Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Check engine po raz kolejny


Paweł5
17-08-2008, 20:20
Witam wszystkich forumowiczów!
Wracałem dzisiaj od rodziny (jakieś 200km w jedną stronę) i nagle zaświeciła mi się kontrolka ostrzegawcza silnika (ta taka pomarańczowa całkiem z lewej stronie na desce rozdzielczej symbolizująca silnik) ujechałem jeszcze z 1km, zatrzymałem się i przy ponownym uruchomieniu silnika znowu się zaświeciła. Ale wziąłem otworzyłem klapę, odpiąłem na chwilę (dosłownie 5sek) klemę akumulatora, podpiąłem klemę z powrotem, zamknąłem klapę, odpaliłem silnik i kontrolka już się nie świeciła. Jechałem dalej i po ujechaniu jakichś 100km podczas jazdy znowu się zapaliła, i znowu odpiąłem klemę, odczekałem 5sek, podpiąłem klemę odpaliłem i dojechałem do domu. Teraz jak na złość zapalam i gaszę i się nie świeci.

W obu przypadkach jak się zapalała ta kontrolka to nic się nie działo z silnikiem, nie szarpało, nie gasł, normalnie zapalał, ruszał, jechał i wyprzedzał i hamował. Płyny są ok bo sprawdzałem, olej jest na na 3/4 stanu max (wymieniany miesiąc temu 5w30), temperatura silnika OK, wspomaganie działa, abs działa, wszystko jest OK. Autko w 100% normalnie jechało.
Autko garażowane, nie jeździłem ostatnio po żadnych deszczach, kałużach.
Akumulator OK, ładowanie OK - sprawdzane miernikiem u faceta u którego w ubiegłym roku kupowałem nowy akumulator.

Pozostała elektryka autka, światła, wycieraczki są ok, działa wszystko.

Spalnie OK nawet na trasie 450 km tam i z powrotem w dwie osoby + cieżki bagaż spaliłem średnio 5.4 litra.

Tankowana przed wyjazdem benzyna BP 98 Ultimate.

Jedynym sposobem aby gasła ta lampka jest zatrzymanie się, otworzenie klapy i odpięcie choćby na chwilę akumulatora.
Ale to że świeci to jest coś nie tak.

Miał ktoś może taką sytuację, może z czymś takim się już spotkał

Co to może być? Pomóżcie.

mayall
18-08-2008, 07:36
najlepiej jedz na komputer... przynajmniej bedziesz miec jedna pewnosc a nie milion domyslow...

chojny
18-08-2008, 09:15
U mnie jakiś czas temu też się zapaliła lampka na pomarańczowo, ale nie próbowałem "wyłączyć" jej odłączając akumulator. Silnik pracował dobrze, niczego dziwnego nie zaobserwowałem. Podjechałem do ASO w Gdansku, podczepili pod komputer i okazało się, że czujnik położenia wału korbowego zgłosił jakieś błędy. Wymienili na nowy i kontrolka już się więcej nie zapaliła. Odniosłem wrażenie, że wymiana nie była potrzebna, ale wolałem nie ryzykować.

Nie sprawdziłem tego, bo znalazłem już po wizycie w ASO, ale jak następny raz Ci się zapali to może spróbuj wejść w tryb serwisowy i odczytać kod błędu DTC (Diagnostic Trouble Code). A może ten kod błędu jest jeszcze w pamięci, jako ostatni błąd, który się pojawił... Warto spóbować. Chociaż wydaje mi się, że odłączając akumulator czyścisz błędy i stąd lampka gaśnie. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Fajny opis wraz ze spisem kodów (po angielsku):
http://www.fordforums.com/f166/dtc-codes-81076/

Po polsku znalazłem coś takiego:
http://4ride.pl/forum/viewtopic.php?t=6 ... 40de906d1f (http://4ride.pl/forum/viewtopic.php?t=629&sid=23a5ae288098982e0e9e1640de906d1f)

Pozdrawiam

Paweł5
18-08-2008, 15:39
Koledzy wielkie dzięki za zainteresowanie tematem.
Pytałem telefonicznie w ASO, podpięcie do kompa to 150 zł, dla stałego klienta (którym nie jestem he he) i na hasło, że konkurencja naprzeciw podpina za 40-50zł to durnie dają rabat do 100 zł.
Ale tak jak myślałem a potwierdziliście to odpięcie akumulatora całkowicie kasuje ulotną pamięć błędów w sterowniku.
Jak na złość jedziłem dużo dziś po mieście jakieś 60km i za fiksa nie zapaliła się ta kontrolka :fcp16 Więc teraz z "utęsknieniem" czekam jak choćby mrugnie. Zaznaczam, że tak jak wczoraj dzisiaj autko jeździ OK.

