Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] P2263 utrata mocy DW10C


fibeer
16-08-2018, 22:34
Witam, w ciągu ostatniego miesiąca miałem dwukrotnie sytuację w swoim Mondeo mk4 lift, że podczas dosyć intensywnej jazdy na autostradzie z prędkościami ok 170-180 wyskoczył mi check engine oraz auto straciło drastycznie moc, włączył się tryb serwisowy. Za pierwszym razem z czytałem błąd i był to właśnie P2263 (w załączeniu sceern z forscan-a), po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu błąd znikał. Byłem z tym w serwisie Forda ale na komputerze im wyszło wszystko ok, mechanicznie też wg nich ok. Próbowali wywołać błąd podczas testowej jazdy ale im się nie udało. No ale koniec końców stwierdzili, że to raczej wina sprężarki i jak dobrze pamiętam zaworu ciśnienia doładowania (jak nie pomyliłem nazwy) no i polecili wymianę turba albo jego regenerację. Co myślicie o tym? Czy można by jeszcze coś zrobić przed tą regeneracją czy wymianą turbiny? Może ten zaworek? Tylko zastanawiam się dlaczego sami nie zaproponowali wymiany tego zaworka. Niestety nie znam się na tym i ciężko mi samemu coś stwierdzić. Może ktoś miał podobnie i rozwiązał problem.
Pozdrawiam
Tomek http://cloud.tapatalk.com/s/5b75edb401f25/DTC_05082018.txt

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

jaromar2
17-08-2018, 07:25
Ten błąd moze pojawiać się z wielu powodów. Generalnie świadczy o tym, ze ustawienie zmiennej geometrii odbiegało od wartości wymaganej. Moze to być: zaworek n75, czujnik kopiowania turbo, zacinająca się gruszka przy turbo, zacinające się łopatki turbiny, nieszczelność w układzie podciśnienia, itd. Charakterystyczne jest to, ze bład pojawia się przy wysokich prędkościach. Oznacza to, ze w momencie najwyzszego obciążenia. Wtedy sztanga musi się cofnąć do pozycji 0, czyli takiej jak przy zgaszonym silniku (najnizsze doladowanie). Jesli w ciągu 3s nie osiagnie tego polozenia, wywali P2263. Sprawdzone na moim przypadku. U mnie wali błędem powyzej 160km/h.

fibeer
17-08-2018, 14:36
Ok, dzięki za super wyjaśnienie. Dam znać jak uda się zlokalizować problem i usunąć

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

fibeer
25-08-2018, 13:38
Póki co za namową znajomego kilka razy "przegoniłem" samochód na autostradzie no i za pierwszym razem pojawił mi się jeszcze ten błąd ale kolejne szybkie jazdy już bez błędu. Także póki co jest ok, bez błędu. Ponoć istnieje możliwość, że auto użytkowane tylko w mieście, nie na pełnym zakresie mocy może mieć takie problemy z turbiną bo zbiera się w niej nagar albo coś w tym stylu. Należy raz na jakiś czas wkręcić auto na wysokie obroty podczas jazdy aby turbina popracowała w pełnym swoim zakresie.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Hansolo
25-08-2018, 14:09
To od zawsze wiadomo że jak turbina VNT to emerycja jazda jej zabójcą. Każdy z nas jak i TDI TDCI itp musi się wypierdzieć ;)

fibeer
14-01-2019, 20:52
To od zawsze wiadomo że jak turbina VNT to emerycja jazda jej zabójcą. Każdy z nas jak i TDI TDCI itp musi się wypierdzieć ;)No to było chyba sedno problemu [emoji846], bo odkąd parę razy się "wypierdział" na autostradzie to już ładnych kilka miesięcy jest spokój [emoji846].

