Zobacz pełną wersję : [Transit Connect 2013-2022] Test przelewowy wtrysków - prośba o interpretację.


bary75
04-07-2018, 16:35
Witam.
Moje auto to Ford Transit Connect 1,8 TDCI.
Zrobiłem dzisiaj test przelewowy wtrysków, ponieważ auto na ciepłym silniku pracuje nierówno i jest problem z odpaleniem silnika gdy jest ciepły.
Bardzo bym prosił o interpretację testu. Czy wtryski są OK czy też któryś jest do wymiany.
https://images83.fotosik.pl/1108/5ab2c4053d2aa65amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ab2c4053d2aa65a)

zbinek512
04-07-2018, 23:18
Odchylki moga byc do 30%. To sobie policz. Jak punkt odniesienia wez ten ktory przelal najmniej

bary75
05-07-2018, 18:35
Ale jak to interpretować?
Tam gdzie najmniej paliwa w menzurce to oznacza, że wtrysk jest OK?
Pytam bo z różnymi opiniami się spotkałem:
- tam gdzie najmniej paliwa w menzurce to oznacza, że nadmiar paliwa nie poszedł w przelew, a w cylindry (nie spalone paliwo)
- tam gdzie najwięcej paliwa w menzurce oznacza, że paliwo zamiast spalać się idzie w przelew.

Która opinia jest prawidłowa bo nie wiem kogo słuchać???

wojtekjanus
05-07-2018, 20:40
Zawór elektromagnetyczny we wtryskiwaczu nie otwiera paliwa które jest wtryskiwane do cylindra, tylko zmienia wartości ciśnień w komorze wstępnej i sterującej poprzez odpowiednie kanały i zastosowane w nich zwężki - i to dopiero powoduje uniesienie się iglicy i wtrysk paliwa. Jest to tzw hydrauliczny układ wspomagania otwarcia wtryskiwacza. Jeżeli zawór jest już wypracowany i nie zamyka się precyzyjnie, to pojawia się zbyt duży tzw przelew i ten hydrauliczny układ przestaje pracować poprawnie, precyzyjnie. Ponadto zbyt duże przelewy powodują spadki ciśnienia na szynie, bo pompa (najczęściej też już nieco wypracowana) nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego ciśnienia na szynie wg sygnałów wysyłanych przez IDM. Rozejście się wartości ciśnienia czytanego na szynie z ciśnieniem sterowanym przez IDM, powoduje wejście w tryb awaryjny.

Czyli: im mniejsze wartości przelewów na wtryskiwaczach - tym lepiej. Każdy układ wtryskowy (Delphi, Denso, Siemens, Bosch, Lucas itd.) ma określone maksymalne dawki przelewów dla konkretnego silnika. Co więcej - podawane są one dla próby przelewowej sterowanej przez tester (IDS) który w oprogramowaniu ma zaimplementowaną próbę przelewową. Podczas takiej próby silnik jest sterowany przez tester, nie pracuje tylko na wolnych obrotach, ale zmienia obroty w różnych zakresach, często nawet przekracza 3.000 obrotów. Dla silnika 2,0 tdci/Delphi przy takiej próbie maksymalny akceptowalny przelew wynosi 45 ml.
Ale także próby bez testera są mocno wiarygodne i warto je przeprowadzać (można parę razy przegazować silnik podczas takiej próby). Jeżeli te miarki na zdjęciu są wyskalowane w ml, to są to bardzo małe wartości. Ale jeszcze jest pytanie, ile czasu trwała próba? Jeżeli 4 minuty i są to ml, to wynik jest bardzo dobry...

Jeżeli więc masz problemy z wolnymi obrotami i z odpaleniem, to radzę zrobić diagnostykę układu wtryskowego IDS-em z kumatym diagnostą. Sprawdzi ciśnienia na szynie i dawki wtrysku, ewentualnie zrobi kalibrację układu wtryskowego. Mógł się nieco rozjechać.

bary75
11-07-2018, 17:36
Wymieniłem czujnik położenia wału (nie wałka rozrządu). Silnik jakby przestał nierówno chodzić. Następnego dnia wymieniłem filtr paliwa na Bosch (wcześniej zamontowany Filtron) i podczas wymiany filtra wlałem do niego Liqui Moly Diesel Spulung (do czyszczenia wtryskiwaczy). Był problem z odpaleniem ale zaskoczył. Kilka przygazówek (wg instrukcji) i stwierdzam, że brak falowania obrotów. Czyli co zrobiłem:
1) wymiana czujnika położenia wału,
2) wymiana filtra paliwa
3) odpaleniem silnika na czystym nierozcieńczonym Ligui Moly Diesel Spulung.