Ale jedna rzecz mi się skojarzyła. Zawsze tankuje na tej samej stacji BP benzynkę 98Ultimate. Pali mi na niej ciut mniej (potwierdzone, więc tankuje) niż na 95tce.
Ale po ostatnim tankowaniu 30 litrów we czwartek przed długim weekendem i ujechaniu kilkudziesięciu km miałem wrażenie że autko jakieś takie mułowate, nawet żona jako pasażer to zauważyła.

Czyżby BP w Nowym Sączu przy ulicy Prażmowskiego "przychrzciło" benzynkę 98Ultimate przed długim weekendem w nadziei, że klient i tak ją wypali w trasie a mniejsi szczęściarze staną w szczerym polu.

Czy jeśli było coś nie tak z tą 98mką to mogło to powodować zakłócenia pracy sondy lambda i katalizatora?

Czy wtyski w benzynie też mogą się przytkać od chemicznie przechrzczonego paliwa?

Czy przebieg jaki mam rzędu 60tys km może oznaczać że sonda lamda lub katalizator się nadaje do wymiany, czy raczej przebiegi rzędów >100 000 km to okres awarii tych elementów?

Jak na złość zostało mi tej benzyny z 10litrów w baku i trochę szkoda jej zupełnie wypalić stojąc w miejscu albo jeżdzą z pięćdziesiąt razy wokół osiedla. :fcp8
Może po zalaniu zwykłej 95na innej stacji np. Shell albo Statoil wszystko wróci do normy?


Dzięki za ewentualne podpowiedzi


Tak zapytam czy ktoś z Was miał kiedykolwiek problemy z autkiem (sonda, katalizator itp) po benzynach typu 98Ultimate BP czy innych 98kach

Paweł5
20-08-2008, 18:16
Witam!

Jednak zapaliła mi się lampka silnika! Jakąś godzinę temu. Jutro popołudniu umówiłem się na sprawdzenie kodów błędów z komputera.

Skorzystałem z instrukcji umieszczonej na podanych przez Kolegów stronach. I przy pozycji DTC miga mi napis NONE.

A kontrolka dalej się świeci. Akumulatora już nie odłączam aby został błąd w pamięci (nie chce powtórzyć swojego błędu z rozłączeniem go z niedzieli).

Dlaczego świeci mimo że na wyświetlaczu jest DTC NONE ???


I jeszcze coś dziwnego autko chodzi oczywiście w 100% OK, ale jak jest nagrzane to przy schodzeniu obrotów na bieg jałowy słychać takie jakby lekkawe terkotanie - dzwonienie z wydechu lub jakieś części układu wydechowego?
Co to może być? Jest to tylko podczas schodzenie obrotów i słyszalne w zakresie 1200->800 obrotów silnika.
Z mocą autka ok.

Jutro się pewnie wszystko dowiem.
Ale mam pytanie bo muszę objechać jeszcze za dnia parenaście km (10-12 km) zanim pojadę na komputer. Czy taki dystans autko wytrzyma bez lawety skoro jest obecnie OK i tak jak napisałem na początku postu w niedziele też przy kontrolce było z jazdą OK?

Dzięki

Bemix
02-09-2008, 18:39
I co z tym komputerem ? To katalizator? Jesli tak jakie działania zostały podjete. Pytam bo mam ten sam problem

dario200
02-09-2008, 19:06
Moim zdaniem szwankuje sonda lambda.

Bemix
02-09-2008, 19:40
Moim zdaniem szwankuje sonda lambda.

Ha , a która, bo są dwie ?

Tecnica
06-09-2008, 13:35
Od jakiegoś czasu mam podobny problem z jednym małym ale.... mianowicie ja jeszcze mam auto z instalacją LPG. Ja również jeździłem na badania komputerowe, miałem kasowane błędy przy CHECKU ale nikt a 100% nie wiedział, co się dzieje ( pokazywał błąd sondy Lambda, która po późniejszym sprawdzeniu okazywało się że działa bez najmniejszego zarzutu ). Ostatnio okazało się ( byłem u mechanika który forda robi od 100 lat nie w ASO ), że zapalający się błąd jest winą regulacji zaworów, nie byłem przekonany tym wyjaśnieniem, ale gdy pojechałem do Serwisu LPG to gość też potwierdził tą teze. Narazie czekam na wolny termin i zobaczymy czy po regulacji zaworów problem zniknie.

Pozdrawiam

docento
06-09-2008, 17:26
Witam!

Jednak zapaliła mi się lampka silnika! Jakąś godzinę temu. Jutro popołudniu umówiłem się na sprawdzenie kodów błędów z komputera.

Skorzystałem z instrukcji umieszczonej na podanych przez Kolegów stronach. I przy pozycji DTC miga mi napis NONE.

A kontrolka dalej się świeci. Akumulatora już nie odłączam aby został błąd w pamięci (nie chce powtórzyć swojego błędu z rozłączeniem go z niedzieli).

Dlaczego świeci mimo że na wyświetlaczu jest DTC NONE ?