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Hansolo
14-01-2019, 20:56
No to było chyba sedno problemu

Sadza zawala kierownice spalin i albo jest przeładowanie , albo niedoładowanie. To przegonienie to " https://www.youtube.com/watch?v=HeyX1H3HTVQ ;)

fibeer
14-01-2019, 21:00
Sadza zawala kierownice spalin i albo jest przeładowanie , albo niedoładowanie. To przegonienie to " https://www.youtube.com/watch?v=HeyX1H3HTVQ ;)Haha no tak, a wystarczyło posłuchać tylko odpowdniej piosenki [emoji6]

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Hansolo
14-01-2019, 21:06
Te kierownice to podstawowy temat na forum VW 1.9 TDI. Ile się tego naczytałem jeżdżąc "Gulfem" IV TDI ;), choć nigdy nie miałem problemu, bo noga okrutnie ciężka, a Golf do dzisiaj śmiga w rodzinie po programie na oryginalnych gratach z przebiegiem ok 360 tys i 20 lat na karoserii .

fibeer
24-03-2019, 20:14
No niestety, po wielu miesiącach spokoju, dzisiaj bo dłużej jeździe autostradowej odezwał się znowu check engine i utrata mocy. Dokadnie ten sam objaw co poprzednio, jakby odłączona turbina. Po dojechaniu do celu i godzinnym postoju, błędu już nie ma i auto jeździ bez żadnych problemów.
Samochód na pewno nie cierpi na eko driving, bo codziennie ma szybką i na wysokich obrotach jazdę autostradą do pracy. Żadnych innych niepokojących objawów nie ma. Zastanawiam się czy to czasem nie jakiś czujnik? Jakieś złe odczytu przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach, obciążeniu? Może jakaś wskazówką będzie to, że widać jakby to działo w momencie gdzie po 1h szybkiej jazdy (150-170), zwalniam do jakiś 130 i wtedy nagle, bez jakiś oznak, pojawia się ten błąd. Przynajmniej tak było dzisiaj.
Wydaje mi się, że samo turbo jest ok, bo nie ma jakichkolwiek innych oznak, że coś się złego dzieje z czymkolwiek, obstawiam może jakiś czujnik.
Panowie, jaki by to mógł być czujnik, którym warto by się zainteresować? Może być powodem EGR czy DPF? Czy to zupełnie nie powiązane?
Pozdrawiam!

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

uhoCmax
25-03-2019, 19:12
Witajcie
I u mnie pojawia się błąd ale w zbliżonych obrotach 1500-1800
Brakuje wtedy mocy
Ford wskazał mi błąd P2263:85-a8 oraz P0299:00-68
Wymieniłem n75 dalej to samo
Pomocy

fibeer
28-03-2019, 18:07
No ja zamówiłem zawór od turbo n75. Podmienię i zobaczymy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

fibeer
30-03-2019, 10:07
No ja zamówiłem zawór od turbo n75. Podmienię i zobaczymy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu TapatalkaZawór podmieniony, zobaczymy. A ten czarny zawór (od EGR?) co jest bezpośrednio pod tym brązowym co wymieniłem (od turbo) też może mieć wpływ na te problemy?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Buncol29
11-04-2019, 20:57
Witam
Od kilku tygodni jeżdżę praktycznie cały czas w trybie awaryjnym.
Za każdym razem na zimnym silniku po przejechaniu maksymalnie kilku kilometrów włącza się check engine z błędem turbiny P2263(72) i samochód przechodzi w tryb awaryjny tracąc moc i ochotę do jazdy. Po skasowaniu błędu od razu pojawia się znowu. Jednak rano udaje mi się przejechać 3-4 kilometry zanim się włączy. Do pojawienia się błędu samochód działa całkiem dobrze. Może jedynie jakby trochę później turbina ruszała zamiast od 1800 to tak od 2100 obr.
Poza tym turbina ciągnie nie wykazując żadnych objawów uszkodzenia.
Tydzień temu oddałem samochód na dwa dni do znajomego który amatorsko zajmuję się również turbinami.
Sprawdził zawory podciśnienia, gruszkę , oraz przewody. Wszystko działa prawidłowo. Sama zmienna geometria tez jak stwierdził pracuje bez większych oporów.
Testowo pojechał na trasę i samochód bez problemu osiągnął ponad 200 km/h .
Jednak wracając z testu przy spokojnej jeździe znów mu się włączył błąd turbiny.
Samochód oddał jako nie naprawiony.
Jeśli oddam samochód do serwisu to na pewno zrobią mi kompletną regenerację prawdopodobnie zupełnie sprawnej turbiny.
Dlatego zanim to zrobię chciałbym się zapytać czy może to być jakiś czujnik podciśnienia albo może pompa podciśnienia która działa przez chwile z rana działa prawidłowo a potem traci wydajność.

