Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Komunikat silnik usterka brak mocy auto w trybie awaryjnym
krzysiek1986 10-08-2018, 20:26 Witam wczoraj w moim Galaxy 2.0 tdci z 2007r zapaliła się kontrolka silnika bez żadnych objaw lecz dziś do tego dołączył komunikat silnik usterka i auto weszło w tryb awaryjny podłączyłem komputer wykazał 3 błędy
P003A
P2463
P242F
Filtr cząstek stałych próbowałem wypalić z programu niewiem czy coś się działo obroty silnika się nie podniosły a błąd pozostał gdzie szukać przyczyn poszczególnych błędów
lucas4891 11-08-2018, 22:03 Ten pierwszy to blad czujnika kopiowania turbo. Wtyczka i czujnik do sprawdzenia.
P2463 to zapchany DPF. Sprawdz wezyki idace do czujnika roznicowego i dzialanie czujnika. Na niepracujacym silniku roznica ma wynosic 0.
Jesli przy probie wypalania statycznego obroty nie wzrosly to sie nie zainicjonowalo
Arturroant 11-08-2018, 22:27 Tryb dopalania sadzy się prawdopodobnie nie załączy bo turbina nie osiągnie odpowiednich obrotów. Wpierw napraw pierwszy błąd z kopiowaniem. I też obstawiał bym wtyczkę że zaśniedziałe i nie łączy.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
krzysiek1986 12-08-2018, 07:33 Czy napewno chodzi o czujnik kopiowania a nie o ten z wezykami od podcisnienia
lucas4891 12-08-2018, 10:51 P003A odnosi sie do czujnika kopiowania a dokladnie zakresu jego sygnalu. Byl zapewne jakis opis tego bledu jak go odczytywales. Bez niego troche trudniej cos powiedziec. Aczkolwiek przycinajaca sie sztanga jak i zle dzialajacy elektrozawor tez moga ten blad wygenerowac. Tylko ze zawor moze powodowac iz przyspieszanie nie bedzie przebiegalo plynnie.
Mozesz sprawdzic caly uklad, ale osobiscie zaczalbym od czujnika kopiowania. A jeszcze jakbys wrzucil logi dynamiczne z czujnika kopiowania i cisnienia turbo to by bylo idealnie
krzysiek1986 12-08-2018, 19:48 Opis to STEROWANIE A DOŁADOWANIA TURBOSPRĘŻARKI laga chodzi płynnie nie zacina się sprawdzałem strzykawka
krzysiek1986 14-08-2018, 20:12 Czujnik kopiowania kupiony nowy oryginalny iniestety bez efektów zresetowalem fapa i próbowałem znowu regeneracji nawet coś tam się działo auto weszło na większe obrotu ale tylko na 10-20sekund pozostały czas pyrtalo na wolnych czy winna może być sama turbina nie bije ciśnienia czy był by wtedy inny błąd odnośnie ciśnienia jakis
lucas4891 15-08-2018, 08:37 Obawiam sie ze niewystarczajace cisnienie na turbinie nie wywaliloby bledow.
Wtyczke od czujnika kopiowania sprawdziles? Trzeba miec pewnosc, ze piny we wtyczce nie sa za bardzo rozwarte, no i oczywiscie stan kabelkow.
Tak jak pisalem logi z cisnienia doladowania i dzialania czujnika kopiowania by sie przydaly.
Pozatym dzialanie geometrii turbiny najlepiej sprawdzic recznie po odkreceniu gruszki od korpusu.
Sprawdz jeszcze czy czujnik cisnenia doladowania pokazuje takie samo cisnienie jak czujnik cisnienia atmosferycznego (na zgaszonym silniku oczywiscie)
krzysiek1986 15-08-2018, 12:20 Oglądałem kostkę od czujnika przewody wyglądają ok tak samo jak styki w niej nie były zabrudzone czy zasniedziale
Bump: W programie niestety nie mam więcej o turbinie niewiem czy to jakaś okrojona wersja
lucas4891 15-08-2018, 16:21 Osobiscie nie uzywam forscana ale nie slyszalem jeszcze o wersjach okrojonych. Poczytaj na forum jak go uzywac. Powinienes miec gdzies podglad parametrow biezacych
krzysiek1986 15-08-2018, 21:37 Przejrzałem wszystkie możliwe funkcje i testy programu nigdzie właśnie nie można sprawdzić jak działa turbina ani ciśnienia na jakim pracuje ani na jakim powinna
lucas4891 17-08-2018, 19:34 Przejrzałem wszystkie możliwe funkcje i testy programu nigdzie właśnie nie można sprawdzić jak działa turbina ani ciśnienia na jakim pracuje ani na jakim powinna
Jesli dobrze pamietam to czujnik cisnienia jest opisany jako MAP a czujnik kopiowania turbo to VAN-POS czy cos w tym stylu.
Szkoda ze jakis uzytlownik forscana sie nie odezwal...
Tak, MAP - ciśnienie doładowania i VANEPOS - pozycja łopatek według czujnika na turbinie.
krzysiek1986 19-09-2018, 17:02 Jak by ktoś był ciekawy to winny był zapchany dpf został usunięty auto odzyskali 100% mocy a co do błędu od turbiny mechanik stwierdził że najprawdopodobniej winna jest regulacja na sztandze musi to być bardzo minimalne do turbo normalnie pracuje
|