I jeszcze coś dziwnego autko chodzi oczywiście w 100% OK, ale jak jest nagrzane to przy schodzeniu obrotów na bieg jałowy słychać takie jakby lekkawe terkotanie - dzwonienie z wydechu lub jakieś części układu wydechowego?
Co to może być? Jest to tylko podczas schodzenie obrotów i słyszalne w zakresie 1200->800 obrotów silnika.
Z mocą autka ok.

Jutro się pewnie wszystko dowiem.
Ale mam pytanie bo muszę objechać jeszcze za dnia parenaście km (10-12 km) zanim pojadę na komputer. Czy taki dystans autko wytrzyma bez lawety skoro jest obecnie OK i tak jak napisałem na początku postu w niedziele też przy kontrolce było z jazdą OK?

Dzięki

jakbyś był miał taką wiedzę jak te "durnie" z serwisu to byś o "najmądrzejszy panie" wiedział że self test zegarów podaje DTC zegarów , a nie całego systemu .

Paweł5
06-09-2008, 20:34
Witam. Nie odpisywałem bo byłem na urlopie.

Usterka zdiagnozowana, uwalony katalizator od paliwa z BP (98Ultimate zawsze z tej samej stacji). Sprawa oddana do Rzecznika Konsumenta. Jak to nic nie da to do sądu. Katalizator wymieniony na nowy oryginał, błąd skasowany. Resztki starego kata dzwonią w tłumiku pośrednim i w****i.... mnie niemiłosiernie.

Obecnie leję tylko na Shellu i Statoilu. Nie chę więcej widzieć BP na oczy.

Pozdrawiam

P.S. jedyny pozytyw z tamtego miesiąca, że wyprowadziłem się daleko poza miasto - cisza spokój na skołatane focusem i Bp nerwy. :fcp29

A do kolegi docento to chyba nicka pomylił... po co cytujesz moją wypowiedź jak nic wartościowego do niej/tematu nie wnosisz. Może ranking postów nabijasz?

Tecnica
06-09-2008, 22:06
Jednym słowem proponujesz sprawdzenie katalizatora? Faktem jest że ja również tankuje na BP i to bardzo regularnie ;/

Paweł5
07-09-2008, 12:49
Dokładnie. W fordzie z systemem OBD II (czyli rocznik > 2002) są dwie sondy lambda. Jedna przed katalizatorem (najważniejsza) sprawdza skład spalin a dokładnie ilość tlenu w spalinach i tak dobiera skład mieszanki aby spalanie było najbardziej efektywne energetycznie (stechiometryczna mieszanka 14:1) i ekologicznie. Druga sonda jest "odpowiedzialna" za ekologię tzn. bada skład spalin za katalizatorem i jeśli różni się on o 50% powyżej/poniżej normy to sygnalizuje ona komputerowi usterkę katalizatora. Po prostu jak zwali się kat to spaliny nie są odpowiednio redukowane do mniej szkodliwych związków. U mnie tak było! Mechanik stwierdził uszkodzenie od paliwa. Cała pozostała część silnika i osprzętu była i jest w 100% okey. Sprawdzałem dwukrotnie komputerem i analizatorem spalin (wiadomo po wymianie kata). Po prostu benzyna była na 99% chrzczona. Dwie osoby u których sprawdzałem autko przed ostateczną wymianą stwierdziły wysokie prawdopodbieństwo uszkodzenia od paliwa. Tak czy siak musiało być chrzczone jakimś świśtwem które uszkodziło rdzeń katalizatora, przegrzał się w końcu i rozleciał. Tymbardziej że miałem w nim przebieg grubo poniżej 90tys km. A katalizatory padają przy 150-180-200 tys km.

Więc sprawa prosta. 98Ultimate to wielka ściema!!!!!!!!!!

Bemix
08-09-2008, 08:02
Czyli jednym słowy, trzeba zacząć wymieniać po kolei. Sonda- katalizator i pierwsza sonda. Majatek i nie wiadomo czy pomoże ?!

docento
11-09-2008, 10:43
zadam jedno pytanie , czy w twoim aucie przed uszkodzeniem katalizatora nie było usterki układu zapłonowego (cewka ew. świece , przewody zaplonowe ) ?

Bemix
12-09-2008, 07:45
zadam jedno pytanie , czy w twoim aucie przed uszkodzeniem katalizatora nie było usterki układu zapłonowego (cewka ew. świece , przewody zaplonowe ) ?

