Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Hałas po wciśnięciu sprzęgła
Witam
Poproszę o pomoc:ford mondeo mk4 rok 2007 silnik 140km po wciśnięciu pedału sprzęgła do połowy słuchać dźwięk jakby coś się tarło,przy całkowicie wciśniętym nic się nie dzieje,po puszczeniu też cisza.
Dodatkowe info:samochodem nie buja przy wyłączaniu silnika,biegi działają i nie ma problemu z ich zmianą,gdy ręką wciskam pedał sprzęgła nie ma drgań ani żadnych innych niepokojących odgłosów.
No i pytanie:co się stało z moim "bolidem":027:
peteypee 10-07-2018, 20:30 Prawdopodobnie cos ze sprzęgłem ale czy to tarcza, docisk czy wysprzeglik albo jeszcze cos in ego jak się nie zagladnie to będą tylko domniemania na odległość... Pasowałoby kanał i obadać okolice skrzyni.
slawek-kali 10-07-2018, 21:17 Czy przy gwaltownym przyspieszaniu nie podnosza sie obroty do gory?
Moim zdaniem czeka cie demontaz skrzyni. Jaki przebieg ?
radekrogo 10-07-2018, 21:37 Pewnie sprężyna docisku pękła.Jedna z nich.
Czy przy gwaltownym przyspieszaniu nie podnosza sie obroty do gory?
Moim zdaniem czeka cie demontaz skrzyni. Jaki przebieg ?
Obroty nie podnoszą się
Przebieg 254tys
Bump: Pewnie sprężyna docisku pękła.Jedna z nich.
Możesz dokładnie napisać co to-dzięki
blablabla2 12-07-2018, 06:41 Hi,
W MK3 2.0 TDDi identyczne objawy miałem przy padnietej dwumasie. Żadnych typowych oznak zużycia tylko niemiłosiernie się tłukło przez wpół wciśniętym sprzęgle.
Tak jak już zostało napisane może to być wysprzęglik / łożysko wyciskowe / ono pracuje tylko podczas zmiany biegów. Całkowicie padnięte może być słyszalne też na wolnych obrotach.
Sprawdź jeszcze jak zachowuje się nadwozie przy gaszeniu silnika na wciśniętym sprzęgle i bez sprzęgła. Jeśli bez sprzęgła buda się zatelepie, dużo bardziej niż ze sprzęgłem to dwumasa. Możesz jeszcze spróbować delikatnie ruszać z np 3 biegu. Jeśli zacznie tłuc i telepać budą - dwumasa.
Tak jak już zostało napisane może to być wysprzęglik / łożysko wyciskowe / ono pracuje tylko podczas zmiany biegów. Całkowicie padnięte może być słyszalne też na wolnych obrotach.
Sprawdź jeszcze jak zachowuje się nadwozie przy gaszeniu silnika na wciśniętym sprzęgle i bez sprzęgła. Jeśli bez sprzęgła buda się zatelepie, dużo bardziej niż ze sprzęgłem to dwumasa. Możesz jeszcze spróbować delikatnie ruszać z np 3 biegu. Jeśli zacznie tłuc i telepać budą - dwumasa.
ok sprawdze-dzięki
slawek-kali 12-07-2018, 10:12 I tak do roboty komplet przy takim przebiegu, no chyba ze chcesz co chwila skrzynie zrzucac?!
Cokolwiek by nie padło, a łączy się z zrzuceniem skrzyni przy tym przebiegu / nawet jeśli pewny-a pewna tylko śmierć i podatki / to warto jak Sławek pisze, wymienić komplet. Koszty serwisowe praktycznie takie same, a po wymianie kompletu - sprzęgło do końca żywota samochodu ;) Powoli powoli to jest diesel czy benzyna ? Bo 2.0 140 kucy to opis na jedno i drugie wskazujący.
Cokolwiek by nie padło, a łączy się z zrzuceniem skrzyni przy tym przebiegu / nawet jeśli pewny-a pewna tylko śmierć i podatki / to warto jak Sławek pisze, wymienić komplet. Koszty serwisowe praktycznie takie same, a po wymianie kompletu - sprzęgło do końca żywota samochodu ;) Powoli powoli to jest diesel czy benzyna ? Bo 2.0 140 kucy to opis na jedno i drugie wskazujący.
diesel
Koszty serwisowe takie same?
No nie mam mowy o kosztach części, a robocie. Po wywaleniu skrzyni wymiana sprzęgła to już pikuś. Koszty generuje wyjęcie i założenie skrzyni.
No nie mam mowy o kosztach części, a robocie. Po wywaleniu skrzyni wymiana sprzęgła to już pikuś. Koszty generuje wyjęcie i założenie skrzyni.
wg. Twojej wiedzy przybliżony koszt takiej operacji
Akurat dziś odbieram auto. Wymieniałem uszczelniacz wału tylni i jak się okazało wysprzęglik również musiałem zmienić. Mówicie o kosztach, ja za robociznę płacę 400 pln także nie ma tragedii. Sprzęgła i koła dwumasowego nie ruszałem, bo koszt samego sprzęgła to suma około 1300 pln.
Gdy przyszło wymienić całość czy ten zestaw będzie odpowiedni:
https://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-ford-mondeo-mk4-iv-2-0tdci-i7176239828.html
dzięki
Pioro997 06-03-2020, 14:59 Witam wszystkich.
Jeśli mogę się dołączyć byłbym bardzo wdzięczny za dodatkowe opinie.
I u mnie tak jak wyżej w poście.
Hałas taki szum występuje tylko przy wciskaniu sprzęgła tak mniej więcej do połowy, przy wciśniętym sprzęgle na max nic nie huczy. Na biegu jałowym także nie huczy. Tylko przy wciskaniu.
Dwumas wydaje się bardzo ok. Mogę ruszać nawet z 5ego biegu nic nie telepie budą. Próba zaduszenia auta na 3 lub 4 biegu nie telepie budą.
Czy to coś że sprzęgłem? Wysprzęglik w sensie łożysko?
Ostatnio żona mówiła że w niskich temp jak odpalała rano auto gdy np były przymrozki też nawalało, ale po wciśnięciu sprzęgła już nie.....
Jakieś porady proszę????
Witam,
Mam takie samy objawy jak kolega. Jak rano odpalam zimny, jakby się coś przecierało. Wciskam sprzęgło i cisza. Jak się nagrzeje również cisza ale pedał na pół sprzęgle hałasuje jak wcisnę do końca cisza. C Max 2.0tdci 136 km 197 tys. nalotu.
Prosił bym radę.
Pozdrawiam
karmelek88mk3 13-10-2020, 09:33 Witam. To i ja sie podlacze, te same objawy i u mnie sprzeglo do polowy wcisniete i chalas jakby tarcie, tylko ze ja sprzeglo zmienialem dwa miesiace temu, komplet oczywiscie. Co moze byc tego przyczyna. Mondeo mk4 2.0 tdci 140 km.
|