Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] 1.6 ubywa płynu chłodzącego.


robak1977
26-06-2018, 20:14
Witam.
Mam problem ze swoim S-max em 1.6 diesel.
Podczas jazdy ubywa płynu chłodzącego ale nie widać wycieków, w oleju nie ma masła, w płynie nie ma spalin bo było sprawdzane przez mechanika. W zeszłym roku jak była taka sytuacje to po wymianie korka pomogło.
Nie chce mi się wierzyć że to znowu korek ale płyn wywala chyba przez otwór w zbiorniczku wyrownawczym. Zostaje go zawsze trochę na dnie.
Silnik się nie grzeje.
Może ktoś coś podpowie bo teraz jestem w Chorwacji i szukam podpowiedzi, może znowu korek?

gryfindor
26-06-2018, 20:27
Korek, przewody, obudowa termostatu, a w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą ( też testując zestawami z allegro nie wykrywało mi spalin w płynie a ASO i dobry mechanik potwierdził że uszczelka)


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

robak1977
26-06-2018, 21:03
Silnik ma moc, spaliny nie są biełe a jak się zatrzymałem na trasie to w zbiorniczku było dużo płynu ponad stan.

Korek, przewody, obudowa termostatu, a w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą ( też testując zestawami z allegro nie wykrywało mi spalin w płynie a ASO i dobry mechanik potwierdził że uszczelka)


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

gryfindor
26-06-2018, 21:34
To najtańsza opcja to nowy korek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

mecher
26-06-2018, 22:19
Według mnie to dmuchło uszczelkę pod głowicą. Identyczny przypadek miałem w drugim aucie w domu...astra h 1.7cdti. Zero wycieków było, auto miało moc, nie kopciło wcale a plyn znikał. Zrobiona uszczelka i autko śmiga aż miło i plyn chłodniczy cały czas w normie .

woro_woro
27-06-2018, 03:22
S-max em 1.6 dieselPewien jesteś co do silnika?

Speedo
27-06-2018, 06:11
a co, nie było takich? ;)


Wysokoprężny (wszystkie z filtrem cząstek stałych DPF (https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych), normy emisji spalin Euro V):


1.6 TDCi 85 kW/115 KM, dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.
2.0 TDCi 103 kW/140 KM, dostępny zarówno z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów jak i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów PowerShift (do 2010-09 dostępny także bez filtra DPF – norma Euro IV).
2.0 TDCi 120 kW/163 KM, dostępny zarówno z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów jak i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów PowerShift.
2.2 TDCi 129 kW/175 KM dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów (niedostępny od 2010-09).
2.2 TDCi 147 kW/200 KM dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów oraz skrzynią automatyczną A6.

robak1977
27-06-2018, 08:28
A jak by się zacinał termostat to jaki byłby efekt? Bo zastanawia mnie skąd tego płynu ponad stan.

stefanekmac
27-06-2018, 08:36
U mnie wyciek był na dole przy chłodnicy.Na zimno nie kapało, pod ciśnieniem leciało. Trudny dostęp do tego połączenia.

robak1977
27-06-2018, 16:11
Na razie wymieniłem korek na oryginalny Forda w Chorwacji kosztuje 150 zł.

woro_woro
27-06-2018, 17:18
a co, nie było takich? ;)


Wysokoprężny (wszystkie z filtrem cząstek stałych DPF (https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych), normy emisji spalin Euro V):


1.6 TDCi 85 kW/115 KM, dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.

Jestem w szoku. Zwracam honor.
To chyba białe kruki...

lucas4891
27-06-2018, 17:35
To chyba białe kruki...