NIE, -- nie ma żadnych objawów, poza świecącą lampką.

lawinia15
02-11-2008, 21:26
WITAM. Jestem nowicjuszką tutaj ale ja również miałam taki problem z kontrolką po zapaleniu silnika się zapaliła mąż odłączył akumulator odczekał chwile i podłączył , wszystko wróciło do normy . Chcę dodać że auto mamy od niedawna jest to benzyna+gaz silnik 1.6 kilka dni temu mechanik ustawił go na kompie po swojemu czyżby to miało taki skutek ?po kilu dniach jazdy??? proszę o poradę

Andromedanin
03-11-2008, 10:01
Witam,
U mnie lampka ostrzegawcza silnika zapala się i gaśnie regularnie od kwietnia b.r. W ASO stwierdzili, że to na pewno wina przewodów i cewki. Wymieniłem w/w wraz ze świecami i ... dalej to samo. A silnik jak pracował tak dalej pracuje. Dowiadywałem się w różnych miejscach, znaczy w środowisku mechaników. Opinie były różne: jedni twierdzili, że przy moim przebiegu (170 tys) jest to normalne, inni że mogą to zdiagnozować odpłatnie - oczywiście nie dają gwarancji za zlokalizowanie usterki... Także dalej jeżdźę. Na razie wszystko gra. Jedyny szkopuł w tym, że może rzeczywiście padł mi katalizator i zanieczyszczam środowisko.
Pzdr.
P.S. Ostatnio miałem zwarcie na żarówce oświtlającej tablicę rejestracyjną. Po usunięciu usterki - lamka od silnika zgasła, przynajmniej na jakiś czas. Może zbieg okoliczności a może w/w lampka nie tylko odpowiada za silnik...

Bemix
03-11-2008, 11:09
JA NA RAZIE WYMIENIŁEM 2-gą Lamde, przejechałem 1000 km i znów kontrolka sie swieci. Wymienię na dniach katalizator, albo wyjmę żarówkę , ale to znowu inna zaświeci...

zydu
03-11-2008, 19:25
co do paliwa z bp, to pamietam jak to wprodadzili to dwa samochody nam slag trafil audi a4 zaczelo wariowac na wolnych obrotach i fiat... na 95 bylo ok...

mi w fikusie tez sie palila lampka ale juz sie nie pali po zdjeciu klemy z akumulatora

Bemix
21-11-2008, 13:01
Hej, Wymieniłem katalizator i znowu kontrolka świeci po 100 km. Cały czas samochód pracuje OK.

Czy można jakoś oszukać tę kontrolke , odłączyć ją od katalizatora, aby nie świeciła ?. [/b]
Czy może jest jakieś zwarcie tej kontrolki np. z masą i sie ona włącza ? Nie mam już ja, ani mechanicy pomysłu .

brylant
23-11-2008, 11:24
witam
Właśnie kupiłem focusa 1.6 2003 rok i kontrolka mi sie zaswiecila ze 3 razy ale takim ciemnym swiatlem (probowała) A teraz tydzian juz i nic czy trzeba jakies dzialania podjac czy narazie nic skoro ok i nie probuje swiecic nawet?

Jeszcze jedno pytanie mam czy pedał sprzegła powinien "łapac" tak przy gorze dopiero czy cos jest nie tak??Nie wiem bo mam ten samochodzik dopiero 10 dni

pozdrawiam

niko123
08-01-2010, 15:40
Mam pytanie

Sprawna sonda lambda ta za katalizatorem ma wykres spracy zmienny jak ta pierwsza ?
to znaczy np. od tych 0,2-0,8v ? czy ma stałą wartość np. 0,45v ?

korek101
24-08-2010, 18:52
Witam
Mam forda focusa 1,6 benzyna kombi w wersji x100 (100 lecie forda)
Problem polega na zaświecającej się kontrolce silnika - błąd P0420 (P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu ")
zaczynając od początku.
Pewnego razu autko staneło zapalał tylko po zdjęciu zacisku z 1 ze świec. pseudo mechanik poodginał świece i dupa... Auto pojechało do serwisu - wymiana cewki + 4 świece.
autko chodziło przez pół roku
rozleciał się łącznik ale dalej jeździł aż pewnego czasu zaświeciła się kontrolka.
Został wymieniony łącznik ale dalej zaświecała sie kontrolka.. Został wymieniony katalizator na nowy ale lampka dalej się zaświeca (błąd P0420)..
Lampka zapala się po dłuższej jeździe podczas spokojnej pracy, Nie zdarzyło się aby zaświecała przy większym obciążeniu silnika, przy wyprzedzaniu lub przy "duszeniu".
Może ktoś miał taki przypadek lub wie co może być nie tak.

Ludwis82
16-01-2013, 16:12
Witam

Dołączam się do tematu.

Zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka silnika.
Sprawdziłem i nie było błędów DTC

http://mr-fix.pl/2010/05/ford-focus-mk1-tryb-serwisowy-zegarow/#more-71

Czy jest to wiarygodne - czy diagnostyka przez złącze OBD możne pokazać coś więcej?.
Może zna ktoś fachowca w tym temacie z Białegostoku?