Jarek_Lodz
31-10-2019, 20:01
Cześć,

mam następujący problem 3x skasowałem błędy, powracają, co z tym dalej zrobić ? Konieczna analiza u mechanika czy jest możliwość samodzielnej weryfikacji :

============================================
20191029
============================================

===PCM DTC P2263:72-EC===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A”

Dodatkowe symptomy usterki:
- Siłownik zablokowany w położeniu otwartym

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.

Usterka elektryczna czujnika MAP.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.

===END PCM DTC P2263:72-EC===

===OBDII DTC P2263-C===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A”

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.

Usterka elektryczna czujnika MAP.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.

===END OBDII DTC P2263-C===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===ABS DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC U3001:00-08===

===ABS DTC U0401:68-48===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC U0401:68-48===

===BCMii DTC C1D22:49-28===
Kod: C1D22 - Zespól przelaczników z prawej strony kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 121577440 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 200283.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 21 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C1D22:49-28===

===BCMii DTC C2003:49-28===
Kod: C2003 - Zespół przełączników z lewej strony kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 121577440 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 200283.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 21 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C2003:49-28===

===BCMii DTC B1A79:13-68===
Kod: B1A79 - Tylne światło przeciwmgielne

Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 133360807 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 186937.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 11.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Nie - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 19 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1A79:13-68===

===========================================
20191031
===========================================

===PCM DTC P2263:72-E8===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A”

Dodatkowe symptomy usterki:
- Siłownik zablokowany w położeniu otwartym

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.

Usterka elektryczna czujnika MAP.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.

===END PCM DTC P2263:72-E8===

===OBDII DTC P2263-C===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A”

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.

Usterka elektryczna czujnika MAP.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.

===END OBDII DTC P2263-C===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===ABS DTC U0401:68-48===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC U0401:68-48===

===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

===END BCMii DTC Brak===

========================================

Po skasowaniu nawet trochę pojeździł, potem przy dojeździe do domu - BŁĄD.

A może to ten zawór sterujący - brązowy z wężykami. ??

Co dalej ?

Pozdrawiam
Jarek

maksimus
08-02-2020, 10:56
Witam.

Proszę o poradę. Obczytalem całe forum i nie znalazłem identycznego problemu. Posiadam mondeo mk4 z 2010 roku 2,0 tdci 140km.Od jakiegoś czasu wywala mi błąd p2263 i auto traci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu jest ok, ale po przejechaniu paru kilometrów to samo i tak w kółko. Nie ma zależności czy jadę dynamicznie, czy delikatnie nie przekraczając 3000 obrotów. Turbine regenerowałem pół roku temu, wymieniłem zaworek brązowy, czujnik na ścianie grodziowej (nie pamiętam jak się nazywa). Ostatnio zaobserwowałem ciekawy przypadek, zjeżdżając do domu włączyło mi się wypalanie dpf,(usterki silnika nie było bo robiłem bardzo krótki przejazd) zostawiłem auto włączone na wolnych obrotach i czekałem aż się wypali. Po 5 minutach podniosłem obroty do 3000 tys i wyskoczyła usterka silnika i automatycznie przerwało wypalanie. Zgasiłem auto, po odpaleniu usterki nie było i powtórzyłem krótki przejazd. Znów włączyło się wypalanie stanąłem na poboczu i pozwoliłem mu się wypalić nie podnosząc obrotów. Gdy skończył, miałem spokój z usterką silnika i zanikiem mocy przez 5 dni (jakieś 550-600km po mieście). Po tym czasie jechałem do Warszawy i przy stałej prędkości 140km/h wywaliło usterkę i z automatu brak mocy jakby spadochron się otworzył. W drodze powrotnej ta sama sytuacja. Proszę o poradę czy ta usterka silnika może mieć coś wspólnego z przerywanym procesem wypalania? Jak pozwolę mu się wypalić na wolnych obrotach po mieście mam spokój, ale w trasie przy większej stałej prędkości zaraz wali błąd i brak mocy. Bardzo proszę o jakieś wskazówki dodam, że rok temu regenerowałem filtr dpf. Auto ma w tej chwili 250k przejechane.
Model prawdopodobnie między liftowy
VIN WF0GXXGBBGAJ16277

maksimus
10-02-2020, 17:28
Naprawdę już nikt nie zagląda na forum?

hubert mondeo2007
02-05-2021, 07:24
Witam ,czy ktoś z forumowiczów miał problemy z podciśnieniem i zaworkami typu N75

bartecki92
02-05-2021, 07:42
Uogólniając to w zasadzie wszyscy.

