Zobacz pełną wersję : 2.0 tdci ma silnik peugeota??


Pacio
25-06-2018, 11:09
Witam wszystkich chcę kupić s-maxa 2.0 tdci ale sprzedający mówił ,że ma silnik peugeota i ,że nie ma filtra czastek stałych.Były takie silniki montowane?jak tak to były dobre?Jak rozróżnię silnik peugeota od fordowskiego??proszę o radę jutro mam jechać oglądać auto dziękuję.

_Doman_
25-06-2018, 11:34
Tak, 2.0 TDCi to silnik PSA. Ale były zarówno wersje bez DPF, jak i z DPF.

Pacio
25-06-2018, 11:37
Tak, 2.0 TDCi to silnik PSA. Ale były zarówno wersje bez DPF, jak i z DPF.

Dziękuję za szybką odpowiedż także nie mam co się bać jak dobrze chodzi to brać?Myślałem ,że może to jakaś przeróbka.

cliner
25-06-2018, 11:39
S-Maxy miały 2.0 TDci tylko PSA,1.8 to konstrukcja FORDA.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

Pacio
25-06-2018, 11:44
S-Maxy miały 2.0 TDci tylko PSA,1.8 to konstrukcja FORDA.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

Dziękuję za pomoc

latar
25-06-2018, 11:48
Przy czym 2.0TDCi w Fordzie (S-Max/Mondeo/Galaxy od 2007) to nie dokładnie to samo co HDi w Citroen/Peugeon. Blok jest ten sam ale układ doładowania był inny. Tak samo układ oczyszczania spalin był zupełnie inny.

Jeśli masz VIN tego samochodu to można sprawdzić czy z fabryki wyjechał z DPFem czy nie.

Pacio
25-06-2018, 12:14
Przy czym 2.0TDCi w Fordzie (S-Max/Mondeo/Galaxy od 2007) to nie dokładnie to samo co HDi w Citroen/Peugeon. Blok jest ten sam ale układ doładowania był inny. Tak samo układ oczyszczania spalin był zupełnie inny.

Jeśli masz VIN tego samochodu to można sprawdzić czy z fabryki wyjechał z DPFem czy nie.

Ok dziękuję właśnie dzwoniłem do właściciela ma mi przesłać smsem vin.,przez kogo mogę sprawdzić vin ,czy mogę tutaj czy w innym dziale?

latar
25-06-2018, 12:20
Najlepiej tu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72656&page=2405

A tu koledzy mogą prześwietlić "autentyczność" ogłoszenia:
https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=158

weuek
25-06-2018, 12:27
Taki urok globalnej wioski: Auto koncernu amerykańskiego, projektowane przez centralę niemiecką na rynek europejski, z silnikiem francuskim, składane w Hiszpanii*.

*może nie dotyczyć modelu będącego przedmiotem dyskusji.

scorpion_1982
25-06-2018, 19:07
Samochód sprowadzany z Francji ??
W Polsce według informacji forda wszystkie s-maxy 2.0 produkowane na polski rynek miały DPF - we Francji kupisz bez dpf.
U nas jedynie 1.6 i 1.8 zdarzały się bez dpf


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Deryll
25-06-2018, 19:54
To właśnie u nas do 2010 roku DPF nie był obowiązkowy.

pasiek
25-06-2018, 20:43
We Francji bez? Bez żartów, tam od razu rygorystycznie, wszystkie modele wychodziły z dpf-em.

scorpion_1982
25-06-2018, 21:12
U nas podobno wszystkie 2.0 są z dpf wiec albo koledzy coś z wiedzą krucho albo u fachowców na fordzie :)
Nie jestem pewny co do Francji i ich przepisy ale nie każdy kraj jest jeszcze taki rygorystyczny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pasiek
25-06-2018, 21:15
Zachód jest rygorystyczny , chyba że wschód, południe.. w PL zdarzały się bez , chyba do liftu tylko.

piotrek305
25-06-2018, 21:29
Samochód sprowadzany z Francji ??
W Polsce według informacji forda wszystkie s-maxy 2.0 produkowane na polski rynek miały DPF - we Francji kupisz bez dpf.
U nas jedynie 1.6 i 1.8 zdarzały się bez dpf