Pozdrawiam

Marek65
18-01-2013, 14:40
Miałem taki sam przypadek jak Paweł5. Nic się z silnikiem nie działo, ale kontrolnie zajechałem do mechanika i stwierdził, a raczej powiedział, ze może to być wina np. jednej ze świec zapłonowych. Ta kontrolka zapalała mi się jeszcze kilka razy, ale jak wymieniłem wszystkie świece, bo ich czas już nadszedł ta problem ustał.

ted77
23-04-2013, 19:22
Mam podobny problem z tą kontrolką - zaczął się on miesiąc temu po wymianie akumulatora (bo stary mi padł). Kontrolka silnika 2 razy mi się zapaliła i świeciła przez kilkanaście kilometrów po czym gasła. Przejechałem ostatnio ponad 500 km i kontrolka nie świeciła, a dzisiaj znów się zapaliła. Z samochodem nie mam większych problemów. Silnik zapala bez problemu, pracuje równo, choć w czasie ostatnich przejechanych ponad 1000 km z 4-5 razy na ułamek sekundy jakby tracił moc (delikatne szarpnięcie). Zastanawiam się co może być problemem i czy warto pojechać na komputer aby to sprawdzić?

piotrfocus
05-05-2013, 09:55
Witam serdecznie!
Jestem posiadaczem Ford Focus Mk 1 -2002 rok-benzyna. Po przestudiowaniu Forum i Googli nie potrafię bezpośredni zawęzić przyczyn objawów, które ma moja Foczka dlatego liczę na użytkowników Forum.
Sprawa pojawiła się zaraz po zakupie foki -dokładnie rok temu przy przebiegu 191 tys.Nie mam żadnej dokumentacji do wozu-czyli profilaktycznie wymienione podstawowe sprawy jak hamulce, olej , filtry i świece. Zapaliła się słynna lampka i na testerze wyszło błąd P0420 -czyli sprawność katalizatora poniżej progu. Sondy lambda działały niby dobrze to pod nóż poszedł kat. Wymieniono mi na jakiś uniwersalny za 350 zł.-być może to jakaś używana lipa.
Od tego czasu przez ponad pół roku czyli w moim przypadku 6 tys. przebiegu spokój. Teraz znów ten sam błąd wyskakuje-sam to diagnozuję bo mam tester błędów. Jak zauważyłem dzieje się to podczas spokojnej miejskiej jazdy-pojawia się różnie-raz po 60, kiedy indziej po 100 km przebiegu. Tylko na dłuższych trasach,tak po 300 km gdzie dostaje trochę dynamiczniejszej jazdy nie dzieje się nic. Będąc ostatnio na przeglądzie poprosiłem o analizę spalin-tu szok-4 razy przekracza węglowodory.
Spalanie jest w normie bo cyklu mieszanym wyszło mi 7,1 l/100km, oleju bierze chyba w normie bo na 8tys przebiegu dolałem 0,5 l. Obroty w normie, rzadnego dymienia itp. Gdyby nie ta lampka i analiza spalin nic bym nie podejrzewał.
Czy te objawy na coś mogą naprowadzić i zawęzić krąg poszukiwań przyczyn?
Czy gdyby kat był znowu uwalony to węglowodory mogłyby osiągnąć 4 krotny poziom ponad normę-czy raczej przyczyny szukać w złym spalaniu mieszanki?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, nie jestem mechanikiem ale lubię być świadomy co tam się dzieje w bebechach wozu.

karolfocus
05-05-2013, 15:44
ja to bym obstawił sonde lamba skoro masz nowy katalizator a analiza spalin taka duza

piotrfocus
05-05-2013, 17:36
Być może-choć zawsze myślałem, że jak sypie się sonda lambda przed katem to wzrasta znacząco spalanie. Trzeba mechanika odwiedzić i posprawdzać-dzięki za sugestie.

Broken
06-05-2013, 06:12
jak mi sonda trzasnęła to więcej białego dymku leciało z wydechu po naprawie nie ma już go :d

grosz
13-11-2013, 07:04
Dzień dobry,
Mam (nie)szczęście być od roku posiadaczem Focusa 18 TDCI 2003 r. U mnie zapaliła się kontrolka silnika, po sprawdzeniu komputerem żadnych błędów w silniku. Po tym jak komputer łączy się z deska rozdzielczą lampka gaśnie, ale natychmiast znów się zapala. Wg pana mechanika mógł być problem z kostką stacyjki została wymieniona - nic nie pomogło, miały być też za to odpowiedzialne zegary kupiłem używane za kilka złotych - też nic nie pomogło, wygląda jakby błąd był gdzieś w desce rozdzielczej lecz nie wiadomo gdzie.
Następny niuans to taki ze po odpaleniu auta wskazówka od obrotów podnosi się dopiero po ok 10 sekundach, natomiast wskazówka od paliwa po jakiś 16 sekundach - też nie wiadomo dlaczego niby żadnych błędów nie ma.
Rzecz następna rano ma problem z porannym ,,odkumaniem" chyba że się wciśnie pedał.
gazu

jeżeli umiałby ktoś podpowiedzieć coś to będę chwalił na wszystkich odpustach
Pozdrawiam

