Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymieniony zawór EGR - błędna praca


tommobile
26-07-2018, 15:29
Kupiłem nowy zawór EGR i wydaje mi się, że działa nieprawidłowo.
Czy poniższe dane dla zaworu EGR świadczą o jego uszkodzeniu?
Wartości na biegu jałowym:
https://imageshack.com/a/img922/7922/CrOE7i.jpg
Przy 2000obr/min
https://imageshack.com/a/img922/2363/gkHYhU.jpg

atari
26-07-2018, 15:36
zawor nowy czy uzywka?

tommobile
26-07-2018, 15:38
zawor nowy czy uzywka?

Nowy, Delphi.
Może zawór podciśnienia N75 jest walnięty. Po wyłączeniu motora buczy sobie. Zamienię zawory miejscami i zobaczę co wyjdzie.
Po podmianie miejscami zaworów mam następojące odczyty:

Bieg jałowy http://imagizer.imageshack.us/a/img923/7159/eWROJ4.jpg
2000 obr/min https://imageshack.com/a/img924/2802/BqGan5.jpg

atari
26-07-2018, 16:45
wyglada jakby byl zaciety w poz otwartej, spr palcami czy zawor chodzi ok? w przedlifcie egr jest sterowany elek czy podcisnieniowo? z tego co wiem to elektrycznie, popraw wtyczke. jakies bledy sa?

tommobile
26-07-2018, 16:49
Forscan błędów nie pokazuje, wtyczka sprawdzona. Jak sprawdzić dłonią czy egr pracuje? Powinienem wyczuć wibracje podczas otwierania/zamykania zaworu?

atari
26-07-2018, 17:07
zdemontuj i spr czy lekko chodzi

tommobile
26-07-2018, 18:15
Egr otwiera i zamyka się bezproblemowo. Może powinienem zwrócić się teraz w kierunku tych zaworków podciśnienia, któryś z nich czasem sobie buczy po wyłączeniu silnika.

mrk26
26-07-2018, 18:34
Kalibrowałeś egr-a po wymianie?

tommobile
26-07-2018, 18:54
Tak, kalibrowałem.
Jaka jest przyczyna puszczenia sobie bączka? Czasami auto puści bączka przy ruszaniu i przy wrzuceniu biegu wstecznego. Oprócz tego do około 1800obr/min odnoszę wrażenie, że auto troszkę mułowato idzie.

lucas4891
26-07-2018, 20:18
Domyslam sie, ze wymiana EGR-u byla spowodwala tymi baczkami.
Zaworki podcisnienia steruja turbina i przepustnica gaszaca. Najczesciej pada ten od turbiny. Biorac pod uwage, ze masz zawirusowane auto to pewnie dostaje wieksza dawke paliwa a turbina nie pompuje jak trzeba.
Podmiana zaworkow cos pomogla na te "baczki" ?

tommobile
26-07-2018, 20:40
Dziś nie miałem zbytnio okazji by to poobserwować. Pojżdżę i poobserwuję, może ewentualnie profilaktycznie wymienić te zaworki (te pierdy mnie denerwują).

atari
26-07-2018, 20:42
tutaj EGR nie jest sterowany podcisnieniem a elektrycznie, Parametr egr_err ma dazyc do 0, to roznica mdzy tym co nakazal komp a tym co jest na czujniku. Wychodzi ze EGR masz wadliwy skoro po wymianie i kalibracji ten parametr ma taka duza wartosc,

tommobile
26-07-2018, 22:18
Na forscanie podczas jazdy wyświela parametry od ok. -80 do +90%, przy czym robi to dosyć skokowo. Sam zawór, po zdemontowaniu chodzi płynnie. W sobotę sprawdzę auto innym komputerm/programem. Już raz u mnie okazało się, że forscan 'troszkę' się pomylił.

atari
26-07-2018, 22:32
jaki masz interfejs? ten parametr zmienia sie w zaleznosci od obciazenia, ale jego wartosci tylko chwile powinny byc inne niz zero, np jak jedziemy spokojnie i depniemy to zawor sie zamyka jednak potzrbuje na to jakis czas, i wtedy moze skoczyc do jakies wartosci, ale po chwili musi byc 0

tommobile
27-07-2018, 08:27
STN1110 - na tym sprawdzałem. Podczas jazdy wartości nie pokazywały 0. Oscylowały, tak jak napisałem wcześniej, od -80 do +90, po podmianie zaworków podczas hamowania silnikiem teraz pokazuje się wartość -100.

atari
27-07-2018, 17:11
hmm, czytalem ze podczas czyszczenie w przedlifcie mozna cos tam wyjac i pozniej jak sie wlazy zle to takie cyrki sie dzieja, moze ktos powie ocb, moze byl fabrycznie zle zlozony

tommobile
27-07-2018, 18:18
Domyslam sie, ze wymiana EGR-u byla spowodwala tymi baczkami.
Podmiana zaworkow cos pomogla na te "baczki" ?

Nadal te bączki lubi czasem sobie puścić. Mała zależność - robi to przy obrotach zbliżonych do biegu jałowego.

lucas4891
27-07-2018, 20:14
A w jaki sposb masz podniesiona moc?
Faktycznie takie baczki sa czesto objawem wadliwego EGR, ale u Ciebie jest jeszcze kwestia tego tuningu.
Tak z ciekawosci. Czy Forscan( jesli masz) podaje wartosci z przeplywomierza?

tommobile
29-07-2018, 06:57
Był robiony chip wraz z hamownią.
Z informacje przepływomierza idą. Jest ok 7g/s przy 800obr, wciskając pedał gazu wartość ta się zwiększyła do 36g/s.
Przeczyszczę ukłąd dolotowy, poeksperymentuję chwilę z zaślepieniem egr i zobaczę co z tego wyjdzie. Może faktycznie to tylko pozostałość po wirusie na którą wcześniej nie zwracałem uwagi.

atari
29-07-2018, 17:25
36 kiedy miales? ja na maks obciazeniu powinno byc ze 130 jak dobrze pamietam

tommobile
29-07-2018, 20:21
Podkręciłem go do niecałych 2000 obr. Nie chciałem z rana hałasować. :)

tommobile
30-07-2018, 19:59
36 kiedy miales? ja na maks obciazeniu powinno byc ze 130 jak dobrze pamietam

Przy 3000obr. dostawał 48 g/s - pid MAF.

atari
30-07-2018, 20:02
podczas jazdy?

tommobile
30-07-2018, 20:30
Na postoju.

tommobile
31-08-2018, 20:50
36 kiedy miales? ja na maks obciazeniu powinno byc ze 130 jak dobrze pamietam

Podczas jazdy dostawał 130-150g.

Po wymianie zaworów podciśnienia turbiny i egr nadal czasem puści sobie chmurkę...

atari
01-09-2018, 08:12
egr nie jest sterowany podcisnieniem tylko eletrrycznie, podcisnienei jest jedynie do przepustnicy chlodniczki spalin

lucas4891
01-09-2018, 12:04
EGR- juz zaslepiles?

tommobile
07-09-2018, 07:19
Nie, w wolnej chwili zaślepię go na krótki czas i zobaczę co z tego wyniknie.