czy inny tam FAP (z wyłączeniem polski)? Stąd często spotykana emisja spalin Euro4 + DPF. Informacja uzyskana od diagnosty.
nie sądzę, by było coś takiego jak z wyłączeniem polski
jeśli są dyrektywy unijne, to z automatu muszą działać na terenie całej UNI, do której polska (jeszcze) się zalicza.
|