meris89
15-07-2014, 17:01
Witam. Po wymianie złącza elastycznego zaświeciła mi się kontrolka silnika. Czy to może być powodem tego? za odp dziękuje

tttlll
18-07-2014, 12:38
Mam podobną sytuację - poprzedni właściciel wymienił złącze elastyczne jakiś czas temu.Jak go kupiłem to żarówka "checku" w desce była spalona.Po wymianie oczywiście się zapaliła, więc pierwsze podłączyłem auto pod ELM i wyszedł błąd w ScanMasterze "P0420 Zdolność konwertera katalicznego do usuwania poniżej wymaganej wartości szkodliwych składników..."
Po skasowaniu błędu kontrolka zapala się po przejechaniu 100km.Auto pracuje normalnie, ale kontrolka denerwuje - ciekawe co to za cholerstwo?

Ozyryss1988
29-02-2016, 19:48
A u mnie zapaliła się ta kontrolka po zatankowaniu Pb98 :) po podpięciu do komputera okazało się że sonda lamba (pierwsza czyli ta przed katalizatorem) zwraca błąd w związku z tym że zmieniły się parametry spalin.

tiga1916
16-05-2016, 17:45
Witam mam taki problem od paru miesięcy użytkuje Focusa 1.6 2003, samochód jest w rodzinie od ok 10 lat a od ok 3-4 pali się kontrolka silnika. Do tej pory nikomu to nie przeszkadzało ale mnie razi w oczy, z samochodem nic się nie dzieje jedzie normalnie, odpala bez problemu. Teraz to co zauważyłem kontrolka gaśnie po wizycie na myjni lub deszczu zapala się ponownie po ok 2 dniach, w tym czasie na krótkie chwile potrafi zapalić się kontrolka od ABS. Od czego mam zacząć szukać przyczyny, domyślam się ze jest coś z elektryka może woda pomaga w przewodzeniu i kontrolka gaśnie?. Dodam że podszybie od strony kierowcy nie przylega jak powinno i wpływa pod nie woda. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

krzys1968
16-05-2016, 18:10
Najpierw odczytaj błędy, to zawęzi pole szukania. Prawdopodobnie w któreś wtyczce jest problem z kontaktem. Co do szyby to jest na forum jak uszczelnić przeciekająca szybę.

tiga1916
16-05-2016, 18:34
Najpierw odczytaj błędy, to zawęzi pole szukania. Prawdopodobnie w któreś wtyczce jest problem z kontaktem. Co do szyby to jest na forum jak uszczelnić przeciekająca szybę.

Szybę uszczelnie mam już nowe spinki. Zapomniałem dodać że błędy odczytane ciągle jeden i ten sam czyli niedokończony test drogowy.

krzys1968
16-05-2016, 18:49
Wygląda na to, że któraś wtyczka abs może nie łączyć dobrze.

kokodzons
29-07-2018, 08:44
Witam forumowiczów, 3 miesiące temu kupiłem Forda Focusa 1.6 zetec B+G Lovato jako swoje pierwsze auto , autko miało przejechane 218 tys i na "dzień dobry" wstawiłem je do zaprzyjaźnionego mechanika gdzie zrobione zostały następujące naprawy :wymiana świec , wymiana oleju + wszystkie filtry,wymiana listwy wtrysków(orginalna była pęknięta i czuć było paliwo pod maską),wymieniony został rozrząd , wymieniona uszczelka pod "deklem" , linka ręcznego założona , i kilka innych rzeczy.Po przejechaniu pierwszych 200 km pojawił się "check engine" , wróciłem do mechanika , podpięliśmy pod komputer i błąd P0420 sprawność katalizatora za mała , błąd skasowany.Po przejechaniu ok kolejnych 200 km błąd powrócił , ponownie podpięcie pod interface i kasowanie błędu. Minął jakiś czas i błąd ponownie wyskoczył , zamówiłem i kupiłem emulator sondy lambda , wlazłem na kanał z mechanikiem i tu niespodzianka do jednej sondy lambda był już założony emulator , mechanik założył emulator na drugą sondę lambda , błąd skasowany.
I tak przejechałem blisko 1000 km , cieszyłem się bo auto odzyskało moc , check się nie świecił , auto paliło normalnie.Aż do wczoraj , wracałem z dłuższej trasy ( ok 100 km w jedną stronę , na codzień pokonuję ok 20 km dziennie - praca-dom).
Po raz kolejny pojawił się check engine , auto "osłabło" , obroty zaczęły falować a podczas jazdy po wbiciu biegu ( np. 2gi , 3ci) wciskam pedał gazu a auto dopiero po paru sekundach zaczyna ślamazarnie przyspieszać.
Regularnie sprawdzałem poziom oleju i tutaj mam podpytanie , ile ml oleju jest pomiędzy znaczkiem min a max na bagnecie , 600-700ml?Pytam bo przez 1400 km auto "zjadło" trochę oleju a dokładnie poziom spadł z max do połowy skali( szacuję że ok 300-400 ml ale to moje przypuszczenia) , za to wczoraj podczas tej dłuższej trasy spadł dość drastycznie z połowy skali do min i do tego ten check. Teraz zastanawiam się czy wymiana sond lambda na nowe pomoże ( ok 100 pln zamiennik) , w moim Focusie są 2 sondy lambda , tylko nie wiem czy są takie same , czy się różnią.Czy wymiana katalizatora na zamiennik. od Bosala ok 350 pln coś da , doczytałem gdzieś że nie jest ceramiczny i lepiej znosi LPG. Doradźcie coś bo nie wiem co robić już z tym autem , za 2 tygodnie urlop a auto się nie nadaje do jazdy w takim stanie.