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wiedza poziom 0

scorpion_1982
25-06-2018, 21:56
wiedza poziom 0



Co wiedziałeś to napisałeś.
Większość starszych aut jeździ w Francji bez dpf - nie wiem jak się ma temat z fordami od 2006. Teraz Francja z mądrzała i chce wycofać całkiem diesle - jak byś miał chłopcze moją wiedzę to by ci główkę rozwaliło wiec jak nie masz nic mądrego do napisania to pobaw się gdzie indziej.
Skoro pracownicy forda twierdzą że wszystkie s-Maxy 2.0 na rynek Polski mają DPF to nie mam zamiaru dociekać czy ktoś nie zamówił wersji na inny rynek i wtedy faktycznie może pewnie tak być.

Wejdź na auta z Francji i zobacz ile aut jest bez DPF i tu masz to rygorystkę.
U nas klimat zatruwa palenie kiepskim węglem i śmieciami a diesel to góra lodowa z tego.

Kończy się zima i kończy się problem z smogiem u nas.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pasiek
25-06-2018, 22:00
EURO 4
Obowiązywała od*2006*roku. Dyrektywa 98/69/EC (& 2002/80/EC) dla wszystkich pojazdów.
Na zachodzie.

scorpion_1982
25-06-2018, 22:08
Szczerze nie wiem jak jest z autami po 2006 bo nie za bardzo mnie autka interesują za granicy.
Ale faktycznie euro IV to od 2006 obowiązuje w całej unii jeśli mnie pamięć nie zawodzi.
Z tą Francją to było pytanie skoro w Polsce rzekomą są z dpf to wychodziło by że autko sprowadzone.
Teraz tak czy siak jest problem bo jeszcze chwila i auta bez dpf mogą mieć zakaz poruszania nie gdzie u nas wiec nie wiem czy nie lepiej brać pod uwagę auto z dpf albo benzyna do miasta.
Ja się skusiłem na DPF ale autkiem jeżdżę nie raz za granice i włochy itp. Wiec był by problem z autem bez tego ustrojstwa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pasiek
25-06-2018, 22:15
Spokojnie, jeszcze hektolitry ropy się przeleją zanim będą zakazy na dużą skalę. Ja następnego też diesla kupię.

scorpion_1982
25-06-2018, 22:48
Pasiek pożyjemy zobaczymy co wymyślą skurczybyki.
Ale nie prędko tiry zaczną jeździć na benzynie :)

Wracając do tematu:
Wszystkie 2.0 to silniki PSA różnią się tylko osprzętem.

Z kolei 1.8 to jest nie udana konstrukcja forda było kilka rodzaji samego poprowadzenia paska rozrządu - podobno padaczka. Z kolei tu na forum piszą że są zadowoleni wiec ciężko powiedzieć.

Jeśli chodzi na chwile obecna to 2.0 jeśli chodzi o 140 konny silnik jest najbardziej udaną konstrukcją Koncernów PSA i Ford bo wspólnie tworzyli ten silnik. Blok jest psa a osprzęt fordowski.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pacio
25-06-2018, 23:04
No i tu jest problem ,bo właściciel mówi ,że nie ma pdf i że te silniki nie miały kolega dzisiaj mi mówił że wszystkie 2.0 miały pdf teraz nie wiem

scorpion_1982
25-06-2018, 23:34
Sprawdź po vinie
Wyjdzie czy ma czy nie ma lub wyjdzie ze np. Mógł usunąć.
Ja szukałem swojego s-maxa dwa lata temu to na dwóch serwisach w różnych miastach twierdzili że w autach naszych krajowych wszystkie 2.0 są z dpf.

I na kilkanaście sprawdzonych nie trafiłem na auto bez dpf.
Jedno było z Francji zapierał się że nie ma DPF ale nie sprawdzałem bo miało ślady wystrzelonych poduszek a twierdził facet ze bez wypadkowy odpisciłem bo śmierdziało.

Sprawdź po vinie i jeśli nie ma to ok a jeśli było to być może facet wyciął trzeba by sprawdzić.