Zobacz sobie ile tych krukow bylo i jest oferowane na rynkach Beneluxu, to sie zdziwisz.
To jeszce pikus, bo Renault Traffic 1.6 dcti to tutaj normalka

AJU
27-06-2018, 19:31
Dokładnie, nawet ok 25km od mojej miesciny takiego majster oferuje z Belgi, ale przebieg juz ponad 200tkm a i sam uwazam ze chyba troszke za mały ten silnik do tych gabarytów..

robak1977
01-07-2018, 11:48
Przejechałem 100 km i płynu było na max i było słychać syczenie spod korka i potem im dłużej styg silnik poziom się zmniejszał.

japim
02-07-2018, 15:28
Czy ktoś, kiedyś nie zalał jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy? Może coś się gdzieś zatkało i ciśnienie wywala Ci przez korek.

robak1977
03-07-2018, 09:03
[Q UOTE=japim;3000561]Czy ktoś, kiedyś nie zalał jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy? Może coś się gdzieś zatkało i ciśnienie wywala Ci przez korek.[/QUOTE]

Tylko przez zimę tyło ok a też robiłem trasy.

jujor
03-07-2018, 10:58
Podepnę sie pod temat bo ostatnio miałem taki problem tylko w 1.6 ecoboost.
Najpierw ubywał płyn, wykrywacz spalin w układzie chłodzenia nic nie wskazywał, przy okazji naprawy wymienili wężyki, termostat jakieś korki itp. Zrobiłem tak 700 km aż w końcu znowu zagotowało no i niestety skończyło się na uszczelce pod głowicą...Na szczęście głowica szczelna więc nie było tragedii...

sleet77
03-07-2018, 19:34
Mnie zastanawia dlaczego S-Max nie został objęty akcją serwisową dotyczącą 1.6eb (tak jak inne modele forda).

japim
04-07-2018, 15:18
Mnie zastanawia dlaczego S-Max nie został objęty akcją serwisową dotyczącą 1.6eb (tak jak inne modele forda).

To jest bardzo dobre pytanie!

robak1977
05-07-2018, 20:29
Wymiana korka nic nie dała nadal ubywa ale nigdy wskazówka nie przekracza połowy.

eclipse
06-07-2018, 06:21
To może jest wszystko ok. z tym korkiem sprawdź czy masz pozalewany zbiorniczek albo załóż przez korek kartkę papieru i pozostaw jak będzie ciekło to zostawi ślady kolorowe Przyczyna ubywania płynu to może jest gdzie indziej . Poczytaj moje posty sprzed 8- 10 lat tam opisałem jak u mnie ubywało i też trudno było to zlokalizować .

Danielo_82
06-07-2018, 07:03
Mnie zastanawia dlaczego S-Max nie został objęty akcją serwisową dotyczącą 1.6eb (tak jak inne modele forda).Mondeo też nie, a też ma te badziewne plastikowe wężyki przy zbiorniku wyrównawczym, pękające od samego patrzenia.

robak1977
06-07-2018, 20:42
To może jest wszystko ok. z tym korkiem sprawdź czy masz pozalewany zbiorniczek albo załóż przez korek kartkę papieru i pozostaw jak będzie ciekło to zostawi ślady kolorowe Przyczyna ubywania płynu to może jest gdzie indziej . Poczytaj moje posty sprzed 8- 10 lat tam opisałem jak u mnie ubywało i też trudno było to zlokalizować .

Trochę tych postów masz, może coś podpowiedź?

Zbyniu123
11-07-2018, 03:51
W 1.6 hdi juz robilem pare chlodniczek EGR, rozszczelnialy sie i puszczaly wode na silnik w malej ilosci, ale jednak.
Warto sprawdzic ta chlodnice bo szkoda rozbierac silnika

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

robak1977
13-07-2018, 07:16
Dzisiaj wymienię termostat z całą obudową, zobaczymy czy coś się zmieni.

robak1977
28-08-2018, 12:45
Dzisiaj wymienię termostat z całą obudową, zobaczymy czy coś się zmieni.

To jednak był termostat, po wymianie przejechałem 1000 km i nie wywala płynu.

robak1977
02-05-2019, 21:02
To jednak był termostat, po wymianie przejechałem 1000 km i nie wywala płynu.

A dzisiaj zaliczyłem trasę 650 km i znowu ubywa płynu chłodzącego. Nie mam już siły na ten samochód. Może to być chłodniczka egr? Jak się do niej dobrać?