dudek_1989
29-07-2018, 17:44
Witam,

Zanim wymienisz sondy lambda, proponował bym odłączyć emulatory, pojeździć tylko na benzynie i na komuterze silnika sprawdzić czy działąją.
Na wolnych obrotach sondy powinny falować, podczas przyśpieszania być w górnych granicach, a podczas hamowania silnikim spadać prawie do MIN.

Z tego co pamiętam to zakres pracy sond to od 0 do 1V lub od -1 do +1 V

kln1920
29-07-2018, 20:50
Zakres 0-1V

dudek_1989
30-07-2018, 19:27
Ogólnie do prawidłowego zapłonu oprócz odpowiedniego stopnia sprężania i iskry potrzebujemy odpowiednią ilość powietrza i benzyny - pytanie czego mu brakuje...

Sprawdziłbym podczas zamulania, czy to wina zbyt bogatej czy obogiej mieszanki obserwując sondy lambda przed i za katalizatorem może one coś podpowiedzą.
Układ zapłonowy można wykluczyć, ale za podanie iskry i kąta zapłonu odpowiadają jeszcze inne czujniki.

Przed wymianą wtryskiwaczy sprawdź ciśnienie pompy paliwa podawane do listwy.
O ile dobrze pamiętam to moża wykonać test przelewowy wtryskiwaczy...

PS. Podłączałeś go pod komputer?
Ogólnie zbyt mało informacji podałeś, czy na zimnym, czy na ciepłym, jaka temp, na zewnątrz i czy sucho czy wilgotno, na jakich obrotach itp...

kokodzons
17-08-2018, 09:34
Usterka usunięta , okazało się że katalizator był już "padnięty".Wymieniłem katalizator ( nowy zamiennik angielski firmy nie pamiętam ) , przy okazji wymieniłem wydech końcowy + środkowy (nowe zamienniki z alle... ) , przejechane ok 700 km jak dotąd i bez Check`a a auto pracuje teraz ładnie i nic nie klekocze już z wydechu.Koszt tej "przyjemności" ok 600 pln za części + 200 robocizna.

dziadzius4
24-08-2018, 18:20
Witam mam podobny problem co jakiś czas wlącza mi się "check engine"
Auto było podpięte pod komputer i mechanik powiedział że to błąd drugiej sondy,ponieważ mam założoną strumienicę
Czytałem troche w necie na ten temat i postanowiłem zakupić emulator i zamontować go
Czy montaż tego emulatora można samodzielnie zamontować i w którym miejscu się znajduje?
Są dwa rodzaje emulatorów proste i kątowe,który będzie odpowiedni do mojego auta?

dziadzius4
16-10-2018, 18:09
Witam mam podobny problem co jakiś czas wlącza mi się "check engine"
Auto było podpięte pod komputer i mechanik powiedział że to błąd drugiej sondy,ponieważ mam założoną strumienicę
Czytałem troche w necie na ten temat i postanowiłem zakupić emulator i zamontować go
Czy montaż tego emulatora można samodzielnie zamontować i w którym miejscu się znajduje?
Są dwa rodzaje emulatorów proste i kątowe,który będzie odpowiedni do mojego auta?
Zdecydowałem się na zakup nowego katalizatora-zamiennika i nadal świeci check engine
Czy przy zmianie katalizatora trzeba zrobić reset komputera?

olafik
16-10-2018, 18:28
Zdecydowałem się na zakup nowego katalizatora-zamiennika i nadal świeci check engine
Czy przy zmianie katalizatora trzeba zrobić reset komputera?

Od samego zakupienia kata błąd nie zniknie, trzeba go wymienić i wykasować błąd.

dziadzius4
16-10-2018, 18:46
Od samego zakupienia kata błąd nie zniknie, trzeba go wymienić i wykasować błąd.
Wiadomo że wymieniłem

Blutut16
17-10-2018, 09:58
Wiesz co, generalnie błąd sam z siebie nie zniknie... Trzeba go zresetować - komputerem albo odpięciem akumulatora na dłużej. Jak to nie pomoże, to usterki trzeba szukać gdzie indziej - popatrzeć na przebiegi sond lambda i te sprawy... Raczej nikt na forum z tym Ci nie pomoże, ciężki temat, te katalizatory...

lukasz231
08-07-2019, 03:54
Witam. Otóż tydzień temu zapaliła mi się kontrolka Check Engine, od razu podłączyłem pod komputer żeby sprawdzić co to jest dokładnie.
Wyskoczył tylko jeden błąd:
Kod: P0420 - Wydajnosc ukladu katalizatora ponizej wartosci progowej (1 rzad cylindrów).
Po wykasowaniu i przejechaniu +/- 80km check znowu się zapalił.
Na następny dzień wybrałem się na stację diagnostyczną i jak okazało się normy spalin są przekroczone.. niestety nie mam dokładnego wydruku.
Czy ktoś miał podobny problem? Zacząć szukać od razu katalizatora, jak tak to jakiego nowy zamiennik czy używka oryginał? Czy może pierwsze co zrobić to wymienić sonde za katalizatorem?
Chciałbym dodać, że zauważyłem lekko głośniejszą pracę wydechu z okolic silnika, wydaję mi się, że to może być wina uszczelki pod kolektorem wydechowym. A odnośnie błędu P0420 nie wiem od czego zacząć...
Z góry dziękuję za pomoc.

Ford Focus 1.6 2004r.

sayamag
09-07-2019, 20:47
Ja mam taki sam problem.Ja kupiłem samochód z uszkodzonym tłokiem więc olej szedł do wydechu.Wypłukałem katalizator acetonem i teraz kontrolka Check Engine włącza sie raz na kilka tygodni...
Kupowanie używanego katalizatora to chyba nie jest dobry pomysł ponieważ one maja swoją żywotność (jakieś 150 -200 tys km).
Ja przymierzam sie do zakupu Bosala.

lukasz231
09-07-2019, 21:46
A co myślisz o tym? Bo szczerze mówiąc nie wiem który kupić
https://allegro.pl/oferta/kat-katalizator-ford-focus-1-6-1998-2004-euro-3-5171498588?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

sayamag
10-07-2019, 18:50
Dobrze byłoby żeby wkład był ceramiczny a nie widzę tam takiej informacji.
Myślę że jak wkład jest ceramiczny to badanie spalin będzie ok a w sumie o to chodzi...

lukasz231
07-08-2019, 01:47
Niestety wracam z tematem.
Po wyjęciu wydechu okazało się, że katalizator jest pusty, ktoś zostawił samą puszkę i wyjął wkład.. Kupiłem katalizator używany, ale niestety zamiennik z myślą, że będzie chociaż lepiej, skasowałem check'a i znowu wyrzuciło błąd po ok. 170km. Zmieniłem katalizator na inny, również używka, wyrzuciło błąd po 80km. W końcu pojechałem na analizę spalin i jak się okazało, że czy to z katalizatorem czy to bez, normy są nadal takie same i dalej przekroczone, z tego co pamiętam to HC - 300, CO - 0.73.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Niedawno wymieniałem cewkę, ponieważ było już przebicie i wypadał zapłon, od razu wymieniłem świece oraz przewody.
Wstawiam screen'a oraz cały plik z pomiaru sond.
Widać ewidentnie, że jest coś nie tak z katalizatorem, sondy identycznie zachowują się przy dwóch różnych katalizatorach.
Z tego co wiem to sonda za katem powinna pracować w zakresie ok. 0.6-0.8V a tutaj jest niby wykres płasko ale podczas jazdy na luzie w dodatku bardzo małe napięcie, za dużo tlenu w spalinach? Wystarczy dodać lekko gaz a druga sonda pokrywa się z pierwszą.
Zauważyłem, że silnik na postoju podczas powolnego dodawania gazu potrafi się lekko zdławić, falowanie obrotów przy 2 tys trzymając gaz, dopiero jak mocniej depnę to obroty idą w górę, podczas jazdy tego nie ma.

https://tufotki.pl/8ed3H
Na pierwszym screenie sondy podczas jazdy
Drugi screen sondy podczas jazdy na luzie przy ok. 80km/h.

A tutaj cały plik:
pomiary.fsl (https://www14.zippyshare.com/v/IFEyk09M/file.html)

dziadzius4
14-11-2019, 16:12
witam miałem wiosną problem z Check Engine elektryk sprawdził na kompie i powiedzial że uwalona sonda -pierwsza,wymienilem i było super,do dnia dzisiejszego tzn podczas rannego uruchomienia świeci znowu ale tylko do nagrzania silnika,po przejeżdzie kilku kilometrow gaśnie i jest ok.
Jaka jest przyczyna?

kerewa
25-01-2020, 14:53
ma ktoś może wiedze jak podłączyć emulator do sondy lambda za katalizatorem ford focus combi 2009r. trudne to jest jeżeli chodzi o ten emulator sondy ktoś to może robił sam ?