Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Pływająca temperatura
Witam,
Ostatnio kupiłem Focus 1,6tdci. Dziś zauważyłem jak jechałem, że temperatura pływa, dochodzi prawie do połowy i później spada.Są to skoki ok. 5-7stopni. Widać to również stojąc na biegu jałowym jak wskazówka drga w górę i w gół.
Co może być tego przyczyną? Termostat czy ten typ tak ma? :)
Raczej ten typ tak ma, u mnie jak jest rozgrzany, stanę na przejeździe kolejowym, dam ogrzewanie na max i prawie do 70 schodzi na liczniku. A termostat zmieniłem i dalej tak jest.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Phoenix_eu 07-08-2018, 08:03 To w 1.8tdci po nagrzaniu stoi w miejscu, czy to z klima czy z obciążeniem.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/b42674d1b1e5947015abf25b144b983e.jpg
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
U mnie dochodzi do takiej temp i później faluje w górę i w dół :(
W 2.0 tdci też tak mam
Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
Falować nie powinna, ale jeśli stoisz na biegu jałowym z włączonym ogrzewaniem albo zjeżdżasz z górki bez gazu to te parę stopni może spaść. Minimalnie miałem chyba 75 oC po wcześniejszym nagrzaniu silnika do 90. Grzanie na full na postoju i taki efekt. Ale latem nie spada więcej niż o 5 stopni. A jeśli pływa, to może rzeczywiście jakiś problem z termostatem?
To faluje tylko wskażnik, albo stoi w miejscu.
Temperatura płynu w silniku zmienia się w zależności od obciążenia silnika oraz wartości termostatu w stopniach otwierania i jego zamykania.
Gdy włączy sie tryb serwisowy na wskażniku i ustawi na temperature płynu chłodzącego, to wtedy widac, jak zmienia sie temperatura płynu podczas otwarcia i zamkniecia termostatu, i jak w tym momencie zachowuje się wskażnik na desce rozdzielczej.
Przeważnie stoi pionowo, a temperatura płynu sie zmienia, a u tych pojazdów, w których są jakieś usterki przy czujniku lub wskazniku, to wtedy strzałka wychyla sie raz wjedną raz w druga strone.
Myslą projektanta było, aby strzałka stała, bo inaczej kierowca dostał by oczopląsu obserwując kiwajacą sie strzałkę.
A jak włączyć tryb serwisowy jak nie mam komputera pokładowego? :) Sorki że dopytuję ale jestem nowym posiadaczem Focusa :)
grundi_bdg 07-08-2018, 08:29 to pływanie to chyba nie jest normalne, u żony w aucie też ostatnio zaczęło pływać, wcześniej się tak nie zdażyło, zamówiłem juz usługę wymiany termostatu wraz z czujnikiem temperatury, sama część to koszt około 200 zł więc bez tragedii.
Każdy Ford ma tryb serwisowy.
Jak go włączyć jest opisane na Forum.Użyj opcjii ,,szukaj,, wpisz właczanie trybu serwisowego w Fokusie, i zrób gak u iebie.
Jak Ci sie nie uda, to napiszę jak.
Jaryska rozumiem, że chodzi aby wcisnąć przycisk kasowania przebiegu chwilowego trzymać włączyć zapłon? :)
A z innej beczki używał ktoś tegi iCara3 do focusa? Działa to czy lepiej coś po kablu kupić?
https://allegro.pl/sdprog-icar3-bt-obd2-pl-wszystkie-marki-nowosc-i6703964764.html
Kup Viakena na STN1170 po USB i będziesz miał spokój :)
Po USB jakoś nie widzę ale ten po BT chyba da radę ? :)
https://allegro.pl/interfejs-obdii-vscan-stn1170-bt-viaken-elm-327-v-i7496467878.html
https://www.viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
Jak będziesz musiał zaprogramować kiedyś PCM to przez BT będziesz to robił z duszą na ramieniu :)
EDIT - o, już niedostępny :o
Ten widziałem, tylko niedostępny, napisałem może będą mieli
Bump: A zamiast Viakena taki będzie git? https://allegro.pl/interfejs-stn1170-usb-elm327-ford-hs-can-ms-can-i7151755118.html
Tak jest , trzymać, włączyć zapłon i na włączonym zapłonie trzymać tak długo, aż pojawi się napis, zapomiałem jaki, wtedyuruchomić silnik i naciskajac przyciskiem, przechodzisz do kolejnych funkcji, az dojdziesz do temperatury, najpierw będzie w Farenheitach, następnie w celsjuszach.
I albo sprawdzasz na postoju, albo ruszasz, ważne, aby nie wyłaczać silnika, bo wtedy procedura od nowa.
Anton G. 07-08-2018, 11:12 Tak jest , trzymać, włączyć zapłon i na włączonym zapłonie trzymać tak długo, aż pojawi się napis,.
Napis TEST ;)
Tutej jest dokładnie opisane:
http://mr-fix.pl/wpis/ford-focus-mk2-tryb-serwisowy-zegarow/
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
A wiec doczytałem, w menu serwisowym po nagrzaniu jest wartość ok 120 stopni a wskazówka ok połowy i lekko faluje, ta temp jest normalna?
No właśnie, nie normalna. Powinna być 107 d0 110 stopni.