JackSparr0w
02-05-2021, 11:52
Jakie masz objawy ? I są jakieś błędy?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

hubert mondeo2007
02-05-2021, 17:38
Miałem problem z turbo po regeneracji waliło błędy P2263,miałem już się poddać ale zrobiłem test ze strzykawką zauważyłem że nie ma podciśnienia na gruszce więc zacząłem grzebać ,zamieniłem zawory n75 miejscami dalej nic.Wiec może puszka podciśnienia pod przepustnicą się rozszczelniła,ale zauważyłem że nie dochodzi do niej podciśnienie z vacum pompy więc odpiąłem na wyjściu trojnik okazało się że pompa działa tylko trójnik się zapchal.Po oczyszczeniu,przedmuchaniu auto wróciło do żywych może komuś przyda się ta informacja bo niektórzy mechanicy chcieli by wymienić połowę gratów w samochodzie a była to blachostka.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Bump: Miałem problem z turbo po regeneracji waliło błędy P2263,miałem już się poddać ale zrobiłem test ze strzykawką zauważyłem że nie ma podciśnienia na gruszce więc zacząłem grzebać ,zamieniłem zawory n75 miejscami dalej nic.Wiec może puszka podciśnienia pod przepustnicą się rozszczelniła,ale zauważyłem że nie dochodzi do niej podciśnienie z vacum pompy więc odpiąłem na wyjściu trojnik okazało się że pompa działa tylko trójnik się zapchal.Po oczyszczeniu,przedmuchaniu auto wróciło do żywych może komuś przyda się ta informacja bo niektórzy mechanicy chcieli by wymienić połowę gratów w samochodzie a była to blachostka.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

JackSparr0w
02-05-2021, 20:34
Mam podobny problem ale bez błędów. Sprawdze to co pisałeś.[emoji846]

N75 również wymieniłem

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

woytek007
21-04-2024, 12:48
Miałem problem z turbo po regeneracji waliło błędy P2263,miałem już się poddać ale zrobiłem test ze strzykawką zauważyłem że nie ma podciśnienia na gruszce więc zacząłem grzebać ,zamieniłem zawory n75 miejscami dalej nic.Wiec może puszka podciśnienia pod przepustnicą się rozszczelniła,ale zauważyłem że nie dochodzi do niej podciśnienie z vacum pompy więc odpiąłem na wyjściu trojnik okazało się że pompa działa tylko trójnik się zapchal.Po oczyszczeniu,przedmuchaniu auto wróciło do żywych może komuś przyda się ta informacja bo niektórzy mechanicy chcieli by wymienić połowę gratów w samochodzie a była to blachostka.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Bump: Miałem problem z turbo po regeneracji waliło błędy P2263,miałem już się poddać ale zrobiłem test ze strzykawką zauważyłem że nie ma podciśnienia na gruszce więc zacząłem grzebać ,zamieniłem zawory n75 miejscami dalej nic.Wiec może puszka podciśnienia pod przepustnicą się rozszczelniła,ale zauważyłem że nie dochodzi do niej podciśnienie z vacum pompy więc odpiąłem na wyjściu trojnik okazało się że pompa działa tylko trójnik się zapchal.Po oczyszczeniu,przedmuchaniu auto wróciło do żywych może komuś przyda się ta informacja bo niektórzy mechanicy chcieli by wymienić połowę gratów w samochodzie a była to blachostka.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Ten trójnik to może czujnik kopiowania turbo?

zmulim
21-04-2024, 18:21
Czujnik to czujnik, a trójnik to trójnik. Nie występują w przyrodzie pod innymi nazwami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk