Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] 1.6 ubywa płynu chłodzącego.
robak1977 26-06-2018, 20:14 Witam.
Mam problem ze swoim S-max em 1.6 diesel.
Podczas jazdy ubywa płynu chłodzącego ale nie widać wycieków, w oleju nie ma masła, w płynie nie ma spalin bo było sprawdzane przez mechanika. W zeszłym roku jak była taka sytuacje to po wymianie korka pomogło.
Nie chce mi się wierzyć że to znowu korek ale płyn wywala chyba przez otwór w zbiorniczku wyrownawczym. Zostaje go zawsze trochę na dnie.
Silnik się nie grzeje.
Może ktoś coś podpowie bo teraz jestem w Chorwacji i szukam podpowiedzi, może znowu korek?
gryfindor 26-06-2018, 20:27 Korek, przewody, obudowa termostatu, a w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą ( też testując zestawami z allegro nie wykrywało mi spalin w płynie a ASO i dobry mechanik potwierdził że uszczelka)
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
robak1977 26-06-2018, 21:03 Silnik ma moc, spaliny nie są biełe a jak się zatrzymałem na trasie to w zbiorniczku było dużo płynu ponad stan.
Korek, przewody, obudowa termostatu, a w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą ( też testując zestawami z allegro nie wykrywało mi spalin w płynie a ASO i dobry mechanik potwierdził że uszczelka)
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
gryfindor 26-06-2018, 21:34 To najtańsza opcja to nowy korek
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Według mnie to dmuchło uszczelkę pod głowicą. Identyczny przypadek miałem w drugim aucie w domu...astra h 1.7cdti. Zero wycieków było, auto miało moc, nie kopciło wcale a plyn znikał. Zrobiona uszczelka i autko śmiga aż miło i plyn chłodniczy cały czas w normie .
woro_woro 27-06-2018, 03:22 S-max em 1.6 dieselPewien jesteś co do silnika?
a co, nie było takich? ;)
Wysokoprężny (wszystkie z filtrem cząstek stałych DPF (https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych), normy emisji spalin Euro V):
1.6 TDCi 85 kW/115 KM, dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.
2.0 TDCi 103 kW/140 KM, dostępny zarówno z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów jak i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów PowerShift (do 2010-09 dostępny także bez filtra DPF – norma Euro IV).
2.0 TDCi 120 kW/163 KM, dostępny zarówno z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów jak i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów PowerShift.
2.2 TDCi 129 kW/175 KM dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów (niedostępny od 2010-09).
2.2 TDCi 147 kW/200 KM dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów oraz skrzynią automatyczną A6.
robak1977 27-06-2018, 08:28 A jak by się zacinał termostat to jaki byłby efekt? Bo zastanawia mnie skąd tego płynu ponad stan.
stefanekmac 27-06-2018, 08:36 U mnie wyciek był na dole przy chłodnicy.Na zimno nie kapało, pod ciśnieniem leciało. Trudny dostęp do tego połączenia.
robak1977 27-06-2018, 16:11 Na razie wymieniłem korek na oryginalny Forda w Chorwacji kosztuje 150 zł.
woro_woro 27-06-2018, 17:18 a co, nie było takich? ;)
Wysokoprężny (wszystkie z filtrem cząstek stałych DPF (https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych), normy emisji spalin Euro V):
1.6 TDCi 85 kW/115 KM, dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.
Jestem w szoku. Zwracam honor.
To chyba białe kruki...
lucas4891 27-06-2018, 17:35 To chyba białe kruki...
Zobacz sobie ile tych krukow bylo i jest oferowane na rynkach Beneluxu, to sie zdziwisz.
To jeszce pikus, bo Renault Traffic 1.6 dcti to tutaj normalka
Dokładnie, nawet ok 25km od mojej miesciny takiego majster oferuje z Belgi, ale przebieg juz ponad 200tkm a i sam uwazam ze chyba troszke za mały ten silnik do tych gabarytów..
robak1977 01-07-2018, 11:48 Przejechałem 100 km i płynu było na max i było słychać syczenie spod korka i potem im dłużej styg silnik poziom się zmniejszał.
Czy ktoś, kiedyś nie zalał jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy? Może coś się gdzieś zatkało i ciśnienie wywala Ci przez korek.
robak1977 03-07-2018, 09:03 [Q UOTE=japim;3000561]Czy ktoś, kiedyś nie zalał jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy? Może coś się gdzieś zatkało i ciśnienie wywala Ci przez korek.[/QUOTE]
Tylko przez zimę tyło ok a też robiłem trasy.
Podepnę sie pod temat bo ostatnio miałem taki problem tylko w 1.6 ecoboost.
Najpierw ubywał płyn, wykrywacz spalin w układzie chłodzenia nic nie wskazywał, przy okazji naprawy wymienili wężyki, termostat jakieś korki itp. Zrobiłem tak 700 km aż w końcu znowu zagotowało no i niestety skończyło się na uszczelce pod głowicą...Na szczęście głowica szczelna więc nie było tragedii...
Mnie zastanawia dlaczego S-Max nie został objęty akcją serwisową dotyczącą 1.6eb (tak jak inne modele forda).
Mnie zastanawia dlaczego S-Max nie został objęty akcją serwisową dotyczącą 1.6eb (tak jak inne modele forda).
To jest bardzo dobre pytanie!
robak1977 05-07-2018, 20:29 Wymiana korka nic nie dała nadal ubywa ale nigdy wskazówka nie przekracza połowy.
To może jest wszystko ok. z tym korkiem sprawdź czy masz pozalewany zbiorniczek albo załóż przez korek kartkę papieru i pozostaw jak będzie ciekło to zostawi ślady kolorowe Przyczyna ubywania płynu to może jest gdzie indziej . Poczytaj moje posty sprzed 8- 10 lat tam opisałem jak u mnie ubywało i też trudno było to zlokalizować .
Danielo_82 06-07-2018, 07:03 Mnie zastanawia dlaczego S-Max nie został objęty akcją serwisową dotyczącą 1.6eb (tak jak inne modele forda).Mondeo też nie, a też ma te badziewne plastikowe wężyki przy zbiorniku wyrównawczym, pękające od samego patrzenia.
robak1977 06-07-2018, 20:42 To może jest wszystko ok. z tym korkiem sprawdź czy masz pozalewany zbiorniczek albo załóż przez korek kartkę papieru i pozostaw jak będzie ciekło to zostawi ślady kolorowe Przyczyna ubywania płynu to może jest gdzie indziej . Poczytaj moje posty sprzed 8- 10 lat tam opisałem jak u mnie ubywało i też trudno było to zlokalizować .
Trochę tych postów masz, może coś podpowiedź?
Zbyniu123 11-07-2018, 03:51 W 1.6 hdi juz robilem pare chlodniczek EGR, rozszczelnialy sie i puszczaly wode na silnik w malej ilosci, ale jednak.
Warto sprawdzic ta chlodnice bo szkoda rozbierac silnika
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
robak1977 13-07-2018, 07:16 Dzisiaj wymienię termostat z całą obudową, zobaczymy czy coś się zmieni.
robak1977 28-08-2018, 12:45 Dzisiaj wymienię termostat z całą obudową, zobaczymy czy coś się zmieni.
To jednak był termostat, po wymianie przejechałem 1000 km i nie wywala płynu.
robak1977 02-05-2019, 21:02 To jednak był termostat, po wymianie przejechałem 1000 km i nie wywala płynu.
A dzisiaj zaliczyłem trasę 650 km i znowu ubywa płynu chłodzącego. Nie mam już siły na ten samochód. Może to być chłodniczka egr? Jak się do niej dobrać?
|