Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymieniony zawór EGR - błędna praca
tommobile 26-07-2018, 15:29 Kupiłem nowy zawór EGR i wydaje mi się, że działa nieprawidłowo.
Czy poniższe dane dla zaworu EGR świadczą o jego uszkodzeniu?
Wartości na biegu jałowym:
https://imageshack.com/a/img922/7922/CrOE7i.jpg
Przy 2000obr/min
https://imageshack.com/a/img922/2363/gkHYhU.jpg
tommobile 26-07-2018, 15:38 zawor nowy czy uzywka?
Nowy, Delphi.
Może zawór podciśnienia N75 jest walnięty. Po wyłączeniu motora buczy sobie. Zamienię zawory miejscami i zobaczę co wyjdzie.
Po podmianie miejscami zaworów mam następojące odczyty:
Bieg jałowy http://imagizer.imageshack.us/a/img923/7159/eWROJ4.jpg
2000 obr/min https://imageshack.com/a/img924/2802/BqGan5.jpg
wyglada jakby byl zaciety w poz otwartej, spr palcami czy zawor chodzi ok? w przedlifcie egr jest sterowany elek czy podcisnieniowo? z tego co wiem to elektrycznie, popraw wtyczke. jakies bledy sa?
tommobile 26-07-2018, 16:49 Forscan błędów nie pokazuje, wtyczka sprawdzona. Jak sprawdzić dłonią czy egr pracuje? Powinienem wyczuć wibracje podczas otwierania/zamykania zaworu?
zdemontuj i spr czy lekko chodzi
tommobile 26-07-2018, 18:15 Egr otwiera i zamyka się bezproblemowo. Może powinienem zwrócić się teraz w kierunku tych zaworków podciśnienia, któryś z nich czasem sobie buczy po wyłączeniu silnika.
Kalibrowałeś egr-a po wymianie?
tommobile 26-07-2018, 18:54 Tak, kalibrowałem.
Jaka jest przyczyna puszczenia sobie bączka? Czasami auto puści bączka przy ruszaniu i przy wrzuceniu biegu wstecznego. Oprócz tego do około 1800obr/min odnoszę wrażenie, że auto troszkę mułowato idzie.
lucas4891 26-07-2018, 20:18 Domyslam sie, ze wymiana EGR-u byla spowodwala tymi baczkami.
Zaworki podcisnienia steruja turbina i przepustnica gaszaca. Najczesciej pada ten od turbiny. Biorac pod uwage, ze masz zawirusowane auto to pewnie dostaje wieksza dawke paliwa a turbina nie pompuje jak trzeba.
Podmiana zaworkow cos pomogla na te "baczki" ?
tommobile 26-07-2018, 20:40 Dziś nie miałem zbytnio okazji by to poobserwować. Pojżdżę i poobserwuję, może ewentualnie profilaktycznie wymienić te zaworki (te pierdy mnie denerwują).
tutaj EGR nie jest sterowany podcisnieniem a elektrycznie, Parametr egr_err ma dazyc do 0, to roznica mdzy tym co nakazal komp a tym co jest na czujniku. Wychodzi ze EGR masz wadliwy skoro po wymianie i kalibracji ten parametr ma taka duza wartosc,
tommobile 26-07-2018, 22:18 Na forscanie podczas jazdy wyświela parametry od ok. -80 do +90%, przy czym robi to dosyć skokowo. Sam zawór, po zdemontowaniu chodzi płynnie. W sobotę sprawdzę auto innym komputerm/programem. Już raz u mnie okazało się, że forscan 'troszkę' się pomylił.
jaki masz interfejs? ten parametr zmienia sie w zaleznosci od obciazenia, ale jego wartosci tylko chwile powinny byc inne niz zero, np jak jedziemy spokojnie i depniemy to zawor sie zamyka jednak potzrbuje na to jakis czas, i wtedy moze skoczyc do jakies wartosci, ale po chwili musi byc 0
tommobile 27-07-2018, 08:27 STN1110 - na tym sprawdzałem. Podczas jazdy wartości nie pokazywały 0. Oscylowały, tak jak napisałem wcześniej, od -80 do +90, po podmianie zaworków podczas hamowania silnikiem teraz pokazuje się wartość -100.
hmm, czytalem ze podczas czyszczenie w przedlifcie mozna cos tam wyjac i pozniej jak sie wlazy zle to takie cyrki sie dzieja, moze ktos powie ocb, moze byl fabrycznie zle zlozony
tommobile 27-07-2018, 18:18 Domyslam sie, ze wymiana EGR-u byla spowodwala tymi baczkami.
Podmiana zaworkow cos pomogla na te "baczki" ?
Nadal te bączki lubi czasem sobie puścić. Mała zależność - robi to przy obrotach zbliżonych do biegu jałowego.
lucas4891 27-07-2018, 20:14 A w jaki sposb masz podniesiona moc?
Faktycznie takie baczki sa czesto objawem wadliwego EGR, ale u Ciebie jest jeszcze kwestia tego tuningu.
Tak z ciekawosci. Czy Forscan( jesli masz) podaje wartosci z przeplywomierza?
tommobile 29-07-2018, 06:57 Był robiony chip wraz z hamownią.
Z informacje przepływomierza idą. Jest ok 7g/s przy 800obr, wciskając pedał gazu wartość ta się zwiększyła do 36g/s.
Przeczyszczę ukłąd dolotowy, poeksperymentuję chwilę z zaślepieniem egr i zobaczę co z tego wyjdzie. Może faktycznie to tylko pozostałość po wirusie na którą wcześniej nie zwracałem uwagi.
36 kiedy miales? ja na maks obciazeniu powinno byc ze 130 jak dobrze pamietam
tommobile 29-07-2018, 20:21 Podkręciłem go do niecałych 2000 obr. Nie chciałem z rana hałasować. :)
tommobile 30-07-2018, 19:59 36 kiedy miales? ja na maks obciazeniu powinno byc ze 130 jak dobrze pamietam
Przy 3000obr. dostawał 48 g/s - pid MAF.
tommobile 30-07-2018, 20:30 Na postoju.
tommobile 31-08-2018, 20:50 36 kiedy miales? ja na maks obciazeniu powinno byc ze 130 jak dobrze pamietam
Podczas jazdy dostawał 130-150g.
Po wymianie zaworów podciśnienia turbiny i egr nadal czasem puści sobie chmurkę...
egr nie jest sterowany podcisnieniem tylko eletrrycznie, podcisnienei jest jedynie do przepustnicy chlodniczki spalin
lucas4891 01-09-2018, 12:04 EGR- juz zaslepiles?
tommobile 07-09-2018, 07:19 Nie, w wolnej chwili zaślepię go na krótki czas i zobaczę co z tego wyniknie.
|