Niestety pozostał problem odpalania na ciepłym silniku. Odpala dopiero za 3-4 razem. Za każdym razem muszę kręcić po około 3 sekundy.

Do mechanika mam wstępny termin za 2 tygodnie.

mihau134
11-07-2018, 19:51
Niezapowietrza się przypadkiem ?

bary75
11-07-2018, 20:07
Nie. Gdyby się zapowietrzał to rano gdy jest zimny nie dałby rady odpalić.

Zbyniu123
11-07-2018, 20:13
Przez jaki czas nalecialo ci tyle paliwa do menzurek? Jak dla mnie to kazdy wtrysk do regeneracji, a pewnie padly dla tego ze pompa sie luszczyla i tez jest do wymiany.
Duzo opilkow w filtrze paliwa masz?

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

bary75
11-07-2018, 20:19
Przez 4 minuty.
Starego filtra paliwa jeszcze nie rozpołowiałem.

Zbyniu123
11-07-2018, 23:36
Z tego co pamietam to w twoim silniku przez ten czas moze wyleciec max 30 ml na wtrysk

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

marekwodniak
12-07-2018, 11:49
Wymień w tych 4 zaworki jak będziesz kupował to tylko orginały po okolo 260 zł .Dobre mają tu www gaz parts Bulowice mają wysyłke.

Kamykkamil16
01-08-2018, 11:16
Witam!!!
ze odpalasz za 3 czy 4 razem zawsze nie winny jest układ paliwowy przerobiłem ten temat,
a jak chcesz to sprawdzić to zrób tak:
odpal silnik na raz ale kręć dłużej i jak zobacz że pierwsze 2 obroty idą z oporem, i czy wo gule odpali.
zrób tak samo na ciepły silniku i opisz czy tak jest.

bary75
01-08-2018, 15:03
Witam!!!
ze odpalasz za 3 czy 4 razem zawsze nie winny jest układ paliwowy przerobiłem ten temat,
a jak chcesz to sprawdzić to zrób tak:
odpal silnik na raz ale kręć dłużej i jak zobacz że pierwsze 2 obroty idą z oporem, i czy wo gule odpali.
zrób tak samo na ciepły silniku i opisz czy tak jest.

kurcze, mógłbyś sprecyzować bo nic nie kumam 😀

Kamykkamil16
01-08-2018, 15:18
Po prostu nie cofaj kluczyka ze stacyjki i sprawdź jak długo kręcisz autem i czy z początku masz odczucie jak by miał ciężko za kręcić przez te pierwsze 2 sek zarówno na zimno jak i na ciepło.
to wtedy będę pewny na 100 procent co pacjentowi dolega.

bary75
01-08-2018, 15:59
Kręci bardzo dobrze.
Gdy z samego rana odpalam to łapie od razu - po 1 sekundzie.
Gdy ciepły to za pierwszym razem nie pali - kręcę 3 sekundy, wyłączam stacyjkę i kręcę drugi raz - wtedy najczęściej odpala (choć często z problemami). Zdarza się że muszę na ciepłym kręcić kilka razy po 5-8 sekund.

Kamykkamil16
01-08-2018, 17:23
w twoim przypadku
3 rzeczy do sprawdzenia
Przepływomierz , czujnik temp, rozrusznik

stawiam na rozrusznik nadpalony.

bary75
01-08-2018, 18:11
w twoim przypadku
3 rzeczy do sprawdzenia
Przepływomierz , czujnik temp, rozrusznik

stawiam na rozrusznik nadpalony.

A jak sprawdzić ten rozrusznik?

Kamykkamil16
07-08-2018, 23:38
Tutaj masz wszystko opisane co i jak z tą próbą PRZELEWOWĄ

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76185

bary75
24-02-2019, 10:00
Witam po dłuższej przerwie.
Ostatnio w cieplejsze dni (było ich aż dwa dni��), auto odpalało tylko od Plaka. Zamówiłem pompę po regeneracji (pomimo tego, że moja była regenerowana 20 tys km wcześniej). Wczoraj wymieniłem z kolegą pompę i problem z odpalaniem znikł. Pali od strzała. Przypomnę tylko, że zanim wymieniłem pompę to zdążyłem powymieniac wszystkie czujniki razem ze sprawdzeniem wtrysków (wtryski w stanie idealnym).
Także w moim przypadku była to pompa.