Jeśli będziesz miał z dpf to pierwsze roczniki miały dpf mokre i suche
Suchy jest mniej problemowy i tańszy bo nie trzeba nic do cholery dolewać.
Bez problemu ci na fordzie powiedzą co jest w autko a jeśli nie będą chcieli to dzwoń na inne miasto. Ja tak 15 aut dwa lata temu sprawdziłem i nawet wyszło że facet rok na produkcji auta zaniżył hehe ale stawka jak za rok młodsze.
Pozdrawiam i udanego zakupu życzę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pasiek
26-06-2018, 00:00
Jeszcze jest 2.2 tdci i 1.6 tdci to też bardzo udane Francuzy , tak informacyjnie piszę.

yooshky
26-06-2018, 11:34
Miałem "ten" silnik (2.0 HDI) w Peugeot 5008.
3 lata bez najdrobniejszej awarii. Dojeździłem do 230 kkm (wiek 5 lat).
Osprzęt PSA (EGR, FAP, turbina, dwumasa) cieszy się znacznie lepszą opinią niż Ford.
Z osprzętem również nie miałem problemów. Generalnie, jedyna awaria w tym aucie to opornica II biegu wentylatora klimy (140 zł wymiana w ASO).

slawek-kali
26-06-2018, 19:24
Jeśli będziesz miał z dpf to pierwsze roczniki miały dpf mokre i sucheco to za brednie?

scorpion_1982
26-06-2018, 19:28
co to za brednie?



Zapytaj pracowników z forda bo ja szukając mojego auta sporo sprawdzałem u nich i podobno tylko w pierwszych rocznikach podobno bywały mokre chociaż nie znalazłem żadnego fakt że patrzyłem po rocznikach 2007 w z wyż.

P.S. Fakt że tam prawie każdy pracownik mówi co innego :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

slawek-kali
26-06-2018, 19:33
no spytalem wlasnie i http://emotikona.pl/emotikony/pic/0laughing.gif (http://emotikona.pl/emotikony/code.php?n=0laughing.gif0laughing.gif)

Odpisalem tylko dlatego, zeby nie powielano tego bledu dalej..

piotrek305
26-06-2018, 19:42
już napisalem wcześniej.. kolega ma wiedzę równą 0 :)

scorpion_1982
26-06-2018, 19:51
Piotrek lubię takich jak ty lizusy też potrzebne.

No widzisz Sławek różnie mówią chłopaki ale dobrze wiedzieć że jest dane ustrojstwo i sprawdzić niż później żałować.
A ty Piotrek wejdź na jakiś portal randkowy i zacznij oceniać tam masz nawet gwiazdki i zejdź zemnie, poszukaj innego zajęcia - kup sobie psa albo rybki.
Piszesz w temacie nie na temat tylko po to by być uszczypliwy i chamski a to że moderatorzy tego nie widzą jest to dziwne.
Ale jak napisałem tacy jak ty też są potrzebni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Deryll
26-06-2018, 20:08
Jeszcze raz napiszę. W s-maxie tylko i wyłącznie suchy dpf. A w Polsce w EURO4 można było mieć bez DPF i to z polskiej dystrybucji można było takiego łyknąć ale tylko do 2010, stąd też 1.8 tdci wypadł. Co do Francji nie wypowiem się, kolego podaj vin, tam wszystko jest napisane.

Speedo
26-06-2018, 21:56
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.
Panowie, na spacer z pieskiem wyjdźcie czy coś, żeby emocje trochę opadły ;)

pasiek
26-06-2018, 22:16
A jak ktoś nie ma pieska ? ;)

scorpion_1982
26-06-2018, 22:17
Ha ha zaproponowałem koledze by sobie kupił bo widać że się mu nudzi :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rav 75
27-06-2018, 07:05
A co powiecie na informację (dotyczy oczywiście silników HDI) że od X 2009 wszystkie auta powinny mieć DPF czy inny tam FAP (z wyłączeniem polski)? Stąd często spotykana emisja spalin Euro4 + DPF. Informacja uzyskana od diagnosty.

hajdzik
27-06-2018, 07:32
nie sądzę, by było coś takiego jak z wyłączeniem polski
jeśli są dyrektywy unijne, to z automatu muszą działać na terenie całej UNI, do której polska (jeszcze) się zalicza.