U Ciebie wyższa, i dlatego wskażnik faluje.
Czyli rozumiem termostat siada? Podczas,ad jazdy serwis pokazuje 116_120
Termostat jest dobry, co świadczy o róznicach temperatur, otwiera, zamyka.
Wymienisz, poniesiesz koszt, a i tak bedzie to samo.
Myslę, że jest to wina zabrudzonej chłodnicy, a jak masz klime, to napewno pomiędzy chłodnicami jest sporo brudu, bo od nowosci pewnie nikt nie czyścił.
Adiin400 07-08-2018, 21:24 Witam,
Taki objaw miałem w Polo III 1,4TDI
Wskazówka temperatury mimo, że silnik był rozgrzany latała swobodnie praktycznie po całej skali zegara - przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Po wymianie wskazówka stała jak przybita :)
Powodzenia.
A odnośnie interfejsu, ten też będzie git? miał ktoś z nim styczność? bo viaken po usb nie jest dostępny tylko bt :( https://allegro.pl/interfejs-obd2-stn1170-jak-elm327-polski-ccy-i7299868985.html
Trochę5 drozszy.
Chyba go kojarzę z forum ze ktos go wziął i działa.
Mam jednego viakena nadliczbowego, wersja z przełącznikiem.
Mogę sprzedać, szczegóły na PW.
W sumie to masz od razu graty do przekladki zegarów.
WItam!
Mam podobny problem.Focus 1,8 tdci
Temperatura silnika podczas plynnej jazde po autostradzie wskazuje ok 90st
w momencie przyspieszania a wiec zwiekszania obrotów schodzi do 70 st.
Do tego zauważyłem iż wentylator chłodnicy chodzi tylko przy zalączonej klimie.
jadza bez klimy w takich warunkach (letnie upały doprowadza do przejsica w stan serwisowy i komunikat o przegrzynm silniku,spadek mocy)
Nadmienie że mam wymieniony wentylator,czujnik temperatury ten pod filtrem paliwa oraz termostat.
ma ktoś jakis pomysł?
Bump: WItam!
Mam podobny problem.Focus 1,8 tdci
Temperatura silnika podczas plynnej jazde po autostradzie wskazuje ok 90st
w momencie przyspieszania a wiec zwiekszania obrotów schodzi do 70 st.
Do tego zauważyłem iż wentylator chłodnicy chodzi tylko przy zalączonej klimie.
jadza bez klimy w takich warunkach (letnie upały doprowadza do przejsica w stan serwisowy i komunikat o przegrzynm silniku,spadek mocy)
Nadmienie że mam wymieniony wentylator,czujnik temperatury ten pod filtrem paliwa oraz termostat.
ma ktoś jakis pomysł?
Jeżeli wentylator pracuje tylko przy załączonej klimie, to znaczy że podczas wymiany wentylatora ktoś dokonał złej wymiany, coś uszkodził, żle połączył kable.
Za załączanie wentylatora odpowiada PCM, komputer silnika jak otrzyma sygnał z czujnika temperatury, że należy włączyć wentylator.
Tam szukaj usterki.
Bump: Jeżeli wentylator pracuje tylko przy załączonej klimie, to znaczy że podczas wymiany wentylatora ktoś dokonał złej wymiany, coś uszkodził, żle połączył kable.
Za załączanie wentylatora odpowiada PCM, komputer silnika jak otrzyma sygnał z czujnika temperatury, że należy włączyć wentylator.
Tam szukaj usterki.
No tak tylko że tam sa dwie wtyczki i nieda sie ich pomylic,zapomniałem powiedzieć żę ten żólty przekjaznik też wymieniłem
Witam,
A co powiecie na takie wskazania Foczka 2,0 benzyna wskazania po przejechaniu około 20 km.
Wskazówka na wskaźniku temperatury pomiędzy 60 a połową skali (90st C), natomiast wskazania wg menu serwisowego 108 stC.
Czy takie objawy wskazują na padnięty czujnik temperatury czy coś innego to może być?
Czy w ten sposób nie przegrzewam silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Gdzieś czytałem że podana wartość temperatury w menu w foce mk2 jest w jakiejś dziwnej sklai... Nie wiem czy to prawda ale ja.mam na rozgrzanym silniku 130
Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
Dzięki za odpowiedź bo bałem się że przegrzewam silnik. Ale i tak muszę to sprawdzić bo dziwne że w takie upały wskazówka od temperatury znajduje się w tym miejscu czyli ledwie za 60 stC.
I okazało się że termostat był bez przerwy otwarty. Wymieniony na nowy i temperatura już ok.
Witam, podepnę się pod temat.
Focus MK2 1.6 Duratec 100 KM. Od jakiegoś czasu wskazówka temperatury faluje w zakresie 90 - 60 st. Myślałem, że dzieje się tak tylko przy prędkości powyżej 120km/h, ale dzisiaj podczas jazdy 100km/h również podobne objawy. Wskazówka powoli opada, chwile siedzi w niższym położeniu i wraca do normy.
Przejechałem się z załączonym trybem serwisowym zegarów, pokazywało temperaturę 120 - 123 st. a gdy wskazówka opadała to na liczniku spadało do 116 st.
Termostat wymieniałem na początku tego roku bo zacinał się na dużym obiegu. Po wymianie wszystko było ok.
|
|